MP-Rata

MP-RATA => Varikolla => Aiheen aloitti: Sippe - 15.09.19 - klo:20:09

Otsikko: Kausi 2019
Kirjoitti: Sippe - 15.09.19 - klo:20:09
Viime kaudella (2018) kilometrejä kertyi 1200km, tänä vuonna vähän enemmän 1350km. Ratapäiviä en laskenut, viime vuonna niitä oli 15. Tämä vuosi oli kehityksen kannalta paljon parempi kuin yksikään aiempi, hankala arvioida mistä tekijöistä johtui.
Otsikko: Vs: Kausi 2019
Kirjoitti: Mikko K. - 16.09.19 - klo:16:36
1089km.
5 kpl treenipäiviä ja pari kisaviikonloppua.
1kpl kaatoja, se riitti tälle vuodelle.
Sbk sarjassa sijoitus viimenen tai vastaava.

Motoparkin enkka parani rupiset pari kymppää... Tavoite oli ajaa kisat maaliin ja vähä parantaa tahtia Edes maaliin ajaminen ei onnistunut.  Ens vuonna tavoitteeksi vaikka päästä kerran kisapaikalle? 
Otsikko: Vs: Kausi 2019
Kirjoitti: teemuki - 16.09.19 - klo:23:03
1500km
kahdeksan treenipäivää, kolme kisaviikonloppua

yksi kunnon kaato, että riittää korjaamista talvitauolla.
Jokkissarjan viimeinen
Kemora parani kunnolla, Alastaro hiukan. Ensi vuonna tavoitteena olis vihdoin pysyä pystyssä.
Otsikko: Vs: Kausi 2019
Kirjoitti: KawaJawa - 16.09.19 - klo:23:22
Huhtikuussa ostin ensimmäisen piikkiä isomman pyöräni, vuoden 2000 zx6ärrän. Taukoa kaksipyöräisistä taisi olla (parin viikon lainapyörää lukuunottamatta) 15 vuotta. Heinäkuussa työkaverit sai mut patistettua lähtemään ratapäiville Alastaroon, että saisin vähän tuntumaa, miten moottoripyörää käsitellään. Ensimmäisen setin jälkeen olin koukussa radalla ajamiseen. Neljän ratapäivän jälkeen pistin Ninjan myyntiin ja tilalle tuli kilvetön vuoden 2004 CBR 600RR. Sillä olen nyt kurvaillut 3 ratapäivää ja polte ratailuun sen kuin kasvaa päivä päivältä. Asiaan ei yhtään auttanut viikko sitten järjestetty jokkiksen finaali Alastarossa, missä olin lippumiehenä ja lähdön järjestelijänä. Nyt mielessä pyöriikin pelkästään osallistuminen ensi kauden jokkikseen. 
Kausi 2019
- n. 3000 katukilsaa
- 7 ratapäivää
- 715 ratakilometriä
- monta uutta varikkotuttua
- aivan saa****an hyvä fiilis
Otsikko: Vs: Kausi 2019
Kirjoitti: slowrider - 26.09.19 - klo:23:46
2019 oli kyllä hyvä kausi. Ajatuksella tekemistä ja sitäkautta kehitystä alkukaudesta hyvin. Sitten oheistoimintaa ja ajot jäi.. 

Alastarolla parannusta edellisiin kausiin ja enkkoihin enää noin sekuntti. Eli parhaat kierrosajat alkoi 1.22
Cartagenassa muutama sekunti pois ja lopulta jonnekki 1.45 hujakoille meni, Ns.nopean ryhmän puolelle kuiten. Ihan ok
Aragon uutena ratana sinne nopean ryhmän puolelle kans. en muista aikaa. jotain 2.11 ehkä :)

Varovaista ajamista ilman riskiä. Aina tuntuu et olisi varaa nostaa mopo pystyyn ja kierrellä jos jotain koomaa (ei toki aina näin ole).  R6:ssa jo yli 5tkm eikä sillä kaaduttu vielä kertaakaan :D  tykkään tästä suunnasta.... 
Otsikko: Vs: Kausi 2019
Kirjoitti: PrivateeR - 28.09.19 - klo:00:03
2019 oli itselleni todella surkea kausi. 2018 sentäs pääs osallistumaan kahteen SM-viikonloppuun jotka molemmat meni perseeseen teknisistä syistä ja kausi loppu kesäkuuhun.

Pyörän iskarit huollettu edellisenä talvena ja aiheutti sen että pyörä oli yli sekuntia kierros hitaampi edellisen vuoden pyörään jossa siinäki oli surkeassa kunnossa keula.

Tänä kesänä sai alle rataviikonloppuja jotka meni syystä tai toisesta perseelleen:
- Ahvenistolla +0 astetta ja ratapuolimärkä
- Kemorassa pyörästä puuttui kaasun palautusvaijeri joten ajaminen osoittautui paljon hankalammaksi suorittaa ku mitä kuvittelin, eli koko vkl meni siinä pilalle
- Alastarolla kaunis sää mutta pyörä hidas
- Motoparkissa superkireillä iskareilla 2 kuivaa settiä ja loppuaika kaatosadetta
- toka Kemora meni paremmin ku vaijeri oli paikallaan, mutta edelleen keula karmea joka nopeissa mutkissa aiheutti aika helvetinmoista rodeoo. Enkka parani luonnollisesti koska edellinen enkka oli tasoa mummojen mustikkareissu
- toka Alastaro parempi mutta silti surkea keula repi renkaan pilalle iha hetkessä
- Botniaring ainoa johon ei aluks ollu vertailupohjaa, ja iha mukavaa kyytiä pääsin... mutta sit vertasin 2018 SM-kisojen sektoreita tän kesän sektoreihin ja selvisi että 3 lyhyessä sektorissa tuli puoli sekuntia turpaan


Ei tosta hirveesti mitään muuta kuin mäntysuopaa kesässä ollut. Ainoa positiivinen asia kesästä oli se että pääs radalle kruisaamaan, mutta ei siitäkää iha hirveesti nauttia pystyny ku pyörä yrittää tappaa joka mutkassa. Ehkä ens kesänä sit...
Otsikko: Vs: Kausi 2019
Kirjoitti: T1mppa - 14.10.19 - klo:16:27
...ku pyörä yrittää tappaa joka mutkassa.

