MP-Rata

RADAT => Alastaro => Aiheen aloitti: murmela - 23.09.14 - klo:14:37

Otsikko: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 23.09.14 - klo:14:37
Toimiskohan tämmönen systeemi ett ois oma triidi per rata mihin voi laitella ko radalla ajeltuja perusvideoita?
Ja sit taas esim ne videot missä on dataa mukana, vois pistää Alastaro-dataa triidiin, jne.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 23.09.14 - klo:14:38
12.9. harmaassa syysillassa (4:s ?) setti bimmerillä. <3 Perusajelua vauhtia 1:27. Lähinnä tuntuman hakemista bimmeriin <3 kun ei sillä ollut ajellut alastaroa pitkään aikaan.
@marko_ (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=407)  vilahtaa ohi kohdassa 3:10.

https://www.youtube.com/watch?v=Lywbyy4Mtus
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 23.09.14 - klo:14:41
Harmaan syysillan viimenen setti jossa keskityin vain apeksien metsästykseen. Välillä osuu välillä ei. Liian aikasin tahto mennä kohti apeksii, vauhti kuoli, ja liian myöhään ulos/ exitissä jää rataa käyttämättä. Jos taas osu tarpeeks pyöreellä linjalla apeksiin, nii sit suoralle tuli niin paljo enemmän vauhtii ett lurujarrut meni pitkäks.
Kierrosajat luokkaa 1:27, rentoa perusajamista nollariskillä (ettei käy niin kuin vuosi sitten/ sama lainapyörä alla). Kävin myös hakemassa vauhtia varikolta ku ykkösmutkan jarrussa mietin jotain ihan muuta ku ajamista.

https://www.youtube.com/watch?v=i6KW2w9K8O0
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Grass - 10.09.15 - klo:23:25
Näin kauden 2015 ollessa loppusuoralla on mukava muistella kesän aurinkoisia päiviä - niitä harvoja. Ohessa 3 kierrosta turaamista kotiradalla. Arvostan kommentteja ja parannusajatuksia suorittamiseen.
Couple of laps at Alastaro Circuit 19.08.2015 (https://www.youtube.com/watch?v=kk5Od1cvhEE)
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 11.09.15 - klo:12:06
Näin kauden 2015 ollessa loppusuoralla on mukava muistella kesän aurinkoisia päiviä - niitä harvoja. Ohessa 3 kierrosta turaamista kotiradalla. Arvostan kommentteja ja parannusajatuksia suorittamiseen.
Plussaa se että paketti on tasapainosesti kasassa ja suht tasasta ajoa. Ei sinänä mitään ihme rimpuilua eikä isoja kevätjuhlaliikkeitä.

Yläkroppakin melkein oikeessa paikassa, ihan aavistuksenomaisesti liian keskellä vs perse.

Miinusta se ett joka mutkaan liian aikasin, jolloin joudut ajaan liian pystyssä sisään, ja liian aikanen apeksi.
Ja kun haluat pysyä kanttareen vieressä väärällä linjalla niin joudut jarruttamaan vauhdin pois, ettei mee ihan läpiajoks.

Vaikka apeksi on liian aikasessa, niin silti menet jarrulta suoraan kaasulle,  ja sen seurauksena mopo lähtee ihan väärään suuntaan/ liian aikasin kohti ulkokanttaretta, jolloin ulostulo menee pyöreeksi, ja joudut kaasun kanssa odottamaan, ettet aja kanttareen yli ulos.

Kaikkein isoin riski sulla on juuri apeksin jälkeen, jolloin usein kallistat mopoa lisää, jotta saat sen ylipäätään käännettyä, ja silti olet jo kaasulla. Todella iso ja tyypillinen hi-siderin riski. Jos et sitä korjaa, niin noutaja kutsuu, vaikka luuletkin ajavasi turvallisesti mukavuusalueella.

Persettä veivaat suuntaan jos toiseen pääsääntöisesti väärään aikaan. Eli perse pitää siirtää sivulle sillon kun on kaasulla, reilusti ennen jarrumerkkiä, jolloin perse on valmiiksi sivulla siinä vaiheessa kun tempaset yläkropan pystyyn/ meet jarrulle. Jos kaks perättäistä mutkaa kääntyy samaan suuntaan niin anna perseen olla siellä sivulla niiden välinen suora.

Mut mut pääpointti on se, että jos sä muutat taiton pari metrii myöhäsemmäks, ja ajat jarrun pari metrii kauempaa, niin saat siirrettyy apeksii pari metrii myöhäsemmäks, jolloin sun mopon nokka osottaa apeksissa oikeeseen suuntaan, ja pystyt siitä avaamaan eikä sun tarvi enää oottaa ett mopo kääntyy/ väkisin yrittää kääntää mopoo apeksin jälkeen. Jolloin sun kierrosaika tippuu 2-3 sekuntti pelkästään tuolla parin metrin ajolinjan muutoksella. Mitään muuta sun ei edes tarvi muuttaa verrattuna sun tämän hetkisen ajoon.
Toki jos hifistellään niin sä teet kaiken yhtä päin persettä kuin kaikki muutkin (rataa jää käyttämättä, ajolinjat vaihtelee sinne tänne, jarrut on mitä on, avaukset tökkii), eli kaikessa on reilusti korjaamisen varaa, onhan kierrosennätykseen matkaa viel se 11,5s tjsp.

Lisäksi sulla ehkä on vääränlainen mielikuva joistakin mutkista/ niiden ajolinjoista, ja sen takia ajat ne ihan perseelleen.

