MP-Rata

MP-RATA => Varikolla => Aiheen aloitti: Nitrous - 06.04.12 - klo:21:53

Otsikko: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Nitrous - 06.04.12 - klo:21:53
Kesä lähestyy, mutta vielä ei pääse radoille, joten nyt on hyvä hetki vielä repostella kuinka kovaa aikoo mennä ensi kesänä ja kuinka monta pokaalia hyllystä löytyy kauden päätteeksi.

Meikäläisen lähtötaso eri radoille löytyy tuolta ratahistoriaa topicista ja tässä ensi kesän tavoitteet.

1) Kaluston hankinta. Tavoitteena löytää peli, joka riittää vähintään B:n kärkikahinoihin.
2) 20-30 ratapäivää ensi kesälle.
3) Pari jokkiskisaa ja endurance pitäisi yrittää käydä ajelemassa.
4) Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta 4) tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.9 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.2 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:20 -> 1:11-alkuinen
Motopark: ? -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä ? -> 1:28 -alkuinen. (Jos pääsee paikanpäälle).

Tavoitteet on korkealla ja osa todennäköisesti jää toteutumatta, mutta näillä lähdetään liikenteeseen ja katsotaan mitkä toteutuu kauden mittaan.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Streethawk - 06.04.12 - klo:22:07
Itsellä tulee joku välikausi eli aika vähän ajoja - ei rahaa :(

Tavoitteet on oppia ajamaan paremmin ajolinjalla "kanttarista kanttariin". Ajoasentoa myös tarkoitus saada paremmaksi.

Ajat radalla saisi pysyä vähintään samalla tasolla kuin kaudella 2011.
2-3 jokkista ja tavoitteena joka kisassa podium. Räyskälässä lähden tosissani puolustamaan voittoa.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: jarska - 06.04.12 - klo:22:13
Mulla ei niinkään ajallisesti kovia tavoitteita, jotenkin vaan tuntuma, et tolla nykysellä kamppeella tulen ajamaan kovempaa kuin ennen ja tää on vaffa tunne. :D
Tuunaukset alkas olemaan kohdillaan, pientä hiomista vielä ja pyrkimyksenä ajaa nopeessa ryhmässä silleen, ettei tarvii ihan  jaloissa olla.
Kerhokisat on vielä mietinnässä, mut jos kisailusta puhutaan, niin app:n ja Carbonin päihittäminen on suorastaan pakollista...tai ainakin perässä pysyminen. :P
Kokonaisuutena tavoittelen ehjää kautta, ilman konttaamisia ja kehityksen suhteen olen tasaisen toiveikas, ilman yliyrittämistä. airrev_1
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Nitrous - 06.04.12 - klo:22:24

2-3 jokkista ja tavoitteena joka kisassa podium. Räyskälässä lähden tosissani puolustamaan voittoa.

Pitänee siis oikeasti yrittää tuonne Räyskälään, että pääsee kiusaamaan sua voiton metsästyksessä. :D
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: app - 06.04.12 - klo:22:38
Kesä lähestyy, mutta vielä ei pääse radoille, joten nyt on hyvä hetki vielä repostella kuinka kovaa aikoo mennä ensi kesänä ja kuinka monta pokaalia hyllystä löytyy kauden päätteeksi.

Meikäläisen lähtötaso eri radoille löytyy tuolta ratahistoriaa topicista ja tässä ensi kesän tavoitteet.

1) Kaluston hankinta. Tavoitteena löytää peli, joka riittää vähintään B:n kärkikahinoihin.
2) 20-30 ratapäivää ensi kesälle.
3) Pari jokkiskisaa ja endurance pitäisi yrittää käydä ajelemassa.
4) Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta 4) tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.9 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.2 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:20 -> 1:11-alkuinen
Motopark: ? -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä ? -> 1:28 -alkuinen. (Jos pääsee paikanpäälle).

Tavoitteet on korkealla ja osa todennäköisesti jää toteutumatta, mutta näillä lähdetään liikenteeseen ja katsotaan mitkä toteutuu kauden mittaan.

Alastarossa ja Ahvenistolla riittää budjetti ravata jonkun verran, mutta Kemoran laitan myös kohteeksi tänä kesänä (kermitin värinen...), kun on paha angsti omassa suorituksessa, syystä joka littyy yllä mainittuun kermitin värise.. mopoon.

