MP-Rata

RR-KILPAILUT => Kotimaan kisat => Aiheen aloitti: pienisopoapina - 09.11.15 - klo:16:33

Otsikko: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 09.11.15 - klo:16:33
(http://www.imk.fi/2016/wp-content/themes/imatranajot/images/header.jpg) (http://www.imk.fi/2016/fi/tiedote/)

KILPAILUKUTSU -moottoriliitto (http://www.kisat.moottoriliitto.fi/kutsu.php?id=2641&page=5)

Kuulostaa hienolta:

Imatranajot palaa legendaariselle katuradalle:
http://yle.fi/uutiset/imatranajot_palaa_legendaariselle_katuradalle__irrc-luokan_osakilpailu_ajetaan_imatralla_elokuussa/8427554
"Kaupunki tarkentaa kisojen aikataulun kahden viikon sisällä. Yle Etelä-Karjalan saamien tietojen mukaan kisa järjestettäisiin uusitulla katuradalla 19.-21. elokuuta."

Katuratakisat palaa Imatralle 2016:
http://www.bike.fi/uutiset/racebike/katuratakisat-palaa-imatralle-2016

Imatranajo tekee paluun – riittävätkö Etelä-Karjalan hotellit?:
http://www.lappeenrannanuutiset.fi/artikkeli/334747-imatranajo-tekee-paluun-riittavatko-etela-karjalan-hotellit
"Parhaina vuosinaan 1970-luvulla Imatranajo houkutteli paikalle yli 50 000 katsojaa, mutta aivan näihin lukuihin ei ensi kesänä yllettäne. Yleisömäärää on haarukoitu 20 000–30 000 ihmisen paikkeille, mikä sekin tarkoittaa valtavaa ihmismassaa.
Ratamoottoripyöräilijä Juha Kallio arveli kesällä Imatralaisen haastattelussa, että ”tapahtumasta tulee isompi kuin muista”, mutta yleisömäärää hän ei lähtenyt veikkaamaan."


Mahtuiskohan yks SSC-lähtö mukaan ?

---------------

MUOKKASU: lainattu alempaa:
http://www.imk.fi/2016/fi/tiedote/ (http://www.imk.fi/2016/fi/tiedote/)

"Kallion ja Imatran moottorikerhon työ on kantanut hedelmää, sillä 19.-­‐21. elokuuta 2016 Imatran kaduilla ajetaan 30 vuoden tauon jälkeen kilpaa moottoripyörillä IRRC-­‐sarjan Suomen osakilpailun merkeissä. Imatranajon pääluokat ovat IRRC Superbike ja IRRC Supersport. Niiden lisäksi täytelähdöiksi on suunniteltu Open 1000, Open 600 sekä Classic Formula –luokkien kilpailuja."

MUOKKASU: 8.2. OPEN 1000 ja OPEN 600 lähtöjä ei ole tulossa. - MP messujen Imatran osasto

--------------

ORG goes Imatra: http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/286249-ORG-goes-Imatra-2016

--------------

Imatranajon liput myynnissä
Imatranajon pääsylippujen myynti on alkanut Lippupalvelun kautta.
Odotetun Imatranajon lipunmyynti on aloitettu Lippupalvelussa (1.1.2016 alkaen Ticketmaster). Myynnissä ovat kaikki, paitsi tapahtuman yhteydessä järjestettävän kokoontumisajon liput, jotka tulevat myyntiin myöhemmin.
Lippupalvelusta ostettaessa liput ovat hieman halvempia kuin portilta. Lisäksi viikonloppu- ja VIP-liput ovat saatavissa ainoastaan ennakkoon.
Pääsylipun lunastaneilla on pääsy tapahtuman alueelle sekä varikolle, mahdolliset istumakatsomon liput on ostettava erikseen ja niitä saa Lippupalvelun lisäksi ostettua katsomoiden portilta.
VIP-liput ovat voimassa perjantaista sunnuntaihin, ja hintaan kuuluu katsomopaikka maalisuoralla, VIP-telttaan, jossa ruokatarjoilu kerran päivässä ja anniskelualue sekä näyttö kilpailun seuraamista varten ja virallinen Imatranajo-kisapaita.
- Istumakatsomoihin on tässä vaiheessa tarjolla 2000 lippua, joten saa nähdä, kuinka ne riittävät, pohtii Imatran Moottorikerhon puheenjohtaja Sami Backman.