Jos vaikka vertaat tohon edelliseen mun videoon, niin suurin piirtein yhtä paljon päin helvettii siinä ajelen kuin sinäkin. Ainoa iso ero on se että mä ootan ennen kaasulle menoa niin kauan ett mopon nokka on kääntyny, ja sen takia mun kierrosajat on siinä videolla 2-3 sekkaa sua nopeemmat. Ja datasta kattelin ett tolla setillä kaasua käytän 65-70%, jarrutehot 50-70%. Eli ei oo kierrosaikaero kaasusta tai jarrusta kiinni.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 18.06.17 - klo:13:16
@Coo (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=623) ~4:20

www.youtube.com/watch?v=UziI_c5nRBA
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: PrivateeR - 17.07.17 - klo:17:36
Saisiko kokeneemmilta rataketuilta vinkkiä missä vielä hävitään eniten aikaa?
https://www.youtube.com/watch?v=d8SDiysYYQY

Mainittakoon, että nopea vasuri ennen Lemminkäistä meni perseelleen, avasin kaasun hieman liia aikasin ja näinollen valui leveäksi ja jouduin odottaa kaasulle. Normaalisti otan tohon jarruun 190 vauhtia.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Nitrous - 17.07.17 - klo:21:37
^Melkein joka mutkassa jäät puolesta metristä metriin leveäksi. Lemminkäiseen vois tulla suorempaan sisään. Kaikissa neulansilmissä liian kovaa sisään eikä mopo käänny, joten avausta joudut (ja onneksi maltat) odottamaan. Palmasissa ja kahvilanmutkassa pitäs olla kanttarissa kiinni vielä about kanttarin loppupään kohdalla.
Vähän malttia ja muistuttelua itselle, että aika tehdään avauksessa, ei sisäänmenossa niin 23 menee. Nopeet kannattaa ajaa myöhäsellä terävällä taitolla ja pyörää pystyyn jo ennen sisäkanttia, että pääsee kaasulle.

Mut ajolinjasta näkee, että oot ajanu paljon autolla (virtuaali)rataa. Tonnari vaatii vielä enempi mutkien minimoimista ja suorien maksimountia varsinkin Alastarossa.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: PrivateeR - 18.07.17 - klo:11:45
Kiitos vastauksesta!

Eli jotta nyt ymmärrän oikein: "Joka mutkassa jään puolesta metristä metriin leveäksi" ... tarkoitatko tällä sisäänmenoa mutkaan, eli otan ns. liian leveältä entryn? Eli pitäis mennä jyrkemmin sisään?

Ja sitte Palmasissa ja kahvilassa pitäisi vielä pidempään odottaa kaasun avaamista, eli viilata sitä sisäreunaa kunnes pyörä on lähes suorassa?
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Nitrous - 18.07.17 - klo:13:45
Kiitos vastauksesta!

Eli jotta nyt ymmärrän oikein: "Joka mutkassa jään puolesta metristä metriin leveäksi" ... tarkoitatko tällä sisäänmenoa mutkaan, eli otan ns. liian leveältä entryn? Eli pitäis mennä jyrkemmin sisään?

Ja sitte Palmasissa ja kahvilassa pitäisi vielä pidempään odottaa kaasun avaamista, eli viilata sitä sisäreunaa kunnes pyörä on lähes suorassa?
Eiku sisäkanttariin jää apeksissa tuon verran näin videolta arvioituna. Käytännössä kun renkaat on kanttarissa kiinni, sulla menee polvi nurtsilla ja pää onkin sitten jo reilusti radan ulkopuolella. Ihan joka paikassa ei toki voi ajaa noin sisältä kun kanttari on liian korkea. Esim. Alastaron kakkoseen jättää helposti koneen posken kun ottaa linjaan liian sisältä.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 24.08.17 - klo:08:12
Säkenöivää härväämistä....

https://www.youtube.com/watch?v=oM7O5Kv2lMg
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 25.08.17 - klo:08:15
Nelossetin härväämistä vaihtoehtosesta kuvakulmasta:

https://www.youtube.com/watch?v=eEz28ovH8G0
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Tango - 28.08.17 - klo:09:21
Nelossetin härväämistä vaihtoehtosesta kuvakulmasta:

Ihan hienoa menoahan tuo on. Seurasin tuota kiihtyvyyskäyrää ja siitä tuli mieleen pari huomiota:
1. Kuvio on epäsymmetrinen siten, että oikealle kiihtyvyys on suurempi kuin vasemmalle. Sitä tietysti selittävät ehkä kaarteiden erilaiset kallistukset, minkä vuoksi oikealle kaartavan mutkan voi ottaa kovempaa - ainakin Lemminkäisessä taitaa kallistus olla väärin päin. Toisaalta voi olla, että oikealle kaartaminen on luontevampaa ja siksi uskallat ajaa kovempaa.

2. Jarrutus voisi varmaankin olla kovempi. Itsesuojeluvaisto tietysti pistää jarruttamaan ajoissa ja sitten riittää pienempikin jarruteho. Vasta tässä vaiheessa tuli itsellekin mieleen, että kovaa jarrutusta voisi harjoitella erikseen sellaisessa paikassa, jossa tilaa riittää. Alastarossahan kyllä Palmasissa on tilaa, koska enin osa jää käyttämättä ja siis jarrutuksen meneminen hieman pitkäksi ei ole vaarallista.

Kotisohvaltahan näitä ohjeita on hyvä heittää.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: T1mppa - 31.08.17 - klo:09:30
2. ...että kovaa jarrutusta voisi harjoitella erikseen sellaisessa paikassa, jossa tilaa riittää. Alastarossahan kyllä Palmasissa on tilaa, koska enin osa jää käyttämättä ja siis jarrutuksen meneminen hieman pitkäksi ei ole vaarallista.

Kyllä murmis on sitä jarrupaikkaa hakenut mielestäni samalla lailla kuin mä (ja moni muu).
Jossain vaiheessa kun vi***taa se oma köröjarruttelu, niin puskee joko kovempaa ja aloittaa jarrun vanhassa kohdassa tai normi vauhtia ja jarruttaa myöhemmin. Kyllä sen pyörän useimmin saa pidettyä asfaltin päällä, vaikka mutka meneekin pitkäksi, mutta kyllä siellä hiekallakin on käyty. Tästä sitten tulee taas näppituntumaa, että miten kovaa sinne voi mennä ja mihin omat taidot riittää.

Mutta mielestäni se jarruttamisen harjottelu on sillai vaikeeta, kun jokaiseen mutkaan pitää opetella se oma oikea vauhti ja jarrutustekniikka. Eli kaikkiin mutkiin ei voi jarruttaa samalla lailla.

Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: wbaum - 31.08.17 - klo:14:56
Ainakin oma jarruattack menee ihan reisille kun koitan yrittää. Suoranopeudet kovemmat, jarrupaine kovempi, kierrosaika sama tai huonompi. Haastavaa on vauhdin säätäminen.

Loppukaudesta koitin vähän maltillisemmin jarrutella että sais ainakin lähelle apeksia päästyä, mutta on se hankalaa.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 07.05.18 - klo:20:28
Todella kauas apeksit karkaavat, mutta jos tommosilla linjoilla pääsee 1.24...

https://www.youtube.com/watch?v=wm-mi4CfeoM
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Vesq84 - 21.05.18 - klo:23:05
https://youtu.be/yU6YVKDiFQE

Loppupuolella muutama kierros 1.27-1.28 välissä, mistäs lähtis hieroon ensimmäisenä? Linjat karkailee millon minnekin, vinkkejä silti otetaan vastaan mielellään.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 22.05.18 - klo:10:18
Loppupuolella muutama kierros 1.27-1.28 välissä, mistäs lähtis hieroon ensimmäisenä? Linjat karkailee millon minnekin, vinkkejä silti otetaan vastaan mielellään.
Lopeta ainaki sen pintakaasun hierominen/ räplääminen. Jos vauhti kuolee ennen apeksia, niin odota, ja vasta kun olet apeksissa, kosket kaasuun.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 27.05.18 - klo:14:01
Edelleen todella kauas apeksit karkaavat, täytyy kyllä oikeesti hieman ihmetellä miten tommosilla linjoilla pääsee 1:22.77...

https://www.youtube.com/watch?v=1FCyNIhqQDc
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 03.06.18 - klo:22:56
Le Fukkeen Motorsport jatkuu jostain syystä vatkaavalla vispilällä, prkl, lujempaa oisin menny ilman.

https://www.youtube.com/watch?v=_wU4jCYVFXg
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 09.06.18 - klo:23:44
Melkosta roiskintaa ympäri äpäri, viel vähäsen väricee.

https://www.youtube.com/watch?v=NbnNdH9NAaU
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 12.06.18 - klo:19:34
Ja pari kymppää nopeemmin.
https://www.youtube.com/watch?v=HriDRPWfs64
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 22.06.18 - klo:18:34
Muistaakseni @Nitrous (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=45)  joskus moitti etten käytä tarpeeks rataa Alastarossa. Tossa kohtaa vauhtia on se 150-200, ja kamera on eturenkaan päällä. Joko on tarpeeks lähellä radan reunaa, vai joko menee laittoman puolelle...?

https://www.youtube.com/watch?v=i1grPJhI1sM
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Nitrous - 22.06.18 - klo:19:30
^Tostahan se ajolinja menee. Tuulisella kelillä kannattaa ottaa snadisti sisempää jos tuulee varikolta päin. Joko saat sisäkanttarit kiinni?
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 22.06.18 - klo:19:49
Joko saat sisäkanttarit kiinni?
En oo siel päinkään... Edelleen ihan oikeesti ihmettelen miten tälläsillä ajolinjolla voi saada suht nopeita kerrosaikoja (esim toi mun 21.5 video).
Joskus vahingossa osun apeksiin aika täydellisesti, mut ne on ikävä kyllä harvinaisia poikkeuksia.
Esim mun nykyisellä enkkakierroksella, kun kattoo videota, niin ainoo positiivinen puoli on se, kun kattoo sitä kaartelua, ja sisäänmenossa/apeksissa/exitissä jääviä marginaaleja, niin kun niitä saa pois, niin kierrosajasta tulee aika jäätävän kova/ ei tarvi muuttaa jarrua tai avausta, pelkästään ajolinjaa abaut metrillä.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: PrivateeR - 22.06.18 - klo:20:04
Tossa kohtaa vauhtia on se 150-200...
https://www.youtube.com/watch?v=i1grPJhI1sM
Millä MotoGP pyörällä sä 200 saat tohon jarruun? Herranen aika, eihä mun mopo kulje mihinkää ku mä saan tohon jarruun max 184km/h :(
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 22.06.18 - klo:20:18
Tossa kohtaa vauhtia on se 150-200...
Millä MotoGP pyörällä sä 200 saat tohon jarruun? Herranen aika, eihä mun mopo kulje mihinkää ku mä saan tohon jarruun max 184km/h :(
Kaikki lähtee palmasin jarrun ajolinjasta, jonka suurin osa vetää ihan päin v***ua + niillä ei oo mopossa keulaa joka jaksais kantaa kuormaa, ja mä kepitän 99% kuskeista siinä. Ja se johtaa myös siihen että mun apeksinopeus palmasissa on iso vs muut. Mut sit mun omat DTC-säädot tekee sen että mopo lähtee hitaasti apeksista, joten siinä annan "paljon" tasotusta.
Nopsaan kattoen, esim yhestä setistä mikä tossa just ny sattu oleen auki, niin pohjat tohon vauhtivasurin jarruun 191.6 kmh. DTC:n säätöjä avaamalla, eli dunloppia kuluttamalla, saisin siihen todella helposti muutaman kilometrin lisää, eli sit ois aika lähellä 200.

Edit: Ja nyt kun kysyit, ja rupes itseänikin kiinnostamaan, niin mulla sattuu olemaan erään kuskin dataa _vanhalla_ pinnalla ajetusta, ja siinä pohjat 196.7 kmh.
Eli veikkaisin että uudella pinnalla mennään superbikellä yli 200, kunhan puikoissa on kuski joka Osaa.

