MP-Rata

RATAKALUSTO => Modit => Aiheen aloitti: Grandi67 - 12.03.12 - klo:08:55

Otsikko: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Grandi67 - 12.03.12 - klo:08:55
Hitto,just tuli asennettua hiilikuitusuojat ja nyt näitä sit sais vanhempaankin susukiin ja myöskin Hondaan,eikä hintakaan oo aivan metässä.
http://stores.ebay.co.uk/MC-Motoparts/Engine-Case-Slider-/_i.html?rt=nc&_fsub=1606927018&_sid=298733748&_trksid=p4634.c0.m14.l1581&_pgn=1 (http://stores.ebay.co.uk/MC-Motoparts/Engine-Case-Slider-/_i.html?rt=nc&_fsub=1606927018&_sid=298733748&_trksid=p4634.c0.m14.l1581&_pgn=1)
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 12.03.12 - klo:09:28
Mut ei näköjään kymppikawaan. :'(
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Juha_K - 12.03.12 - klo:10:08
Hiilikuitu on seksikkäämpää ja kevyempää, ja pysyy pystyssa niin ei tarvi repiä irti :-X
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Grandi67 - 12.03.12 - klo:10:20
No,eipä se hiilikuitu mulle mitään se kummempaa värähdystä munaskuissa aiheuta  tongue_2. Ja kevennys on mun tapauksessa helpointa aloitaa ukosta,ei hiilikuitusuojista .Tossa ratalaitteessa se kun on aivan sama,miltä suojat näyttää. Kunhan suojat tekee vaan sen,mihin ne on suunniteltu,ovat helppo vaihtaa tai sit ,niinkuin noissa suojissa,vaihtaa vain vaikka ite tehdyn nylon,alumiini tai teräspalan tilalle,jos mopo on saanu pusun asfaltilta.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Juha_K - 12.03.12 - klo:11:03
Noi sun linkittämät suojat on kyllä ihan pätevät. Kaverilla oli sellainen, mutta myi sen Birkelle? kun vaihtoi hiilarisuojan tilalle.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 12.03.12 - klo:11:20
Entäs tällaset R&G (http://www.rg-racing.com/browseBike/Kawasaki/ZX10-R/2010.aspx) engine case slidersit, tekiskö noilla mitään?
Miksiköhän tossa sanotaan vaan 08/09 malleihin, eikö -10 malli pitäs olla sama vai?
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Grandi67 - 12.03.12 - klo:11:44
Entäs tällaset R&G (http://www.rg-racing.com/browseBike/Kawasaki/ZX10-R/2010.aspx) engine case slidersit, tekiskö noilla mitään?
Miksiköhän tossa sanotaan vaan 08/09 malleihin, eikö -10 malli pitäs olla sama vai?
On noi ihan ok kanssa,mutta noikin kannattaa liimata. Saattaa tulla muuten ruuvinkanta kaadossa suojasta läpi.

Tossakin on vaihtoehto.Mulla tuli täältä. Aivan ok laatu.Paksuuttakin löytyy

http://www.ebay.de/itm/KAWASAKI-ZX10R-08-10-3x-MOTORDECKEL-CARBON-LIMADECKEL-/310312217956?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item48400cad64#ht_2050wt_1114 (http://www.ebay.de/itm/KAWASAKI-ZX10R-08-10-3x-MOTORDECKEL-CARBON-LIMADECKEL-/310312217956?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item48400cad64#ht_2050wt_1114)
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 12.03.12 - klo:13:18
Tossakin on vaihtoehto.Mulla tuli täältä. Aivan ok laatu.Paksuuttakin löytyy

http://www.ebay.de/itm/KAWASAKI-ZX10R-08-10-3x-MOTORDECKEL-CARBON-LIMADECKEL-/310312217956?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item48400cad64#ht_2050wt_1114 (http://www.ebay.de/itm/KAWASAKI-ZX10R-08-10-3x-MOTORDECKEL-CARBON-LIMADECKEL-/310312217956?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item48400cad64#ht_2050wt_1114)

Hyvä vaihtoehto varmasti, mä vaan kyllästyin totaalisesti hiilikuituun kun asensin sitä kauttaaltaan Bemun RR:ään yks kesä.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Teemu Tanila - 12.03.12 - klo:17:22
Ittellä ja erittäin monella muullakin kisahommissa on nämä GBRacingin suojat.

http://www.gbracing.eu/ (http://www.gbracing.eu/)

On ollut myös hiilarisuojat ja minusta nämä GB:n komposiittisuojat on aivan ylivertaiset sekä asentamisen, suojaavuuden ja jopa ulkonäön saralla. Hintakin taitaa olla samaa luokkaa kuin hiilarisuojilla. Lisäksi nämä kestävät yleensä useamman kaadon kun hiilarisuoja ei usein kestä sitä yhtäkään.

Itte tilannu tuolta noitten web sivujen kautta aina suoraan, tulee nopeasti ja homma pelaa.

Teemu
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 12.03.12 - klo:19:45
Kiitosta paljon Teemu, mä tykkäsin noista ja laitan tilaukseen ton suojasarjan. peukku_1
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Birke - 12.03.12 - klo:19:54
Noi sun linkittämät suojat on kyllä ihan pätevät. Kaverilla oli sellainen, mutta myi sen Birkelle? kun vaihtoi hiilarisuojan tilalle.
Jep minulla on nyt paikoillaan tuollainen aloitusviestin suojapala. Hyvin istui paikalleen ja luulisi kestävän pienen liun asfaltilla.
Vakioposki lipattuna asfaltilla noin 40 km/h vauhdista menee kokemuksesta puhki...
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: T1mppa - 12.03.12 - klo:21:05
Jep minulla on nyt paikoillaan tuollainen aloitusviestin suojapala. Hyvin istui paikalleen ja luulisi kestävän pienen liun asfaltilla.
Vakioposki lipattuna asfaltilla noin 40 km/h vauhdista menee kokemuksesta puhki...

