MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: T1mppa - 05.06.12 - klo:09:33

Otsikko: Rataketjut
Kirjoitti: T1mppa - 05.06.12 - klo:09:33
Eilen huomasin, että ketjuissa on jäykkiä lenkkejä.

Olisi huomenna tarkoitus hakea uudet ketjut. Käynkö hakemassa D.I.D:n ERV3:set, vai onko ne liian "ylimitoitetut" mun 600 cc, karvan alle 90 hp takapyörältä puskevalle kawalle?
http://www.moto-racing.co.uk/item--DID-ERV3-Road-Race-Gold-X-Ring-Chain--DID+ERV+Road+Race.html (http://www.moto-racing.co.uk/item--DID-ERV3-Road-Race-Gold-X-Ring-Chain--DID+ERV+Road+Race.html)

Suurinta osaa ketjuista, mitä katoin, mainostetaan offroad pyöriin. Niissä rasitus on hieman erilaista kuin rr:ssä. Käykö joku perus 520 x-renkaallinen ketju minulle?

Minkälaisia olette itse käyttänyt tai olette miettinyt hankkivanne?

Kiitoksia etukäteen.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: T1mppa - 05.06.12 - klo:11:42
Mitä mieltä olette näistä?

DID 520 VX2
http://www.didchain.com/streetChains.html (http://www.didchain.com/streetChains.html)  (For street bikes)
http://www.24mx.fi/motocross/p/ketju-d.i.d-520-vx-2-x-rengas/17576/rattaat-ja-ketjut/k6/ketjut/s156/ (http://www.24mx.fi/motocross/p/ketju-d.i.d-520-vx-2-x-rengas/17576/rattaat-ja-ketjut/k6/ketjut/s156/)   
Vetolujuus 8440 lbs tai 8120 lbs. Hinta 77,95 € (lenkkien määrää ei ilmoiteta. Ehkä 120 kpl?)
8440 lbs luki täällä: http://www.supersproxusa.com/our_products_chains_did.php (http://www.supersproxusa.com/our_products_chains_did.php)

DID 520 ERV3
Nämä ilmeisesti suositut ja hyväksi todetut.
http://nettikauppa.mphotelli.com/DID-520-120-ERV-3-Exclusive-Road-Racing-X-ring-Gold (http://nettikauppa.mphotelli.com/DID-520-120-ERV-3-Exclusive-Road-Racing-X-ring-Gold)
Vetolujuus 8660 lbs. Hinta 145 €

RK 520 GXW
http://www.motorcycle-superstore.com/1/4/61/19679/ITEM/RK-520-GXW-XW-Ring-Chain.aspx (http://www.motorcycle-superstore.com/1/4/61/19679/ITEM/RK-520-GXW-XW-Ring-Chain.aspx)
Vetolujuus 8800 lbs. Hinta 151 € (120 lenkkiä, Storm)

EK 520 RXO
http://www.ekchain.jp/product/competition_bikes.html# (http://www.ekchain.jp/product/competition_bikes.html#)
Vetolujuus 8500 lbs. Hinta 193,20 €, 110 lenkkiä, konepeku.fi

1 lbs = 0.45359237 kilograms

Mielestäni tuo DID 520 VX2, joka on hinnaltaan puolet halvempi sekä vetolujuudessaan samalla hehtaarillaan on riittävä minulle.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: Fasu - 05.06.12 - klo:13:12
Vetolujuus kaikissa lähellä toistaan.Kulutuskestävyydessä eroja maantiellä. "Kovempi"ketju tarvii parikseen vastaavan ratas-sarjan. Vähempi radalla soraa pyörii rattaissa,
että varmaan tuo VX2 hoitaa hommansa.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: Juha_K - 05.06.12 - klo:16:36
Joillain on ollut ongelmia tuon Moto-racing puljun tilausten kanssa. Toimitusaika on ollut todella pitkä, itse sain kyllä rattaat suht nopeasti.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: Bobo - 05.06.12 - klo:21:46
Tuolta http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=5306 (http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=5306) saa ketjuja ja ketju/rataspaketteja hyvään hintaan. Edulliset postituskulut huomioon ottaen sekä tämän hetken dollarin kurssin puntaan verrattuna niin vielä edullisemminkin kuin briteistä. Vaikka siis EU:n ulkopuolelta tuotaessa joutuukin maksamaan tullin ja alv:n.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: Teemu Tanila - 05.06.12 - klo:21:54
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 05.06.12 - klo:11:42
Mitä mieltä olette näistä?

