MP-Rata

MP-RATA => Varikolla => Aiheen aloitti: murmela - 23.12.16 - klo:15:52

Otsikko: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 23.12.16 - klo:15:52
Jaahas vähän tutummat ja vähän tuntemattomammat harrastelijat.
Mites kausi 2017 on lähtemässä liikkeelle? Mitä mietteitä, mitä aatoksia?
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Mikko K. - 23.12.16 - klo:17:10
Lähteehän se. Samalla lailla ku ennenkin. Leikataa vähä budjetista ja koitetaan olla nopeempia, ainakin murmelaa nopeampia. Jäälle ku pääsis jonnekin.. ikää ja itsesuojeluvaistoa tulee koko ajan lisää. Joutuu treenaan, että pärjää.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Nitrous - 23.12.16 - klo:17:40
Superbike B:n mestaruus pitäs käydä pokkaamassa. ;)
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Vuorela - 23.12.16 - klo:20:43
Jos jonkun päivän ajais tai laittais pyörän myyntiin.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: pienisopoapina - 23.12.16 - klo:20:47
Sponsorisopimus Jattk:n kanssa on solmittu, joten radalle pääsen nyt helpommin. Tarkoitus olisi kiertää Mp-tuen kerhokisat. Toivottavasti Botnian turva-alueita parannetaan ja radan kilpailukielto poistuu, jolloin sielläkin voisi kokeilla kisaamista.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: T1mppa - 29.12.16 - klo:12:26
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 23.12.16 - klo:20:47
Sponsorisopimus Jattk:n kanssa on solmittu, joten radalle pääsen nyt helpommin.

Kai laitat valtavat sponsoritarrat mopon kylkeen ja ajokamoihin?  ;)  :))
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: pienisopoapina - 29.12.16 - klo:17:13
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 29.12.16 - klo:12:26Kai laitat valtavat sponsoritarrat mopon kylkeen ja ajokamoihin?

Ihan vaatimattomasti mennään eli ei tarroja. Ja sponsorisopimuskin on saanut varjoja. Jattkin sijaan joudun ehkä tekeen sponsorisopimuksen nykyisen työnantajan kanssa. 
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 31.12.16 - klo:19:36
11:sta kausi ois ihan kohta edessä...

Joo, tulipa sit tosiaankin ostettua marraskuussa se kauan haaveilemani beeämmwee. Eli abaut täysin samanlainen kiulu (kuin @app (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=10) n kiesi :-* ) jolla mä olen vetänyt itseni jo kaks kertaa sairaalaan. Mut pakko oli saada.

Toivottavasti ei kuitenkaan (heti) käy niin kuin Tuure Kilpeläinen & Kaihon Karavaani lauleskelee:
Sydänverellä katteet kii
Naama edellä asfalttiin
Kamat autoon ja helvettiin
Sellaista homma on

Nyt voipi sitten testata, ett mihin näillä omilla kätösillä oikeasti pääsee, vai pääseekö mihinkään. Kun ei pitäis ainakaan olla vehkeestä kiinni. Siin on kaikki tarvittavat peruspalikat kiinni rata-ajoa ajatellen. Esim rata-alusta ja race-ecu (jota voin säätää ihan vapaasti, omg).

Ainoa mitä siihen oikeestaan tarvii lisätä on RaceDacci + parit anturit. Sen takia, että saa datat systeemistä ulos (RaceChronolla) ja lisättyä videoihin.
Bimmerin muutoin aivan erinomaisen hyvässä 600 euron loggerin softassa kun on sellanen hauska juttu, että tarvii ostaa lisäksi 800(?) euron lisenssi, jotta se softa suostuu myöskin exporttaamaan datat (jos haluaa käyttää niitä muuallakin kuin siinä loggerin omassa softassa).
Lisäksi, jos bimmerin loggeriin haluaa esim alustadatat (eli liittää alustapotikat systeemiin), niin minimissään joutuu ostamaan 600(?) euron expansion-palikan.
Eli selviän tonnin pari halvemmalla kun käytän RaceDaccia. Sil saa jo aika monta Dunloppia.

Mutta mutta, jos palaisi hetkeksi kauteen 2016.

Se oli taas erilainen, kuin sitä edeltävät 9 kautta. Motorsportti osaa aina yllättää. Joka kerta, joka vuosi, eri tavalla. Tällä kertaa yksi isoin tekijä oli se että rahat yksinkertaisesti loppu ihan totaalisesti. Josta syystä ajoin vain 40% siitä mitä normaalilla kaudella, vaikka olen aina ajanut "nollabudjetilla". Nyt ei ollut varaa edes siihen nollabudjettiin.

Mutta eipä sitä välttämättä rahaa tarvitse harrastaakseen motorsporttia. Koska voihan sitä osallistua vaikkapa varikkohäslerinä kisatouhuihin. Ja katsoa vierestä kun telttakunnan molemmat kuskit vetää naamalleen, ja vehkeet enemmän ja vähemmän rullalle. Siinä vaiheessa voi irvistellen silitellä omaa tyhjää lompakkoaan ja todeta mielessään "huh huh".

Budjetin totaalisesti pettäessä ajattelin, etten väkisin yritä ajella, vaan säästelen vähäisetkin roponi seuravan kauden hankintoihin. Varsinkin kun tiesin etukäteen, että tilanne on muuttumassa aika totaalisesti.
Ja nyt näyttää todellakin siltä, että voi keskittyä tekmiseen. Ja voi tehdä juuri niin paljon kuin haluaa, osaa ja pystyy.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin, kausi 2016 päättyy, kiitos, oli kivaa, taas.

v***u mitä Motorsporttia! jibii_gif
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: wbaum - 12.01.17 - klo:13:18
Kai sitä ajaa pitää. Orgin päivät tullee ajeltua ja kun kiulukin alkoi toimia viimeisenä rataviikonloppuna niin jotain positiivista tekemistä vois odotella tälle vuotta.

Ihan roskiskausi koko 2016, omaan ajoon keskittyviä kierroksia ei montaa kymmentä saanut, ihan horrorpaskaa tekniikan puolesta ja elokuussa alkoi tuntua että sai kevätruosteita vielä hinkkailla pois. Laitetaan nyt vehkeet semmoiseksi, että homma toimii ja koitetaan pysyä pystyssä ja jonkinlainen ajolinjakuri vois olla jees kaatumisenestoon.  Back to basics ja vauhtia tulee jos tulee.

Pääasia kuitenki että olis kivaa, viime kesänä tän kans oli vähän välillä vaikeuksia, onneksi jees porukka pyörii mukana niin paskemminki aikaa voi viettää.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: 2slow4motion - 08.03.17 - klo:00:20
Tarkoitus olis ajaa ja paljon.. Siinä sivussa jopa oppia ajamaan.. Ongelmana vaan että mopo palasina.. Ja firmalla reipas 1.5milliä kii varastossa.. Joka pitäs hukata että ehtii harrastaa.. 2016 oli karmeeta kuraa
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: jarska - 29.03.17 - klo:18:06
Kausi 2017 tulee menemään koko homman uudelleen opiskelulla, kiltisti keskiryhmästä ponnistaen.
Sen verran ollut taukoa, että vähäinenkin oppi saattaa olla kadoksissa.
Uusi mopo ja uudet kujeet, täältä tullaan rähmäinen ja kallis rataelämä!
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 01.04.17 - klo:12:38
Nonii, kausi 2017 onki sit sitä myöten paketissa... Tai kipsissä. Tai miten sen nyt sit haluaakin sanoo.
Eipä sitten ajella tällä kaudella ollenkaan. Onneks kipsi sentään on pinkki, niin vähän edes piristää mieltä.

