MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: Fasu - 03.05.12 - klo:20:36

Otsikko: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Fasu - 03.05.12 - klo:20:36
Mistä sopiva istuin ratakäyttöön?  Ei oikein raaski tuunata alkuperäistä jakkaraa. Vikana on sen korkeus ja päällysmateriaali, jossa joutuu reilusti nostaan ahteria puolen vaihdossa. Persaus on kuin liimattuna siihen. Suomen ja Saksan purkupyörät on jo katteltu, eikä käytettyä löydy. Onko alettava pokkaamaan uusi pohja ja vietävä sitten tekele verhoomoon.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: MarkoL - 03.05.12 - klo:20:51
Jos jakkaran kiinnikkeet ei ole vaikeet kopsata,kokeilisin vääntää pellistä pohjan.
1-1,5mm pelti taipuu vielä hienosti , ja päälle liimais routamattoa.
Ei olis kaukeet tappiot vaikka heti ei osuskaan ihan kannikan muotoon.
Ja tuota vielä kopistelee vaikka radan varressa uuteen muotoon...
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Fasu - 03.05.12 - klo:21:25
Jos jakkaran kiinnikkeet ei ole vaikeet kopsata,kokeilisin vääntää pellistä pohjan.
1-1,5mm pelti taipuu vielä hienosti , ja päälle liimais routamattoa.
Ei olis kaukeet tappiot vaikka heti ei osuskaan ihan kannikan muotoon.
Ja tuota vielä kopistelee vaikka radan varressa uuteen muotoon...
Thanks. Varmaan edullisin keino ongelman korjuuseen loppupeleissä.  Ja voishan sitä kopistella vaikka kesken setin.. reps_1
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 03.05.12 - klo:21:38
Itsehän olen juuri tekemässä oikein varsinaista ratajakkaraa.
Jakkaran rungon sapluunan veistelin 4mm vanerista.
Siitä sit mallailu; runko 22mm vanerista, häsyrillä jne muotoillen/keventäen.
Päälle 12mm tiikkiviilutettu vaneri, pyöristyksest/ muotoilu 80-hiomalaikalla.
Etolasta tarvis hakee viel solukumii. Pohjan vois tyylitellä kilikalilla mattamustaks.
Kiinnitys tulee takaa samanlaisella kielekesysteemillä kuin orginaalissa, ja edestä pulteilla siihen orginaaliin tankin poikkiraudassa oleviin korvakkeisiin.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 05.05.12 - klo:00:02
Esim (Etola-yhtiöt) ETRA:sta:
NR-615 Solukumi 5mm 61,99e/m2, ts esim 30cm siivu x 1m levee, on 18,60e.
Bostik A3 kontaktiliima, 250ml, riittosuus 1m2, 12,20e.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 19.06.12 - klo:21:33
Jumalauta että tosta tulee hyvä. tongue_2 *jizz in my pantz*
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 21.06.12 - klo:22:55
Ou mai kaad... :o Siis: OU MAI KAAD mikä ero!!!1 :o
Nyt ei oo enää pienintäkään ongelmaa joka johtu siitä ett vakio penkki on liian loiva, liian pehmee, liian pyöree, liian liukas, tai ett tankki on liian liukas.
Heti ekassa mutkassa fiilis oli: :o cool_gif :-*

KANNATTI!
Ja jos joku ei usko, niin kokeilee vaikka pelkästään sitä ett liimaa tankin takaosan "ympäri" solukumia, niin tietää suurin piirtein mikä on homman juju.

:o
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: slowrider - 21.06.12 - klo:23:12
No itse tänään pari varovaista kokeilua kilvettömällä jossa shimmattu alusta. Eka ajatus olis että on tosi jäykkä perä eikä painu yhtään mutkissa. Näin jälkeen tajus, et eipä oo ku peltirunkoa vasten kate jonka päällä 5mm kumia. Ei se ihme et tuntuu kovalta ja takarengas/jousitus "tuntuu" ku vertaa perus penkkiin.

Tankin etuosa ku on tolla solukumilla vuorattu niin ei voi muuta sanoa ku että aika hurja ero liukkaaseen peltiin.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: jarska - 11.07.12 - klo:22:50
Bro toi ystävällisesti mulle palasen solukumia ja jos omatekele ei pysy/toimi, niin saapi Kemoralla liimailla uuden, kiitos.

Mun kermapeppu vierastaa kuitenkin noin ohutta(6mm) ja tilasin kokeeksi TÄÄLTÄ (http://www.bikerzracing.co.uk/p/Race_Seat_pads.php) valmiin palasen.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: app - 11.07.12 - klo:23:04
Bro toi ystävällisesti mulle palasen solukumia ja jos omatekele ei pysy/toimi, niin saapi Kemoralla liimailla uuden, kiitos.

Mun kermapeppu vierastaa kuitenkin noin ohutta(6mm) ja tilasin kokeeksi TÄÄLTÄ (http://www.bikerzracing.co.uk/p/Race_Seat_pads.php) valmiin palasen.

