MP-Rata

MP-RATA => Varikolla => Aiheen aloitti: carbon - 20.04.12 - klo:18:00

Otsikko: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: carbon - 20.04.12 - klo:18:00

          Omassa kotikerhossa on vähän väännetty kättä viime aikoina energian ja eurojen laittamisesta jäsenistölle.
Nyt kun alkaa olemaan noita täsmä pyöriä Lappiin, eurooppaan, Cityyn, metsään ym. Voisko laittaa kuitenkin kolmeen kategoriaan noita mopoja.
Esim kyykyt ja pystyt, joilla voi radalla käydä, esim ( RR ja FZ1 ),  Touring +250kg, esim ( Pan European ja Wingit ) ja Custom tyyppiset, esim Intikat ja Harrikat.
Vanhoissa, perinteikkäissä, isoissa kerhoissa alkaa keski-ikä olla +40, lähentelee 50. Tämän tyyppiset kerhot alkaa suosimaan telttaralleja ja matkapyöräilyjä.
Eipä tuossa mitään pahaa ole, mutta toinen käsi ihmettelee että miksei nuoria tule enää mukaan remmiin ?
Harvat nuoret ne aloittaa Wingistä tai Rocketista. Mielestäni monet nuoremmat eivät enää liitykään mihinkään kerhoon, jos johonkin liittyvät niin tällaisiin forumeihin paremminkin.
Mitäs mieltä Mpradan nuoremmat, kiinnostaako kerhot ? Entäs vanhemmat, kuulutteko kerhoihin ? Minkälaisiin ? Mikä on "siviilipyörä" ?
Onko olemassa sellaista yhtälöä että ajelee viikolla Wingillä ja sitten sunnuntaiksi Rytkösellä Kemoraan ? Monellako on Harley ja kyykky samassa tallissa ?
Ei tämä voi olla pelkkä ikäjuttukaan. Itse olen 50 täyttänyt ja ajelen kyykyillä. Ei vain nappaa nuo isot. Onko se jo geeneissä millä sitä ajelee loppuikänsä ?
Onko se vähän sama kun toisella on eko-auto, 60 hv ja samankokoisella, ikäisellä, samaa sosiaaliluokkaa olevalla kaverilla pitää olla väh 300 hv jenkki tai Audi ?
Joskus huvittaa huoltoaseman baarissa kun motoristeja tulee niin voi aika tarkkaan sanoa mikä pyörä kenelläkin on ihan ulkonäön perusteella tai ainakin vaatteista
jo tunnistaa pyörän. Habitus juttuja taitaa olla....
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Kuulapää - 20.04.12 - klo:18:07
Mikä se kysymys olikaan?  :)
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Hese - 20.04.12 - klo:18:22
Itselläni on taulussa noin 40 vuotta, ja en voi kuvitella itseäni ajamassa Wingillä tai GTR:llä. Mulla on aina ollut kyykkypyöriä (+kuralinko), ja tuskin se siitä mihinkään muuttuu.

Tästä tulee ihan mieleen mummovainaan jutut, kun minä nuorena kollina kuuntelin "sitä rokkia" ja hän taas einogröniä; "kyllä sinäkin sitten vanhemmalla iällä alat kuuntelemaan einogröniä". 30 vuotta myöhemmin, enkä vieläkään kuuntele eikkaa vaan "rokkia".
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Nitrous - 20.04.12 - klo:19:08
Oma näkemys kerhoista on se, että ne eivät tarjoaisi minulle juuri mitään lisäarvoa harrastukseen tällä hetkellä. Aktiivinen toiminta yhdessä Suomen suurimmassa mp-yhdistyksessä (tai no kai se kerhoksikin voidaan lukea) ja iso kimppatalli antavat oikeastaan kaiken mitä tarvitsee.

