MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: soherrys - 06.02.12 - klo:21:27

Otsikko: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: soherrys - 06.02.12 - klo:21:27
Jep, eli otsikon mukainen kysymys. Tarkoituksena tälle aiheelle,että käsitellään täällä minkälaista kalustoa mprata.fi porukalla on ja,että millainen peli olisi passeli radalle.

Omia kokemuksia jne. yms. Yleistä keskustelua !


Itse en ole aivan varma jos päädyn laittamaan ratapelin,niin laitanko kusiaisen vai kilosen....
kuussatkussa(vm.05 636) ei tehot riittänyt kadulle,mutta kilosessa(vm.04 10r) oli tehoa yllinkyllin...Korttikin jopa huilasi juhannuksen korvilla...

Joten en tiedä haluanko ottaa 600cc:sta kaiken tehon irti vai haluanko ottaa varmanpäälle ja katsoa mihin rahkeet riittää kilosen kanssa...

Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Jukka_R - 06.02.12 - klo:21:41
Ajamaan oppii parhaiten pienellä pyörällä, joten aloituspyöräksi kusiainen ja sitten kun osaamista alkaa olemaan, vaihtaa isompaan. Ratapäivät ovat täynnä esimerkkejä kuskeista joilla ei ole mitään käsitystä ajamisesta ja tonnisen tehoja sitten käytetään raivokiihdytyksiin ja sitten kammojarrutus ennen mukaa ja mutkat taluttamalla. Ehdottomasti alkuun kusiainen.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Raaseri - 06.02.12 - klo:21:44
Intoa kuin ilmapallolla?  :)

Jos katsoo aikoja, niin kisakilonen on n 2sek per ratakierros rivakampi kuin kuussatku, slicksirenkailla ja hieman väljemmillä rakentelusäännöillä. Vahva veikkaus ja muutaman kauden kisakokemus kyllä sanoo että molemmilla on kiva ajaa.

Kukin valitsee työkalunsa, mutta takaan että kuussatkun teho riittää jokusen vuoden aktiiviajoa ennenkuin teho on suurin vauhtia rajoittava tekijä.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: soherrys - 06.02.12 - klo:21:51
Ajamaan oppii parhaiten pienellä pyörällä, joten aloituspyöräksi kusiainen ja sitten kun osaamista alkaa olemaan, vaihtaa isompaan. Ratapäivät ovat täynnä esimerkkejä kuskeista joilla ei ole mitään käsitystä ajamisesta ja tonnisen tehoja sitten käytetään raivokiihdytyksiin ja sitten kammojarrutus ennen mukaa ja mutkat taluttamalla. Ehdottomasti alkuun kusiainen.

Vastaa lainaamalla
Intoa kuin ilmapallolla? 

Jos katsoo aikoja, niin kisakilonen on n 2sek per ratakierros rivakampi kuin kuussatku, slicksirenkailla ja hieman väljemmillä rakentelusäännöillä. Vahva veikkaus ja muutaman kauden kisakokemus kyllä sanoo että molemmilla on kiva ajaa.

Kukin valitsee työkalunsa, mutta takaan että kuussatkun teho riittää jokusen vuoden aktiiviajoa ennenkuin teho on suurin vauhtia rajoittava tekijä.


Tiedän että kuussatku riittää ja en tule sitäkään heti käskyttämään ihan loppuun asti,mutta....En ehtinyt kuin 10tkm viimekesänä ajamaan 6r:llä ja tuntui että siihen tottuu ihan liian helposti...

Tosin haluaisin päästä koeajamaan tämän uusimman kawan 6r mallin. Mutta villinä veikkauksena voisin heittää, että sekin on kesytetty meleko nopeasti ainakin katu käyttöön....

Omaa kokemusta 2 pyöräisistä löytyy +3v ylöspäin...lähinnä enduro/motocross merkeissä
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: jarska - 06.02.12 - klo:22:05
Ratapäivät ovat täynnä esimerkkejä kuskeista joilla ei ole mitään käsitystä ajamisesta ja tonnisen tehoja sitten käytetään raivokiihdytyksiin ja sitten kammojarrutus ennen mukaa ja mutkat taluttamalla.

Hah, hyvin sanottu. reps_1
Mä tykkään monesti ajaa myös silleen et en vedä suorilla täysillä, kun haluun treenata vain kurviajoo, mut kuitenkin reipasta kiihdyttelyä ja jopa tälläkin kokemuksella näkee kun jotkut tulee suorilla ranne soikeena ja leuka kiinni tankissa musta ohi ja mutkan tullessa saa jarruttaa rajusti ettei mene persiiseen pahki.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: soherrys - 06.02.12 - klo:23:10
Mitä muuten ootte mieltä taxfree peleistä? Suht edulliseen hintaan sais pyöriä..Esim mobile.de katoin niin 10r -11 sais noin 10 000€ käytetty katu peli tietysti....Oma budjettihan ei yllä edes tuohon....Hyvä jos ees puolet tuosta....Pitäähän sitä enskaa ja autoja harrastaa myös samalla  beer_2
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: GertMüller - 07.02.12 - klo:00:40
Harvalla tässä varmaan kukkarossa liikaa rahaa on, niin siksi rata-ajotkin voi varmasti aloitella ihan sillä samalla, millä muutenkin ajelee...

Sitten kun vauhti ja yritys kasvaa, niin joko jalostaa kilpipeliä monikäyttöisemmäksi, tai ostaa käytettynä valmis ratapyörä.

Itsellä nyt vaan kilosia ollut, mutta yhdyn mielipiteeseen 600:sella aloittamisesta.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: nopea57 - 07.02.12 - klo:08:55
600:lla hyvin kerkiää, joskin ajotapa vaihteiden/kierrosten suhteen voi olla erilainen kuin isommalla. Pitää ajaa isommilla jengoilla, että meno on jouhevaa.

Ja kyllä se ratapyörä kyykky pitäisi olla, vaan ei ole, kun ei kahta kehtaa laittaa.

