MP-Rata

RATAKALUSTO => Modit => Aiheen aloitti: wiltzu - 29.06.12 - klo:14:11

Otsikko: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: wiltzu - 29.06.12 - klo:14:11
Millasia sarjoja porukka on laittanut Yamaha R1:een?
Tarkoitus olis saada kaavio käännettyä, vakiotapeilla ajoasento on mielestäni hyvä (pituuteni 176cm).

Nykyinen linkulla toimiva rearsetti on susi (Danmoto).
Tapit liian takana (polvet ei yllä tankille asti) sekä alaspäin vaihtaminen tahmeaa.

Itselleni hakusessa Yamaha R1-04 rearset.

Linkit ja kuvat toimivaksi todetuista sarjoista tervetulleita.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: BOLA RACE - 30.06.12 - klo:05:48
PP-Tuning sarjoja olen itse käyttänyt ja ihan toimiviksi todennut.

http://motoring-europe.eu/product/pp-tuning-rear-sets

pistä Yv:tä jos kiinnostaa, niin voin kysellä saatavuutta ja antaa tarjouksen sarjasta.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: slowrider - 19.08.13 - klo:16:33
Nyt tarvitsisin K6 600 Gixeriin Rearsetit. Hyviä ideoita mistä noita voisi metsästää niin että saisi käsiin torstaiksi? Eli missä voisi mahdollisesti olla hyllyssä?
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: jarska - 23.09.13 - klo:10:30
Jalkatappien siirtosarjoihin liittyen tsekatkaapa omastanne seuraava...
Hukkapätkä huomasi et mulla oli todella väljäksi mennyt pallonivel vaihdepolkimen takapäässä.
Vaihdoin uuden (http://jatekimport.fi/viritysosat-3/uniball-nivelpaat/uniball-nivelpaa-ulkokierteella-m6.html) ja huomasi kyllä eron vaihteen päälle menossa ja shifterin toiminnassa.
Oli jo niin väljä et melkeen tipahti koko pallo sieltä sisältä.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Vuorela - 23.09.13 - klo:10:44
Jalkatappien siirtosarjoihin liittyen tsekatkaapa omastanne seuraava...
Hukkapätkä huomasi et mulla oli todella väljäksi mennyt pallonivel vaihdepolkimen takapäässä.
Vaihdoin uuden (http://jatekimport.fi/viritysosat-3/uniball-nivelpaat/uniball-nivelpaa-ulkokierteella-m6.html) ja huomasi kyllä eron vaihteen päälle menossa ja shifterin toiminnassa.
Oli jo niin väljä et melkeen tipahti koko pallo sieltä sisältä.

Hyvä vinkki. Nykyään noi on itellä varmistettu langalla. Toi tuli joskus opittua kantapään kautta. Silloin oli vielä susuki ja keltainen nahkapuku.
YCC A-lähtö 20.9.2010:
http://youtu.be/MeV7XLkVBvU?t=1m (http://youtu.be/MeV7XLkVBvU?t=1m)
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: slowrider - 23.09.13 - klo:12:19
Jalkatappien siirtosarjoihin liittyen tsekatkaapa omastanne seuraava...
Hukkapätkä huomasi et mulla oli todella väljäksi mennyt pallonivel vaihdepolkimen takapäässä.
Vaihdoin uuden (http://jatekimport.fi/viritysosat-3/uniball-nivelpaat/uniball-nivelpaa-ulkokierteella-m6.html) ja huomasi kyllä eron vaihteen päälle menossa ja shifterin toiminnassa.
Oli jo niin väljä et melkeen tipahti koko pallo sieltä sisältä.