Tuohon pyörähommaan sen verran, että nyt kun on kilpurikin hankittu, voisi kadulle harkita jotain pitkäkeulaista puksutinta tahi supermotoa. Tehoa maks 60heppaa, että olisi edes pieni mahdollisuus pitää kortti taskussa. Tuo supermoto ei kyllä ehkä sovellu tuon kortin säilyttämiseen, mutta olisihan se häiriintyneen hauska laite. Tahi trial-mopo...tai semmonen KTM:n funduro. Tosin kaiken järjen vastaisesti tulee varmaan hankittua joku Super Duken tyyppinen kampe kuitenkin. Ja eikai sitä vanhanakaan tartteis eri tavalla harrastaa, paitsi jos haluaa tahi ei taivu ratapyörän päälle. Olisihan se varmaan ihan hauskaa ohitella porukkaa jollain Wingillä ulkokautta kipinät sinkoillen.

Jos alkuperäinen kysymys oli monipolvinen ja epäselvä, jatkanee tämä vastaus about samalla linjalla.  :D
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Grandi67 - 20.04.12 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.04.12 - klo:19:08


Tuohon pyörähommaan sen verran, että nyt kun on kilpurikin hankittu, voisi kadulle harkita jotain pitkäkeulaista puksutinta tahi supermotoa.

No mikäs laite tuli hankittua?
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: jarska - 20.04.12 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.04.12 - klo:19:08
Jos alkuperäinen kysymys oli monipolvinen ja epäselvä, jatkanee tämä vastaus about samalla linjalla.  :D

reps_1 En minäkään löytänyt tuosta Carbon sedän tunteellisesta vuodatuksesta kysymystä, mutta vastataan silti...
kerhoille ei ole yksinkertaisesti aikaa, eikä kyllä halujakaan, nämä kuviot riittää ihan hyvin.

Pyörissä on kokeiltu lähes kaikkee laidasta laitaan...Wingi/LT --> välimallisporttourinkien+nakujen kautta kyykkyyn ja heti kun kyykyn alle sai, huomas et tää on mun juttu, miksen älynnyt jo nuorempana kokeilla.
Sitten kun vielä syttyi ratakipinä, ei voi mitään, "wanhakin" mies syttyy liekkeihin, ne äänet ja se voiman tunne. tongue_2
Kyllä mä voisin körötellä helposti jollain wingillä ja jopa customilla...jos meinaan toisena pyöränä olis...ei mulle silti kelpaa kyykky pelkästään radalle, kilvettömänä, sillä pitää päästä myös kadulle, matkapyörän vastapainona. airrev_1

Rataa haluan tahkota niin kauan kuin terveyttä ja rahaa suinkin piisaa... ja siihen saakka kun hampaat pysyy suussa ja jos ei pysy niin varikon naulaan ja uudelleen kehää kiertään.
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: carbon - 20.04.12 - klo:20:22
En tuossa yhtä selvää kysymystä vissiin esittänytkään, semmonen retoorinen avaus jos sais jutun juurta. Mulla itsellä on ollut kyykky ja enska pyörä yhtä-aikaa.
Se taitaa olla suht yleinen yhdistelmä ? Oli muuten hyvä nimi " Funduro ", sillä lähtee kyllä kortti myös helpolla.
Vähän off topic: Nopeat ratamiehet eivät välttämättä osaa enduroa, crossipyörää viedä ollenkaan! Jos ei ole ennen kokeillut. Kyllä sitä nurmikolla ja poluilla ruovitaan, mutta kun mennään oikein metsään niin siellä on uusia lainalaisuuksia jotka oppii vain siellä ajamalla.
Mutta hyvä enska kuski vie jopa ensikertalaisina radalla pyörää yllättävänkin lujaa ! Olisko siinä jotain silmän ja vartalon hallintaa mukana, jota mielestäni tarvitaan enemmän metsässä kuitenkin. Löinköhän kirveeni kiveen näin ratafoorumilla ?
Oli mullakin muuten Pan European. Se nyt on liikkumista turvallisesti, munattomasti aasta beehen, ei kiksejä.
Ehkä siltikin katupyöräksi, radan lisäksi, ottaisin K 1300 S BMW. Samaa sarjaa kun Pannari mutta jokin siinä on enemmän...mun mielestä.
Shadow ja Intikka nahkalaukkuineen  ???
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Raaseri - 20.04.12 - klo:20:23
Samaa kaavaa mennään. Lopetin edellisen kerran mopoilun 2006, kun tuli oltua mukana perustamassa firmaa. Kaikki rahat ja aika meni siihen. Satuin sitten 2007 olemaan Kaliforniassa ja ajattelin että maassa maan tavalla. Harrikka alle ja Pasific Highwaylle. Tie oli komea, mopo teki mieli viedä ekan kilsan jälkeen takas. Totesin että näissä ei ole mulle mitään. Noh tulipa käytyä Laguna Secassa ja katsastetua Korkkiruuvi.