Edit2: Niin ja tietty se että ajolinja vaihtelee liikaa, eli yleensä missaan mutkaan tulon/apeksin noin metrillä ja exitin metrillä parilla, joka johtaa siihen että suoranopeus on monta kilometriä hitaampi, kuin mitä se voisi olla tarkemmalla linjalla, mikä olisi ihan tehtävissä jos vaan jaksaisi keskittyä ja yrittää tosissaan kehittyä, eikä vaan vedellä huvin vuoks menemään eniten sinneppäin.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Nitrous - 22.06.18 - klo:21:53
Tossa kohtaa vauhtia on se 150-200...
https://www.youtube.com/watch?v=i1grPJhI1sM
Millä MotoGP pyörällä sä 200 saat tohon jarruun? Herranen aika, eihä mun mopo kulje mihinkää ku mä saan tohon jarruun max 184km/h :(
Vanhalla pinnalla kuulema 211km/h on mahdollista tohon.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 22.06.18 - klo:23:29
Vanhalla pinnalla kuulema 211km/h on mahdollista tohon.
Sano viel ett kusiaisella. :)
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Nitrous - 22.06.18 - klo:23:34
Vanhalla pinnalla kuulema 211km/h on mahdollista tohon.
Sano viel ett kusiaisella. :)

Superbikella sellasella kuskilla, jonka ajotyyli on sopiva tommoselle point'n'shoot radalle.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 23.06.18 - klo:13:27
Superbikella sellasella kuskilla, jonka ajotyyli on sopiva tommoselle point'n'shoot radalle.
Mun mielestä alastaro ei juurikaan ole point'n'shoot rata, koska siinä kumminkin suurimmaksi osaksi joutuu ajamaan siten että ei pysty pelkästään vaan lähtemään mutkasta, vaan pitää jo siinä vaiheessa ottaa huomioon seuraavan mutkan sisääntulo.
Ainoita pns-paikkoja alastarolla on vauhtioikee, vauhtivasuri ja kahvilanmutka, eli alle 30% radasta.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Jone - 23.06.18 - klo:15:14
Mun mielestä alastaro ei juurikaan ole point'n'shoot rata, koska siinä kumminkin suurimmaksi osaksi joutuu ajamaan siten että ei pysty pelkästään vaan lähtemään mutkasta, vaan pitää jo siinä vaiheessa ottaa huomioon seuraavan mutkan sisääntulo.
Ainoita pns-paikkoja alastarolla on vauhtioikee, vauhtivasuri ja kahvilanmutka, eli alle 30% radasta.

On se kyllä aika pns-rata, verrattuna mihinkä tahansa muuhun Suomen rataan.

Itse en kauheasti tykkää, pidennystä odotellessa.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 23.06.18 - klo:15:55
Mun mielestä alastaro ei juurikaan ole point'n'shoot rata, koska siinä kumminkin suurimmaksi osaksi joutuu ajamaan siten että ei pysty pelkästään vaan lähtemään mutkasta, vaan pitää jo siinä vaiheessa ottaa huomioon seuraavan mutkan sisääntulo.
Ainoita pns-paikkoja alastarolla on vauhtioikee, vauhtivasuri ja kahvilanmutka, eli alle 30% radasta.

On se kyllä aika pns-rata, verrattuna mihinkä tahansa muuhun Suomen rataan.

Itse en kauheasti tykkää, pidennystä odotellessa.
No jos ajaa tarpeeks hitaasti ja tarpeeks väärin, niin kyllähän siitä saa sellasen pns-ajolinjan väännettyä, ei se radan muoto sitä estä.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: wbaum - 23.06.18 - klo:16:49
Onhan tuo ny helkkarin mukava rata ajella. Tuntuu että omaa tekemistä rajoittaa tällä hetkellä se, että ei viitti poistua comfort zonelta ja ku on niin lepposta. Tokikin sais vähän jotain ajolinjakuria taas olla...
 
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Damsku - 08.07.18 - klo:13:34
3x 1.24.x

https://youtu.be/cuA4rfeGxqU

Murmelan rakentavaa palautetta odotellessa :)
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 08.07.18 - klo:16:34
Murmelan rakentavaa palautetta odotellessa :)
Just tänään on ehkä paras päivä ikinä antaa palautetta.
Hyvännäköstä menoo noin kokonaisuudessaan, kaikki toiminnan osa-alueet hyvinkin lineaarisia ja transitiot pehmeitä, tasanen paketti, kaikki virheet toistuu tasasesti, ei yllätyksellisyyttä/ vaihtelevuutta.
Kokeile seuraavaks ajaa kolmonen samalla linjalla/ idealla ku palmas ja lemminkäinen, ja palmas ja lemminkäinen samalla linjalla/ idealla kuin kolmonen. Tippunee apaut max sekuntti pelkästään noilla.
Monessa paikkaa voisit käyttää rataa ulostuloissa paljon enemmän jolloin saisit kaasun paljon nopeammin auki.
Siinäpä isoimmat.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 16.07.18 - klo:21:02
Skipdii motherfuckers! jibii_gif

Sunnuntaina sain mopon vihdoin nokkaperä kertaa neljä -kaadon jäljiltä sen verran nippuun, että ei kun lasti kärryyn, alastaroon, leiri levälleen, viel hätänen eturenkaan vaihto, kamat nopsaan päälle, ja ehdin just ja just koeajolle suoraan Motorgin kerhokisaan. Grid kakkonen, Pos ykkönen. Kone kävi jo varikolta lähtiessä v**un kuumana, 100-110, joten koko ajan pelko perseessä laukeeko se silmille. Joten ei viittiny ajaa kuin sen mitä tarvi. Seli seli. Ihan v**un hirveen näköstä sähläämistä. Jäähystä puuttu abaut tasan 0,5 litraa nestettä. Kisan jälkeen lisäsin sen ja lämmöt 90-100, eli normit.

https://www.youtube.com/watch?v=k43wQpHdu9E
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: T1mppa - 17.07.18 - klo:09:48
Skipdii motherfuckers! jibii_gif

Aivan mahtavaa, että sait raavittua pyörän ajokuntoon ennätysnopeasti!!
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 17.07.18 - klo:10:11
Skipdii motherfuckers! jibii_gif