Mutta itse asiaan:
Ahvenisto: 1.27 (nyt 1.30.35)
Alastaro: Nitrous -0.01  :-X
Kemora: 1.15 (nyt 1.19.00)

Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Nitrous - 06.04.12 - klo:22:40
Kesä lähestyy, mutta vielä ei pääse radoille, joten nyt on hyvä hetki vielä repostella kuinka kovaa aikoo mennä ensi kesänä ja kuinka monta pokaalia hyllystä löytyy kauden päätteeksi.

Meikäläisen lähtötaso eri radoille löytyy tuolta ratahistoriaa topicista ja tässä ensi kesän tavoitteet.

1) Kaluston hankinta. Tavoitteena löytää peli, joka riittää vähintään B:n kärkikahinoihin.
2) 20-30 ratapäivää ensi kesälle.
3) Pari jokkiskisaa ja endurance pitäisi yrittää käydä ajelemassa.
4) Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta 4) tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.9 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.2 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:20 -> 1:11-alkuinen
Motopark: ? -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä ? -> 1:28 -alkuinen. (Jos pääsee paikanpäälle).

Tavoitteet on korkealla ja osa todennäköisesti jää toteutumatta, mutta näillä lähdetään liikenteeseen ja katsotaan mitkä toteutuu kauden mittaan.

Alastarossa ja Ahvenistolla riittää budjetti ravata jonkun verran, mutta Kemoran laitan myös kohteeksi tänä kesänä (kermitin värinen...), kun on paha angsti omassa suorituksessa, syystä joka littyy yllä mainittuun kermitin värise.. mopoon.

Mutta itse asiaan:
Ahvenisto: 1.27 (nyt 1.30.35)
Alastaro: Nitrous -0.01  :-X
Kemora: 1.15 (nyt 1.19.00)

Jos meinaat Alastarossa mennä mua kovempaa niin päivitä samalla toi Kemoran tavote 1:12 alkuseks. Kemora on helppo rata oppia meinaan.  ;)
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: carbon - 06.04.12 - klo:22:57

 Viime kautena en jotenkin nauttinut ajamisesta. Ed kautena ajoin lujempaa huonommalla pyörällä. Nyt on alla Bmw RR johon haluaisin tutustua, ilman että se suuttuu
mulle. Pitäis oppia mikä luisto on normaalia, radalle kuuluvaa ja mikä taas varoittavaa, ei niin turvallista. 10-12s päähän rataenkoista pitäis olla realistista ?
Jarskan kanssa toivottavasti potkitaan toisiamme paremmiksi ja nopeammiksi, ( mua vähän enemmän.....)
Mullahan oli muitakin tavoitteita: Hidasajo, varttimaili, nopeustesti, kouluttajatestit...
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Jukka_R - 06.04.12 - klo:23:05
Muilla radoilla kuin Botnialla uusille sekuntiluvuille, eli:

Alastaro 1:25.?
Kemora 1:12.?
Motopark 1:32.?
Räyskälä 1:30.?

Mopossa lienee kohta parempi alusta kuin hankittaessa (Wehnän ruuvaama), oma fyysinen kunto parempi kuin koskaan intin jälkeen (valitettavana lisämausteena on n. 10 kg suurempi elopaino, joka voi kostautua), joten ainakaan noihin hommat eivät kaadu.

Tavoitteena olisi saada lisäksi keskimäärin enemmän pisteitä kuin aikaisempina vuosina per kisa. Viime vuosi meni tuolta osin alta penkin (19/6) ennätys on 2010, jolloin 28p/6 kisaa, eli 4,66p/kisa. Jos siis asettaisi tavoitteeksi 5p/kisa.

