MP-Rata

MP-RATA => Radalla => Aiheen aloitti: Jukka_R - 24.08.12 - klo:15:08

Otsikko: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Jukka_R - 24.08.12 - klo:15:08

Ei tällä puimurilla näin lyhkäsillä suorilla saa mitään etua muihin kilosiin. Aivan sama onko 180 vai 190 hp.

Kyllä sillä saa. Asian voi tarkastaa noista mun kuvaamista videoista aistihavainnoin tai sitten tiedonkeruista sektoriajoista. Valistunut arvaukseni on, että omaan pyörääni (vm. 2008 R1) verrattuna uusi Bemari on 1-1,5 sek nopeampi saman kuskin ajamana.

Kuski joka on ajellut omallaan matalia 1:19 aikoja ajoi nyt korkeita 1:23 alkuisia allekirjoittaneen mopolla. Hän voi sitten itse sanoa ajoiko tarkoituksella vajaat 5 sekuntia omaa tasoaan hitaampia kierrosaikoja vai oliko osittain selittävänä tekijänä itse ajoneuvo.

Ja tuo ei minua haittaa lainkaan. Jos Yamahalta tulee BMW:n tappaja, niin sitten päivitetään sellaiseen ja haetaan vauhti lompakolla kun enää ei hirvesti päällä sitä saada. Jos joku on sitä mieltä, että tosi osaaja ajaa tuolla mun vessalla 4-5 sek kovempaa kuin mitä itse pääsen, niin sellaisen saa tuoda varikolle ja pyörää ajamaan. Teoria teoriaa, käytäntö käytäntöä.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 24.08.12 - klo:16:43
En minä näistä tiedä. Wehnä ajoi Kemorassa 1.13 aikoja setin mun mopolla, ja kyllä se keuli aikamoisen metelin kera tullessaan kohti kahvilanmutkaa.
Mistä tuon tietää mikä on kenenkin mopoa alellessaan hänellä panostus milläkin kertaa.
Mun mopolla saa koittaa ajaa kuka haluaa setin pari heti ensimmäisellä yhteisellä ratapäivällä. Kaato ei maailmaa kaada näillä katteilla.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Jukka_R - 24.08.12 - klo:22:28
En minä näistä tiedä. Wehnä ajoi Kemorassa 1.13 aikoja setin mun mopolla, ja kyllä se keuli aikamoisen metelin kera tullessaan kohti kahvilanmutkaa.
Mistä tuon tietää mikä on kenenkin mopoa alellessaan hänellä panostus milläkin kertaa.
Mun mopolla saa koittaa ajaa kuka haluaa setin pari heti ensimmäisellä yhteisellä ratapäivällä. Kaato ei maailmaa kaada näillä katteilla.

Muun muassa Räyskälän kisavideosta tuon näkee aika hyvin. Samaa tahtia ajetaan pääsuoraa edeltävään mutkaan ja sen jälkeen Bemari pakene edeltä. Jos sain Bemarin ohitettua ennen pääsuoraa, tuli sitten suoralla ohi. Ajotaito, riskinotto jne. ei tässä tilanteessa liene selittävänä tekijänä. Vaikea olisi myös kuvitella, että noissa Bemareissa olisi merkittävästi huonompi alusta kuin 08 R1:ssä ja sen takia sitten mutkaosuuksilla ja jarruissa samaa kierrosaikaa ajavasta pääsee ohi.

Elän oletuksessa, että jos 2008 R1 olisi nopeampi kuin BMW, niin SM -tasollakin kuskit kävisivät hakemassa noita ylivuotisia Rytkösiä ja rakentaisivat niistä kisapyöränsä. Voin toki olla väärässä ja ajavat Bemareilla jotta antaisivat kilpakumppaneilleen tasoitusta.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: slowrider - 24.08.12 - klo:22:40
En minä näistä tiedä. Wehnä ajoi Kemorassa 1.13 aikoja setin mun mopolla, ja kyllä se keuli aikamoisen metelin kera tullessaan kohti kahvilanmutkaa.
Mistä tuon tietää mikä on kenenkin mopoa alellessaan hänellä panostus milläkin kertaa.
Mun mopolla saa koittaa ajaa kuka haluaa setin pari heti ensimmäisellä yhteisellä ratapäivällä. Kaato ei maailmaa kaada näillä katteilla.

Muun muassa Räyskälän kisavideosta tuon näkee aika hyvin. Samaa tahtia ajetaan pääsuoraa edeltävään mutkaan ja sen jälkeen Bemari pakene edeltä. Jos sain Bemarin ohitettua ennen pääsuoraa, tuli sitten suoralla ohi. Ajotaito, riskinotto jne. ei tässä tilanteessa liene selittävänä tekijänä. Vaikea olisi myös kuvitella, että noissa Bemareissa olisi merkittävästi huonompi alusta kuin 08 R1:ssä ja sen takia sitten mutkaosuuksilla ja jarruissa samaa kierrosaikaa ajavasta pääsee ohi.

Elän oletuksessa, että jos 2008 R1 olisi nopeampi kuin BMW, niin SM -tasollakin kuskit kävisivät hakemassa noita ylivuotisia Rytkösiä ja rakentaisivat niistä kisapyöränsä. Voin toki olla väärässä ja ajavat Bemareilla jotta antaisivat kilpakumppaneilleen tasoitusta.

Eikös tässä ois hyvä sauma jukalla pistää ennätys uusiksi? Siis et kuinka paljon se bemu on parempi. Bemukin ois tyrkyllä ilman takuumaksuja? Kaadetut katteet maksettu jo jne. vois ihan vakuutuksen päälle ajaa nopeaa
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Vuorela - 24.08.12 - klo:22:45
Elän oletuksessa, että jos 2008 R1 olisi nopeampi kuin BMW, niin SM -tasollakin kuskit kävisivät hakemassa noita ylivuotisia Rytkösiä ja rakentaisivat niistä kisapyöränsä. Voin toki olla väärässä ja ajavat Bemareilla jotta antaisivat kilpakumppaneilleen tasoitusta.

Pyöräni entinen omistaja oli sitä mieltä että rakennettuina noissa on erona bemarin luistonesto + muut sähköavut. Molemmilla kerkee kärkeen tässä maassa. Vakiossa sitten enemmän eroa.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: murmela - 24.08.12 - klo:22:50
Jukan mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla wehnän ajamana:
100-150 kmh 1,74s
100-200 kmh 4,39s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 182 kmh nopeudessa.

App mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla app(?) ajamana:
100-150 kmh 1,72s
100-200 kmh 3,87s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 175 kmh nopeudessa.

Ett kyl se biimerin woima ehtii puhuu useampaan otteeseen alastarollakin. Ts tolleen nopeesti hihamutulla katsoen parista yksittäisen kierroksen datasta; biimeri lähtee karkuun siin 150kmh kieppeillä.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: slowrider - 24.08.12 - klo:22:59
app kun lupasi mopon käyttöön niin olisi kyllä kiva nähdä toi käytännössä.  Siis mikä se ero on ilman selityksiä. Samaa mopon tyrkkäämistä on nähty ennenkin eli ei pitäs olla uutta. Siinä kai bemunkin poteliaalin näyttää osaava kuski ku rykkösenkin
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 24.08.12 - klo:23:24
Elän oletuksessa, että jos 2008 R1 olisi nopeampi kuin BMW, niin SM -tasollakin kuskit kävisivät hakemassa noita ylivuotisia Rytkösiä ja rakentaisivat niistä kisapyöränsä. Voin toki olla väärässä ja ajavat Bemareilla jotta antaisivat kilpakumppaneilleen tasoitusta.

Pyöräni entinen omistaja oli sitä mieltä että rakennettuina noissa on erona bemarin luistonesto + muut sähköavut. Molemmilla kerkee kärkeen tässä maassa. Vakiossa sitten enemmän eroa.

Yhtyisin tähän. Minulla ei ole alustasta ollut mitään hyötyä ainakaan tuntuman ja kellon perusteella. Sitä paitsi nämä TTX-värkit ei juuri ole muuta kun brändillä varustettuja touringpamppuja. Kuulemma saa kymppitonnin laittaa tiskiin, että todella paranee alusta, ja kuka rataennätys + ~6-10 s kuski tarvitsee tuunattua alustaa? Uskon että oikeat jouset ja öljytasot kohdilleen + shimmaus, ja pääsee sinne rataenkka +2-3 s tasolle. Tuli alkukaudesta (2012) takapakkia tuloksissa Alastarossa kun laitettiin race-ecu + ajoasennon muutokset pnkin jakliponeiden muutoksilla, ja loppukesästä viime vuona ei alustan muutokset kellossa näkyneet lainkaan. Vauhtimutkissa tuntui röykyt tasoittuneen, mutta ei ole näillä vauhdeilla taivas auennut.

