MP-Rata

RATAKALUSTO => Modit => Aiheen aloitti: Juha_K - 16.12.16 - klo:18:27

Otsikko: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Juha_K - 16.12.16 - klo:18:27
Onko porukalla kokemuksia kuinka hyvin anturit saa signaalin jarrulevyjen kuusiokolopulteista vai täytyykö teettää jotkut rinkulat vanteisiin? Pitäisi jossain välissä asentaa IRC Race luistonesto ja siinä on nopeusanturit eteen ja taakse. 
http://www.irccomponents.it/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=12&virtuemart_category_id=10&Itemid=101&lang=en

Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: murmela - 16.12.16 - klo:19:53
Onko porukalla kokemuksia kuinka hyvin anturit saa signaalin jarrulevyjen kuusiokolopulteista vai täytyykö teettää jotkut rinkulat vanteisiin? Pitäisi jossain välissä asentaa IRC Race luistonesto ja siinä on nopeusanturit eteen ja taakse.
http://www.irccomponents.it/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=12&virtuemart_category_id=10&Itemid=101&lang=en
Onko mitään tietoa ett haisteleeko toi IRCin härpäke kallistusta ja kiihtyvyyksiä?
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Juha_K - 16.12.16 - klo:21:41
Onko porukalla kokemuksia kuinka hyvin anturit saa signaalin jarrulevyjen kuusiokolopulteista vai täytyykö teettää jotkut rinkulat vanteisiin? Pitäisi jossain välissä asentaa IRC Race luistonesto ja siinä on nopeusanturit eteen ja taakse.
http://www.irccomponents.it/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=12&virtuemart_category_id=10&Itemid=101&lang=en
Onko mitään tietoa ett haisteleeko toi IRCin härpäke kallistusta ja kiihtyvyyksiä?
En ole varma, mutta luultavasti ei ole. Esim. Pro versioon saa erikseen kallistusanturin ja GPS härpäkkeen. 
Täällä on vähän enemmän infoa Pro versiosta, Race mallista en ole löytänyt juuri mitään. On mulla sen manuaali jossain jemmassa.
http://www.luytenimport.be/irc-power-slide-control-pro
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: T1mppa - 19.12.16 - klo:08:46
Perstuntumalla sanoisin, että jarrujen pulteista mittaamalla ei hyvää saa. Mittaustarkkuus kun on moninkertaisesti huonompi. Lisäksi jos sun palikassa on jotain softaa valmiina sisällään, niin se taitaa sopia paremmin yhteen oikean ABS-kiekon kansa.

Olisiko niihin mahdollista kiinnittää tämmöistä erillistä kiekkoa?

http://www.rubbersideup.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/s/dsc_8236_5.jpg
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Juha_K - 19.12.16 - klo:19:01
^Ei saa suoraan kiinni eikä tollaisia saa suoraan hyllystä, mutta taidan piirtää tollaiset ja teettää kaverilla.
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: murmela - 19.12.16 - klo:20:05
^Ei saa suoraan kiinni eikä tollaisia saa suoraan hyllystä, mutta taidan piirtää tollaiset ja teettää kaverilla.
Jos mä oikein ymmärsin ja yhdistelin noi parin nettisivun infot, niin toi purkki ymmärtää max 10 pulssia per renkaan kierros?
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Lars - 20.12.16 - klo:15:41
Perstuntumalla sanoisin, että jarrujen pulteista mittaamalla ei hyvää saa. Mittaustarkkuus kun on moninkertaisesti huonompi. Lisäksi jos sun palikassa on jotain softaa valmiina sisällään, niin se taitaa sopia paremmin yhteen oikean ABS-kiekon kansa.

Olisiko niihin mahdollista kiinnittää tämmöistä erillistä kiekkoa?

http://www.rubbersideup.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/s/dsc_8236_5.jpg

Jarrulevyynkin voi tehdä:

(http://shop.durbahn.de/shopimgs/209.jpg)
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Juha_K - 20.12.16 - klo:16:43
^Ei saa suoraan kiinni eikä tollaisia saa suoraan hyllystä, mutta taidan piirtää tollaiset ja teettää kaverilla.
Jos mä oikein ymmärsin ja yhdistelin noi parin nettisivun infot, niin toi purkki ymmärtää max 10 pulssia per renkaan kierros?