Ehkä rahasyiden vuoksi kannattaisi myös katsoa minkä verran pyörämallin tuunaus ja ylläpito maksaa ja paljonko vaihtoehtoja on tarjolla? Aina tulee mieleen laittaa jotain pientä, tai sitten on pakko laittaa... Joihinkin pyöriin vaan löytyy järjettömästi kamaa, edullisestikin.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Grandi67 - 07.02.12 - klo:09:43
Jep, eli otsikon mukainen kysymys. Tarkoituksena tälle aiheelle,että käsitellään täällä minkälaista kalustoa mprata.fi porukalla on ja,että millainen peli olisi passeli radalle

Ite aloitin ratailun kiloisilla katukyykyillä,eikä hommasta tahtonut tulla lasta,ei paskaa. Hommattuani ratakusiaisen,alkoi myös mutkavauhti kasvaa ja loppukesällä nää ,jotka raivosi kilosilla suorilla edelle,oli sitten tukkona mutkissa. Syksyllä tulin sit lähes vahingossa kilosen K4:n omistajaksi.

Ja kannattaa katella täältä suomesta valmista pakettia,jossa on kaikki tarvittava samassa paketissa.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: jarska - 07.02.12 - klo:14:18
Tiedän että kuussatku riittää ja en tule sitäkään heti käskyttämään ihan loppuun asti,mutta....En ehtinyt kuin 10tkm viimekesänä ajamaan 6r:llä ja tuntui että siihen tottuu ihan liian helposti...

Varmasti sen kusiaisen sinä ja moni muukin ulosmittaa aika nopeesti maantien suorilla, mut radalla onkin sitten ihan toinen juttu, sitähän sä kysyit. ;)
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: carbon - 07.02.12 - klo:15:13
Taidetaan vielä pysyä aiheessa, kun kerron kaverista jonka kanssa ajelimme yhdessä satunnaisesti radoilla.
Meillä oli hyvinkin samantyyliset, uudehkot tonniset kilpipyörät. Kierrosajat, tyyli jne samanlaisia. Manailimme sitä kun se pyörä siellä perseen alla on niin kallis että
se pelottaa eniten siellä kurvissa, ei sitä itseään niin pelkää ?
Kaveri myi pois uuden, hienon kiiltävän pyöränsä ja osti vanhan kisapyörän, puolet vähemmän tehoja, ei siftereitä, eikä mitään muutakaan
apuhärpäkettä. Naarmutkin oli jo valmiiksi. Sinne häipy kaveri  :'( karkuun meinaan. Ei ollut mitään jakoa mulla enää sen jälkeen.
Kehui kovasti että saa ajaa rennommin, eikä tarvi pelätä koko ajan että tulee 8000e naarmu......
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: mako - 08.02.12 - klo:21:10
olisi kiinnostavaa kuulla millä perusteella olette
minkäkin ratapyörän valinneet ja kokemuksia kyseisistä
pyöristä .käsittääkseni yamaha on kuussatasissa
koko ajan suosituin ja tonnisissa yamaha ja suzuki
ihmettelen vain että miksi esim hondaa on suhteessa
niin paljon vähemmän kehissä vai onko asiassa mitään
perää .
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Jukka_R - 09.02.12 - klo:00:00
olisi kiinnostavaa kuulla millä perusteella olette
minkäkin ratapyörän valinneet ja kokemuksia kyseisistä
pyöristä .käsittääkseni yamaha on kuussatasissa
koko ajan suosituin ja tonnisissa yamaha ja suzuki
ihmettelen vain että miksi esim hondaa on suhteessa
niin paljon vähemmän kehissä vai onko asiassa mitään
perää .

Jos ajaisimme Honda cuppia, Honda olisi myydyin pyörä Suomessa. No, Yamaha teki parhaan tarjouksen ja siksi ajamme Yamaha Center cupia ja Yamaha on myydyin pyörä. Suzukeja taas on paljon samasta syystä kuin miksi Suomessa oli 80-luvulla paljon Ladoja. Eihän se nyt moottoripyörä ole, käsittääkseni viulukoulu.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Nitrous - 09.02.12 - klo:08:30
tonnisissa yamaha ja suzuki
ihmettelen vain että miksi esim hondaa on suhteessa
niin paljon vähemmän kehissä vai onko asiassa mitään
perää .

Ominaisuuksien puolesta Honda on kääntyy hienosti ja on muutenkin ketterän oloinen ajaa, mutta taitaa hävitä moottorin osalta muille merkeille jonkin verran. Hankintahinta on varmasti toinen tekijä, ilmeisesti Honda on kalliimpi hankkia. Kolmas tekijä on se, että tuo Honda on uutenakin ruma kun per**le, saati sitten parin kaadon jälkeen.  :P

Kusiaisista tuo R6R vain sattuu olemaan paras pyörä, joten siksi sitä lienee myyty eniten. Triumph on aika samalla viivalla, mutta sen saatavuus lienee ollut heikompi.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Turder - 09.02.12 - klo:10:54
Hankintahinta on varmasti toinen tekijä, ilmeisesti Honda on kalliimpi hankkia.

Uusi 2012 Fireblade on kyllä todella halpa, jos vertaa muihin. Jopa parin kuussatasen nokalla on isompi ovh kuin Bladessa. Aika persraiskaushan tuo oli jos joku osti uutena 2011 Bladen vaikka loppukesästä/syksyllä. Maksoi himpun yli 20k€. Nyt alle 17k€ päivitetty malli knuppel_2
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Jukka_R - 09.02.12 - klo:10:55
Taidetaan vielä pysyä aiheessa, kun kerron kaverista jonka kanssa ajelimme yhdessä satunnaisesti radoilla.
Meillä oli hyvinkin samantyyliset, uudehkot tonniset kilpipyörät. Kierrosajat, tyyli jne samanlaisia. Manailimme sitä kun se pyörä siellä perseen alla on niin kallis että
se pelottaa eniten siellä kurvissa, ei sitä itseään niin pelkää ?
Kaveri myi pois uuden, hienon kiiltävän pyöränsä ja osti vanhan kisapyörän, puolet vähemmän tehoja, ei siftereitä, eikä mitään muutakaan
apuhärpäkettä. Naarmutkin oli jo valmiiksi. Sinne häipy kaveri  :'( karkuun meinaan. Ei ollut mitään jakoa mulla enää sen jälkeen.
Kehui kovasti että saa ajaa rennommin, eikä tarvi pelätä koko ajan että tulee 8000e naarmu......

