MP-Rata

RATAKALUSTO => Modit => Aiheen aloitti: jarska - 26.08.12 - klo:08:03

Otsikko: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 26.08.12 - klo:08:03
Seuraavana vihdoin vuorossa vakioputken eliminointi.

Tilasin Carpimotosta halavalla Mivvin GP-Style (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Mivv/33062_K-021-L2S-Mivv-Exhaust-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10-Slip-on-GP-Style-cylindrical-Carbon-Muffler.htm) putken ja väliputken. (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Mivv/26627_K-021-C1-Mivv-Center-Pipe-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10.htm)

Mitä tuo "it is NOT a Catalytic Remover pipe, Kat is in the header tubes" oikeen meinaa, eikös tuolla kuitenkin lähde se kuuma ja painava "utare" sieltä pohjasta poijes?

Toinen juttu, kärsiikö noiden putkien vaihdon jälkeen ajaa ilman mitään commandereita ja säätämättä?
Otsikko: Re: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: mic - 26.08.12 - klo:08:10
Seuraavana vihdoin vuorossa vakioputken eliminointi.

Tilasin Carpimotosta halavalla Mivvin GP-Style (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Mivv/33062_K-021-L2S-Mivv-Exhaust-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10-Slip-on-GP-Style-cylindrical-Carbon-Muffler.htm) putken ja väliputken. (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Mivv/26627_K-021-C1-Mivv-Center-Pipe-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10.htm)

Mitä tuo "it is NOT a Catalytic Remover pipe, Kat is in the header tubes" oikeen meinaa, eikös tuolla kuitenkin lähde se kuuma ja painava "utare" sieltä pohjasta poijes?

Toinen juttu, kärsiikö noiden putkien vaihdon jälkeen ajaa ilman mitään commandereita ja säätämättä?

En tiedä millainen katti kawassa on, mutta tuo teksti väittää, että katti on putkissa sisällä jo ennen tätä pätkää. Onko siinä erillinen katin pönttö ja sitten vielä kennostot putkissa. Jos kennot ei lähde mihinkään niin tuskinpa suurta eroa tuo ilman säätöä. Toki säätö ei ole pahaksi vaikka ei tekis putkelle mitään.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Re: Pakoputkistot
Kirjoitti: mic - 26.08.12 - klo:08:12
Vastaten itselleni, lukeehan tuolla muualla, että painava kiuas poistuu. Ilmeisesti putkiin jää silti vielä katin kennosto. Noitahan on porukka "poraillut" pois ainakin muista pyöristä.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: PetsuZX - 26.08.12 - klo:08:18
Ei tuossa kuvassa ainakaan sitä verkonpainoa näy. Ja kuten tuossa mic laittoi, se katti tais olla siellä aikaisemmin.

Säätöä ainakin itse suosittelen. Ja sinullahan on säätöpaikka lähellä, jos Bikefoxilla pystyy Bazaata säätämään. Commanderi ainakin onnistuu.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 26.08.12 - klo:08:24
Kiitosta pojat, niimpäs näkyykin olevan siellä alhaalla joku kysynyt ja vastataan et uuni poistuu, hyvä juttu.
Nyt tajusin, eli ne kennostot taitaa juurikin olla jo aiemmin, kuten mic sanoi.
Ei mulla ole kuin Bazzazin shifteri tossa, joten säätöhommiin pitäs olla kampetta lisää.
Mulle riittää alkuun etten särje koko vehjettä jos vaihdan putket ja väännän meneen ilman säätämistä, siksi kyselin.
Otsikko: Re: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: mic - 26.08.12 - klo:08:49
Kiitosta pojat, niimpäs näkyykin olevan siellä alhaalla joku kysynyt ja vastataan et uuni poistuu, hyvä juttu.
Nyt tajusin, eli ne kennostot taitaa juurikin olla jo aiemmin, kuten mic sanoi.
Ei mulla ole kuin Bazzazin shifteri tossa, joten säätöhommiin pitäs olla kampetta lisää.
Mulle riittää alkuun etten särje koko vehjettä jos vaihdan putket ja väännän meneen ilman säätämistä, siksi kyselin.