Race:n manuaalissa lukee muistaakseni, että max. 40 pulssia. Tässä on screenshotit PRO:n manuskasta. Jotta tää menee helpoksi niin eteen on Galespeed vanne Brembo:n levyillä ja vakiovanne ISR:n levyillä. Taakse sitten Galespeed, PVM ja vakio...
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: murmela - 20.12.16 - klo:19:27
Ok. Ja niinku siin manuskassakin lukee, niin kannattaa sit tehä sellane kiekko jossa se max määrä pulsseja.
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: okvp - 20.12.16 - klo:19:28
Sijoittaa magneetit pultin reikiin niin anturin pitäisi kyllä reagoida. Pulssikohtien täytyy olla tasavälein, joten magneettien täytyy sopia avaimenkoloihin tarkasti. Magneeteille voisi myös pyöräyttää poralla/ jyrsinterällä pienet paikoitus kohdat vanteeseen tms. ja siihen liimalla kiinni. Tai sitten valmistaa esim. alumiinistä kiekko johon koneistetaan kolot magneeteille ja liimalla kiinni.
Esim. täältä saa pieniä neodyymimagneetteja kohtuu hintaan.
https://www.supermagnete.fi/disc-magnets-neodymium-small?adwords_fi_fin_magnet-klein&gclid=Cj0KEQiAyuPCBRCimuayhb3qqvwBEiQAgz62kY2xND4kDipvCaloeTYfOgpnZ5zW0z_0gZgvjpLATdMaArbD8P8HAQ (https://www.supermagnete.fi/disc-magnets-neodymium-small?adwords_fi_fin_magnet-klein&gclid=Cj0KEQiAyuPCBRCimuayhb3qqvwBEiQAgz62kY2xND4kDipvCaloeTYfOgpnZ5zW0z_0gZgvjpLATdMaArbD8P8HAQ)

Tuo jälkiasennus TCS kiinnostaa, mutta mistään ei tunnu löytyvän kunnollista puolueetonta testiä, ja käyttäjäkokemuksiakin löytyy vain vähän (pari käyttäjää on kehunut) toimivatko ne oikeasti hyvin? Onko niistä esim. high side suojaverkoksi?
Toinen italialinen jälkiasennus TCS Gripone, halvimmillaan n. 500€+tax näihin saa myös IMU:n eli gyrot
http://www.gripone.com/en/products (http://www.gripone.com/en/products)
Sitten on Nemesis TCS mutta hinta on jo n. 1500€
http://durbahn.de/Web-Nemesis.htm (http://durbahn.de/Web-Nemesis.htm)
Bazzaz, mutta se mittaa vain moottorin kierrosluvun muutosnopeutta, pitää säätää kuljettaja ja ratakohtaisesti, jos toimii silloinkaan kunnolla?

Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: okvp - 20.12.16 - klo:20:12
Kummallista että tuossa ohjeesta ei ainakaan nopealla vilkaisulla löydy toleransseja pulssivälille, olettaisin että pulssien välin pitäisi olla sen verran tarkka että esim. pulssilevyn tekeminen ei onnistu kotivehkeillä, vaan pitää olla kunnon mittalaitteella oleva jyrsin tai pora.
Enkä tiedä mitä tuossa käytetty hall-anturi tykkää neodyymi magneetin antamasta voimakkaasta kentästä, joten kannattanee ensin kysyä valmistajalta, teräsnapit käynee myös magneettien sijasta...
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Nitrous - 20.12.16 - klo:21:01
^Luistoneston, jolla estää haikkarit, noilla aftermarket kamppeilla (Yoshin kitti, Bazzaz yms.) saa tehtyä varmasti helposti. Luistonhallinnan tekeminen vaatii sitten kokolailla paljon säätämistä luulen mä. Tosin on esim. jokkis ennnekin voitettu semmosella mopolla, jossa luistonesto rätisee koko ajan vaikka pyörä on täysin pystyssä keskellä suoraa.
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: murmela - 21.12.16 - klo:15:47
Kummallista että tuossa ohjeesta ei ainakaan nopealla vilkaisulla löydy toleransseja pulssivälille, olettaisin että pulssien välin pitäisi olla sen verran tarkka että esim. pulssilevyn tekeminen ei onnistu kotivehkeillä, vaan pitää olla kunnon mittalaitteella oleva jyrsin tai pora.
Enkä tiedä mitä tuossa käytetty hall-anturi tykkää neodyymi magneetin antamasta voimakkaasta kentästä, joten kannattanee ensin kysyä valmistajalta, teräsnapit käynee myös magneettien sijasta...
Veikkaisin kyllä ett toi on VR-tyyppinen anturi, ei Hall.
https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_reluctance_sensor