DID 520 VX2
http://www.didchain.com/streetChains.html (http://www.didchain.com/streetChains.html)  (For street bikes)
http://www.24mx.fi/motocross/p/ketju-d.i.d-520-vx-2-x-rengas/17576/rattaat-ja-ketjut/k6/ketjut/s156/ (http://www.24mx.fi/motocross/p/ketju-d.i.d-520-vx-2-x-rengas/17576/rattaat-ja-ketjut/k6/ketjut/s156/)   
Vetolujuus 8440 lbs tai 8120 lbs. Hinta 77,95 € (lenkkien määrää ei ilmoiteta. Ehkä 120 kpl?)
8440 lbs luki täällä: http://www.supersproxusa.com/our_products_chains_did.php (http://www.supersproxusa.com/our_products_chains_did.php)

DID 520 ERV3
Nämä ilmeisesti suositut ja hyväksi todetut.
http://nettikauppa.mphotelli.com/DID-520-120-ERV-3-Exclusive-Road-Racing-X-ring-Gold (http://nettikauppa.mphotelli.com/DID-520-120-ERV-3-Exclusive-Road-Racing-X-ring-Gold)
Vetolujuus 8660 lbs. Hinta 145 €

RK 520 GXW
http://www.motorcycle-superstore.com/1/4/61/19679/ITEM/RK-520-GXW-XW-Ring-Chain.aspx (http://www.motorcycle-superstore.com/1/4/61/19679/ITEM/RK-520-GXW-XW-Ring-Chain.aspx)
Vetolujuus 8800 lbs. Hinta 151 € (120 lenkkiä, Storm)

EK 520 RXO
http://www.ekchain.jp/product/competition_bikes.html# (http://www.ekchain.jp/product/competition_bikes.html#)
Vetolujuus 8500 lbs. Hinta 193,20 €, 110 lenkkiä, konepeku.fi

1 lbs = 0.45359237 kilograms

Mielestäni tuo DID 520 VX2, joka on hinnaltaan puolet halvempi sekä vetolujuudessaan samalla hehtaarillaan on riittävä minulle.

Tietääkseni Moto-Ville myy tuota RK ketjua ja käytössä ymmärtääkseni myös Pennan kilpureissa. Kannattaa kysäistä Villeltä mikä on tuotteen hinta, uskoisin että saat alle Stormin hinnan. Itsekin ajattelin laittaa seuraavaksi omaan kilpuriin, nyt on käytössä DID ERV3.

Teemu
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: T1mppa - 11.06.12 - klo:17:02
Nykyiset näytti olevan ERV3:set.
Tilasin uudet ketjut ja rattaat. Tulee nuo RK:n 520 GXW ketjut. Torstaina pitäisi olla kaupassa ja samana iltana myös pyörässä kiinni.

En uskaltanut lähteä edes koittamaan noita DID VX2:sia. On niissä pakko olla jotain merkittävää eroa.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: T1mppa - 11.06.12 - klo:17:07
Mitä aineita olette käyttänyt ketjujen putsauksessa sekä rasvauksessa?

Voin sanoa, että ei kannata käyttää motonetin teflonsprayta. Haurastuttaa tiivisterenkaat rikki. Hyvänä puolena, ei sotke paikkoja.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/00564/0

Pitikö laittaa halvinta? :(
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: murmela - 11.06.12 - klo:22:16
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.06.12 - klo:17:07
Mitä aineita olette käyttänyt ketjujen putsauksessa sekä rasvauksessa?
Putsauksessa lamppuöljy/valopetrooli/kerosiini.
Rasvauksessa moottoriöljy. Tosin viimeks meni biltsukan kompuraöljyllä ku ei ollu moottoriöljyy mukana.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: jarska - 22.10.13 - klo:14:39
Aloin asentamaan ketjurataspakettia ja pari kysymystä.