Imatranajon lippujen myyntihinnat:
Perjantai:
Aikuinen 10 euroa
Alle 15v Ilmainen
Lauantai:
Aikuinen 23 euroa (portilla 25 euroa)
Alle 15v 10 euroa
Sunnuntai:
Aikuinen 23 euroa (portilla 25 euroa)
Alle 15v 10 euroa
Viikonloppu (pe-su): 43,50 euroa (vain ennakkomyynnissä)
VIP-passi (pe-su): 200 euroa (vain ennakkomyynnissä)
Istumakatsomot:
A-katsomo: 17,50 euroa (katsomon portilta 20 euroa)
B-F-katsomot: 13 euroa (katsomon portilta 15 euroa)
Linkki Lippupalveluun: http://www.lippupalvelu.fi/artist/imatranajo-lippuja/966773
---------------------

Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Nitrous - 09.11.15 - klo:19:21
Tuo on IRRC sarjan osakilpailu ja osallistuminen vaatii vuosilisenssin. Luokat löytyy IRRC sivuilta, mutta käytännössä ilmeisesti 1000, 600, twin650/gp250, moto3/gp125.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 09.11.15 - klo:20:12
Niin on, mutta jos vaikka sattuis oleen tilaa muillekin "täyte"lähdöille
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Nitrous - 09.11.15 - klo:20:16
Niin on, mutta jos vaikka sattuis oleen tilaa muillekin "täyte"lähdöille
Mä vähän jotenkin epäilen, että jokkis ei ehkä olis se paras mahdollinen täyteluokka, mutta voin toki olla väärässäkin.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Juha_K - 09.11.15 - klo:21:05
Niin on, mutta jos vaikka sattuis oleen tilaa muillekin "täyte"lähdöille
Mä vähän jotenkin epäilen, että jokkis ei ehkä olis se paras mahdollinen täyteluokka, mutta voin toki olla väärässäkin.
Joo, ei ehkä paras luokka laittaa KATUradalle ajamaan kilpaa. :) 
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 09.11.15 - klo:21:30
Jos olisi mahdollista osallistua Imatranajoissa johonkin luokkaan, oli se sitten SSC, SBB tai joku avoin luokka, niin siihen olisi pakko päästä mukaan. Tuo olisi sellainen "kerran elämässä" tapahtuma josta riittäisi muisteltavaa.
Olen keskustellut hankkeesta usean raahelaisen motoristin kanssa ja tuntuu että kaikki olisivat lähdössä kokemaan tapahtuman tunnelmaa. Ei tarttis kauaa kysellä varikkopilttuuseen henkilökuntaa. 
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: santerik - 09.11.15 - klo:21:46
Pikkusen meni nyt santerik:n majapaikkavarailut vihkoon päivämääräveikkauksen osalta, mutta eiköhän tuolta joku paikka löydy mihin tohtii korvalleen käydä..
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: santerik - 17.11.15 - klo:19:51
https://www.youtube.com/watch?v=jUsHFw_QfPY

http://www.imk.fi/2016/fi/tiedote/

"Kallion ja Imatran moottorikerhon työ on kantanut hedelmää, sillä 19.-­‐21. elokuuta 2016 Imatran kaduilla ajetaan 30 vuoden tauon jälkeen kilpaa moottoripyörillä IRRC-­‐sarjan Suomen osakilpailun merkeissä. Imatranajon pääluokat ovat IRRC Superbike ja IRRC Supersport. Niiden lisäksi täytelähdöiksi on suunniteltu Open 1000, Open 600 sekä Classic Formula –luokkien kilpailuja."
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 17.11.15 - klo:20:03
"Kallion ja Imatran moottorikerhon työ on kantanut hedelmää, sillä 19.-­‐21. elokuuta 2016 Imatran kaduilla ajetaan 30 vuoden tauon jälkeen kilpaa moottoripyörillä IRRC-­‐sarjan Suomen osakilpailun merkeissä. Imatranajon pääluokat ovat IRRC Superbike ja IRRC Supersport. Niiden lisäksi täytelähdöiksi on suunniteltu Open 1000, Open 600 sekä Classic Formula –luokkien kilpailuja."