Pari vuotta myöhemmin yritin reissata 1,8 litraisella Wingilla. Sen vein takas vuokraamoon n 50 kilsan jälkeen ja vuokrasin tilalle avoauton. Ei toooooooooodellakaan mun juttu. Nakut on jees, mutta kyllä parhaimmat kiksit saa noi käsiä repivät rataskalpellit. Ja crossit.

Kerhot. Pakko kuulua kausikorttien takia joihinkin kerhoihin. Wasa MC:ssä oli aikanaan mukavaa porukkaa, mutta Vaasan tomut jäi taakse 13v sitten.
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Mazze - 20.04.12 - klo:20:35
Kyllä ainakin vielä tuntuu siltä että kyykyt on mun juttu, vaikka enduron osto talvipeliksi on kyllä pyörinyt mielessä. Toki moottorikelkkakin on ollut vaihtoehtona että pääsee hieman ajohaluja hillitsemään talvellakin.

Kerhoon liittymistä olen kans miettinyt mutta tuntuu siltä etten sais siitä mitään lisäarvoa omaan harrastustoimintaan nyt kun muutama kaverikin on hommannut pyörät alle. Tuntuu vaan siltä että kaikki tämän kylän kerhot on täynnä juuri niitä n.50v wingillä eurooppaa kierteleviä ukkoja. Ei sillä että se ikä haittais, mutta itse tykkään hieman erityylisestä ajelusta.
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Jukka_R - 20.04.12 - klo:20:42
Lainaus käyttäjältä: Hese - 20.04.12 - klo:18:22
Tästä tulee ihan mieleen mummovainaan jutut, kun minä nuorena kollina kuuntelin "sitä rokkia" ja hän taas einogröniä; "kyllä sinäkin sitten vanhemmalla iällä alat kuuntelemaan einogröniä".

Ukilleni joku viisas tiesi kertoa, että kyllä se jossain vaiheessa aikuistuu ja lopettaa naisten jahtaamisen ja riettaat vitsit. Eivät olleet väärässä. Kuoppaan laitettiin eikä ole sieltä kenenkään perään lähtenyt. Uskon, että itselleni käy mopojen suhteen samoin. Tosin olen vasta vajaa 30 vuotta kyykyillä ajanut, joten voi olla, että jossain vaiheessa valaistun ja hankin homosohvan, lopetan dokailut, kännipainit ja en enää kiroile. Sitä odotellessa...
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Turder - 20.04.12 - klo:20:45
Olen varmasti foorumin nuorempaa puoliskoa, joten enemmän tai vähemmän "äänioikeutettu" tähän ketjuun innocent_1 Nojoo, eipä nuo mp-kerho ja muut massatouhut kiinnosta. Itse kyllä koen kerhotoiminnan juurikin harrikka- ja matkasohvaharrastajien touhuiksi. Heti välähtää joko nahka- tai huomioliivit mieleen kun joku alkaa paasaamaan kerhosta. Ja kun nuo ei kiinnosta niin kerhot, rallit tms. ei nappaa.