Luistonesto on kuivalla kelillä joidenkin kotimaisten huippujen mielestä lähinnä turvavärkki, ja jos sillä menaa ulosmitata kaikki tehot moposta, on asetuksen oltava niin tiukka, että pitää olla ajo hallussa jo muutenkin. vaan en tiedä.

Vuolingon Tappi (ajaa jokkista) ajoi kolme kesää omistamallaan wehnän vanhalla 2004 Jammulla (myi keväällä pois ~4000€) toissa kesänä Ahvenistolla 1.25.3, ja vaihtoi nyt talvella samanlaiseen Collinin 2012 Bemuun (kaikki kilkeet), ja paras aika 1.25.6. Asuu Hämeenlinnassa, ja tahkonnut koko kesän siellä. Huonompi siis?

Tarjous on totta kai voimassa: Ensin totuttelusetti, ja siitten säätöä ja toinen perään. Tutuille jotka ajaneet alle 1.30 annan ilman muuta mopon. Ainoa riski on saada runko poikki tai etuputket kieroon. kaikki katteet on jo halkeamilla ja naarmuilla, ja ne jäävät minulle. Tuossa on rengastakin jäljellä, kun on sateet ja muut jättäneet ratakierrokset kesältä ennakoitua vähemmälle.

Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 24.08.12 - klo:23:25
app kun lupasi mopon käyttöön niin olisi kyllä kiva nähdä toi käytännössä.  Siis mikä se ero on ilman selityksiä. Samaa mopon tyrkkäämistä on nähty ennenkin eli ei pitäs olla uutta. Siinä kai bemunkin poteliaalin näyttää osaava kuski ku rykkösenkin

Ota tyypit. Saat verrata kuussataseen. Uskon että on helpompi ajaa. Painaa saman verran kaiketi.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 24.08.12 - klo:23:30
Jukan mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla wehnän ajamana:
100-150 kmh 1,74s
100-200 kmh 4,39s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 182 kmh nopeudessa.

App mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla app(?) ajamana:
100-150 kmh 1,72s
100-200 kmh 3,87s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 175 kmh nopeudessa.

Ett kyl se biimerin woima ehtii puhuu useampaan otteeseen alastarollakin. Ts tolleen nopeesti hihamutulla katsoen parista yksittäisen kierroksen datasta; biimeri lähtee karkuun siin 150kmh kieppeillä.

Mistä sait nuo tiedot? Päivämäärä kertois varmasti kuka kuskina. Se on vasta täysin suorana jossain maalilinjan kohdalla, mutta onhan se kulma olematon, ja kaikilla läppä auki tuossa kohtaa.  Mulla parhaalla kierroksella (1.25.87) Alastarossa enimmillään 93% kaasu auki. Ei kertaakaan koko kierroksella auki. Wehnän kanssa katsottiin tämä, ja sen jälkeen vasta tiedostin asian.

Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 24.08.12 - klo:23:32
Ja vielä päätteeksi: Voihan mulla olla oma säätämä alusta (Alastaroon) niin päin ahteria, että oikeasti otan 10 s. turpaan sen takia, ja balanssissa olevalla alustalla pääsen 1.15. 87.

Pitääkin antaa jonkun osaavan suorittaa ruuvaukset, ja motogeepeehen kewwäällä.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: slowrider - 24.08.12 - klo:23:39
app kun lupasi mopon käyttöön niin olisi kyllä kiva nähdä toi käytännössä.  Siis mikä se ero on ilman selityksiä. Samaa mopon tyrkkäämistä on nähty ennenkin eli ei pitäs olla uutta. Siinä kai bemunkin poteliaalin näyttää osaava kuski ku rykkösenkin

Ota tyypit. Saat verrata kuussataseen. Uskon että on helpompi ajaa. Painaa saman verran kaiketi.

 Idea hukkuu. Idea oli toi että rykköstä sai kokeilla kohtuu isolla hinnalla ja nyt oli tarjous koittaa bemulla halvalla :)
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: murmela - 25.08.12 - klo:00:11
Jukan mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla wehnän ajamana:
100-150 kmh 1,74s
100-200 kmh 4,39s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 182 kmh nopeudessa.

App mopo kiihtyy alastaron pääsuoralla app(?) ajamana:
100-150 kmh 1,72s
100-200 kmh 3,87s
"Huonoja" arvoja selittää myös se että mopo on suorassa vasta 175 kmh nopeudessa.

Ett kyl se biimerin woima ehtii puhuu useampaan otteeseen alastarollakin. Ts tolleen nopeesti hihamutulla katsoen parista yksittäisen kierroksen datasta; biimeri lähtee karkuun siin 150kmh kieppeillä.

Mistä sait nuo tiedot? Päivämäärä kertois varmasti kuka kuskina. Se on vasta täysin suorana jossain maalilinjan kohdalla, mutta onhan se kulma olematon, ja kaikilla läppä auki tuossa kohtaa.  Mulla parhaalla kierroksella (1.25.87) Alastarossa enimmillään 93% kaasu auki. Ei kertaakaan koko kierroksella auki. Wehnän kanssa katsottiin tämä, ja sen jälkeen vasta tiedostin asian.

20120805-1631-01 sanois login nimi.
Ja nyt ku menit sanomaan nii tsekkasin ton kahvan asennon, 100kmh 70% 150kmh 76% (oli täs välis hetken aikaa 100%) 200kmh 92%...
 :)
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: murmela - 25.08.12 - klo:00:20
Sitä paitsi nämä TTX-värkit ei juuri ole muuta kun brändillä varustettuja touringpamppuja. Kuulemma saa kymppitonnin laittaa tiskiin, että todella paranee alusta, ja kuka rataennätys + ~6-10 s kuski tarvitsee tuunattua alustaa? Uskon että oikeat jouset ja öljytasot kohdilleen + shimmaus, ja pääsee sinne rataenkka +2-3 s tasolle.
Kyllähän osaava alustaseppä tekee TTX:stä tourinkipamppua vastaavan jos haluaa.
Tai tourinkipampusta, taikoo lähes TTX:ää vastaavan pampun. Rahaa tiskiin vaan.
Vakion ja TTX:n suurimmat erot on ymmärtääkseni männän isommat virtauskanavat, takaiskuventtiilein erotetut meno ja paluuvaimennuksen säätimet, molemmissa nopea ja hidas erikseen, isommat säätö(vaikutus)alueet, kisaisempi shimmipakka.
Ett mun miälest on niis kyl vähä eroo... Tosin voin olla vaihteeksi väärässä, kuten aina.  :)
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 25.08.12 - klo:00:32
20120805-1631-01 sanois login nimi.
Ja nyt ku menit sanomaan nii tsekkasin ton kahvan asennon, 100kmh 70% 150kmh 76% (oli täs välis hetken aikaa 100%) 200kmh 92%...
 :)

Kerro kierrosaikoja setistä, niin tiedän. Ei ole noin vanhoja minun koneessa. 11.8. vanhin. Niitä ladattiin sinun ja Wehnän koneeseen silloin. 150 nopeudessa ei välttämättä ole auki kokonaan, kun keulii vielä kakkosella. Vasta kolmosella ~180+ pysyy maassa koko ajan auki.

TTX on touringpamppu, ja sillä siisti. Juustopäille myyvät kalliilla. Nyt nukkumaan.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Jukka_R - 25.08.12 - klo:00:42
app kun lupasi mopon käyttöön niin olisi kyllä kiva nähdä toi käytännössä.  Siis mikä se ero on ilman selityksiä. Samaa mopon tyrkkäämistä on nähty ennenkin eli ei pitäs olla uutta. Siinä kai bemunkin poteliaalin näyttää osaava kuski ku rykkösenkin

Mulle passaa, että kumpikin kokeilee toistensa pyöriä ja siinä selviää sitten myös se minkä verran vaikuttaa entuudestaan tuntemattomalla pyörällä ajo. Kumpikin myös maksaa kaatamansa vehkeiden korjaukset. Lupaan hämmästyä jos App täräyttää mun pyörällä 1:25 tai vaikka nyt 1:26 alkuisen ajan. Tuskin nyt ensimmäisen setin jälkeen vieraalla pyörällä ajan edes sitä mitä omallani. Fakta kuitenkin on se (jo tuon datankin perusteella (en näet usko, että Wehnä nyt hirveän paljon huonompi kuski on kiihdyttämäänkään kuin App)), että Bemari nyt vaan kiihtyy nopeammin noista suuremmista nopeuksista. Se nähtiin Räyskälässä ja se on nähty Kemoralla ja tullaan näkemään Motoparkissakin. Penkitettynä noissa vessoissa on n. 30 hv erot. Jos joku väittää, ettei tuollainen 30 hv vaikuta mitään, niin hyvää yötä ja kauniita unia vaan. On toki mahdollista, että olen aivan paska kiihdyttämään pyörälläni (jään jalkoihin muun muassa lähdöissä lähes aina) ja samoin Wehnä, mutta muilta se sujuu jollain myyttisellä tavalla kun alle saa Bemarin.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:06:58