Hyvä vinkki. Nykyään noi on itellä varmistettu langalla. Toi tuli joskus opittua kantapään kautta. Silloin oli vielä susuki ja keltainen nahkapuku.
YCC A-lähtö 20.9.2010:
http://youtu.be/MeV7XLkVBvU?t=1m (http://youtu.be/MeV7XLkVBvU?t=1m)

Miten olet toteuttanut tuon varmistuksen?
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Vuorela - 23.09.13 - klo:12:41
Jalkatappien siirtosarjoihin liittyen tsekatkaapa omastanne seuraava...
Hukkapätkä huomasi et mulla oli todella väljäksi mennyt pallonivel vaihdepolkimen takapäässä.
Vaihdoin uuden (http://jatekimport.fi/viritysosat-3/uniball-nivelpaat/uniball-nivelpaa-ulkokierteella-m6.html) ja huomasi kyllä eron vaihteen päälle menossa ja shifterin toiminnassa.
Oli jo niin väljä et melkeen tipahti koko pallo sieltä sisältä.

Hyvä vinkki. Nykyään noi on itellä varmistettu langalla. Toi tuli joskus opittua kantapään kautta. Silloin oli vielä susuki ja keltainen nahkapuku.
YCC A-lähtö 20.9.2010:
http://youtu.be/MeV7XLkVBvU?t=1m (http://youtu.be/MeV7XLkVBvU?t=1m)

Miten olet toteuttanut tuon varmistuksen?

Lanka on toisesta päästä kiinni pallonivelen juuressa ja toisesta vastakappaleen ympärillä. Estää sivuttaisliikkeen jossa pallo pääsisi tippumaan pois paikaltaan.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: DeReK - 12.05.14 - klo:22:40
Onko kenelläkään kokemuksia jalkatappisarjojen tilaamisesta Kiinan suunnalta? Itse olen talven etsinyt sopivaa jalkatappisarjaa RSV4:een ja löysin esim. tällaiset (http://www.aliexpress.com/item/Silver-CNC-Rearset-Foot-Pegs-Rear-Set-For-Aprilia-RSV4-RSV4-2010-2011-2012/1243422611.html).

Kuvat ja tuotekuvaus vaikuttaa asialliselta, mutta epäillyttää edullinen hinta suhteessa suurimpaan osaan tarjolla olevista vaihtoehdoista. Myös ilmoitetttu paino 2 kg ihmetyttää, kun monissa muissa (kalliissa) painoksi ilmoitetaan about 700 gr. Kuitenkin kaikissa tai lähes kaikissa ilmoitetaan materiaalina olevan 7075 alumiini.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: tuomas - 13.05.14 - klo:06:38
Yhdet siirtosarjat tilattiin 06 firebladeen Ebaysta (Kiinasta). Ihan käypäset olivat, ja eivät ainakaan parissa vuodessa ole hajonneet.

Vertailin niitä huvikseni omiin vastaavan mopon Gillesin siirtosarjoihin ja hieman on viimeistely krouvimpaa kiinanpojan tekeleissä, mutta oli täysin ulkonäköseikoista kyse.

En vain muista miltä ebay-kauppiaalta nuo tilattiin.

RSV4:seen löytyy ebaysta myös kohtuu edukkaasti siirtosarjoja:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=RSV4+rear+sets&_sacat=0&_from=R40



Varauksin suosittelen. Todennäköisesti ihan käypästä kamaa, mutta voi sieltä tulla skeidaakin.

-tuomas-
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: T1mppa - 13.05.14 - klo:07:22
Mulla on jotkut kiinalaiset.
Ihan tekee tehtävänsä, mutta itselläni jalkatappiosa on liian pienellä karhennuksella, eli liukas. Tuo kuvassasi oleva on parempi, mutta ei paras.
Toisaalta, jos on kovin karhea, niin se kuluttaa kengän pohjaa.

En usko, että painaa 2 kg. Kyllä se lähempänä 1 kg on pakosti. Materiaalin veikkaan pitävän paikkansa.