Aivan mahtavaa, että sait raavittua pyörän ajokuntoon ennätysnopeasti!!
Ja iso kiitos siitä kuuluu Track Punk Racingin nimimerkille @slowrider (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=136)  , ja tuoreelle bmw-kuskille @habbax (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=625)  , ja vanhalle bmw-kuskille @Sippe (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=517)  .
He lainasivat minulle sen verran osia että pääsin ajamaan.
Omat osat tilasin viikko sitten, mutta niiden tulemisessa kestää sen viikon pari.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: raukkis - 17.07.18 - klo:10:20
Miten kisassa kävi?
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 17.07.18 - klo:10:42
Miten kisassa kävi?
Eikös sen siitä videolta näe? Ja viestissä luki "Grid kakkonen, Pos ykkönen."
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: raukkis - 17.07.18 - klo:12:09
Ok, entäs muut podiumit?
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Nitrous - 17.07.18 - klo:12:21
Ok, entäs muut podiumit?
@tamik87 (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=429) ja @Vesq84 (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=787) tais olla muut podiumilla. Toivottavasti osu tuo Vesan nikki oikein, mut Tami siellä podiumilla ainakin pällisteli.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: raukkis - 17.07.18 - klo:13:22
👍Kyllähän murmis nyt sitten jokkispalkinnon hyödyntää?
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Jone - 17.07.18 - klo:15:21
👍Kyllähän murmis nyt sitten jokkispalkinnon hyödyntää?

Eiköhän tuo enemmin B:n viivalle mene hämmentää pakkaa?  bike_leaning
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: wbaum - 17.07.18 - klo:15:22
https://www.youtube.com/watch?v=8pZNuDF-5s8

Laitetaan nyt omakin race jakoon. Eipä tuosta nyt oikein mitään tullut, menin ihan kujalle tuosta ekasta pölähdyksestä.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 17.07.18 - klo:20:31
👍Kyllähän murmis nyt sitten jokkispalkinnon hyödyntää?
Eiköhän tuo enemmin B:n viivalle mene hämmentää pakkaa?  bike_leaning
Molemmat ois tarkotus.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: tonde8 - 18.07.18 - klo:13:31
👍Kyllähän murmis nyt sitten jokkispalkinnon hyödyntää?
Eiköhän tuo enemmin B:n viivalle mene hämmentää pakkaa?  bike_leaning
Molemmat ois tarkotus.

Pääseekös B:n viivalle tosta noin vain ?  Ei tarvi jokkis taustaa yms ? En ole perehtynyt tälläsiin juttuloisiin 😁
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Nitrous - 18.07.18 - klo:17:38
👍Kyllähän murmis nyt sitten jokkispalkinnon hyödyntää?
Eiköhän tuo enemmin B:n viivalle mene hämmentää pakkaa?  bike_leaning
Molemmat ois tarkotus.

Pääseekös B:n viivalle tosta noin vain ?  Ei tarvi jokkis taustaa yms ? En ole perehtynyt tälläsiin juttuloisiin 😁
Kuten tonne toisaalle jo kommentoin: sekaan vaan.
Ajajatutkinnon tarttet ja jäsenyyden SML alasesta kerhosta. Sit vaan eilmon kautta ilmottautuminen sisään ja kertalisenssi sit paikan päältä.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: T1mppa - 19.07.18 - klo:09:37
Off-topiciksi menee, mutta menkööt:
Ajajatutkinto on teoriaosuus sekä käytännön näyttö. Mun mielestä se ei maksa mitään, mutta ajajatutkintoja järjestetään vaan harvakseltaan, joten pitää olla haukkana jos sellaisen haluaa suorittaa.

Käytännössä teoriaosassa katsellaan miten radalla ja kisoissa kuuluu toimia power point -esityksistä, hieman keskustellaan ja loppuun koe. Koe uusitaan niin kauan, kunnes pääsee läpi. Näytöksi saattaa riittää, jos olet osallistunut kerhokisaan tai sitten joku tulee kattelemaan radanviereen, kun siellä kurvailet.

Pakollinen juttu, mutta siitä ei kannata stressata. Hoitaa vaan homman kotiin varmoin ottein.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Nitrous - 19.07.18 - klo:10:33
Off-topiciksi menee, mutta menkööt:
Ajajatutkinto on teoriaosuus sekä käytännön näyttö. Mun mielestä se ei maksa mitään, mutta ajajatutkintoja järjestetään vaan harvakseltaan, joten pitää olla haukkana jos sellaisen haluaa suorittaa.

Käytännössä teoriaosassa katsellaan miten radalla ja kisoissa kuuluu toimia power point -esityksistä, hieman keskustellaan ja loppuun koe. Koe uusitaan niin kauan, kunnes pääsee läpi. Näytöksi saattaa riittää, jos olet osallistunut kerhokisaan tai sitten joku tulee kattelemaan radanviereen, kun siellä kurvailet.

Pakollinen juttu, mutta siitä ei kannata stressata. Hoitaa vaan homman kotiin varmoin ottein.
Arvaisin, että tuon voi suorittaa myös kisavkl perjantaina, koska Front on siellä paikalla. Eli Frontille viestiä jos tarvista on.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Haba - 19.07.18 - klo:10:58
Toi Jani Front on tosi asiallinen ja reilu mies. Itselleni hän piti viime vuonna yhtenä perjantai ehtoona teorian firmallaan että pääsin motoparkin enduranceen mukaan. Näyttö oli sit motoparkissa harjotuksissa eikä noissa kummassakaan ollut mitään jännitettävää. Oma aika kun on vähän rajallista reissu työn takia. Janille vaan faksia meneen ja kyseleen onko hänellä millai aikaa varmasti koittaa järjestää aikaa että pääsis uusia kuskeja viivalle.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: tonde8 - 19.07.18 - klo:12:39
Ihan kuin yritettäis kannustaa mukaan.. 😉
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: LoneWolf - 26.07.18 - klo:18:21
Kädetön kuski esittää miten missataan jokainen apeksi:

https://youtu.be/d4d0ssubgUY

Hämmästyttävää että noin hirveällä härväämiselläkin voi päästä 1:40.90, onneksi myöhemmin tuli vielä parempi kierros jossa jopa melkein löysin sisäkanttarit.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 26.07.18 - klo:19:02
Kädetön kuski esittää miten missataan jokainen apeksi:

Hämmästyttävää että noin hirveällä härväämiselläkin voi päästä 1:40.90, onneksi myöhemmin tuli vielä parempi kierros jossa jopa melkein löysin sisäkanttarit.