No ei se siitä rikki ainakaan mene. Vakioecu taitaa pienet muutokset säädellä muutenkin itse... Eipä tuosta muuta tule kuin painoa pois ja ääntä maailmaan. Ei kärsi eikä nouse tehot.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Otsikko: Vs: Re: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 26.08.12 - klo:09:11
No ei se siitä rikki ainakaan mene. Vakioecu taitaa pienet muutokset säädellä muutenkin itse... Eipä tuosta muuta tule kuin painoa pois ja ääntä maailmaan. Ei kärsi eikä nouse tehot.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Hyvä tietää, tänks.
Kunhan saapi pois konttaamisen jäljiltä kuppasen vakioputken, painoa vähemmäksi ja alakatteen sulattavan utareen pois, niin siinäpä tavoitteet, kutitellaan tehoja joskus myöhemmin.

Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: rranta - 26.08.12 - klo:09:17
Oulussa on kaks hyvvää säätöpaikkaa Bikefox ja TT-Motorsport. Nuista kannattaa kysellä sitten ku säätöihin laitatat.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 26.08.12 - klo:09:37
Oulussa on kaks hyvvää säätöpaikkaa Bikefox ja TT-Motorsport. Nuista kannattaa kysellä sitten ku säätöihin laitatat.

Jep, TT-Motorsport onkin tuttu paikka jo ennestään.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: rranta - 26.08.12 - klo:09:54
Oulussa on kaks hyvvää säätöpaikkaa Bikefox ja TT-Motorsport. Nuista kannattaa kysellä sitten ku säätöihin laitatat.

Jep, TT-Motorsport onkin tuttu paikka jo ennestään.

Tuo commanderin laitto ja putken muutos vaikutti ommaan pyörään aika palijon. Mopo keveni ja keskialueella kaasunvastaavuus on parempi ja paukkua ennemmän. Ehkä se hyvä muutos oli, että tehoalue nousi ylemmille kierroksille ja koneen venyvyys rajottajalle kasvo eikä voima vähene ennään 12 000rpm. Ratahommiin hyviä asioita kyllä.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: murmela - 26.08.12 - klo:11:50
Oisko Teemulla viel kisaecu myynnissä?
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 11.09.12 - klo:08:49
Nyt se vakioputki vihdoin lähti ja aika siistit äänet on MIVV:ssä, killerin kanssa.
Väliputki vielä tulossa niin saa utareen myös poijes.

Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: MarkoL - 11.09.12 - klo:18:50
Nyt se vakioputki vihdoin lähti ja aika siistit äänet on MIVV:ssä, killerin kanssa.
Väliputki vielä tulossa niin saa utareen myös poijes.


Meinaakko ajaa tuolla vielä radan ulkopuolella(kin) ?
Jos meinaat, niin tuo vaimennin+väliputki saattaa tehdä "maantie ajoon" pientä moottorin ontumista.
Se kun rupee menee vähä laihalleen tuolla sarjalla,varsinkin jos vielä on joku viri-viri ilmansuodatin.
(voi se mennä jo ilman suodatintakin)
Tuostahan ei muuta haittaa ole, muutakuin tasa/pintakaasulla tietyillä kierroksilla saatta ilmentyä juurikin tuo ontuminen.
Kone EI siis puudu, vaan ihan aavistuksen on nuhanen, ja heti kaasua lisätessä se taas herää kehräämään.
Tuo ongelma ei konetta riko, saattaa olla ärsyttävää ajaa.

Ja tuon ilmenemän saa pois rikastamalla seosta, eli säädöillä...

Nimim ongelmaa ihmetellyt.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 11.09.12 - klo:19:05
Meinaakko ajaa tuolla vielä radan ulkopuolella(kin) ?
Jos meinaat, niin tuo vaimennin+väliputki saattaa tehdä "maantie ajoon" pientä moottorin ontumista.
Se kun rupee menee vähä laihalleen tuolla sarjalla,varsinkin jos vielä on joku viri-viri ilmansuodatin.
(voi se mennä jo ilman suodatintakin)
Tuostahan ei muuta haittaa ole, muutakuin tasa/pintakaasulla tietyillä kierroksilla saatta ilmentyä juurikin tuo ontuminen.
Kone EI siis puudu, vaan ihan aavistuksen on nuhanen, ja heti kaasua lisätessä se taas herää kehräämään.
Tuo ongelma ei konetta riko, saattaa olla ärsyttävää ajaa.

Ja tuon ilmenemän saa pois rikastamalla seosta, eli säädöillä...

Nimim ongelmaa ihmetellyt.

En mä maantieajoa tuolla enää harrasta.
Kiitos vinkistä...kyl mua kuitenki kiinnostaa säätää tuo jossain vaiheessa, ens kaudella ja viimeistään siinä vaiheessa kun jyrsitään ne viimesetki kennot pois pakosarjasta.





Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 05.10.12 - klo:15:36
Vihdoinkin saapui link pipe ja nyt on myös utare poistettu.
10hv tulee taas lisää. innocent_1
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: app - 05.10.12 - klo:15:50
Vihdoinkin saapui link pipe ja nyt on myös utare poistettu.
10hv tulee taas lisää. innocent_1

Mikä merkki? Paljonko tuli desipelejä lisää? Se on ainoa oleellinen tekijä. Mulla Tulee Devilistä 104. Muistaakseni 1 liikaa katsastusnormiin.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 05.10.12 - klo:15:58
Vihdoinkin saapui link pipe ja nyt on myös utare poistettu.
10hv tulee taas lisää. innocent_1

Mikä merkki? Paljonko tuli desipelejä lisää? Se on ainoa oleellinen tekijä. Mulla Tulee Devilistä 104. Muistaakseni 1 liikaa katsastusnormiin.

Tilasin Carpimotosta halavalla Mivvin GP-Style (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Mivv/33062_K-021-L2S-Mivv-Exhaust-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10-Slip-on-GP-Style-cylindrical-Carbon-Muffler.htm) putken ja väliputken. (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Mivv/26627_K-021-C1-Mivv-Center-Pipe-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10.htm)

Tämän tilasin.
En ole desibelejä ehtiny mitata, mut jylisee siihen malliin et ei enää kuule paukkuvia Pemareita, eikä pelota niin kovin.
Tosin taitavat muutenkin jäädä taakse kun saan kaikki virivirit kohdilleen. :P
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: app - 05.10.12 - klo:17:11
En ole desibelejä ehtiny mitata, mut jylisee siihen malliin et ei enää kuule paukkuvia Pemareita, eikä pelota niin kovin.
Tosin taitavat muutenkin jäädä taakse kun saan kaikki virivirit kohdilleen. :P

Minkä taaksensa jättää sen eestänsä löytää  ass_1
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: juice09 - 05.10.12 - klo:17:41
Kannattaa keskellä yötä lyödä hanat auki tarkkaile ympäristöä jos valoja ympärillä syttyy desibelit on kohdallaan, jos polliisit tullee puoleen tuntiin niin ehkä desibelit liian kovat, sitäpaitsi tähän aikaan vuodesta pakarin lieskat näkyy hyvin toiminnan kruunaa kunnon kumin poltto, jos tarviit yksityiskohtaista tietoa niin omaan vahvan kokemuksen tästä mittaustavasta. Lievä humalatila on suotavaa jotta testi olisi luotettava.  Tämä on fiktiivinen juttu ei oikea ratailija näin käyttäydy.....
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: MarkoL - 06.10.12 - klo:01:43
En ole desibelejä ehtiny mitata, mut jylisee siihen malliin et ei enää kuule paukkuvia Pemareita, eikä pelota niin kovin.
Tosin taitavat muutenkin jäädä taakse kun saan kaikki virivirit kohdilleen. :P

Minkä taaksensa jättää sen eestänsä löytää  ass_1

Ja mikä eestään löytää, voip ohittaa.
Nimim. myöhemmin jarrulle ja aikasemmin kaasulle.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 07.10.12 - klo:11:55
Eilen illalla rupesin tekemään köyhän miehen täysputkistoa ja monta tuntia koversin meisseleiden ja jopa puutarhasaksien kanssa sitä katalysaattori-kennostoa pakoputkistosta pois.
Kennosto alkoi hieman utareen jälkeen ja jatkui aika pitkälle käyrästöä kohden.
Sain kuin sainkin pois, mut kuinka ollakkaan, FI-vikavalo syttyi.

Noh, aavistelin heti mistä on kysymys, eli mun kauheen pitkä meisseli on täytyny ylettää myös lamda-anturiin ja löytyihän sieltä nokasta reikä/klommo. :-[
En perhana tajunnu yhtään et meisseli ylettyy noinkin pitkälle ja pashaksihan se män.