Ei se tunnu yhtään kovalta ajaessa. Uskonpa että et vaihda tätä jos ei irtoo.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: bro - 11.07.12 - klo:23:12
Samaa mielä appin kans, ei se tunnu yhtää liian kovalta ajaessa. Niin tasaisia nämä suomen radat ja kaikkia :D
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Juha_K - 11.07.12 - klo:23:18
Tein katteeseen korotuksen kuidusta ja lisäksi tulee vielä 8mm solukumi Etrasta. Tossa oli istuinkorkeus useamman sentin matalammalla kuin vakiopenkillä. Ei mikään ihme, että ajoasento tuntui hieman ahtaalta.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 12.07.12 - klo:00:21
Mä taasen nimenomaan halusin penkin etuosaa matalammalle, jotta saisin perseen alemmaks ja selän "kulmaa" hieman oikaistua.
Penkin tein "jyrkäks" jotta perse ei liukuis kiihdytyksessä.
Ja penkin etuosan mahollisimman leveeks jotta perseelle ois tukee sillon ku nivunen o tankissa.

Heti ekassa mutkassa ei voinu muuta todeta ku ett penkki TOIMII!  :o
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: slowrider - 15.07.12 - klo:21:43
Ei tosta nyt mikään maailman hienoin tullu, mutta kylmätyyppien perusteella pitoa ainakin on :)

(http://svieltojarvi.kuvat.fi/kuvat/ratamopoilua/004.JPG/_smaller.jpg)
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 16.07.12 - klo:00:48
Ei tosta nyt mikään maailman hienoin tullu, mutta kylmätyyppien perusteella pitoa ainakin on :)
Oisit pistäny ton solukumin tankin takaosan ympäri. Kokeile niin huomaat eron.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: JULLE - 16.07.12 - klo:16:54
Mä taasen nimenomaan halusin penkin etuosaa matalammalle, jotta saisin perseen alemmaks ja selän "kulmaa" hieman oikaistua.
Penkin tein "jyrkäks" jotta perse ei liukuis kiihdytyksessä.
Ja penkin etuosan mahollisimman leveeks jotta perseelle ois tukee sillon ku nivunen o tankissa.

Heti ekassa mutkassa ei voinu muuta todeta ku ett penkki TOIMII!  :o


Mitä mökää toi koroke osa on?

Olen myös väsäämässä itselleni solukumipenkkiä. Ajatuksena on käyttää orkkis penkkiä pohjana, jonka päälle ei luonnollisesti solukumia voi suoraan laittaa. Tarvitsen siis kovaa mutta helposti muokattavaa materiaalia josta muotoilee penkin pohjan ja solukin välisen "osan".

-Julle
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 16.07.12 - klo:19:53
Mä taasen nimenomaan halusin penkin etuosaa matalammalle, jotta saisin perseen alemmaks ja selän "kulmaa" hieman oikaistua.
Penkin tein "jyrkäks" jotta perse ei liukuis kiihdytyksessä.
Ja penkin etuosan mahollisimman leveeks jotta perseelle ois tukee sillon ku nivunen o tankissa.

Heti ekassa mutkassa ei voinu muuta todeta ku ett penkki TOIMII!  :o


Mitä mökää toi koroke osa on?

Olen myös väsäämässä itselleni solukumipenkkiä. Ajatuksena on käyttää orkkis penkkiä pohjana, jonka päälle ei luonnollisesti solukumia voi suoraan laittaa. Tarvitsen siis kovaa mutta helposti muokattavaa materiaalia josta muotoilee penkin pohjan ja solukin välisen "osan".

-Julle
Muutama viesti ylöspäin:
http://www.mprata.fi/pyorat/9/istuin-ratapyoraan/227/msg3360#msg3360

Jos täytettä siihen haluat, niin hifiversio ois varmaanki joku epoksi+reilulla kädellä filleriä jolloin hiominen/muotoilu on aika helppoo.
Väliversio; spraypullouretaanilla "liimaat" siihen orginaalipenkkiin valmista kovaa uretaanilevyä.
Dirty&quick sitten taasen spraypullouretaani.
Joka tapauksessa jos haluut sen kestävän, sun on pakko vetää siihen kuitu päälle.

Mä kiersin tosiaan ton täyte-ongelman vanerilla. Työtä oli silti vähintään yhtä paljon.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: app - 17.07.12 - klo:21:42
Koeistuin tänään Nurmelan penkin. On kyllä hifi-laatua. Todella tukeva tuntuma, ja pitoa tankin solukumivuorauksen ansiosta todella hyvin. Siistikin kun mikä.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Hukkapätkä - 18.07.12 - klo:23:51
Kävin tänään Oulun Etralta ostamassa 10mm "telttapatja" mattoa liimalla. Jos taikos tuosta tankin eteen jonkunlaisen muhkuran, et tulis istuttua hieman taaempana. Eli tuota löytyy multa sitten reilusti jos joku sattuu kyseistä mattoa tarviin.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 24.07.12 - klo:11:15
Ja ny ku pääs vertaamaan kerhokisassa uudella penkillä vs orggis penkillä, nii kyl on eroo ku yöllä ja päivällä. Toi penkki antaa oikeesti iha uusia ulottuvuuksia ajamiseen.  :o
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Birke - 24.07.12 - klo:12:35
Kävin tänään Oulun Etralta ostamassa 10mm "telttapatja" mattoa liimalla. Jos taikos tuosta tankin eteen jonkunlaisen muhkuran, et tulis istuttua hieman taaempana. Eli tuota löytyy multa sitten reilusti jos joku sattuu kyseistä mattoa tarviin.
Oliko niillä paksumpaakin? Itellä samat mielessä, kunhan saan laitettua race-mallisen takakatteen. Istuinosaan paksumpaa ja tankinsivuihin ohuempaa mattoa.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: slowrider - 24.07.12 - klo:16:49
Kävin tänään Oulun Etralta ostamassa 10mm "telttapatja" mattoa liimalla. Jos taikos tuosta tankin eteen jonkunlaisen muhkuran, et tulis istuttua hieman taaempana. Eli tuota löytyy multa sitten reilusti jos joku sattuu kyseistä mattoa tarviin.
Oliko niillä paksumpaakin? Itellä samat mielessä, kunhan saan laitettua race-mallisen takakatteen. Istuinosaan paksumpaa ja tankinsivuihin ohuempaa mattoa.