Josko sitä tämän kuvan jälkeen itsekkin rupeaa suojia metsästämään ->
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 12.03.12 - klo:21:12
Ittellä ja erittäin monella muullakin kisahommissa on nämä GBRacingin suojat.

http://www.gbracing.eu/ (http://www.gbracing.eu/)

On ollut myös hiilarisuojat ja minusta nämä GB:n komposiittisuojat on aivan ylivertaiset sekä asentamisen, suojaavuuden ja jopa ulkonäön saralla. Hintakin taitaa olla samaa luokkaa kuin hiilarisuojilla. Lisäksi nämä kestävät yleensä useamman kaadon kun hiilarisuoja ei usein kestä sitä yhtäkään.

Itte tilannu tuolta noitten web sivujen kautta aina suoraan, tulee nopeasti ja homma pelaa.

Teemu

Tilasin jo nämä, ei taatusti mene rahat hukkaan jos...
Pitääkö asennuksessa ottaa jotain huomioon, momentit, pursuuko jostain öljyt pihalle kun avaa pultit, yms?...kyseleepi aloitteleva mopomekaanikko.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Teemu Tanila - 12.03.12 - klo:21:40
Ittellä ja erittäin monella muullakin kisahommissa on nämä GBRacingin suojat.

http://www.gbracing.eu/ (http://www.gbracing.eu/)

On ollut myös hiilarisuojat ja minusta nämä GB:n komposiittisuojat on aivan ylivertaiset sekä asentamisen, suojaavuuden ja jopa ulkonäön saralla. Hintakin taitaa olla samaa luokkaa kuin hiilarisuojilla. Lisäksi nämä kestävät yleensä useamman kaadon kun hiilarisuoja ei usein kestä sitä yhtäkään.

Itte tilannu tuolta noitten web sivujen kautta aina suoraan, tulee nopeasti ja homma pelaa.

Teemu

Tilasin jo nämä, ei taatusti mene rahat hukkaan jos...
Pitääkö asennuksessa ottaa jotain huomioon, momentit, pursuuko jostain öljyt pihalle kun avaa pultit, yms?...kyseleepi aloitteleva mopomekaanikko.

Tää on yksi harvoista tuotteista jolle ainakin itte annan täyden kympin. Tulee kiinni muutamalla pultilla eli ei pursua mistään öljyä kun se koppa on useammalla pultilla edelleen kiinni asennuksen aikana. En nyt jaksa muistaa että tuliko siinä uudet pultit mukana vai käytettiinkö siinä originaaleja, muistaakseni oli hieman pidemmät pultit mukana. Sitäkään en nyt ihan varmaksi muista että oliko siinä pakkauksessa momentti ilmoitettu mutta muistaakseni oli. Jos ei ole niin sitten valmistajan suosituksen mukaan mikä siihen koneenkoppaan on ilmoitettu, se on yleensä jossain 15Nm paikkeilla muistaakseni.

Asennus on kyllä aivan no braineri, nopea ja siisti homma ja lisäksi samantien käyttökunnossa versus jotkut liimahommat. Silläkin saattaa olla merkitystä jos varikolla joskus kiinnittelee.

Teemu
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: murmela - 12.03.12 - klo:22:33
Ja ton näkönen on Carbonadin hiilariposki 60kmh rataa pitkin:

Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Teemu Tanila - 12.03.12 - klo:22:45
Ja ton näkönen on Carbonadin hiilariposki 60kmh rataa pitkin:

Jeps, toi näyttäis olevan hieman parempaa/tukevampaa laatua kuin jotkut hiilarisuojat. Ellen ihan väärässä ole niin tossa vaikuttais olevan useampi kerros kevlaria mukana. Kuinka pitkän matkan pyörä liukui asfaltilla?

En kuitenkaan tolla haluais kaatua enää uudelleen eli itte ainakin haluaisin tossa kohtaa vaihtaa sen uuteen ts. noi on imo kertalaakista vaihtokunnossa.

Teemu
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: murmela - 12.03.12 - klo:22:56
Kuinka pitkän matkan pyörä liukui asfaltilla?
Oiskohan ollu joku 20-30 metrii.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 21.03.12 - klo:16:27
Nyt on moottorin suojat paikoillaan...jopas tuli tissiposkellakin reisinki olo kun sai asennettua:
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: murmela - 21.03.12 - klo:18:01
Nyt on moottorin suojat paikoillaan...jopas tuli tissiposkellakin reisinki olo kun sai asennettua:
Muuten ihan asiallisen näköset, mutta onnettomasti suojattu toi öljykorkin kaula ja kytkinvivusto.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Raaseri - 21.03.12 - klo:19:45
Nyt on moottorin suojat paikoillaan...jopas tuli tissiposkellakin reisinki olo kun sai asennettua:
Muuten ihan asiallisen näköset, mutta onnettomasti suojattu toi öljykorkin kaula ja kytkinvivusto.
Veikkaan että siinä vaiheessa kun noi alkaa ottamaan hittiä, on jo aika paljo sileenä ympäriltä. Asiallisen näkösiä tosiaan, eikä nyt ihan rosvohinnatkaan.

Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Hukkapätkä - 21.03.12 - klo:21:21
Ja ton näkönen on Carbonadin hiilariposki 60kmh rataa pitkin:

Jeps, toi näyttäis olevan hieman parempaa/tukevampaa laatua kuin jotkut hiilarisuojat. Ellen ihan väärässä ole niin tossa vaikuttais olevan useampi kerros kevlaria mukana. Kuinka pitkän matkan pyörä liukui asfaltilla?

En kuitenkaan tolla haluais kaatua enää uudelleen eli itte ainakin haluaisin tossa kohtaa vaihtaa sen uuteen ts. noi on imo kertalaakista vaihtokunnossa.

