MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: mollila - 27.01.18 - klo:21:20

Otsikko: Kawasaki ZX-6R 2005 Öhlins jouset
Kirjoitti: mollila - 27.01.18 - klo:21:20
Viimeksi täältä löytyi viisautta niin kokeillaan uudestaan. Osaisiko joku heittää perstuntumalta mitkä olisivat (suunnilleen) sopivat jouset/jäykkyydet ko. pyörään kuskin ollessa 105 kg (+ajokamat)?
Otsikko: Vs: Kawasaki ZX-6R 2005 Öhlins jouset
Kirjoitti: murmela - 27.01.18 - klo:21:24
Mitä muuta se keula on syöny?
Otsikko: Vs: Kawasaki ZX-6R 2005 Öhlins jouset
Kirjoitti: mollila - 27.01.18 - klo:21:29
Ei ole vielä avattu, helmikuussa menee huoltoon ja kunnostettavaksi. Äkkiseltään veikkaisin että sieltä löytyy alkuperäisosat, huoltohistoriasta ei mitään hajua. Lähinnä kyselin etukäteen kun FB:ssa on kaupan (ilmeisesti) sopivat 10,5 etujouset.
Otsikko: Vs: Kawasaki ZX-6R 2005 Öhlins jouset
Kirjoitti: murmela - 27.01.18 - klo:22:26
Sun painoselle mä pistäisin vähintään 11.5 jouset keulaan. Mutta saanee sen tyydyttävästi toimimaan noilla 10.5 jousillakin; jos pohjaa liikaa niin nostaa öljypintaa 10-20 milliä tjsp. Jos vaimennus on vakio, niin Motoville vois vaihtaa sinne esim K-Techin SSRK kitin. Muuttuu keulan käytös ihan täysin.

Lisäks kannattais viel vaihtaa takajousi, 110 tai 115, jotta se mätsää keulaan/ sun painoon. Jos takaiskari on vakio, niin se tahtoo aika herkästi syödä takarengasta avauskohdasta koska siinä on ihan liikaa rebound vaimennusta vaikka säädin on täysin auki. Motoville vois tuupata sinne racetechin kitin ja mutterin, niin sen jälkeen se on radalle ihan ok. Säästää ittensä rengaskuluissa nopeesti takas.
Otsikko: Vs: Kawasaki ZX-6R 2005 Öhlins jouset
Kirjoitti: mollila - 28.01.18 - klo:08:27
Kiitti vastauksesta ja vinkeistä.

Vähän veikkasinkin että 10.5 voi olla vähän löysä tälle massalle. Jos nuo irtoaa edukkaasti niin voisi koittaa rakentaa niillä, muuten pistetään suosiolla jäykemmät. Takapamppu menee kunnostettavaksi samalla kertaa, oon samaa mieltä että siitä menee kanssa jousi vaihtoon.