Mullahan oli vielä paikoillaan alkuperäinen ketju, jossa 110 lenkkiä ja ratasmuutoksista johtuen takarengas on ollunna aika eteen vedettynä, jotta ketju riittänyt.
Nyt kun tilalle tuli 120 lenkkiä pitkä, kullitettu RK:n ketju niin tulee pelivaraa.
Mikä on paras vaihtoehto radalle, lyhennetäänkö vain sen verran että saa taka-akselin mahdollisimman taakse ja jää vielä varaa kiristää?
Silleen että taka-akseli on noin keskellä ja siitä ketju poikki?
Jos ja kun taka-akselin saa uuden ketjun myötä taaemmas niin onko tuosta jotain hyötyä radalla, keulii mahdollisesti vähemmän tai muuta ajogeometriamuutosta luvassa?
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: T1mppa - 22.10.13 - klo:15:13
Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.10.13 - klo:14:39
Aloin asentamaan ketjurataspakettia ja pari kysymystä.

Mullahan oli vielä paikoillaan alkuperäinen ketju, jossa 110 lenkkiä ja ratasmuutoksista johtuen takarengas on ollunna aika eteen vedettynä, jotta ketju riittänyt.
Nyt kun tilalle tuli 120 lenkkiä pitkä, kullitettu RK:n ketju niin tulee pelivaraa.
Mikä on paras vaihtoehto radalle, lyhennetäänkö vain sen verran että saa taka-akselin mahdollisimman taakse ja jää vielä varaa kiristää?
Silleen että taka-akseli on noin keskellä ja siitä ketju poikki?
Jos ja kun taka-akselin saa uuden ketjun myötä taaemmas niin onko tuosta jotain hyötyä radalla, keulii mahdollisesti vähemmän tai muuta ajogeometriamuutosta luvassa?

Ehkä ei ihan taakse kannata mitoittaa, sillä ketju saattaa venyä. Keskelle jos saat, niin se on mielestäni ihan ok.

Takarenkaan paikka muuttaa akseliväliä (etu- ja takarenkaan akseleiden välinen matka). Mitä taaempana takarengas on, sitä pidempi on akseliväli.
Pidempi akseliväli = vakaampi, ei keuli niin herkästi, ei myöskään käänny mutkaan niin herkästi
Lyhyempi akseliväli = ketterämpi (mm. supermotossa lyhennetään koko takaswingi, jotta pyörästä tulee ketterä)

Empä kuitenkaan tiedä, onko kuinka suurta käytännön merkitystä noilla hienosäädöillä. Ehkä jollain on enemmän kokemusta? Käytettävyydelle ja toimivuudelle asettaisin aika suuren painoarvon.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: Vuorela - 22.10.13 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.10.13 - klo:14:39
Aloin asentamaan ketjurataspakettia ja pari kysymystä.

Mullahan oli vielä paikoillaan alkuperäinen ketju, jossa 110 lenkkiä ja ratasmuutoksista johtuen takarengas on ollunna aika eteen vedettynä, jotta ketju riittänyt.
Nyt kun tilalle tuli 120 lenkkiä pitkä, kullitettu RK:n ketju niin tulee pelivaraa.
Mikä on paras vaihtoehto radalle, lyhennetäänkö vain sen verran että saa taka-akselin mahdollisimman taakse ja jää vielä varaa kiristää?
Silleen että taka-akseli on noin keskellä ja siitä ketju poikki?
Jos ja kun taka-akselin saa uuden ketjun myötä taaemmas niin onko tuosta jotain hyötyä radalla, keulii mahdollisesti vähemmän tai muuta ajogeometriamuutosta luvassa?

Yleensä tonnareissa mahdollisimman taakse. Pyörästä tulee hieman helpompi ajettava. Voi toki poiketa joissain malleissa, mutta ylessääntönä noin.