Teemu
Varsin jämäköiltä vaikuttaa nuo Carbonadin suojat. Itse kanssa laitoin nuo uuden koneen poskiin. Hintaansa nähden paksua tavaraa ovat. Jokseenkin laadukkaalta vaikuttavat. Seuraavassa kaadossahan noiden taika nähdään...  confused_thinking
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: murmela - 21.03.12 - klo:22:44
Nyt on moottorin suojat paikoillaan...jopas tuli tissiposkellakin reisinki olo kun sai asennettua:
Muuten ihan asiallisen näköset, mutta onnettomasti suojattu toi öljykorkin kaula ja kytkinvivusto.
Veikkaan että siinä vaiheessa kun noi alkaa ottamaan hittiä, on jo aika paljo sileenä ympäriltä. Asiallisen näkösiä tosiaan, eikä nyt ihan rosvohinnatkaan.
Mä ny vaan funtsin lähinnä niitä kaadettuja R1:siä jossa tuo kytkin on samalla tavalla, mutta jossa on erikseen suoja siinä. Ja jos on taittuvat vakiotapit niin se suoja on ottanu hittiä aika huolella jo pienissäkin vauhdeissa. Ja parista se oli kulunu kokonaan pois/ toisesta niistä oli menny se kykin systeemin yläpää sököks. Sit taas yks esimerkki jossa oli jäykät tapit, ja normi kaatumatatti ja toinen kaatumatatti tos koneen takana. Niin siinä se kytkimen suoja oli ottany vaan vähä hittiä, vaikka mopo muuten olikin aika solmussa.

Toi ny kummiskin on se ulommaisin kohta koko mopon oikeassa kyljessä? Ja sen takia erittäin damagealtis.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 22.03.12 - klo:08:36
Toi ny kummiskin on se ulommaisin kohta koko mopon oikeassa kyljessä? Ja sen takia erittäin damagealtis.

Itteasiassa kun äsken vartavasten tsiikailin, niin minusta tossa mopossa selkeesti ulompana on tuo kytkinkopasta seuraava, myöskin nyt suojattu, onko se nyt sitten laturi vai mikä?
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: murmela - 22.03.12 - klo:13:50
Toi ny kummiskin on se ulommaisin kohta koko mopon oikeassa kyljessä? Ja sen takia erittäin damagealtis.

Itteasiassa kun äsken vartavasten tsiikailin, niin minusta tossa mopossa selkeesti ulompana on tuo kytkinkopasta seuraava, myöskin nyt suojattu, onko se nyt sitten laturi vai mikä?

Sit se on ehkä hieman paremmassa suojassa. Tossa kuvassa vaan näytti ett toi kytkinkoppa ois ollu se uloin osa.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 22.03.12 - klo:14:31
Toi ny kummiskin on se ulommaisin kohta koko mopon oikeassa kyljessä? Ja sen takia erittäin damagealtis.

Itteasiassa kun äsken vartavasten tsiikailin, niin minusta tossa mopossa selkeesti ulompana on tuo kytkinkopasta seuraava, myöskin nyt suojattu, onko se nyt sitten laturi vai mikä?

Sit se on ehkä hieman paremmassa suojassa. Tossa kuvassa vaan näytti ett toi kytkinkoppa ois ollu se uloin osa.

Jep ja vielä parempaan suojaan tuli, kun laturin suojakopassa on tollaset reilut "nännykät" kannessa, toivotaan että suojaa jos ja kun...
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: T1mppa - 06.04.12 - klo:14:42
http://www.solomotoparts.com/R-and-G-Racing-Engine-Case-Slider-Left-for-ZX6R-09-10/ (http://www.solomotoparts.com/R-and-G-Racing-Engine-Case-Slider-Left-for-ZX6R-09-10/)

Eikö tuon palikan pitäisi olla kiinni usemammalla kuin kahdella pultilla? Tuo kun tulee huonossa kulmassa, niin saattaa nappaa koko palan irti?

Ei meinaa löytyä omaan kawaani liukumapaloja, niin ajattelin tehdä ite. Kyllä mä sen ajattelin laittaa 3 - 5:llä tapilla kiinni. Mitä mieltä ootte?
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: murmela - 06.04.12 - klo:15:02
http://www.solomotoparts.com/R-and-G-Racing-Engine-Case-Slider-Left-for-ZX6R-09-10/ (http://www.solomotoparts.com/R-and-G-Racing-Engine-Case-Slider-Left-for-ZX6R-09-10/)

Eikö tuon palikan pitäisi olla kiinni usemammalla kuin kahdella pultilla? Tuo kun tulee huonossa kulmassa, niin saattaa nappaa koko palan irti?

Ei meinaa löytyä omaan kawaani liukumapaloja, niin ajattelin tehdä ite. Kyllä mä sen ajattelin laittaa 3 - 5:llä tapilla kiinni. Mitä mieltä ootte?
On kyllä ihan saa****an onneton suunnittelu tossa palassa. Kaippa tommosen joku täys juntti ostaa nakkikiskapelleilyyn.

Onks sul ylimäärästä koneenposkee? Teet siihe päälle 2mm pellistä hämähäkin jonka jalat tulee pultinkantojen alle ja hitsaat siihen päälle muutaman 2mm siivun lisää. Luulis 3...5*2mm kestävän melkosta kyntämistä. Toi irtonainen koneenposki vaan sen takii ett se helpottaa mallailuu ja tekemistä.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: T1mppa - 06.04.12 - klo:16:25
Onks sul ylimäärästä koneenposkee? Teet siihe päälle 2mm pellistä hämähäkin jonka jalat tulee pultinkantojen alle ja hitsaat siihen päälle muutaman 2mm siivun lisää. Luulis 3...5*2mm kestävän melkosta kyntämistä. Toi irtonainen koneenposki vaan sen takii ett se helpottaa mallailuu ja tekemistä.

Nyt kun sanoit, niin on mulla yksi tai kaksi.

Mulla on töissä 2 mm kovaa alumiinilevyä, josta ajattelin tehdä siihen mainitsemasi "hämähäkin". Siihen päälle olen miettinyt laittaa 5-10 mm nailonia, jota ostin. Ostin halkaisijaltaan 40 mm tankoa. Siitä ajattelin siivun laittaa. Se sitten parilla uppokantaruuvilla kiinni siihen alumiiniin.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Raaseri - 06.04.12 - klo:17:17
Omiin kilpureihin olen ostanut mustaa 10mm nylonia tai polyeteeniä(?) Etolasta ja sikaflexillä kiinni. Maksaa euron ja suojaa saman kuin satasen koneistetut muovikäikäleet. Kun alkaa olemaan liian kulunut, uutta päälle sikaflexillä.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Fasu - 06.04.12 - klo:18:21
Omiin kilpureihin olen ostanut mustaa 10mm nylonia tai polyeteeniä(?) Etolasta ja sikaflexillä kiinni. Maksaa euron ja suojaa saman kuin satasen koneistetut muovikäikäleet. Kun alkaa olemaan liian kulunut, uutta päälle sikaflexillä.