Hähähä, kuuntelin aluks ett miiiiiistä toi ääni tulee (alitajunta odotti perus kusias/tonnari/rivinelari-ääntä), sit huomasin ett sehän on sun mopo. :)
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: JMH - 26.07.18 - klo:22:39
Kädetön kuski esittää miten missataan jokainen apeksi:

Hämmästyttävää että noin hirveällä härväämiselläkin voi päästä 1:40.90, onneksi myöhemmin tuli vielä parempi kierros jossa jopa melkein löysin sisäkanttarit.


Hähähä, kuuntelin aluks ett miiiiiistä toi ääni tulee (alitajunta odotti perus kusias/tonnari/rivinelari-ääntä), sit huomasin ett sehän on sun mopo. :)

Näyttää ihan tekemiseltä. Peukkua.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: JMH - 27.07.18 - klo:00:02
Taas paljastusten aika:

Siirryttiin ihan uudelle sekuntiluvulle. Tuossa 1.33.9 x 2

Edelleen hiljaa, mutta pientä lohtua kummiskin, koska kellossa näkyi, kun päätti vikalla setillä yrittää, eikä ajatella.

https://youtu.be/80LACGtEXnU
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: wbaum - 27.07.18 - klo:00:40
Taas paljastusten aika:

Siirryttiin ihan uudelle sekuntiluvulle. Tuossa 1.33.9 x 2

Tuohan on oikein tekemistä. Joskus tainnukki sanoa sun videoille että aineksia olis nopeempaankin kyytiin, perusasiat kunnossa. Jos nopeempaa haluis niin pitäis vaan vähentää rullailua.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 27.07.18 - klo:10:39
Taas paljastusten aika:

Siirryttiin ihan uudelle sekuntiluvulle. Tuossa 1.33.9 x 2

Tuohan on oikein tekemistä. Joskus tainnukki sanoa sun videoille että aineksia olis nopeempaankin kyytiin, perusasiat kunnossa. Jos nopeempaa haluis niin pitäis vaan vähentää rullailua.
Päin vastoin, enemmän rullailua ja jättää pintakaasu kokonaan pois.
Viedo näyttää siltä että kuskin kaikki kapasiteetti menee ainoastaan pintakaasun väkinäiseen hallintaan ja ajamisesta noin muutoin ei tule yhtään mitään sen takia.
Ja keskittyä siihen että, kun vauhti kuolee liian hitaan suoravauhdin ja liian aikaisen jarruttamisen takia, ei lähde valumaan sinne mutkaan, vaan pitää jarrun/moottorijarrun aikaisen ajolinjan pyöreähkönä. Koska jos valuttelee mutkiin liian aikaisin niin mopoa ei voi kallistaa ollenkaan ja vauhdin joutuu tappamaan totaalisesti ennen apeksia.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: wbaum - 27.07.18 - klo:12:35
Tuohan on oikein tekemistä. Joskus tainnukki sanoa sun videoille että aineksia olis nopeempaankin kyytiin, perusasiat kunnossa. Jos nopeempaa haluis niin pitäis vaan vähentää rullailua.
Päin vastoin, enemmän rullailua ja jättää pintakaasu kokonaan pois.
Noh, katselin kyllä että tuossa mennään nimenomaan pitkään moottorijarrulla ja en juuri äänestä ainakaan kuullut että pintakaasulla olisi menty. Tosin laskin kommentissani myös pikkupintakaasun rullailuksi.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: JMH - 27.07.18 - klo:12:38
Nopeet veto päällä, ja pintakaasua pidemmällä matkalla kolmosessa ja Lemminkäisessä-
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: wbaum - 27.07.18 - klo:13:59
pintakaasua pidemmällä matkalla kolmosessa ja Lemminkäisessä-
En tiedä oonko mikään neuvomaan alastaroa, mutta itsellä alkoi paremmin löytyä kolmonen niin ettei jarruta siihen kuin ihan minimaalisesti, että vähän etusella painetta, sitten vaan kioski lintalleen ja odotellaan sitä apeksia. Toki riippuu taas miten raivoisasti osaa avata kakkosesta jne. Mutta voi saada paremman linjan siihen kolmosen avaukseen ilman sitä pintakaasuttelua, mikä on varsin ikävää tuon pitkän mutkan sujuvuuden kannalta. Se mopo tuppaa hidastumaan tuossa joka tapauksessa.

Lemminkäiseen pitäis varmaan vaan tuutata lujempaa ja myöhemmin.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 27.07.18 - klo:14:44
Nopeet veto päällä, ja pintakaasua pidemmällä matkalla kolmosessa ja Lemminkäisessä-
Pistä mopoos racedacci, niin huomaat että räpläät sitä kaasua abaut joka mutkassa ennen apeksia.
Ja usko tai älä, se tekee ajamisesta vaikeeta.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: JMH - 27.07.18 - klo:16:12
Nopeet veto päällä, ja pintakaasua pidemmällä matkalla kolmosessa ja Lemminkäisessä-
Pistä mopoos racedacci, niin huomaat että räpläät sitä kaasua abaut joka mutkassa ennen apeksia.
Ja usko tai älä, se tekee ajamisesta vaikeeta.

Juu.... noissa se on suurinta, pisimmän aikaa. Isoin virhe tolta osin. Lemminkäistä pelastais kovempi syöksyminen, kuten veepaukaus totes.

Tosin väitän, että kakkosessa tuli siirryttyä aika hyvin suoraan avauksen puolelle.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 27.07.18 - klo:16:43
Tosin väitän, että kakkosessa tuli siirryttyä aika hyvin suoraan avauksen puolelle.
No se oli videon ainoa valonpilkahdus, jos ei taivaalla näkyvää aurinkoa lasketa mukaan.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: JMH - 27.07.18 - klo:16:50
Tosin väitän, että kakkosessa tuli siirryttyä aika hyvin suoraan avauksen puolelle.
No se oli videon ainoa valonpilkahdus, jos ei taivaalla näkyvää aurinkoa lasketa mukaan.

Täälä ei oo sellasta tykkäys-, hali- kiitosnappia.