Pikkusen kannattaa toki jättää pelivaraa säätöä varten. Uutena ketjut vähän löystyy, mutta ainakin omassa käytössä DID menee yleensä loppukauden yhdellä kiristyksellä.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: marko_ - 22.10.13 - klo:15:41
Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.10.13 - klo:14:39
Aloin asentamaan ketjurataspakettia ja pari kysymystä.

Mullahan oli vielä paikoillaan alkuperäinen ketju, jossa 110 lenkkiä ja ratasmuutoksista johtuen takarengas on ollunna aika eteen vedettynä, jotta ketju riittänyt.
Nyt kun tilalle tuli 120 lenkkiä pitkä, kullitettu RK:n ketju niin tulee pelivaraa.
Mikä on paras vaihtoehto radalle, lyhennetäänkö vain sen verran että saa taka-akselin mahdollisimman taakse ja jää vielä varaa kiristää?
Silleen että taka-akseli on noin keskellä ja siitä ketju poikki?
Jos ja kun taka-akselin saa uuden ketjun myötä taaemmas niin onko tuosta jotain hyötyä radalla, keulii mahdollisesti vähemmän tai muuta ajogeometriamuutosta luvassa?

Oliko sulla vanhalla ketjulla ongelmia keulimisen kans?
Mitä edempänä taka-akseli on, sen enemmän keulii.
Ainaki mun mopossa muutamalla millillä on tosi iso vaikutus, siinä on tosin ollu liian pehmee jousiki, mikä kans pahentaa asiaa.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: T1mppa - 22.10.13 - klo:15:55
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.10.13 - klo:15:41
Oliko sulla vanhalla ketjulla ongelmia keulimisen kans?

Ei mitään kettuilua, mutta rupesi hymyilyttämään.
"Pyörä keuliin niin prkeleesti. Johtuu näistä ketjuista"  :D
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: Mikko K. - 22.10.13 - klo:16:03
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.10.13 - klo:15:55
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.10.13 - klo:15:41
Oliko sulla vanhalla ketjulla ongelmia keulimisen kans?

Ei mitään kettuilua, mutta rupesi hymyilyttämään.
"Pyörä keuliin niin prkeleesti. Johtuu näistä ketjuista"  :D

Se on hyvä että tässä iässä vielä jokin keulii :)

Kannattaa samalla miettiä vähän niitä välityksiä, jos haluaa hifistellä ja vaihdella kesken kauden. Toinen mikä tulee mieleen, niin esim K4:ssa ei mahtunu dunloppi pyörimään kovin lyhkäsillä ketjuilla.
Sanoisin, että paljon kanssa pärjää aina ja jos menee liian taakse, niin kokeilee vaikka piikin isompaa takaratasta. Pahimmassa tapauksessa joutuu ostamaan uuden liitoskappaleen ja poistamaan pari lenkkiä.

Kuinka pitkää siivua on ajettu 520 ketjulla radalla parhaimmillaan? Uskaltaako paljoa yli 3000km päästellä? Suzukiin vaihdoin joskus 530 ketjut 34000km kohdalla ja olivat vielä ihan hyvät. Takana ehkä 15 ratapäivää.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: T1mppa - 22.10.13 - klo:16:19
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 22.10.13 - klo:16:03
Kuinka pitkää siivua on ajettu 520 ketjulla radalla parhaimmillaan? Uskaltaako paljoa yli 3000km päästellä?

3564 km on ennätysmiehet päästelleet 24h endurancessa vuonna 2013.

Bol d'Or 24 Hours Results 2013:
1. SRC Kawasaki (Kawasaki) 808 laps
Circuit de Nevers Magny-Cours
Length   4.412 km (2.741 mi)

En löytänyt faktoja ketjuista, mutta veikkaisin 520.
Ja nuo ei menneet harrastelijavauhteja.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: slowrider - 22.10.13 - klo:16:39
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.10.13 - klo:15:13


Empä kuitenkaan tiedä, onko kuinka suurta käytännön merkitystä noilla hienosäädöillä. Ehkä jollain on enemmän kokemusta? Käytettävyydelle ja toimivuudelle asettaisin aika suuren painoarvon.