Ootko tehny jonkun häkkyrän alle vai läimässyt sen suoraan koneen poskeen?  Saahan sen siitäkin lämmittämällä pois, jos haluaa.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Raaseri - 06.04.12 - klo:20:16
Omiin kilpureihin olen ostanut mustaa 10mm nylonia tai polyeteeniä(?) Etolasta ja sikaflexillä kiinni. Maksaa euron ja suojaa saman kuin satasen koneistetut muovikäikäleet. Kun alkaa olemaan liian kulunut, uutta päälle sikaflexillä.

Ootko tehny jonkun häkkyrän alle vai läimässyt sen suoraan koneen poskeen?  Saahan sen siitäkin lämmittämällä pois, jos haluaa.

Suoraan kiinni. Kuumailmapuhaltimella kuumentaa ja paksut hanskat kädessä ne saa leivottua esim kytkinkopan muotoihin. Helkkarin hyvä patentti, koska joskus kanttarin yli liukuessa on nylon lähteny irti. Ei siis revi ruuveja mukana tollasessa.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: isan-R - 06.04.12 - klo:20:18
GBRasingit mulla ainakin toimi hyvin ku menin Honulla kylkimyyryä muutamakyt metrii Alastarolla kauden päätteeks. Samoilla menee vielä toisetki liu'ut ja sit vaihtoon. Iisi vaihtaa, niin ku tos aikasemmin mainittiin, eikä nyt ihan pahan hintasetkaan. Muistaakseni ei tarvii aina ostaa koko settiä, vaan pala kerrallaan, jos niin haluu tehdä. Tietysti jos tilaa vierailta mailta, ni lähetys maksaa jonkin verran. MotoRingiltä taitaa saada palan kerrallaan.

vesku S.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Fasu - 06.04.12 - klo:20:53
Suoraan kiinni. Kuumailmapuhaltimella kuumentaa ja paksut hanskat kädessä ne saa leivottua esim kytkinkopan muotoihin. Helkkarin hyvä patentti, koska joskus kanttarin yli liukuessa on nylon lähteny irti. Ei siis revi ruuveja mukana tollasessa.

Kiitän vinkistä!   bowdown_1   Viikolla muovikauppaan tai vohkin talon leikkuulaudat jokka näyttää olevan myös jotain paksua nailonia. :D
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: JiiPee66 - 21.04.12 - klo:18:49
Kiitosta paljon Teemu, mä tykkäsin noista ja laitan tilaukseen ton suojasarjan. peukku_1


+1
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: slowrider - 21.04.12 - klo:21:28
Raaserille iso kiitos! yksinkertainen vaan on kaunista. ei käyny kyllä mielessäkään noin simppeli ratkaisu  bowdown_1
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: mako - 14.07.12 - klo:12:48
millä olette liimanneet ton carbonadin hiilarisuojan
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: murmela - 14.07.12 - klo:13:50
millä olette liimanneet ton carbonadin hiilarisuojan
Joku perus sikaflexi on varmaankin yleisin.
Ja pistä reilusti sikaa koko alalle.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: tonibergholm - 14.07.12 - klo:20:54
Wurth musta silikoni, eli se lämmönkestokama
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 25.02.13 - klo:09:20
Kaikilla on tiedossa moottorin poskien suojaksi hiilikuituisia ja muita koppia, mut olisko ideaa jonkun sorvata vähän järeämpiä, nättejä rautoja, jotka tulis pulttien alle?
Bola Race, Wehnä?

Minusta kunnon raudat suojais paremmin, siis vaikkapa koppien lisäksi, niiden päälle tai pelkästään.
Vai saattasko tuollaset jopa pahentaa vaurioita, murtaa ehkä jotain vai?
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Nitrous - 25.02.13 - klo:11:33
Kaikilla on tiedossa moottorin poskien suojaksi hiilikuituisia ja muita koppia, mut olisko ideaa jonkun sorvata vähän järeämpiä, nättejä rautoja, jotka tulis pulttien alle?
Bola Race, Wehnä?

Minusta kunnon raudat suojais paremmin, siis vaikkapa koppien lisäksi, niiden päälle tai pelkästään.
Vai saattasko tuollaset jopa pahentaa vaurioita, murtaa ehkä jotain vai?

Fiksusti muotoilemalla ei varmaan aiheuta ongelmia, mutta pahimmillaan tuollainen repäisee moottorin lohkosta pultit mukaansa jos tarraa johonkin kiinni. Sit jos ton tekis titaanista sais plussanan komeen valoshown kaatotilanteessa. Kipinöivään suojaan pieni tilkka bensaa esim. tankin ylivuodosta ja myös pyroefekti on valmis. Voi sit kaatua ihan hollywood tyyliin jumalattoman tulipallon saattelemana. :D
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Raaseri - 25.02.13 - klo:12:24
Siihen on varmaan syynsä miksi FIM tasolla vaadittiin suojat myös moottorikoppiin ja kipinöinti oli varmaan yksi tärkeimmistä. FIM rajaa matskun hiilikuituun, kuten kotimaiset kisaluokatkin sen myötä. ennen kuin hiilikuitu tuli pakolliseksi, itse totesin sitkeät muovit paremmin kulutusta kestäviksi.

Harrastusmopoissa näkee monesti stongia ja jalkatappeja jotka on jo kaadutut = nylonit kuluneet minimiin. Noh, muutama mopo kun on käytetty makkaravalkeana, niin varmaan aletaan näitä euron tattejakin vaihtamaan varmuuden vuoksi. Onpa joku neropatti joskus alustongiakin oikonut. Tuli kyllä ko herralle kalliiksi, kun sattu Motoparkin vauhtisuoran päässä murtumaan... Kahdenkympin säästöstä tuli tonnien vahinko.

Ruuvin kantojen alle en laittaisi mitään jo aiemmin mainituista syistä. Lohkoja on v-mäinen ja kallis korjata.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 25.02.13 - klo:15:04
R&G:llä näkyy olevan jotain tuon tyylistä, mut näyttää ainaki kuvissa tarjoovan aika mitätöntä suojaa.

