MP-Rata

RATAKALUSTO => Renkaat & Vanteet => Aiheen aloitti: Birke - 19.08.14 - klo:15:40

Otsikko: Continental RaceAttack
Kirjoitti: Birke - 19.08.14 - klo:15:40
Pyörän mukana tuli pino erimerkkisiä slicksejä, sisältäen parin käyttämättömiä Continentalin RaceAttack soft slicksejä. Noista ei ole aiemmin mitään kokemusta ja pikaisella googlettamisellakaan ei löytynyt selkeää infoa. Soft seos kyseessä siis, meneekö Conteissakin nuo seokset pehmeästä kovaan suhteessa ilman lämpötilaan kuin esim. Pirellissä? Kuumalla softia alle ja ja kylmällä kovempaa?
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: murmela - 19.08.14 - klo:15:50
^Olikohan se @parjan_fin (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=455) joka conteilla ajeli aikoinaan ja voisi ehkä infota?

Itse olen ajellut vaan medium ja endurance seoksilla kelistä ja radasta riippumatta. innocent_1
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: murmela - 19.08.14 - klo:15:56
Vuodelta 2009 löyty tommonen.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: parjan_fin - 20.08.14 - klo:09:24
2008 ajoin Conteilla, joten ei murmelan muisti ihan pettänyt ;)

Nyrkkisääntönä silloin oli, että kun ulkolämpötila oli alle 18 astetta, niin mediumia ja yli, niin softia. En tiedä miten seokset ovat sen jälkeen muuttuneet tai onko lämpötilat paljonkin heittäneet tuosta, mutta tuolla pitäisi päästä alkuun.

Tuo murmelan laittama taulukko sopisi asfaltin lämpöihin aika passelisti, sillä samaa ne Saksan Continentalin kaverit 2008 muistaakseni juttelivat, mutta nyrkkisääntönä sanoivat tuon saman mitä yllä kirjoitin.

Lämminpaineina käytin 1.8 - 1.9 takana ja 2.1 - 2.4 edessä.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: Birke - 20.08.14 - klo:11:49
Kiitos vinkeistä murmela ja parjan_fin. Taidampa jättää nuo odottelemaan ensi kesän helteitä.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: tonibergholm - 20.08.14 - klo:13:59
Tuon viimeisimmän alastaron YCC:n (molemmat lähdöt ja aika-ajon) vedin contin slickseillä, edessä soft ja takana medium. Nätisti kului mun köröttelyssä. Paineet lämppäreistä 2.3 edessä ja 1.9 takana.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 06.04.17 - klo:16:33
Onko tähän seosasiaan mitään päivitystä tai uutta viisautta? Ovat huokeita nuo Contin slicksit ja kuvioslicksit.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: murmela - 17.10.18 - klo:11:05
Aiheeseen liittyen.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 18.10.18 - klo:15:07
Nyt kun tulee 520 ketjut talvella niin mahtuu vähän leveämpikin läski pyörimään ja 180/60 koko on vaihtoehto. Bridget ja nää aika huokeita.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: tonde8 - 18.10.18 - klo:21:35
Nyt kun tulee 520 ketjut talvella niin mahtuu vähän leveämpikin läski pyörimään ja 180/60 koko on vaihtoehto. Bridget ja nää aika huokeita.

Tää ketjun muutos ei anna yhtään lisää tilaa renkaalle ellet siirrä rattaita vanteen keskiöstä kauemmaksi. Näin ainakin minun mopottimissa. 👍
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 19.10.18 - klo:11:20
^
Pitää katsoa toi. Ainakin Mikon entisessä RSV:ssä tilaa tuli. Luulis, että ketjulinja ei vaihda paikkaa, ja reunoilta kapenee.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: teemuki - 19.10.18 - klo:15:11
^
Pitää katsoa toi. Ainakin Mikon entisessä RSV:ssä tilaa tuli. Luulis, että ketjulinja ei vaihda paikkaa, ja reunoilta kapenee.

Mulla pyörii ihan hyvin 190/55 ja 180/60 525 -ketjulla -
Eikai ykkös ja kakkoslähdön RSV:ssa pitäisi olla ketjulinjassa juurikaan eroa.

Vaikkei otsikon Conti olekaan, niin saat 180/60 Pirellin testiin, jos haluat sovittaa.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 19.10.18 - klo:15:44
^
On ollut, Pirelli siis. Ketju raapii lähes renkaan reunaa ja ketjusuoja otettava pois. Sitten menee lämppäri nihkeästi paikalleen, mutta hajoaisi ajan mittaan varmasti.