Allekirjoitan tuon. 2005 rataennätykseni nätillä ja naarmuttomalla vuoden 2004 R1:llä oli 1:52. Kisaan sain lainapyöräksi aika raiskatun näköisen Suzukin 750:n (vm. 2001). Tehoa vähemmän kuin R1:ssä jne. Kisan nopein kierrosaika 1:37 alkuinen. Kierrosajoista lähtisi vielä jonkun verran pois jos ei tarvitsisi omasta terveydestään olla huolissaan.

Tässä oma arvioni vauhtiin vaikuttavista tekijöistä ja niiden järjestyksestä:

1. Pyörän peruskäsittelytaito
2. Oikeat ajolinjat
3. Kuljettajan uskallus ottaa riskejä
4. Pyörän alusta
5. Pyörän teho

Toki nyt on selvää, ettei Valentino Rossikaan pärjäisi edes piripäissään minullekaan jos hän joutuisi ajamaan vakiokuntoisella katupiikillä ja itse omallani, mutta on myös varmaa, ettei moottoripyörää koskaan ajamaton henkilö antaisi radalla paljon ajaneelle harrastajalle päihin vaikka alla olisi MotoGP-pyörä ja raivoa miehessä/naisessa kuin kaljapäissään olevalla bodarilla jolla testot ovat vaihtuneet hetkeksi estrogeeneihin.

Jos asteikolle 0-10 laittaisin arviot omistani, niin menisi varmaankin seuraavasti:

1. Pyörän peruskäsittelytaito (8)
2. Oikeat ajolinjat (8)
3. Kuljettajan uskallus ottaa riskejä (3)
4. Pyörän alusta (7)
5. Pyörän teho (9)

Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Nitrous - 09.02.12 - klo:11:15
Hankintahinta on varmasti toinen tekijä, ilmeisesti Honda on kalliimpi hankkia.

Uusi 2012 Fireblade on kyllä todella halpa, jos vertaa muihin. Jopa parin kuussatasen nokalla on isompi ovh kuin Bladessa. Aika persraiskaushan tuo oli jos joku osti uutena 2011 Bladen vaikka loppukesästä/syksyllä. Maksoi himpun yli 20k€. Nyt alle 17k€ päivitetty malli knuppel_2

Tälle vuodelle tuo Blade on tosiaan halpa, mutta ABS mallin tullessa markkinoille, oli hinta melko naurettava.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: T1mppa - 15.02.12 - klo:18:09
Rahalla saa ja tehoilla pääsee. Itse kyllä keskityn mielummin 100% ajamiseen, eli ei ole pyörän kunto kaatumisen jälkeen koko ajan mielessä.
Vähän huonommalla kun aloittaa, niin se ajaminenkin on ajamista. Siinä täytyy keskittyä pyörän hallintaan ja olemukseen enemmän. Osaapahan sitten myöhemmin perusniksit lihasmuistin perusteella.

Ja kokemuksesta voin sanoa, että onhan se aika he****in hauskaa ajaa tonnisten huippupyörien ohi -98 vuoden 600:lla  ass_1 Ottaa suorille paremman ulostulon, niin on suoratkin pulkassa.
Mutta aina on niitä, jotka on itseä nopeampia... aina.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: mako - 15.02.12 - klo:20:58
olisi kiinnostavaa kuulla millä perusteella olette
minkäkin ratapyörän valinneet ja kokemuksia kyseisistä
pyöristä .käsittääkseni yamaha on kuussatasissa
koko ajan suosituin ja tonnisissa yamaha ja suzuki
ihmettelen vain että miksi esim hondaa on suhteessa
niin paljon vähemmän kehissä vai onko asiassa mitään
perää .

Jos ajaisimme Honda cuppia, Honda olisi myydyin pyörä Suomessa. No, Yamaha teki parhaan tarjouksen ja siksi ajamme Yamaha Center cupia ja Yamaha on myydyin pyörä. Suzukeja taas on paljon samasta syystä kuin miksi Suomessa oli 80-luvulla paljon Ladoja. Eihän se nyt moottoripyörä ole, käsittääkseni viulukoulu.
voitko jukka selventää tota yamahan ostamista eli jotenkin mp tuen kauttako ?
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Jukka_R - 17.02.12 - klo:14:20
voitko jukka selventää tota yamahan ostamista eli jotenkin mp tuen kauttako ?

Muun muassa R6R:iä ostettiin maahantuojan kautta kimpassa ja tulikohan niitä ostettua silloin 11-12. Hinta oli aika kohdallaan, sanoisin. Näin ulkomuistista heitettynä matala 8.000 euroa uudelle, kilvettömälle R6R:lle. Katteet, vilkut, peilit, valot jne myin siitä veks 1.500 eurolla, jolloin itse aihio jäi maksamaan 6:lla alkavan summan. Siihen sitten kuitukatteet, jalkatappisarja ja Öhlinsin ohjausiskari ja niilläkin hinta jäi aika sopivaksi. Uusi pyörä on kuitenkin uusi ja kun itse huoltaa, niin tietää että ainakin öljyt on riittävän usein (500 km) vaihdettu. Nyt kun on tullut noilla Yamahoilla ajettua (2007-2008 R6R, 2009-> R1), niin voi kyllä sanoa, että aika huolettomia ovat. Ainoat noitumisen aiheet ovat tulleet lisävarusteista, kuten shifteristä joka ei ole aina tahtonut oikein pelittää.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: raukkis - 17.02.12 - klo:20:21
Olen ollut sitä mieltä että tyvestä latvaan. Eli aloitellaan vähempitehoisilla ja siirrytään sitten kokemuksen karttuessa tehokkaampiin. No itsellä tuli hyppäys lähes vahingossa 90 heppaisesta lähes tuplasti tehokkaampaan ennenkuin ajotaidot olivat edes aiemman mopon ominaisuuksille riittävät. Nykyisin jää isot tehot pääosin hyödyntämättä kun opettelu on edelleenkin alkutekijöissään mutta onko pienempitehoisiin tarpeen vaihtaa enää oppisen kannalta, jos ja kun kehitystä on alkanut tapahtumaan myös tonnisella. Vaihtamisen tarve lisääntyisi ja sitä myöten monipuolisuus, olisiko muuta?
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: murmela - 18.02.12 - klo:18:08
Mä ostaisin jonkun "vanhan" valmiin ratapyörän, ruiskukoneella. Semmosen missä on valmiina kaikki "peruspalikat". Mieluiten kittikeula ja takapamppu vaihdettu tai shimmattu. Kaatumatapit, koneenposkisuojat, kiinteet jalkatapit, kuitukatteet, ratapenkki, pikakaasu.