Kallistettu varmaanki juuri sen takia, ettei tarttus mihinkään.



Edit. ääh, jopa on taas huono muisti, mä olinki jo arponu näitä vuos sitten, tässä samaisessa ketjussa.

Edit2: niin siis lisäsuojaksi mä näitä "rautoja" ajattelin, koska viime kesän mällissä paikallaan olevat suojasi juuri ja juuri ettei menny puhki vaikka ei kummonen pluisu ollu.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Cat - 11.08.13 - klo:03:52
Tarviiko superstockissa olla koneenposkisuojat?
Millä nimellä kyseisiä osia löytää ebaysta?
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: pienisopoapina - 11.08.13 - klo:08:12
Millä nimellä kyseisiä osia löytää ebaysta?
Onko ne vaan ihan engine cover protections ? Tässä uudenpaan:
http://www.ebay.co.uk/itm/GBRacing-Kawasaki-ZX6R-ZX-6R-Engine-Case-Cover-Crash-Protection-Set-GB-Racing-/350499147426?pt=AU_Motorcycle_Parts_Accessories&hash=item519b608ea2
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 11.08.13 - klo:08:37
Millä nimellä kyseisiä osia löytää ebaysta?

Tätä ketjua lueskelemalla selvii monta asiaa poskisuojista.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: eri-ernesti - 11.08.13 - klo:08:46
Tarviiko superstockissa olla koneenposkisuojat?
Millä nimellä kyseisiä osia löytää ebaysta?

Itselläni on liimattavat hiilikuitusuojat. (halvimpia)
Muistaakseni www.germa-racing.de myi.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: paaton - 11.08.13 - klo:09:12
Tältä kaverilta olen itse tilaillut. Vastaili ainakin aiemmin maileihin ja teki vahvempia suojia radalle.

http://www.ebay.com/sch/carbonadi/m.html
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: slowrider - 11.08.13 - klo:10:46
Tarviiko superstockissa olla koneenposkisuojat?
Millä nimellä kyseisiä osia löytää ebaysta?

Kuulemma pitää olla. Mulla on sellainen kulutuspalalla oleva woodcraftin jämerä poski, mutta alastaron ycc katsastuksessa mainitsi ettei kelpaa muussa kun ycc:ssä. Eli pitäisi olla sellainen päälle liimattava suoja.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Cat - 11.08.13 - klo:12:33
Tilattu
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: marko_ - 25.02.14 - klo:12:29
Millä ootte tavannu liimata noita koneenposkensuojia paikoilleen?

Noissa suojissa jää pultit sinne alle niin pitäis saada vielä irti jotenkin kun konetta availlaan taas.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Fasu - 25.02.14 - klo:12:46
Millä ootte tavannu liimata noita koneenposkensuojia paikoilleen?

Noissa suojissa jää pultit sinne alle niin pitäis saada vielä irti jotenkin kun konetta availlaan taas.

Kokeile "lakunauhaa" jolla liimataan laseja ja takalyhtyjä ynm.kiinni. Irtoaa lämmittimällä ja jää kivasti sormiin. Tuotteella on muitakin nimiä,vaan kun nykyään niitä ei saa julkisesti lausua.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: eri-ernesti - 25.02.14 - klo:12:57
Millä ootte tavannu liimata noita koneenposkensuojia paikoilleen?

Noissa suojissa jää pultit sinne alle niin pitäis saada vielä irti jotenkin kun konetta availlaan taas.

Etralta sain jotain kuuman kestävää sikataikinaa, toistaseks on ainaki pysyny kiinni.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: marko_ - 25.02.14 - klo:13:04
Niiden mukana tulleessa ohjeessa neuvottiin käyttämään 250astetta kestävää lasisilikonia mutta saakohan niitä millään irti jos sillä liimaa..
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: murmela - 25.02.14 - klo:13:29
Millä ootte tavannu liimata noita koneenposkensuojia paikoilleen?

Noissa suojissa jää pultit sinne alle niin pitäis saada vielä irti jotenkin kun konetta availlaan taas.
Voiks niihin suojiin porata hylsyn mentävii reikii?
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: marko_ - 25.02.14 - klo:13:34
Voiks niihin suojiin porata hylsyn mentävii reikii?

Staattorin suojaan pystyy poraan mutta siihen mikä tulee kytkinkopan etupuolelle, jakopäänkopan päälle niin siihen ei pysty kun sen pitää suojata myös ne alimmat pultit.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 26.02.14 - klo:07:51
Tarviiko superstockissa olla koneenposkisuojat?
Millä nimellä kyseisiä osia löytää ebaysta?

Kuulemma pitää olla. Mulla on sellainen kulutuspalalla oleva woodcraftin jämerä poski, mutta alastaron ycc katsastuksessa mainitsi ettei kelpaa muussa kun ycc:ssä. Eli pitäisi olla sellainen päälle liimattava suoja.


Näyttää siltä että konttaan aina oikealle puolelle, saman kopan pultin kannat päreenä ja pirullinen saada suoja irti.
Lisäsuojaa kaipaisin, mutta en ole löytäny muilla sellasia kuin juurikin Woodcraftilta (http://www.woodcraft-cfm.com/cgi-bin/commerce.cgi?preadd=action&key=60-0165RIB), jotka on kyllä aika arvokkaita.
Tiedä sitten suojaako tuokaan alareunaa kunnolla vaikka siinon tuo lisäpala.

Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: slowrider - 26.02.14 - klo:08:30
Suojaa ainakin gixerissä. Juuri oikeassa paikassa se pala
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 26.02.14 - klo:10:30
Suojaa ainakin gixerissä. Juuri oikeassa paikassa se pala

Okei, muttaku yks koppa about 200 ekee, tulleineen, alveineen, posteineen. :o
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: slowrider - 26.02.14 - klo:10:44
Niimpä. Ja nyt se pitää myydä puoli-ilmaiseksi pois kun pitää saada vakio takaisin ja sen päälle joku muovikäikäle suojaksi :)
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: rranta - 26.02.14 - klo:12:06
Niimpä. Ja nyt se pitää myydä puoli-ilmaiseksi pois kun pitää saada vakio takaisin ja sen päälle joku muovikäikäle suojaksi :)
Tulleeko siitä liian paksu/sketsi jos siihen liimaa päälle sellasen leikkuulauta patentin. Kestäs ainaki kopittaa vaikkakin mehän ei slowriderin kans ens kesänä kontata!
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: TommoKe - 26.02.14 - klo:12:10
R&G:n mustat suojat ollu kuulemma hyviä myös.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: VilleR - 26.02.14 - klo:13:22
R&G:n mustat suojat ollu kuulemma hyviä myös.