Aina tykännyt mennä vähän omia polkuja ja pienellä porukalla. Ainoa mikä motivoisi liittymään johonkin kerhoon, on taloudelliset edut, mutta toisaalta en ole vielä sillekään keksinyt perusteita kun tilaan rojut ulkomailta, ratapäiviäkin olen kiertänyt pääasiassa vain ns. vapailla vuoroilla, pyörät huollan itse (veljen suurella avustuksella bowdown_1)... eli taloudellisia syitäkään kerhoetujen muodossa en ole nähnyt omalla kohdalla järkeväksi. Lisäksi noita kerhoja on aika paljon, joten on jopa pientä valinnanvaikeuttakin kun miettii, että mikä antaisi kokonaisvaltaisimmat edut ja sellaiset josta itse hyötyisin eniten confused_thinking

Joitain kokoontumisiakin on tullut kokeiltua, kuten orgin letka-ajoja tai bomber-iltoja, muttei noissakaan ole ollut sellaista koukuttavaa juttua. Mukava käydä kerran pari kesässä, that's it.

E: niin ja pyörätyyleistä sporttipyörien lisäksi kiinnostaa crossit ja enskat. Sieltähän se pyöräharrastuskin alkoi. Sorateitä on paljon ja siellä saa aika rauhassa luukuttaa. Ja talvella jäällä airrev_1
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: MarkoL - 20.04.12 - klo:22:07
Eihän noissa kerhoissa mitään vikaa ole,hyviä ystäviä ja kytköksiä tuppaa tulemaan ihan huomaamatta.
Itse kuulun Keski-Suomen suurimpaan kerhoon, nykyään vain rivijäsenenä.
(Ennen olimma niitä aktiivi-jäseniä.)
Noi kerhot vain tuppaa tarjoamaan semmoista yleistä toimintaa "massakansalle", jolloin marginaalit jää paljon pienemmälle huomiolle, ja samalla tietenkin rahallinen panostuskin on paljon pienempää.
Ja itse luen rata-ajon aika lähelle marginaali/ vähemmistö-lajiksi, näkeehän tuon kun kattoo mitä paikalliset/valtakunnalliset lehdet huomioi lajia jopa sm-tasolla...

Itse suosisin kahden pyörän taktiikkaa(ZRX 1200R+ 10R?), vaan lompakko ei myöten anna, joten kilvellinen musta kawa nähdään kesällä reuhuamassa radalla aivan väärillä ajolinjoilla ja jarrumerkeillä.

Mutta tuskin tulee enää aikaa vastaan jolloin ei enää radalla kävisi.
Sai tuo jokkiskuski #141 sen verran kovan kipinän aikaiseksi. ..




Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Vuorela - 21.04.12 - klo:21:13
Toistaiseksi kiinnostavat kokoontumisajot on järjestetty noin 5min ennen lähtöä varikon portilla.
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Fasu - 21.04.12 - klo:21:23
Parissa valtakunnallisessa järjestössä mukana,lähinnä nimenä ja joskus kahvilla paikalla. Asiat tulee hoidettua paremmin foorumin kautta. 4-t. Enduro kattelussa,
korvaa vähälumisena talvena kelkan ja säilyy ajotuntuma. Joku Tenere vaan turhan painava metsään ja semmosella on ensimmäisessä lääseikössä turvallaan.
Kermitin väriset 500 cc:t paremmin tarkoitukseen sopivia. :D Customit ja matkapelit ei kiinnosta vähäkään. Mopon pitää liikahtaa vaikka olis sitten rollaattori.
Tuo ihan turvallisuuden vuoksikin muun liikenteen seassa,että on vara säädellä nopeutta ja pitää turvavälejä, eikä sekoteta scootteriin.
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: T1mppa - 23.04.12 - klo:08:55
Nuorempana voin kertoa, että kerhoon kuulun ainoastaan pyörän talvisäilytys- ja ropauspaikan takia. Jos olisi oma talli, en kuuluisi kerhoon.

Kyllä minä tuolla radoillakin yleensä se nuorin olen (saattaa joku kevarimies olla nuorempi). Mutta korkea keski-ikä tuntuu olevan rataharrastuksessa. Olen kysynyt todella monelta kaveriltani, että miksi ei lähde kanssani radalle pyörimään. Vastaavat, että se on liian vaarallista eikä uskalla.