Ei kannata perjantaikännipäissään alkaa tönii Forten jonossa. Paikalliset tietää että siinähän on ne portaat parin metrin päässä etuovesta. Ja kun vähäsen kompuroi, ja sääriluu sopivasti napsahtaa siihen portaan reunaan, niin tulee "nätti" pirstaleinen kierremurtuma, jonka paranemisennuste on 3-6 kuukautta, jos hyvin käy.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Nitrous - 01.04.17 - klo:12:44
^Oisit ees laittanu kuvan oikeenlaisesta kipsistä niin olis uskottavampi. Nimim. joskus sääriluun poikkassu.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: raukkis - 01.04.17 - klo:13:35
Miten ihmisistä on tullu niin kyynisiä, ettei mitään enää usko, paitsi tietysti vaalilupauksia :D
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: pienisopoapina - 01.04.17 - klo:13:35
Meni läpi tuo Murmelan juttu. Jotenki niin todellista, että juuri Murmelalle voisi noin käydä. Onneks Nitrooni oikais.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Nitrous - 01.04.17 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 01.04.17 - klo:13:35
Meni läpi tuo Murmelan juttu. Jotenki niin todellista, että juuri Murmelalle voisi noin käydä. Onneks Nitrooni oikais.
Kieltämättä lähellä oli mennä mullekin läpi, mutta sit pisti toi kipsi silmään. Tuli meinaan joskus katkastua sääriluu ja se kipsi vedetään sekä polven, että nilkan yli.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 01.04.17 - klo:19:13
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.04.17 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 01.04.17 - klo:13:35
Meni läpi tuo Murmelan juttu. Jotenki niin todellista, että juuri Murmelalle voisi noin käydä. Onneks Nitrooni oikais.
Kieltämättä lähellä oli mennä mullekin läpi, mutta sit pisti toi kipsi silmään. Tuli meinaan joskus katkastua sääriluu ja se kipsi vedetään sekä polven, että nilkan yli.
No hei, syytä googlee, toi oli ekoja kuvia ku pisti hakusanoiks sääri kipsi.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: qazwsx - 02.04.17 - klo:13:19
Tästä se kausi lähtee liikkeelle. Pitkän tauon jälkeen kun ei 5 kuukauteen ehtinyt ajamaan. Tiistaina Almeria ja ensikuussa Auto24 ring Pärnu 
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 04.06.17 - klo:23:01
Jibii. jibii_gif Vihdoin ja viimein kauden 2017 awaus BeeÄmmWeellä. :-*

La-su alastaroa orgin päivillä. Megalomaanisen viimehetkeen jätetyn ruuvaussession jälkeen ehdin la ajaa pari settiä; 1:34.33 ja 1:32.23.
Sunnuntaina homma jatku pitkien yöunien jälkeen siitä mihin se la jäi.
5 settiä yhteensä; 1:31.99, 1:29.78, 1:28.54, 1:26.87, 1:27.67. Eli enkkaan jäi matkaa vaan rapiat (edit:) kaks sekkaa. Ihan ooko kauden alotukseks.

Kierroksia ei la-su tullut yhteensä ku 48, mut se oli silti ihan tarpeeks. Ja ajaminen oli osittain jopa äärettömän hauskaa, oiskohan ollu sunnuntain kolmas setti ku tuli taas ahaa-elämys ett tällasta tää motorsportti on abaut parhaimmillaan. Aurinko paistaa, lämmin keli, renkaat toimii, paineet toimii, alusta toimii, geometria toimii, kone toimii, vaihteet toimii, jarrut toimii, datat toimii.
Ja kuski... no jaa... ;D  

Tosin ei ny nii hirveen kaukana ollu etteikö homma ois päättyny viimesellä setillä itqu-winquun: www.youtube.com/watch?v=GArsuTMS3I8
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: wbaum - 05.06.17 - klo:01:27
^olipas kaunis ohitus...
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 24.06.17 - klo:22:44
Tulipa juhannuksena räiskittyä kemorassa. Kerran vuodessa kun käy, niin rata tuntuu vähä oudolta joka kerta. Innostuin jopa vääntelemään vaimennusnuppeja, renkaan pinnan perusteella ja fiilispohjalta, kaikkia löysempään suuntaan/ oli aiemmin manuaalin suosituksissa. Mopo muuttu ihan totaalisesti ja mielestäni parempaan suuntaan. Ainakin kierrosaika tippui.
Torstaina tuli häslättyä taas kaikkea muuta, ja ajettua pari settiä; 1:18.01 ja 17.15.
Perjantaina 17.40, 17.27, 16.99, 16.44, ja päivän viimenen kierros 15.77.
Lauantaina 15.94 ja 14.95, sit innostuin yrittämään ja 15.51 ja 15.77. Totesin ett eipä tää tänään enää tästä parane.
Sunnuntaille yrno, fmi, ja foreca lupaa sadetta, joten kiitos ja näkemiin.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: wbaum - 24.06.17 - klo:23:28



4h yöunilla päiväpistokeikka ei kyl ollut ihan paras lähtökohta kemoralle, mut alkoi vähän motorsportti näyttää vielä paremmalta taas paskakausien jälkeen. Uutta geometriaa ja alustaa testaillen, ilman sen kummempia haaveita.

Heti aluksi kävi selväksi että bitubo keulassa niin pystyi jarruttamaan huolella lujempaa, jarrupaineisiin tuli pikaisesti kattoen päivänmittaan semmosta 30% enemmän ku viimeksi alastarolla, toki se on vaikeeta suoraan aikaan saada suhteutumaan varsinkin kun kemorassa on tyyliin vain 3-4 jarrupaikkaa, oikeestaan lasken vain 2 missä sillä tekee aikaa, vasuri neulansilmä ja paluusuora. Hilokartat alkaa näyttää jo paremmilta, vielä puuttuu kypä tuolta ja toinen tuolta, ja varmaan peruspulliaisellekki turhaa rullailua mones paikas, muutamassa kohti myös ajolinja vähän karkailee liian useasti.

Pitänee laskea kertoimia kalibroinneista kun nyt jarrutan jo 140% jarrupaineella, eikä oo mitää elämää vielä mopon kanssa. 

Laitahan murmela sekausvideoo jakoon jossain vaihees, oma peräkamera taas toiminu miten haluaa.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Nitrous - 25.06.17 - klo:10:42
^Kolmosen ja etenkin kahvilan jarrussa hukkaa helposti 0,5-2s.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: wbaum - 25.06.17 - klo:15:34
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.06.17 - klo:10:42
^Kolmosen ja etenkin kahvilan jarrussa hukkaa helposti 0,5-2s.
Varmasti, tää oli vaan tämmönen subjektiivinen näkemys missä maksimijarrutehon lisäys auttais omaa kelloa.

Kahvilan sektorissa lienee 0,5sekkaa kirittävää, lähinnä siinä että sais torven auki ja jättäis varmaan kolmosen vaihtamatta... 9,2sekkaa eilen ja yleensä pari kypää enemmän.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Mikko K. - 25.06.17 - klo:18:27
Vaihtaa vaan sinne kolmoselle, vaikka vähän aikasemmin. Mulla oli todella aavikko välit ja silti 2. vaihde loppui kesken. Oleellista on, että veto on täysillä sinne jarruun asti.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Popeda - 25.06.17 - klo:19:45
Kauden 2017 tavoitteet. Eli ensimmäinen kausi kymmenen vuoden tauon jälkeen (ei sitäkään ennen montaa vuotta kerennyt harrastaa). Nyt 6 ratapäivää takana tänä suvena:

1. Pitää hauskaa enemmän, kuin murehtia turhia
2. Oppia ajamaan, sanan kaikissa merkityksissä.
3. Kemoralla 1:20 kierros
4. Tutustua Botnian rataan mahdollisimman paljon, käydä ekaa kertaa Alastarolla ja edes yksi ajopäivä Motoparkissa pitkästä aikaa.
5. Laitella pyörää pikkuhiljaa paremmaksi, eikä hätäillä kaikkien himmeleiden tarpeellisuudesta välittömästi.
6. Pitää emäntä tyytyväisenä
7. Pitää anoppi ja appiukko tyytyväisenä (koska niiden kärry)
8. Olla rasittamatta työkavereita jauhamalla jatkuvasti mopoilusta
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: raukkis - 25.06.17 - klo:19:57
Aika kovia tavoitteita. Varsinkin kohta 6. 
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Popeda - 25.06.17 - klo:19:58
Myönnetään. Siksi nämä olivatkin tavotteita.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: hupeli - 25.06.17 - klo:21:21
Lainaus käyttäjältä: Popeda - 25.06.17 - klo:19:45
Kauden 2017 tavoitteet. Eli ensimmäinen kausi kymmenen vuoden tauon jälkeen (ei sitäkään ennen montaa vuotta kerennyt harrastaa). Nyt 6 ratapäivää takana tänä suvena:

1. Pitää hauskaa enemmän, kuin murehtia turhia
2. Oppia ajamaan, sanan kaikissa merkityksissä.
3. Kemoralla 1:20 kierros
4. Tutustua Botnian rataan mahdollisimman paljon, käydä ekaa kertaa Alastarolla ja edes yksi ajopäivä Motoparkissa pitkästä aikaa.
5. Laitella pyörää pikkuhiljaa paremmaksi, eikä hätäillä kaikkien himmeleiden tarpeellisuudesta välittömästi.
6. Pitää emäntä tyytyväisenä
7. Pitää anoppi ja appiukko tyytyväisenä (koska niiden kärry)
8. Olla rasittamatta työkavereita jauhamalla jatkuvasti mopoilusta


Kaikki muu on ihmisen pojalla elämässä mahdollista, mutta kohdat 6 ja 7......
Toisaalta ehkä kohta 1 kumoaa edellä mainitut kohdat?
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Popeda - 25.06.17 - klo:21:29
Kohdissa 6 ja 7 yksikin virhe kostautuu vielä vuosienkin päästä. Muissa uuden mahdollisuuden saa selvästi nopeammin.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 05.07.17 - klo:21:58
Dear diarrea eli peura ripuli.