Kiinnostais kyllä tuo bemun kokeilu. Wehnän vanhalla -08 r1:llä kun ajoin sen 1.23.5. Ja siinähän oli kaikki kilkkeet. Eikä ole bemut rikkoneet sen raraennätystä motoparkissa.... Vielä, viikonlopun jälkeen ehkä.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 25.08.12 - klo:08:50
app kun lupasi mopon käyttöön niin olisi kyllä kiva nähdä toi käytännössä.  Siis mikä se ero on ilman selityksiä. Samaa mopon tyrkkäämistä on nähty ennenkin eli ei pitäs olla uutta. Siinä kai bemunkin poteliaalin näyttää osaava kuski ku rykkösenkin

Mulle passaa, että kumpikin kokeilee toistensa pyöriä ja siinä selviää sitten myös se minkä verran vaikuttaa entuudestaan tuntemattomalla pyörällä ajo. Kumpikin myös maksaa kaatamansa vehkeiden korjaukset. Lupaan hämmästyä jos App täräyttää mun pyörällä 1:25 tai vaikka nyt 1:26 alkuisen ajan. Tuskin nyt ensimmäisen setin jälkeen vieraalla pyörällä ajan edes sitä mitä omallani. Fakta kuitenkin on se (jo tuon datankin perusteella (en näet usko, että Wehnä nyt hirveän paljon huonompi kuski on kiihdyttämäänkään kuin App)), että Bemari nyt vaan kiihtyy nopeammin noista suuremmista nopeuksista. Se nähtiin Räyskälässä ja se on nähty Kemoralla ja tullaan näkemään Motoparkissakin. Penkitettynä noissa vessoissa on n. 30 hv erot. Jos joku väittää, ettei tuollainen 30 hv vaikuta mitään, niin hyvää yötä ja kauniita unia vaan. On toki mahdollista, että olen aivan paska kiihdyttämään pyörälläni (jään jalkoihin muun muassa lähdöissä lähes aina) ja samoin Wehnä, mutta muilta se sujuu jollain myyttisellä tavalla kun alle saa Bemarin.

Aja sinä mun mopolla pari settiä. Mä en tällä kokemuksella osaa lähteä vieraalla pyörällä. En pääsisi missään tapauksessa alle 1.30 sun mopolla. Kuten yllä kerroin, pelkkä penkin nosto ja kliponeiden vaihto eteen ja alas sekotti ajon täysin (1.28-1.31-2). Se veisi varmasti koko päivän, että pääsisin Jammulla alle 1.30, jos sittenkään. Mun on tällä motoriikalla ihan turha lähteä yrittämään uudella mopolla kunnon aikaa, kun taidot ei riitä.

Bemari kiihtyy suorilla paremmin, mutta uskoisin Alastarossa ainoastaan pääsuoralla tulevan merkitävämpää etua. MUTTA, kun sinä availet dataloggerin kanssa kierroksia, saadaan verrata paikka paikalta sitten Jammun ja Pornon erot.

On selvä asia että olet huomattavasti taitavampi kuski kuin minä, ja pystyt ajamaan peräkanaa settejä kovempia aikoja, kuin minun yksittäiset rypistykseni. Tästä on todella pitkä matka samaan minulla.

Kun ajoin slotraasingia aikoinaan, siellä(kin) jyvät erottui akanoista kisoissa. Minä pystyin ajamaan satoja kierroksia tasaisesti samoja kierrosaikoja, kuin vähemmän kokeneet uudet lahjakkuudet, jotka olivat ulkona jatkuvasti. Pääsivät yksittäisillä kierroksilla jopa samoja aikoja. Minä voitin kisoja viimeisinä vuosina putkeen vain ja ainoastaan sen takia, että kukaan ei treenanut yhtä paljon kuin minä (oltiin 5 vuotta talonmiehinä talossa, jossa Hämeenlinnan rata, ja treenasin kaikki illat)

Ajat Jukka_R tällä minun mopolla pari kolme settiä, niin saat antaa arviosi siitä, mikä on näiden ero. Kiinnostaa varmasti montaa muutakin foorumilaista. Sama micille; kiinostaa myös kovasti arviosi pornon suorituskyvystä.

4902 rengas kestää mulla yli 100 kierrosta, ja sillä olen ajanut oman enkkanikin. Näitä mulla kaksi käytettyä hyvää ja yksi uusi. Riittää ilman mitään hätiä antaa testata.

Kasko on lisäksi edelleen voimassa, jos nyt niin sattuisi että täystuho kohdalle tulisi. Naarmut ja halkeamat valmiina.

Lisäys klo 9.02: Jos parilla setillä kokeneempi kuski ajaa saman ajan kuin omallaan, voidaan laskea ilman muuta myös, että siitä lähtisi vielä 1-2 s kun tutustuu mopoo.n paremmin. Nyt aamupaskalle.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:09:15
Kyllä mä voin maksaa renkaiden kulutuksesta ihan rahaakin. Himottaa vaan niin ******** taas tonnisen sarviin. Onhan siitä jo tasan vuosi viime kerrasta...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Jukka_R - 25.08.12 - klo:09:29

Ajat Jukka_R tällä minun mopolla pari kolme settiä, niin saat antaa arviosi siitä, mikä on näiden ero. Kiinnostaa varmasti montaa muutakin foorumilaista. Sama micille; kiinostaa myös kovasti arviosi pornon suorituskyvystä.

4902 rengas kestää mulla yli 100 kierrosta, ja sillä olen ajanut oman enkkanikin. Näitä mulla kaksi käytettyä hyvää ja yksi uusi. Riittää ilman mitään hätiä antaa testata.

Kasko on lisäksi edelleen voimassa, jos nyt niin sattuisi että täystuho kohdalle tulisi. Naarmut ja halkeamat valmiina.

Lisäys klo 9.02: Jos parilla setillä kokeneempi kuski ajaa saman ajan kuin omallaan, voidaan laskea ilman muuta myös, että siitä lähtisi vielä 1-2 s kun tutustuu mopoo.n paremmin. Nyt aamupaskalle.

R1:llä pääsin ensimmäisellä yrittämällä n. 3 sekunnin päähän siitä mikä oli mun ennätys R6R:llä kun Alastarolla kokeilin. Reilu kaksi kuukautta meni, että pääsin samoihin aikoihin ja kyse oli sentään omasta pyörästä jolla ilkeää kontata ja R6R:n ja R1:n hallintalaitteet samankaltaiset ja R1:illä olin ajanut yli 100.000 km aikaisemmin niin radalla kuin kadulla (vuosimallit 2000 ja 2004). Veikkaanpa siis, että joku 1:29 alkuinen on vieraalla pyörällä (BMW) realismia parin setin jälkeen, 1:28 olisi jo aika kova suoritus. Oman kaataminen ei hävetä, kaverin pyörän kaataminen todellakin. Mutta kiihtyvyyksiin saadaan kyllä vertailupohjaa. En usko hirvesti jännittäväni kiihdytystä kun mopo on suorassa ja v e i k k a a n, että tulen ajamaan BMW:llä kovempia suoranopeuksia maalisuoralla, Las Palmasiin mentäessä sekä ehkä ennen Lemminkäistä. Muualla ajan varmastikin hitaammin, koska pyörä on minulle vieras ja tässä iässä uuden oppiminen on verrattain hidasta. Wehnä sitten erikseen, hän on ajanut kovaa niin monilla eri peleillä, että pystynee päivän, parin totuttelun jälkeen ulosmittaamaan aika hyvin pyörästä sen mitä siitä on näissä kinkereissä ulosmitattavissa.

Ajoitetaan se kokeilu syyskuun kerhokisan jälkeiseen ajankohtaan, eli kisan jälkeiseen iltapäivään/iltaan. Oletuksella, että lämpötila on enemmän kuin +13...+14c ja rata kuiva. Sateella en lähde lipsuttelemaan enkä kylmällä, siitä ei ole mitään iloa tämän selvittämiseen.

Kiitän tarjouksesta ja tarjous omani testaamisesta on edelleen voimassa. Kasko pyörässä on, mutta voimassa vain "normaalissa" treenaamisessa + katuajossa. Katteet ovat sellaiset varakatteet nyt, kahdet uudet ovat hyllyssä maalausta ja teippailua odottamassa ja etuhäkit ja takahäkit jo varalla, joten pyörää ehtii kyllä talvella sitten laittelemaan jos kyljellään käy.

Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 25.08.12 - klo:09:35
Kyllä se niin menee, että vieraaseen mopoon pitää totultella pidempään, ennen kun omaan parhaaseen vauhtiin pääsee. Mulla tosiaan pelkkien pikkutuunausten jälkeen useita ratapäiviä hukassa koko touhu. Testataan syksymmällä.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Jukka_R - 25.08.12 - klo:09:36

Kiinnostais kyllä tuo bemun kokeilu. Wehnän vanhalla -08 r1:llä kun ajoin sen 1.23.5. Ja siinähän oli kaikki kilkkeet. Eikä ole bemut rikkoneet sen raraennätystä motoparkissa.... Vielä, viikonlopun jälkeen ehkä.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Kevennetyillä ehdoilla (vastaavaa ei tarvitse tilalle, vaurioituneet osat uusiksi + työstä aiheutuneet kulut) saa syyskuun lopussa mun vessaa käydä testaamassa. Pyörässä selvästi vähemmän huippu- ja keskirekisteritehoa kuin Karin vastaavassa on/oli ja alusta eri planeetalta. Siinähän se sitten selviää kuinka lähelle pääset omaa ennätystäsi. Voidaan tarpeen vaatiessa vaihtaa vaikka uudet aika-ajorenkaat alle eikä tarvitse edes listahintaa niistä maksella.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:09:42
Pidetään muistissa, siitä sais hyvän vertailun ottamalla aina chronon mukaan. Ensin tyttöpyörällä, sitten lähes vakio R1:llä ja sitten tämän hetken kunkulla eli biimerillä. Ja kuivalla kelillä tietenkin.

Lauantaina olen sulkapallokisoissa, mutta sunnuntaina kerhokisaamassa joten silloin voisi kokeilla, tai perjantaina.

Eipä olekaan ennen tullut kipattua kolmea pyörää saman päivän aikana...C:-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:09:45
Ja tyttöpyörää pääsee kokeilemaan samoilla ehdoilla. Tietäisit sitten miten kovaa niillä katteilla olis päässyt...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: murmela - 25.08.12 - klo:09:50
Pidetään muistissa, siitä sais hyvän vertailun ottamalla aina chronon mukaan. Ensin tyttöpyörällä, sitten lähes vakio R1:llä ja sitten tämän hetken kunkulla eli biimerillä. Ja kuivalla kelillä tietenkin.
Ja käyt sitä ennen ostamassa stormilta sen 10Hz mokkulan...
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: murmela - 25.08.12 - klo:09:52
Veikkaanpa siis, että joku 1:29 alkuinen on vieraalla pyörällä (BMW) realismia parin setin jälkeen, 1:28 olisi jo aika kova suoritus.
No jos mä pääsin 11 kierroksen jälkeen tolla biimerillä 1.29 alkusen, niin kyl tommosen 1.28in pitäis sulle olla ihan pullaheinää.

Ja semmonen pyyntö, ett ota tohon biimeriin mukaan myös sun oma gepsimokkula ja känny/racechrono, niin saa helpommin vertailudataa.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:10:00
Veikkaanpa siis, että joku 1:29 alkuinen on vieraalla pyörällä (BMW) realismia parin setin jälkeen, 1:28 olisi jo aika kova suoritus.
No jos mä pääsin 11 kierroksen jälkeen tolla biimerillä 1.29 alkusen, niin kyl tommosen 1.28in pitäis sulle olla ihan pullaheinää.

Oma veikkaus rykkösellä 1.24.7 ja biimerillä 1.23.8 jos koko päivän sais veivata. Noista sitten sekunti pois jos olis 10 ratapäivää ja omat pyörät. Eihän toi 5hz nyt ajassa ainakaan yli kymmenystä heitä? Ponderiaikoihin ollut 100 osan heittoja.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: murmela - 25.08.12 - klo:10:10
Eihän toi 5hz nyt ajassa ainakaan yli kymmenystä heitä? Ponderiaikoihin ollut 100 osan heittoja
Juu ei, ei se 5Hz mitään ongelmia tuota pelkän kierrosajan mittauksen suhteen, siin sen tarkkuus on keskimäärin 0,03 sekunttia.
Mut siin vaihees ku haluu tutkii niit nopeus ja kiihtyvyyskäppyröitä, niin 5Hz data on vähä turhan kulmikasta.
10Hz data on kirjaimellisesti kaks kertaa tarkempaa, ja riittää aika hyvin harrastelijavauhteihin.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:10:11
Eihän toi 5hz nyt ajassa ainakaan yli kymmenystä heitä? Ponderiaikoihin ollut 100 osan heittoja
Juu ei, ei se 5Hz mitään ongelmia tuota pelkän kierrosajan mittauksen suhteen, siin sen tarkkuus on keskimäärin 0,03 sekunttia.
Mut siin vaihees ku haluu tutkii niit nopeus ja kiihtyvyyskäppyröitä, niin 5Hz data on vähä turhan kulmikasta.
10Hz data on kirjaimellisesti kaks kertaa tarkempaa, ja riittää aika hyvin harrastelijavauhteihin.

Josta puheenollen, ehditkö katsomaan mun uutta meiliä?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:10:14
Vertasin vanhoja rykkösellä ajettuja aikoja ja tyttöpyörällä ajettuja. Tyttöpyörällä häviän pelkällä pääsuoralla 0,6-0,7 sek...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: murmela - 25.08.12 - klo:10:23
Josta puheenollen, ehditkö katsomaan mun uutta meiliä?
Juu, kyl mä vilasin sitä sivusilmällä, paneudun jossain vaiheessa kunhan ehdin.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Jukka_R - 25.08.12 - klo:10:27
Veikkaanpa siis, että joku 1:29 alkuinen on vieraalla pyörällä (BMW) realismia parin setin jälkeen, 1:28 olisi jo aika kova suoritus.
No jos mä pääsin 11 kierroksen jälkeen tolla biimerillä 1.29 alkusen, niin kyl tommosen 1.28in pitäis sulle olla ihan pullaheinää.

Ja semmonen pyyntö, ett ota tohon biimeriin mukaan myös sun oma gepsimokkula ja känny/racechrono, niin saa helpommin vertailudataa.

Jos toteutuu, niin laitan kameratkin kiinni, niin näkee vähän onko ajolinjoissa sitten variaatiota, eli ajanko varovaisemmin jne. Toisaalta jos Bemarissa on sutimisestot ja absit päällä, niin sillä luulisi olevan helpompi ajaa kuin R1:llä sen joka aiemmin Bemarilla tottunut ajamaan. Syyskuussa tuo sitten selviää.

Tyttöpyöräkin voisi olla hauska kokeilla, mutta tonnisesta on vaikeampi siirtyä ajamaan nopeasti kusiaisella kuin toisinpäin. Kierrättämisen oppiminen vie jonkun aikaa, samoin ajolinjat hieman eri. Motoparkissa ajoin 2005 seiskapuolikkaalla 1:37 alkuisen ja seuraavanana kesänä kusiaisella 1:45. Olin ihan hukassa mopon kanssa kun ei vaan millään liikkunut. Myöhemmin kusiaisellakin sitten ihan kelpo aikoihin omaan tasoon suhteutettuna.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:10:32
No pääsin mäkin tolla tyttöpyörällä jo toisella ratapäivällä 1.28. Metriäkään en ollut ajanut 600 radalla tai kadullakaan ennen tätä kesää.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:10:34
Ja tosiaan kiva kokeilla. Ei sillä rataenkkaa tartte tempasta vaikka kokeileekin. En mäkään tiedä pääsenkö bemarilla oikeasti yhtään mihinkään. Kunhan arvailen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: pienisopoapina - 25.08.12 - klo:10:37
.. Toisaalta jos Bemarissa on sutimisestot ja absit päällä, niin sillä luulisi olevan helpompi ajaa kuin R1:llä sen joka aiemmin Bemarilla tottunut ajamaan. Syyskuussa tuo sitten selviää.

Tyttöpyöräkin voisi olla hauska kokeilla, ...

Parhautta! Tämmönen eri tyyppisten ratapyörien testi, jossa sama kuski, samalla radalla, kiinnostas varmaan laajemminkin. Lehtimies paikalle. Vielä pari vanhempaa ratapyörää vertailuun.
Spekuloitavaa saadaan koko talveksi.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Jukka_R - 25.08.12 - klo:10:39
Ja tosiaan kiva kokeilla. Ei sillä rataenkkaa tartte tempasta vaikka kokeileekin. En mäkään tiedä pääsenkö bemarilla oikeasti yhtään mihinkään. Kunhan arvailen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Elän oletuksessa, että pääsen suhteessa kovempaa Bemarilla kuin Bemarikuski omallani. Eli jos kumpikin ovat ajaneet 1:25.2 niin veikkaan, että minä ajan Bemarilla kovempaa kuin mitä Bemarikuski ajaa minun pyörälläni. Vieraalla kusiaisella en varmasti pääse lähellekään niitä aikoja mitä pääsin neljä vuotta sitten omallani joka identtinen.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:10:45
Ja tosiaan kiva kokeilla. Ei sillä rataenkkaa tartte tempasta vaikka kokeileekin. En mäkään tiedä pääsenkö bemarilla oikeasti yhtään mihinkään. Kunhan arvailen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Elän oletuksessa, että pääsen suhteessa kovempaa Bemarilla kuin Bemarikuski omallani. Eli jos kumpikin ovat ajaneet 1:25.2 niin veikkaan, että minä ajan Bemarilla kovempaa kuin mitä Bemarikuski ajaa minun pyörälläni. Vieraalla kusiaisella en varmasti pääse lähellekään niitä aikoja mitä pääsin neljä vuotta sitten omallani joka identtinen.