Mulla oli aiemmin jotain 10-15mm paksua solukumia penkki ja 3mm tankin kyljissä. Nyt pistin kauttaaltaan 5mm paksua ja minusta paljon parempi. pysyy paljon paremmin asento kun on ohkanen se jakkaraosakin. Ei se perse siinä kerkeä puutua eli turhaa siitä kai kovin pehmeää tekee (siis jos ratakäyttöön tarkoitus tehdä)
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: slowrider - 25.07.12 - klo:20:05
Tässä tuli mieleen kun muita pyöriä katselin varikolla viikonloppuna, että mikä tuolla tankin takaosan paksulla pehmusteella on idea? Siis aika monella näkyy olevan paksukin pehmuste siinä tankin takaosassa. Jossain keskustelussa tullut ilmi että pitäsi saada siirrettyä persette taaemmas..

Koitin asiaa järkeillä kun omaa "penkkiä" liimailin ja jätin sen kuitenkin tekemättä kun en keksinyt tarkoitusta. Siis eikö ainakin periaatteessa ole parempi mitä lähemmäs keulaa painopisteen saa esim. roikkuessa? Eikö tuommoinen pehmuste haittaa sitten kun roikkuu sivulle? Jos tankin kyljissä pitoa niin jaloilla puristamalla jarrutuksessakin pysyy paikallaan.. Mitä nyt olen missannut tässä?
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Vuorela - 25.07.12 - klo:20:16
Tässä tuli mieleen kun muita pyöriä katselin varikolla viikonloppuna, että mikä tuolla tankin takaosan paksulla pehmusteella on idea? Siis aika monella näkyy olevan paksukin pehmuste siinä tankin takaosassa. Jossain keskustelussa tullut ilmi että pitäsi saada siirrettyä persette taaemmas..

Koitin asiaa järkeillä kun omaa "penkkiä" liimailin ja jätin sen kuitenkin tekemättä kun en keksinyt tarkoitusta. Siis eikö ainakin periaatteessa ole parempi mitä lähemmäs keulaa painopisteen saa esim. roikkuessa? Eikö tuommoinen pehmuste haittaa sitten kun roikkuu sivulle? Jos tankin kyljissä pitoa niin jaloilla puristamalla jarrutuksessakin pysyy paikallaan.. Mitä nyt olen missannut tässä?

Joissain tapauksissa ei pääse liikkumaan mopon päällä kunnolla jos istuu liian lähellä tankkia. Patti estää menemästä liian eteen. Joskus oli kyseistä ongelmaa suzukin kanssa. Ei tosin ollut pattia käytössä, kun muutenkin pystyi pitämään takapuolen pari senttiä taaempana.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: jk0 - 25.07.12 - klo:20:24
Tässä tuli mieleen kun muita pyöriä katselin varikolla viikonloppuna, että mikä tuolla tankin takaosan paksulla pehmusteella on idea? Siis aika monella näkyy olevan paksukin pehmuste siinä tankin takaosassa. Jossain keskustelussa tullut ilmi että pitäsi saada siirrettyä persette taaemmas..

Koitin asiaa järkeillä kun omaa "penkkiä" liimailin ja jätin sen kuitenkin tekemättä kun en keksinyt tarkoitusta. Siis eikö ainakin periaatteessa ole parempi mitä lähemmäs keulaa painopisteen saa esim. roikkuessa? Eikö tuommoinen pehmuste haittaa sitten kun roikkuu sivulle? Jos tankin kyljissä pitoa niin jaloilla puristamalla jarrutuksessakin pysyy paikallaan.. Mitä nyt olen missannut tässä?
Itse käytän tuota "kyhmyä" tankissa koska sen avulla saan paremmin tukea tankista kovissa jarruissa. Yamahan tankki on sen verran loiva, että helposti muuten lähtee perse nousemaan penkistä ja joutuu ottamaan enemmän painoa käsillä vastaan. Eikä haittaa oikeastaan mutkissakaan yhtään kun ei liian isoa siitä tee.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: app - 25.07.12 - klo:21:00
Viritin myös patin alkuviikosta, mutta se ei olut ihan paras mahdollinen. Murmelan munat on varmaan mustana vieläkin, kun otti tyypit. Mulla se piti asennon riittävän takana, kun ei kärsinyt mennä tankille.
Pitää laittaa uusi vähemmällä kiireellä, ja tehdä siitä riittävän korkea, jotta kulkuset ei lyö reunaan. Mulla on tuossa pari senttiä paksua pehmeää solukumia, josta tullee hyvä. Siinä on myös hyvä pito. Pari senttiä riittää, kun on kliponit siirretty eteen päin. Nytkin jää paremmin tilaa käsille, ja pääsen sivulle hyvin. Jarruissa ajautuu  hiukan liian eteen, ja tankki on tässäkin niin liukas ja loiva, että helpottanee toimintaa.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Juha_K - 25.08.12 - klo:21:28
Se on hemmetin hieno kun itse tekee. ;D
Jarrupattia olen sovittanut, mutta kun ei oikein saa pysymään paikallaan, koska jesse ei pidä stomppien päällä...