Kalusto siis säilynee ennallaan, 2008 R1. Katsellaan ja odotellaan jos 2013 tai 2014 Yamaha saisi tehtyä vastaiskun Bemarille ja Kawalle ja kaluston voisi päivittää vikkelämpään.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: murmela - 07.04.12 - klo:00:07
Parantaa vauhtia ainakin 2,75 promillee (248 tuhannesosasekunttia) alastarolla, nii pääsis vihdoi ja viimein alle sen 1:30. Ei pitäis olla paha rasti. Utopistisena tavotteena vois olla 1:25.
Kemorassa päästä omalle tasolle, vaikka ratapäiviä siellä ei tod näk tuu oleen tänäkään kesänä kuin kolme(?). Kierrosaikana se ois vähintää jotai 1:14(?).
Noin yleisesti ottaen keskittyä enemmän tekemiseen siel radalla, ja jättää huviajelut vähemmälle.
Viimestään gotland ringin jälkeen vetää riskikerroin surutta ihan tappiin.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Kuulapää - 07.04.12 - klo:00:25
Katotaan kuinka pitkälle tolla vanhalla ruoskalla päästään.

Tavoite
Alastaro: alle 1:30
Motopark: alle 1:40
Kemora: 1:15 puolelle
Botnia: alle 1:20
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Jukka_R - 07.04.12 - klo:06:34
Kemora: 1:15 puolelle
Botnia: alle 1:20

Eli suhteessa sama jos pääsisi Cooperissa 3000 m ja 1500 metrillä alle 10 min. Käytännössä noilla radoilla erot mitataan kymmenyksissä. Aika vähässä on kuskit joilla ero on yli sekunnin.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: carbon - 07.04.12 - klo:08:41
(valitettavana lisämausteena on n. 10 kg suurempi elopaino, joka voi kostautua )

Omia kokemuksia Kemoralla:
71kg 1:16.7
76kg 1:15.9
80kg 1:13.6

Ensi kesänä 85kg ja entistä kovempaa. Jos nahkapuku mahtuu vielä päälle.  :)


Eihän, Jukka R, tuo painon lisäys tuottanut ongelmia " Kierrosaika ja läskit " laatikossa....??
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: heippa - 07.04.12 - klo:11:25
Vastaa lainaamalla
Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.2 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.1 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:15 -> 1:11-alkuinen
Motopark:1.33-> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä 1.31> 1:28 -alkuinen.

Meillo niin samat noi suunnitelmat, mut vähän piti muokata  :P
Mut tosiaan kyl nyt on vähän niin, että jos noi vanhat pierut menee mua kovempaa ens kesänä, niin lyön kyllä hanskat tiskiin ja ostan sit hevosen.
Pitäkää tunkkinne  ass_1
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Kuulapää - 07.04.12 - klo:12:46
Kemora: 1:15 puolelle
Botnia: alle 1:20

Eli suhteessa sama jos pääsisi Cooperissa 3000 m ja 1500 metrillä alle 10 min. Käytännössä noilla radoilla erot mitataan kymmenyksissä. Aika vähässä on kuskit joilla ero on yli sekunnin.
Botnialla käynyt yhteensä kaks ratapäivää, hitaassa sekä keskinopeessa, joten ajattelin pitää tavoitteet maltillisena. Tällä kaudella näyttäisi tulevan siellä taas kaks päivää lisää.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Nitrous - 07.04.12 - klo:13:45
Vastaa lainaamalla
Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.2 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.1 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:15 -> 1:11-alkuinen
Motopark:1.33-> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä 1.31> 1:28 -alkuinen.

Meillo niin samat noi suunnitelmat, mut vähän piti muokata  :P
Mut tosiaan kyl nyt on vähän niin, että jos noi vanhat pierut menee mua kovempaa ens kesänä, niin lyön kyllä hanskat tiskiin ja ostan sit hevosen.
Pitäkää tunkkinne  ass_1

Unohtu se kaikkein tärkein tavote tuolta avausviestistä: Eli päätavoite kaudelle 2012 on viedä Heipan päänahka yli puolella Suomen radoista.  :D
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: app - 07.04.12 - klo:17:45

Jos meinaat Alastarossa mennä mua kovempaa niin päivitä samalla toi Kemoran tavote 1:12 alkuseks. Kemora on helppo rata oppia meinaan.  ;)

On aika paljon parannettavaa tuohon, mutta ei yrittänyttä..
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Birke - 08.04.12 - klo:14:50
Tavoitteena ajaa reilusti enemmän ratapäiviä kuin edellisinä kausina. Turvallisesti pystyssä pysyen ja omaa vauhtia kehittäen. Jos 5 sek saisi pois ajasta Kemorassa niin hyvä.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: heippa - 08.04.12 - klo:19:57
Eli päätavoite kaudelle 2012 on viedä Heipan päänahka yli puolella Suomen radoista.  :D