Joten, voin koittaa hitsata sen rungon.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Sippe - 29.07.18 - klo:16:35
Mulla oli hieno suunnitelma, alastaro niinkuin en olis ajanut sitä ennen, eli unohdetaan kaikki vanhat opit. Toimi aika hyvin Botnialla taitto kohdat, missä osuu apeksiin jne videoista, mut se olikin oikeasti uusi rata mulle. Lopputulos siitä ei oikein tullut yhtään mitään vaikka kuvittelin et nyt kierrosajat parenee no ei parantunut pariin sektoriin sai parannusta. Pientä sähläystä heti ekalla kierroksella, oli melkoinen kaatopäivä muuten toi la alastaro.
https://youtu.be/UhoI6c4MGrQ
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Nitrous - 29.07.18 - klo:18:05
Mulla oli hieno suunnitelma, alastaro niinkuin en olis ajanut sitä ennen, eli unohdetaan kaikki vanhat opit. Toimi aika hyvin Botnialla taitto kohdat, missä osuu apeksiin jne videoista, mut se olikin oikeasti uusi rata mulle. Lopputulos siitä ei oikein tullut yhtään mitään vaikka kuvittelin et nyt kierrosajat parenee no ei parantunut pariin sektoriin sai parannusta. Pientä sähläystä heti ekalla kierroksella, oli melkoinen kaatopäivä muuten toi la alastaro.
https://youtu.be/UhoI6c4MGrQ

Mitä tossa tapahtu? Target fixation ja hartialukko, kun missään vaiheessa ei edes yritetty kääntää mopoa?
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 29.07.18 - klo:18:23
Mulla oli hieno suunnitelma, alastaro niinkuin en olis ajanut sitä ennen, eli unohdetaan kaikki vanhat opit. Toimi aika hyvin Botnialla taitto kohdat, missä osuu apeksiin jne videoista, mut se olikin oikeasti uusi rata mulle. Lopputulos siitä ei oikein tullut yhtään mitään vaikka kuvittelin et nyt kierrosajat parenee no ei parantunut pariin sektoriin sai parannusta. Pientä sähläystä heti ekalla kierroksella, oli melkoinen kaatopäivä muuten toi la alastaro.

Mitä tossa tapahtu? Target fixation ja hartialukko, kun missään vaiheessa ei edes yritetty kääntää mopoa?
Veikkaisin mormaalista täysin poikkeava nopeus ja ajolinja, mutta normaali jarru = katastrof.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Sippe - 29.07.18 - klo:18:33
Mulla oli hieno suunnitelma, alastaro niinkuin en olis ajanut sitä ennen, eli unohdetaan kaikki vanhat opit. Toimi aika hyvin Botnialla taitto kohdat, missä osuu apeksiin jne videoista, mut se olikin oikeasti uusi rata mulle. Lopputulos siitä ei oikein tullut yhtään mitään vaikka kuvittelin et nyt kierrosajat parenee no ei parantunut pariin sektoriin sai parannusta. Pientä sähläystä heti ekalla kierroksella, oli melkoinen kaatopäivä muuten toi la alastaro.
https://youtu.be/UhoI6c4MGrQ

Mitä tossa tapahtu? Target fixation ja hartialukko, kun missään vaiheessa ei edes yritetty kääntää mopoa?

Oli ilmeisesti aikomus taittaa hieman myöhemmin, eka kierros kankea ukko, sit tuossa on ollut pientä ongelmaa moottorijarrun suhteen. En nyt muista varmasti oliko juuri tuossa. Eli kolmosella ajettavissa nopeissa mutkissa toisinaan vaikka pitäisi olla moottorijarrulla niin kone syöttää edelleen ja silloin se ei käänny eikä toisaalta uskalla kovin mennä jarrulla tai etunen lähtee alta. Samaa vaivaa oli vakio ECU:lla kun Slick modella ajoi. Nyt laitoin taas tiukemmalle 3 vaihteen moottorijarrun. On aika monta kertaa tehnyt tuota. Olen aika monelta kysellyt et onko vika vai ominaisuus, ei ole vielä selvillä, tänään vielä kyselin ecun flashaajalta et oisko sillä jotain ajatusta.

Muoks loput setit sit ajoin miten Murmela ehdotti, kaikki kuten ennenkin, ainoastaan taittaa rauhallisemmin sisään tää oli parempi.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Sippe - 31.07.18 - klo:09:58
Mulla oli hieno suunnitelma, alastaro niinkuin en olis ajanut sitä ennen, eli unohdetaan kaikki vanhat opit. Toimi aika hyvin Botnialla taitto kohdat, missä osuu apeksiin jne videoista, mut se olikin oikeasti uusi rata mulle. Lopputulos siitä ei oikein tullut yhtään mitään vaikka kuvittelin et nyt kierrosajat parenee no ei parantunut pariin sektoriin sai parannusta. Pientä sähläystä heti ekalla kierroksella, oli melkoinen kaatopäivä muuten toi la alastaro.
https://youtu.be/UhoI6c4MGrQ

Mitä tossa tapahtu? Target fixation ja hartialukko, kun missään vaiheessa ei edes yritetty kääntää mopoa?

Oli ilmeisesti aikomus taittaa hieman myöhemmin, eka kierros kankea ukko, sit tuossa on ollut pientä ongelmaa moottorijarrun suhteen. En nyt muista varmasti oliko juuri tuossa. Eli kolmosella ajettavissa nopeissa mutkissa toisinaan vaikka pitäisi olla moottorijarrulla niin kone syöttää edelleen ja silloin se ei käänny eikä toisaalta uskalla kovin mennä jarrulla tai etunen lähtee alta. Samaa vaivaa oli vakio ECU:lla kun Slick modella ajoi. Nyt laitoin taas tiukemmalle 3 vaihteen moottorijarrun. On aika monta kertaa tehnyt tuota. Olen aika monelta kysellyt et onko vika vai ominaisuus, ei ole vielä selvillä, tänään vielä kyselin ecun flashaajalta et oisko sillä jotain ajatusta.

Muoks loput setit sit ajoin miten Murmela ehdotti, kaikki kuten ennenkin, ainoastaan taittaa rauhallisemmin sisään tää oli parempi.