Tohon päälle vielä kova vaahtomuovi
(http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Gixxer/2012-08-25-286.jpg)

Kiinnitys yleiskiinnikkeillä
(http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Gixxer/2012-08-25-287.jpg)
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Bobo - 19.04.13 - klo:14:30
Pitäisi laittaa tuon kovan Sebimoton salulan päälle kumi (nyt pyörässä vakiosatula), mutta mistähän sellaista löytäisi? Kävin Tampereen Etolassa ja heillä ei ollut mitään kumia, joka ei olisi liukas. Ei solu-, ei säämiskä- eikä mitään muutakaan kumia. Se oli vielä teolisuus Etola, jonka pitäisi näitä myydä. Talous Etolassa ei heidän mukaansa ole senkään vertaa.

Kehotti etsimään jonkun muun kumia myyvän kaupan. Se siitä sloganista: "kaikea kumista ja muovista"  :)

Mistä satulanpäällisen löytäisin, vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan?
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: jarska - 19.04.13 - klo:14:39
Pitäisi laittaa tuon kovan Sebimoton salulan päälle kumi (nyt pyörässä vakiosatula), mutta mistähän sellaista löytäisi? Kävin Tampereen Etolassa ja heillä ei ollut mitään kumia, joka ei olisi liukas. Ei solu-, ei säämiskä- eikä mitään muutakaan kumia. Se oli vielä teolisuus Etola, jonka pitäisi näitä myydä. Talous Etolassa ei heidän mukaansa ole senkään vertaa.

Kehotti etsimään jonkun muun kumia myyvän kaupan. Se siitä sloganista: "kaikea kumista ja muovista"  :)

Mistä satulanpäällisen löytäisin, vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan?

Ajattelin että olisko tästä ketjusta apua kun lueskelee taaksepäin.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Raaseri - 19.04.13 - klo:14:42
http://ricambiweiss.almalki.de/product_info.php?info=p391_20mm-PAD-RACE-SEAT-SELF-ADHESIVE-R1-R6-R-1-YAMAHA.html&XTCsid=41e6ef17018d58f094bf8181a2046b74

Ensin bräkleenillä liima pois ja sitten oikealla Bostikilla kiinni. Nauhahiomakoneella pyöristykset ja on niin hieno, niin hieno.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Bobo - 19.04.13 - klo:15:18
http://ricambiweiss.almalki.de/product_info.php?info=p391_20mm-PAD-RACE-SEAT-SELF-ADHESIVE-R1-R6-R-1-YAMAHA.html&XTCsid=41e6ef17018d58f094bf8181a2046b74

Ensin bräkleenillä liima pois ja sitten oikealla Bostikilla kiinni. Nauhahiomakoneella pyöristykset ja on niin hieno, niin hieno.

Tilattu, kiitos vinkistä  peukku_1
Otsikko: Re: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: slowrider - 19.04.13 - klo:15:31
Etolasta saa myös eri paksuisia missä hyvä liima. Puolen neliön pala oli alta 20e

Edit: ei muuten ollutkaan etola vaan kuisma/hiflex mistä hain ton. Etolasta tosin ei löytynyt
Otsikko: Vs: Re: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Bobo - 19.04.13 - klo:15:35
Etolasta saa myös eri paksuisia missä hyvä liima. Puolen neliön pala oli alta 20e

Näinhän minäkin luulin, mutta kun kävin kysymässä Tampereen Etolasta, niin ei kuulemma ole. Kahden myyjän voimin etsivät ja ohjasivat lopulta etsimään muualta. Siksi kyselin. Mutta homma siis onneksi nyt kunnossa, posti tuo kotiin Saksanmaalta  :)
Otsikko: Re: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: slowrider - 19.04.13 - klo:15:43
Pitää itsekkin ensi viikolla käydä etsimässä. Enää ei ehdi saksasta tilailla :)
Otsikko: Vs: Re: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: JTK - 19.04.13 - klo:16:09
Etolasta saa myös eri paksuisia missä hyvä liima. Puolen neliön pala oli alta 20e

Näinhän minäkin luulin, mutta kun kävin kysymässä Tampereen Etolasta, niin ei kuulemma ole. Kahden myyjän voimin etsivät ja ohjasivat lopulta etsimään muualta. Siksi kyselin. Mutta homma siis onneksi nyt kunnossa, posti tuo kotiin Saksanmaalta  :)
:o
Etrasta (ent. Teollisuus Etola) löytyy, ainakin Kouvolasta ja NETISTÄ (http://tuotteet.etra.fi/fi/g2649598/tekniset-kumit) Suoraan hyllystä ja useita paksuuksia,  ainakin täällä myyjät tuntevat tuotteensa ja sorttimentin.
Samasta kaupasta myyvät spraypullotettua liimaa, kontakt.
Antaa proo vaikutelman, kun tölkistä sumuttaa liiman. Ihan kuin amerikan teeveen autotunarit.
Hyvin pitävää ja helppoa levittää, yllätyin kun ekan kerran kokeilin spräyliimaa. Suosittelen.
Otsikko: Re: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: slowrider - 19.04.13 - klo:16:26
Niin salossakaan ei tosiaan etrassa ollut, mutta naapurissa kumi/muovi/hydr liikkeessä oli. Ja se liima todella hyvää. Jopa vähän liianki hyvää kun joutui irroittamaan ne. En saanu kun asetonin kans liottamalla irti katteesta :)