Eli pitäskö tää nyt ottaa silleen, et jos sie meet minuu kovempaa, niin pitäkää tunkkinne hesse_fool
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Nitrous - 08.04.12 - klo:20:02
Eli päätavoite kaudelle 2012 on viedä Heipan päänahka yli puolella Suomen radoista.  :D

Eli pitäskö tää nyt ottaa silleen, et jos sie meet minuu kovempaa, niin pitäkää tunkkinne hesse_fool

Mie voin kyllä neuvoo ja vetää lisää vauhtia sit jos noin tapahtuu.  :D

Mut eikös toi pitäs ottaa enemmänkin lisänatsoina, kun sun opettama (ex)-koheltaja menee jo melkein yhtä kovaa kuin opettajansa.  ::)
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Vuorela - 09.04.12 - klo:16:53
Alastaro: 1:27.0 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:13.6 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:13.4 -> 1:11-alkuinen
Motopark:  -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä  -> 1:28 -alkuinen.

Pienellä muokkaamisella noi ajalliset tavoitteet osui myös itselle. Muita tavoitteita sitten olis päästä viime kauden peikoista eroon ja käyttää enemmän aikaa treenaamiseen kilpailemisen sijasta. Siinä sivussa tarkoituksena käydä kokeilemassa pari kisaa ja katsoa miten kisaaminen maistuu. Kisat on näillä näkymin endurance sekä kemoran ja räyskälän jokkis. Alastaro jäi viime kesältä lähes kokonaan välistä, joten sinne pitäs saada treenipäivä lisää.

Kaluston puolesta olis parkoitus pärjätä samalla pyörällä koko kausi, kokeilla uusia renkaita ensimmäistä kertaa ja oppia lukemaan dataa omasta ajosta.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Vuorela - 24.04.12 - klo:18:54
Alastaro: 1:27.0 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:13.6 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:13.4 -> 1:11-alkuinen
Motopark:  -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä  -> 1:28 -alkuinen.

Pienellä muokkaamisella noi ajalliset tavoitteet osui myös itselle. Muita tavoitteita sitten olis päästä viime kauden peikoista eroon ja käyttää enemmän aikaa treenaamiseen kilpailemisen sijasta. Siinä sivussa tarkoituksena käydä kokeilemassa pari kisaa ja katsoa miten kisaaminen maistuu. Kisat on näillä näkymin endurance sekä kemoran ja räyskälän jokkis. Alastaro jäi viime kesältä lähes kokonaan välistä, joten sinne pitäs saada treenipäivä lisää.

Kaluston puolesta olis parkoitus pärjätä samalla pyörällä koko kausi, kokeilla uusia renkaita ensimmäistä kertaa ja oppia lukemaan dataa omasta ajosta.

Tuli kirjoiteltua vähän pidemmin tulevasta kaudesta blogin puolelle: http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html (http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html)
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: jarska - 25.04.12 - klo:08:00
Tuli kirjoiteltua vähän pidemmin tulevasta kaudesta blogin puolelle: http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html (http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html)

Olipas mukavaa luettavaa, linkeistä vaan puuttui joku ratasaitti. innocent_1
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Vuorela - 25.04.12 - klo:08:25
Tuli kirjoiteltua vähän pidemmin tulevasta kaudesta blogin puolelle: http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html (http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html)

Olipas mukavaa luettavaa, linkeistä vaan puuttui joku ratasaitti. innocent_1

Linkki lisätty. Ollut pikkusen heikolla tuon päivittäminen noin muutenkin. Nyt taas kun kausi alkaa niin tulee varmaan tämänkin kanssa touhuttua.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: jarska - 25.04.12 - klo:09:47
Tuli kirjoiteltua vähän pidemmin tulevasta kaudesta blogin puolelle: http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html (http://mikavuorelaracing.blogspot.com/2012/04/kausi-2012.html)

Olipas mukavaa luettavaa, linkeistä vaan puuttui joku ratasaitti. innocent_1

Linkki lisätty. Ollut pikkusen heikolla tuon päivittäminen noin muutenkin. Nyt taas kun kausi alkaa niin tulee varmaan tämänkin kanssa touhuttua.