Syyskuussa ollaan sitten viisaampia O0

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: oukkis - 25.08.12 - klo:10:49
Tyttöpyöräkin voisi olla hauska kokeilla, mutta tonnisesta on vaikeampi siirtyä ajamaan nopeasti kusiaisella kuin toisinpäin. Kierrättämisen oppiminen vie jonkun aikaa, samoin ajolinjat hieman eri. Motoparkissa ajoin 2005 seiskapuolikkaalla 1:37 alkuisen ja seuraavanana kesänä kusiaisella 1:45. Olin ihan hukassa mopon kanssa kun ei vaan millään liikkunut. Myöhemmin kusiaisellakin sitten ihan kelpo aikoihin omaan tasoon suhteutettuna.

Tuosta olen kuullut lähes yksinomaan päinvastaista: jos osaa ajaa tonnisella niin kuussatkullakin pääsee lujaa. Varmaan tosi henkilöstä riippuvaa, mutta hitaana kuskina itse ajoin heti kuussatkulla nopeampaa kuin kiloisella (Alastaro, :36->:35, eli hitaasti mentiin). Nykyisen pyörän aiemman omistajan kommentti oli "täähän on kuin polkupyörä" (legendan mukaan käytännössä kylmiltään :11-alkuinen Kemoralla). 
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 25.08.12 - klo:10:56
Pidetään muistissa, siitä sais hyvän vertailun ottamalla aina chronon mukaan. Ensin tyttöpyörällä, sitten lähes vakio R1:llä ja sitten tämän hetken kunkulla eli biimerillä. Ja kuivalla kelillä tietenkin.

Lauantaina olen sulkapallokisoissa, mutta sunnuntaina kerhokisaamassa joten silloin voisi kokeilla, tai perjantaina.

Eipä olekaan ennen tullut kipattua kolmea pyörää saman päivän aikana...C:-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Hyvä idea. Toteutetaan heti kun on kuivaa, jos ei kerhokisaan kelit osu. Kipuklääkkeet ja kipsausvehkeet mukaan, niin saat testattua kaikki mopot.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: pr7 - 25.08.12 - klo:12:59


Parhautta! Tämmönen eri tyyppisten ratapyörien testi, jossa sama kuski, samalla radalla, kiinnostas varmaan laajemminkin. Lehtimies paikalle. Vielä pari vanhempaa ratapyörää vertailuun.
Spekuloitavaa saadaan koko talveksi.

Jos 1987 kelpaa niin täältä saa yhden kokeiltavaksi  airrev_1
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: pienisopoapina - 25.08.12 - klo:14:25
Parhautta! Tämmönen eri tyyppisten ratapyörien testi, jossa sama kuski, samalla radalla, kiinnostas varmaan laajemminkin. Lehtimies paikalle. Vielä pari vanhempaa ratapyörää vertailuun.
Spekuloitavaa saadaan koko talveksi.
Jos 1987 kelpaa niin täältä saa yhden kokeiltavaksi  airrev_1
Vielä penkitykset, punnitukset, mpradan tarrat joka pyörään ja juttu meistä harrasteratailijoista. MPmaailma?
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: pr7 - 25.08.12 - klo:14:54


Vielä penkitykset, punnitukset, mpradan tarrat joka pyörään ja juttu meistä harrasteratailijoista. MPmaailma?

Tarra löytyy jo  :)
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Jukka_R - 25.08.12 - klo:15:05
Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=k6tY-DRN02g&feature=youtu.be eroista videota. Koulutettava sivusi omaa ennätystään ja itse ajoin oman ennätykseni tuolla kierroksella joka tallentui kokonaan, joten sinällään hyvä video. Vielä kun tuli opettavainen loppukohtauskin kuinka käy kun ajaa liian väsyneenä ja ajolinjat menevät ns. vituralleen. Omissa ajolinjoissani muun muassa Las Palmasiin mennessä pientä hiomista, koulutettavalla mutkiin taitot alkoivat kakkos- ja kolmosmutkiin aivan liian aikaisin ja se sitten johti loppukohtaukseenkin kun pyörä taittuikin liian sisälle. Sinällään harvinainen kaato kun sisäkanttarista lähti.

Tuosta(kin) syystä kannattaa noita kameroita pitää kiinni. Mukavaa opiskelumateriaalia ja muistoja tuleville vuosille.

Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 25.08.12 - klo:15:10
Hyvä pätkä! Kamera pitää virittää heti kiinni mopoon. Tosin en aio enää koskaan kaatua, mutta muiden lipat voi tallentaa idea_1.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:16:08
Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=k6tY-DRN02g&feature=youtu.be eroista videota. Koulutettava sivusi omaa ennätystään ja itse ajoin oman ennätykseni tuolla kierroksella joka tallentui kokonaan, joten sinällään hyvä video. Vielä kun tuli opettavainen loppukohtauskin kuinka käy kun ajaa liian väsyneenä ja ajolinjat menevät ns. vituralleen. Omissa ajolinjoissani muun muassa Las Palmasiin mennessä pientä hiomista, koulutettavalla mutkiin taitot alkoivat kakkos- ja kolmosmutkiin aivan liian aikaisin ja se sitten johti loppukohtaukseenkin kun pyörä taittuikin liian sisälle. Sinällään harvinainen kaato kun sisäkanttarista lähti.

Tuosta(kin) syystä kannattaa noita kameroita pitää kiinni. Mukavaa opiskelumateriaalia ja muistoja tuleville vuosille.

Juu täytyy sanoa, että vaikka en mikään 600 spesialisti vielä ole niin aikas paljon Soililla vielä tekemistä linjoissa. Treenillä ne sieltä löytyy.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: jarska - 25.08.12 - klo:18:27
Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=k6tY-DRN02g&feature

Tuosta(kin) syystä kannattaa noita kameroita pitää kiinni. Mukavaa opiskelumateriaalia ja muistoja tuleville vuosille.

Hienoo viteoo, kunhan saa muut tuunaukset alta pois, niin pitää myös viritellä kameraa, tuollasta olis kiva kattella omastakin ajosta.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: murmela - 25.08.12 - klo:21:23
Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=k6tY-DRN02g&feature=youtu.be eroista videota. Koulutettava sivusi omaa ennätystään ja itse ajoin oman ennätykseni tuolla kierroksella joka tallentui kokonaan, joten sinällään hyvä video. Vielä kun tuli opettavainen loppukohtauskin kuinka käy kun ajaa liian väsyneenä ja ajolinjat menevät ns. vituralleen. Omissa ajolinjoissani muun muassa Las Palmasiin mennessä pientä hiomista, koulutettavalla mutkiin taitot alkoivat kakkos- ja kolmosmutkiin aivan liian aikaisin ja se sitten johti loppukohtaukseenkin kun pyörä taittuikin liian sisälle. Sinällään harvinainen kaato kun sisäkanttarista lähti.

Tuosta(kin) syystä kannattaa noita kameroita pitää kiinni. Mukavaa opiskelumateriaalia ja muistoja tuleville vuosille.

Juu täytyy sanoa, että vaikka en mikään 600 spesialisti vielä ole niin aikas paljon Soililla vielä tekemistä linjoissa. Treenillä ne sieltä löytyy.
Kattelin kans vähän ihmetellen, ett miten noilla linjoilla voi ajella 28ja, mut näköjään voi.  :)
Ja jottei tähtiopettaja ala heti vinkumaan, niin todettakoon heti perään että mun miälestä tosta ajosta ei tarvi muuttaa ku ajolinjat, niin 26set ei oo mikään ihme, ehkä jopa 25set...
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: menac - 25.08.12 - klo:21:33
Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=k6tY-DRN02g&feature=youtu.be eroista videota. Koulutettava sivusi omaa ennätystään ja itse ajoin oman ennätykseni tuolla kierroksella joka tallentui kokonaan, joten sinällään hyvä video. Vielä kun tuli opettavainen loppukohtauskin kuinka käy kun ajaa liian väsyneenä ja ajolinjat menevät ns. vituralleen. Omissa ajolinjoissani muun muassa Las Palmasiin mennessä pientä hiomista, koulutettavalla mutkiin taitot alkoivat kakkos- ja kolmosmutkiin aivan liian aikaisin ja se sitten johti loppukohtaukseenkin kun pyörä taittuikin liian sisälle. Sinällään harvinainen kaato kun sisäkanttarista lähti.