Tällaista tavaraa. Pitää todella hyvin.
(http://img.tapatalk.com/d/13/04/19/u6anemu3.jpg)
Otsikko: Vs: Re: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 19.04.13 - klo:19:54
Kannattaa kattoo etukäteen netist tuotekoodit, ja lyyä lappu käteen sille etran myyjälle, nii selviää helpoimmalla.
Otsikko: Vs: Re: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: jarska - 19.04.13 - klo:21:20
Samasta kaupasta myyvät spraypullotettua liimaa, kontakt.

Mä ostin kans purkin männä kesänä.
En ollu ennen kokeillu ja oli kyl tehokasta ja helppo levittää.

Tuolla liimaa vaikka pälvikaljuun tupon vanhasta supilakista.
Otsikko: Vs: Re: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Birke - 19.04.13 - klo:21:44
Kannattaa kattoo etukäteen netist tuotekoodit, ja lyyä lappu käteen sille etran myyjälle, nii selviää helpoimmalla.
Niinpä. Tuli elävästi mieleen kun viime kesänä menin ostamaan liimapintaista solukumimattoa Oulun Etrasta. Myyjä väitti ettei sellaista olekaan... Wtf? Noh aikoi selvittää varastosaldon ja soitella takaisin. Ei kuulunut puhelua. Odottelin muutaman päivän ja menin nettisivuilta printatut koodit mukana käymään. Esitin asian uudelleen tiskillä koodien kera, niin kummasti alkoi löytymään.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 26.07.13 - klo:22:49
Koeistuin tänään Nurmelan penkin. On kyllä hifi-laatua. Todella tukeva tuntuma, ja pitoa tankin solukumivuorauksen ansiosta todella hyvin.

Viikko sitten Pohjoisen Koittelijat koeistuivat myöskin kyseisen jakkaran, ja päätyvät samaan tulokseen.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 26.07.13 - klo:23:13
Paljonkohan tuolla takasatulalla voittaa suorilla...?

Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 29.07.13 - klo:21:53
Eräs koeistuja halus mitat tosta mun ratajakkarasta, niin tossa kuvallisessa muodossa.

Ja toi on siis ihan täysin silee ja tasanen vanerilevy, jonka reunat on minimaalisen pyöristetty, ja päällä on 3*5 mm solukumia.

Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: marko_ - 22.04.14 - klo:18:49
Penkin korotus proggis  innocent_1

(http://i295.photobucket.com/albums/mm142/tiimarko/th_IMG_20140422_142320_zpsf630rrnm.jpg) (http://s295.photobucket.com/user/tiimarko/media/IMG_20140422_142320_zpsf630rrnm.jpg.html)

(http://i295.photobucket.com/albums/mm142/tiimarko/th_IMG_20140422_143604_zpscsv5deoy.jpg) (http://s295.photobucket.com/user/tiimarko/media/IMG_20140422_143604_zpscsv5deoy.jpg.html)

(http://i295.photobucket.com/albums/mm142/tiimarko/th_IMG_20140422_154700_zpsocst0xaj.jpg) (http://s295.photobucket.com/user/tiimarko/media/IMG_20140422_154700_zpsocst0xaj.jpg.html)
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 22.04.14 - klo:20:04
Penkin korotus proggis  innocent_1
Paljo sul on toi penkin etuosan leveys?
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: marko_ - 22.04.14 - klo:21:00
Penkin korotus proggis  innocent_1
Paljo sul on toi penkin etuosan leveys?

Siitä tulee 19-20cm levee, en tiiä vielä ihan tarkkaan.
Ei oikeen saa leveempää tähän hätään..ois pitäny sillon talvella tehä ajan kans niinkö alunperin oli puhe.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 22.04.14 - klo:21:05
ois pitäny sillon talvella tehä ajan kans niinkö alunperin oli puhe.
Ei kukaa hullu sillon mitää tee.
TJ8 ja kaikki tekemättä...
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: marko_ - 22.04.14 - klo:21:32
ois pitäny sillon talvella tehä ajan kans niinkö alunperin oli puhe.
Ei kukaa hullu sillon mitää tee.
TJ8 ja kaikki tekemättä...

Nii-i, hullut on talvet latauksilla.

Vähän jännittää lähteekö korokepala vielä irti tuosta takakatteesta..
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: wbaum - 22.04.14 - klo:22:04
Mitä tuolla penkin reilulla korkeudella haetaan? Itse kylmäistuskelin ja tein niin ohuen istuimen kuin kuidun päälle kuin pystyin, varmaan sen puolisen senttiä keskeltä kun kuitu on satulanmallinen.

Nytkin tuntuu että pitäisi tappeja ja vaihdekiksiä nostaa kun en oikeelle kantatessa mitenkään yletä polkeen isompaa.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: marko_ - 22.04.14 - klo:22:09
Mitä tuolla penkin reilulla korkeudella haetaan? Itse kylmä istuskelin ja tein niin ohuen istuimen kuin kuidun päälle kuin pystyin, varmaan sen puolisen senttiä keskeltä kun kuitu on satulanmallinen.

