MP-Rata

RATAKALUSTO => Renkaat & Vanteet => Aiheen aloitti: Birke - 19.08.14 - klo:15:40

Otsikko: Continental RaceAttack
Kirjoitti: Birke - 19.08.14 - klo:15:40
Pyörän mukana tuli pino erimerkkisiä slicksejä, sisältäen parin käyttämättömiä Continentalin RaceAttack soft slicksejä. Noista ei ole aiemmin mitään kokemusta ja pikaisella googlettamisellakaan ei löytynyt selkeää infoa. Soft seos kyseessä siis, meneekö Conteissakin nuo seokset pehmeästä kovaan suhteessa ilman lämpötilaan kuin esim. Pirellissä? Kuumalla softia alle ja ja kylmällä kovempaa?
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: murmela - 19.08.14 - klo:15:50
^Olikohan se @parjan_fin (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=455) joka conteilla ajeli aikoinaan ja voisi ehkä infota?

Itse olen ajellut vaan medium ja endurance seoksilla kelistä ja radasta riippumatta. innocent_1
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: murmela - 19.08.14 - klo:15:56
Vuodelta 2009 löyty tommonen.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: parjan_fin - 20.08.14 - klo:09:24
2008 ajoin Conteilla, joten ei murmelan muisti ihan pettänyt ;)

Nyrkkisääntönä silloin oli, että kun ulkolämpötila oli alle 18 astetta, niin mediumia ja yli, niin softia. En tiedä miten seokset ovat sen jälkeen muuttuneet tai onko lämpötilat paljonkin heittäneet tuosta, mutta tuolla pitäisi päästä alkuun.

Tuo murmelan laittama taulukko sopisi asfaltin lämpöihin aika passelisti, sillä samaa ne Saksan Continentalin kaverit 2008 muistaakseni juttelivat, mutta nyrkkisääntönä sanoivat tuon saman mitä yllä kirjoitin.

Lämminpaineina käytin 1.8 - 1.9 takana ja 2.1 - 2.4 edessä.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: Birke - 20.08.14 - klo:11:49
Kiitos vinkeistä murmela ja parjan_fin. Taidampa jättää nuo odottelemaan ensi kesän helteitä.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: tonibergholm - 20.08.14 - klo:13:59
Tuon viimeisimmän alastaron YCC:n (molemmat lähdöt ja aika-ajon) vedin contin slickseillä, edessä soft ja takana medium. Nätisti kului mun köröttelyssä. Paineet lämppäreistä 2.3 edessä ja 1.9 takana.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 06.04.17 - klo:16:33
Onko tähän seosasiaan mitään päivitystä tai uutta viisautta? Ovat huokeita nuo Contin slicksit ja kuvioslicksit.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: murmela - 17.10.18 - klo:11:05
Aiheeseen liittyen.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 18.10.18 - klo:15:07
Nyt kun tulee 520 ketjut talvella niin mahtuu vähän leveämpikin läski pyörimään ja 180/60 koko on vaihtoehto. Bridget ja nää aika huokeita.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: tonde8 - 18.10.18 - klo:21:35
Nyt kun tulee 520 ketjut talvella niin mahtuu vähän leveämpikin läski pyörimään ja 180/60 koko on vaihtoehto. Bridget ja nää aika huokeita.

Tää ketjun muutos ei anna yhtään lisää tilaa renkaalle ellet siirrä rattaita vanteen keskiöstä kauemmaksi. Näin ainakin minun mopottimissa. 👍
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 19.10.18 - klo:11:20
^
Pitää katsoa toi. Ainakin Mikon entisessä RSV:ssä tilaa tuli. Luulis, että ketjulinja ei vaihda paikkaa, ja reunoilta kapenee.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: teemuki - 19.10.18 - klo:15:11
^
Pitää katsoa toi. Ainakin Mikon entisessä RSV:ssä tilaa tuli. Luulis, että ketjulinja ei vaihda paikkaa, ja reunoilta kapenee.

Mulla pyörii ihan hyvin 190/55 ja 180/60 525 -ketjulla -
Eikai ykkös ja kakkoslähdön RSV:ssa pitäisi olla ketjulinjassa juurikaan eroa.