Itse ostaisin. Jos ei toimi itselläsi, niin laita eteenpäin.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Nitrous - 13.05.14 - klo:08:41
Onko kenelläkään kokemuksia jalkatappisarjojen tilaamisesta Kiinan suunnalta? Itse olen talven etsinyt sopivaa jalkatappisarjaa RSV4:een ja löysin esim. tällaiset (http://www.aliexpress.com/item/Silver-CNC-Rearset-Foot-Pegs-Rear-Set-For-Aprilia-RSV4-RSV4-2010-2011-2012/1243422611.html).

Kuvat ja tuotekuvaus vaikuttaa asialliselta, mutta epäillyttää edullinen hinta suhteessa suurimpaan osaan tarjolla olevista vaihtoehdoista. Myös ilmoitetttu paino 2 kg ihmetyttää, kun monissa muissa (kalliissa) painoksi ilmoitetaan about 700 gr. Kuitenkin kaikissa tai lähes kaikissa ilmoitetaan materiaalina olevan 7075 alumiini.

Yhdet kiinan tapit tuli entisen gixerin mukana. Jäi ajamatta niillä kun asennuksen jälkeen olivat vähän notkean tuntuiset. Kädellä pystyi painamaan jalkatapin n. 20 astetta alaspäin ja kun seisoi tapeilla, taipuivat tapit lähelle 45 astetta alaspäin. Itse en edelleenkään kenellekään suosittele Kiinan tavaraa mihinkään hallintalaitteisiin ellei ole 100% varmuutta, että juuri ko. valmistajan tuotteet ovat priimaa.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Reisi - 13.05.14 - klo:09:02
Noi näyttää ihan asialliselta. Mulla oli/on Danmoton kiinalaiset jalkatapit ja 3D cliparit. Cliparin asennuksessa katkesi pultti, kun laitoin momenttiavaimeen 15nm, ohjeissa ei kerrottu tarvittavan voiman määrää, Suzukin manuaalista katsoin 23nm. Sen jälkeen laitoin mailia ja vastaukseksi tuli 10nm. Sillä voimalla cliparit muutti asentoa, jos vähänkin nojasi niihin. Vaihdoin kaikki pultit kunnollisiin ja laitoin 13nm. Kun kippasin pyörän, niin oli hankalaa saada pyörä pystyyn, kun kliparit vääntyivät pyörää nostaessa pystyasentoon. Jalkatappisarjassakin murheita, 10nm voimalla kaikki pultit löystyivät kesken ajon Ahvenistolla. Vähän jännitti, että antautuuko pultit tai kierteet, kun laitoin 15nm, mutta sillä on nyt pysynyt kiinni. Polkimien liikkeet jäykistyivät hieman isommalla momentilla. Ärsyttävin on kuitenkin suunnittelumoka, kun käyttää käännettyä vaihdekaaviota (K1 Suzukissa hyvin ysinkertainen toimenpide). Vaihdekiksi jää liian alas, kun alaspäin vaihdossa polkimen liikkuvat osuvat runkoon estäen polkimen säädön oikealle korkeudelle. Vaihdepolkimeen jäi 1-2mm sivuttaisliike, koska ei ollut yhden kerran kymmenestä kunnolla paikallaan, kun etsin sitä vikaa, ja laitoin siihen 15nm ja kohdistuskolot pyöristyivät. Ensin ajattelin ostaa matalakärkiset bootsit, mutta mulla odottaa nyt PP-Tuningit asennusta. Tutki tarkoin rakennetta, ettei tule vitutus, jos yrittää jälkikäteen laittaa pyörään quickshifterin sensoreita tai käännettyä kaaviota. Vakiona Danmototkin on ihan asialliset (jos käyttää reilusti liimaa asennuksessa eikä kaatele pyörää).
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: wbaum - 23.06.14 - klo:18:42
Eri-ernestin vaihdehommia lueskellessa tuli motivaatio korjailla vaihdekiksistö välyksettömäksi. Katkaisin sitten pultin uniballin sisään ja meni muuten helposti. Tuo olis saattanu väsyy poikki itestään aikaa myöten. Sain kaivettua pultin pois sieltä, mutta koska noissa nivelissä nyt tuntuu olevan välystä niin kävis katsomassa onko noi bilteman kamat ihan kuraa vai pitääkö oikein motorsport-related uniballeja ostaa.