Teen muutoksen sen takia että polvikulmasta tulee lievempi.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: T1mppa - 22.04.14 - klo:22:44
Melko pyörä- ja kuskikohtaista, tarvitseeko nostaa penkkiä.
Itselleni tulossa jossain vaiheessa myös koroke ja syy on täysin sama kuin Markolla. Nyt ajoasento on kuin sammakolla ja jaloissa ei kierrä pitkillä seteillä veri kunnolla.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: marko_ - 25.04.14 - klo:20:22
Penkin korotus proggis  innocent_1

Alkaa valmistua.
Mitä ootte mieltä pitääkö tuo päällystää kokonaan solukumilla?

(http://i295.photobucket.com/albums/mm142/tiimarko/th_IMG_20140425_131840_zps827e0caa.jpg) (http://s295.photobucket.com/user/tiimarko/media/IMG_20140425_131840_zps827e0caa.jpg.html)

(http://i295.photobucket.com/albums/mm142/tiimarko/th_IMG_20140425_165956_zpsf5d09f87.jpg) (http://s295.photobucket.com/user/tiimarko/media/IMG_20140425_165956_zpsf5d09f87.jpg.html)
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 04.09.15 - klo:15:11
Jos joku miettii mitä talvella vois harrastaa, niin esim satulan muokkaus vois olla yks.
Liitteenä Hondan inssien näkemys; sillon kun ei tarvitse yrittää tehdä tavikselle myytävää pyörää, vaan tarkotus on tehdä tykki joka Toimii.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 04.09.15 - klo:15:30
Ja jos joku löytää ylhäältäpäin otetun kuvan tämän vuoden YZR-M1:stä, niin siit voi funtsii sen satulan yhteyttä Lorenzon tän vuoden ajoasentoon. Joka on "kopioitu" Markeesin viime vuoden tyylistä, mutta viety vielä enemmän äärimmäisyyksiin.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: wbaum - 10.09.15 - klo:14:01
Tsuppaidui. Elikkäs, tankinkorkista taaksepäin tulee omaa, joskin osaksi apinoitua, designia. Saa nähdä. Topcoattia ei viel kehdannu ostaa, jos projektista tulee horror.

kuitua on sitä sekalaista kuitua ja sitten kangasmaista. Molemmat kai aika ohutta versiota.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 10.09.15 - klo:14:49
Tsuppaidui. Elikkäs, tankinkorkista taaksepäin tulee omaa, joskin osaksi apinoitua, designia. Saa nähdä. Topcoattia ei viel kehdannu ostaa, jos projektista tulee horror.

kuitua on sitä sekalaista kuitua ja sitten kangasmaista. Molemmat kai aika ohutta versiota.
Kannattaa käyttää pelkästään kangasta. Oikein tiukkoihin mutkiin ohutta esim 80gr, kaareviin muotoihin 150-200 gr, ja suoriin pintoihin jos paksuutta haluaa niin 400 gr. Toi 400 ei käytännössä taivu mihinkään muotoihin.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: wbaum - 10.09.15 - klo:15:22
Pitää viel miettiä lähtiskö ensin tekeen muottia vai lähtiskö vääntään lopullista suoraan... Tulee siis tankkipatti, istuin ja koko peräkate. Tosin lopullisesta vois sitten ottaa muotin ennenku mopo menee katolleen taas. Ja jo tankkipattiin tulee sen verran muotoa että voi olla irroitus muotista hankala.

Pienessä harkinnassa tekiskö yhtänäisen katteen perästä tankkikuoren kanssa. Semmonen reilun metrin puikula tulis.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Nitrous - 10.09.15 - klo:18:38
Pitää viel miettiä lähtiskö ensin tekeen muottia vai lähtiskö vääntään lopullista suoraan... Tulee siis tankkipatti, istuin ja koko peräkate. Tosin lopullisesta vois sitten ottaa muotin ennenku mopo menee katolleen taas. Ja jo tankkipattiin tulee sen verran muotoa että voi olla irroitus muotista hankala.

Pienessä harkinnassa tekiskö yhtänäisen katteen perästä tankkikuoren kanssa. Semmonen reilun metrin puikula tulis.
Nyt kun kerran alat tekemään niin eikös tosta samalla kertaa syntys itsekantava monokokki, joka korvais koko takahäkin? :P
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: slowrider - 10.09.15 - klo:18:45
Tee siitä tankkipatista pehmeä. Prkele vieläki kassit sinisenä tuon Murmelan kuitupatin takia :P
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: eri-ernesti - 10.09.15 - klo:18:55
Tsuppaidui. Elikkäs, tankinkorkista taaksepäin tulee omaa, joskin osaksi apinoitua, designia. Saa nähdä. Topcoattia ei viel kehdannu ostaa, jos projektista tulee horror.

kuitua on sitä sekalaista kuitua ja sitten kangasmaista. Molemmat kai aika ohutta versiota.

Juisella saatto viä yks tankkipatti olla, kannattaa ainaki kysyä, ettet ihan turhaan tee uutta?

Meikäläiselle se patti ei ainakaan sopinu yhtään.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 10.09.15 - klo:20:36
Pitää viel miettiä lähtiskö ensin tekeen muottia vai lähtiskö vääntään lopullista suoraan... Tulee siis tankkipatti, istuin ja koko peräkate. Tosin lopullisesta vois sitten ottaa muotin ennenku mopo menee katolleen taas. Ja jo tankkipattiin tulee sen verran muotoa että voi olla irroitus muotista hankala.