Ja jos -05 ZX-6Rn ja RRn väliltä pitäis valita, niin ehottomasti RR, jossa aavistuksen rataisampi keula ja takapamppu ja linkku, ja paremmat askin välityssuhteet radalle.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: raukkis - 22.02.12 - klo:18:17
Ei sattuis keneltäkään löytymään vertailua ducati 848 vs. 1198 (s). Osaava pääsöö tietty molemmilla yhtä kovaa suomessa mutta entä noviisi...?
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Mikko K. - 20.06.13 - klo:19:51
Tänään tuota ala-aste ikäistä Suzukin hienoa tekelettä rassatessa alkoi kytemään idea, että jos päästäisi tämän kauden jälkeen tuon kilpipyörän viettämään rauhallisempia eläkepäiviä normaalina kauppakassina ja sunnuntai kuljettimena. Tilalle luonnollisesti uudempi ratakampe, mutta mikä?

Bemari näyttää tulosluettelojen perusteella nopealta, mutta onko sitä Suomen maalla ajaneet vaan kovat kuskit? Sitten on neljä Japanilaista... Näistä uudemmista en tiedä muuta, kuin että Suzuki on hienoin ja paras ilman mitään perusteluja tai kokemusta koko aiheesta. Oman mausteen tähän tuo myös twinit. RC8 tai Mille R (taitaa olla nykyään v4).

Eli valinnan vaikeutta pukkaa. Seuraavia kriteerejä mulla ois tulevalle laitokselle:

-Hinta luokkaa 8-12k€
-2010 tai uudempi
-Helppo huoltaa (ei mikään pyörien peugeotti)
-Toimiva
-Järkevän hintaset kaato-osat

Työkalut pysyy jonkin verran käsissä, joten vaihtoehtoja on laite ruttutukusta ja kasaan, valmis ratapyörä tai sitten ulkomailta ehjä katulaite ja rakennetaan radalle. Alusta on ainut, missä luotan osaavampiin käsiin. Entäs jos hurahdan sittenkin 600:een? Onko niitä muita järkeviä kuin r6r? Tähtäimenä ois varmaankin 2015 tai jos ihmeitä tapahtuu, niin 2014 superbike B tai B600 luokka. 2015 tuntuu realistisemalta, koska vauhtia pitäs kerätä vielä jonkin matkaa lisää.

Nyt saa kehua kovasti omaa laitetta (myös kawasakia :D ) ja myös huonoja kokemuksia saa jakaa.. Lähtökohtana on, että mopossa on tuon rahan edestä enemmän potentiaalia kuin nykysessä katupyörässä.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: app - 20.06.13 - klo:21:05
Japsit on myös mopopuolella luotettavimpia. Buimurissa vaihdelaatikko osoittautunut pitkässä juoksussa heikoimmaksi lenkiksi. Osat kuluvat, ja jää välivapaalle toisinaan. Tämä ei pelkästään oma havainto.
Ajettavvuus Suomen syheröradoilla tärkein. Bemun piikkiteholla ei merkitystä. Näissä taitaa geometria olla nykyaikana niin lähellä toisiaan, että penkin päällä istuu merkittävin tekijä kierrosajan suhteen.

Itse pysyn puimurissa, koska en rupa opettelemaan enää toisenlaiseen mopoon. Jos vaihtaisin merkkiä, ostaisin kawan. Vahva moottori, ja näkyy tällä kaudella olevan kovin sana euroopan superstock-sarjassa. Suoranopeuksillakin pesi kirkkaasti nyt Imolassa buimurit. ja nehän on tiettävästi vakiomoottoreita.

Osta japsi, niin ei tarvi ainakaan koneremppaa tehdä, muuten kun huonon zäkän takia.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Grandi67 - 20.06.13 - klo:22:12
Tänään tuota ala-aste ikäistä Suzukin hienoa tekelettä rassatessa alkoi kytemään idea, että jos päästäisi tämän kauden jälkeen tuon kilpipyörän viettämään rauhallisempia eläkepäiviä normaalina kauppakassina ja sunnuntai kuljettimena. Tilalle luonnollisesti uudempi ratakampe, mutta mikä?

Bemari näyttää tulosluettelojen perusteella nopealta, mutta onko sitä Suomen maalla ajaneet vaan kovat kuskit? Sitten on neljä Japanilaista... Näistä uudemmista en tiedä muuta, kuin että Suzuki on hienoin ja paras ilman mitään perusteluja tai kokemusta koko aiheesta. Oman mausteen tähän tuo myös twinit. RC8 tai Mille R (taitaa olla nykyään v4).

Eli valinnan vaikeutta pukkaa. Seuraavia kriteerejä mulla ois tulevalle laitokselle:

-Hinta luokkaa 8-12k€
-2010 tai uudempi
-Helppo huoltaa (ei mikään pyörien peugeotti)
-Toimiva
-Järkevän hintaset kaato-osat

Työkalut pysyy jonkin verran käsissä, joten vaihtoehtoja on laite ruttutukusta ja kasaan, valmis ratapyörä tai sitten ulkomailta ehjä katulaite ja rakennetaan radalle. Alusta on ainut, missä luotan osaavampiin käsiin. Entäs jos hurahdan sittenkin 600:een? Onko niitä muita järkeviä kuin r6r? Tähtäimenä ois varmaankin 2015 tai jos ihmeitä tapahtuu, niin 2014 superbike B tai B600 luokka. 2015 tuntuu realistisemalta, koska vauhtia pitäs kerätä vielä jonkin matkaa lisää.

Nyt saa kehua kovasti omaa laitetta (myös kawasakia :D ) ja myös huonoja kokemuksia saa jakaa.. Lähtökohtana on, että mopossa on tuon rahan edestä enemmän potentiaalia kuin nykysessä katupyörässä.