Vaikkei otsikon Conti olekaan, niin saat 180/60 Pirellin testiin, jos haluat sovittaa.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 19.10.18 - klo:15:44
^
On ollut, Pirelli siis. Ketju raapii lähes renkaan reunaa ja ketjusuoja otettava pois. Sitten menee lämppäri nihkeästi paikalleen, mutta hajoaisi ajan mittaan varmasti.

Bridgen V01R 190/650 sopinee hyvin. On ainakin pienemmän näköinen pallo kuin Pirellin 180/60.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: murmela - 20.10.18 - klo:13:11
^
On ollut, Pirelli siis. Ketju raapii lähes renkaan reunaa ja ketjusuoja otettava pois. Sitten menee lämppäri nihkeästi paikalleen, mutta hajoaisi ajan mittaan varmasti.
Sama ongelma pikkuninjassa 190-200 palloilla.
Mut ei se lämppäriä hajota, ketju on sen verran pyöreereunanen ja rasvattu.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: Mikko K. - 20.10.18 - klo:16:28
^
On ollut, Pirelli siis. Ketju raapii lähes renkaan reunaa ja ketjusuoja otettava pois. Sitten menee lämppäri nihkeästi paikalleen, mutta hajoaisi ajan mittaan varmasti.

Bridgen V01R 190/650 sopinee hyvin. On ainakin pienemmän näköinen pallo kuin Pirellin 180/60.

"Raapii lähes ketjun reunaa". Laitetaan mittoja helpottamiseksi, eli mulla jää ketjuun 200/60 renkaalla 5,5mm. Tuo on ainakin todettu toimivaksi toleranssiksi.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 20.10.18 - klo:22:38
5,5 milliä on unta. 1-2 milliä on lähempänä totuutta omalla kohdalla Pirellin 180/60 ja 525 yhdistelmällä.

Siksi en oo tohtinut käyttää ku käytettyinä ja hätävarana.

Sitä lämppäriä mä säälin.

Vai olikohan se tiukin jokin misukka... ku ei saa**na muista enää. Joka tapauksessa ”modernit” koot vaativat vähän säätämistä. Miksiköhän?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: tonde8 - 21.10.18 - klo:15:48
Tohon ketju hommaan vielä palaan. Ketjunlenkit on melkeen ketjussa kun ketjussa saman paksuset, rattaa on yleensä suoria mp.ssä niin miten toi leveys vaikuttaa  ??   Mun mielestä 520/530 ketjun sisäreuna kulkee samassa linjassa.. eli ehkä max millin muutos.  muuutta muutta jatkakaa ! 😉
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 21.10.18 - klo:19:29
(https://www.fz09.org/forum/attachments/70985d1485889162-520-conversion-guys-hows-chain-life-1298563459_chain_dimensions_520-525-530.jpg)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 21.10.18 - klo:19:46
Eihän tuolla taikoja tehdä, mutta jokainen milli lasketaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: T1mppa - 22.10.18 - klo:13:15
Aika ahdasta kyllä on. Voiko laittaa prikkaa eturattaan ja takarattaan alle? Leviäis ees vähän.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: raukkis - 22.10.18 - klo:13:37
Did Erv3 ketjut on vähän kapeammat noiden sivulevyjen osalta. Olisko niistä apua?
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 23.10.18 - klo:21:42
Aika ahdasta kyllä on. Voiko laittaa prikkaa eturattaan ja takarattaan alle? Leviäis ees vähän.


Eiköhän se tuolla setupilla mene, kun meni Mikollakin.

Edit: ja kuten otsikosta voi päätellä, taidan tilata Bridgeä.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: m1kk0 - 26.10.18 - klo:11:57
Aika ahdasta kyllä on. Voiko laittaa prikkaa eturattaan ja takarattaan alle? Leviäis ees vähän.


Eiköhän se tuolla setupilla mene, kun meni Mikollakin.

Edit: ja kuten otsikosta voi päätellä, taidan tilata Bridgeä.

520 ketjulla milleen mahtuu pirellin 180/60. Sisälokaria pitää muokata tai poistaa kokonaan. Itte korotin lokaria takareunasta ja leikkasin pikkasen sirommaksi nii meni. Bridge sopii varmaan paremmin...
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 06.04.19 - klo:11:52
Contin slicksiä tilauksessa. Eteen soft ja taakse medium.