Tänään päivä alastaroo.

Eka setti meni taas ohi ku säädin taas jotai. Yll lä tyss.

Mopossa oli alla juhannuskemoran jäljiltä MS1 & MS3 rengastus. Vaihdoin taakse MS5 ku MS3 oli sen verran kulunu oikeelta, ett tarvii kääntää.

Tokassa setissä ehdin jopa radalle. Meni käteen ku mietin ett jos jarrupala kilahtaa palmasin jarrussa niin mitä mahtaa tapahtuu. Sen ansiosta perus 28 liirum laarumia. Noissa S1000RR EBCn GPFAX paloissa on nii surkeesti uutenakin massaa, ett ihan käsittämätön konstruktio.
Vaihoin jarrupalat.

Kolmannessa setissä meinasin ajaa palmasista ulos koska uudet jarrupalat. Dam fak. 27an puolelle.

Setin jälkeen vaihoin eteen MS3 ku MS1 näytti kuluvan turhan nopeesti ehkä jopa vähän kärsivän jostain syystä, en jaksanu ees miettii miks. Väliaikaurheiluna otin myös MS3sen pois vanteelta ja pistin lappu-MS4sen vanteelle, tarkotuksena vaihtaa se alle. Oli yhtä juhlaa naapurin rengaskoneella, kiitos.

Neljännessä setissä (28-27aa) kyllästyin MS5sen pidon "velttouteen", joten vaihdoin lappu-MS2sen taakse.  Ja otin sen irti, ja tasapainotin, ja pistin uudelleen takas. Ennen settii pelkäsin ett onks noin 30 asteinen rata tarpeeks lämmin sille/ mun ajolle.  Tasapainotin myös MS4sen.

Jumalauta! Taivas aukeni viidennessä setissä! Että pitää olla kivaa! Tolla MS2sella sai ihan surutta vääntää kapulaa ja mopo vaan etenee kuin juna. Naama oli ihan Hangon keksi setin jälkeen. Tasasta 26sta.

Ennen kuudetta settii alko väsymys painaa, ja mietin mitä mahtaa tulla. Huomasin setin aikana ett miks vi***sa jäkitän käsii? Ei muuta ku kädet väkisin rennoks ja tuki nivusesta. Aivan täysin erilaista oli ajaa jarruissa, hyvällä tavalla. Parhaaks tuli 1:25.3, päivän toisiksviimesellä kierroksella.

Huomenna lisää kiits. Että mitä Motorsporttia! jibii_gif

Ainii, jossain välissä säädin jopa alustaa, kun sattu kuusiokoloavain oleen kädessä ku piti tasapainotuskartion ruuvia kiristää, niin otin edestä comppia yhden naksun pois. Ihan vaan huvikseen tai jotain.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Nitrous - 06.07.17 - klo:10:29
Ihme säätöö noiden renkaiden kans. :D MS3 eteen ja MS2, 3 tai 4 taakse (mikä nyt on sattunu vanteella olemaan) ja kovaa syöttöö. Tolla periaatteella meni viime kausi ihan kivasti.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: T1mppa - 06.07.17 - klo:11:56
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.07.17 - klo:10:29
Ihme säätöö noiden renkaiden kans.

Sillä oli rengaskoneenkäyttömahdollisuus. Ei tarvinnut neljän 2"x 4" puupalikoiden päällä maassa vaihdella :)

*Dear *Deer
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 17.07.17 - klo:19:36
La ja su erittän aurinkoista ja lämmintä alastaroa. Jäi kyllä kismittämään ettei sunnuntai mennyt suunnitelmien mukaan. Tarkotus oli ajaa tasasta 24-alkuista (koska la tasasta 25:sta) ja tehä uus enkka. Noh, ajat oli lähinnä 25:sia höystettynä 24:silla siellä seassa.
Ihan vaan lian varovaista ajoa. Se oli suurin syy.

Positiiviset puolet oli että ajo oli suht rentoo, ja kierrosajat tasasessa nipussa. Ja RaceChronon optimi lupas jo 1:23.96.

Tosin olisin varmaankin saanut ajettua enkan viimesen setin viimesillä kierroksilla. Mutta kahvilan jarru meni pitkäksi, ja sen jälkeen yks kisakuski anto vahingossa kunnon pusun oikeeseen kylkeen ku ei se ehtinykkään pujahtaa sisäkautta ohi. Näin vaan vilauksella silmäkulmasta ett jaha, nyt joku tulee päin, ja jäin odottamaan ett kuin käy.
Onneks tuli suoraan kylkeen eikä esim sipassu eturengasta alta.
Lapasella kuittaus, homma bueno.
Lähin kyllä siitä sit täysiä sen perään vetoavun toivossa, mutta palmasin ulostulossa perä lähti hieman karkailemaan ja aloin miettiä ett tihkuuko jostain ny vähäsen nestettä takarenkaalle sen pusun takia. Joten pällistelin oikeaa kylkeä ja takarengasta, mutta nestevuotoja ei näkynyt. Päätin silti ajella varikolle ku fokus oli ajosta karannu.

Päivän paras oli 1:24.68 ja se jäi uupumaan yhden kymmenyksen enkasta, prkl...:

https://www.youtube.com/watch?v=VwlfbCO7h-A
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 29.07.17 - klo:22:44
Tänään päivä alastaroo.
Edessä oli koko päivän MS2.
Taakse ekalle (klo12, ilma +25, rata +30) setille MS4. Toimi ihan ok, mutta pito oli vähä velttoo, niinku siinä lämpimillä keleillä tuntuu olevan. 1:25.79.
Tokalle setille alle MS2, +90 lämpäripaineella 1.15. Toimi ku junan vessa.
Aika 1:24.55 eli uus enkka, alitti kolmella sadasosalla vuoden 2013 ennätykseni. jibii_gif
Siitä toki piti innostuu ja vetää ihan eniten seuraavalla setillä. 1:24:92. Niinpä tietenkin.
Sit aattelin testata MS0:aa joka oli kemoran kerhokisassa hieman repinyt. Setti päätty kolmen täyden kierroksen jälkeen punalippuun, enkä ehtiny ajaa ku 1:25.49. Rengas ei oikein sanonu juuta eikä jaata.
Seuraavalla setillä kolme kierrosta ja punalippu. Varikolle, lämppärit, ja takas radalle. Neljä kierrosta, 1:25.20. Eikä MS0 tykännyt yhtään vaan repi enemmän. Sinänsä hyvä testi että ko rengas indikoi että takapää elää liikaa jousen varassa, joten kiristin vaimennuksia naksun verran.
Vaihdoin MS2 takas. Ja viimeseen settiin ajamaan luottavaisin mielin, koska olen monia kertoja ajanut enkan päivän viimesellä kierroksella. Ei muuta ku mieli tyhjäks ja fokus ajamiseen, ja antaa tulla sen mitä tulee.
Tuloksena kierroksella 52/53 1:24.28. Enkka! jibii_gif
vi***taa vaan se että ko kierroksella kämmin totaalisesti kikkamutkan ulostulon (keskelle rataa), ja sen seurauksena viimenen vasuri & kahvilanmutka +0.53 sek. Eli ois menny heittämällä 23:en puolelle jos ois vaan ton lopun ajanu ihan peruskeskivertonormaalisti. murmispalm
Optimi lupaa jo 1:22.96 joka indikoi sitä että tän päivän ajaminen oli epätasasta räiskimistä.


Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: app - 30.07.17 - klo:13:49
Puroaho PERRRRRRKELE!!! rikko mun enkan!
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 30.07.17 - klo:14:39
Mutta mikä parasta; en rikkonu mopoo... innocent_1
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Popeda - 31.07.17 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: Popeda - 25.06.17 - klo:19:45

4. Tutustua Botnian rataan mahdollisimman paljon, käydä ekaa kertaa Alastarolla ja edes yksi ajopäivä Motoparkissa pitkästä aikaa.

Sunnuntainä pääsi kotiutumaan Kuopio rockista Lapualle. Vain huomatakseen, että shaakeli sehän olis ajopäivä tiistaina matopurkissa, minne oli tarkoitus mennä. No tänään maanantaina hattu kouras vapaata kysymään ja sitte töiden jälkeen kärry peräs takasin Kuopioon. Huomenna korkataan pitkästä aikaa Motopark. Aika on kullannut muistot ihan uskomattomaksi pumpuliksi. Muistaakseni aina hauskaa, rentoa ja joka kierroksella uus ennätys. No ne karisee huomenna  hihi1
Ja nyt ei sitte tartte sataa koko päivänä prkl
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 20.08.17 - klo:22:58
Tänään päivä alastaroo orgin päivillä. Ehkä jopa kauden viimenen päivä. Jäi kyl nakertaan sen verran, että voi olla ettei ollut.

Plussaa: Ihan saatananmoiset ohitustalkoot, oli hauskaa kun oli vaihteeks jotain muutakin tekemistä kuin pelkkää yksinajeluu.
Miinusta: Ihan saatananmoiset ohitustalkoot, ei saanu oikein mitään tulosta aikaseks, ja sit meniki puristamiseks.
Optimi lupas taas 1:22.86, oispa ollu ees muutama kierros putkeen tyhjää latuu...
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: wbaum - 21.08.17 - klo:13:04
Kausi lienee pakettissa. En kaatunut, mikä lähinnä oli tavoite ja mopokin tuli mieleiseksi lopussa. Selvä visio nyt miten lähdetään ens kauteen.

Yhtään ennätystä en ajanut. Alastarossa olis ehkä ollu potentiaalia painaa ennätys viimeisillä seteillä mut just kun alkoi löytymään niin jarrupalat loppui alta. Vauhtia puuttuu tasaisesti joka puolelta, tosin eipä kyllä tule puristettuakaan missään. Vähän sais enemmän ylittää itseään joka paikassa, kausi pitkälti tuli ajeltua rataa ympäri.

Katsellaan jos vielä syyskuulle ottais vakuutuksiin, mut saattaa se tässä olla.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 21.08.17 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.08.17 - klo:13:04Yhtään ennätystä en ajanut. Alastarossa olis ehkä ollu potentiaalia painaa ennätys viimeisillä seteillä mut just kun alkoi löytymään niin jarrupalat loppui alta.
Niinku oikeesti loppu?
Ite ajoin ton 23.88 yks pala osaksi metallilla. Laskeskelin ett yks pala on max 12,5% jarrutehosta, ja jarruttaahan se metalli metallia vastenkin. Eli häiriö hukkuu kohinaan. Ainoa häiritsevä tekiä on korkeataajuinen metallinen vinkuna.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: wbaum - 21.08.17 - klo:14:15
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.17 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.08.17 - klo:13:04Yhtään ennätystä en ajanut. Alastarossa olis ehkä ollu potentiaalia painaa ennätys viimeisillä seteillä mut just kun alkoi löytymään niin jarrupalat loppui alta.
Niinku oikeesti loppu?
Ite ajoin ton 23.88 yks pala osaksi metallilla. Laskeskelin ett yks pala on max 12,5% jarrutehosta, ja jarruttaahan se metalli metallia vastenkin. Eli häiriö hukkuu kohinaan. Ainoa häiritsevä tekiä on korkeataajuinen metallinen vinkuna.
Metallinen rahina oli jo ilman jarrupainettakin ikävä kypärään kuultavalla tasolla. Näemmä sieltä lohkeaa ne viimeiset hiilarin kymmenykset palasta irti.

Kassellaa onko kausikin loppu. Vähän huonosti on päiviä ja ajokeliä varmaan ainakaan samaan aikaan.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Mikko K. - 21.08.17 - klo:18:30
Tai sit kahen viikon päästä kolmen päivän retki motoparkkiin?
Siellä voi rikkoo enkat helposti, jos vaan keliä on.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: JULLE - 22.08.17 - klo:18:53
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.08.17 - klo:14:15
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.08.17 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 21.08.17 - klo:13:04Yhtään ennätystä en ajanut. Alastarossa olis ehkä ollu potentiaalia painaa ennätys viimeisillä seteillä mut just kun alkoi löytymään niin jarrupalat loppui alta.
Niinku oikeesti loppu?
Ite ajoin ton 23.88 yks pala osaksi metallilla. Laskeskelin ett yks pala on max 12,5% jarrutehosta, ja jarruttaahan se metalli metallia vastenkin. Eli häiriö hukkuu kohinaan. Ainoa häiritsevä tekiä on korkeataajuinen metallinen vinkuna.
Metallinen rahina oli jo ilman jarrupainettakin ikävä kypärään kuultavalla tasolla. Näemmä sieltä lohkeaa ne viimeiset hiilarin kymmenykset palasta irti.

Kassellaa onko kausikin loppu. Vähän huonosti on päiviä ja ajokeliä varmaan ainakaan samaan aikaan.

Viimeset 3-vuotta on kelit suosinu Alastarossa MP-Tuen päivillä syyskuun puolivälissä. Omat enkatkin on tullu ajettua noilla päivillä useampaan kertaan.

Tervetuloa!
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: wbaum - 23.08.17 - klo:01:39
Lainaus käyttäjältä: JULLE - 22.08.17 - klo:18:53
Viimeset 3-vuotta on kelit suosinu Alastarossa MP-Tuen päivillä syyskuun puolivälissä. Omat enkatkin on tullu ajettua noilla päivillä useampaan kertaan.
Juu, kyl nämä aika kirkkaana on vielä mielessä.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Mikko K. - 23.08.17 - klo:08:05
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.08.17 - klo:01:39
Lainaus käyttäjältä: JULLE - 22.08.17 - klo:18:53
Viimeset 3-vuotta on kelit suosinu Alastarossa MP-Tuen päivillä syyskuun puolivälissä. Omat enkatkin on tullu ajettua noilla päivillä useampaan kertaan.
Juu, kyl nämä aika kirkkaana on vielä mielessä.

Kuin myös, koitetaan päästä paikalle. En ymmärrä, miksi ratapäivien pitäisi loppua siihen, että pari kotimaista kerhoa lopettaa kärkkäämisen, jos syksyllä on keliä. Tänne vaan huuteleen ja kasataan porukka.

Yksi vaihtoehto on myös Viron, Saksan tai eteläruotsin päivien kyttääminen. Saksasta saa kohtuudella samalla retkellä koko ensi kauden varamoottorit ja mekaanikon eväät.

Motoparkin kisatreenejä voin suositella, vaikkei kisaan menisikään. Lanssi etc. on paikalla, ei mene ajaminen pelkästään ohitteluksi ja vetoapua yleensä on.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: JMH - 23.08.17 - klo:10:28
Fiiattia paikataan vauhdilla Tuen päiville. Nyt venataan klipareita ja varalla olleen öljysäiliön tiivistämistä hitsauksella. Katteet tarttee pientä jessehengitystä vain.

Laskeskelin, että 8 päivää olen tänä kesänä ajellut kuivalla välillä toukokuu-elokuu. Silti tuntuu, ettei olis ajanut ollenkaan.

v***u, ens kesänä työnnetään pitkin suomenniemeä niin, että syntyy halu polttaa kärrynsä.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 23.08.17 - klo:14:04
Lainaus käyttäjältä: JMH - 23.08.17 - klo:10:28
Fiiattia paikataan vauhdilla Tuen päiville. Nyt venataan klipareita ja varalla olleen öljysäiliön tiivistämistä hitsauksella. Katteet tarttee pientä jessehengitystä vain.
Onks sulla umpinaista alakatetta siihen...?
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: JMH - 23.08.17 - klo:15:22
^
Ei, valitettavasti. Se oli ihan friikki homma, että painui tateista huolimatta niin syvälle hiekkaan, että öljysäiliö otti koneen pulttiin kiinni ja puhkes.