Ei kellään olis myydä ZX-10R 08-10 lamda-anturia, oikeen puolimmaiseen käyrästöön, musta 4-napainen liitin päässä, help me?
Käsittäkseni race ecun asentajat on noita poistelleet ja voi olla et muistakin vuosimalleista käy?
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: Grandi67 - 07.10.12 - klo:14:26
EEPAY (http://www.ebay.co.uk/itm/kawasaki-zx10r-zx-10-e8f-exhaust-lambda-sensor-x1-/130522941525?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1e63c60855&_uhb=1#ht_3802wt_1139)
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 08.10.12 - klo:13:10
Tänään vasta jaksoin ruveta toisen kennoston kimppuun ja sehän ei lähdekkään niin helposti.
Vasemmalla oleva putkisto kaartaa sopivasti sen verran, ettei suora meisseli/rautapuikko mahdu millään.
Nerokkaana miehenä kävin rautakaupan varastosta ostamassa Kawan 08-10 mallin de-cat toolin(1,08€).
Tolla lähti aika helposti, juuri sovivan jäsäkkä et kestää pyöritellä, mut sen verta ohut et voi vasaralla paukuttaa käyräksi.
Tällä kertaa älysin ottaa lambdan toisesta putkesta irti, ennen hunajakennon raiskausta.
Nyt pitäs hönkäillä vapaammin.


Edit: pikku hikoilulla säästi tässä kohtaa muutaman satkun--> downpipe (http://www.ebay.co.uk/itm/ZX10R-ZX10-R-Exhaust-downpipes-2008-2009-2010-De-cat-/150916094237?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item23234cd91d#ht_1341wt_1180).
Jos ryyppäis ton rahan.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: nopea57 - 08.10.12 - klo:14:24
Taisit jo ryypätä, ee-he-hee.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 08.10.12 - klo:19:40
Taisit jo ryypätä, ee-he-hee.

En toki, säästettyjen rahojen turvin dyi-de-cat-save-money-to-boos-drinking-wrestling-de-memory bileet on myöhemmin.

Motovilleltä löytyi lambda-anturi.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 20.10.13 - klo:17:45
Pyhäkatteet lähtivät maalaukselle ja niiden kaveriksi tulossa kiinanpoikien Extreme-GP (http://www.dan-moto.com/DM_INT/zx10r-2008-2010-gp-extreme-product-189.html) slipari/väliputki.

Voipi olla täyttä sutta ja sekundaa, mut ei ainakaan kallis pönttö, mielenkiinnosta kokeilen.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: juice09 - 20.10.13 - klo:21:57
Pyhäkatteet lähtivät maalaukselle ja niiden kaveriksi tulossa kiinanpoikien Extreme-GP (http://www.dan-moto.com/DM_INT/zx10r-2008-2010-gp-extreme-product-189.html) slipari/väliputki.

Voipi olla täyttä sutta ja sekundaa, mut ei ainakaan kallis pönttö, mielenkiinnosta kokeilen.
Pitäsköhän nuo jarskan pyhäkatteet lähettää (on nimittäin meikän hallussa) aina niin luovalle APP:lle niin voitais pikkujoulussa luovuttaa
 jarskalle vois  olla mielenkiintoinen setti.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 20.10.13 - klo:22:57
Pitäsköhän nuo jarskan pyhäkatteet lähettää (on nimittäin meikän hallussa) aina niin luovalle APP:lle niin voitais pikkujoulussa luovuttaa
 jarskalle vois  olla mielenkiintoinen setti.

Ei hemmetissä! Nyt niihin ilmestyy kuitenkin Sleepy Sleepers teemaa, kikkeleillä höystettynä.




Toniedit: oli ihan pakko korjata tuo sun lauserakenne ;)
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: Grandi67 - 21.10.13 - klo:11:30
Pyhäkatteet lähtivät maalaukselle ja niiden kaveriksi tulossa kiinanpoikien Extreme-GP (http://www.dan-moto.com/DM_INT/zx10r-2008-2010-gp-extreme-product-189.html) slipari/väliputki.

Voipi olla täyttä sutta ja sekundaa, mut ei ainakaan kallis pönttö, mielenkiinnosta kokeilen.
Pitäsköhän nuo jarskan pyhäkatteet lähettää (on nimittäin meikän hallussa) aina niin luovalle APP:lle niin voitais pikkujoulussa luovuttaa
 jarskalle vois  olla mielenkiintoinen setti.
Pistetään keräys pystyyn, niin saadaan Jarskalle uniikit katteet. App kun on jo niin aikuistunu,et p***u on pyörässä vittuun vaihtunut...... :D
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: JPB - 22.10.13 - klo:01:25
Tietääkö kukaan meneekö 05-06 kilogixerin putkisto 01-04:een?
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: Juha_K - 22.10.13 - klo:06:38
Tietääkö kukaan meneekö 05-06 kilogixerin putkisto 01-04:een?