Pienessä harkinnassa tekiskö yhtänäisen katteen perästä tankkikuoren kanssa. Semmonen reilun metrin puikula tulis.
Jos hifistellä haluut, nii tee siihen muottiin useampi osa jolloin voit purkaa sen muotin osissa siitä valmiin ympäriltä. Ei se vaadi ku vähä puulistaa ja ruuvia ja pulttia esim.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 10.09.15 - klo:20:42

Tee siitä tankkipatista pehmeä. Prkele vieläki kassit sinisenä tuon Murmelan kuitupatin takia :P
Auts... :o  Mites, pysyks se tankki/ patti ehjänä?
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: slowrider - 10.09.15 - klo:20:45

Tee siitä tankkipatista pehmeä. Prkele vieläki kassit sinisenä tuon Murmelan kuitupatin takia :P
Auts... :o  Mites, pysyks se tankki/ patti ehjänä?

periaatteessa se ehjänä. iso lommo vaan päällä. repes vaan kaikki kiinnikkeet tankista, eli kyllä se roskiskamaa on
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Taffu - 10.09.15 - klo:20:49
 



Tee siitä tankkipatista pehmeä. Prkele vieläki kassit sinisenä tuon Murmelan kuitupatin takia :P
Auts... :o  Mites, pysyks se tankki/ patti ehjänä?

periaatteessa se ehjänä. iso lommo vaan päällä. repes vaan kaikki kiinnikkeet tankista, eli kyllä se roskiskamaa on

Se on hyvä, että tuli iso lommo hihi1
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 10.09.15 - klo:20:52
periaatteessa se ehjänä. iso lommo vaan päällä. repes vaan kaikki kiinnikkeet tankista, eli kyllä se roskiskamaa on
Jaaa, paalasit sen sit huolella. :)
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: slowrider - 10.09.15 - klo:20:53
periaatteessa se ehjänä. iso lommo vaan päällä. repes vaan kaikki kiinnikkeet tankista, eli kyllä se roskiskamaa on
Jaaa, paalasit sen sit huolella. :)
Ei se montaa oikomista alumiini kestä ☺
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: wbaum - 10.09.15 - klo:21:55
Pitää viel miettiä lähtiskö ensin tekeen muottia vai lähtiskö vääntään lopullista suoraan... Tulee siis tankkipatti, istuin ja koko peräkate. Tosin lopullisesta vois sitten ottaa muotin ennenku mopo menee katolleen taas. Ja jo tankkipattiin tulee sen verran muotoa että voi olla irroitus muotista hankala.

Pienessä harkinnassa tekiskö yhtänäisen katteen perästä tankkikuoren kanssa. Semmonen reilun metrin puikula tulis.
Nyt kun kerran alat tekemään niin eikös tosta samalla kertaa syntys itsekantava monokokki, joka korvais koko takahäkin? :P
Ei siitä taida wsbk ducatia tulla vaikka moisen tekisikin..  Olis kyl mielenkiintoinen projekti. Mitähän tuo takarunko painaa? Nyt siis tarkoitus takahäkki jättää pois ja perästä tulee selkeästi sirompi ja lyhyempi kuin vakio.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: wbaum - 10.09.15 - klo:21:59

Juisella saatto viä yks tankkipatti olla, kannattaa ainaki kysyä, ettet ihan turhaan tee uutta?

Meikäläiselle se patti ei ainakaan sopinu yhtään.
Vähän erimallista aattelin, ylhäälle kynnykset jne. Kyllähän se olis ihan jees ollu ku keväällä kyselin, mut siinä on nyt jo foamit muottina.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Juha_K - 10.09.15 - klo:22:14
Ei siitä taida wsbk ducatia tulla vaikka moisen tekisikin..  Olis kyl mielenkiintoinen projekti. Mitähän tuo takarunko painaa? Nyt siis tarkoitus takahäkki jättää pois ja perästä tulee selkeästi sirompi ja lyhyempi kuin vakio.
Joku 3kg kun teet suoraan hiilikuidusta. :D
(http://imagizer.imageshack.us/a/img194/1433/6bhv.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/a/img59/8353/0zkl.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/a/img209/3026/ufdl.jpg)

(http://img850.imageshack.us/img850/3003/lvxm.jpg)
(http://img12.imageshack.us/img12/5483/fvio.jpg)
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: tamik87 - 11.09.15 - klo:10:43
Ei siitä taida wsbk ducatia tulla vaikka moisen tekisikin..  Olis kyl mielenkiintoinen projekti. Mitähän tuo takarunko painaa? Nyt siis tarkoitus takahäkki jättää pois ja perästä tulee selkeästi sirompi ja lyhyempi kuin vakio.
Joku 3kg kun teet suoraan hiilikuidusta. :D
(http://imagizer.imageshack.us/a/img194/1433/6bhv.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/a/img59/8353/0zkl.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/a/img209/3026/ufdl.jpg)

(http://img850.imageshack.us/img850/3003/lvxm.jpg)
(http://img12.imageshack.us/img12/5483/fvio.jpg)