Toi uus öljysäiliö käytetään kyllä kunnolla lämpimäks ja makaillaan fikkarin kanssa väijymässä, ennen kuin sillä radalle tullaan. Kiinnikkeet moposta on jo oikastu.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 23.08.17 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: JMH - 23.08.17 - klo:15:22
^
Ei, valitettavasti. Se oli ihan friikki homma, että painui tateista huolimatta niin syvälle hiekkaan, että öljysäiliö otti koneen pulttiin kiinni ja puhkes.

Toi uus öljysäiliö käytetään kyllä kunnolla lämpimäks ja makaillaan fikkarin kanssa väijymässä, ennen kuin sillä radalle tullaan. Kiinnikkeet moposta on jo oikastu.
Hommaa umpinainen alakate asap....
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: m1kk0 - 23.08.17 - klo:17:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.08.17 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: JMH - 23.08.17 - klo:15:22
^
Ei, valitettavasti. Se oli ihan friikki homma, että painui tateista huolimatta niin syvälle hiekkaan, että öljysäiliö otti koneen pulttiin kiinni ja puhkes.

Toi uus öljysäiliö käytetään kyllä kunnolla lämpimäks ja makaillaan fikkarin kanssa väijymässä, ennen kuin sillä radalle tullaan. Kiinnikkeet moposta on jo oikastu.
Hommaa umpinainen alakate asap....

Jos haluu sivujalan pitää paikallaan niin umpinaista alakatetta joutuu leikkelemään jolloin se muuttuu ei niin umpinaiseksi 😆
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 23.08.17 - klo:17:58
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 23.08.17 - klo:17:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.08.17 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: JMH - 23.08.17 - klo:15:22
^
Ei, valitettavasti. Se oli ihan friikki homma, että painui tateista huolimatta niin syvälle hiekkaan, että öljysäiliö otti koneen pulttiin kiinni ja puhkes.

Toi uus öljysäiliö käytetään kyllä kunnolla lämpimäks ja makaillaan fikkarin kanssa väijymässä, ennen kuin sillä radalle tullaan. Kiinnikkeet moposta on jo oikastu.
Hommaa umpinainen alakate asap....

Jos haluu sivujalan pitää paikallaan niin umpinaista alakatetta joutuu leikkelemään jolloin se muuttuu ei niin umpinaiseksi 😆
Noheva modaaja värkkää umpinaisesta katteesta sopivan umpinaisen katteen. Öljy kun tod näk vuotaa ennemmin esim öljyletkuista kuin tukijalasta.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: m1kk0 - 23.08.17 - klo:19:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.08.17 - klo:17:58
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 23.08.17 - klo:17:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.08.17 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: JMH - 23.08.17 - klo:15:22
^
Ei, valitettavasti. Se oli ihan friikki homma, että painui tateista huolimatta niin syvälle hiekkaan, että öljysäiliö otti koneen pulttiin kiinni ja puhkes.

Toi uus öljysäiliö käytetään kyllä kunnolla lämpimäks ja makaillaan fikkarin kanssa väijymässä, ennen kuin sillä radalle tullaan. Kiinnikkeet moposta on jo oikastu.
Hommaa umpinainen alakate asap....

Jos haluu sivujalan pitää paikallaan niin umpinaista alakatetta joutuu leikkelemään jolloin se muuttuu ei niin umpinaiseksi 😆
Noheva modaaja värkkää umpinaisesta katteesta sopivan umpinaisen katteen. Öljy kun tod näk vuotaa ennemmin esim öljyletkuista kuin tukijalasta.

Joo näinhän se on. Jalan irroituskaan ratapäivän ajaksi ei ehkä tyhmempi idea 😁 ei tartte katetta leikellä
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: JMH - 24.08.17 - klo:07:18
Ymmärrän huolenne.

Kuitenkin mulla on kolme OEM alakate + sivukatteet settiä, niin jää kuituiset vielä hommaamatta niihin positioihin. Noi Aprilian OEM katteet kestää kyllä ihan mukavasti.

2-2 putkisto ja sivujalka tosissaan avaa sen kuitukatteenkin lähes OEM kuosiin.

Seli seli seli ja kova jätkähän kuiduttelis OEM katteesta sisäpuolen saumaa keskeltä umpeen ja lisäis jotain pientä lärpäkettä reinoihin. (jos siihen muoviin nyt kuidun saa tarttumaan, miks ei?)

Olen huono ihminen.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 24.08.17 - klo:08:14
Lainaus käyttäjältä: JMH - 24.08.17 - klo:07:18
Ymmärrän huolenne.

Kuitenkin mulla on kolme OEM alakate + sivukatteet settiä, niin jää kuituiset vielä hommaamatta niihin positioihin. Noi Aprilian OEM katteet kestää kyllä ihan mukavasti.

2-2 putkisto ja sivujalka tosissaan avaa sen kuitukatteenkin lähes OEM kuosiin.

Seli seli seli ja kova jätkähän kuiduttelis OEM katteesta sisäpuolen saumaa keskeltä umpeen ja lisäis jotain pientä lärpäkettä reinoihin. (jos siihen muoviin nyt kuidun saa tarttumaan, miks ei?)

Olen huono ihminen.
Laskeppa montako öljyletkua, liitosta, säiliötä, lauhdutinta, jne sul on siin motin ulkopuolella?
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: JMH - 24.08.17 - klo:08:20
^
Monta. Öljynjäähdyttimeen kaks, säiliöön kolme, säiliöstä mottiin yksi, sitten on kovaa putkea jne.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 24.08.17 - klo:14:02
Lainaus käyttäjältä: JMH - 24.08.17 - klo:08:20
^
Monta. Öljynjäähdyttimeen kaks, säiliöön kolme, säiliöstä mottiin yksi, sitten on kovaa putkea jne.
Nii, miks kannattais olla umpinainen alakate?
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: JMH - 24.08.17 - klo:14:21
No tottakai kannatta laittaa semmoinen, jos sellaisen omistaa.

Sama ku kytkeä vaikka luistonesto päälle sateella, jos sellaisen omaa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 24.08.17 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: JMH - 24.08.17 - klo:14:21
No tottakai kannatta laittaa semmoinen, jos sellaisen omistaa.

Sama ku kytkeä vaikka luistonesto päälle sateella, jos sellaisen omaa.
Niin, ja kun tyhmä ois viisas, niin se ostais semmosen mopon, jotta omistaa sellaisen jossa on luistonesto, jotta ois jotain mitä kytkeä päälle, kun alkaa sataa?
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: JMH - 24.08.17 - klo:17:06
Mutku ei oo. Shake 'n bake.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 24.08.17 - klo:17:17
Lainaus käyttäjältä: JMH - 24.08.17 - klo:17:06
Mutku ei oo. Shake 'n bake.
Miltäs sit tuntuis jos muutama kaatuis sun öljyihin?
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: JMH - 24.08.17 - klo:17:19
^
Sit vituttais, ja isosti. Mitäs luulet. En oo ainoo joka vetää katukatteilla, joten se siitä.

Ja kiitoksia avusta varikolla, kuten aina. Saatetaan tarvita jatkossakin.

Edit: roskaläjä saattaa olla viikonloppuna jo koeajoiskussa. Pari kolmesataa kilsaa katua ennen Tuen päiviä, niin ei ainakaan vuodoista kukaan kaatuile öljyihin.

Sitten on eri asia jos pyörä räjähtää palasiksi keskelle rataa.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 24.08.17 - klo:18:48
Lainaus käyttäjältä: JMH - 24.08.17 - klo:17:19
^Sit vituttais, ja isosti. Mitäs luulet. En oo ainoo joka vetää katukatteilla, joten se siitä.
Nii, kannattaako olla niinku muut, mitäs luulet...?
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: JMH - 24.08.17 - klo:19:27
Tähtäimessä on paras A-ryhmä. Tosin niin kauan kun tuolla vehkeellä vedetään 5-15 tkm hurua kadulla vuosittain, niin kompromisseja tulee. Sori siitä varikon sotkemisesta. Siivosin parhaani mukaan ja kyselin perään, että onko OK.

Erillinen ratapyörä varmistuksineen jne. olis vastaus. Mielellään V4APRC.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: m1kk0 - 24.08.17 - klo:19:34
Vielä tähän aiheeseen sellanen kommentti et oon nähny varikolla sellasiakin umpinaisia alakatteita josta puuttuu tyhjennystulppa reps 😂
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: santerik - 24.08.17 - klo:20:13
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 24.08.17 - klo:19:34
Vielä tähän aiheeseen sellanen kommentti et oon nähny varikolla sellasiakin umpinaisia alakatteita josta puuttuu tyhjennystulppa reps 😂

Mikä tässä on ongelma mikäli fillarilla ei ajeta sateella? Toki sen tyhjääminen ilman paikkojen sotkemista on työlästä mutta jos mopo työntää öljyt katteeseen niin usein on muitakin työläitä työvaiheita edessä.