Mut joo, toi toleranssi on kyl hyvä huomio.
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Juha_K - 21.12.16 - klo:16:35
^Manuskan mukaan Hall. http://www.irccomponents.it/ist/EN/PRO/bin/
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: okvp - 21.12.16 - klo:17:08
Tuli mietittyä tuota kiinnitystä hieman tarkemmin kun kävin tallissa, R1 -08, potentiaaliset anturointipaikat (jos haluaa kaikki 40 tai 39? triggaus-signaalia ja ei halua teettää erillistä triggerilevyä) näyttäisi olevan takana jarrulevy palojen kosketuspinnan alta ja edessä kelluvan jarrulevyn runko.
Jarrulevyssä ongelmana on kuumuus esim. magneettien transitiolämpötila, jolloin ne menettävät pitovoimaa on muistaakseni n. 250 astetta ja liimatkaan ei taida kestää kuin muutama sata astetta.
Ideana voisi olla porata pienet upotukset/reiät jarrulevyyn ja prässätä niihin ahdistussovitteella joko magneetit (hauraita!) tai pienet terästapit joita anturi pystyy lukemaan. Levyn kestävyys ei saisi luonnollisesti merkittävästi heiketä... Optimaalinen laite noiden upotusten tekemiseen olisi varmaankin lisäakselilla varustettu nc-sorvi, jolla homma tapahtuisi hetkessä ja tarkkuuskin olisi riittävä.
Helpoin ja halvin olisi kuitenkin käyttää alkuperäisiä jarrulevyn kiinnityspultteja, joita esim R1 takalevyssä on kuitenkin vain viisi kpl. Riittääkö se sitten TCS:n toimintaan, vai olisiko suurempi määrä pulsseja merkittävästi parempi? ehkä valmistaja tietäisi...
Itse olisin kiinnostunut lähinnä saamaan turvaverkon high sideä vastaan, eikä kierrosajan parantuminen haittaisi yhtään, joku jossain foorumilla mainitsi että TCS säästää rengaskuluissa, mutta toisaalta tuon TCS:n hinnalla saa neljä Pirellin SC:tä... 
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Juha_K - 21.12.16 - klo:20:04
Helpoin ja halvin olisi kuitenkin käyttää alkuperäisiä jarrulevyn kiinnityspultteja, joita esim R1 takalevyssä on kuitenkin vain viisi kpl. Riittääkö se sitten TCS:n toimintaan, vai olisiko suurempi määrä pulsseja merkittävästi parempi? ehkä valmistaja tietäisi...
Itse olisin kiinnostunut lähinnä saamaan turvaverkon high sideä vastaan, eikä kierrosajan parantuminen haittaisi yhtään, joku jossain foorumilla mainitsi että TCS säästää rengaskuluissa, mutta toisaalta tuon TCS:n hinnalla saa neljä Pirellin SC:tä...
Tossa mun Race version manuaalissa lukee, että 10 pulssia on jo enemmän kuin tarpeeksi ja useammasta pulssista ei ole hyötyä. Tiedä sitten onko laitteen aivot kehittyneet vai vaan muokattu tekstiä.


Durbahnilta tuli tällainen vastaus kun kysyin niiden osista:
"You usually machine a small adapter (where you fix the trigger Disc), which then is fixed with the Brakesdisc-Bolt to the frontwheel .