Jaa niin tuossahan on vääränkätinen kierre. Onkohan siellä adaptereita... Kylläpä meni taas helpoksi.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: jarska - 23.06.14 - klo:20:45
Eri-ernestin vaihdehommia lueskellessa tuli motivaatio korjailla vaihdekiksistö välyksettömäksi. Katkaisin sitten pultin uniballin sisään ja meni muuten helposti. Tuo olis saattanu väsyy poikki itestään aikaa myöten. Sain kaivettua pultin pois sieltä, mutta koska noissa nivelissä nyt tuntuu olevan välystä niin kävis katsomassa onko noi bilteman kamat ihan kuraa vai pitääkö oikein motorsport-related uniballeja ostaa.

Jaa niin tuossahan on vääränkätinen kierre. Onkohan siellä adaptereita... Kylläpä meni taas helpoksi.

Mulla on unibooleja varastossa jos et muualta löydä.
Voin ottaa Kemoralle mukaan.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: marko_ - 23.06.14 - klo:22:20
Eri-ernestin vaihdehommia lueskellessa tuli motivaatio korjailla vaihdekiksistö välyksettömäksi. Katkaisin sitten pultin uniballin sisään ja meni muuten helposti. Tuo olis saattanu väsyy poikki itestään aikaa myöten. Sain kaivettua pultin pois sieltä, mutta koska noissa nivelissä nyt tuntuu olevan välystä niin kävis katsomassa onko noi bilteman kamat ihan kuraa vai pitääkö oikein motorsport-related uniballeja ostaa.

Jaa niin tuossahan on vääränkätinen kierre. Onkohan siellä adaptereita... Kylläpä meni taas helpoksi.

ETRA:sta saa niitä unibaleja..myös vääränkätisellä kierteellä
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: wbaum - 24.06.14 - klo:00:07
Hmm. No enhän mä tuolta nettikatalogeista mitään löydä, mutta jos tän (http://www.ruuvi.net/kuvat/kulmanivel.jpg) näköistä löytyy näppärästi niin olishan se jees. 1 kpl normi M6 naaaraskierre ja yks vasta-naaraskierre M6. Tuo toinen kierre voi olla tuommoinen tai sit niitattava. Varmaan 5-10e maksanee kpl...?


Tekis kyl mieli hipuloida Jarskan unibolsseja, joten ei hätää jos ei heti löydy. Sain tuon kasaan nyt noilla, mutta olishan tuo hyvä fiksailla napakaksi.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: jarska - 24.06.14 - klo:08:29
Tekis kyl mieli hipuloida Jarskan unibolsseja, joten ei hätää jos ei heti löydy. Sain tuon kasaan nyt noilla, mutta olishan tuo hyvä fiksailla napakaksi.

Saat kosketella hellästi minunki boolseja, mutta nämä on vaan tällasia yksinkertasia, joissa kierretanko ja paljas nuppi:

Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: santerik - 28.09.14 - klo:19:48
http://www.orientexpress.com/p-2029-sato-racing-rear-sets.aspx

Pitäisi tässä talven mittaan hommata tappisatsi tuohon 929rr:ään. Tarkoituksena on mennä tommottiilla Kiinan versiolla. Ainoa rajoitus on se, että vaihdekaaviota pitää olla käännettävissä. Vaatii siis tuommoisen vaihdevivulla päähän tulevan lisäpaikan joka siirtää vaihdevipua kauemmas ketjusuojasta (kuten linkissä).