Nimim. Koira, kalikka jne

Edit. Ja mitä tähän keskusteluun muuten tulee ni symppaan JMH:ta.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: santerik - 24.08.17 - klo:20:26
Niin vai meinasiks, että reikä on mut ei tulppaa?
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: m1kk0 - 24.08.17 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: santerik - 24.08.17 - klo:20:13
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 24.08.17 - klo:19:34
Vielä tähän aiheeseen sellanen kommentti et oon nähny varikolla sellasiakin umpinaisia alakatteita josta puuttuu tyhjennystulppa reps 😂

Mikä tässä on ongelma mikäli fillarilla ei ajeta sateella? Toki sen tyhjääminen ilman paikkojen sotkemista on työlästä mutta jos mopo työntää öljyt katteeseen niin usein on muitakin työläitä työvaiheita edessä.

Nimim. Koira, kalikka jne

Edit. Ja mitä tähän keskusteluun muuten tulee ni symppaan JMH:ta.


Siis katteessa on reikä tyhjäämistä varten muttei tulppaa paikallaan. Mun mielestä umpinaisen alakatteen hyöty nollaantuu tässä kohtaa :)
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: santerik - 24.08.17 - klo:20:30
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 24.08.17 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: santerik - 24.08.17 - klo:20:13
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 24.08.17 - klo:19:34
Vielä tähän aiheeseen sellanen kommentti et oon nähny varikolla sellasiakin umpinaisia alakatteita josta puuttuu tyhjennystulppa reps 😂

Mikä tässä on ongelma mikäli fillarilla ei ajeta sateella? Toki sen tyhjääminen ilman paikkojen sotkemista on työlästä mutta jos mopo työntää öljyt katteeseen niin usein on muitakin työläitä työvaiheita edessä.

Nimim. Koira, kalikka jne

Edit. Ja mitä tähän keskusteluun muuten tulee ni symppaan JMH:ta.


Siis katteessa on reikä tyhjäämistä varten muttei tulppaa paikallaan. Mun mielestä umpinaisen alakatteen hyöty nollaantuu tässä kohtaa :)


Jeh, ymmärsin väärin ton sun ekan postin. Mun paha.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 24.08.17 - klo:20:46
Lainaus käyttäjältä: JMH - 24.08.17 - klo:19:27
Tähtäimessä on paras A-ryhmä. Tosin niin kauan kun tuolla vehkeellä vedetään 5-15 tkm hurua kadulla vuosittain, niin kompromisseja tulee. Sori siitä varikon sotkemisesta. Siivosin parhaani mukaan ja kyselin perään, että onko OK.

Erillinen ratapyörä varmistuksineen jne. olis vastaus. Mielellään V4APRC.
Miten umpinainen alakate estää 5-15 tkm katuhuruajelun...?
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Nitrous - 24.08.17 - klo:20:50
En kyllä yhtään ihmettele kirjottajien vähyyttä tällä foorumilla...
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: JMH - 24.08.17 - klo:20:54
Ei estä. Ja aiemmin todettu, että kuitukatteista saa tehtyä sivujalalle sopivan/ sivujalan saa irti.

Summa summarum. Kaikkea saa aikaiseksi kun ostelee ja väkästää.

Mulla on nyt komerossa 2 OEM alakatetta kiinni olevan lisäksi, ja kun se päivä tulee, että ostan yhden lisää, niin olkoon se kaukalolla.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: m1kk0 - 24.08.17 - klo:21:18
Lainaus käyttäjältä: JMH - 24.08.17 - klo:20:54
Ei estä. Ja aiemmin todettu, että kuitukatteista saa tehtyä sivujalalle sopivan/ sivujalan saa irti.

Summa summarum. Kaikkea saa aikaiseksi kun ostelee ja väkästää.

Mulla on nyt komerossa 2 OEM alakatetta kiinni olevan lisäksi, ja kun se päivä tulee, että ostan yhden lisää, niin olkoon se kaukalolla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Heitetään vähän lisää löylyä :D keväällä tarjosin aprilian sivukatteita ja umpinaista alakatetta jossa tyhjennystulppa paikallaan ilmatteeks for free :D ois helpottanu tässä kohtaa :D
Otsikko: Kausi 2017
Kirjoitti: JMH - 24.08.17 - klo:21:29
Unohin ihan ton... katteita komerot pullollaan. Niitä ei taida enää olla.

Ja kiitti vitusti löylyistä.

Edit: Tosin tiedä huolisinko vieläkään komeron täytteeks [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: JMH - 24.08.17 - klo:22:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.17 - klo:20:50
En kyllä yhtään ihmettele kirjottajien vähyyttä tällä foorumilla...

Pitääpä himmailla.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: wbaum - 25.08.17 - klo:01:59
Taitaa kahdesta omasta umpinaisesta alakatteesta olla molemmissa reikä eturenkaan kohdilla. Tod näk ylempi kate on hiukan väärässä asennossa ja se vetää noi alakatteet kiinni etuseen. Taisin nykyiseen tehdä pienen väistön rälläkällä, mutta vuotanee...
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: santerik - 25.08.17 - klo:12:46
Tossa kalenteria tuijottaessa havahduin semmottii asiaan, että tämä kausi taitaa olla osaltani valmis. Pieniä mahkuja olisi vielä tuolla syyskuun lopulla ehtiä radalle, mutta se nyt on vähän arvalla kelien yms. suhteen.

Tämän kauden saldoksi jäi mittavat neljä päivää ja n. 140 kierrosta motoparkkia. Digitaalit pysähtyi aikaan 1.34.8 mikä on ihan iloinen asia, sillä edellinen ennätys oli 1.37.8. Tämän kesän tosin ajelin hyvillä renkailla (uudella 205 dunlopilla) ja varmaan tuo rengaskoon kasvamisen tuoma perän korotus teki gixxerille hyvää.

Vähät päivät taasen näkyy optimia ja parasta ehyttä kierrosta verratessa optimin ollessa 32.5. Tuossa tosin ykkössektori on melkein sekunnin nopeampi kuin toiseksi nopein vastaava joten ehkä tuo 32.5 ei ole ihan koko totuus. Toisaalta nopeuskäppyröissä en mitään kovin poikkeuksellista nähnyt. Ja väliäkö tuolla, kierroksia enivei tarvitsisi lisää.

Josko sitä ensi kesänä ehtisi ajaa vähän enemmän ja kenties päivittää kierrosaikaa seuraavalle sekunnille. Tosin tällä tavoin toteutettuna rengaskulu pysyy kohtuullisena..
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 25.08.17 - klo:16:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.08.17 - klo:20:50
En kyllä yhtään ihmettele kirjottajien vähyyttä tällä foorumilla...
No tehään diili. Sä täytät foorumin hyvillä jutuilla, ja innostat muitakin kirjoitamaan, ja mä oon ihan hiljaa.
Problem solved?
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Nitrous - 25.08.17 - klo:22:15
^Mahtaa olla vuoden tai kaks myöhästä tän foorumin kohdalla...
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 25.08.17 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.08.17 - klo:22:15
^Mahtaa olla vuoden tai kaks myöhästä tän foorumin kohdalla...
Neiti vaan jaksaa kitistä. Voimia...
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 02.09.17 - klo:14:10
Noihin härväämisvideoihin
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1152.msg39832#msg39832
liittyen:

Suurin ero on siinä että olen sahannut alastaroa 10 vuotta laiskalla ja kankealla kusiaisella, vs tänä vuonna erittäin pirteällä ja hel***in ketterällä tonnarilla.
Joten kaikki 10 vuoden aikana selkärankaan painunut ajaminen on tavallaan väärin. Ja sen huomaa siinä vaiheessa kun pitäis alkaa ajamaan tarkasti ja kovempaa. Menee härväämiseksi, koska aivan kaikki pikkujutut pitää tavallaan opetella uusiksi.

Vasureista:

Kolmonen on ulospäin kallistettu, ja tulee nopeasti kakkosen jälkeen, joten jos ei oo kakkoseen osunut, niin kakkosen ulostulo on mitä on ja se taas vaikeuttaa kolmoseen osumista.