Tässä sulle oiva peli. Tinkaamalla varmaan osuu hintahaarukkaankin

http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/1504302 (http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/1504302)
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: MarkoL - 20.06.13 - klo:22:36
Tänään tuota ala-aste ikäistä Suzukin hienoa tekelettä rassatessa alkoi kytemään idea, että jos päästäisi tämän kauden jälkeen tuon kilpipyörän viettämään rauhallisempia eläkepäiviä normaalina kauppakassina ja sunnuntai kuljettimena. Tilalle luonnollisesti uudempi ratakampe, mutta mikä?

Bemari näyttää tulosluettelojen perusteella nopealta, mutta onko sitä Suomen maalla ajaneet vaan kovat kuskit? Sitten on neljä Japanilaista... Näistä uudemmista en tiedä muuta, kuin että Suzuki on hienoin ja paras ilman mitään perusteluja tai kokemusta koko aiheesta. Oman mausteen tähän tuo myös twinit. RC8 tai Mille R (taitaa olla nykyään v4).

Eli valinnan vaikeutta pukkaa. Seuraavia kriteerejä mulla ois tulevalle laitokselle:

-Hinta luokkaa 8-12k€
-2010 tai uudempi
-Helppo huoltaa (ei mikään pyörien peugeotti)
-Toimiva
-Järkevän hintaset kaato-osat

Työkalut pysyy jonkin verran käsissä, joten vaihtoehtoja on laite ruttutukusta ja kasaan, valmis ratapyörä tai sitten ulkomailta ehjä katulaite ja rakennetaan radalle. Alusta on ainut, missä luotan osaavampiin käsiin. Entäs jos hurahdan sittenkin 600:een? Onko niitä muita järkeviä kuin r6r? Tähtäimenä ois varmaankin 2015 tai jos ihmeitä tapahtuu, niin 2014 superbike B tai B600 luokka. 2015 tuntuu realistisemalta, koska vauhtia pitäs kerätä vielä jonkin matkaa lisää.

Nyt saa kehua kovasti omaa laitetta (myös kawasakia :D ) ja myös huonoja kokemuksia saa jakaa.. Lähtökohtana on, että mopossa on tuon rahan edestä enemmän potentiaalia kuin nykysessä katupyörässä.

Tässä sulle oiva peli. Tinkaamalla varmaan osuu hintahaarukkaankin

http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/1504302 (http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/1504302)

Varmasti hyvä peli, jopa ilman hypetystä merkistä.
Rakentaja ollut pedantti, eikä osien laadussa ole pihistelty.
Ja paikkakuntalaisena (Jyväskyläläisenä) Herra Uotinen vamasti antaa auliisti neuvoja ja opastusta jos laite jää lähelle ja hinnasta pääsette sopuun...


Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Mikko K. - 20.06.13 - klo:22:51
Tota kawaa oon kyllä kuolannu... Tän kauden loppuun joutuu kyl ajamaan vanhalla kalustolla, renkailla, ja homeisella aamupuurolla. Syksyllä toivottavasti pari pidempää ulkomaan komennusta ja moporahat on käsissä. Teho on kyllä jännä asia. Tuntuu että omassa on enemmän kuin tarpeeksi tällä hetkellä, kunnes pitäs päästä jostain uudesta tonnisesta suoralla ohi. Jos ei onnistu heti avauksessa, niin pitää odotella taas seuraavaa paikkaa.

Täysin uus pyörä ei myöskään näytä mitenkään pois suljetulta vaihtoehdolta. Siitä on historia tiedossa ja tietyt osat myymällä saa melkein rahat ratavermeisiin kasaan. Lähinnä kalliit pisteosat, kuten putkistot, moottorinohjaukset, alusta jne ois toisaalta ratamopossa valmiina. Jos kone on huono, niin niitä saa parilla tonnilla kaatovehkeistä etsimällä.

KTM RC8 taitaa mennä aika pahasti yli budjetin, mutta oon pari kertaa katellu iten sellanne poistuu mutkasta ja siitä sais kans varmaan mukavan laitteen. Rivinelikon ärjynnässä on vaan sitä jotakin, mikä pistää vierastamaan muita moottori konstruktioita. Ajaminen kulkee silloin kun on kivaa ja fiilis katossa.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: app - 20.06.13 - klo:22:56
Tänään tuota ala-aste ikäistä Suzukin hienoa tekelettä rassatessa alkoi kytemään idea, että jos päästäisi tämän kauden jälkeen tuon kilpipyörän viettämään rauhallisempia eläkepäiviä normaalina kauppakassina ja sunnuntai kuljettimena. Tilalle luonnollisesti uudempi ratakampe, mutta mikä?

Bemari näyttää tulosluettelojen perusteella nopealta, mutta onko sitä Suomen maalla ajaneet vaan kovat kuskit? Sitten on neljä Japanilaista... Näistä uudemmista en tiedä muuta, kuin että Suzuki on hienoin ja paras ilman mitään perusteluja tai kokemusta koko aiheesta. Oman mausteen tähän tuo myös twinit. RC8 tai Mille R (taitaa olla nykyään v4).

Eli valinnan vaikeutta pukkaa. Seuraavia kriteerejä mulla ois tulevalle laitokselle:

-Hinta luokkaa 8-12k€
-2010 tai uudempi
-Helppo huoltaa (ei mikään pyörien peugeotti)
-Toimiva
-Järkevän hintaset kaato-osat

Työkalut pysyy jonkin verran käsissä, joten vaihtoehtoja on laite ruttutukusta ja kasaan, valmis ratapyörä tai sitten ulkomailta ehjä katulaite ja rakennetaan radalle. Alusta on ainut, missä luotan osaavampiin käsiin. Entäs jos hurahdan sittenkin 600:een? Onko niitä muita järkeviä kuin r6r? Tähtäimenä ois varmaankin 2015 tai jos ihmeitä tapahtuu, niin 2014 superbike B tai B600 luokka. 2015 tuntuu realistisemalta, koska vauhtia pitäs kerätä vielä jonkin matkaa lisää.

Nyt saa kehua kovasti omaa laitetta (myös kawasakia :D ) ja myös huonoja kokemuksia saa jakaa.. Lähtökohtana on, että mopossa on tuon rahan edestä enemmän potentiaalia kuin nykysessä katupyörässä.

