MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: pienisopoapina - 23.06.12 - klo:18:55

Otsikko: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: pienisopoapina - 23.06.12 - klo:18:55
Suzuki GSX-R 1000 K2 luistelukytkimellä, luistava kytkin

Elikkä kytkin hieman luisteli ja ajattelin vaihdella massalevyt. Onneton tartuin hommaan selvinpäin juhannuksena.
Hommasta ei syntyny ku kysymyksiä:

1. Miten nuo levyissä olevat urat/kolot pitäis laittaa (kuva2)?
Service manuaalista en löytäny vastausta

2. Kuin tärkeää on laittaa viimeinen levy eri uraan?
Aiemmin se ei ollut (kuva1, kuva2). Manuaalissa se mainitaan "Note insert the outermost...

3. levypakkassa olevien pienempien renkaiden "washer"eiden paikka ?
Sivustolta: http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=136907
löysin kuvan washerit.jpg. Siinä nuo renkaat oli sisimpänä. Purkaessa ne oli ensimäisessä välissä.

Kiitollisen ottaisin neuvot vastaan.
Otsikko: Vs: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: Grandi67 - 23.06.12 - klo:19:06
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 23.06.12 - klo:18:55
Suzuki GSX-R 1000 K2 luistelukytkimellä, luistava kytkin

Elikkä kytkin hieman luisteli ja ajattelin vaihdella massalevyt. Onneton tartuin hommaan selvinpäin juhannuksena.
Hommasta ei syntyny ku kysymyksiä:

1. Miten nuo levyissä olevat urat/kolot pitäis laittaa (kuva2)?
Service manuaalista en löytäny vastausta

2. Kuin tärkeää on laittaa viimeinen levy eri uraan?
Aiemmin se ei ollut (kuva1, kuva2). Manuaalissa se mainitaan "Note insert the outermost...

3. levypakkassa olevien pienempien renkaiden "washer"eiden paikka ?
Sivustolta: http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=136907
löysin kuvan washerit.jpg. Siinä nuo renkaat oli sisimpänä. Purkaessa ne oli ensimäisessä välissä.

Kiitollisen ottaisin neuvot vastaan.

1, ei mitään väliä

2, Uloin levy eri uraan

3, Kapeat jousilevyyt kuvan mukaan ekana pikalleen,sitten alkaen massalevy,teräslevy vuototellen täyteen asti
Otsikko: Vs: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: pienisopoapina - 23.06.12 - klo:19:12
No kiitos. Ois pitäny heti kysyä täältä. Raavin monta tuntia päätä.
Jäi tuo uloin laittamatta oikein. Pitää aukaista uudelleen ja korjata tilanne.

Niin ja jatkokysymys juhannuksen kunniaksi:

laitanko Delvacia?hesse_yahoo
Otsikko: Vs: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: slowrider - 23.06.12 - klo:19:15
ja ainakin pienemmässä versiossa ensimmäinen ja viiminen massalevy oli erinlaiset kun muut. Eli niissä oli paloja eri määrä. Samoin viimeinen välilevy oli erin paksuinen kun muut.
Otsikko: Vs: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: pienisopoapina - 23.06.12 - klo:19:25
No niinhän nuo on tuossa manuaalista.png kuvassakin erilailla merkattu. Välilevyistä mainitaan b ja c, mutta kuvassa on vain aaata.
En kyllä uusissa massalevyissä huomannu mitään eroja.
Otsikko: Vs: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: slowrider - 23.06.12 - klo:19:42
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 23.06.12 - klo:19:25
No niinhän nuo on tuossa manuaalista.png kuvassakin erilailla merkattu. Välilevyistä mainitaan b ja c, mutta kuvassa on vain aaata.
En kyllä uusissa massalevyissä huomannu mitään eroja.