Onko selvinnyt, mikä keulassa oli vikana?
Jotain muutakin kun pelkät säädöt pielessä?
Otsikko: Vs: Kausi 2019
Kirjoitti: PrivateeR - 14.10.19 - klo:18:37
...ku pyörä yrittää tappaa joka mutkassa.
Onko selvinnyt, mikä keulassa oli vikana?
Jotain muutakin kun pelkät säädöt pielessä?
Ei ole vielä. Käytän vuoden alussa sen pyörän keulahuollossa+säädössä ... kysyn siinä samalla että mikä siinä saattoi olla pielessä. Keula tosiaan jyrsi renkaan 30 kierroksessa sen näköiseksi että sillä ois ajettu 130 kierrosta, ja pomputti niin kovin mutkan läpi että fiilis oli ku etuvetoautolla.

Jos selvii jotain mikä oli syynä, ni kerron kyl tänne.
Otsikko: Vs: Kausi 2019
Kirjoitti: T1mppa - 15.10.19 - klo:09:16
Ei ole vielä. Käytän vuoden alussa sen pyörän keulahuollossa+säädössä ... kysyn siinä samalla että mikä siinä saattoi olla pielessä. Keula tosiaan jyrsi renkaan 30 kierroksessa sen näköiseksi että sillä ois ajettu 130 kierrosta, ja pomputti niin kovin mutkan läpi että fiilis oli ku etuvetoautolla.

Jos selvii jotain mikä oli syynä, ni kerron kyl tänne.

Mä asensin kerran väärät stefat. Koodien ja mittojen perusteella piti olla ihan oikeat, mutta jotenkin ne oli liian pienet. Keula oli tahmea liikkeissään niiden takia. Noi oli katumopossa, joten ei sinänsä haitannut mitään.

Mutta jokin siellä sun keulassa on liian jäykkää. Toinen mikä tuli mieleen, on keulaputkien linjaus. Jos on jotenkin kierossa ja siitä syystä vetää keulaa jäykäksi. Oletettavasti olet osannut vetää T-palojen ruuvit momenttiin, ettei sieltä aiheuta ongelmia.

No, toivottavasti huoltomies löytää syyn. Se on erittäin tärkeää.

PS. Mitä tarkoittaa säädössä?
Otsikko: Vs: Kausi 2019
Kirjoitti: Nitrous - 15.10.19 - klo:10:50
...ku pyörä yrittää tappaa joka mutkassa.
Onko selvinnyt, mikä keulassa oli vikana?
Jotain muutakin kun pelkät säädöt pielessä?
Ei ole vielä. Käytän vuoden alussa sen pyörän keulahuollossa+säädössä ... kysyn siinä samalla että mikä siinä saattoi olla pielessä. Keula tosiaan jyrsi renkaan 30 kierroksessa sen näköiseksi että sillä ois ajettu 130 kierrosta, ja pomputti niin kovin mutkan läpi että fiilis oli ku etuvetoautolla.

Jos selvii jotain mikä oli syynä, ni kerron kyl tänne.
Katoitteko te sitä öljyn pinnan korkeutta koko kesänä?
Otsikko: Vs: Kausi 2019
Kirjoitti: Mikko K. - 15.10.19 - klo:21:18
Mulla on tuohon keulaputkien yhdensuuntaisuuden tarkistukseen tasoksi hiottu, noin 80mm korkea latta. Tarkistuskoron mittaan ulkoputken alareunasta ja merkkaan teipillä putkiin. Aika harva keula on oikeasti suorassa, kun käy testaileen. Pelkästään availemalla pultit ja kirimällä momenttiin eri järjestyksessä saa (todella pienellä erolla) eri tuloksen.
Pääkäyttö on kurapyörässä, koska sillä tulee kaatuiltua aika paljon enemmän.
Otsikko: Vs: Kausi 2019
Kirjoitti: PrivateeR - 16.10.19 - klo:20:21
Katoitteko te sitä öljyn pinnan korkeutta koko kesänä?
Ei katsottu, ku olen köyhä eikä ollu rahaa käyttää toisessa huollossa enkä osaa itse tehdä iskareille yhtään mitään.

Keulaputkien linjaus saattaisi olla mahdollinen vaihtoehto. En ole sitäkään tutkinut, pitää sekin kysyä ku käytän pyörän huollossa talvella. Saattaisi selittää muunmuassa sen, miksi parin setin jälkeen eturengas ei halua rullata niin kevyesti kuin se välittömästi jarrujen avaamisen jälkeen rullaa, itseasiassa parin setin jälkeen eturenkaan pyöriminen oli jopa hieman tahmean oloista.

Mutta kuten sanoin, olen ääliö enkä tajua näistä yhtään mitään. Toivottavasti seuraavan huoltopaikan jannu löytää ratkaisu(t).
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020