MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: wbaum - 29.07.16 - klo:01:32

Otsikko: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 29.07.16 - klo:01:32
Varmaan jauhanut tätä useallekin henkilölle varikolla, mut nyt alkaa jo aika nöyrää poikaa ongelman eessä. Elikkäs lyhyesti suzuki-kiulun oireet:

Yleensä setille lähdettäessä toimii 0-3 kierrosta lähes ok, sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa katoamaan vedot kaasu pohjassa tai lähellä. Jos vaan jatkaa ajamista, niin lopulta täyskaasu meinaa jopa stumpata koko koneen, etenkin jos kaasun ruoskii auki. Veto palaa kun kaasua lyö kiinni. Silloin kun vedot on kunnolla kateissa, ei jaksa edes kolmosella kiertää rajoittajaan. Vapaalla tai kytkin pohjassa menee kyllä.

Mullahan on lambda ja loggeri käytössä. Datasta näkyy kun AFR heilahtaa tuonne 14 päälle selkeesti niin veto alkaa hiipua, 15 kohdilla on jo selkee ongelma. Data näyttää siis selkeästi, että seokset menevät laihemmalle kokoajan setin aikana. Seuraavaan settiin mennessä ongelma on "resetoitunut" ja yleensä pääsee sen pari kierrosta ajamaan normisti.


Tämähän on oikein klassinen bensapumppuongelma. Olen kuitenkin vaihtanut pumpun, toki en vaihtanut koko muovitornia vaan pelkän pumppuosan ja suodattimen ja tiivisteet. Tänään testasin tuoton, se puskee bensaa 100ml kolmessa sekunnissa, speksi on 168ml per 10sekkaa, eli menee heittämällä.


Painettakin tarkkailin. Yleensä en juuri saanut neulaa värähtämään kierrättämällä, mutta kyllä se tässä vähän heilahtaa. Mopo oli ollut käynnissä vajaan vartin tuohon alle, eli pumppu oli saanut hetken jo pyöriä tankissa.
https://www.youtube.com/watch?v=x7AsvI-d1L4 (https://www.youtube.com/watch?v=x7AsvI-d1L4)

En tiedä onko tuo kuinka speksissä? Mutta paineet pysyy pitkään kun virrat oli poissa, eli paineentasaaja ja suuttimet tuskin pahemmin vuotavat.

TPS näyttää järjeviä arvoja. Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Koitin ilman bazzazin boksia, eli se ei sekaantunut bensapuoleen lainkaan, niin kiulun ongelmat vaan pahenivat, kun bazzazin kartta on aika reippaasti plussalla löpön puolesta ja nyt se oli jo ihan hirveen laihalla.

Suuttimet pöytätestissä töhöttävät ok. Se, että alkaako ne fuulaamaan nopeella tahdilla on sitten kysymysmerkki? Jos toisiosuuttimissa olis joku ongelma niin se toki selittäis paljon asioita. Akkujännite on loggerin mukaan 14.3-15.0V ajossa.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.

Tankkiin ei tule alipainetta, koitin käyttää korkkia irti ja jatkaa ajamista niin ei vaikutusta.

Elikkäs, mikä ihme vetää seoksia loputtomasti laihemmalle kun rataa kiertää?
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: qazwsx - 29.07.16 - klo:08:21
Kun tollaiset oireet niin itte kokeilisin ottaa foamit tankista pois olettaen että siellä sellaiset on ja tarkistaa vielä korvausilman saannin tankkiin kun kaikki on paikoillaan. Eli varmistaa ettei se letku josta ilma tankkiin tulee jää mihinkään väliin luttuun. Yks juttu jonka seuraavaksi kattoisin on pumpunvirransyöttö ettei ole joku liitos löysällä joka ei sitten lämmetessään enää antaiskaan kunnolla virtaa pumpulle, eli riittääkö pumpulle jännitettä kun pitäis ajossa tehdä tuottoa ja jaksaa pitää myös paineet riittävällä tasolla.

Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: Nitrous - 29.07.16 - klo:08:49
Ensiö ja toisiosuuttimet on gixussa identtiset, selviää mahdollinen niiden aiheuttama ongelma kun vaihdat paikat päikseen, mutta tuskin niistä on kiinni.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: Vuorela - 29.07.16 - klo:09:55
Hihaveikkaus huutelua, mutta voisko kannentiivistevika oirehtia noin. Painetta jäähdytyspuolelle ja veden työntämistä palotilaan.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: murmela - 29.07.16 - klo:11:36
Weikkaus:
Kone alkaa vasta kuumana sakkaamaan? Anturivika? Kampi tai nokka-anturi?
Ts sytyksen ajotus menee pieleen anturin/koneen lämmitessä.
Hyvin tyypillinen ko anturivialle on esiintyä nimenomaan vasta sillon kun anturi kuumenee.
Ts kylmänä tai mitatessa anturi toimii ok/ tuntuu olevan ok.
Tosin en sit tiedä että aiheuttaako se anturivika sitten taasen koneelle juuri tuollaisen lopputuloksen.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: murmela - 29.07.16 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.07.16 - klo:01:32
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: murmela - 29.07.16 - klo:11:45
Mites, onko ilmaboksi ja kaasarirungot yms ok? Ts pääseekö jostain ilmaa liikaa sekaan? Se vois selittää ainaki sen miks tulpat valkoset/ seos laihalla.

@slowrider (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=136) mites sun kone kävi/ei käyny ku oli niis kurkuissa jotain?
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 29.07.16 - klo:11:45
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 29.07.16 - klo:08:21
Kun tollaiset oireet niin itte kokeilisin ottaa foamit tankista pois olettaen että siellä sellaiset on ja tarkistaa vielä korvausilman saannin tankkiin kun kaikki on paikoillaan. Eli varmistaa ettei se letku josta ilma tankkiin tulee jää mihinkään väliin luttuun. Yks juttu jonka seuraavaksi kattoisin on pumpunvirransyöttö ettei ole joku liitos löysällä joka ei sitten lämmetessään enää antaiskaan kunnolla virtaa pumpulle, eli riittääkö pumpulle jännitettä kun pitäis ajossa tehdä tuottoa ja jaksaa pitää myös paineet riittävällä tasolla.
Foamit oli tankissa vielä viime keväänä, mutta kyllästyin putsaamaan bensafiltteristä murua jatkuvasti niin heittelin ne pois viime keväänä.

Tilaan täs just paineanturia loggeria varten ja sovitinta asialliseen sovitukseen polttoainelinjaan. Näyttäis saavan ihan järkevään hintaan kun vähän etsi.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 29.07.16 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.07.16 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.07.16 - klo:01:32
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.
Antaa ihan oikeen vikakoodin, riippuen minkä anturin kiskaisee irti. Muuten juuri ei vikakoodeja näy, välillä saan injektoreista, mutta se on bazzazin ongelma se. Pitäisi löytää tuolle IAP sensorille joku testiympäristö.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 29.07.16 - klo:11:49
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.07.16 - klo:11:45
Mites, onko ilmaboksi ja kaasarirungot yms ok? Ts pääseekö jostain ilmaa liikaa sekaan? Se vois selittää ainaki sen miks tulpat valkoset/ seos laihalla.

