MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: JULLE - 12.07.12 - klo:20:41

Otsikko: Tuontipyörä vs. Suomimopo
Kirjoitti: JULLE - 12.07.12 - klo:20:41

Eli kokemuksia kaipailen.

Etsin tuoreempaa mopoa kadulle ja radalle. Lähinnä kiinnostaa 2010 ja tuoreemmat 1000cc mopot.

-ZX10R 2011-->
-GSXR1000 2010-->
-BMW 2010-->

Nyt pohdin kannattaako mopon tuominen esim. Saksasta ja millaisia kokemuksia porukalla on? Lähinnä tarvittava paperityö ja katsastus....ja tietysti saavutettu (?) säästö.
Toinen asia mikä mietityttää, tuoko ehjän vai kevyesti lipatun yksilön.

TAI

Onko kukaan katsastanut ratapyörää kilvelliseksi?


Nykyinen tilanne;
Kilvellinen 2008 GSXR1000, josta riisuttu orkkiskatteet yms. ja laitettu perus ratakilkkeet(katteet, tappisarjat, jarrut, simmaukset, slipari ja PC..)
Nykyinen mopohan tarjoaa ihan mukavat kyydit mutta lähinnä vaihtelun vuoksi vaihto kiinnostaa.

Otsikko: Vs: Tuontipyörä vs. Suomimopo
Kirjoitti: JULLE - 22.01.13 - klo:11:58

Itselleni vastaten jos jollakin pohdinnassa sama tilanne.

Ostin AVK pelejä korjaavalta jobbarilta 2-kilpisen GSXR 1000 2010:n ja annoin vanhan kaadutun K8;n vaihdossa.
Nyt edessä sama projekti kuin edellisen K8:n kanssa. Ehjät orkkis katteet pakettiin ja varaston perälle. Tilalle lasikuitukatteet tarvike valoilla ja vilkuilla. Ratakilkettä oman maun ja lompakon mukaan. Laskeskelin että 2000€ menee helposti ennen kuin mopo perus ratakilkkeiden jälkeen kunnossa.

Kuten edellisen mopon kanssa harkinnassa oli myydä orkkis katteet kompensoidakseni ratakilkkeiden kuluja mutta K8:n myynnistä oppineena, päätin pitää katteet mahdollista eteenpäin myyntiä ajatellen. K8:n nykyinen omistaja(Jobbari) ei olisi ostanut mopoani ellei olisi saanut orkkis katteita mukana.

Kokemuksesta voin sanoa että muutaman vuotta rataa ajettua mopoa on aika vaikea myydä vastaavien kadulla ajettujen pyörien hinnalla. Rata-ajo ja kuljetus näkyy mopossa vaikka moposta olisikin pitänyt huolen. Varsinkin yleisimpien mallien kohdalla ostajalla on niin paljon valinnan varaa että hän tod.näk ostaa sen Kaivarissa kruisaillun mopon radalla vingutetun sijaan. Vaikka ratapyörä on todennäköisesti teknisesti ihan yhtä hyvässä kunnossa.

Rahallisesti vaihdon kannattavuutta on vaikea verrata. Alla ratkaisun kulut;

GSXR 1000 2010                          GSXR 1000 2008
Väliraha 2000€                             Mopo nyt myynnissä vaihtokunnossa 7200€
Ratakilkeet 2000€                         Korjaus(itse)+osat 500€
Otsikko: Vs: Tuontipyörä vs. Suomimopo
Kirjoitti: murmela - 22.01.13 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: JULLE - 12.07.12 - klo:20:41Nyt pohdin kannattaako mopon tuominen esim. Saksasta ja millaisia kokemuksia porukalla on? Lähinnä tarvittava paperityö ja katsastus....ja tietysti saavutettu (?) säästö.
Kato tost sivun lopusta, on ainakin jotain suuntaavia summia:
http://www.sompsa.fi/AutoSaksasta.htm