Lisäsin aloituspostaukseen. Kiitos.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Nitrous - 17.11.15 - klo:22:00
MotOrg on muuten varannu Imatran keskustasta vajaalle sadalla hengelle majoituksen. Tulevat myyntiin 2016 jäsenille tuossa alkuvuoden puolella näillä näkymin. Melkonen rytmiryhmä siis saadaan paikalle.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: tamik87 - 18.11.15 - klo:07:31
Onko tältä foorumilta ketään lähdössä ajamaan? Itseä rupesi homma kiinnostamaan. Mietin vaan että ois hyvä saada ensin joltain TT kuskilta vähän koulutusta hommaan. Veikkaisin että on alustan ja renkaiden lämpötilojen osalta pikkasen eri hommaa kuin normi radalla ajo.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: JMH - 18.11.15 - klo:11:50
^
Eikös Tampesterissa yks sellainen hulttio majaile.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Mikko K. - 18.11.15 - klo:15:14
Onko tältä foorumilta ketään lähdössä ajamaan? Itseä rupesi homma kiinnostamaan. Mietin vaan että ois hyvä saada ensin joltain TT kuskilta vähän koulutusta hommaan. Veikkaisin että on alustan ja renkaiden lämpötilojen osalta pikkasen eri hommaa kuin normi radalla ajo.

Pienellä varauksella ehkä. Tapahtumana varmasti hieno ja mikäs sen parempi paikka seurailla tunnelmaa kuin pyörän puikoista.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: T1mppa - 04.12.15 - klo:20:34
http://www.lippupalvelu.fi/event/52-imatranajo-irrc-viikonloppupaketti-pe-su-lippuja/170659
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: MikkoS - 13.12.15 - klo:00:10
Kävin iltapäivällä kuvaamassa taivasta ja fordin konepeltiä. Samalla tallentui imatranajojen katurata. Näkyypä olleen goproon asetukset ihan todella kuralla, mut jos tästä jotain iloa olis?
https://www.youtube.com/watch?v=NqJJAx2qP5s
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: slowrider - 13.12.15 - klo:00:59
Kävin iltapäivällä kuvaamassa taivasta ja fordin konepeltiä. Samalla tallentui imatranajojen katurata. Näkyypä olleen goproon asetukset ihan todella kuralla, mut jos tästä jotain iloa olis?
https://www.youtube.com/watch?v=NqJJAx2qP5s

Kiitän. vähänkö tuolla mennään kovaa noilla suorilla
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Nitrous - 13.12.15 - klo:10:57
Kävin iltapäivällä kuvaamassa taivasta ja fordin konepeltiä. Samalla tallentui imatranajojen katurata. Näkyypä olleen goproon asetukset ihan todella kuralla, mut jos tästä jotain iloa olis?
https://www.youtube.com/watch?v=NqJJAx2qP5s

Kiitän. vähänkö tuolla mennään kovaa noilla suorilla

Ainakin katsastusasemen hidastusmutka jäi tossa videolla pois (2:30 huitteilla). Kovaa tuolla mennään, mutta ei ihan niin lujaa mitä tuosta videosta vois olettaa. Olis suht häijy paikka laskee tohon ylämäki vasuriin 300+ lasissa, joten ihan hyvä, että siihen tulee se hidaste.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: MikkoS - 13.12.15 - klo:11:44
Ainakin katsastusasemen hidastusmutka jäi tossa videolla pois (2:30 huitteilla).
Joku shikaani tonne takasuoralle tosiaan tehdään vielä ennen kisoja. Kuten muitakin turvallisuusmuutoksia.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Goofy S - 13.12.15 - klo:15:54
Varikkoalueen joutuvat varmaan asfaltoimaan, muutama kallis neliö siinäkin tehtävänä.
Nykyiseltä hiekkakentältä ei olisi kiva lähteä kuumilla renkailla.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Nitrous - 13.12.15 - klo:16:10
Varikkoalueen joutuvat varmaan asfaltoimaan, muutama kallis neliö siinäkin tehtävänä.
Nykyiseltä hiekkakentältä ei olisi kiva lähteä kuumilla renkailla.
Nurtsia/hiekkaa ne varikot on monessa katukisassa muutenkin. Ainakin näin oon ymmärtäny kun katellu noita Tuukan kuvia maailmalta.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: MikkoS - 13.12.15 - klo:19:03
Varikkoalueen joutuvat varmaan asfaltoimaan, muutama kallis neliö siinäkin tehtävänä.
Nykyiseltä hiekkakentältä ei olisi kiva lähteä kuumilla renkailla.
Siel on noissa muisteloajoissa ollu kumi/bitumimattoja, joita pitkin on päässyt siirtymään asfaltoidulle radalle. Ehkä vähän vaihtelevalla menestyksellä, mutta mutulla heittäisin että samalla menetelmällä mennään. Siellä kentällä tehdään muulloin kun ajojen aikana paljon semmosta, johon se asfaltti ei oikeen sovellu.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 05.02.16 - klo:10:13
Kesän aikataulut alkaa hahmottumaan, mutta tarttis vielä saada selville onko Imatran ajaminen mahdollista.
Tietääkö kukaan milloin tuo open 1000 -luokan järjestäminen varmistuu ja minkälainen karsinta lähtöön pääsemiseksi on ?