Tässä sulle oiva peli. Tinkaamalla varmaan osuu hintahaarukkaankin

http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/1504302 (http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/1504302)

Varmasti hyvä peli, jopa ilman hypetystä merkistä.
Rakentaja ollut pedantti, eikä osien laadussa ole pihistelty.
Ja paikkakuntalaisena (Jyväskyläläisenä) Herra Uotinen vamasti antaa auliisti neuvoja ja opastusta jos laite jää lähelle ja hinnasta pääsette sopuun...

 Pelkät vanteet, jotka tulee mukana, maksaa muutaman tonnin. Mitä tosta puuttuu vs buimuri. Ei mitään.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Mikko K. - 20.06.13 - klo:23:00
Tänään tuota ala-aste ikäistä Suzukin hienoa tekelettä rassatessa alkoi kytemään idea, että jos päästäisi tämän kauden jälkeen tuon kilpipyörän viettämään rauhallisempia eläkepäiviä normaalina kauppakassina ja sunnuntai kuljettimena. Tilalle luonnollisesti uudempi ratakampe, mutta mikä?

Bemari näyttää tulosluettelojen perusteella nopealta, mutta onko sitä Suomen maalla ajaneet vaan kovat kuskit? Sitten on neljä Japanilaista... Näistä uudemmista en tiedä muuta, kuin että Suzuki on hienoin ja paras ilman mitään perusteluja tai kokemusta koko aiheesta. Oman mausteen tähän tuo myös twinit. RC8 tai Mille R (taitaa olla nykyään v4).

Eli valinnan vaikeutta pukkaa. Seuraavia kriteerejä mulla ois tulevalle laitokselle:

-Hinta luokkaa 8-12k€
-2010 tai uudempi
-Helppo huoltaa (ei mikään pyörien peugeotti)
-Toimiva
-Järkevän hintaset kaato-osat

Työkalut pysyy jonkin verran käsissä, joten vaihtoehtoja on laite ruttutukusta ja kasaan, valmis ratapyörä tai sitten ulkomailta ehjä katulaite ja rakennetaan radalle. Alusta on ainut, missä luotan osaavampiin käsiin. Entäs jos hurahdan sittenkin 600:een? Onko niitä muita järkeviä kuin r6r? Tähtäimenä ois varmaankin 2015 tai jos ihmeitä tapahtuu, niin 2014 superbike B tai B600 luokka. 2015 tuntuu realistisemalta, koska vauhtia pitäs kerätä vielä jonkin matkaa lisää.

Nyt saa kehua kovasti omaa laitetta (myös kawasakia :D ) ja myös huonoja kokemuksia saa jakaa.. Lähtökohtana on, että mopossa on tuon rahan edestä enemmän potentiaalia kuin nykysessä katupyörässä.

Tässä sulle oiva peli. Tinkaamalla varmaan osuu hintahaarukkaankin

http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/1504302 (http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/1504302)

Varmasti hyvä peli, jopa ilman hypetystä merkistä.
Rakentaja ollut pedantti, eikä osien laadussa ole pihistelty.
Ja paikkakuntalaisena (Jyväskyläläisenä) Herra Uotinen vamasti antaa auliisti neuvoja ja opastusta jos laite jää lähelle ja hinnasta pääsette sopuun...

 Pelkät vanteet, jotka tulee mukana, maksaa muutaman tonnin. Mitä tosta puuttuu vs buimuri. Ei mitään.

Täytyy soitella tosta melkein Kemoran jälkeen. Voi olla, että kun käyn katsomassa, niin mulla on yhtä sun toista myynnissä ja viihdyn hetken töissä :) En usko että tosta puuttuu mitään mitä osais vaatia. Toisaalta mistä sen tietää, vaikka nykyinen gsxr on vuosien saatossa itsestään huippusäätöihin hioutunut timantti, enkä vaan osaa ajaa :D
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: tamik87 - 19.07.13 - klo:08:00
Olen ajellut pari kautta valkokilpisellä ratamilleksi muutetulla tuonolla. Rahaa on uponnut melkosesti. Rakastan tuota V2 moottoria, mutta fakta tuntuu olevan se, että tuossa on tonnisen vääntö, kusiaisen kulku ja tonnisen "kankeus". Eli fiilistä löytyy ajaessa ja onpa tuo aika erikoinen pelikin varikolla. Renkaita syö vaan mielestäni aikamoista tahtia (1 takanakki / vkonloppu). Siispä olen harkinnut kilvetöntä kusiaista ensi kaudeksi ketteryyden ja alempien rengaskulujen toivossa.

Joku tänään mainitsi että noita yammuja on laukeillut aikalailla viimeaikoina? Lisäksi eräs toinen sanoi että kuolaamani daytona 675 on moottoriltaan susi keston puolesta. Millainen huoltoväli kusiaisilla vs tonnisella on todellisuudessa? Ei jaksaisi olla moottorinosat levällään joka viikonlopun jälkeen.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: T1mppa - 19.07.13 - klo:08:30
Jos on vakio kone (poislukien vapaavirtaussuodatin ja hengittävämpi putkisto), niin ei pitäisi olla mitään hätää moottorin keston kanssa. Onhan se totta, että jokainen vaihde ajetaan rajoittimelle tai hyvin lähelle. Mutta sen takia se rajoitin siellä on, että moottori ei rikkoonnu. Insinöörit on aika paljon laskeskelleet senkin asian kanssa.

Radalla kun ajelee, niin öljynvaihtoväli kannattaa pitää mielummin liian tiheänä kuin pitkänä. Muuten toimii hyvin samanlaisilla huolloilla, miten nyt toimit Apriliasi kanssa. Talvella kun on aikaa, niin kannattaa vähän tehdä tutkimustyötä, onko jossain jotain häikkää. Mutta en laita kovinkaan suuria kertoimia sille, että kautesi keskeytyy moottorivian takia.

Jos joskus tuosta nykyisestä luovun, niin hyvin suurella todennäköisyydellä tilalle tulee R6R. On sen verran ideaalinen ratalaite harrastajalle. Renkaat ei välttämättä kulu ihan yhtä nopeasti kuin nykyisellä laitteellasi, mutta ei nuo 600cc:t enää ole niin kilttejä takarenkaille.