Kitoosh. shakehands_1

Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Nitrous - 12.09.12 - klo:13:09
Kesä lähestyy, mutta vielä ei pääse radoille, joten nyt on hyvä hetki vielä repostella kuinka kovaa aikoo mennä ensi kesänä ja kuinka monta pokaalia hyllystä löytyy kauden päätteeksi.

Meikäläisen lähtötaso eri radoille löytyy tuolta ratahistoriaa topicista ja tässä ensi kesän tavoitteet.

1) Kaluston hankinta. Tavoitteena löytää peli, joka riittää vähintään B:n kärkikahinoihin.
2) 20-30 ratapäivää ensi kesälle.
3) Pari jokkiskisaa ja endurance pitäisi yrittää käydä ajelemassa.
4) Uudella kalustolla B:n kympin kärjen vauhteihin kauden päätteeksi.

Käytännössä kohta 4) tarkoittaa seuraavaa:
Alastaro: 1:27.9 -> 1:24-alkuinen
Kemora: 1:14.2 -> 1:11-alkuinen
Botnia: 1:20 -> 1:11-alkuinen
Motopark: ? -> 1:30-alkuinen, mielellään alle maagisen 1:30-rajan.
Räyskälä ? -> 1:28 -alkuinen. (Jos pääsee paikanpäälle).

Tavoitteet on korkealla ja osa todennäköisesti jää toteutumatta, mutta näillä lähdetään liikenteeseen ja katsotaan mitkä toteutuu kauden mittaan.

Ja tässä toteutuneet:
1) Keväällä tuli hankittua -08 R1, jolla kyllä ehtii riittävästi.
2) 15-20 ratapäivää, joista neljänä olin vetämässä koulutusta Kotimaan radoilla tuli siis ajettua omaa ajoa vain reilu 10 päivää koko kesänä.
3) Kisaaminen on edelleen näköjään liian kallista. Saas nähdä mitä ens kaudelle keksii.
4) Osaltaan onnistui, osaltaan ei johtuen lähinnä liian vähästä ratapäivien määrästä.

Alastaro: 1:24.8 (Tavoite täyttyi nippa nappa vikalla Alastaron keikalla kolmen viikon ajotauon jälkeen.)
Botnia 1:20.x (En päässy käymään tänäkään kesänä)
Gotlandring: 1:28.74 (Tästä voi sanoa, ettei kovin montaa suomalaista löydy, jotka ois ajanu kovempaa. :D)
Kemora: 1:12.5 (Yhden päivän päähän jäi tavoite)
Motopark: 1:33.35 (Päivä tai kaksi lisää ja olisi tavoite saavutettu)
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Jukka_R - 12.09.12 - klo:17:21
Muilla radoilla kuin Botnialla uusille sekuntiluvuille, eli:

Alastaro 1:25.?
Kemora 1:12.?
Motopark 1:32.?
Räyskälä 1:30.?

Mopossa lienee kohta parempi alusta kuin hankittaessa (Wehnän ruuvaama), oma fyysinen kunto parempi kuin koskaan intin jälkeen (valitettavana lisämausteena on n. 10 kg suurempi elopaino, joka voi kostautua), joten ainakaan noihin hommat eivät kaadu.

Tavoitteena olisi saada lisäksi keskimäärin enemmän pisteitä kuin aikaisempina vuosina per kisa. Viime vuosi meni tuolta osin alta penkin (19/6) ennätys on 2010, jolloin 28p/6 kisaa, eli 4,66p/kisa. Jos siis asettaisi tavoitteeksi 5p/kisa.

Kalusto siis säilynee ennallaan, 2008 R1. Katsellaan ja odotellaan jos 2013 tai 2014 Yamaha saisi tehtyä vastaiskun Bemarille ja Kawalle ja kaluston voisi päivittää vikkelämpään.

Alastaron osalta toteutui (1:24.0, joka yli odotusten)
Motoparkin osalta meni munilleen, puhtaasti liian huonon kunnon ja CBR cuppiin osallistumisen johdosta ja jäi 1:33.1 alkuiseen, joten 0,1 sek liian hitaasti.
Kemoralla satoi käytännössä aina, joten eipä tullut uusia ennätyksiä.
Räyskälässä yli odotusten, eli 1:29 alkuinen
Kisoja ajettiin viisi ja pisteitä tuli rapiat 40, joten sekin meni yli odotusten.