No jos ei eroja palojen määrässä niin eipä väliä. se pakan kokonaispaksuus kaiketi se joka ratkaisee.
Otsikko: Vs: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: pienisopoapina - 24.06.12 - klo:17:38
Kävin purkamassa ja kasaamassa kytkimen uudestaan. Nyt on ulommainen levy ohjeen mukaan. Levyistä en löytäny kahta muita paksumpaa. Voi kyllä johtua siitä, etten saanu työntötulkin mitoista selvää - perkuleen ikänäkö.
Otsikko: Vs: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: jiknnn - 25.06.12 - klo:20:22
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 24.06.12 - klo:17:38
Kävin purkamassa ja kasaamassa kytkimen uudestaan. Nyt on ulommainen levy ohjeen mukaan. Levyistä en löytäny kahta muita paksumpaa. Voi kyllä johtua siitä, etten saanu työntötulkin mitoista selvää - perkuleen ikänäkö.

menikö nuin??
tss kikseriin (http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=de&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.de&sl=de&tl=en&u=http://www.sebimoto-germany.de/Pages/Kupplungen/GSXR1000_01/montaz_3.php&usg=ALkJrhjMVlPPC74BCKAMy-lL3GLe5lso5w)
Otsikko: Vs: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: pienisopoapina - 25.06.12 - klo:21:31
No ny tää meni hauskaksi:

13803 Antihopping luistokytkimen GSX-R1000 - asennusohje
Onnea, olet ostanut yhden parhaista kytkimen järjestelmien sinun Suzuki.
Aina on parempi, jos tämä toimenpide tekee kokenut Suzuki työpajassa tai mekaanikko.

    Lue ohjeet kuvien kera, ennen kuin aloitat. Tarkista sarja sisältää kaikki osat.
    Asenna vanha kytkin (mukaan Suzuki korjaamokäsikirja), puhdas kierre akselille ja iso mutteri vanhasta liima jarru puhtaampaa.
    Laita välilevy (STD) välillä kori ja rummun, kun asenneta takaisin sen.
    Asenna esiasennettu tohveli rumpu.
    Laita pommitukset aluslevy (STD).
    Kiinnitä iso mutteri (STD) ja vääntömomentti 120 Nm, ja kiinnitä se liimalla Loctite nro 620.
    Tämä luistokytkimen myös käytettäessä STD kytkinlevyt. Joidenkin mallien asennettiin ensin ohuempi kitkalevyn ohut teräsrenkaat langan keväänä. Älä koskaan kiinnitä ne ensin (case). Asenna toinen kitkalevyn kuin firsf, niin ensimmäinen teräslevyä ja sitten ohuempia kitka levy teräsrenkaat. Toinen levyt asentaa kuin STD.
    Asenna painelevy.
    Laita STD kytkinjousten paikallaan kuin ennen, laita jousi buckels (asetettu), kiinnitä kaikki M6-pultit momentti 8-10 Nm.
    Tarkista oikea välys painelevyn ja viimeinen kytkinlevy on reikä painelevyn. Oikea väli on 1,0 - 1,5 mm, on uuden levyt asetetaan. Aina on parempi käyttää uutta kytkinlevyt setti. Kun levyt ovat jo käytettyjä, voit käyttää erilaisia ​​thicknes teräslevyjen (Suzuki osat)

    Thicknes Suzuki luettelo nro
     2,3 21451-40F 00 Standart on GSXR 1000
     2,0 21451-40F 10
     2,6 21451-40F 20

    Aina käyttää uuden kytkimen kannen tiiviste.
    Mount tapaus kattaa mukaan Suzukin korjaamokäsikirja.
    Tarkista aksiaalivälys on työntötanko. Moottorissa vasemmalla puolella pieni takaratas kumisen kansi säätöpultti. Oikea välys on noin. 0.5mm.