Tilasin samoilta ukoilta sateisetkin murmispalm

Contin datataulukko (http://www.conti-bike.co.uk/wp-content/uploads/2016/02/Continental-Motorcycle-Tires-Racing-Flyer.pdf)
 
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: T1mppa - 16.03.21 - klo:07:37
Continental Race Attack 2 on tullut markkinoille.
Sen johdosta Race Attack 1:stä saa harrastajaystävälliseen hintaan!  beer_2

Laittakaas kokemuksia, mitkä paineet ovat toimineet missäkin. Ja yleisestikin, miten ovat toimineet.

Nyt ois mediumia taakse ja yksi endurance taakse. Pyörinä 600cc.

(https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/161170591_252493889757558_3516218122700685117_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-3&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=aDOdyRk_e5kAX85FpxW&_nc_ht=scontent.fhel1-1.fna&oh=a6ad942d179e246f17f7662d3f1bbeb6&oe=60772720)

(https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/161170591_252493889757558_3516218122700685117_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-3&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=MW5E0wR-AOAAX94Ueut&_nc_ht=scontent.fhel1-1.fna&oh=42bb29929c47a4da2d06add7d51bb03c&oe=612921A0)
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: T1mppa - 29.07.21 - klo:11:55
Ompa hieno rengas! Ei mitään pito-ongelmia. Toimii todella hienosti.
Rengas medium ja lämminpaine inan alle 1.7 bar. Tais olla 1.67 bar Alastaron +30 asteen helteessä.

Kymiringillä ja Alastarossa tällä kurvaillut. Kymiring noin 2.05 aikaa Alastarossa 1.23.rapiat.

Eka tällainen nyt vasta menossa. Katotaan, kuinka rengas käyttäytyy eliniän loppupuolella.

Kuviosta näkee, että täytyy vähän takaiskarin reboundia höllätä. Mutta eipä sekään pahasti pielessä ole.

(https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/221599028_164967518938860_8129876595972752504_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-3&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=xhgZXwnOddEAX8DU0D2&_nc_ht=scontent.fhel1-1.fna&oh=068f9575cef54161cef1e07ef4507d2e&oe=6126B68F)
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 30.07.21 - klo:10:22
Joo, noi Contin slicksitkin ovat olleet mainioita. Alastaro +12, Alastaro +30, Kemora, Kymi.... you name it. Lämppäreissä @80 C 1,6 bar taakse ja 2,25 eteen. Aina kuluu nätisti.

Edessä soft, takana medium.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: murmela - 30.07.21 - klo:15:34
Kuviosta näkee, että täytyy vähän takaiskarin reboundia höllätä. Mutta eipä sekään pahasti pielessä ole.
Ja jos kädet riittää, niin avaa pikkasen aikasemmin ja pehmeämmin. Avauksen aloitus (ei vedolle!) jo muutamaa metriä ennen apeksia, jolloin kaasun avauksen ekat prosentit menee moottorijarrun eliminointiin, ja varsinainen avaus/ veto lähtee sit suoraan apeksista.
Jos ei kädet riitä (mopo menee leveeks/ulkokanttareelle lähes joka mutkassa), niin sit koske kaasuun vasta apeksissa.
Se mitä olen vuosien varrella kattellut sun ajoa, niin en ihmettelis jos sulla riittäis kädet tohon. Suurimmalla osalla ei todellakaan riitä.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: T1mppa - 19.08.21 - klo:11:04
Ja jos kädet riittää, niin avaa pikkasen aikasemmin ja pehmeämmin. Avauksen aloitus (ei vedolle!) jo muutamaa metriä ennen apeksia, jolloin kaasun avauksen ekat prosentit menee moottorijarrun eliminointiin, ja varsinainen avaus/ veto lähtee sit suoraan apeksista.
Jos ei kädet riitä (mopo menee leveeks/ulkokanttareelle lähes joka mutkassa), niin sit koske kaasuun vasta apeksissa.
Se mitä olen vuosien varrella kattellut sun ajoa, niin en ihmettelis jos sulla riittäis kädet tohon. Suurimmalla osalla ei todellakaan riitä.

Kesälomalla oon ollut, niin olen koittanut pitää tietokoneen suljettuna. Vastauksessa on sen takia kestänyt.