Ja vaikka kuinka vänkkään vastaan, että ei oo vaarallista vaan päin vastoin, sekä siellä on myös sinun tasoista ajajaa liikkeellä, ei auta. Kaveri keksii tyhmän tekosyyn ja jättäytyy pois kaikesta hauskuudesta. Kyllä sinne radalle halu pitää lähteä itsestä.

Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: murmela - 23.04.12 - klo:10:11
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.04.12 - klo:08:55Olen kysynyt todella monelta kaveriltani, että miksi ei lähde kanssani radalle pyörimään. Vastaavat, että se on liian vaarallista eikä uskalla.
Mulla on kans yks kaveri, joka sanoo ettei lähe radalle vaarantamaan itseään. Ja sit se duunaa siviilissä kaikennäköstä (toisaseks vain pieniä loukkaantumisia, ja saa nähä koska napsahtaa kunnolla), mikä on monin kerroin vaarallisempaa kuin radalla ajaminen.
Järki hoi...
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Grandi67 - 23.04.12 - klo:10:18
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.04.12 - klo:08:55
Ja vaikka kuinka vänkkään vastaan, että ei oo vaarallista vaan päin vastoin, sekä siellä on myös sinun tasoista ajajaa liikkeellä, ei auta. Kaveri keksii tyhmän tekosyyn ja jättäytyy pois kaikesta hauskuudesta. Kyllä sinne radalle halu pitää lähteä itsestä.

Saman huomannu osasta omia kavereita,mutta puheiden ja tekosyiden välistä kyllä usein paistaa se,että järkijättöinen katukaahari tietää saavansa neniin radalla,ja kunnolla.Radalla kun vaaditaan ajotaitoakin ollakseen nopea. Se on ainakin parilla mun kaverilla se,jonka takia ne ei radalle lähde.
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: jarska - 23.04.12 - klo:10:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.04.12 - klo:10:11
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.04.12 - klo:08:55Olen kysynyt todella monelta kaveriltani, että miksi ei lähde kanssani radalle pyörimään. Vastaavat, että se on liian vaarallista eikä uskalla.
Mulla on kans yks kaveri, joka sanoo ettei lähe radalle vaarantamaan itseään. Ja sit se duunaa siviilissä kaikennäköstä (toisaseks vain pieniä loukkaantumisia, ja saa nähä koska napsahtaa kunnolla), mikä on monin kerroin vaarallisempaa kuin radalla ajaminen.
Järki hoi...

Näitä löytyy paljon munkin kaveripiiristä, yleisin luulo on et siellä kaatuu heti :o :D... miksi hemmetissä, ei kait siellä tarvii sen enempää kaahottaa kuin normiliikenteessäkään jos ei halua.
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Grandi67 - 23.04.12 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.04.12 - klo:10:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.04.12 - klo:10:11
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.04.12 - klo:08:55Olen kysynyt todella monelta kaveriltani, että miksi ei lähde kanssani radalle pyörimään. Vastaavat, että se on liian vaarallista eikä uskalla.
Mulla on kans yks kaveri, joka sanoo ettei lähe radalle vaarantamaan itseään. Ja sit se duunaa siviilissä kaikennäköstä (toisaseks vain pieniä loukkaantumisia, ja saa nähä koska napsahtaa kunnolla), mikä on monin kerroin vaarallisempaa kuin radalla ajaminen.
Järki hoi...

Näitä löytyy paljon munkin kaveripiiristä, yleisin luulo on et siellä kaatuu heti :o :D... miksi hemmetissä, ei kait siellä tarvii sen enempää kaahottaa kuin normiliikenteessäkään jos ei halua.

Siinähän se onkin,jos ne kaahottaa,kuin normiliikenteessä normaalisti ajavat,mopo on paalissa ja ukko lasaretissa.
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Turder - 23.04.12 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.04.12 - klo:08:55
Olen kysynyt todella monelta kaveriltani, että miksi ei lähde kanssani radalle pyörimään. Vastaavat, että se on liian vaarallista eikä uskalla.