@slowrider (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=136) mites sun kone kävi/ei käyny ku oli niis kurkuissa jotain?
Tarkistanut moneen kertaan. Voisi vielä tietty leikkiä tuon starttikaasupullon kanssa kun semmoinen hyllyssä on, eikös niillä monesti noita oo löytynyt.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: murmela - 29.07.16 - klo:11:49
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.07.16 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.07.16 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.07.16 - klo:01:32
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.
Antaa ihan oikeen vikakoodin, riippuen minkä anturin kiskaisee irti.
Mut käykö se kone "normaalisti"?
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 29.07.16 - klo:11:51
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.07.16 - klo:11:36
Weikkaus:
Kone alkaa vasta kuumana sakkaamaan? Anturivika? Kampi tai nokka-anturi?
Ts sytyksen ajotus menee pieleen anturin/koneen lämmitessä.
Hyvin tyypillinen ko anturivialle on esiintyä nimenomaan vasta sillon kun anturi kuumenee.
Ts kylmänä tai mitatessa anturi toimii ok/ tuntuu olevan ok.
Tosin en sit tiedä että aiheuttaako se anturivika sitten taasen koneelle juuri tuollaisen lopputuloksen.
Pakkohan tässä on tuolle osastolle mennä. Joku alkaa paskomaan kun hetken ollu rasitusta. Tosiaan vinkit siitä mikä voisi aiheuttaa laihalle menemisen noista tai sitä mukailevan käytöksen olis jees.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 29.07.16 - klo:11:51
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.07.16 - klo:11:49
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.07.16 - klo:11:47
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.07.16 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.07.16 - klo:01:32
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.
Antaa ihan oikeen vikakoodin, riippuen minkä anturin kiskaisee irti.
Mut käykö se kone "normaalisti"?
Jaa-a, en oo ajaa tainnu koittaa. Käsittääkseni kone menee limp-moodiin noissa keisseissä.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: Nitrous - 29.07.16 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.07.16 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.07.16 - klo:01:32
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.

Isolla kaasunasennolla ollaan kiinteellä TPS-RPM kartalla, joten jos anturivikaa epäilee niin nokan asentoanturi vois olla syyllinen.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: murmela - 29.07.16 - klo:14:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.07.16 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.07.16 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.07.16 - klo:01:32
Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.
Mitäs ecu/kone sanoo jos jättää ilmalämpö, ilmanpaine, alipaine -anturit kytkemättä?

Yksi kaukaa weikattu vika voisi olla esim alipaineanturi, jonka takia ecu säätää seokset ja sytkäennakon ihan metsään.
En sit tiedä ett onks se edes käytännössä mahdollista.

Isolla kaasunasennolla ollaan kiinteellä TPS-RPM kartalla, joten jos anturivikaa epäilee niin nokan asentoanturi vois olla syyllinen.

Nii joo, eihä se alipainearvolla tee yhtään mitään sillon ku läppä on reilusti auki.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 29.07.16 - klo:16:03
Kiitoksia jeesistä tähän asti. Vedän nyt kännit, mut vois sitten tarkistaa:

-Imuvuodot starttikaasulla.
-nokan asentosensori. En kyl tiedä miten tuota tarkkailis, jostain pitäis saada testiin toinen. Pitää selailla ebay.
-tilaan adapterin ja sensorin bensanpaineelle niin vois sitä ainakin logata. Letkukiristimillä ja pvc-letkulla ei viitti pitkään ajella.
-toinen setti suuttimia pitäis olla käytössä muistaakseni tallilla.
-pitäis muistaa olla vittuuntumatta, ei oikein tunnu auttavan näis hommis.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: eri-ernesti - 29.07.16 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.07.16 - klo:01:32
Varmaan jauhanut tätä useallekin henkilölle varikolla, mut nyt alkaa jo aika nöyrää poikaa ongelman eessä. Elikkäs lyhyesti suzuki-kiulun oireet:

Yleensä setille lähdettäessä toimii 0-3 kierrosta lähes ok, sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa katoamaan vedot kaasu pohjassa tai lähellä. Jos vaan jatkaa ajamista, niin lopulta täyskaasu meinaa jopa stumpata koko koneen, etenkin jos kaasun ruoskii auki. Veto palaa kun kaasua lyö kiinni. Silloin kun vedot on kunnolla kateissa, ei jaksa edes kolmosella kiertää rajoittajaan. Vapaalla tai kytkin pohjassa menee kyllä.