Tuosta(kin) syystä kannattaa noita kameroita pitää kiinni. Mukavaa opiskelumateriaalia ja muistoja tuleville vuosille.

Juu täytyy sanoa, että vaikka en mikään 600 spesialisti vielä ole niin aikas paljon Soililla vielä tekemistä linjoissa. Treenillä ne sieltä löytyy.
Kattelin kans vähän ihmetellen, ett miten noilla linjoilla voi ajella 28ja, mut näköjään voi.  :)
Ja jottei tähtiopettaja ala heti vinkumaan, niin todettakoon heti perään että mun miälestä tosta ajosta ei tarvi muuttaa ku ajolinjat, niin 26set ei oo mikään ihme, ehkä jopa 25set...

Jep jep. Linjat on hakusessa, mutta todettakoon, että tuo ei sentään mikään esimerkkikierros ole. Kuten todettu, lähes kaikki setit tahkottu aiemmin päivällä, ja pakko oli vielä vikalle lähteä väsyneenä paahtamaan. Linjat käytännössä joka mutkassa jo tossa vaiheessa päin v***ua, mutta sinänsä lohduttavaa että tuollakin ajolla päästiin matalaan kakskasiin, joten 27 pitäisi olla suht helposti saavutettavissa.

Hauska sinänsä että kamerat oli kiinni.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:21:41
Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=k6tY-DRN02g&feature=youtu.be eroista videota. Koulutettava sivusi omaa ennätystään ja itse ajoin oman ennätykseni tuolla kierroksella joka tallentui kokonaan, joten sinällään hyvä video. Vielä kun tuli opettavainen loppukohtauskin kuinka käy kun ajaa liian väsyneenä ja ajolinjat menevät ns. vituralleen. Omissa ajolinjoissani muun muassa Las Palmasiin mennessä pientä hiomista, koulutettavalla mutkiin taitot alkoivat kakkos- ja kolmosmutkiin aivan liian aikaisin ja se sitten johti loppukohtaukseenkin kun pyörä taittuikin liian sisälle. Sinällään harvinainen kaato kun sisäkanttarista lähti.

Tuosta(kin) syystä kannattaa noita kameroita pitää kiinni. Mukavaa opiskelumateriaalia ja muistoja tuleville vuosille.

Juu täytyy sanoa, että vaikka en mikään 600 spesialisti vielä ole niin aikas paljon Soililla vielä tekemistä linjoissa. Treenillä ne sieltä löytyy.
Kattelin kans vähän ihmetellen, ett miten noilla linjoilla voi ajella 28ja, mut näköjään voi.  :)
Ja jottei tähtiopettaja ala heti vinkumaan, niin todettakoon heti perään että mun miälestä tosta ajosta ei tarvi muuttaa ku ajolinjat, niin 26set ei oo mikään ihme, ehkä jopa 25set...

Jep jep. Linjat on hakusessa, mutta todettakoon, että tuo ei sentään mikään esimerkkikierros ole. Kuten todettu, lähes kaikki setit tahkottu aiemmin päivällä, ja pakko oli vielä vikalle lähteä väsyneenä paahtamaan. Linjat käytännössä joka mutkassa jo tossa vaiheessa päin v***ua, mutta sinänsä lohduttavaa että tuollakin ajolla päästiin matalaan kakskasiin, joten 27 pitäisi olla suht helposti saavutettavissa.

Hauska sinänsä että kamerat oli kiinni.

No kevyesti menee 27 tai jopa 26 kun korjaat linjoja. Jos tarvii jeesiä niin voi joku kerta ne käydä ajamassa. Tai kaipa ne jo tiedät, mutta tossa videossa tuli kyllä väsymyksen takia aika kardinaalimunauksia. Aikaa paloi aika paljon avauksissa.

Pikku korjauksia ja täti menee kohta sedän ohi. Tsemppiä ja ajatusta ajamiseen vaan. Ja tollaset väsyneenä ajamiset kannattaa skipata ihan suosiolla joka tapauksessa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: menac - 25.08.12 - klo:21:55
Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=k6tY-DRN02g&feature=youtu.be eroista videota. Koulutettava sivusi omaa ennätystään ja itse ajoin oman ennätykseni tuolla kierroksella joka tallentui kokonaan, joten sinällään hyvä video. Vielä kun tuli opettavainen loppukohtauskin kuinka käy kun ajaa liian väsyneenä ja ajolinjat menevät ns. vituralleen. Omissa ajolinjoissani muun muassa Las Palmasiin mennessä pientä hiomista, koulutettavalla mutkiin taitot alkoivat kakkos- ja kolmosmutkiin aivan liian aikaisin ja se sitten johti loppukohtaukseenkin kun pyörä taittuikin liian sisälle. Sinällään harvinainen kaato kun sisäkanttarista lähti.

Tuosta(kin) syystä kannattaa noita kameroita pitää kiinni. Mukavaa opiskelumateriaalia ja muistoja tuleville vuosille.

Juu täytyy sanoa, että vaikka en mikään 600 spesialisti vielä ole niin aikas paljon Soililla vielä tekemistä linjoissa. Treenillä ne sieltä löytyy.
Kattelin kans vähän ihmetellen, ett miten noilla linjoilla voi ajella 28ja, mut näköjään voi.  :)
Ja jottei tähtiopettaja ala heti vinkumaan, niin todettakoon heti perään että mun miälestä tosta ajosta ei tarvi muuttaa ku ajolinjat, niin 26set ei oo mikään ihme, ehkä jopa 25set...

Jep jep. Linjat on hakusessa, mutta todettakoon, että tuo ei sentään mikään esimerkkikierros ole. Kuten todettu, lähes kaikki setit tahkottu aiemmin päivällä, ja pakko oli vielä vikalle lähteä väsyneenä paahtamaan. Linjat käytännössä joka mutkassa jo tossa vaiheessa päin v***ua, mutta sinänsä lohduttavaa että tuollakin ajolla päästiin matalaan kakskasiin, joten 27 pitäisi olla suht helposti saavutettavissa.

Hauska sinänsä että kamerat oli kiinni.

No kevyesti menee 27 tai jopa 26 kun korjaat linjoja. Jos tarvii jeesiä niin voi joku kerta ne käydä ajamassa. Tai kaipa ne jo tiedät, mutta tossa videossa tuli kyllä väsymyksen takia aika kardinaalimunauksia. Aikaa paloi aika paljon avauksissa.

Pikku korjauksia ja täti menee kohta sedän ohi. Tsemppiä ja ajatusta ajamiseen vaan. Ja tollaset väsyneenä ajamiset kannattaa skipata ihan suosiolla joka tapauksessa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

No ei ne mahdollisesti optimaaliset linjat kaikissa paikoissa ihan selvät ole, joten jos näyttää viitsit, ois tosi kiva! Ja kyllähän se tiedossa on ettei väsyneenä järkeä ole sitä ennätystä lähteä jahtaamaan, mutta nälkä kasvaa syödessä jne...
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 25.08.12 - klo:22:03
Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=k6tY-DRN02g&feature=youtu.be eroista videota. Koulutettava sivusi omaa ennätystään ja itse ajoin oman ennätykseni tuolla kierroksella joka tallentui kokonaan, joten sinällään hyvä video. Vielä kun tuli opettavainen loppukohtauskin kuinka käy kun ajaa liian väsyneenä ja ajolinjat menevät ns. vituralleen. Omissa ajolinjoissani muun muassa Las Palmasiin mennessä pientä hiomista, koulutettavalla mutkiin taitot alkoivat kakkos- ja kolmosmutkiin aivan liian aikaisin ja se sitten johti loppukohtaukseenkin kun pyörä taittuikin liian sisälle. Sinällään harvinainen kaato kun sisäkanttarista lähti.

Tuosta(kin) syystä kannattaa noita kameroita pitää kiinni. Mukavaa opiskelumateriaalia ja muistoja tuleville vuosille.

Juu täytyy sanoa, että vaikka en mikään 600 spesialisti vielä ole niin aikas paljon Soililla vielä tekemistä linjoissa. Treenillä ne sieltä löytyy.
Kattelin kans vähän ihmetellen, ett miten noilla linjoilla voi ajella 28ja, mut näköjään voi.  :)
Ja jottei tähtiopettaja ala heti vinkumaan, niin todettakoon heti perään että mun miälestä tosta ajosta ei tarvi muuttaa ku ajolinjat, niin 26set ei oo mikään ihme, ehkä jopa 25set...