Toivottavasti pääset testaamaan jotain R6R:ää vielä tämän kauden aikana. Voithan ehdottaa jollekin, että testaatte yhden setin ajan toistenne pyöriä?
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Mikko K. - 19.07.13 - klo:08:35
Olen ajellut pari kautta valkokilpisellä ratamilleksi muutetulla tuonolla. Rahaa on uponnut melkosesti. Rakastan tuota V2 moottoria, mutta fakta tuntuu olevan se, että tuossa on tonnisen vääntö, kusiaisen kulku ja tonnisen "kankeus". Eli fiilistä löytyy ajaessa ja onpa tuo aika erikoinen pelikin varikolla. Renkaita syö vaan mielestäni aikamoista tahtia (1 takanakki / vkonloppu). Siispä olen harkinnut kilvetöntä kusiaista ensi kaudeksi ketteryyden ja alempien rengaskulujen toivossa.

Joku tänään mainitsi että noita yammuja on laukeillut aikalailla viimeaikoina? Lisäksi eräs toinen sanoi että kuolaamani daytona 675 on moottoriltaan susi keston puolesta. Millainen huoltoväli kusiaisilla vs tonnisella on todellisuudessa? Ei jaksaisi olla moottorinosat levällään joka viikonlopun jälkeen.

Foorumin tilastoja katsellessa Yamahaan en koskisi pitkällä tikullakaan (kosken kuitenkin). Tosin otanta vielä aika pieni. Suzukista mulla on tipahdellut joskus venttiiliä männän päälle ja Hondakin on levinnyt ja Kawasakia ei tarvitse edes mainita. Triumppi on saarelta, jossa ajavat väärällä puolen tietä ja eivätkä osaa tehdä edes ruokaa, saati mitään muutakaan oikein.

Pyörän aiempi huolto, viritysaste ja se, millanen seppä on ollut virittämässä tuntuu ratkaisevan aika paljon. Jos kestävää etsit, niin 2000-luvun GSX-R tuntuu toimivan, pois lukien tonnisten kytkimetvakiona.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Nitrous - 19.07.13 - klo:08:43
Olen ajellut pari kautta valkokilpisellä ratamilleksi muutetulla tuonolla. Rahaa on uponnut melkosesti. Rakastan tuota V2 moottoria, mutta fakta tuntuu olevan se, että tuossa on tonnisen vääntö, kusiaisen kulku ja tonnisen "kankeus". Eli fiilistä löytyy ajaessa ja onpa tuo aika erikoinen pelikin varikolla. Renkaita syö vaan mielestäni aikamoista tahtia (1 takanakki / vkonloppu). Siispä olen harkinnut kilvetöntä kusiaista ensi kaudeksi ketteryyden ja alempien rengaskulujen toivossa.

Joku tänään mainitsi että noita yammuja on laukeillut aikalailla viimeaikoina? Lisäksi eräs toinen sanoi että kuolaamani daytona 675 on moottoriltaan susi keston puolesta. Millainen huoltoväli kusiaisilla vs tonnisella on todellisuudessa? Ei jaksaisi olla moottorinosat levällään joka viikonlopun jälkeen.

Daytonan ongelmana on kiertarin alapään laakerit jos en väärin muista. Noita on paksahdellu ihan kadullakin kohtuullisilla kilsoilla samasta syystä. Tosin kun tuon vian tietää ja on valmis vaihtamaan alapään laakerit n. 5000km välein ja käyttämään hyviä öljyjä ei ongelmia pitäisi olla. Jos jollain on parempaa tietoa niin tarkentakoon tähän perään.

Noi Yamahan perättäiset konerikot taitaa olla vain tilastollinen sattuma. Noita  Yammuja kun on varikot täynnä niin pakkohan sinne sekaan on joskus sattua myös joku konerikko. Vaihteistoja noista on silloin tällöin hajonnut, mutta niin ne hajoilee muillakin merkeillä.

Jos koneen pitää vakiona kestää lähes merkki kuin merkki ajoa pirun paljon, mutta aina kun mopoa viritetään, tippuu myös koneen elinikä jonkin verran.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: marko_ - 19.07.13 - klo:10:36
600cc gixxeristä tuli kiertokanki pihalle noin viikko sitten botnialla.
Kävin sitten omistajaa jututtaan kun meinasin vetää pihalle niistä öljyistä mitä radalla oli. Kehui sitten että ei tiedä milloin laakerit on viimeks vaihdettu.

Veivien laakerienvaihdon kun laiminlyö niin silloin hajoaa laite kuin laite.

Itelläkin tulevana talvena tarkoitus vaihtaa ja nyt ajetaan pelko perseessä että kestääkö ne tämän kesän. Mun pyörälle ensimmäinen "täys" kesä radalla. Viimekesänä ajoin tuolla elämäni ensimmäiset 6 ratapäivää.

Jos on tottunut ajamaan 1000cc pyörällä, niin kannattaa käydä koittaan ennen kauppoja sitä 600cc pyörää, niin näkee mitä eroa niissä on. :)
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: tamik87 - 19.07.13 - klo:11:55
Jos on tottunut ajamaan 1000cc pyörällä, niin kannattaa käydä koittaan ennen kauppoja sitä 600cc pyörää, niin näkee mitä eroa niissä on. :)

Joo ois kyllä hienoo päästä koeajaan moternia kuussatkua ennenkun tuon nykysen vehkeen saan myytyä. On mulla ollut 2000 vm r6 joskus junnuna ja edellinen pyörä oli trumpan speed four että kyllä rivinelkuista kuussatkuista on kokemusta. Hauskoja ja nopeita pelejähän ne on. Ajamisen meininkiä!
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: slowrider - 19.07.13 - klo:11:57
Jos on tottunut ajamaan 1000cc pyörällä, niin kannattaa käydä koittaan ennen kauppoja sitä 600cc pyörää, niin näkee mitä eroa niissä on. :)

Joo ois kyllä hienoo päästä koeajaan moternia kuussatkua ennenkun tuon nykysen vehkeen saan myytyä. On mulla ollut 2000 vm r6 joskus junnuna ja edellinen pyörä oli trumpan speed four että kyllä rivinelkuista kuussatkuista on kokemusta. Hauskoja ja nopeita pelejähän ne on. Ajamisen meininkiä!