Noitahan löytyy eBayssa noin miljoonalta eri kauppiaalta. Onko kukaan havainnut noissa Kiinan kauppiaissa tai niiden tuotteissa jotain merkittäviä eroja vai onko se vain rahat liikkeelle ja aktiivista odotusta?

Toki jos jonkun hyllyssä on jouten 929/954 tappisarja niin nyt alkaa olla oikea hetki tulla kaapista.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Nitrous - 28.09.14 - klo:20:56
^Pahimmillaan Kiinansarjat on niin notkeeta tavaraa, että niillä ei pysty ajamaan. Esim. yks sarja mulla oli k7 gixeriin sellanen, että jalkatapin pysty käsin painamaan vaakatasosta 45 asteen kulmaan. Ei kummosta tukee olis ajossa saanu niistä.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: santerik - 28.09.14 - klo:21:29
^Pahimmillaan Kiinansarjat on niin notkeeta tavaraa, että niillä ei pysty ajamaan. Esim. yks sarja mulla oli k7 gixeriin sellanen, että jalkatapin pysty käsin painamaan vaakatasosta 45 asteen kulmaan. Ei kummosta tukee olis ajossa saanu niistä.

Jep, vastaavankaltaisen jutun olen jostain muualtakin muistaakseni lukenut.

Toisaalta "menestystarinoita" kuulee useammin joten aion ottaa satasen riskin ellen halvalla löydä käytettyjä merkkivermeitä. Merkkisatsin ja kiinansatsin hintaerotuksella saa kuitenkin uuden takasen ja muutaman laatikkoa keppanaa. Keppanan voimalla voi sitten purkaa pettymyksen tai jalostaa romut toimiviksi.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: TommoKe - 28.09.14 - klo:21:36
PP-tuningin satsitkaan kallita ole ja osia saa suomesta kiitettävästi.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: santerik - 28.09.14 - klo:21:49
Pikakuuklailulla en noita pp-tuningin sarjoja 929RR:ään löytänyt, pitää joskus tsekata ajan kanssa.

Olen myös harkinnut laittavani vain tällaiset http://www.ebay.fr/itm/Fit-Honda-CBR929RR-2000-2001-00-01-Neuf-CNC-Riser-Repose-pieds-reglable-/191344951145?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item2c8d0c3f69   tahi jotain vastaavaa ja sitten kääntää vaihdekaavion jollain konstilla. Suap ny nährä mihin tässä päädytään ennenkuin ostetaan kunnolliset tapit tai pyörä jossa ne olisi valmiina..
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: T1mppa - 29.09.14 - klo:09:57
Nuo linkkaamasi ranskan ebayssa olevat jalkatapit ovat lähdössä Kiinasta, joten matka-aikaa menee sen 4 vk.

Tässä olisi vaihtoehto http://www.ebay.com/itm/Black-CNC-Rearset-Foot-pegs-Rear-set-For-Honda-CBR900RR-CBR929RR-CBR954RR-00-03-/330971809005?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4d0f7504ed&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/Black-CNC-Rearset-Foot-pegs-Rear-set-For-Honda-CBR900RR-CBR929RR-CBR954RR-00-03-/330971809005?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4d0f7504ed&vxp=mtr)

Näistä en mitään tiedä, mutta halvalla lähtee. Suosittelen ainakin laittamaan ruuvilukitetta kaikkiin tarpeellisiin ruuveihin sekä mahdollisesti nyloceja, jos pystyy.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: paaton - 29.09.14 - klo:10:42
Tein joskus itse ne siirtopalat orkkis tapeille. Helppo homma, mutta tapitkin kannattaa vaihtaa jäykkiin. Jalkapöytä menee niks naks taittuvilla tapeilla.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: MikkoS - 29.09.14 - klo:18:51
Olen myös harkinnut laittavani vain tällaiset...
Noita M-factory-brandattyjä alumiiniosia oon joitakin tilannut ja ihan positiivisesti yllättynyt laatuun. Oisko tää sitten jotain niitä vähän parempia kiinan tuotoksia, joissa jopa laadunvalvontaa käytetty?

tai pyörä jossa ne olisi valmiina...
Puhelinnumero siulla tais olla jo?