Vaikuttaa muuten yllättävän paljon. En olisi itsekkään uskonut. Tuli noilla välityksillä leikittyä syksyllä ja saa kyllä todella paljon muuttumaan pyörän käytöstä noilla milleillä.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: murmela - 22.10.13 - klo:16:41
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 22.10.13 - klo:16:03
Kannattaa samalla miettiä vähän niitä välityksiä, jos haluaa hifistellä ja vaihdella kesken kauden. Toinen mikä tulee mieleen, niin esim K4:ssa ei mahtunu dunloppi pyörimään kovin lyhkäsillä ketjuilla.
Sanoisin, että paljon kanssa pärjää aina ja jos menee liian taakse, niin kokeilee vaikka piikin isompaa takaratasta. Pahimmassa tapauksessa joutuu ostamaan uuden liitoskappaleen ja poistamaan pari lenkkiä.

Kuinka pitkää siivua on ajettu 520 ketjulla radalla parhaimmillaan? Uskaltaako paljoa yli 3000km päästellä? Suzukiin vaihdoin joskus 530 ketjut 34000km kohdalla ja olivat vielä ihan hyvät. Takana ehkä 15 ratapäivää.

Mä oon 3 tai 4 vuotta (~15tkm ratakilometriä tjsp) ajanu samoilla Renthal 520 Road Race (RR4) SRS sealed Gold ketjuilla. Kusiaisella tosin. Mut mut, suurin merkitys on varmaankin ollu sillä, ett mul on tos mun kiulussa pro-oileri. Joka pitää ketjun koko ajan sopivassa öljyssä. Öljynä menee mikä tahansa moottoriöljy. Ja syöttömäärä on noin 0,45 litraa per 10 000 ratakierrosta.

Eturattaan tarkistin viimeks tossa kesällä, koska oletin ett se ois jo kulunu puhki näillä ajomäärillä. Mut eipä sekään paljoa uudelle hävinny, joten ei tarvinnu sitäkään vaihtaa. Alumiininen takaratas on tänä kesänä alkanut osottaa kulumisen merkkejä.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: slowrider - 22.10.13 - klo:16:44
Minun mopossa oli ostaessa noi samat ketjut ja olen niillä yli 50 ratapäivää ajanut. Ei vielä ainakaan venynyt yhtään. rasvana olen käyttänyt perämoottorin vaihteistoon käytettävää askiöljyä tms. 520 ketjut, mut tarkempia speksejä en oo tutkinu  :)
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: Nitrous - 22.10.13 - klo:17:44
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 22.10.13 - klo:16:03
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.10.13 - klo:15:55
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.10.13 - klo:15:41
Oliko sulla vanhalla ketjulla ongelmia keulimisen kans?

Ei mitään kettuilua, mutta rupesi hymyilyttämään.
"Pyörä keuliin niin prkeleesti. Johtuu näistä ketjuista"  :D

Se on hyvä että tässä iässä vielä jokin keulii :)

Kannattaa samalla miettiä vähän niitä välityksiä, jos haluaa hifistellä ja vaihdella kesken kauden. Toinen mikä tulee mieleen, niin esim K4:ssa ei mahtunu dunloppi pyörimään kovin lyhkäsillä ketjuilla.
Sanoisin, että paljon kanssa pärjää aina ja jos menee liian taakse, niin kokeilee vaikka piikin isompaa takaratasta. Pahimmassa tapauksessa joutuu ostamaan uuden liitoskappaleen ja poistamaan pari lenkkiä.

Kuinka pitkää siivua on ajettu 520 ketjulla radalla parhaimmillaan? Uskaltaako paljoa yli 3000km päästellä? Suzukiin vaihdoin joskus 530 ketjut 34000km kohdalla ja olivat vielä ihan hyvät. Takana ehkä 15 ratapäivää.

