Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Continental RaceAttack  (Luettu 17516 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:eilen kello 23:53
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Continental RaceAttack
« Vastaus #30 : 20.08.21 - klo:00:35 »
Tuota pitää kokeilla. Ketjut-kireelle -kaasuttaminen on tuttua puuhaa Alastaron vanhan asfaltin takia. Eli sen saman pienen tasakaasun voisi koittaa laittaa joissain kohdissa ihan hetkeksi, ennen kuin apeksista ruvetaan työntämään pyörää pystyyn ja ruuvataan kaasu kokonaan auki.
Tuo tasakaasuilu on eri juttu kuin moottorijarrun eliminointi.

Moottorijarrussa mopon kiihtyvyys ennen apeksia on negatiivinen, esim jotain luokkaa -0,2...-0,3G. Jarrupaine 0%, kaasun avaus 0%.

Riippuen moottorin luonteesta ja kierrosluvusta, moottorijarrun eliminointiin vaaditaan esim 10% kaasun avaus jolloin mopon kiihtyvyys on 0,0G.

Jos taasen kaasua avaa esim 15%, niin mennään vedolle/tasakaasulle/ketjut kireäksi, ja mopon kiihtyvyys on jotain +0,1...+0,2G jo ennen apeksia.
Eli se taasen vaatii sen että muuttaa ajolinjaa ennen apeksia vähemmän optimaaliseksi, tai muutoin linja menee leveäksi apeksin jälkeen.
Se miksi jotkut ovat tuota joskus oppineet käyttämään johtuu lähinnä siitä että mopossa on joko paska alusta tai se on säädetty epätasapainoon, jolloin mopo on pompuissa keinuhevonen, varsinkin kallellaan ajettuna, ja sitä yritetään kompensoida muuttamalla ajolinjaa suoremmaksi, jolloin mopo on pystymmässä, ja sen takia joudutaan muuttamaan myöskin kaasun käyttöä, mikä on ihan hel***in tyhmä tapa.
Hyvin toimiva alusta menee apeksin pompuistakin kuin juna.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1228
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 10:56
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 358
Vs: Continental RaceAttack
« Vastaus #31 : 14.10.21 - klo:15:39 »
...
Kuviosta näkee, että täytyy vähän takaiskarin reboundia höllätä. Mutta eipä sekään pahasti pielessä ole.



Ei muuten tarttee säätää reboundia. Renkaassa oli todennäköisesti liikaa painetta. Maximi tälle renkaalle on 1.7 bar. Mulla oli alastarossa vielä suuremmat rypylät kuvioiden etureunoissa. Renkaassa oli 1.9 bar painetta!

Kun laitoin 1.7 bar, ni tasoittui täydelliseksi.

Poissa JMH

  • 15 vuotiaan into... ja taito
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 307
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Turku
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:tänään kello 18:11
  • RSV Mille R -02
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 46
Vs: Continental RaceAttack
« Vastaus #32 : tänään kello 14:20 »
Contin slickseissä olen pitänyt 1,60 lämppäripainetta. Kelistä riippumatta. Hyvin on toiminut.

Mennyt niin, että parin setin jälkeen joutuu hinan tiputtamaan ennen kolmatta settiä, ja ennen neljättä ehkä ulkolämpötilasta riippuen.

Eihän tämä ole optimi tapa mittailla, mutta käytäntö on vakio.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020