Pelimies vaihtaa noihin ei-niin-varmasti-hyviin tuotoksiin myös kaikki pultit, tai ainakin ne kriittiset (jalkatappien kiinnityspultit, siirtolevyjen väliset ja runkoon kiinnittyvät), kustannukset niille on parin euron luokkaa niin eipä kannata siinä kohin säästää.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: santerik - 29.09.14 - klo:21:44
Olen myös harkinnut laittavani vain tällaiset...
Noita M-factory-brandattyjä alumiiniosia oon joitakin tilannut ja ihan positiivisesti yllättynyt laatuun. Oisko tää sitten jotain niitä vähän parempia kiinan tuotoksia, joissa jopa laadunvalvontaa käytetty?

tai pyörä jossa ne olisi valmiina...
Puhelinnumero siulla tais olla jo?

Pelimies vaihtaa noihin ei-niin-varmasti-hyviin tuotoksiin myös kaikki pultit, tai ainakin ne kriittiset (jalkatappien kiinnityspultit, siirtolevyjen väliset ja runkoon kiinnittyvät), kustannukset niille on parin euron luokkaa niin eipä kannata siinä kohin säästää.


Sun jamppi kyl sopis mun valkoisiin hanskoihin! Mut pitää tosissaan viel vähä funtsia hommaanko koko satsin vai liikuttelenko tappeja jollain muulla tapaa.

Se mitä haluun on käännetty kaavio, kiinteet tapit ja tappeja vähän taaemmas. Hyvin äkkiä vaan ollaan siinä kohtaa menossa et satkun kiinasatsi on se helpoin/halvin tapa.

Noissa Kiinan sarjoissa vaan näyttää olevan noi tappeja ja siirtolevyjä yhdistävät kaks pulttia olevan niin liki toisiaan et voi kyl aripeetteessä olla vähän letkut.

Nooooh.. Tässä on hyvä viel vähä vatuloida, muuten ei tuu kevääks ees kiirettä!

Btw. Hyvää nimipäivää asianosaisille!
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Damsku - 29.09.14 - klo:23:31
Noista on vaan vaikee etukäteen arpoo että mitkä on hyviä ja mitkä ei. Mulla oli aiemmin kiinasetti, ja ne oli jämäkämmät ku nykyiset lightechin laatuvehkeet. Painoki kyllä kolme kertaa enemmän.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: pienisopoapina - 30.04.15 - klo:17:11
Tarttisin semmosen tangon vaihdevivustoon. 23 cm. Joku verkkokauppa möi vivuston osia erikseen. Mikähän se kauppa oli?
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Mattirk - 26.05.15 - klo:23:17
Mitäs settejä arvon kansalaiset ovat Bemariin laittaneet, samalla on mielessä että jos kääntäisi kaavion, sillähän saisi varmaan kivasti sekoitettua muutenkin sekavaa ajoa. Vaatimuksena on että sivutalla jää käyttöön, katteesta saatan hampaat irvessä ja pikku viineissä suostua leikkaamaan tarvittavan palan pois. Tuo tallajuttu näyttäisi karsivan pp-tuningin ja alpharaasingin pois. Gillesin halvemmassa arveluttaa vähäiset säädöt, parempi Gilles tarjoaa laajemmat säädöt mutta maksaa mansikoita ja vähän päälle, noh kyllähän tällä näkkileivällä ja vedelläkin tuntuu köyhä pysyvän hengissä. Gillesin kaavion kääntösarja vaatii tuon pikkuisen katteen leikkauksen. Rapakon takaa löytyis Attack performance mutta siinä arveluttaa monimutkainen linkku-keppi-liitos-mitälie sinne sun tänne systeemi (tuo loota tuossa kun ei muutenkaan ole maailman tarkin kapistus niin tuleeko klappia jonnekkin), mutta ei vaatisi katteen raiskausta ja kaavion kääntö helppo juttu(?).
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: wehna - 26.05.15 - klo:23:39
Mitäs settejä arvon kansalaiset ovat Bemariin laittaneet, samalla on mielessä että jos kääntäisi kaavion, sillähän saisi varmaan kivasti sekoitettua muutenkin sekavaa ajoa. Vaatimuksena on että sivutalla jää käyttöön, katteesta saatan hampaat irvessä ja pikku viineissä suostua leikkaamaan tarvittavan palan pois. Tuo tallajuttu näyttäisi karsivan pp-tuningin ja alpharaasingin pois. Gillesin halvemmassa arveluttaa vähäiset säädöt, parempi Gilles tarjoaa laajemmat säädöt mutta maksaa mansikoita ja vähän päälle, noh kyllähän tällä näkkileivällä ja vedelläkin tuntuu köyhä pysyvän hengissä. Gillesin kaavion kääntösarja vaatii tuon pikkuisen katteen leikkauksen. Rapakon takaa löytyis Attack performance mutta siinä arveluttaa monimutkainen linkku-keppi-liitos-mitälie sinne sun tänne systeemi (tuo loota tuossa kun ei muutenkaan ole maailman tarkin kapistus niin tuleeko klappia jonnekkin), mutta ei vaatisi katteen raiskausta ja kaavion kääntö helppo juttu(?).