Tuo Imatra on sen verran kiinnostusta herättävä tapahtuma, jotta siihen olisi hyvinkin mahdollista saada sponsoreita. Paikallislehtikin saattaisi kiinnostua tekemään juttusarjan: "Raahelaisväriä Imatran ajoihin" "Imatran ajoihin valmistuva apina osallistuu Enduranceen" "Heikin Höylä Apinan sponsoriksi"....
Nyt ois hyvää aikaa tehdä markkinointimateriaalia.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: slowrider - 05.02.16 - klo:11:08
Kokemusta tarttee olla ja pari kisalähtöä samalla kaudella. Eli ei kun alkukauden rr kisat ajaa niin riittää... Tällästa mulle kerrottiin. Messuilta sitten enemmän infoa
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pena1 - 05.02.16 - klo:16:23
Kokemusta tarttee olla ja pari kisalähtöä samalla kaudella. Eli ei kun alkukauden rr kisat ajaa niin riittää... Tällästa mulle kerrottiin. Messuilta sitten enemmän infoa
Tuonne on hyvä tulla päivällä ajaan kilpaa ja illalla otta yks jaffa ja jammailla livemusan tahtiin.

http://euranmmp.fi/data/documents/2016+Alastaro+kokoontumisajo.pdf (http://euranmmp.fi/data/documents/2016+Alastaro+kokoontumisajo.pdf)
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: slowrider - 07.02.16 - klo:05:30
A-lisenssi vaatimuksena tuolla
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 07.02.16 - klo:11:38
A-lisenssi vaatimuksena tuolla
Oi voi. Mää muutan Kööpenhaminaan ja ajan Ruotsin lisenssillä.  Ei ne Imatralla osaa ruottia.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: slowrider - 07.02.16 - klo:11:41
A-lisenssi vaatimuksena tuolla
Oi voi. Mää muutan Kööpenhaminaan ja ajan Ruotsin lisenssillä.  Ei ne Imatralla osaa ruottia.
Eihän tuossa ongelmaa. Ajaa alkukauden kisat nii kovaa et voi anoa luokkanoston ennen kisaa. Sit on kumpikin vaatimus täytetty.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 07.02.16 - klo:12:20
Ajaa alkukauden kisat nii kovaa
Kuulostaa helpolta. Sulla vaikuttaa olevan sisäpiiritietoa. Milloin noiden open-luokkien kohtalo selviää ja kuinka monta kilpailijaa ne varautuu ottamaan luokkiin? Oottaako ne ulkomaan kilpailijoita noihin luokkiin ? Ajetaanko noita open-luokkia muissa sarjan osakilpailuissa ?

Tuossa Imatran mainoksessa on kuskilla kolme numeroa - mahtaa lajiryhmää vi***taa !
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: slowrider - 07.02.16 - klo:13:16
Kilpailijoiden määrä selviää kun ekat kierrokset on treeneissä ajettu. Sehän menee jonkun laskukaavan mukaan radan pituuden,keskinopeuden ja oliko se radan leveyden mukaan tms... Jotain yli 30 varmaan. Karsinta sitten kierrosaikojen mukaan. Mutta nämä nyt vain eilen messuilla kuultua. Varmaan asiasta tarkemmin tietävät valottaa faktaa. Mutta sellaista ymmärsin että kaikissa lähdöissä se A-lisenssi oltava
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 07.02.16 - klo:14:48
Pohdiskelin vain jotta onko muissa maissa A/B jakoa jolloin A-vaatimus kotimaisille kuskeille olisi epäreilu.
Ja oisko kaikki parikymmentä suomen A-kuskia kiinnostuneita ajamaan katuradalla, ilman SM-pisteitä. On siinä kuitenkin kaatumisen/kaluston rikkoutumisen vaara.  A + B pisteitä kerränneitä oli 2015 jotain 40 kpl. Siitä joukosta sais varmasti kisan aikaan.
Jos ulkomailta on tulossa OPEN-luokkiin kovasti osallistujia, niin silloin kuskeja riittää ja jonkinlainen karsinta tarttis tehdä. Mutta ulkomaisiltakin pitäisi vaatia A luokka...
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Nitrous - 07.02.16 - klo:15:01
Pohdiskelin vain jotta onko muissa maissa A/B jakoa jolloin A-vaatimus kotimaisille kuskeille olisi epäreilu.
Ja oisko kaikki parikymmentä suomen A-kuskia kiinnostuneita ajamaan katuradalla, ilman SM-pisteitä. On siinä kuitenkin kaatumisen/kaluston rikkoutumisen vaara.  A + B pisteitä kerränneitä oli 2015 jotain 40 kpl. Siitä joukosta sais varmasti kisan aikaan.
Jos ulkomailta on tulossa OPEN-luokkiin kovasti osallistujia, niin silloin kuskeja riittää ja jonkinlainen karsinta tarttis tehdä. Mutta ulkomaisiltakin pitäisi vaatia A luokka...
Mun mielestä toi A-lisenssi on pirun hyvä vaatimus, vaikka romuttaakin myös omat suunnitelmat osallistumisesta. Parempi vaan mitä kovatasosempia kuskeja on viivalla ja vielä parempi, ettei ihan jokainen oman elmänsä Rossi pääse tonne sekaamaan pelkästään ilmottautumalla vaan jotain näyttöjäkin vaaditaan.