Kokonaisuutena kausi meni paremmin kuin etukäteen kuvittelin, joten tyytyväinen olen. Nyt sitten fiilistelemään Alastarolle ja suunnittelemaan ensi kautta ja sen tavoitteita. Samalla pyörällä ajetaan, joten kovin suuria harppauksia ei ole odotettavissa. Wehnälle kuuluu suurin kiitos aikojen parantumisesta. Kyllä se koulutus vaan on helpoin (ja halvin) tie aikojen parantamiseen, sanoi Essolla kuka mitä sanoi.

Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: murmela - 12.09.12 - klo:18:06
Kokonaisuutena kausi meni paremmin kuin etukäteen kuvittelin, joten tyytyväinen olen. Nyt sitten fiilistelemään Alastarolle ja suunnittelemaan ensi kautta ja sen tavoitteita. Samalla pyörällä ajetaan, joten kovin suuria harppauksia ei ole odotettavissa. Wehnälle kuuluu suurin kiitos aikojen parantumisesta. Kyllä se koulutus vaan on helpoin (ja halvin) tie aikojen parantamiseen, sanoi Essolla kuka mitä sanoi.
Eikös Wehnä luvannu sulle keväällä ett sun ajat paranee pari sekkaa joka radalla, talvella mopoon tehtyjen alustamuutosten ansiosta?
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: pienisopoapina - 12.09.12 - klo:19:24
Olipa Nitroonilta hyvä nosto  peukku_1

Oma tavoitteeni oli päästä uudella mopolla .orgin nopeen ryhmän aikavaatimuksiin Kemorassa eli 1.20. Toinen motiivi tuohon aikaan pääsemiseen oli kun mopon myyjä sanoi ajaneensa noin 1.20 vauhteja. Tuohon pääsin eli 1.16.6 tuli ajaksi ja riemu oli katossa. Samaan aikaan Haukiputaan miehet veti kuitenkin paljon kovempaa ja myyjäkin tarkensi ajaneena 1.15 alkuisia, joten vielä jäi hampaankoloon enkä laita mopoa vielä talvivarastoon.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: jarska - 12.09.12 - klo:19:37
Mulla ei niinkään ajallisesti kovia tavoitteita, jotenkin vaan tuntuma, et tolla nykysellä kamppeella tulen ajamaan kovempaa kuin ennen ja tää on vaffa tunne. :D
Tuunaukset alkas olemaan kohdillaan, pientä hiomista vielä ja pyrkimyksenä ajaa nopeessa ryhmässä silleen, ettei tarvii ihan  jaloissa olla.
Kerhokisat on vielä mietinnässä, mut jos kisailusta puhutaan, niin app:n ja Carbonin päihittäminen on suorastaan pakollista...tai ainakin perässä pysyminen. :P
Kokonaisuutena tavoittelen ehjää kautta, ilman konttaamisia ja kehityksen suhteen olen tasaisen toiveikas, ilman yliyrittämistä. airrev_1

Vaatimattomat oli tavoitteet ja siltikin osa jäi haaveeksi.
Kovempaa kyl mentiin, ei paljoa mut kuitenkin ja nopeessa ryhmässä ei joka kerta edes hitain.
Kerhokisat oli tissiposkelle liikaa, kuten kova luu app:kin, mut Carbon setä tuli piestyä niin kovalla kädellä et laittoi ratamoponsa myyntiin. :P
Yliyrittämiset jäi pois, eli tossa meni kuten suunnittelin, mut pieni konttaus synkisti tilastoja.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Jukka_R - 12.09.12 - klo:19:52
Kokonaisuutena kausi meni paremmin kuin etukäteen kuvittelin, joten tyytyväinen olen. Nyt sitten fiilistelemään Alastarolle ja suunnittelemaan ensi kautta ja sen tavoitteita. Samalla pyörällä ajetaan, joten kovin suuria harppauksia ei ole odotettavissa. Wehnälle kuuluu suurin kiitos aikojen parantumisesta. Kyllä se koulutus vaan on helpoin (ja halvin) tie aikojen parantamiseen, sanoi Essolla kuka mitä sanoi.
Eikös Wehnä luvannu sulle keväällä ett sun ajat paranee pari sekkaa joka radalla, talvella mopoon tehtyjen alustamuutosten ansiosta?