Jep jep. Linjat on hakusessa, mutta todettakoon, että tuo ei sentään mikään esimerkkikierros ole. Kuten todettu, lähes kaikki setit tahkottu aiemmin päivällä, ja pakko oli vielä vikalle lähteä väsyneenä paahtamaan. Linjat käytännössä joka mutkassa jo tossa vaiheessa päin v***ua, mutta sinänsä lohduttavaa että tuollakin ajolla päästiin matalaan kakskasiin, joten 27 pitäisi olla suht helposti saavutettavissa.

Hauska sinänsä että kamerat oli kiinni.

No kevyesti menee 27 tai jopa 26 kun korjaat linjoja. Jos tarvii jeesiä niin voi joku kerta ne käydä ajamassa. Tai kaipa ne jo tiedät, mutta tossa videossa tuli kyllä väsymyksen takia aika kardinaalimunauksia. Aikaa paloi aika paljon avauksissa.

Pikku korjauksia ja täti menee kohta sedän ohi. Tsemppiä ja ajatusta ajamiseen vaan. Ja tollaset väsyneenä ajamiset kannattaa skipata ihan suosiolla joka tapauksessa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

No ei ne mahdollisesti optimaaliset linjat kaikissa paikoissa ihan selvät ole, joten jos näyttää viitsit, ois tosi kiva! Ja kyllähän se tiedossa on ettei väsyneenä järkeä ole sitä ennätystä lähteä jahtaamaan, mutta nälkä kasvaa syödessä jne...

No en väitä että omatkaan olis, mutta kyllä tuosta helposti sekunti riipastaan pois.

Enemmän keskittymistä vaan ja tiukempia ja lyhyempiä settejä. Vähemmän on enemmän, välillä varikolle miettimään mitä vois korjata.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: menac - 25.08.12 - klo:22:15
Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=k6tY-DRN02g&feature=youtu.be eroista videota. Koulutettava sivusi omaa ennätystään ja itse ajoin oman ennätykseni tuolla kierroksella joka tallentui kokonaan, joten sinällään hyvä video. Vielä kun tuli opettavainen loppukohtauskin kuinka käy kun ajaa liian väsyneenä ja ajolinjat menevät ns. vituralleen. Omissa ajolinjoissani muun muassa Las Palmasiin mennessä pientä hiomista, koulutettavalla mutkiin taitot alkoivat kakkos- ja kolmosmutkiin aivan liian aikaisin ja se sitten johti loppukohtaukseenkin kun pyörä taittuikin liian sisälle. Sinällään harvinainen kaato kun sisäkanttarista lähti.

Tuosta(kin) syystä kannattaa noita kameroita pitää kiinni. Mukavaa opiskelumateriaalia ja muistoja tuleville vuosille.

Juu täytyy sanoa, että vaikka en mikään 600 spesialisti vielä ole niin aikas paljon Soililla vielä tekemistä linjoissa. Treenillä ne sieltä löytyy.
Kattelin kans vähän ihmetellen, ett miten noilla linjoilla voi ajella 28ja, mut näköjään voi.  :)
Ja jottei tähtiopettaja ala heti vinkumaan, niin todettakoon heti perään että mun miälestä tosta ajosta ei tarvi muuttaa ku ajolinjat, niin 26set ei oo mikään ihme, ehkä jopa 25set...

Jep jep. Linjat on hakusessa, mutta todettakoon, että tuo ei sentään mikään esimerkkikierros ole. Kuten todettu, lähes kaikki setit tahkottu aiemmin päivällä, ja pakko oli vielä vikalle lähteä väsyneenä paahtamaan. Linjat käytännössä joka mutkassa jo tossa vaiheessa päin v***ua, mutta sinänsä lohduttavaa että tuollakin ajolla päästiin matalaan kakskasiin, joten 27 pitäisi olla suht helposti saavutettavissa.

Hauska sinänsä että kamerat oli kiinni.

No kevyesti menee 27 tai jopa 26 kun korjaat linjoja. Jos tarvii jeesiä niin voi joku kerta ne käydä ajamassa. Tai kaipa ne jo tiedät, mutta tossa videossa tuli kyllä väsymyksen takia aika kardinaalimunauksia. Aikaa paloi aika paljon avauksissa.

Pikku korjauksia ja täti menee kohta sedän ohi. Tsemppiä ja ajatusta ajamiseen vaan. Ja tollaset väsyneenä ajamiset kannattaa skipata ihan suosiolla joka tapauksessa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

No ei ne mahdollisesti optimaaliset linjat kaikissa paikoissa ihan selvät ole, joten jos näyttää viitsit, ois tosi kiva! Ja kyllähän se tiedossa on ettei väsyneenä järkeä ole sitä ennätystä lähteä jahtaamaan, mutta nälkä kasvaa syödessä jne...

No en väitä että omatkaan olis, mutta kyllä tuosta helposti sekunti riipastaan pois.

Enemmän keskittymistä vaan ja tiukempia ja lyhyempiä settejä. Vähemmän on enemmän, välillä varikolle miettimään mitä vois korjata.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Juu, mutta sulla kuitenkin hiukan enemmän kokemusta ja tietämystä. Arvostan apua.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Heino - 26.08.12 - klo:01:20
Jep jep. Linjat on hakusessa, mutta todettakoon, että tuo ei sentään mikään esimerkkikierros ole. Kuten todettu, lähes kaikki setit tahkottu aiemmin päivällä, ja pakko oli vielä vikalle lähteä väsyneenä paahtamaan. Linjat käytännössä joka mutkassa jo tossa vaiheessa päin v***ua, mutta sinänsä lohduttavaa että tuollakin ajolla päästiin matalaan kakskasiin, joten 27 pitäisi olla suht helposti saavutettavissa.

Hauska sinänsä että kamerat oli kiinni.

No kevyesti menee 27 tai jopa 26 kun korjaat linjoja. Jos tarvii jeesiä niin voi joku kerta ne käydä ajamassa. Tai kaipa ne jo tiedät, mutta tossa videossa tuli kyllä väsymyksen takia aika kardinaalimunauksia. Aikaa paloi aika paljon avauksissa.

Olisko sulla sattumoisin videota noista tai voisitko lähettää mulle niitä sun RaceChrono-datoja? Sain itsekin hommattua ton 10hz-mokkulan, niin seuraavan Alastaro reissun jälkeen voisin hiukan vertailla omaa touhua sun ajoon. Noi samat jutut Kemorasta kiinnostaisivat myös, kun sinne pääsee kerran seuraavaksi ajaan. Oot niin monta sekuntia mua nopeampi, niin radalla en sun perässä kauhean kauaa pysyisi.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 26.08.12 - klo:07:15
Jep jep. Linjat on hakusessa, mutta todettakoon, että tuo ei sentään mikään esimerkkikierros ole. Kuten todettu, lähes kaikki setit tahkottu aiemmin päivällä, ja pakko oli vielä vikalle lähteä väsyneenä paahtamaan. Linjat käytännössä joka mutkassa jo tossa vaiheessa päin v***ua, mutta sinänsä lohduttavaa että tuollakin ajolla päästiin matalaan kakskasiin, joten 27 pitäisi olla suht helposti saavutettavissa.

Hauska sinänsä että kamerat oli kiinni.

No kevyesti menee 27 tai jopa 26 kun korjaat linjoja. Jos tarvii jeesiä niin voi joku kerta ne käydä ajamassa. Tai kaipa ne jo tiedät, mutta tossa videossa tuli kyllä väsymyksen takia aika kardinaalimunauksia. Aikaa paloi aika paljon avauksissa.

Olisko sulla sattumoisin videota noista tai voisitko lähettää mulle niitä sun RaceChrono-datoja? Sain itsekin hommattua ton 10hz-mokkulan, niin seuraavan Alastaro reissun jälkeen voisin hiukan vertailla omaa touhua sun ajoon. Noi samat jutut Kemorasta kiinnostaisivat myös, kun sinne pääsee kerran seuraavaksi ajaan. Oot niin monta sekuntia mua nopeampi, niin radalla en sun perässä kauhean kauaa pysyisi.

Kemorasta ei löydy mitään, kun ei ole ollut racechronoa silloin. Viime kesänä taisin kerran käydä, mutta sillonkin aim käytössä. Kemorassa muutenkaan ajanut kuin 6 kertaa.

Videoitakaan ei ole, mutta tekis kyllä mieli laitteet hankkia. Sais itsekin hiukan enemmän irti, kun pystyis palaamaan ajassa taaksepäin...

Pistä meiliosoittees mulle niin voin laittaa dataa tulemaan. Ja toki voin joskus tulla vaikka takana ajamaan niin saat kommentit kyllä.


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Jukka_R - 26.08.12 - klo:11:25
Näitä kun lukee ja varikolla ihmettelee, niin täytyy todeta, että helpoin ja halvin tapa saada sekunteja pois olisi sukupuolenvaihtoleikkaus. Nyt joutuu kunnon opettajalle maksamaan satoja euroja per päivä, mutta kilkuttimet pois ja ilmaisien ohjeiden antajia olisi parijono ja sen jonon häntää ei paljain silmin erottaisi.