Tossa ois katsastusmiehellä pään raapimista :D "Lähtöviivalla muutenkaan ketään enää nykypäivänä niin meinaakko mut hylätä pois jos mulla on jotain osia vähän vaihdettu?!"
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: wbaum - 11.09.15 - klo:10:56
Lievä himo kyl tuli ku katteli noita durbahn juttuja monokokista. Kattelin noita vielä billetti-periä niin kyllähän tuo vakio takarunko varmasti 10kg painaa. Jos tekis tosi kevyen takarungon, eli ei huolta matkustajista, vaikka alumiinilätkästä ja sitten se takakate olisi jo se käytännön runko. Akku pitäis päivittää jne mutta pikkurunko pitäisi ne kohdillaan.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Juha_K - 11.09.15 - klo:13:20
Ei siitä taida wsbk ducatia tulla vaikka moisen tekisikin..  Olis kyl mielenkiintoinen projekti. Mitähän tuo takarunko painaa? Nyt siis tarkoitus takahäkki jättää pois ja perästä tulee selkeästi sirompi ja lyhyempi kuin vakio.
Joku 3kg kun teet suoraan hiilikuidusta. :D

Tossa ois katsastusmiehellä pään raapimista :D "Lähtöviivalla muutenkaan ketään enää nykypäivänä niin meinaakko mut hylätä pois jos mulla on jotain osia vähän vaihdettu?!"
Juu :D Nikolas on laittanut pari euroa osiin. Kaikki pultit, mutterit ja akselit on titaania, Yoshimura vai oliko Heat magic swingi ja muuta kivaa. :)
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: wbaum - 11.09.15 - klo:16:20
Oonko se vaan minä, vaan onko toi otsikko vähän vammanen? Jotenki tuntuu aina kun lukee tuon siltä että joku on tyyliin mp-messuilla kylmätyypännyt jotain ratapyörää ja nyt sitten purkaa fiiliksiä täällä?

Lomalle oon täs kyl lähdössä, pitää kattoa sen jälkeen.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: Nitrous - 11.09.15 - klo:16:36
^Kyl toi otsikko on vähän vammanen.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 11.09.15 - klo:18:11
Oonko se vaan minä, vaan onko toi otsikko vähän vammanen? Jotenki tuntuu aina kun lukee tuon siltä että joku on tyyliin mp-messuilla kylmätyypännyt jotain ratapyörää ja nyt sitten purkaa fiiliksiä täällä?

Lomalle oon täs kyl lähdössä, pitää kattoa sen jälkeen.
Ota lomalla parit neuvoa antavat, ja sit kehittelet tonne Modit-osioon oman ihq-triidin jolla on aivan fenomenaalisen fantastinen otsikko. Nii pääset ehkä tuon trauman yli?
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: raukkis - 11.09.15 - klo:18:17
No eipä käyny ees mielessä. No taitaa vaan olla mielikuvituksen puutetta. No taidan ottaa sitä pullosta lisää.
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: santerik - 28.06.16 - klo:08:30
Meinasin kokeilla vähän, esimerkiksi pari senttiä, korkeampaa jakkaraa mopoon. Tällä hetkellä penkki on mallia kate jonka päälle on liimattu 6mm (tms) solukumilätky.

Kuituhommiin ei viitsisi heti ryhtyä, kun haluaisin kokeilla ensin eri korkeuksia jollain vähemmän finaalilla syteemillä.

-Jos liimailen lisää solukumikerroksia päälle niin tullee lie turhan pehmeä
-Jollain paikalleen ruuvatulla vanerinpalalla saanen penkkiä korkeammaksi, mutta tulee vähän itse tehdyn oloinen ja noinkohan on kovin tukeva.
- Jos liimailen jotain kovempaa kumimattoa ja vuolen reunat suunnilleen pyöreiksi?
- Katteen kiinnityskohtaa ei oikein pysty muuttamaan siten, että penkki nousisi sitä kautta.
- Any ideas?
Otsikko: Vs: Istuin ratapyörään.
Kirjoitti: murmela - 28.06.16 - klo:08:46
Meinasin kokeilla vähän, esimerkiksi pari senttiä, korkeampaa jakkaraa mopoon. Tällä hetkellä penkki on mallia kate jonka päälle on liimattu 6mm (tms) solukumilätky.

Kuituhommiin ei viitsisi heti ryhtyä, kun haluaisin kokeilla ensin eri korkeuksia jollain vähemmän finaalilla syteemillä.

-Jos liimailen lisää solukumikerroksia päälle niin tullee lie turhan pehmeä
-Jollain paikalleen ruuvatulla vanerinpalalla saanen penkkiä korkeammaksi, mutta tulee vähän itse tehdyn oloinen ja noinkohan on kovin tukeva.
- Jos liimailen jotain kovempaa kumimattoa ja vuolen reunat suunnilleen pyöreiksi?
- Katteen kiinnityskohtaa ei oikein pysty muuttamaan siten, että penkki nousisi sitä kautta.
- Any ideas?
Hiot katteesta gelcoatit pois, suihkepullolla ihan pieni sumu vettä pinnalle (jos et pistä, niin tiivis taikina ei kovetu), pullourtsia, ja painelet jollain esim haarukalla sen urtsin littanammaksi. Mitä tiiviimpää massaa, sen kovempaa. Se menee ihan tiiviiksi taikinaksikin jos niin haluaa (ja jos niin tekee, niin kannattaa pistää ihan pieni sumu vettä väliin jos tekee päällekkäisiä kerroksia). Hiomalla muotoon. Sit liimaat siihen päälle sen yhen kerroksen kovempaa (sieni)kumimattoa, ja siihen päälle sit solukumi. Kestänee testailua hieman pidempäänkin.
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020