Mullahan on lambda ja loggeri käytössä. Datasta näkyy kun AFR heilahtaa tuonne 14 päälle selkeesti niin veto alkaa hiipua, 15 kohdilla on jo selkee ongelma. Data näyttää siis selkeästi, että seokset menevät laihemmalle kokoajan setin aikana. Seuraavaan settiin mennessä ongelma on "resetoitunut" ja yleensä pääsee sen pari kierrosta ajamaan normisti.


Tämähän on oikein klassinen bensapumppuongelma. Olen kuitenkin vaihtanut pumpun, toki en vaihtanut koko muovitornia vaan pelkän pumppuosan ja suodattimen ja tiivisteet. Tänään testasin tuoton, se puskee bensaa 100ml kolmessa sekunnissa, speksi on 168ml per 10sekkaa, eli menee heittämällä.


Painettakin tarkkailin. Yleensä en juuri saanut neulaa värähtämään kierrättämällä, mutta kyllä se tässä vähän heilahtaa. Mopo oli ollut käynnissä vajaan vartin tuohon alle, eli pumppu oli saanut hetken jo pyöriä tankissa.
https://www.youtube.com/watch?v=x7AsvI-d1L4 (https://www.youtube.com/watch?v=x7AsvI-d1L4)

En tiedä onko tuo kuinka speksissä? Mutta paineet pysyy pitkään kun virrat oli poissa, eli paineentasaaja ja suuttimet tuskin pahemmin vuotavat.

TPS näyttää järjeviä arvoja. Ilmalämpöanturi ilmaboksista näyttää 1,6kohm, se lienee about kartalla. Toinen sensori mikä vaikuttaa seoksiin lienee tuo alipaineanturi, mistä menee letkut imurunkoihin. Sen voisi jollain tarkistaa. Putket näyttävät olevan ok.

Koitin ilman bazzazin boksia, eli se ei sekaantunut bensapuoleen lainkaan, niin kiulun ongelmat vaan pahenivat, kun bazzazin kartta on aika reippaasti plussalla löpön puolesta ja nyt se oli jo ihan hirveen laihalla.

Suuttimet pöytätestissä töhöttävät ok. Se, että alkaako ne fuulaamaan nopeella tahdilla on sitten kysymysmerkki? Jos toisiosuuttimissa olis joku ongelma niin se toki selittäis paljon asioita. Akkujännite on loggerin mukaan 14.3-15.0V ajossa.

Tulpat vaihdettu huvin vuoksi, vähän valkosensävyset näyttivät olevan.

Tankkiin ei tule alipainetta, koitin käyttää korkkia irti ja jatkaa ajamista niin ei vaikutusta.

Elikkäs, mikä ihme vetää seoksia loputtomasti laihemmalle kun rataa kiertää?

Vaihdoitko koko pumpun varmasti toimivasta laitteesta? Samaa mulla teki viime kesänä. Kolmas tai neljäs pumppu tais pelata mitä testattiin. Juur noin kävi että muutaman kierroksen jälkee vedot loppu.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 30.07.16 - klo:11:31
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 29.07.16 - klo:20:52
Vaihdoitko koko pumpun varmasti toimivasta laitteesta? Samaa mulla teki viime kesänä. Kolmas tai neljäs pumppu tais pelata mitä testattiin. Juur noin kävi että muutaman kierroksen jälkee vedot loppu.
Vaihdoin siis ihan uuden moottorin, kun epäilin että tuo vanha jotenkin lämpenee tai on saanut murua sisäänsä tai jotain. Uusi suodatin myös ja kaikki o-renkaat.

(https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41by0ppbxnL._SX355_.jpg)
Kyllähän mä paljon tuota edelleen epäilen. Mutta jos sais asennettua bensanpaineelle loggerin niin sillähän ainakin tuon sais poissuljettua.

Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 30.07.16 - klo:12:15
Sovitin ja paineanturi tilattu, pitäis kai ens viikolla saapua.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 30.07.16 - klo:15:15
Niin joo, nyt ku tuli mieleen niin myös lämpimänä lähtee vähän heikosti käyntiin ainakin silloin ku on oireet pahat muutenki. Tyyliin joutuu sekunteja pyörittämään ja saattaa heti stumpata.

Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 29.08.16 - klo:10:49
Suzuki lähti pelaamaan.

Bazzaz lähti kokonaisuudessaan irti pyörästä. Kävin kaikki liittimet läpi ja parantelin muutamia maadoituspaikkoja. Suuttimia meni tukkoon varmaan siinä vaiheessa kun oli moneen kertaan bensalinjat auki. En päässyt sitten puutumista testailemaan kun se alkoi ihan oikeesti röpöttää.

Sain sitten suuttimet auki ja homma alkoi rullaamaan. Bensanpaineet pysyivät 2.9-3.1 barin ikkunassa ajossa kun sain racedacciin anturin kiinni. Samoin tps tuli säädettyä dealer modessa kohdalleen.

Ai että on mukavaa kun kiulu keulii taas. Sopivasti näin kesän viimeisenä rataviikonloppuna.

edit: pääsin 3.5 sekan päähän ennätyksestä ja sitten äänenvaimentimen kuori räjähti ja villat lähti taas mäelle. Ei oo hääviä tuo 0.5 rst tuohon paikkaan vissiin.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: Mikko K. - 29.08.16 - klo:11:13
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.08.16 - klo:10:49
Suzuki lähti pelaamaan.

Bazzaz lähti kokonaisuudessaan irti pyörästä. Kävin kaikki liittimet läpi ja parantelin muutamia maadoituspaikkoja. Suuttimia meni tukkoon varmaan siinä vaiheessa kun oli moneen kertaan bensalinjat auki. En päässyt sitten puutumista testailemaan kun se alkoi ihan oikeesti röpöttää.

Sain sitten suuttimet auki ja homma alkoi rullaamaan. Bensanpaineet pysyivät 2.9-3.1 barin ikkunassa ajossa kun sain racedacciin anturin kiinni. Samoin tps tuli säädettyä dealer modessa kohdalleen.

Ai että on mukavaa kun kiulu keulii taas. Sopivasti näin kesän viimeisenä rataviikonloppuna.

edit: pääsin 3.5 sekan päähän ennätyksestä ja sitten äänenvaimentimen kuori räjähti ja villat lähti taas mäelle. Ei oo hääviä tuo 0.5 rst tuohon paikkaan vissiin.

Kokeiles 0,8 Rst. Pitäs äkkiä laskettuna kestää painetta noin 4 kertaa paremmin ja särövaurioitakin yli 50% paremmin.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 29.08.16 - klo:12:26


Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 29.08.16 - klo:11:13

Kokeiles 0,8 Rst. Pitäs äkkiä laskettuna kestää painetta noin 4 kertaa paremmin ja särövaurioitakin yli 50% paremmin.

Itseasiassa nyt aloin kelaamaan niin se kai onkin 0.75 rst. Löin pistehitsillä kiinni sauman nii se repeää nopeasti. Jos niittaa rst niiteillä niin kestää vähän pitempään. Reunasta se lähtee repeemään vaikka mulla oli 7 putkiklemmaria tukemassa rakennetta. Jotenkin se väsyy. Putkihomma pitää miettiä tässä talvella uusiksi.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: JULLE - 29.08.16 - klo:12:41

Mulla on Yoshimura Japan änkkäriin tehty kuori uusiksi viime talvena. Tais olla 0,8mm Rosteria ja 4,4mm rosteri poppareilla nippuun.

Kestänyt koko kesän.
Otsikko: Vs: Vedot isosti kateissa
Kirjoitti: wbaum - 29.08.16 - klo:12:43
Pakko mainita vielä tänne, että Vertsu paino ainoalla kikserin testisetillä keskiryhmässä lujempaa takasuoran päätyyn kuin omalla yamahallaan koko viikonloppuna nopeassa. Punalippu siirtynee tunkkaamaan yamahan bensansuodattimia yms.  :D