Itsellä oli edellisessä suzukissa tuollaiset ja olivat oikein mainiot asentaa, ulkonäöltään sekä istuivat hyvin paikoilleen.
Ainoa huolenaihe mikä itselle tuli oli, että vaikuttivat aikas heppoisilta kun kouraan sai hypisteltäväksi. Auttaako tuollainen muovi kuinka pitkään mahdollisessa liu-ussa, mene ja tiedä, eikä onneksi tullut kokeiltua!? Tästä syystä tilaan nyt nuo gb-racingit nykyiseen peliin.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: murmela - 26.02.14 - klo:14:22
Niimpä. Ja nyt se pitää myydä puoli-ilmaiseksi pois kun pitää saada vakio takaisin ja sen päälle joku muovikäikäle suojaksi :)
Ota se poski irti ja laminoi siihen päälle hiilikuituu/kevlarii/tms mitä sääntö ny sit vaatikaan? Ja tyrkkäät takas kiinni. Win-win-profit!
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 26.02.14 - klo:14:42
R&G:n mustat suojat ollu kuulemma hyviä myös.

Itsellä oli edellisessä suzukissa tuollaiset ja olivat oikein mainiot asentaa, ulkonäöltään sekä istuivat hyvin paikoilleen.
Ainoa huolenaihe mikä itselle tuli oli, että vaikuttivat aikas heppoisilta kun kouraan sai hypisteltäväksi. Auttaako tuollainen muovi kuinka pitkään mahdollisessa liu-ussa, mene ja tiedä, eikä onneksi tullut kokeiltua!? Tästä syystä tilaan nyt nuo gb-racingit nykyiseen peliin.

Juttelin viime kesänä entisen superbike kuljettajan, nykyisen thaimaalaisen sexiorjan, Pennan kanssa ja hällä oli R&G:eet Yammussa.
Tallipäällikön kans olivat samaa mieltä, eivät kestä liukua.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: rranta - 26.02.14 - klo:15:03
Pete L oli Suzukisa muistaakseni nuo R&G. Kesti ainaki sen liukua. Itellä on nuo samaset nyt kans testillä. Vähän oli kyllä hepposen tuntoset... Eikös se Penna testaillu kestävyyksiä ainaki Botnialla viime kesänä.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 26.02.14 - klo:15:09
Eikös se Penna testaillu kestävyyksiä ainaki Botnialla viime kesänä.

Juu, Botnialla just kyselin niistä.

Laita kuule rutsin munankuoresta suojat, ne kestää paremmin liukua.  :P

Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: rranta - 26.02.14 - klo:15:15
Onhan mulla ollu semmoset metalliset käikäleet suojina. Ne kestää ainaki liukua varmasti vaan omat ongelmansa tullee siitäki jos on "liian" suojaavat tai tarttuvat tms. Nuo R&G onki vaan sen takia, että näyttäs varikolla hyvältä kyllähän nää Jarska tämän tiiät. Viis veisaan muusta ;) Tärkeinhän noissa kaikissa ois se että öljyt pysys konneesa. Toisaalta se soran ja hiekan putsailu koneen uumenista saatas olla kans aika lystiä ja halapaa täsä tappausesa ku en ossaa ku tankata ja senki huonosti ku laitan aina liian täyteen.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: murmela - 26.02.14 - klo:16:04
Mitäköhä katastusnatsi sanois ku ois rivi kuulalaakereita koneen poskessa? Liukuis ainaki, saa**na...
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: parjan_fin - 26.02.14 - klo:17:03
Mitäköhä katastusnatsi sanois ku ois rivi kuulalaakereita koneen poskessa? Liukuis ainaki, saa**na...

Varmaan vaan hymyilis ja passittais katsastusjonosta muualle leikkimään :p

Mutta vakavissaan. Alkuperäinen sääntöhän on, että kaaduttaessa se suoja pitäisi öljyjä koneenposken ja sen liimatun / ruuvatun posken välissä, eikä heti laskisi niitä radalle. Toinen on myös se että kaatumistilanteessa koneenposki ei olisi ensimmäinen mikä kuluisi puhki.

Jos ihan tiukkapipanatsi olisi, niin sellaiset GB Racingin suojat täyttäisi sännöstä vasta puolet. Osa poskista kun on tällaisia "semi" suojaavia:

(http://www.orientexpress.com/images/Product/medium/EC-D675-SET-GBR-640.jpg)

Mutta kukaan niistä koskaan tainnut kitistä sen kummemmin, eikä kyllä mun mielestä tarvetta olekaan.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Janza - 26.02.14 - klo:22:54
Kumpikohan mahtais olla vahvempi. R&G vai GB? Itellä oli R&G ku lippasin siel Kemorassa ja sen jakopään kopan alapultinkin sai vielä auki, mutta tosiaan puhki se meni sen kohalta. Muutoin kestivät kyllä, eikä öljyäkään tullu radalle. Hiilikuitusuojilla kun lippasin alastarossa sateella, noin 12m liu un jälkeen oli laturin koppa valmis.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Pete_L - 27.02.14 - klo:05:48
Pete L oli Suzukisa muistaakseni nuo R&G. Kesti ainaki sen liukua. Itellä on nuo samaset nyt kans testillä. Vähän oli kyllä hepposen tuntoset... Eikös se Penna testaillu kestävyyksiä ainaki Botnialla viime kesänä.

Jep! Hyvin kesti R&G laturinkopan suoja, vaikka jalkatappiki meni poikki liukuessa.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: marko_ - 27.02.14 - klo:07:11
Hiilikuitusuojilla kun lippasin alastarossa sateella, noin 12m liu un jälkeen oli laturin koppa valmis.

Muistakko mistä sulla oli ne hiilikuitusuojat?