Siinä voi tulla ongelmia takahaarukan kanssa. Eli vitosessa jotkut putkistot kulkee lähempänä mopon keskilinjaa. Siinähän on jo sellainen muotoiltu takahaarukka ja nelosessa on suora. Muuten kyllä menee ja kai sitä sen verran saa väännettyä sivuun, että mahtuu.

Tässä on kaverin ottama kuva, en muista mitä putkistoa se sovitti.
(http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/22072010526.jpg)
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: Damsku - 04.11.13 - klo:12:48
Onko kukaan ajellut R6R vakiota avarammilla putkistoilla melurajoitteisilla radoilla? Kiinnostais tietää minkälaisilla virityksillä pääsee ahveniston ja motoparkin rajoista vielä läpi. Tällä hetkellä vakio, mutta mielessä on käynyt esim. bolaracen kattienkorvausputki, yhdistettynä vakioänkkäriin. Ois ainakin edullinen modaus. Vähän kuitenkin luulen että jotain killeriä vielä vaatis.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: T1mppa - 04.11.13 - klo:13:14
Onko kukaan ajellut R6R vakiota avarammilla putkistoilla melurajoitteisilla radoilla? Kiinnostais tietää minkälaisilla virityksillä pääsee ahveniston ja motoparkin rajoista vielä läpi. Tällä hetkellä vakio, mutta mielessä on käynyt esim. bolaracen kattienkorvausputki, yhdistettynä vakioänkkäriin. Ois ainakin edullinen modaus. Vähän kuitenkin luulen että jotain killeriä vielä vaatis.

Sivusta seuranneena tuollaisesta yhdistelmästä tulee kaamea mökä. Ei ainakaan ahvenistolle mitään asiaa. Killerikään ei taida auttaa.
Tuossa videota Räyskälästä 2011, YCC.

Mutta äärettömän hienot äänet  hesse_ok
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 04.11.13 - klo:13:16
Onko kukaan ajellut R6R vakiota avarammilla putkistoilla melurajoitteisilla radoilla? Kiinnostais tietää minkälaisilla virityksillä pääsee ahveniston ja motoparkin rajoista vielä läpi.

Kun Kawassa(zx10r) oli vielä vakioputkisto paikoillaan, katteja myöten, tein testin Motoparkissa.
Täräytin normaalisti kaasu pohjassa mittapisteen ohi ja merirosvolippuhan sieltä lävähti päin näköä.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: T1mppa - 04.11.13 - klo:13:18
Kun Kawassa(zx10r) oli vielä vakioputkisto paikoillaan, katteja myöten, tein testin Motoparkissa.
Täräytin normaalisti kaasu pohjassa mittapisteen ohi ja merirosvolippuhan sieltä lävähti päin näköä.

Hieno testi :)
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 04.11.13 - klo:13:42
Kun Kawassa(zx10r) oli vielä vakioputkisto paikoillaan, katteja myöten, tein testin Motoparkissa.
Täräytin normaalisti kaasu pohjassa mittapisteen ohi ja merirosvolippuhan sieltä lävähti päin näköä.

Hieno testi :)

No kun ne vapailla päivillä aina kyselee onko vakioputkisto vai ei niin halusin tietää voiko originaalilla tuutata täysii...ei voinu. :D
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: santerik - 04.11.13 - klo:13:52
Onko kukaan ajellut R6R vakiota avarammilla putkistoilla melurajoitteisilla radoilla? Kiinnostais tietää minkälaisilla virityksillä pääsee ahveniston ja motoparkin rajoista vielä läpi. Tällä hetkellä vakio, mutta mielessä on käynyt esim. bolaracen kattienkorvausputki, yhdistettynä vakioänkkäriin. Ois ainakin edullinen modaus. Vähän kuitenkin luulen että jotain killeriä vielä vaatis.