Bridgen V01R 190/650 sopinee hyvin. On ainakin pienemmän näköinen pallo kuin Pirellin 180/60.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: murmela - 20.10.18 - klo:13:11
^
On ollut, Pirelli siis. Ketju raapii lähes renkaan reunaa ja ketjusuoja otettava pois. Sitten menee lämppäri nihkeästi paikalleen, mutta hajoaisi ajan mittaan varmasti.
Sama ongelma pikkuninjassa 190-200 palloilla.
Mut ei se lämppäriä hajota, ketju on sen verran pyöreereunanen ja rasvattu.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: Mikko K. - 20.10.18 - klo:16:28
^
On ollut, Pirelli siis. Ketju raapii lähes renkaan reunaa ja ketjusuoja otettava pois. Sitten menee lämppäri nihkeästi paikalleen, mutta hajoaisi ajan mittaan varmasti.

Bridgen V01R 190/650 sopinee hyvin. On ainakin pienemmän näköinen pallo kuin Pirellin 180/60.

"Raapii lähes ketjun reunaa". Laitetaan mittoja helpottamiseksi, eli mulla jää ketjuun 200/60 renkaalla 5,5mm. Tuo on ainakin todettu toimivaksi toleranssiksi.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 20.10.18 - klo:22:38
5,5 milliä on unta. 1-2 milliä on lähempänä totuutta omalla kohdalla Pirellin 180/60 ja 525 yhdistelmällä.

Siksi en oo tohtinut käyttää ku käytettyinä ja hätävarana.

Sitä lämppäriä mä säälin.

Vai olikohan se tiukin jokin misukka... ku ei saa**na muista enää. Joka tapauksessa ”modernit” koot vaativat vähän säätämistä. Miksiköhän?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: tonde8 - 21.10.18 - klo:15:48
Tohon ketju hommaan vielä palaan. Ketjunlenkit on melkeen ketjussa kun ketjussa saman paksuset, rattaa on yleensä suoria mp.ssä niin miten toi leveys vaikuttaa  ??   Mun mielestä 520/530 ketjun sisäreuna kulkee samassa linjassa.. eli ehkä max millin muutos.  muuutta muutta jatkakaa ! 😉
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 21.10.18 - klo:19:29
(https://www.fz09.org/forum/attachments/70985d1485889162-520-conversion-guys-hows-chain-life-1298563459_chain_dimensions_520-525-530.jpg)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 21.10.18 - klo:19:46
Eihän tuolla taikoja tehdä, mutta jokainen milli lasketaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: T1mppa - 22.10.18 - klo:13:15
Aika ahdasta kyllä on. Voiko laittaa prikkaa eturattaan ja takarattaan alle? Leviäis ees vähän.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: raukkis - 22.10.18 - klo:13:37
Did Erv3 ketjut on vähän kapeammat noiden sivulevyjen osalta. Olisko niistä apua?
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 23.10.18 - klo:21:42
Aika ahdasta kyllä on. Voiko laittaa prikkaa eturattaan ja takarattaan alle? Leviäis ees vähän.


Eiköhän se tuolla setupilla mene, kun meni Mikollakin.

Edit: ja kuten otsikosta voi päätellä, taidan tilata Bridgeä.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: m1kk0 - 26.10.18 - klo:11:57
Aika ahdasta kyllä on. Voiko laittaa prikkaa eturattaan ja takarattaan alle? Leviäis ees vähän.


Eiköhän se tuolla setupilla mene, kun meni Mikollakin.

Edit: ja kuten otsikosta voi päätellä, taidan tilata Bridgeä.

520 ketjulla milleen mahtuu pirellin 180/60. Sisälokaria pitää muokata tai poistaa kokonaan. Itte korotin lokaria takareunasta ja leikkasin pikkasen sirommaksi nii meni. Bridge sopii varmaan paremmin...
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 06.04.19 - klo:11:52
Contin slicksiä tilauksessa. Eteen soft ja taakse medium.

Tilasin samoilta ukoilta sateisetkin murmispalm

Contin datataulukko (http://www.conti-bike.co.uk/wp-content/uploads/2016/02/Continental-Motorcycle-Tires-Racing-Flyer.pdf)
 
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020