Ja vaikka kuinka vänkkään vastaan, että ei oo vaarallista vaan päin vastoin, sekä siellä on myös sinun tasoista ajajaa liikkeellä, ei auta. Kaveri keksii tyhmän tekosyyn ja jättäytyy pois kaikesta hauskuudesta. Kyllä sinne radalle halu pitää lähteä itsestä.

Ihan samoja kommentteja olen saanut itsekin. Usein vielä pelataan raha-kortti (rata-ajo liian kallista), mutta useimmiten selitys on se, että "kuitenkin pyöritään jaloissa, muut ajavat kovempaa jne." Mutta ne kaksi, jotka olen tähän mennessä saanut houkuteltua, ovat olleet aivan täpinöissään sen jälkeen ja ollaan käyty pari kertaa uudelleen porukalla ratailemassa. Ja toinen heistä sai vielä oman työporukansa lähtemään radalle peukku_1

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 23.04.12 - klo:10:18
Saman huomannu osasta omia kavereita,mutta puheiden ja tekosyiden välistä kyllä usein paistaa se,että järkijättöinen katukaahari tietää saavansa neniin radalla,ja kunnolla.Radalla kun vaaditaan ajotaitoakin ollakseen nopea. Se on ainakin parilla mun kaverilla se,jonka takia ne ei radalle lähde.

Samaa on huomattu itsekin muutamissa puolitutuissa. Essolla aina saa kuulla näitä legendin tyylisiä juttuja miten on ajeltu jotain tietä niin ja niin kovaa. Radalle näitä maaseutu-stonereita ei olla vielä saatu. Kerran mentiin Joensuuhun ajamaan lentokentälle ja yritettiin saada mukaan kaverin kaveria jne, varsinkin niitä joilla oli puheidensa mukaan päälle 300kmh kulkevia pelejä (lue 90-luvun tonnisatasia ja muita klassikkoja :D). Yllättäen ajopäivän aamuna jäivät pois erinäisten syiden vuoksi ass_1
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: jarska - 25.04.12 - klo:15:46
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 20.04.12 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.04.12 - klo:19:08


Tuohon pyörähommaan sen verran, että nyt kun on kilpurikin hankittu, voisi kadulle harkita jotain pitkäkeulaista puksutinta tahi supermotoa.

No mikäs laite tuli hankittua?

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.04.12 - klo:14:43
Lainaus käyttäjältä: app - 25.04.12 - klo:12:17
Minkälaisen hommasit, kysyy utelias.

Yamaha R1 -08 tuli hankittua.
Onnee uudelle ratalelulle!

this_thread_is_wothless_withou
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Nitrous - 25.04.12 - klo:16:01
Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.04.12 - klo:15:46
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 20.04.12 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.04.12 - klo:19:08


Tuohon pyörähommaan sen verran, että nyt kun on kilpurikin hankittu, voisi kadulle harkita jotain pitkäkeulaista puksutinta tahi supermotoa.

No mikäs laite tuli hankittua?

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.04.12 - klo:14:43
Lainaus käyttäjältä: app - 25.04.12 - klo:12:17
Minkälaisen hommasit, kysyy utelias.

Yamaha R1 -08 tuli hankittua.
Onnee uudelle ratalelulle!

this_thread_is_wothless_withou

Vähän lisää haastetta tuohon kuvien ottamiseen kun mopolla ja meikäläisellä on välimatkaa reilut 400km ja lisäksi mopo ei ole vielä edes omalla tallilla.
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: jarska - 25.04.12 - klo:16:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.04.12 - klo:16:01
Vähän lisää haastetta tuohon kuvien ottamiseen kun mopolla ja meikäläisellä on välimatkaa reilut 400km ja lisäksi mopo ei ole vielä edes omalla tallilla.

Okei, hyväksytään...ota nyt edes tuo zuzzuki poijes profiilistas. :P :D
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Nitrous - 25.04.12 - klo:18:38
Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.04.12 - klo:16:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.04.12 - klo:16:01
Vähän lisää haastetta tuohon kuvien ottamiseen kun mopolla ja meikäläisellä on välimatkaa reilut 400km ja lisäksi mopo ei ole vielä edes omalla tallilla.