Ajoin niillä Yamahan edellisillä ketjuilla 15-20 päivää. Keväällä vaihtaessa olivat ihan totaalisen loppu. (Taipu sivuttain about yhtä hyvin kuin pitkittäinkin :D) Eli kyllä se 15 päivää tolla mopolla ja 520 ketjulla rupee olemaan jo ehtoon puolella.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: jarska - 22.10.13 - klo:19:02
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 22.10.13 - klo:15:41
Oliko sulla vanhalla ketjulla ongelmia keulimisen kans?
Mitä edempänä taka-akseli on, sen enemmän keulii.
Ainaki mun mopossa muutamalla millillä on tosi iso vaikutus, siinä on tosin ollu liian pehmee jousiki, mikä kans pahentaa asiaa.

Ei se mitenkään vallattomasti pyri pystyyn, mut ajattelin kokeilla akselin siirtoo taaksepäin kun se on tähän saakka jököttänyt aina edessä, johtuen siittä ketjun lyhyydestä ja väleistä.

Kiitos neuvoista tytsyt, laitellaan vähän keskikohdasta taaksepäin, kuitenki silleen että on vielä varaa kiristää.
Jos alkaa tuntumaan liian kankeelta niin otetaan pätkä pois ja tuupataan akselia eteenpäin.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: jarska - 22.10.13 - klo:21:47
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.10.13 - klo:16:39
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.10.13 - klo:15:13


Empä kuitenkaan tiedä, onko kuinka suurta käytännön merkitystä noilla hienosäädöillä. Ehkä jollain on enemmän kokemusta? Käytettävyydelle ja toimivuudelle asettaisin aika suuren painoarvon.

Vaikuttaa muuten yllättävän paljon. En olisi itsekkään uskonut. Tuli noilla välityksillä leikittyä syksyllä ja saa kyllä todella paljon muuttumaan pyörän käytöstä noilla milleillä.

Ööö siis tarkotatko jotta taka-akselin milleillä oli iso vaikutus, eli missä kohtaa säätöaluetta majailee?
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: slowrider - 22.10.13 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.10.13 - klo:21:47
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.10.13 - klo:16:39
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.10.13 - klo:15:13


Empä kuitenkaan tiedä, onko kuinka suurta käytännön merkitystä noilla hienosäädöillä. Ehkä jollain on enemmän kokemusta? Käytettävyydelle ja toimivuudelle asettaisin aika suuren painoarvon.

Vaikuttaa muuten yllättävän paljon. En olisi itsekkään uskonut. Tuli noilla välityksillä leikittyä syksyllä ja saa kyllä todella paljon muuttumaan pyörän käytöstä noilla milleillä.

Ööö siis tarkotatko jotta taka-akselin milleillä oli iso vaikutus, eli missä kohtaa säätöaluetta majailee?

Juurikin. Alastarolla viimeksi vaihtelin välityksiä aika rajustikkin niin sillon muuttui akselinpaikka suunnilleen keskeltä niin eteen kuin suinkin sai. (taisin 3 tai 4 piikkiä lisätä taakse)  Huomasi selkeästi ajossa kun vertasin suht samaan välitykseen jossa akselin paikka oli taaempana. (14/46 vs 15/48)
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: T1mppa - 23.10.13 - klo:12:59
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.10.13 - klo:23:12
Huomasi selkeästi ajossa kun vertasin suht samaan välitykseen jossa akselin paikka oli taaempana. (14/46 vs 15/48)

Sulla siis akseliväli lyheni ja välitykset aavistuksen piteni. Samalla takaswingin yläpuolinen ketjulinja suureni.
Mitkäs oli vaikutukset ajamisessa? Paljonko akseli siirtyi eteenpäin (mm.)?

Kiitos jo etukäteen mielenkiintoisen aiheen vastauksesta :)
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: slowrider - 24.10.13 - klo:10:45
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.10.13 - klo:12:59
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.10.13 - klo:23:12
Huomasi selkeästi ajossa kun vertasin suht samaan välitykseen jossa akselin paikka oli taaempana. (14/46 vs 15/48)

Sulla siis akseliväli lyheni ja välitykset aavistuksen piteni. Samalla takaswingin yläpuolinen ketjulinja suureni.
Mitkäs oli vaikutukset ajamisessa? Paljonko akseli siirtyi eteenpäin (mm.)?