Cheers !
Thorsten"
(http://shop.durbahn.de/shopimgs/787.jpg)
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: okvp - 21.12.16 - klo:20:51
Tossa mun Race version manuaalissa lukee, että 10 pulssia on jo enemmän kuin tarpeeksi ja useammasta pulssista ei ole hyötyä. Tiedä sitten onko laitteen aivot kehittyneet vai vaan muokattu tekstiä.

Hieman ihmetyttää että esim. S1000rr kiekossa näyttäisi olevan jotain 40-50 pulssia ja tuossa sitten selvitään alle kymmenellä, onhan siinä Bemarissa tosin abs mukana, mutta silti... Toisaalta kukaan ei näytä haukkuneen IRC:n tai Griponen luistonestoa, mutta eipä noista kyllä googlella paljoa tietoa löydä. 
Miten muuten päädyit tuohon IRC:n, vai saitko vain hyvän diilin?
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Juha_K - 21.12.16 - klo:20:56
Tossa mun Race version manuaalissa lukee, että 10 pulssia on jo enemmän kuin tarpeeksi ja useammasta pulssista ei ole hyötyä. Tiedä sitten onko laitteen aivot kehittyneet vai vaan muokattu tekstiä.

Hieman ihmetyttää että esim. S1000rr kiekossa näyttäisi olevan jotain 40-50 pulssia ja tuossa sitten selvitään alle kymmenellä, onhan siinä Bemarissa tosin abs mukana, mutta silti... Toisaalta kukaan ei näytä haukkuneen IRC:n tai Griponen luistonestoa, mutta eipä noista kyllä googlella paljoa tietoa löydä.
Miten muuten päädyit tuohon IRC:n, vai saitko vain hyvän diilin?
Joo, ei paljoa löydy juttua näistä, mutta tätä on pääosin kehuttu. Ostin kun halvalla sai. Käyttämätön setti melkein puoleen hintaan.  :D
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: okvp - 21.12.16 - klo:21:22
Tossa mun Race version manuaalissa lukee, että 10 pulssia on jo enemmän kuin tarpeeksi ja useammasta pulssista ei ole hyötyä. Tiedä sitten onko laitteen aivot kehittyneet vai vaan muokattu tekstiä.

Hieman ihmetyttää että esim. S1000rr kiekossa näyttäisi olevan jotain 40-50 pulssia ja tuossa sitten selvitään alle kymmenellä, onhan siinä Bemarissa tosin abs mukana, mutta silti... Toisaalta kukaan ei näytä haukkuneen IRC:n tai Griponen luistonestoa, mutta eipä noista kyllä googlella paljoa tietoa löydä.
Miten muuten päädyit tuohon IRC:n, vai saitko vain hyvän diilin?
Joo, ei paljoa löydy juttua näistä, mutta tätä on pääosin kehuttu. Ostin kun halvalla sai. Käyttämätön setti melkein puoleen hintaan.  :D

Ok! Puolella hintaa ei tarvitsisi paljoa miettiä! Tylyhkön hintaisia nuo Durbahnin triggerilevyt 250€ kpl, kalliiksi tulisi luistonesto...
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Juha_K - 21.12.16 - klo:21:45
Onko ehdotuksia mistä materiaalista levyt kannattaa tehdä? Kaveri voi leikata sellaiset vesileikkurilla tai jos ei sillä onnistu niin sitten tilaan laserleikkeet.
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: okvp - 21.12.16 - klo:22:00
Onko ehdotuksia mistä materiaalista levyt kannattaa tehdä? Kaveri voi leikata sellaiset vesileikkurilla tai jos ei sillä onnistu niin sitten tilaan laserleikkeet.