Tämä on ollut mielessä ja miettinyt hyötyjä ja haittoja.

Tuota pitää kokeilla. Ketjut-kireelle -kaasuttaminen on tuttua puuhaa Alastaron vanhan asfaltin takia. Eli sen saman pienen tasakaasun voisi koittaa laittaa joissain kohdissa ihan hetkeksi, ennen kuin apeksista ruvetaan työntämään pyörää pystyyn ja ruuvataan kaasu kokonaan auki.

Hyödyt: Rengas ei rasitu niin paljoa. Pääsee aikaisemmin avaamaan.
Haitat: Häiritseekö kuinka paljon jousitusta? Pysyykö linja vai ajaudunko jostain syystä ulkokanttarille? Yleensä mulla on tilaa ulkokanttarille, kun keskellä rataa tuppaan kurvailla :D
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: santerik - 19.08.21 - klo:19:58
Oletko T1mppa jo tuota endurance-seosta kokeillut? Jos niin mimmottii oli?

Saksalaiset näyttäisi myyvän takasia ~100€ pala..
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: murmela - 20.08.21 - klo:00:35
Tuota pitää kokeilla. Ketjut-kireelle -kaasuttaminen on tuttua puuhaa Alastaron vanhan asfaltin takia. Eli sen saman pienen tasakaasun voisi koittaa laittaa joissain kohdissa ihan hetkeksi, ennen kuin apeksista ruvetaan työntämään pyörää pystyyn ja ruuvataan kaasu kokonaan auki.
Tuo tasakaasuilu on eri juttu kuin moottorijarrun eliminointi.

Moottorijarrussa mopon kiihtyvyys ennen apeksia on negatiivinen, esim jotain luokkaa -0,2...-0,3G. Jarrupaine 0%, kaasun avaus 0%.

Riippuen moottorin luonteesta ja kierrosluvusta, moottorijarrun eliminointiin vaaditaan esim 10% kaasun avaus jolloin mopon kiihtyvyys on 0,0G.

Jos taasen kaasua avaa esim 15%, niin mennään vedolle/tasakaasulle/ketjut kireäksi, ja mopon kiihtyvyys on jotain +0,1...+0,2G jo ennen apeksia.
Eli se taasen vaatii sen että muuttaa ajolinjaa ennen apeksia vähemmän optimaaliseksi, tai muutoin linja menee leveäksi apeksin jälkeen.
Se miksi jotkut ovat tuota joskus oppineet käyttämään johtuu lähinnä siitä että mopossa on joko paska alusta tai se on säädetty epätasapainoon, jolloin mopo on pompuissa keinuhevonen, varsinkin kallellaan ajettuna, ja sitä yritetään kompensoida muuttamalla ajolinjaa suoremmaksi, jolloin mopo on pystymmässä, ja sen takia joudutaan muuttamaan myöskin kaasun käyttöä, mikä on ihan hel***in tyhmä tapa.
Hyvin toimiva alusta menee apeksin pompuistakin kuin juna.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: T1mppa - 14.10.21 - klo:15:39
...
Kuviosta näkee, että täytyy vähän takaiskarin reboundia höllätä. Mutta eipä sekään pahasti pielessä ole.

(http://www.mprata.fi/index.php?action=dlattach;topic=1127.0;attach=6264;image)

Ei muuten tarttee säätää reboundia. Renkaassa oli todennäköisesti liikaa painetta. Maximi tälle renkaalle on 1.7 bar. Mulla oli alastarossa vielä suuremmat rypylät kuvioiden etureunoissa. Renkaassa oli 1.9 bar painetta!

Kun laitoin 1.7 bar, ni tasoittui täydelliseksi.
Otsikko: Vs: Continental RaceAttack
Kirjoitti: JMH - 20.10.21 - klo:14:20
Contin slickseissä olen pitänyt 1,60 lämppäripainetta. Kelistä riippumatta. Hyvin on toiminut.

Mennyt niin, että parin setin jälkeen joutuu hinan tiputtamaan ennen kolmatta settiä, ja ennen neljättä ehkä ulkolämpötilasta riippuen.

Eihän tämä ole optimi tapa mittailla, mutta käytäntö on vakio.
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020