Okei, hyväksytään...ota nyt edes tuo zuzzuki poijes profiilistas. :P :D

Joko ny kelpaa vai vieläkö pitää jotain muuttaa.  :D
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: murmela - 25.04.12 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.04.12 - klo:18:38
Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.04.12 - klo:16:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.04.12 - klo:16:01
Vähän lisää haastetta tuohon kuvien ottamiseen kun mopolla ja meikäläisellä on välimatkaa reilut 400km ja lisäksi mopo ei ole vielä edes omalla tallilla.

Okei, hyväksytään...ota nyt edes tuo zuzzuki poijes profiilistas. :P :D

Joko ny kelpaa vai vieläkö pitää jotain muuttaa.  :D

Minkälainen on kilpuri?
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Nitrous - 25.04.12 - klo:20:07
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.04.12 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.04.12 - klo:18:38
Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.04.12 - klo:16:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.04.12 - klo:16:01
Vähän lisää haastetta tuohon kuvien ottamiseen kun mopolla ja meikäläisellä on välimatkaa reilut 400km ja lisäksi mopo ei ole vielä edes omalla tallilla.

Okei, hyväksytään...ota nyt edes tuo zuzzuki poijes profiilistas. :P :D

Joko ny kelpaa vai vieläkö pitää jotain muuttaa.  :D

Minkälainen on kilpuri?

Moottoripyörä.  :D
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: jarska - 25.04.12 - klo:20:13
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.04.12 - klo:19:11
Minkälainen on kilpuri?

Veikkaisi et laite, jolla ajeta baut kilpa rdaci kans tai ilma?
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: APRR - 10.05.12 - klo:22:08
Minä kuulunen myös tämän foorumin nuorimpien ukkojen joukkoon ja kuulun kahteen kerhoon. Tosin Kahvakoplan tiloissa olen käynyt vain kerran - pari enkä ole minkäänlainen aktiivi. Mutta Räyskälän RR-kisojen toimitsijana olen ollut 5 vai 6 kertaa. Toisaalta jäsenmaksukin on vain nimellinen 7e vai 10e niin voin nyt sen verran tukea toimintaa.

Toinen kerhoni on Etelä-Savosta kotipaikkakunnaltani ja siihen liityin kaverini houkuttelemana. Hän taas on ko. kerhossa isänsä kautta. Ollaan siellä nuorimmat jäsenet, ja muu porukka koostuu arviolta tusinasta enska/crossikuskista ja sitten on kymmenittäin matkamotoristeja ja harrikkakuskeja, on seassa toki muutama muukin muoviluotikuski. Kerhotilat ovat tosi asialliset ropausmahdollisuuksineen. Mutta pääasiassa siellä käydään pelaamassa bilistä, saunomassa ja maistelemassa erinäisiä mallastuotteita.  beer_2

Ei tämän topicin aiheesta nyt oikein ota selvää niin jauhetaan vielä katupyöristä  :D   Myin just katukyykkyni pois kun ei sillä kiinnosta seisoa ruuhkassa ja pelätä hevosenpaskoja ja routaheittoja mutkapätkillä. Ja valkokilpisen kotarin omistaneena voin sano että älkää hyvät ihmiset ostako mitään supermotoa tai vastaavaa! Sillä lähtee vaan kortti sillon kun poliisit saa kiinni. Itelläni lähti kaks kertaa... samana syksynä. 

EDIT: Ainii piruvie kuulunhan mä myös HelRC:hen, Orgiin jne..  Mutta se nyt ei varsinaista kerhotoimintaa ole.
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Nitrous - 10.05.12 - klo:22:53
Tässä tää kauan kaivattu kuva pärrästä: http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3533067.jpg (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3533067.jpg)
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: jarska - 11.05.12 - klo:07:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.05.12 - klo:22:53
Tässä tää kauan kaivattu kuva pärrästä: http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3533067.jpg (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3533067.jpg)