Mulla on carbonadilta ja ne näyttää ainaki niin paksuilta etten jaksa usko että olisivat heti puhki pikku liu'un jälkeen.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Mikko_U - 27.02.14 - klo:08:32
Kumpikohan mahtais olla vahvempi. R&G vai GB? Itellä oli R&G ku lippasin siel Kemorassa ja sen jakopään kopan alapultinkin sai vielä auki, mutta tosiaan puhki se meni sen kohalta. Muutoin kestivät kyllä, eikä öljyäkään tullu radalle. Hiilikuitusuojilla kun lippasin alastarossa sateella, noin 12m liu un jälkeen oli laturin koppa valmis.

GB Racingin kopista (onneksi vain yksi) omakohtainen kokemus. Etunen alta n. 80 vauhdissa, liukua asfaltilla n. 15-20 metriä. Suojan materiaalivahvuudesta kului pois arviolta kolmannes. Pyörässä ei muita liukutappeja ym. joten liuku tapahtui kliparin, kopan ja jalkatapin varassa.

777- tiimin pyörät olivat muutama talvi sitten hoidossa paikallisella pyöräpajalla. Niissä oli ollut käytössä myös GB-Racingin suojakopat. Tarkastellessani irroitettuja suojia huomasin, että jotkut noista aukkojen välisistä puolista oli kulunut melkeinpä poikki mutta silti se oli vielä yhtenä kappaleena. Edes murtumaa ei ollut havaittavissa. Minusta kulutuskestävää ja sitkeää materiaalia. 
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: karbo - 27.02.14 - klo:08:39
Samaa mieltä,GB-racingin poskipalat ainakin itsellä kestänyt hyvin myös pitkiä liukuja.Niitä sai ainakin vuosi sitten mp-hotellillta edullisesti.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Janza - 27.02.14 - klo:10:58
Ne hiilikuitusuojat oli joltakin suomalaiselta myyjältä. En nyt puljua muista, mut samanlaiset ku kaikki muutkin siihen aikaan. Ihmettelinkin, että ompa surkeet, kun piti olla jotain kevlaria seassa tms. Jäi vaan huono maku niistä, joten ehkäpä sitten gb racingiä poskiin ja radalle. :)
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: slowrider - 27.02.14 - klo:12:14
Minulla lohkesi pala irti hiilikuitusesta suojasta. Aika hauras taitaa iskun sattuessa olla. Ei juuri naarmuja siinä mikä jäi poskeen kiinni. Huonosti toi kyllä öljyjä ois pitäny jos poski ois kulunu puhki asti.

Voisi muovinen olla jopa parempi tässä tapauksessa.. sehän harvoin tuollalailla murtuu
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: tamik87 - 27.02.14 - klo:17:25
Ne hiilikuitusuojat oli joltakin suomalaiselta myyjältä. En nyt puljua muista, mut samanlaiset ku kaikki muutkin siihen aikaan. Ihmettelinkin, että ompa surkeet, kun piti olla jotain kevlaria seassa tms. Jäi vaan huono maku niistä, joten ehkäpä sitten gb racingiä poskiin ja radalle. :)

Mulla kyseiset ovat kestäneet kolme kaatoa. Nyt vaihdan GB racingin suojat kun on oikea poski niin kulunut.





Sent from my Lumia 710 using Tapatalk
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: VilleR - 18.03.14 - klo:17:37
R&G:n mustat suojat ollu kuulemma hyviä myös.

Itsellä oli edellisessä suzukissa tuollaiset ja olivat oikein mainiot asentaa, ulkonäöltään sekä istuivat hyvin paikoilleen.
Ainoa huolenaihe mikä itselle tuli oli, että vaikuttivat aikas heppoisilta kun kouraan sai hypisteltäväksi. Auttaako tuollainen muovi kuinka pitkään mahdollisessa liu-ussa, mene ja tiedä, eikä onneksi tullut kokeiltua!? Tästä syystä tilaan nyt nuo gb-racingit nykyiseen peliin.

Tuli tilattua ja asennettuakin jo nuo GB-Racingit paikoilleen. Laatu oli mielestäni hyvä ja ohjeet erittäin hyvät näissä.
Samalla tuli kaatumatatit ja lankarullat otettua, kun olivat sopivasti pakettina myynnissä(http://www.mprata.fi/gallery/1/medium_105-180314172922.jpeg)  airrev_1
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: jarska - 18.03.14 - klo:23:31
Tuli tilattua ja asennettuakin jo nuo GB-Racingit paikoilleen. Laatu oli mielestäni hyvä ja ohjeet erittäin hyvät näissä.
Samalla tuli kaatumatatit ja lankarullat otettua, kun olivat sopivasti pakettina myynnissä(http://www.mprata.fi/gallery/1/medium_105-180314172922.jpeg)  airrev_1

Kyllä nyt kelpaa mennä pyllyliukua.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: pienisopoapina - 16.05.14 - klo:13:53
Sattuisko kellään oleen halvalla myynnissä kisakelpoisia poskipaloja tommoseen vanhaan susukiin, GSX-R 1000 k2 ?
Ei viittis yhen kisan takia hommata uusia kalliita paloja.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: pienisopoapina - 15.04.15 - klo:12:37
Päivitän tuon edellisen viestin:
Sattuisko kellään oleen halvalla myynnissä kisakelpoisia poskipaloja tommoseen vanhaan jamahaan, R1 2007?
Ei viittis yhen kisan takia hommata uusia kalliita paloja.

Susukiin laittelin lopulta itsemuotoilut muoviset, johon teippasin hiilikuituteipin päälle.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Nitrous - 15.04.15 - klo:14:44
Päivitän tuon edellisen viestin:
Sattuisko kellään oleen halvalla myynnissä kisakelpoisia poskipaloja tommoseen vanhaan jamahaan, R1 2007?
Ei viittis yhen kisan takia hommata uusia kalliita paloja.

