MP-Rata
RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: perti - 08.03.12 - klo:12:22
-
Purin omasta pyörästä keulan ja takapampun, eikä niistä sen enempää, mutta mitä pitäisi tehdä takapään vivustoille? Nehän on siellä kaiken p*skan keskellä, kannattaako purkaa osiin ja pestä? Millaiset laakerit niissä on? Vai toimivatko kuin junan vessa, eli antaa olla ja keksiä jotain muuta tärkeämpää tekemistä? Prätkä on -05 CBR 600 RR.
-
Purin omasta pyörästä keulan ja takapampun, eikä niistä sen enempää, mutta mitä pitäisi tehdä takapään vivustoille? Nehän on siellä kaiken p*skan keskellä, kannattaako purkaa osiin ja pestä? Millaiset laakerit niissä on? Vai toimivatko kuin junan vessa, eli antaa olla ja keksiä jotain muuta tärkeämpää tekemistä? Prätkä on -05 CBR 600 RR.
Kannattaa purkaa osiin, ja putsata ja tarkistaa. Siel on paikoillaan neulalaakerit. Anna niiden olla siel/ ne ei lähe ilman työkaluja. Jos joku on sökö, niin sen tietty joutuu vaihtamaan. Mutta veikkaisin että tuskin on.
Ota pölytiivisteet irti, tarkista niiden kunto, ja putsaa ne/poista vanhat rasvat. Ja pölytiivisteet takas ja niiden sisäpuolelle uudet rasvat.
-
Koskas WP:t tulee? Vai odottaako jo asennusta hesse_yahoo
-
Perän osalta tuosta olikin jo puhetta, mutta keulasta voi katsella vaikka ohjauslaakerien kunnon ja vaihtaa/rasvata/kiristää tarvittaessa samalla kun etuhaarukka on irti.
On muuten yllättävän tärkeää (no shit sherlock) ohjauslaakerin oikea kireys ja voi helposti jäädä huomioimatta kun asiaa ei mainita huolto-ohjelmassa kaikkien merkkien kohdalla. Muistan viime kesältä orgin letka-ajelusta kun joku motoristi kertoi kuinka kärsi koko kesän ohjautuvuusongelmista. Siinä oli sitten säädelty ja huollettu ohjausiskaria, vaihdettu rengasta ja alustaa säädetty, kunnes lopulta oli hoksattu, että ohjauslaakeri liian löysällä.
-
Mä vaihdoin swingin ja linkuston laakerit, ei niissä mitään vikaa varsinaisesti ollut. Voi olla, että oli turhaa, mutta tulipahan tehtyä ;D