Nopeen vasurin ulostulo on kapeampi kuin sisääntulo, ja hieman kallistettu ulospäin jolloin ulkokanttare on piilossa, ja bonuksena sisäänmenossa pomppunen paikkalappu ja pomput apeksissa. Lisäksi kun olen 10 vuotta siihen sisääntuloon laiskalla kusiaisella ajellut, niin tuossa kohtaa huomaa eron kireeseen tonnariin. Jarrumerkillä enemmän vauhtia ja enemmän jarrua.

Lemminkäisessä jarrussa on lievä ylämäki johon on helppo jarruttaa liikaa jolloin vauhti loppuu, ja ulostulossa lievä alamäki, joten se aiheuttaa omat lisähaasteensa.

Viimesen vasurin sisääntulo alkaa kikkamutkan alamäessä, joten pienikin moka kikkamutkassa kostautuu heti siinä, ja sitten taasen ulostulossa pitäisikin osua heti kahvilanmutkan sisääntuloon.

Eli pointti lähinnä se että alastaron vasureita on vähän, mutta niillä kaikilla on omat ominaispiirteensä joka taas lisää niiden haastavuutta.

Jarrutuksesta:

Yritin mennä mutkiin kovempaa, jolloin jouduin muuttamaan jarruttamista ja jarrun ajolinjaa, joten lopputuloksena on härväämistä ennen kuin rupee onnistumaan se uusi tapa mitä yrittää.

Suurimpana haasteena on oma pää joka on tottunut 10 vuoden aikana jarrumerkkeihin/ nopeuksiin vm2005 kusiaisella/ millasta sillä on jarruttaa/ miten sillä voi jarruttaa, vs vm2011 bimmeri jonka alusta on parempi ja jarrut paremmat. Ja joka tuntuu, kuulosta, ja käyttäytyy ihan eri tavalla.
Oma kausi alko kesäkuun alussa ja tuohon videon tilanteeseen pääsin 18 ratapäivän treenillä, joista 12 alastarossa.

Ens kaudella täytyy siirtää tavoitteita hieman aikaisemmaksi, jotta kauden lopussa jää pari ylimäärästä päivää päästä niihin. Varsinkin kun tällä kaudella alku viivästyi abaut kuukaudella eli muutamalla ratapäivällä, koska en halunnut mennä ottaman täysin turhaa riskiä kylmän kevään liian kylmille radolle joissa moni kaatuili ja osa onnistu jopa pilaamaan koko kautensa.

Lisäksi erona se että ensi keväänä mopon kaikki pikkujutut/ ergometriat/ yms on valmiiksi tehtynä/ säädettynä, vs nyt alkukausi meni niiden kanssa arpoessa ja testaillessa.
Tällä kaudella tavotteena oli alle 1.23, ja koska se ei onnistunut (1.23.8), niin ensi kaudelle tavoitteeksi alle 1.22.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: m1kk0 - 09.09.17 - klo:19:34
Kausi 2017 oli tai siis on omalta kohdaltani mielestäni onnistunut ja palo lajiin on taas löytynyt. Lähtökohdat olivat viime kauden lopulla pikkasen eri  :) Joka kerta aina vaan enkkaria ja vaikka väkisin. Meinasin et alastarossa ny ainaski alle 25 pitää päästä. No pääsin kyllä. Silti fiilikset siitä, että väkisin maksimia ei ollu aina niin hohdokkaat. Ei toiminu ei. Romua tuli ihan huolella ainaski jussina kemoran kakkosesta pihalle  :o myin aprilian syssyllä pois halvalla. Oli jopa tarkoitus pitää välivuosi koska muka kaikkea muuta  :D No sitten lähdin käymään kesäkuussa alastarolla ihan vaan moikkaamassa tuttuja orgin päiville. Ai vitsi, että taas poltteli ajaminen  wheely hyvä et olin kotiin päässy niin olin jo kasaamassa mopoani ajokuntoon. Varasin jo vuorot heinäkuulle, että siihen mennessä saan ainakin kasattua vehkeet kuntoon. Eihän mulla ollu kypärääkään kun olin sen särkeny viime kesänä  murmispalm Ajaminen nyt oli... no uus pyörä jota vähän säälin ja tuntuman löytäminen vei sen muutaman päivän joka nyt taitaa aika normaalia ollakkin näillä leveysasteilla. Päätavoitteita oli kaksi kpl: 1 Pysyä pystyssä ja 2 sen ajofiiliksen takasin saaminen. Kierrosaikoja en ottanu ja ehkä parempi niin just sen fiiliksen takia  :) Käyrä oli nouseva fiiliksen puolella ja laskeve kierrosaikojen puolella vaikka en aikaa ottanut, mutta noin niinku perstuntumalla. Ehk viel yks päivä viikon päästä mut joka tapauksessa harrastelu jatkuu myös ens vuonna varmuudella  wheely
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Choke - 12.11.17 - klo:17:04
Kävin ajamassa tänä kesänä elämäni ensimmäisen ratapäivän MotOrgin päivillä 15.7. Alastarossa, jossa osallistuin ajotaito II koulutukseen. Kalustona -04 vuotinen kymppiärrä. Piti jo -16 kesällä käydä ajamassa ratapäivillä, mutta oli olevinaan niin kiire, ettei ehtinyt vaikka tuo Alastaro sijaitseekin noin 40min ajomatkan päässä..

Noh, p*rkele, tämä hommahan vei sitten ihan mukanaan..

Kun pääsin kotisoffalle moottoripyörien täyttämältä, pakokaasun katkuiselta moottoriradalta, katsoin ensitöikseni koska olisi seuraava ratapäivä ja ostin välittömästi lipun. Katselin muutamat MotoGP kisat ja lueskelin juttuja ratailusta täältä, sekä orgin puolelta.
Seuraavana arkipäivänä kävelin stormille ja mukaan tarttui qstarzin gps palikka, latasin puhelimeen racecronon ja ryhdyin odottamaan seuraavaa ratapäivää. airrev_1

Huomasin motorgin sivuilla, että murmela vuokraili telttapaikkaa joten otin häneen yhteyttä. Ajattelin, että olisi hyvä hieman kysellä kokeneemmilta vinkkejä tämän harrastuksen aloitteluun. Sainkin hyviä vinkkejä ja ajolinjojen piirtelystä oli kyllä paljon jeesiä omaan ajoon!

Neljät ratapäivät ehdin kesän loppupuoliskolla käymään. Viimeiseen päivään olin ostanut lipun jo paljon ennakkoon ja olin ottanut keskihitaan lipun. Vauhti oli kuitenkin noussut sen verran, että oma ajo oli edellisellä kerralla ollut paljolti pelkkää ohittelua, joka rupesi hieman tympimään. Sain onneksi lipun vaihdettua keski-nopeaan ryhmään. Ajattelin ensin, että mitähän tästä tulee, mutta huomasin pysyväni hyvin vauhdissa mukana ja ei tarvinnut juurikaan ohitella. Kello pysähtyi parhaimmillaan Alastarolla aikaan 1:33,43, optimin näyttäessä 1:32,49. Olin tähän varsin tyytyväinen. Kierrosajat olivat suht tasaisia, nopeimman ja optiminkin erosta hieman päättelin, että ei se oma fiilis siitä, että linjat alkaa vakiintumaan ja jarrupaikat ehkä pikku hiljaa hahmottumaan, ollut ihan valovuosien päässä totuudesta.

Nyt on kuitenkin tilanne se, että katupyörä on myyty ja ratamopoksi on ostettu valmiiksi rakennettu -07 vuotinen R6R bike_leaning . -08 vuotista hain, mutta ei vaan meinannut olla sopivaa myynnissä, eikä sisäinen lapsi malttanut enää odottaa pyörän ostamista..

Kuljetuskalustoksi valikoitui toijota hiace, jonka sain suhteellisen edukkaasti. Tietty ilmastointi ja vakkari olis kova sana pidemmillä kesän reissuilla, mut on sitä ennenkin tultu ilman niitä toimeen. Vielä tarttis hieman rataisammat kengät ja uusi kypärä jostain haalia.
Mopokin alkaa olla aikalailla huollettu ensi kautta varten, venttiilit säädetty, kytkimen luistopuolen jouset tsekkasin, öljyt ja nesteet vaihdettu. Jos sitä sit -18 talvella räjäyttäis koneen siitä levälleen.