Kyllä. Alastarolla vuodessa parannusta tuli reilut 2 sekuntia, samoin Räyskälässä. Motoparkissa kuivalla aika-ajossa edellisen kerran 1:38.0, nyt 1:33.1, joten siihenkin tyytyväinen, jos puhtia olisi ollut, kisassa olisi menty kovempaa (oma arvaus 1-2 sek) kuten aina ennenkin.
Botniaringillä edellisessä kisassa kuivalla (sama aika vuodesta) 1:15.3, nyt 1:13.6.

Ehkä Kari ottaa kantaa (tai ehkä sinä) siihen oliko oppimisprosessin vaikutus vaikkapa Alastarolla 0,2 vai 0,5 sekuntia ja alustan sitten 2, 2,2 vai 1,8 sekuntia.

Valitettavasti syystä jota itse en tiedä, ajat eivät sateella parantuneet kuivalla ajettuihin nähden. Varmaan vika oli alustassa ja kuskissa.

Muista en osaa sanoa, mutta ainakin itselläni menee hieman aikaa ennen kuin muutoksia osaa hyödyntää. Voitaisiin muuten ensi kesänä ottaa keskinäinen kisa vaikka noilla CBR:llä. Ei tarvitse sitten spekuloida kumman pyörä oli parempi ja kumman ei kun ovat identtisiä.

Jotta homma olisi reilu, niin saat käydä treenaamassa niillä kahtena päivänä, sitten kokemusta on yhtä paljon. Ohessa vielä kertauksena ajat mitä niillä Motoparkissa ajettiin.

Aika-ajo
1 Kari Vehniäinen 1:57.856
2.Jukka Relander 1:58.918
3. Iikka Ahonen 1:59.270
4. Jussi Mäkelä 2:07.364

Kisa
1.Iikka Ahonen 1:56.604
2 Kari Vehniäinen 1:56.636
3. Jukka Relander 1:57.123

Mielestäni tuo on aika loistava tapa verrata kumpi osaa ajaa ja kumpi ei. Kari osasi ja pisti päihin minua, mikä nyt ei varmaan suurena yllätyksenä tullut kummallekaan, tuskin yleisöllekään. Haaste on nyt heitetty, talvi aikaa lenkkeillä, puntteilla ja kerätä vaikka vaadittava muutama satanen kasaan.
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: pr7 - 12.09.12 - klo:20:06
Ensimmäisen kauden tavoitteet:
Pysyä pystyssä: ei onnistunut, kaato kävelyvauhdista Alastarolla
Opetella rauhallisesti ajamaan ilman suurempia happihetkiä: onnistui
Parantaa aikoja joka ajopäivänä: onnistui
Osallistua classic-lähtöihin: onnistui
Osallistua koulutukseen: siirtyi ensi kaudelle omasta halusta (parempi kun ei sekoittanut kenenkään ajoa ennen Motoparkin kisaa)
Kauden ajat:
Kemora 1.22
Motopark 1.45
Alastaro 1.36
Botnia käymättä

Kausi 2013:
17'' takavanne jotta saa tourinkitakasen huttuun
Lisää classic-kisoja
Osallistuminen kerhokisoihin
Aikojen parantaminen keskiryhmän nopeammalle puoliskolle

Kiitos ja niiaus
t: Petri
Otsikko: Vs: Kauden 2012 tavoitteet.
Kirjoitti: Wper - 13.09.12 - klo:14:15
Tavoitteisiin tältä kaudelta päästiin. elikkä se kemoran 1.20 alitus onnistui ja toistaiseks paras aika kemoralla on se 1.17.0
ensimmäinen ratakesä meni 600 puikoissa ja koitetaan josko seuraava kesä olis tonninen alla.
tämähän oli mulla ensimmäinen kesä kun tuolla radalla enemmän tullut käytyä. kesä 2011 tais kertoja tulla 3 tai 4.
aivan kaatamatta tää  kesä ei kuitenkaan mennyt, mutta isommilta vahingoilta vältyttiin joten siltä osin ok.
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020