Edit. Ja ne luokat on mun tiedon mukaan nämä: 1000, 600, twin650/gp250, moto3/gp125 + classic superbike.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: raukkis - 07.02.16 - klo:18:18
A-lisenssi vaatimuksena tuolla

Tää on hyvä. Ei tartte enää miettiä uskaltaako lähteä :D
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:08:34
Ajatus:
- päätös lähtöön osallistujien max määrästä
- maa -kiintiöt esim  40% suomalaisille, max 4 / muu maa tai jotain
- kirjallinen anomus, jossa ratahistoria ja kysytään oletko oman elämän rossi/joku muu
- raati päättää osallistumisoikeudesta kuskin kokemuksen mukaan
- etukäteismaksu - jos ei maksa, ei aja
- varamiehet

Näin maat joissa ei ole erillistä A/B jakoa eivät hyötyisi.



Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: slowrider - 08.02.16 - klo:09:13
Mitä noiden järjestäjien kanssa asiasta juttelin, niin turvallisuus tuntuu olevan päätavoite tuossa hommassa.

Rata-alueen rakentamiseen on panostettu/panostetaan paljon. Turva-alueilta kaadetaan metsää ja tehdään hiekkakenttää tilalle, kaadetaan tienvarresta vanhat valopylväät jne jne.. A-lisenssin vaatimuksen ymmärrän hyvin. Sillä varmistetaan, että kisaaja on ajanut ainakin yhden täyden kauden/useita kilpailuja. Näin varmistetaan, että tiukassa nipussa ajaminen jne on jo tuttua.

Tapahtumasta on kuitenkin tarkoitus tehdä jokavuotinen tapahtuma, eli ensimmäisen vuoden romurallia yritetään ymmärrettävästi välttää. Kyseessähän on myös bisnes ja tottakai järjestäjä itse määrittelee miten riskit minimoidaan. Ei sen tarvikkaan olla mitenkään "reilua".
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Nitrous - 08.02.16 - klo:09:55
Ajatus:
- päätös lähtöön osallistujien max määrästä
- maa -kiintiöt esim  40% suomalaisille, max 4 / muu maa tai jotain
- kirjallinen anomus, jossa ratahistoria ja kysytään oletko oman elämän rossi/joku muu
- raati päättää osallistumisoikeudesta kuskin kokemuksen mukaan
- etukäteismaksu - jos ei maksa, ei aja
- varamiehet

Näin maat joissa ei ole erillistä A/B jakoa eivät hyötyisi.