Hui, tuohan näyttää komeelta ja nopealta.  :D
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Nitrous - 11.05.12 - klo:08:35
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.05.12 - klo:07:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.05.12 - klo:22:53
Tässä tää kauan kaivattu kuva pärrästä: http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3533067.jpg (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3533067.jpg)

Hui, tuohan näyttää komeelta ja nopealta.  :D

Ainakin voimaa siinä tuntu olevan ihan omiks tarpeiks. Suoranopeudet ekana päivänä n. 10km/h kovempia kuin viime kauden päätteeksi. :)
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: app - 11.05.12 - klo:10:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.05.12 - klo:08:35
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.05.12 - klo:07:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.05.12 - klo:22:53
Tässä tää kauan kaivattu kuva pärrästä: http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3533067.jpg (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3533067.jpg)

Hui, tuohan näyttää komeelta ja nopealta.  :D

Ainakin voimaa siinä tuntu olevan ihan omiks tarpeiks. Suoranopeudet ekana päivänä n. 10km/h kovempia kuin viime kauden päätteeksi. :)

Oliko tuntuma sama kuin minulla, eli melko kovalta vaikutti alusta ensin, ja varsinkin takapää, kun tuntui kaikki radan nypyt jakkarassa. Mutta aika äkkiä huomasi että on myös jämäkkä, ja jotenkin vaan luotettava. Ikään kuin pelivaraa virheisiinkin olisi enemmän?
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: Nitrous - 11.05.12 - klo:10:49
Lainaus käyttäjältä: app - 11.05.12 - klo:10:05
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.05.12 - klo:08:35
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.05.12 - klo:07:25
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.05.12 - klo:22:53
Tässä tää kauan kaivattu kuva pärrästä: http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3533067.jpg (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3533067.jpg)

Hui, tuohan näyttää komeelta ja nopealta.  :D

Ainakin voimaa siinä tuntu olevan ihan omiks tarpeiks. Suoranopeudet ekana päivänä n. 10km/h kovempia kuin viime kauden päätteeksi. :)

Oliko tuntuma sama kuin minulla, eli melko kovalta vaikutti alusta ensin, ja varsinkin takapää, kun tuntui kaikki radan nypyt jakkarassa. Mutta aika äkkiä huomasi että on myös jämäkkä, ja jotenkin vaan luotettava. Ikään kuin pelivaraa virheisiinkin olisi enemmän?

Mun mielestä ei tuntunu liian kovalta missään vaiheessa. Parempi sana kuvaamaan jousitusta olisi ehkä jämäkkä. Alusta tuntuu röykyissä ja nopeissa liikkeissä herkältä, mutta toisaalta alusta kantaa kuorman todella hyvin kun siihen on tarvetta. Esim. jarruihin pystyy tulemaan ihan tolkuttoman kovaa ja pyörä on täysin eleetön. Perän toiminnasta saa varmasti paremmin infoa sitten kun alkaa avaamaan kunnolla, tuon ekan päivän ajelin kuluneella renkaalla (20 kierroksen jälkeen ei enää näkynyt kulutusmerkkiä) ja todella varovaisilla avauksilla. Tosin tuskin tuolla tulee mitään ongelmia ihan heti vastaan kun näissä säädöissä suurinpiirtein saman painoinen kuski on mennyt viime syksynä 23-puolelle. Mopo siis oli täysin samoissa säädöissä kuin edellisellä omistajalla ja alla taisi olla jopa samat renkaat, edes painumia en tullut mitanneeksi.
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: poutis - 11.05.12 - klo:19:09
Kyllä se sitä säätelikin viime kesänä...Ja oli hyvä valinta kun kaadon jälkeen löytyy
hyvin osia varikolta. Pääsee poistaa kaatopeikon nopeasti airrev_1
Otsikko: Vs: Rata- ja katupyörä
Kirjoitti: app - 11.05.12 - klo:20:28
Ihan sama tuntuma mulla, nyt kun on oikean räärää-kuskin säädöt. Uskon että auttaa kehityksen tiellä. Helpotti ajamista, ja uskaltaa puristella ja availla rohkeammin. Ajat paranee, jos.. siis kun paranee kierrosten myötä.