Miten muut saavat talvensa kulumaan?  :o 


Eipä kai tästä "kaudesta" sen enempiä. Tavotteena ens kaudelle on kiertää niin paljon rataa ku lompakko antaa myöten, Alastaro, Botniaring, Kemora, Motopark nyt varmaan ainakin..
Motoparkilla on ilmeisesti jotkut db rajat? Mites botnia, kemora?

Niin ja terve vaan kaikille voorumilaisille!!
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: wbaum - 14.11.17 - klo:00:36
^Tuossahan on tekemisen meininki ja niin pitää ollakkin. Talvella vaan pitää tehdä jotain muuta...

Lainaus käyttäjältä: Choke - 12.11.17 - klo:17:04Motoparkilla on ilmeisesti jotkut db rajat? Mites botnia, kemora?
Motoparkissa on pitkälti db-rajat joo, joitakin päiviä sitten on melupäivinä. Botnialla ja kemoralla ei käytännössä ole melurajaa.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Jone - 14.11.17 - klo:18:27
Noh toinen ratakauteni, ja ensimmäinen kyykyllä. Paljon koheltamista ja uuden pyörän opettelua.

Kausi alkoi Orgin toukokuussa Ahvenistolla lipsutellen Pilot Road 4:lla kylmällä radalla, ei mikään kauhea nautinto jos suoraan sanotaan mutta saipa jotaki fiilistä uuteen pyörään. Kesäkuussa sitten alettiin ajamaan tosissaan AT III:lla Alastarossa, jolloin jo parannettiin viime kauden ennätystä.

15. ratapäivää yhteensä ja yksi kerhokisa tuli saldoon, jokaisella radalla lähti vähintään 5 sekunttia kellosta edelliskaudesta. Ja kaksi harmittomampaa lippaa, jotka toki vähän vaikutti ajoon.

Ens kaudelle sitten rakennetaan pyörää vähän lisää (kuitukatteet, putki/säädätys ja takapampun shimmaus ellei nyt löydy jostaki sopuhintasta öhläriä tms.), ja lisää päiviä alle. Jos sen 5 sekkaa sais per rata pois kellosta myös ens kaudella, ei pitäis olla mikään mahdoton rasti.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: T1mppa - 14.11.17 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Choke - 12.11.17 - klo:17:04

Niin ja terve vaan kaikille voorumilaisille!!

Oliko se alusta millon huollettu / öljyt vaihdettu?
Sekin osa-alue on kiva olla rata-ajossa kunnossa
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Choke - 15.11.17 - klo:07:30
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.11.17 - klo:21:52
Oliko se alusta millon huollettu / öljyt vaihdettu?
Sekin osa-alue on kiva olla rata-ajossa kunnossa

-17 keväällä on alusta huollettu Motovillellä.. Keulaan vaihdettu 95 jouset, hydytopparit poistettu. Hieman on tässä selvityksen alla, että onko takaiskunvaimentimelle tehty pyörän elinaikana muuta kuin huollettu vai onko sinne jotain sisuskalujakin joskus vaihdettu rata-ajoa ajatellen.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 21.11.17 - klo:00:06
Lainaus käyttäjältä: murmela - 31.12.16 - klo:19:36BMW...

Ainoa mitä siihen oikeestaan tarvii lisätä on RaceDacci + parit anturit. Sen takia, että saa datat systeemistä ulos (RaceChronolla) ja lisättyä videoihin.
Bimmerin muutoin aivan erinomaisen hyvässä 600 euron loggerin softassa kun on sellanen hauska juttu, että tarvii ostaa lisäksi 800(?) euron lisenssi, jotta se softa suostuu myöskin exporttaamaan datat (jos haluaa käyttää niitä muuallakin kuin siinä loggerin omassa softassa).
Lisäksi, jos bimmerin loggeriin haluaa esim alustadatat (eli liittää alustapotikat systeemiin), niin minimissään joutuu ostamaan 600(?) euron expansion-palikan.
Eli selviän tonnin pari halvemmalla kun käytän RaceDaccia. Sil saa jo aika monta Dunloppia.
Datarunkkarin vinkkelistä katsoen ei vois vuosi 2017 paljoo paremmin päättyä. :o

Sattu tulemaan vastaan 2D:n loggerin expansion-palikka, etu ja takapotikka, plug&play-johtosarjat ja kiinnitystarvikkeet, erittäin vähän käytettynä, niin halpaan hintaan, että oli pakko ostaa joululahja idse idselleni. Alennusprosentti on jotain luokkaa ~65%, joten tässä ei köyhdy kuin reilun pari dunloppia. Ts pitää ostaa yks endurance-takanen ja luistella sillä alkukausi perustekniikkaa harjotellen, niin paketti on sillä tienattu. Pelkkää säästöö siis!
Vielä lisäksi pitäis valehdella idselleni tuo lisenssin tarpeellisuus... hihi1

Lisäksihän tuossa exp-palikassa on kontrolleri&liitäntä lambdalle, ja kaksi analogikanavaa, esim jarrupaineelle jah jah mitäs siihen yhteen keksis...?

Aika succana menny kyl tää kausi. v***u mitä Motorsporttia! jibii_gif
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: fayban - 21.11.17 - klo:23:39
Lainaa
Datarunkkarin vinkkelistä katsoen ei vois vuosi 2017 paljoo paremmin päättyä. :o

Sattu tulemaan vastaan 2D:n loggerin expansion-palikka, etu ja takapotikka, plug&play-johtosarjat ja kiinnitystarvikkeet, erittäin vähän käytettynä, niin halpaan hintaan, että oli pakko ostaa joululahja idse idselleni. Alennusprosentti on jotain luokkaa ~65%, joten tässä ei köyhdy kuin reilun pari dunloppia. Ts pitää ostaa yks endurance-takanen ja luistella sillä alkukausi perustekniikkaa harjotellen, niin paketti on sillä tienattu. Pelkkää säästöö siis!
Vielä lisäksi pitäis valehdella idselleni tuo lisenssin tarpeellisuus... hihi1

Lisäksihän tuossa exp-palikassa on kontrolleri&liitäntä lambdalle, ja kaksi analogikanavaa, esim jarrupaineelle jah jah mitäs siihen yhteen keksis...?

Aika succana menny kyl tää kausi. v***u mitä Motorsporttia! jibii_gif

Sattuko olemaan tämä sama, mitä itekki kattelin?
http://www.s1000rrforum.com/forum/bmw-s1000rr-r-xr-hp4-parts-sale/220154-2d-sensors-non-ddc-bikes-front-rear-datalogger.html

En sit kuitenkaan innostunut kun luin noiden 2d potikoiden datasheetit (1m/s ja IP50). AIMin vastaavat on 10m/s ja IP67. IP50 ei mahda edes pikku sateesta tykkäillä?
http://2d-datarecording.com/Downloads/Datasheets/Sensors-length/Pdf/SA-LPxxxD-000-DINA4.pdf
http://www.aim-sportline.com/download/doc/eng/sensors/Datasheet_CarBikeLinearPotentiometer13_101_eng.pdf


Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: Nitrous - 22.11.17 - klo:08:55
Lainaus käyttäjältä: fayban - 21.11.17 - klo:23:39
IP50 ei mahda edes pikku sateesta tykkäillä?

IP50 on tarkoitettu melko puhtaaseen ja kuivaan tilaan, eli vaatinee lisäsuojausta jos meinaa märällä kelillä käyttää.
Otsikko: Vs: Kausi 2017
Kirjoitti: murmela - 22.11.17 - klo:18:31
Lainaus käyttäjältä: fayban - 21.11.17 - klo:23:39
Sattuko olemaan tämä sama, mitä itekki kattelin?
http://www.s1000rrforum.com/forum/bmw-s1000rr-r-xr-hp4-parts-sale/220154-2d-sensors-non-ddc-bikes-front-rear-datalogger.html

En sit kuitenkaan innostunut kun luin noiden 2d potikoiden datasheetit (1m/s ja IP50). AIMin vastaavat on 10m/s ja IP67. IP50 ei mahda edes pikku sateesta tykkäillä?
http://2d-datarecording.com/Downloads/Datasheets/Sensors-length/Pdf/SA-LPxxxD-000-DINA4.pdf
http://www.aim-sportline.com/download/doc/eng/sensors/Datasheet_CarBikeLinearPotentiometer13_101_eng.pdf

Juu noi. Ite kun en vesikeleissä ajele, niin ei ollu välii tuolla. Samanlaiset "nollat" mulla oli/on kawassa. Ja muutenkaan ei välii, kun noi melkein sillä pelkän boxin hinnalla sai. Se oli se suurin syy miksi ostin.