Suosittelen Alpha Racingia. Meillä on siihen sovituspala ja sillon saa käänteisen kaavion ja seisontajalan.

Seisontajalasta pitää muistaakseen ottaa 1cm pois ja hitsata pää kiinni. Sillon kallistuskulma on hyvä. Katteesta pitää leikata jonkun verran pois ja tehdä uusi kiinnike vaihdekepin etupuolelle.

Tulee erittäin hyvät ja toimivat jalkatapit. Seisontajalassa pitäisi myös toimia ajoneston katkaisija.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: jkanto - 27.05.15 - klo:21:52
Itselleni tilasin Diamond racing (http://www.diasec.co.uk/diamond-racing-rearsets-141-p.asp) setin. Paljoa ei tuosta vielä kokemusta ei ole, mutta eipä hirveitä maksanut ja saa normaalin tai käänteisen kaavion eikä tarvinnut leikellä katetta tai seisontajalkaa.

Tuon kanssa kannattaa noudattaa asennusohjeita ja laittaa sitä ruuvilukitetta kaikkiin pultteihin... myös niihin jotka ovat paketista purettaessa jo valmiiksi kiinni :)
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: -Dani- - 17.11.16 - klo:19:39
Morjes. Pitäisi tässä talven aikana hankkia tuohon mun 2005 yammun R1 siirrettävä tappisarja. Onkos täälä kokemuksia eri merkeistä ja eroista? Vortex ja PP-tuning lähinä ollut mielessä, mutta toki muitakin merkkejä saa suositella. Vaihdekaavio pitäis olla käännetty, ja seisontatuki tarvii myös säilyä. Itseasiassa laitoin tuonne Diamond Racingillekkin kyselyä jo kuukausi takaperin että löytyykös tuohon 05 malliin sarjaa, mutta eivät vastanneet mitään..

-Dani
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Nitrous - 17.11.16 - klo:20:12
^Mitä vähemmän liikkuvia osia ja mitä robustimpi kiinnitys, sitä parempi sarja käytännössä. PP-tuningia oon ite käyttäny ja voin suositella.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: -Dani- - 17.11.16 - klo:20:37
Tiedätkö säilyykö vakio seisontatuki Rykkösessä tuolla PP-sarjalla, kun siinähän vaihdepoljin tulee kiinni vähän erilailla kuin "normaalisti"? Tuota PP-tuningia sais suomestakin hintaan 360€, ainakaan vielä en oo löytänyt maailmaltakaan halvemmalla..
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: tuhti - 17.11.16 - klo:20:50
pp-tuningia voi tilaa myös suoraan. Tilauksesta kotiovelle alle 24h tuli itelle.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Nitrous - 17.11.16 - klo:21:39
pp-tuningia voi tilaa myös suoraan. Tilauksesta kotiovelle alle 24h tuli itelle.