Ratakahviossa tiesivät kesällä kertoa, että motoparkissa on joskus jouduttu liputtamaan vakio r6r radalta.. En tosin ollut itse paikalla joten uskoo ken haluaa.. Kyllä siellä hiljaisillakin päivillä on r6r:iä näkyny ja ihan sukkelasti on kulkenu joten kai ne möykät jotenkin kuriin saa tai ajaa sitten lähtösuoran pykälän isommalla..
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: Damsku - 04.11.13 - klo:14:00
Tätä mä vähän pelkäsinkin, vakiolla on siis mentävä. Noilla kahdella radalla kun vapaita päiviä on aika reilusti (juuri melurajojen takia?), niin rajoittaa turhan paljo valinnanvaraa ajopäivien suhteen jos ne jää pois käytöstä.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 04.11.13 - klo:14:03
Tätä mä vähän pelkäsinkin, vakiolla on siis mentävä. Noilla kahdella radalla kun vapaita päiviä on aika reilusti (juuri melurajojen takia?), niin rajoittaa turhan paljo valinnanvaraa ajopäivien suhteen jos ne jää pois käytöstä.

Älä suotta sen takia jätä vaihtamatta.
Höllää vähän mittapisteen kohdalla ja tuuttaa hampaat irvessä sitten muualla.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: santerik - 04.11.13 - klo:14:15
Tätä mä vähän pelkäsinkin, vakiolla on siis mentävä. Noilla kahdella radalla kun vapaita päiviä on aika reilusti (juuri melurajojen takia?), niin rajoittaa turhan paljo valinnanvaraa ajopäivien suhteen jos ne jää pois käytöstä.

Älä suotta sen takia jätä vaihtamatta.
Höllää vähän mittapisteen kohdalla ja tuuttaa hampaat irvessä sitten muualla.

Jotkut ovat käsittääkseni tehneet pönttöihinsä jotain kuningaskillereitä joilla melut saa tiputettua sallittuihin hiljaisille päiville. En tiedä tarkalleen miten ovat toteuttaneet ja vaikuttaako kovin mopon käytökseen.

Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 04.11.13 - klo:14:32
Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..

Juu, on se noinkin mut jos Motoparkissa sais ajaa vain sähkömopoilla, puunhalaajat valittais kun ne säteilee.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: santerik - 04.11.13 - klo:18:12
Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..

Juu, on se noinkin mut jos Motoparkissa sais ajaa vain sähkömopoilla, puunhalaajat valittais kun ne säteilee.

Tääkin on kyl tosi. Pitäisi saada joku ykstyyppimeininki (vrt. rengassäännöt), koska niin kauan kun jonkun pyörä on hiljaisempi kun muut, on hipit kyselemässä miksei kaikki ole hiljaisia.

Toivottavasti hakisivat lupaa helvetinmoiselle tuulivoimalalle keskelle rataa, siinä päästäisiin vähän punnitsemaan mökkiläisten vihreyttä.. "Mytky se on niin rymä"
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: Nitrous - 04.11.13 - klo:19:21
Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..

Juu, on se noinkin mut jos Motoparkissa sais ajaa vain sähkömopoilla, puunhalaajat valittais kun ne säteilee.
,
Toivottavasti hakisivat lupaa helvetinmoiselle tuulivoimalalle keskelle rataa, siinä päästäisiin vähän punnitsemaan mökkiläisten vihreyttä.. "Mytky se on niin rymä"

Pitää muuten vittumaista huminaa tollanen iso mylly.  :P
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: SMR - 04.11.13 - klo:20:15
Ahveniston ratayhtiön omat "vapaat" ajoharjoituspäivät on 110db. Ylijäämätunneilla taitaa olla perinteiset 95db
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: MikkoS - 04.11.13 - klo:20:25
Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..

Tästä oli kesän aikana ratayhtiön henkilökunnan kasnssa puhetta ja kävi ilmi ettei maalisuoran lisäksi yksikään mittauspiste ole käynyt ikinä limitillä eikä edes lähellä normaali vapailla melurajapäivillä. En osaa sen tarkemmin sanoa luetaanko noista mittauspisteistä muita kun ylityksiä, joten ei tuo miusta huono näkemys kuitenkaan ole. 

Micron-putkisella r6r:llä joutuu pitelemään kierrokset alle kymppitonnin mittarin kohdalla vaikka onkin tehtaan oma killeri putken päässä. Vakioputkisiakin vehkeitä liputeltiin viime kaudella toisinaan ulos, varsinkin sen verran uudempia joissa ei oo enää kertasigon kokoista vaimentajaa putken päässä.
Kaverin vakioputkinen 750 agusta brutale meni hauskasti täydellä tankilla vielä täpärästi limittiin ilman mitään kaasun hölläämisiä, mutta tankin vajetessa samoilla kierroksilla yli =)
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: Mikko K. - 04.11.13 - klo:20:26
Ahveniston ratayhtiön omat "vapaat" ajoharjoituspäivät on 110db. Ylijäämätunneilla taitaa olla perinteiset 95db