TUNING TIPS

    Kun sinulla on vahva viritetty moottori, ja kytkin luistaa kiihdyttäessä, käytä KIT kevät buckels 14209
    Kun Prefere enemmän rikkominen moottori, käytä buckels 14209 jälleen

OSALUETTELO

1 kpl. kytkinrummun esiasennettu
1 kpl. painelevy
5 kpl. Keväällä buckels


Ois ehkä pitäny olla koulussa lontoon tunnilla kunnolla. Opettaja ajoi pois luokasta, kun muka häiritsin. Onneksi mukaan lähti, tosin vapaaehtoisesti, eräs toinen tuleva ratailija.
Otsikko: Vs: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: pienisopoapina - 25.06.12 - klo:21:52
Tarkoittaako tämä kotha, että ois sittenkin pitäny laittaa ensin eka massalevy, sitten metallinen välilevy ja sen jälkeen ohuempi massalevy noiden washereiden kanssa. Loput levyt kuten alkuperäisessä kytkimessä:

This slipper clutch is designed for using STD clutch plates. By some models were first mounted by thinner friction plate thin steel rings with wire spring there. NEVER mount them as first (from case). Mount another friction plate as firsf, then first steel plate and then the thinner friction plate with steel rings. Another plates mount as on STD.

Tämä välys jäi ymmärtämättä: Check correct clearance between pressure plate and load-plate clutch in the bore in pressure plate. Correct clearance is 1.0 - 1.5 mm, it will be by new plates set. Mistä se mitataan ?

Eli tais mennä vieläkin uusiksi. Kerkesin, onneton, mennä laittaan jo öljyt koneeseen.
Otsikko: Vs: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: pienisopoapina - 26.06.12 - klo:06:27
Vastailempa itselleni. Homma menee taas uusiksi. Tämän sivun mukaaan kuvien mukaan nuo rinkulat tulee toisen massalevyn jälkeen: http://www.yoyodyneti.com/motorcycle_slipper_clutch_operat.htm
Tuosta mittaamisestakin on selkeä kuva. Eiku silmälasikaupan kautta hallille.
Otsikko: Vs: Kytkinlevyjen vaihto
Kirjoitti: jiknnn - 26.06.12 - klo:08:06
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.06.12 - klo:21:52
Tarkoittaako tämä kotha, että ois sittenkin pitäny laittaa ensin eka massalevy, sitten metallinen välilevy ja sen jälkeen ohuempi massalevy noiden washereiden kanssa. Loput levyt kuten alkuperäisessä kytkimessä:

This slipper clutch is designed for using STD clutch plates. By some models were first mounted by thinner friction plate thin steel rings with wire spring there. NEVER mount them as first (from case). Mount another friction plate as firsf, then first steel plate and then the thinner friction plate with steel rings. Another plates mount as on STD.


no näin minä tuon ymmärsin ja siksi ne rinkulat oli vasta toisessa välissä. tosin se eka massalevy ei tainnut olla muita ohuempi.  ja loppupeleissä mahtaako olla mitään väliä missä välissä ne rikulat on... tosin se kytkinkori on alumiinia, että voisko nuo syödä uraa siihen jos ne on koria vasten.

sitten tuo välys lienee, kun siinä paine-levyssä on pieniä reikiä ~3-4mm, niin niistä näkee kuinka kaukana painelevy on kytkinkorista ja nuo välykset meinaa sitä. kun levyt kuluu, niin aikanaan ne vastaa toisiinsa ja kytkin ei pelaa enää ollenkaan...pelaa huonosti paljon aiemminkin.
Sitä miten sen välyksen saa mitattua en tiedä. siihen vois tehdä pienen työkalun jolla vois mitata...jonkun koukkupään, jonka pää on minimivälyksen paksuinen ja jos se menee rakoon homma on ok, jos ei niin ei ok.

edit : tossa sun linkissä näköjään asia selitettiin aika selvästi :)

jos käytät pakan auki, niin kattoo työntömitalla kuinka paksu se painelevy on, niin saa sitten reiästä mitattua  välyksen. Ei tarvi purkaa pakkaa myöhemmin vaan sen voi mitata tosta reiästä.

ja jos laitat pyörän kallelleen, niin öölit pysyy sisällä kytkimen säädön ajan, kunhan et pudottele koneeseen mitään saissea tai muuta.