Todennäköisesti pitää olla ferromagneettista materiaalia, joten alumiini ja rosteri saattavat olla poissuljettuja, kannattanee varmistaa IRC:ltä. Teräs on ferromagneettista mutta levyn paksuus ja onko pulssin leveyttä määritelty?
Ja sitten toleranssit, ainakin vanhemmat vesileikkurit tekevät melko rosoista jälkeä tarkkuus lienee kymppien luokkaa, uskoisin että riittää, mutta jos itse olisin tekemässä niin varmistaisin vielä senkin IRC:ltä
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: murmela - 21.12.16 - klo:22:45
Mites ois joku valmis absikiekko ebaystä, ja sille sit adapterilevy?
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: murmela - 21.12.16 - klo:23:03
Tossa mun Race version manuaalissa lukee, että 10 pulssia on jo enemmän kuin tarpeeksi ja useammasta pulssista ei ole hyötyä. Tiedä sitten onko laitteen aivot kehittyneet vai vaan muokattu tekstiä.

Hieman ihmetyttää että esim. S1000rr kiekossa näyttäisi olevan jotain 40-50 pulssia ja tuossa sitten selvitään alle kymmenellä, onhan siinä Bemarissa tosin abs mukana, mutta silti... Toisaalta kukaan ei näytä haukkuneen IRC:n tai Griponen luistonestoa, mutta eipä noista kyllä googlella paljoa tietoa löydä.
Miten muuten päädyit tuohon IRC:n, vai saitko vain hyvän diilin?

Voihan noi IRCin puheet olla lähinnä mainospuheita jotta olis helpompi myydä tota settiä.

Tärkeintähän tossa sensoroinnissa on muutoksen ja varsinkin muutoksen kiihtyvyyden indikoiminen.
Suurissa nopeuksissa tuo ei ole mikään ongelma, mutta hitaissa nopeuksissa, eli juuri silloin kun haikkari on todennäköisin, voi tulla vastaan tuo mittauspisteiden vähäisyys.
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: murmela - 21.12.16 - klo:23:17
^Manuskan mukaan Hall. http://www.irccomponents.it/ist/EN/PRO/bin/
Veikkasin vaan sen perusteella että yleensä noi "ABS"-anturit on VR-tyyppisiä.
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Juha_K - 23.12.16 - klo:21:26
Jos tekisi jonkun tän tyylisen ja testaisi miten toimii. Jarrulevyn pulttien reikien avulla saa kohdistettua ja noista 3mm rei'istä kiinnitys jarrulevyyn 3mm pulteilla.

(http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Gixxer/GSX-R%20trigger%20wheels_zpsfaiu8jbo.jpg)
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: TommoKe - 23.12.16 - klo:22:49
https://shop.alpharacing.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=533_561_562    Tua on valmiita jos sopii.
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: miolta - 13.01.17 - klo:22:32
Kehitys kehittyy, ei voi antaa yhtään periksi! Eikä pyörää kehtaa edes varikolla kärrystä ottaa, jos ei ole potikoita ja antureita joka paikassa..niinpä tuollainen piti asentaa, kun sopivasti tuli tyrkylle. Eikä voi asennusta sanoa hankalaksi. Maadoitus, liittimet yhden puolan liittimiin ja TPS-anturista haara. Ja pyörintä-anturit paikalleen. Siinäpä se..
Ainoa mikä mietityttäää, on tuo taka-anturi. Se kun ottaa nyt tiedon tuon kuusiokolopultin "ulkoreunasta". Jos olisi keskellä pulttia, saisi kai kaksi sykäystä joka pultin ohituksella? Eikä voi helposti takalevyn pultteja vaihtaa, kun noissa pulteissa on kannan alla paksumpi kohta. Mutta tuntuisi hyvin saavan signaalin noinkin. Toivottavasti myös vauhdissa.
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Juha_K - 14.01.17 - klo:17:26
^Eikös toi ole Gripone purkki?