Edellisessä gsxr-1000:ssa pidin rajoitetuilla päivillä jotain 600:n tai 750:n suzukin katillista vaimennninta. Muistaakseni 91db 5500rpm. Mopo oli jopa datan mukaan himpun verran tehottomampi ja kuullosti lähinnä joltain lehtipuhaltimen ja 4t-kevarin sekoitukselta. Ei tullut ongelmia missään... Kawasaki miehille en suosittele. Mökäputken jälkeen sitä sortuu tuollaisella virityksellä turhan helposti koneremonttien loputtomalle tielle.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: santerik - 04.11.13 - klo:21:03
Esmi. Juuri motoparkin taoauksessa pidän tätä parempana ratkaisuna kuin mittauspisteellä hölläämistä, koska melua mitataan muualtakin. Olen niin sinisilmäinen, että kuvittelen lupien saannin olevan sen helpompaa mitä alhaisemmat melut on kaikkineensa..

Tästä oli kesän aikana ratayhtiön henkilökunnan kasnssa puhetta ja kävi ilmi ettei maalisuoran lisäksi yksikään mittauspiste ole käynyt ikinä limitillä eikä edes lähellä normaali vapailla melurajapäivillä. En osaa sen tarkemmin sanoa luetaanko noista mittauspisteistä muita kun ylityksiä, joten ei tuo miusta huono näkemys kuitenkaan ole. 

Micron-putkisella r6r:llä joutuu pitelemään kierrokset alle kymppitonnin mittarin kohdalla vaikka onkin tehtaan oma killeri putken päässä. Vakioputkisiakin vehkeitä liputeltiin viime kaudella toisinaan ulos, varsinkin sen verran uudempia joissa ei oo enää kertasigon kokoista vaimentajaa putken päässä.
Kaverin vakioputkinen 750 agusta brutale meni hauskasti täydellä tankilla vielä täpärästi limittiin ilman mitään kaasun hölläämisiä, mutta tankin vajetessa samoilla kierroksilla yli =)

Olis kiva tietää miten ne mölymittavehkeet oikeesti siellä futaa. Itse kun olen joskus haastatellut radan väkeä noista meluhommista niin vastaus on ollut hieman erisuuntainen kuin mainitsemasi. En tosin eppääle kertomaasi tippaakaan, sillä ainakin minun tapauksessa sekä kertoja, että kuulija oli hivenen kassalla aiheesta.

Ja agustan putket onkin aina agustan putket :)
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: SMR - 04.11.13 - klo:22:22


Edellisessä gsxr-1000:ssa pidin rajoitetuilla päivillä jotain 600:n tai 750:n suzukin katillista vaimennninta. Muistaakseni 91db 5500rpm. Mopo oli jopa datan mukaan himpun verran tehottomampi ja kuullosti lähinnä joltain lehtipuhaltimen ja 4t-kevarin sekoitukselta. Ei tullut ongelmia missään... Kawasaki miehille en suosittele. Mökäputken jälkeen sitä sortuu tuollaisella virityksellä turhan helposti koneremonttien loputtomalle tielle.

Itselläni oli myös tasan 91db. Kierrokset tosin korvakuulolla, kun vehkeessä ei FI valon lisäksi muita mittareita ole.
Kisoissa on täyskaasu mittauksella 108db. Kyseessä siis 450 supermoto HGS huutorännillä.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 05.11.13 - klo:10:27
Juice, tuo nopea ja komea nuorukainen vinkkasi Allrightin poistotarjouksista, Akrasta (http://allrightshop.fi/?q=akrapovic&page=products&spec=outlet).
Prkle kun en ehtinyt, kaikki mun mopoon soppelit jo menneet, soitin ja kysyin varmuudeksi. hedari_1

Halvimmillaan kokoputkisto Kawaan olis ollu  402- 405€. :o
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: R1Kaitsu - 05.11.13 - klo:11:34
Itselläni on ollut R6R vm. 2007 akran titaanisella kokoputkella ja akran oman killerin kanssa ahvenistolla mitattiin 93db. Tämä on ollut yllätys myös monelle mittaajalle, koska täysin vakioista pyöristä lähtee enemmän ääntä.

Nykyinen R1 vm. 2008 on myös akran titaanisella kokoputkella ja akran omilla killereillä on mitattu samoja lukemia. Tehoakaan nuo killerit eivät vie, viime keväänä penkissä testattiin ja antoi yhden heposen vähemmän killereiden kanssa.

Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: murmela - 05.11.13 - klo:12:16
2005 ZX-6R + Akran slipari:
Ilman killeriä 101dB
Killerillä 91dB
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: timppa - 05.11.13 - klo:13:31
Onko kukaan ajellut R6R vakiota avarammilla putkistoilla melurajoitteisilla radoilla? Kiinnostais tietää minkälaisilla virityksillä pääsee ahveniston ja motoparkin rajoista vielä läpi. Tällä hetkellä vakio, mutta mielessä on käynyt esim. bolaracen kattienkorvausputki, yhdistettynä vakioänkkäriin. Ois ainakin edullinen modaus. Vähän kuitenkin luulen että jotain killeriä vielä vaatis.

Itsellä r6r ja bolan väliputki. 108dp 4500 rpm vakioäänenvaimentimella. Leovincen sliparilla 98dp ilman killeriä ja killerin kanssa 99dp. Luulis olevan just toisin päin. Ja hiljasena päivänä ei ahvenistolle asiaa.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 07.11.13 - klo:13:16
Kiinan tötterö paikoillaan ja uuuh..aeva mahottoman komia, tykkään! :-*
Äänetki semmoset miehekkään diipit, silti maltilliset.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: TommoKe - 07.11.13 - klo:13:44
Kiinan tötterö paikoillaan ja uuuh..aeva mahottoman komia, tykkään! :-*
Äänetki semmoset miehekkään diipit, silti maltilliset.

Joko on tapetti ollu tulessa mopon takaa monta kertaa, kun tankki tolkulla kumminkin on jo kaasuteltu ja ihailtu kuinka liekkiä lyö putken päästä?  :)
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: jarska - 07.11.13 - klo:16:22
Joko on tapetti ollu tulessa mopon takaa monta kertaa, kun tankki tolkulla kumminkin on jo kaasuteltu ja ihailtu kuinka liekkiä lyö putken päästä?  :)

Ei ole onneksi tapettia verstaan puolella ja oven saa auki, josta voi päästellä höyryjä.
Emäntäkin kävi kattomassa uutta putkee, lähti kuitenkin juoksujalkaa kun töräytin kaasua kunnolla.
Hiukset sillä heilahti ja luulempa että meni vaihtamaan pikkuhousut.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: Juha_K - 17.12.13 - klo:16:02
Onko kukaan laittanut putkistoon tällaista katalysaattoria? 
http://shop.jamparts.com/shop/SUZUKI,GSXR_1000,2007,ak,ka.htm (http://shop.jamparts.com/shop/SUZUKI,GSXR_1000,2007,ak,ka.htm)
Näinköhän tollainen sopisi tähän putkistoon (Racing Line)? http://shop.jamparts.com/pdf/SU_GSXR1000-05-RAC+EVO.pdf (http://shop.jamparts.com/pdf/SU_GSXR1000-05-RAC+EVO.pdf)
Tarkoitus olisi saada putkistosta riittävän hiljainen Motoparkin normipäiville.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: Juha_K - 26.02.14 - klo:23:35
Sanokaas minkä takia Akran ns. race sliparissa on 48mm ulostulo ja vastaavassa E-hyv. mallissa 54mm? Molemmat on 470mm ja 60mm sisäänmenolla?
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: TommoKe - 27.02.14 - klo:01:45
Se e-hyväksytty voi olle tarkoitettu tonniseen alun alkaen. Ostin mosseen toisen pöntön e-hyväksynnän takia ja oli eri ulostulo kuin race vedoksessa. Hexasta hankalampi mitata kokoa, mutta eri killerit vaimentimiin.
Otsikko: Vs: Pakoputkistot
Kirjoitti: Juha_K - 27.02.14 - klo:09:05
Se e-hyväksytty voi olle tarkoitettu tonniseen alun alkaen. Ostin mosseen toisen pöntön e-hyväksynnän takia ja oli eri ulostulo kuin race vedoksessa. Hexasta hankalampi mitata kokoa, mutta eri killerit vaimentimiin.
E-Hyv tuli kilosen racing line putkiston mukana, mutta taas toisaalta vanha bolt on Akra oli myös tolla 54mm ulostulolla. Näyttää olevan montaa eri kokoa. Ihan mielenkiinnosta olisi hauska testata noita penkissä, että onko niillä mitään käytännön eroa vai hukkuuko erot jo mittausepätarkkuuteen.
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020