Voi tilata suoraan, mutta on 50-100€ kalliimpi kuin kotimaasta ostettu, joten ei hirveesti kannata ellei ole tosiaan tarve saada sitä kotirappusille.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Nitrous - 17.11.16 - klo:21:40
Tiedätkö säilyykö vakio seisontatuki Rykkösessä tuolla PP-sarjalla, kun siinähän vaihdepoljin tulee kiinni vähän erilailla kuin "normaalisti"? Tuota PP-tuningia sais suomestakin hintaan 360€, ainakaan vielä en oo löytänyt maailmaltakaan halvemmalla..
Ei mitään hajua, googlen kuvahaku tahi pp-tuningin omat nettisivut jeesannee asian kanssa.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: tuhti - 17.11.16 - klo:22:01
pp-tuningia voi tilaa myös suoraan. Tilauksesta kotiovelle alle 24h tuli itelle.

Voi tilata suoraan, mutta on 50-100€ kalliimpi kuin kotimaasta ostettu, joten ei hirveesti kannata ellei ole tosiaan tarve saada sitä kotirappusille.
Toki. Ja enemmän kerralla ostaessa kysyminen kannattaa myös suomalaisilta. Joskus ihan oikeaa rahaa säästänyt.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: -Dani- - 18.11.16 - klo:09:54
pp-tuningia voi tilaa myös suoraan. Tilauksesta kotiovelle alle 24h tuli itelle.

Voi tilata suoraan, mutta on 50-100€ kalliimpi kuin kotimaasta ostettu, joten ei hirveesti kannata ellei ole tosiaan tarve saada sitä kotirappusille.

Näyttäis olevan PP-tuning nettisivuilta suoraan kotiin tilattuna 365e sisältäen postit confused_thinking . Mutta joo kiitos vastanneille, pitääpä laittaa sarja tilaukseen!
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Nitrous - 18.11.16 - klo:11:46
pp-tuningia voi tilaa myös suoraan. Tilauksesta kotiovelle alle 24h tuli itelle.

Voi tilata suoraan, mutta on 50-100€ kalliimpi kuin kotimaasta ostettu, joten ei hirveesti kannata ellei ole tosiaan tarve saada sitä kotirappusille.

Näyttäis olevan PP-tuning nettisivuilta suoraan kotiin tilattuna 365e sisältäen postit confused_thinking . Mutta joo kiitos vastanneille, pitääpä laittaa sarja tilaukseen!
Melkein kysysin vielä esim. Bike Doctorilta jos yhtään tahtoo suosia Suomalaista.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: tuhti - 18.11.16 - klo:12:24
Suosittelen kanssa noita suomalaisia kun ei varmaan talvella mikään palo kiire oo. Dragracelta ite kanssa kysellyt.
Mut toi pp:ltä suoraan on kyl näppärä kun varaosia tartti. Voihan olla että itellä vaan käyny tuuri ja muille tulee kolmen kuukauden päästä ja tässä vaan hankkii paskanpuhujan mainetta.
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: slowrider - 18.11.16 - klo:18:39
Dragracella ja bikedoctorilla ainaki bemuun kalliimmat kun suoraan tilaamalla...
Otsikko: Vs: Jalkatappien siirtosarjat (Rearset).
Kirjoitti: Nitrous - 18.11.16 - klo:20:11
Dragracella ja bikedoctorilla ainaki bemuun kalliimmat kun suoraan tilaamalla...
Suitsaan oli edukkaammat.
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020