Viime vuonna tuota sarjaa on kiertäny näköjään n. 25 kuskia sekä kusiaisissa että tonnareissa. Jos pitäs arvata niin ratakapasiteetti lienee jossain 40 pyörän huitteilla, joten n. 15 kuskia mahtuu sarjan ulkopuolelta mukaan. Tällä hetkellä enempi vähempi julkisesti tuonne on ilmottanu lähtevänsä Suomesta 5-10 kuskia, joista kaikki A:sta. Uskoisin, että se puolenkymmentä A-kuskia tuohon päälle löytynee helpohkosti. En oikein ymmärrä miksi tuonne pitäisi väkisin saada B-kuskeja mukaan jos halukkaita A-kuskejakin on riittävästi. Ja johan tuossa edellä tuli ratkaisu tuohonkin ongelmaan: Ajaa alkukauden kisat riittävän kovaa niin kyllä tuohon mennessä jo A-lisenssin saa anottua.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:09:56
ensimmäisen vuoden romurallia yritetään ymmärrettävästi välttää
Jotenkin jäänyt semmoinen kuva että A-kuskeille on sattuu useammin kolareita / vakavia loukkaantumisia kuin B tai jokkis kuskeille. Ehkä se johtuu julkisuudesta.
Ei sitten ollu henkilökohtaista.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:10:00
Tällä hetkellä enempi vähempi julkisesti tuonne on ilmottanu lähtevänsä Suomesta 5-10 kuskia, joista kaikki A:sta.
Ajeleeko nuo mm-lähdössä vai open lähdössä ?
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Nitrous - 08.02.16 - klo:11:05
Tällä hetkellä enempi vähempi julkisesti tuonne on ilmottanu lähtevänsä Suomesta 5-10 kuskia, joista kaikki A:sta.
Ajeleeko nuo mm-lähdössä vai open lähdössä ?
Mun ymmärryksen mukaan siellä ajetaan luokat 1000, 600, twin650/gp250, moto3/gp125 ja classic superbike. Jotenkin kuulostas vähän omituiselta, että ajettas erikseen ns. sarjalähdöt ja open lähdöt. En tiiä mistä tuo open-luokka ajatuksiin on ylipäänsä tullut ja mitä sillä tarkoitetaan. Vimosimman tiedon saa varmasti järjestävältä taholta aika paljon varmemmin kuin täältä foorumilta.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:11:12

Tällä hetkellä enempi vähempi julkisesti tuonne on ilmottanu lähtevänsä Suomesta 5-10 kuskia, joista kaikki A:sta.
Ajeleeko nuo mm-lähdössä vai open lähdössä ?
Mun ymmärryksen mukaan siellä ajetaan luokat 1000, 600, twin650/gp250, moto3/gp125 ja classic superbike. Jotenkin kuulostas vähän omituiselta, että ajettas erikseen ns. sarjalähdöt ja open lähdöt. En tiiä mistä tuo open-luokka ajatuksiin on ylipäänsä tullut ja mitä sillä tarkoitetaan. Vimosimman tiedon saa varmasti järjestävältä taholta aika paljon varmemmin kuin täältä foorumilta.

Lukee tuolla aloituspostauksessa:

"Kallion ja Imatran moottorikerhon työ on kantanut hedelmää, sillä 19.-­‐21. elokuuta 2016 Imatran kaduilla ajetaan 30 vuoden tauon jälkeen kilpaa moottoripyörillä IRRC-­‐sarjan Suomen osakilpailun merkeissä. Imatranajon pääluokat ovat IRRC Superbike ja IRRC Supersport. Niiden lisäksi täytelähdöiksi on suunniteltu Open 1000, Open 600 sekä Classic Formula –luokkien kilpailuja, myös sivuvaunut ovat mahdollisia."
- http://www.imk.fi/2016/fi/tiedote/
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:11:15
Ajaa alkukauden kisat nii kovaa
Kuulostaa helpolta. Sulla vaikuttaa olevan sisäpiiritietoa. Milloin noiden open-luokkien kohtalo selviää ja kuinka monta kilpailijaa ne varautuu ottamaan luokkiin? Oottaako ne ulkomaan kilpailijoita noihin luokkiin ? Ajetaanko noita open-luokkia muissa sarjan osakilpailuissa ?

Tuossa Imatran mainoksessa on kuskilla kolme numeroa - mahtaa lajiryhmää vi***taa !

Tästä lähti tuo virinnyt osallistumisoikeuskeskustelu. Järjestäjä ei oo varmistanut järjestetäänkö open lähdöt.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:11:17
Vimosimman tiedon saa varmasti järjestävältä taholta aika paljon varmemmin kuin täältä foorumilta.

Ku ei saa, niin tarttee kysellä täällä.

Muokkasu:
Se on mullekin selvää että IRRC luokkiin tarvii tuon A-lisenssin. Mutta jos sinne menee 5-10 A -kuskia, niin miten täytetäään Open luokat. Ajaako loput 15-20 A kuskia sen ? Jos ratakapasiteetti on 40, niin miten täytetään ruudukko ? Open luokan ruudukko ei saa A:lla täyteen, siksi ajattelin näin:
Ajatus:
- päätös lähtöön osallistujien max määrästä
- maa -kiintiöt esim  40% suomalaisille, max 4 / muu maa tai jotain
- kirjallinen anomus, jossa ratahistoria ja kysytään oletko oman elämän rossi/joku muu
- raati päättää osallistumisoikeudesta kuskin kokemuksen mukaan
- etukäteismaksu - jos ei maksa, ei aja
- varamiehet

Näin maat joissa ei ole erillistä A/B jakoa eivät hyötyisi.

Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: luonnolinenpoistuma - 08.02.16 - klo:11:45
Imatran moottorikerhon standillä kävin haastattelemassa aiheesta. Ajettavat lähdöt: IRCC luokat, Lightweight, Sivuvaunut. A-lisenssi vaaditaan.
Ei mitään jokkismiesten/B ukkojen "open"-lisälähtöjä ole tulossa.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:11:51
Imatran moottorikerhon standillä kävin haastattelemassa aiheesta. Ajettavat lähdöt: IRCC luokat, Lightweight, Sivuvaunut. A-lisenssi vaaditaan.
Ei mitään jokkismiesten/B ukkojen "open"-lisälähtöjä ole tulossa.

Kiitos tiedosta. Eipähän enää tartte spekuloida osallistumisella. Joku vois vihjata IMK:n nettisivujen ylläpitälle.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: luonnolinenpoistuma - 08.02.16 - klo:12:01
http://www.imk.fi/2016/fi/yhteystiedot/

Tuonnehan sitä palautetta voi lykätä. Kaikkiin email osoitteisiin varmuuden vuoksi.
Ajantasainen tiedottaminen ei ole ollut koskaan lajimme parhaita puolia näissä kotoisissa ympyröissä.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 08.02.16 - klo:12:11
Voishan tuota tietenkin spekuloida silleen, että entä jos myyn rykkösen ja ostan tommosen Suzuki sv650:n ja yritän osallista Lightweightiin ( jos se on sama kuin tuo twin650). Siihen ei taida suomesta saada A-oikeutta.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: slowrider - 08.02.16 - klo:12:34
Voishan tuota tietenkin spekuloida silleen, että entä jos myyn rykkösen ja ostan tommosen Suzuki sv650:n ja yritän osallista Lightweightiin ( jos se on sama kuin tuo twin650). Siihen ei taida suomesta saada A-oikeutta.
Päätin jo etten osallistu enää keskusteluun, mutta A-lisenssi on A-lisenssi joka luokassa. Eli kun ajat sen lisenssin vaikka superbikessä niin sinulla on se myös stockissa ja lightweightissä jne. Eli vaihtamalla mopon sv650:seen et saa lahjaksi A-lappua etkä voi esim stockissa ajaa B:ssä jos sulla on superissa A-lisenssi (poikkeusluvan voi mahdollisesti saada luokan laskuun,muttei tuskin nostoon)
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pena1 - 08.02.16 - klo:17:12
Tällä hetkellä enempi vähempi julkisesti tuonne on ilmottanu lähtevänsä Suomesta 5-10 kuskia, joista kaikki A:sta.
Ajeleeko nuo mm-lähdössä vai open lähdössä ?

Mikä on mm-lähtö?
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: slowrider - 08.02.16 - klo:20:22
Tässä suora lainaus IRRC:n säännöistä (eräs foorumille kirjoittamisen lopettanut pisti tämän mulle maililla):

3. Licenses
It is mandatory that each participant has a license issued by a European federation, recognized by the FIM Europe or FIM. The participant needs the authorization of his national federation in order to go abroad and to participate in contests appearing on the calendar of the FIM and FIM Europe. The allocated license has to allow the participant to line up in the Supersport and / or Superbike class.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Waille - 13.02.16 - klo:12:17
Ja nyt sitte Imatranajon facebookseinältä:

Vastaa lainaamalla
Imatranajo 2016 ajettavat luokat:
IRRC Supersport,
IRRC Superbike,
Open 600,
Open 1000,
Sidecar,
Lightweight ( GP250 2-stroke + Twin 650 4-stroke)
Imatranajo 2016 classes:
IRRC Supersport,
IRRC Superbike,
Open 600,
Open 1000,
Sidecar,
Lightweight ( GP250 2-stroke + Twin 650 4-stroke)
Lisätiedot/ Contact Information:
Kilpailunsihteeri / Kuljettajat// Secretary, Riders
Juha Suikkari
040 763 6701
juha.suikkari(at)imk.fi
Kilpailunjohtaja// Clerk of the Course:
Pekka Pöyry
040 034 0777
pekka.poyry(at)pp.inet.fi