Susukiin laittelin lopulta itsemuotoilut muoviset, johon teippasin hiilikuituteipin päälle.
Yamahaan kannattaa joka tapauksessa hankkia ainakin kytkinkopalle kunnollinen suoja, oli se sitten kaupasta tahi itse tehty. Se koppa nimittäin kuluu kaadossa eniten siitä käyttöakselin kohdalta ja on pirullinen korjattava, jos pääsee sen käyttöakselin stefan poteron syömään puhki ja uus koppa on aika tyyris.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Vuorela - 15.04.15 - klo:15:08
Ja tuota samaa suojaamaan kannattaa laittaa kaatumatapit moottorin alempaan kiinnityspisteeseen vaikkei niitä katsastukseen tarvitsekaan. Tattia kuluu muutama sentti ennen kuin ottaa koneenposki maahan. Omassa viime kesän pikku lipassa kulumaa tuli vain tuohon tattiin ja kliparin päähän.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: wbaum - 15.04.15 - klo:16:30
Koitin omia palasia irrottaa koneen kyljestä ehjään vaihtoa varten, mutta on kyllä niin tautisen lujassa jollain sikaflexillä, ettei tuokaan asia onnistu kohtuudella.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: murmela - 15.04.15 - klo:17:35
Koitin omia palasia irrottaa koneen kyljestä ehjään vaihtoa varten, mutta on kyllä niin tautisen lujassa jollain sikaflexillä, ettei tuokaan asia onnistu kohtuudella.
Ookko kokeillu kuumailmapuhaltimella kunnolla, siis kunnolla/ kato paljoko sille sikafleksille luvataan lämmönkestoo, ja sen jälkeen paineilmaa suojan ja posken väliin.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: santerik - 03.06.15 - klo:18:34
Mimmottii sikatöhnällä noi ny ootte liimaillu?

Mulla ois tossa Raaserin vinkin mukainen muovilätyskä matkalla koneen kylkeen, mutta sen enempää honkkarista ko paikallisesta AD:stä ei löytyny mitään mikä kestäis kuumaa. Kaiken muun pahan lisäksi tästä kaupungin irvikuvasta puuttuu biltsu ja motonetti.

Ei töhnät tiskiin arvon herrat!
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Birke - 04.06.15 - klo:08:00
Mimmottii sikatöhnällä noi ny ootte liimaillu?

Mulla ois tossa Raaserin vinkin mukainen muovilätyskä matkalla koneen kylkeen, mutta sen enempää honkkarista ko paikallisesta AD:stä ei löytyny mitään mikä kestäis kuumaa. Kaiken muun pahan lisäksi tästä kaupungin irvikuvasta puuttuu biltsu ja motonetti.

Ei töhnät tiskiin arvon herrat!
Sikaflex tai Sikabond. Niitäkin on erilaisia eri käyttötarkoituksiin, mutta sellasta mikä kestää lämpötilanvaihteluita ja pysyy kuivuttuaan elastisena. Itsellä on hiilarisuojat pysyneet kiinni kuin tauti.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: raukkis - 04.06.15 - klo:08:04
Sikaflex 221 tökkäsin  kiinni sillä ainakin pysyy. Hyvä yleissika lähes mihin vaan.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: santerik - 04.06.15 - klo:12:52
Sikaflex 221 tökkäsin  kiinni sillä ainakin pysyy. Hyvä yleissika lähes mihin vaan.

Taidan mennä tällä.

Tota itse asiassa vähän jo käpistelinkin, mutta hylkäsin tuon 90C lämpötilankestävyyden takia. Nettitieto tosin nyt osasi kertoa, että lyhytaikaista lämmittelyä kestää enemmänkin.

Sillä oon täs jaskonu housuun ton tökötin kanssa kun mun muoviläpyskässä ei oo oikein minkään moista muotosulkeisutta ni suap toi tahna kantaa kaiken kuorman mikä suojaan tulee..
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: tamik87 - 08.06.15 - klo:08:25
Kyllä se pysyy kiinni kuin tauti. Mikään moottoriposkensuoja ei pysy kiinni jos kanttariin liukuu. Parempi vaan että on liimattu kuin ruuveilla kiinni niin ei väännä ruuvikierteitä irti lohkosta.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: santerik - 08.06.15 - klo:17:29
Kyllä se pysyy kiinni kuin tauti. Mikään moottoriposkensuoja ei pysy kiinni jos kanttariin liukuu. Parempi vaan että on liimattu kuin ruuveilla kiinni niin ei väännä ruuvikierteitä irti lohkosta.


Juu tolla 221:llä mä sen laitoin. Hyvin se kesti kyydissä ainakin pystyssä pysyessä :)

Itse liimaushan meni ihan reisilleen. Homma alkoi hukkuneesta silikonipistoolista ja kulki väkivallan, venytetyn röökilakon sekä hajonneen sikatuubin kautta melkosen sottaiseen lopputulokseen. Toisaalta, paskankos väliä kunhan pysyy kiinni.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Damsku - 15.06.15 - klo:11:00
Mulla ei oo tapana kaatuilla, mut joku kävi ilmeisesti taas motoparkissa yön aikana rälläköimässä mun GBR-suojan puhki.

Tilasin ebaystä palan nylonia (http://www.ebay.co.uk/itm/121118818720) (ei jaksa juosta kaupoissa kyselemässä) ja liimailen tohon vanhan suojan päälle, ni saa vielä näppärästi koko suojan pois jos haluu.

Tästä lähtien nukun varikolla vahtimassa pyörää.
Otsikko: Vs: Suojapalat moottorinposkiin
Kirjoitti: Taffu - 15.06.15 - klo:17:06
Mulla ei oo tapana kaatuilla, mut joku kävi ilmeisesti taas motoparkissa yön aikana rälläköimässä mun GBR-suojan puhki.

Tilasin ebaystä palan nylonia (http://www.ebay.co.uk/itm/121118818720) (ei jaksa juosta kaupoissa kyselemässä) ja liimailen tohon vanhan suojan päälle, ni saa vielä näppärästi koko suojan pois jos haluu.

Tästä lähtien nukun varikolla vahtimassa pyörää.

Siellä muuten hääräili joku epäillyttävä farkku-skoda yöllä, se varmaan kävi rälläköimässä sitä sun mopoa sen jälkeen kun mun ja waillen kipinävuoro loppui. Eli vaikka automaattisesti haluaisit epäillä varikkonaapureita, niin meidän teltalla ei ollut rälläkkää matkassa :)
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020