Kiitos jo etukäteen mielenkiintoisen aiheen vastauksesta :)

Laskurin mukaan akseli siirtyi 13mm eteenpäin. Kerrallahan tuo muutos ei tullut kun välityksiä muuttelin usean päivän aikana piikki kerrallaan, mutta kyllä eron huomasi. Kun akseli siirtyi ihan eteen niin selkeästi rauhattomampi se oli ajaa. välitykset muuttui 14/46-->15/46-->15/47-->15/48. 
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: T1mppa - 28.01.14 - klo:12:24
Uutta teknologiaa.

http://www.threed-chains.com/html/product-catalogue/index.html (http://www.threed-chains.com/html/product-catalogue/index.html)

EK ainakin valmistaa. ~260 USD
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: Juha_K - 28.01.14 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 28.01.14 - klo:12:24
Uutta teknologiaa.

http://www.threed-chains.com/html/product-catalogue/index.html (http://www.threed-chains.com/html/product-catalogue/index.html)

EK ainakin valmistaa. ~260 USD
On noi ollut jo vuoden verran myynnissä.
Aavistuksen vahvempi kuin "perus" MVXZ.
EK ZZZ 520=9,400
EK MVXZ 520=9,000
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: Mikko K. - 29.05.14 - klo:23:13
Mistä ketjut ja mitä laitetaan alle. Leveys siis 520 ja voimaa on pyörässä ja etenkin kuskissa vaikka bemarikuskeille jakaa.
Alla pari vaihtoehtoa:
DID 520 ERV 3
DID 520 ZVM-X
EK 520 ZVX
EK 520 ZZZ
Mistä tilaan ja onko jollain jostain hyviä kokemuksia? Hyvää pitäs saada ja tietenkin halvalla kuten aina.

Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: marko_ - 30.05.14 - klo:06:48
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 29.05.14 - klo:23:13
Mistä ketjut ja mitä laitetaan alle. Leveys siis 520 ja voimaa on pyörässä ja etenkin kuskissa vaikka bemarikuskeille jakaa.
Alla pari vaihtoehtoa:
DID 520 ERV 3
DID 520 ZVM-X
EK 520 ZVX
EK 520 ZZZ
Mistä tilaan ja onko jollain jostain hyviä kokemuksia? Hyvää pitäs saada ja tietenkin halvalla kuten aina.

Mulla toinen tämmönen menossa ja voin suositella:
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/merkkikohtaiset-osat/rk-xw-superrengasketju-7/
Hintaki on semmonen että raaskii joka kesälle vaihtaa.  peukku_1
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: Vuorela - 30.05.14 - klo:08:13
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 29.05.14 - klo:23:13
Mistä ketjut ja mitä laitetaan alle. Leveys siis 520 ja voimaa on pyörässä ja etenkin kuskissa vaikka bemarikuskeille jakaa.
Alla pari vaihtoehtoa:
DID 520 ERV 3
DID 520 ZVM-X
EK 520 ZVX
EK 520 ZZZ
Mistä tilaan ja onko jollain jostain hyviä kokemuksia? Hyvää pitäs saada ja tietenkin halvalla kuten aina.

ERV3 on omassa ollut, eikä ongelmia. Toki olen vaihtanut joka kesäksi uudet.
Otsikko: Vs: Rataketjut
Kirjoitti: Mikko K. - 30.05.14 - klo:13:58
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 30.05.14 - klo:08:13
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 29.05.14 - klo:23:13
Mistä ketjut ja mitä laitetaan alle. Leveys siis 520 ja voimaa on pyörässä ja etenkin kuskissa vaikka bemarikuskeille jakaa.
Alla pari vaihtoehtoa:
DID 520 ERV 3
DID 520 ZVM-X
EK 520 ZVX
EK 520 ZZZ
Mistä tilaan ja onko jollain jostain hyviä kokemuksia? Hyvää pitäs saada ja tietenkin halvalla kuten aina.

ERV3 on omassa ollut, eikä ongelmia. Toki olen vaihtanut joka kesäksi uudet.

tattista.. RK QXW lähti tilaukseen. 105€ kotiinkuljetuksella Saksasta. Noi didid otan talvella kunhan ehtii tilaamaan toiselta mantereelta.