RS2 vastasi, ei nyt suoraan mistä johtuu mutta:
the EB level in rck are as follows:
2             MIN
1             MEDIUM
3             HIGH
4             MAX
 
So in level 1 in 3rd gear is pretty less EB support of engine for me, especially on your “slow” tight tracks!
I recommend at least level 3 for 3rd gear and maybe level 1 for 1st
When it is still not enough try level 4 for MAX EB support!
 
The mapping didn´t use overrun fuel cut like stock bikes at all, and only with overrun fuel cut disabled you can use gear/mode dependent EB level.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 22.08.18 - klo:16:15
Kopsaampa tuon @MyRa (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=756) n linkin/videon tännekkin.

Toi on muuten erinomaisen hyvä opetusvideo siinä suhteessa, että kuski ei räpellä jarrun ja kaasun kanssa abaut ollenkaan. Ainoa variaabeli on ajolinja, joka hieman vaihtelee kierroksesta ja mutkasta toiseen. Ja kun vertaa tuota ruudussa näkyvää diffiä ennen ja jälkeen mutkan, niin näkee aika helposti mikä on nopee linja ja mikä on hidas linja missäkin mutkassa.
Joissakin kohdissa tosin on hieman ajatusvirhettä joka sitten aiheuttaa sen että ajolinja on hitaampi kuin mitä se voisi olla, kuin jos sitä ajatusta ja ajolinjaa sen mukana hieman siirtäisi. Eli jo tuollakin apeksiin osumattomuudella pääsisi 21:en puolelle muuttamalla pari juttua. Ja sitten pariin apeksiin osumalla oliski jo 20-alkunen ja kaikkiin osumalla 19-alkunen, muutoin samanlaisilla jarruilla ja avauksilla.

https://www.youtube.com/watch?v=LRi9l4Nv5yI
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: MyRa - 22.08.18 - klo:18:22
Viitsitkö avata noita ajatusvirheitä linjassa? Mieluusti napsisin löysät pois kierrosajasta.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: murmela - 22.08.18 - klo:21:14
Viitsitkö avata noita ajatusvirheitä linjassa? Mieluusti napsisin löysät pois kierrosajasta.
Kaikissa mutkissa pääsääntoisesti ihan aavistuksen liian nopea taitto. Taittokohta on sinänsä ihan ok, mutta taita ihan aavistuksen hitaammin. Hyvin usein monessa mutkassa mopo menee sen taiton takia apeksista pitkän matkaa ohi, ennen kuin pääset kaasulle edes vähän.
Ja tuolla kierrosaikatasolla se että mopo on oikealla linjalla, ennen jarrumerkkiä ja/ taittomerkkiä eli yleensä ulkoreunassa, alkaa nousemaan todella kriittiseksi tekijäksi koko ajamisen kannalta.

Kakkoseen lähtee valuun aina hieman liian aikasin ja tuolla vauhdilla se vaan ei toimi.

Palmas, pysy siellä ulkoreunassa, jos haet nopeampaa linjaa, älä aja ns kahdella apeksilla. Jarrumerkin jälkeen paljon syvemmälle ja pyöreämmin.
Ja kyllä, se nopeampi linja tuntuu aluksi aivan saa****an typerältä ja hitaalta, mutta se nyt vaan on nopeampi linja, halusi tai ei.

Nopee vasuri liian aikainen taitto koska tod näke et huomaa että sisäänmenossa rata on leveämpi ja ulostulossa kapeampi. Olet lähes aina ulostulossa maksimikallistuksessa ulkokanttareella.
Nopeessa vasurissa auttaa alkuun myös se että ottaa ulkokanttareen abaut kiinni abaut satasen kyltin kohdalla, eli vähän liian aikaisin, eikä haahuile keskellä rataa siinä kohtaa.

Lemminkäinen sama kuin palmas, jos haluat ajaa nopeampaa linjaa, älä hae ns kahen apeksin linjaa. Ja älä lähde haahuilemaan sinne lemminkäiseen puolesta välistä suoraa. Tosin se johtunee siitä että olet tottunut ajamaan nopeen vasurin vituiks, eli ulostulo täydessä kallistuksessa, ja sitten kun linja vahingossa osuukin, löydät itsesi keskeltä rataa koska ajat ulostulon edelleen täydessä kallistuksessa vaikka linja ei sitä edellyttäisi, joten mopo kiertyy keskelle rataa.

Selkein ajatusvirhe:
Kikkamutkassa kevennä kaasua ihan hetkeksi ennen mäen nyppylän sisäkanttaretta, jotta saat mopon kääntymään sisäreunaan, ja nostettua mopon pystyyn siinä mäen päällä/alamäessä, ja ajettua viimeiseen vasuriin ulkoreunasta.
Nyt ajat kikkamutkasta ulos puoleenväliin rataa, teet välillä ylimääräsen ässän välillä et, viimeisestä vasurista läpi, ja joudut sen takia tekemään ylimääräisen ässän viimeisen vasurin ja kahvilanmutkan välissä.

Ja sen ässän takia kahvilanmutkassa tulee aina ihan liian kiire ja se menee sen takia ihan vituiks joka kerta.

Yhen kerran osut vahingossa kikkamutkassa oikealle linjalle, ja pasmat heti ihan sekasin, vauhti loppuu sen takia, ja sit sen takia taasen kahvilan mutka osuu nappiin.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: Jone - 04.01.19 - klo:21:42
https://youtu.be/gqjDstUA7Wg

Vähä eri kuvakulmaa, voi olla että vähä hämää mutta tuntuu että rataa jäi käyttämättä paljon.

~1:28 vauhtia.
Otsikko: Vs: Alastaro-videot
Kirjoitti: KawaJawa - 28.07.19 - klo:23:10
Tämän näköistä saa aikaseksi pelkällä puhelimen gepsillä ja halvalla Nilox action camilla. Keula tärrää jarruissa, niin siitä johtuu toi pompotus. 
https://youtu.be/EWjNJNo-9Wg
Jos joku jaksaa antaa palautetta ajosta aloittelevalle ratailijalle, niin otan mielelläni vastaan.
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020