Jos aloittaisin tsiirliiderijuttujen tai lippupallon treenaamisen, niin olisikohan mulle tyrkyllä sadoittain nättejä ohjeiden antajia? Täytyy kyllä hankkia vaikka issikka ja pikkasen tölttäämään...
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 26.08.12 - klo:11:40
Näitä kun lukee ja varikolla ihmettelee, niin täytyy todeta, että helpoin ja halvin tapa saada sekunteja pois olisi sukupuolenvaihtoleikkaus. Nyt joutuu kunnon opettajalle maksamaan satoja euroja per päivä, mutta kilkuttimet pois ja ilmaisien ohjeiden antajia olisi parijono ja sen jonon häntää ei paljain silmin erottaisi.

Jos aloittaisin tsiirliiderijuttujen tai lippupallon treenaamisen, niin olisikohan mulle tyrkyllä sadoittain nättejä ohjeiden antajia? Täytyy kyllä hankkia vaikka issikka ja pikkasen tölttäämään...

Voin mä sullekin tulla vetämään linjoja ihan ilmaiseksi. En vaan tiedä onko siitä sulle **tunkaan hyötyä? Ei tässä itsekään mitään pro-ukkoja olla, mutta niille jotka ajaa 1.27.-1.30. uskon, että vois jossain kohtaa olla avuksikin.

Ja sähän olet jo Herra Kisakuski...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Heino - 26.08.12 - klo:12:22
Kemorasta ei löydy mitään, kun ei ole ollut racechronoa silloin. Viime kesänä taisin kerran käydä, mutta sillonkin aim käytössä. Kemorassa muutenkaan ajanut kuin 6 kertaa.

Videoitakaan ei ole, mutta tekis kyllä mieli laitteet hankkia. Sais itsekin hiukan enemmän irti, kun pystyis palaamaan ajassa taaksepäin...

Pistä meiliosoittees mulle niin voin laittaa dataa tulemaan. Ja toki voin joskus tulla vaikka takana ajamaan niin saat kommentit kyllä.

Kiitos vain, pistin sähköpostiosoitteen yksityisviestillä.

Pitää itsekin kokeilla tuota videokuvausta, voisi sekin olla hyödyllistä. Ajolinjat tulen ehdottomasti katsomaan, jos vain pysyn kierroksen verran perässä.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 26.08.12 - klo:12:30
Aina sitä sen verran voi himmailla, että perässä pysyy.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Jukka_R - 26.08.12 - klo:12:42
Aina sitä sen verran voi himmailla, että perässä pysyy.

Sä olet kuule sellainen himmailija, että sulla noita perässähiihtäjiä löytyy. Mitäs Jouluna?
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: mic - 26.08.12 - klo:12:48
Aina sitä sen verran voi himmailla, että perässä pysyy.

Sä olet kuule sellainen himmailija, että sulla noita perässähiihtäjiä löytyy. Mitäs Jouluna?

Jouluna vois vaikka käydä polkasemassa enskaa, kuivalla tietenkin jos mahdollista... Entäs sinä?
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 26.08.12 - klo:13:19
Ajoi Erkka K. aika tasan 2 s kovempaa Motoparkin aika-ajossa kussataseen verrattuna. Aavistuksen korostunee tuolla tehoero, kun mennään pitkiä suoria.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: heippa - 26.08.12 - klo:21:27
Olit aiemmin vetäny K9:llä 1.14.1 ja nyt ilmeisesti bemarilla tuon 1.13.8. Minkälaisia mietteitä sulla on noiden pyörien eroista ?

En jostain syystä saa lainattua tekstejä näköjään.
Kikserissä on mukavamman luonteinen moottori, bemari on aika repivä ajaa. Toisaalta se on ketterämpi ja siinä on jarrut. Monesti miettinyt että bemari kikserin koneen luonteella voi olla aika hyvä ajaa  confused_thinking
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 26.08.12 - klo:21:43
En jostain syystä saa lainattua tekstejä näköjään.
Kikserissä on mukavamman luonteinen moottori, bemari on aika repivä ajaa. Toisaalta se on ketterämpi ja siinä on jarrut. Monesti miettinyt että bemari kikserin koneen luonteella voi olla aika hyvä ajaa  confused_thinking

Onkos laitettu kokoputki ja race-ecu? Kuulemma parantaa moottoria, ja käppyröiden valossa näin tekeekin.
Repivä on silti.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: murmela - 26.08.12 - klo:22:19
bemari on aika repivä aja
Jaa niinku siis miten?
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: app - 26.08.12 - klo:22:25
bemari on aika repivä aja
Jaa niinku siis miten?

Mulla on Wehnän pajassa jarkko Honkasen säätämä ecu, ja on kaikki kehuneet että nätisti tulee ulos teho. Vasta kahta löysintä moodia ajellut, ja kolmas tuntuu hiukan liian äkäseltä moottorijarrun suhteen. Oli kyllä viimeks 0.5- 1 sek paremmat ajat, kun ajoin ensin tuolla jyrkällä moodilla kokeeks, ja sitten palasin tähän isselle parempaan lammasmoodiin takas. En pysty vertailemaan muihin pyöriin, kun en miusta tiedä
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: heippa - 27.08.12 - klo:07:34
Kaikki on tehty, putkisto muutettu ja ecu jne. Ei siinä pyörässä mitään vikaa oo, se on bemari. Käykää kokeilee ensi kikserii ja sitte bemarii, niin ymmärrätte. Sitä tehoo on vaan niin v*tusti ja se tulee sieltä kans ku kahvaa kääntää. Voi tietty olla että vasta tänä kesänä opin sitä kahvaa kääntämään  innocent_1
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: murmela - 27.08.12 - klo:11:49
Kaikki on tehty, putkisto muutettu ja ecu jne. Ei siinä pyörässä mitään vikaa oo, se on bemari. Käykää kokeilee ensi kikserii ja sitte bemarii, niin ymmärrätte. Sitä tehoo on vaan niin v*tusti ja se tulee sieltä kans ku kahvaa kääntää. Voi tietty olla että vasta tänä kesänä opin sitä kahvaa kääntämään  innocent_1
No sempä takia juuri kysyin ku oon kokeillu useampaan otteeseen sekä kikserii että bemarii, jopa samana päivänä.
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: Nitrous - 27.08.12 - klo:13:10
Kaikki on tehty, putkisto muutettu ja ecu jne. Ei siinä pyörässä mitään vikaa oo, se on bemari. Käykää kokeilee ensi kikserii ja sitte bemarii, niin ymmärrätte. Sitä tehoo on vaan niin v*tusti ja se tulee sieltä kans ku kahvaa kääntää. Voi tietty olla että vasta tänä kesänä opin sitä kahvaa kääntämään  innocent_1
No sempä takia juuri kysyin ku oon kokeillu useampaan otteeseen sekä kikserii että bemarii, jopa samana päivänä.

Avasitko kaasun kokonaan? :p
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: murmela - 27.08.12 - klo:13:23
Kaikki on tehty, putkisto muutettu ja ecu jne. Ei siinä pyörässä mitään vikaa oo, se on bemari. Käykää kokeilee ensi kikserii ja sitte bemarii, niin ymmärrätte. Sitä tehoo on vaan niin v*tusti ja se tulee sieltä kans ku kahvaa kääntää. Voi tietty olla että vasta tänä kesänä opin sitä kahvaa kääntämään  innocent_1
No sempä takia juuri kysyin ku oon kokeillu useampaan otteeseen sekä kikserii että bemarii, jopa samana päivänä.

Avasitko kaasun kokonaan? :p
Siin vaihees ku keula pysy radassa niin joo. :]
Otsikko: Vs: Eri pyörämerkkien ja mallien erot radoilla
Kirjoitti: jarska - 27.08.12 - klo:13:51
Kaikki on tehty, putkisto muutettu ja ecu jne. Ei siinä pyörässä mitään vikaa oo, se on bemari. Käykää kokeilee ensi kikserii ja sitte bemarii, niin ymmärrätte. Sitä tehoo on vaan niin v*tusti ja se tulee sieltä kans ku kahvaa kääntää. Voi tietty olla että vasta tänä kesänä opin sitä kahvaa kääntämään  innocent_1
No sempä takia juuri kysyin ku oon kokeillu useampaan otteeseen sekä kikserii että bemarii, jopa samana päivänä.

Avasitko kaasun kokonaan? :p
Siin vaihees ku keula pysy radassa niin joo. :]

Noh, mitä tuosta arvailemaan, eikös siinä app:n kiesissä ollu tiedonkeruu päällä ku ajoit?
Tonne vaan käppyrät esiin dataketjuun niin päästään ruotimaan porukalla. ;)
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020