Käy joskus tota mun kusiaista kokeilemassa. Eihän se toki ihan tuore ole :)
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: tamik87 - 19.07.13 - klo:12:06
Jos on tottunut ajamaan 1000cc pyörällä, niin kannattaa käydä koittaan ennen kauppoja sitä 600cc pyörää, niin näkee mitä eroa niissä on. :)

Joo ois kyllä hienoo päästä koeajaan moternia kuussatkua ennenkun tuon nykysen vehkeen saan myytyä. On mulla ollut 2000 vm r6 joskus junnuna ja edellinen pyörä oli trumpan speed four että kyllä rivinelkuista kuussatkuista on kokemusta. Hauskoja ja nopeita pelejähän ne on. Ajamisen meininkiä!

Käy joskus tota mun kusiaista kokeilemassa. Eihän se toki ihan tuore ole :)

No perskele, ens vkonloppuna saat ajaa mun oriilla setin siitä hyvästä jos kerran näin on!
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: slowrider - 19.07.13 - klo:12:08
Testaa ku satutaan samoille ratapäiville. On tuota muutki testailleet :)
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: T1mppa - 19.07.13 - klo:12:20
Käy joskus tota mun kusiaista kokeilemassa. Eihän se toki ihan tuore ole :)

Tamik ihastuu vielä ja ostaa sen sulta pois! :D
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: murmela - 19.07.13 - klo:16:01
Renkaita syö vaan mielestäni aikamoista tahtia (1 takanakki / vkonloppu).

Vakio takapamppu? Minkä mutkassa menetät, sen ruoskakaasulla paikkaat?
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: tamik87 - 19.07.13 - klo:16:45
Renkaita syö vaan mielestäni aikamoista tahtia (1 takanakki / vkonloppu).

Vakio takapamppu? Minkä mutkassa menetät, sen ruoskakaasulla paikkaat?

No en tiedä mikä toi renkaiden kulutusnopeus on nykyään, mutta aikaisemmin se johtui siitä että avasin pyörä liian kallellaan. Ehkä 3 päivää menee jos tingin pidosta ja avauksista 3. päivänä. Ajan siis käytetyillä supercorsilla. Nyttemmin oppinut nostamaan pyörää aktiivisemmin pystyyn ulostulossa. Olen kyllä high sidereita elämässäni kokenut joten ruoskakaasua en mielestäni käytä. Karvalakki öhlins takana. Tosin jousi on 115 N/mm koska se oli alunperin katukurvailuja ajatellen eikä radalla-ajoa varten. Kaukosen shimmaama. Paluuvaimennusta en mielestäni käytä liikaa koska jos avaan sitä lisää niin pyörä muuttuu sen verran hempulaksi ettei oo luottoo ajaa.

Renkaina tämän kesän käyttänyt supercorsia 180/60 vaihtelevin seoksin. Esim SC1 ei tunnu kestävän alastarossa vaan renkaasta repeytyy isoja klönttejä. Lämppäripaineet takana Kallion Veskun suosittelemat 1,7-1,8 bar.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: T1mppa - 19.07.13 - klo:22:57
Carl Fogarty pitää Ducatista. Pari kuvaa kaverin tallilta.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: marko_ - 19.07.13 - klo:23:13
Esim SC1 ei tunnu kestävän alastarossa vaan renkaasta repeytyy isoja klönttejä.

Takarenkaat tulis olla SC2
SC1 renkaat tarkoitettu tosi koville helteille.

Eteen voi laittaa SC1 myös normi kelillä.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: tamik87 - 20.07.13 - klo:12:29
Esim SC1 ei tunnu kestävän alastarossa vaan renkaasta repeytyy isoja klönttejä.

Takarenkaat tulis olla SC2
SC1 renkaat tarkoitettu tosi koville helteille.

Eteen voi laittaa SC1 myös normi kelillä.

Näin on. Mut en saanut käytettyjä sc2 tarpeeksi enkä tajunnut hamstrata niitä kun niitä vielä olisi saanut.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: tamik87 - 04.08.13 - klo:20:15
Nyt kun tuli vähän rytättyä alastarossa apriliaa niin aattelin että pitäiskö hommata kunnon ratavehje vihdosta viimein.

Tommoista oon nyt kattellut (ainut myynnissä) http://www.nettimoto.com/yamaha/r6/1539061
Varmaan tunnettekin myyjän ja luultavasti lukee tätä foorumiakin. Tuo on kieltämättä melkein liiankin vakio. Lisäksi 08 mallissa tuntuu olevan aika paljon parannuksia 06-07 malliin verrattuna. Pitäisikö vielä malttaa? Velaksi pitäisi tuokin ostaa kun en ole apriliaa vielä saanut kaupaksi.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Vuorela - 04.08.13 - klo:20:48
Malta vielä hetki. Viimeisen SM kisan tienoilla on yleensä tarjonta kohdallaan. Ja jos mahdollista niin vikaan kisaan kannattaa mennä paikan päälle tutustumaan tarjontaan.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Fasu - 04.08.13 - klo:23:18
Kannattaa vilkasta myös täältä Ratatorilta SM-tason R6. Ikänsä vuoksi ei enää mestaruusjahtiin,mutta YCC ja kerhokisat kyllä. Ominaisuuksia löytyy ja kunnolla penkitetty.
Pitävämmät kumit vaan alle.
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: T1mppa - 05.08.13 - klo:14:15
Ensimmäistä kertaa tuli vastaan varteenotettava HD.

E: XR1200
Otsikko: Vs: Millainen pyörä radalle!?
Kirjoitti: Sippe - 06.08.13 - klo:23:40
Alkanut kiinnostaa hieman rataisampi pyörä, kilvellinen peli jolla voi sitten vähän muutakin. R6R Yammuja tuntuu olevan kohtalaisen paljon myynnissä pienillä kilometreillä. Vaikea vain saada selvyyttä paljonko niillä on rassattu radalla, osa ilmeisesti laittaa orggis osat takaisin ja pyörä myyntiin... Missä kilometrilukemissa noihin pitää/pitäisi tehdä ennaltaehkäisevää huoltoa laakerien vaihtoa tms koneeseen, riippuu tietysti juuri siitä paljonko ajosta on rataa. Osaisi suhteuttaa vähän ostohintaan, tietää mitä mahdollisesti on tulossa  :o
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020