Mä sain kaverilta ekan testileikkeen. Jos ton avulla poraa reiät levyihin ja sitten miettii onko muuten hyvä mitoitus ja reikien sijoittelu.
(http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Gixxer/IMG_20170114_171905_zpshuqzngsk.jpg)
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: jupa771 - 05.02.17 - klo:22:02
itsellä kans tämä,testaus jäi todella vähiin laitteen kanssa ja laitteessa pitäisi olla myös keulimisen esto.itsellä taisi olla pulsseja liian vähän,ehkä,mutta en oikein 2 päivän aikana saanut säätöihin.toki epäilen että vika minussa,koska olen todella huono tälläisen elektroniikan kanssa,jos joku innokkaampi/taitavampi kuin minä haluaa koittaa ja sätää niin ottaa minuun yhteyttä,voin luopua tästä ja tiedän että ei ole myynti palsta.kiinnitti vaan keskusteijoiden into/taito toimia näiden kanssa ja tälläisia kun ei kisakäytössä saa käyttää,ainakaan a/b luokissa.itsellä ollut R1 09 pyörässä ja luulisi muihinkin sopivan,ainoahan asia mikä rajoittaa sopivuutta on puolanjohtojen liittimien ulkomuoto,muutenhan nämä ovat universaaleja,niinkuin toki tiedättekin.


Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Nitrous - 06.02.17 - klo:22:00
^On muuten melko rohee mainoskuva valittu tohon. "Puoli sekuntia ennen kuin kuskin on syytä opetella joko lentämään tai laskeutumaan pehmeästi." :D
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: Juha_K - 14.03.17 - klo:18:12
Nyt sain rinkulat. Pikkuisen muuttu suunnitelmat. Nyt eteen on erillinen korotuslevy. Taakse PVM:lle oma ja vakiolevylle omat. Vakio takalevyssä kaksi pulttia menee suoraan jarrulevyn pintaan. Noissa on nyt 35 reikää. Sitten pitäisi asentaa ja mitata toimiiko.

(http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Gixxer/IMG_20170314_1409523_zpsp60t9rih.jpg)
Otsikko: Vs: Aftermarket luistonestot?
Kirjoitti: okvp - 04.04.17 - klo:19:25
Tulipahan sitten itsekin hankittua luistonesto (halvalla kun sai...). Tämä malli on IRC Power Slide Control Easy, asennusohje ei luottamusta herätä, huonoa englantia ja joitakin suoranaisia käännös/asiavirheitä, esim. ketjurattaan puolelle ei saisi anturia asentaa aksiaalisen liikkeen vuoksi  (todennäköisesti vaimenninkumeista johtuvan ketjurattaan kiertoliikkeen vuoksi).
R1 07-08 anturien asentamisessa oli jonkun verran miettimistä. Jos haluaa pulsseja enemmän kuin viisi (ruuvien paikat) niin taakse en oikeastaan keksi muuta kuin jarrulevyn työstämisen hampaalliseksi, jollei sitten koko jarrun kiinnikettä suunnittele uudelleen, sen verran vähän tilaa siellä on. Anturikaan ei mahdu takahaarukan vuoksi jarrulevyn keskireiän sisään, jossa muuten olisi tilaa triggerilevylle.
https://1drv.ms/i/s!AivTs75pAP1ph8QUlMY_qm5n39mJMg (https://1drv.ms/i/s!AivTs75pAP1ph8QUlMY_qm5n39mJMg)
https://1drv.ms/i/s!AivTs75pAP1ph8QUlMY_qm5n39mJMg (https://1drv.ms/i/s!AivTs75pAP1ph8QUlMY_qm5n39mJMg)
Edestä saisi kymmenen pulssia kun pistäisi jarrulevyn niitteihin pultit tai magneetit, mutta kun takanakin on vain viisi niin lienee turha homma. Jos ei toimi viidellä pulssilla, niin pitää sitten keksiä jotain...
https://1drv.ms/i/s!AivTs75pAP1ph8QVqovFCutN9JxrOQ (https://1drv.ms/i/s!AivTs75pAP1ph8QVqovFCutN9JxrOQ)
Ohjelmointi oli suhteellisen helppo homma, kunhan ensin sai selvää italoengelskasta: parametreinä taka- ja etupyörän halkaisijoiden erotus sentteinä, pulssien määrät pyörille (max. 12) ja sitten hämärä cylinder ratio (0-25) default 10, ohjekirjasta eikä netistä löytynyt mitään mikä parametri tämä voisi olla?
Testaamassakin tuli käytyä lyhyellä lenkillä ja näkyyhän tuo luistonesto toimivan ainakin hiekkatiellä, tosin radalla voikin olla sitten eri juttu... 
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020