Tästä linkki (https://www.facebook.com/imatranajo/posts/456730444533108) jos se nyt toimii näin.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: PoS - 13.02.16 - klo:15:33
Ihan selvyyden vuoksi: Open-luokilla tarkoitetaan kalustoa, ei kuskeja. Ja loppupeleissä IMK päättää, kuka ja millä lisenssillä siellä saa ajaa.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Goofy S - 20.02.16 - klo:11:45
Motorg ry:n Imatran majoitusten myynti jäsenille alkaa huomenna klo 12.
Aihe ja säännöt täällä (http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/287170-Majoitusta-jäsenille-ORG!-goes-Imatra-2016?p=6436361#post6436361)
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 24.06.16 - klo:09:58
http://www.kisat.moottoriliitto.fi/kutsu.php?id=2641&page=5
"
Kilpailukutsut
Kilpailun järjestäjä vastaa liitteenä olevien lisätietojen oikeellisuudesta ja vakuuttaa, että tiedot ovat SML:n sääntöjen ja määräysten mukaiset.
Laji
Road Racing

Luokat
Superstock 600 A+B
Superbike A+B
Sivuvaunut


Luokkien lisätiedot
SS IRRC, SB IRRC, Open 600, Open 1000, Sivuvaunut, Lightweight (GP250 vm.-85 tai uudempi,Twin 650 nestejäähdytetty tai Twin 1000 ilmajäähdytetty)



Aloituspäivämäärä
19.08.2016

Lopetuspäivämäärä
21.08.2016

Järjestäjä
Imatran Moottorikerho ry (IMK)

Kilpailunumero
01/RR/16

Laajuus
Kansainvälinen

Kilpailupaikka
Imatran katurata, Imatra.

Ilmoittautumisaika
05.08.2016 klo. 24.00
"
Moottoriliitto vois vielä sallia nuo kolminumeroiset. Aikaisemmissa kisoissahan on törkeästi sääntöä rikottukin, mutta...

Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 13.08.16 - klo:12:02
IMK:n sivuilla oli osallistujalistat. Noista OPEN -lähdöistä tuli lähinnä IRRC -harjoituslähtöjä. Esim OPEN 1000 luokassa on suurin osa IRRC lähtöönkin osallistuvia kuskeja. Muita on vain:
5 22 Pagani Marco ITA Franciacorta Corse by RMS BMW
12 55 Lonbois Vincent BEL Herpigny Motors BMW Motorrad Belux BMW
14 69 Vieltojärvi Sami FIN Track Punk Racing BMW
16 77 Taratin Alexander RUS Ducati
17 78 Juntunen Perttu FIN BMW
20 98 Shumilin Mikhail RUS BMW
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: pienisopoapina - 02.10.18 - klo:11:42
3. Licenses
It is mandatory that each participant has a license issued by a European federation, recognized by the FIM Europe or FIM. The participant needs the authorization of his national federation in order to go abroad and to participate in contests appearing on the calendar of the FIM and FIM Europe. The allocated license has to allow the participant to line up in the Supersport and / or Superbike class.

Nyt ku B-luokat lopetetaan eli kenellä tahansa on oikeus osallistua A-lähtöön, niin saako kuka tahansa osallistumisoikeuden Imatran Ajoihin ?
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: Nitrous - 02.10.18 - klo:18:45
3. Licenses
It is mandatory that each participant has a license issued by a European federation, recognized by the FIM Europe or FIM. The participant needs the authorization of his national federation in order to go abroad and to participate in contests appearing on the calendar of the FIM and FIM Europe. The allocated license has to allow the participant to line up in the Supersport and / or Superbike class.

Nyt ku B-luokat lopetetaan eli kenellä tahansa on oikeus osallistua A-lähtöön, niin saako kuka tahansa osallistumisoikeuden Imatran Ajoihin ?

Kisajärjestäjä päättää, kuten tähänkin asti. Onhan siellä aiemminkin ollu jokkiskuskejakin viivalla.
Otsikko: Vs: Imatranajot 2016 pohdiskelua
Kirjoitti: murmela - 13.03.19 - klo:11:21
Jäteöljyvatkaimet tulee sankoin joukoin öljyämään radan 2019...
https://www.moottoriurheilu.tv/kansainvalinen-classic-moottoripyorien-icgp-kilpasarja-imatranajoon/
Sarjassa ajetaan 250- ja 350-kuutioisilla GP-pyörillä, jotka on valmistettu vuosien 1974 ja 1985 välillä sekä vuosien 1985-1990 välillä valmistetuilla 250-kuutioisilla pyörillä.
Otsikko: Imatranajot 2019
Kirjoitti: murmela - 15.06.19 - klo:16:15
Striimii:
https://www.youtube.com/watch?v=zbNhIco1gD8
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020