MP-Rata

RATAKALUSTO => Modit => Aiheen aloitti: jarska - 15.09.12 - klo:14:33

Otsikko: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 15.09.12 - klo:14:33
En sitten malttanutkaan odottaa ens kauteen vaan asensin tänään Dynojet Power commander V (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Dynojet/Page_2/34347_E17-004-Power-Commander-V-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10.htm) härpättimen mopoon.
Aika helppo plug and play sydeemi oli.

Ompahan kuitenki valmiina ens kevääksi ja jos käyttäs talvisaikaan säädettävänä...loppukausi mennään valmiina olevalla kartalla.
Käyntiin lähti ja hyvin kukkuu, kait se tuokin kartta soppaa syöttää, Kemoraa silmälläpitäen.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 15.09.12 - klo:16:11
Mikset sä ostanu Bazzaz-yksikköä? Voimakomentaja ohjaa vaan pääsuuttimia ilman erikseen ostettavaa lisäosaa, kun taas samaan rahaan B ohjaisi kaikkia 8-suutinta. Kai sun shifterikin tykkäisi kun olisi samaa perhettä polttoainepuolella. ;D
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 15.09.12 - klo:16:51
Mikset sä ostanu Bazzaz-yksikköä? Voimakomentaja ohjaa vaan pääsuuttimia ilman erikseen ostettavaa lisäosaa, kun taas samaan rahaan B ohjaisi kaikkia 8-suutinta. Kai sun shifterikin tykkäisi kun olisi samaa perhettä polttoainepuolella. ;D

Jos tarkotat tätä (http://www.motoring.fi/product_details.php?p=22059&c=777&cf=749) pakettia, niin onhan tuolla hintaa 855€, enkä välttämättä halua traction controllia.
Ja mitä tuo Bazzaz ohjaa bensansyötön lisäksi, eikö sytkäpuolelle tule vaan kaapelit shifteriä ja pluistonestoo varten?

Tosin jos tuohon Dynojettiin ostaa vielä sen ignition lisäpurkin, niin ollaan jo lähellä 700 ekua.

Mä ajattelin päästä jossain halvemmalla ja tuumin jotta komentajalla pärjää, vai tarviiks se välttämättä ignition modulen (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Dynojet/33646_E6-75-Dynojet-Ignition-Module-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10.htm)?
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 15.09.12 - klo:17:19
Ihan perus pakettia eli Z-FI http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=9334

Komentaja tarvii lisäboksin, jotta se pystyisi ohjaamaan myös toisiosuuttimia, tiedä sitten kuinka paljon se vaikuttaa käytännössä, mutta kun samaan rahaan voisi ohjata kaikkia suuttimia.

PCV http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=9297
lisäboksi http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=9288
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 15.09.12 - klo:17:29
Ahaa, okei, huomaa etten näistä mitään tajua.
Entäs kun Dynojetin uuden version liittimet on ihan erilaiset kuin tuossa mun linkkaamassa kuvassa.
Se kytkettiin sellaseen isoon ruskeeseen liittimeen, eikä ollut mitään muita erillisiä piuhoja kuten mahdollisesti wanhemmassa versiossa?
Olenko ihan hakoteillä kun epäilen et ruskeesta liittimestä ohjataan kaikkia suuttimia?...komentaja tuli soppelisti siihen väliin.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 15.09.12 - klo:17:47
Jaa a, mutta ei kai ne lämpimikseen tarjoa secondary fuel modulea. :-\

Osta autotune niin voit sitten vaikka lainata sitä kavereille kun saat omaan ajettua hyvän kartan. Autotune on jotain +200e ja se ei ole mallikohtaisesti sidottu, vaan käy muihinkin mopoihin, joissa on PCV. 
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 15.09.12 - klo:18:13
Tää rupes nyt oikeesti kiinnostaan.

Dynojetin (http://www.powercommander.com/powercommander/Products/PowerCommanderV/powercommander_v.aspx) sivuilla kerrotaan näin:

"Unit has a -100/+250% fuel change range (up from -100/+100%). This allows more adjustment range for 8 injector sportbikes"

Voipiko tosta päätellä et V-versio ohjais sittenkin 8 suutinta? ;D
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: tuplavee - 15.09.12 - klo:18:23
Uusimmissa PCV:ssähän on Ignition module samassa purkissa, ainakin omassa. Pari kymppiä maksoi enempi kuin tavallinen...

Empä sit tiedä saako kaikkiin malleihin
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 15.09.12 - klo:18:36
Tää rupes nyt oikeesti kiinnostaan.

Dynojetin (http://www.powercommander.com/powercommander/Products/PowerCommanderV/powercommander_v.aspx) sivuilla kerrotaan näin:

"Unit has a -100/+250% fuel change range (up from -100/+100%). This allows more adjustment range for 8 injector sportbikes"

Voipiko tosta päätellä et V-versio ohjais sittenkin 8 suutinta? ;D

Tolla vaan kompensoidaan lisäsuuttimien ohjauksen puutetta.

Vastaa lainaamalla
Most of today's high performance, four cylinder Sport Bikes have two injectors per cylinder. The Power Commander V connects to 4 of those 8 injectors. In virtually all cases the PCV's +250% / -100% fuel adjustability allows more than enough adjustment for all but the most radically altered engines. However, we recognize that there are people building heavily modified engines (extreme big bore, turbo, etc) that may require the adjustment of all 8 injectors.

Enter the Power Commander V Secondary Fuel Module. The S.F.M. connects to the upper injector rail using OEM connectors. From there, it is only a single cable connection to the PCV. Once connected, you will be able to adjust both upper and lower injectors by as much as +250/-100%.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: pienisopoapina - 15.09.12 - klo:18:41
Millä kierrosalueilla nuo suuttimet toimii ? Onko noilla toisilla suuttimilla loppupeleissä merkitystä, jos vain "pääsuuttimet" on pelissä radalla käytettävällä kierrosalueella
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 15.09.12 - klo:18:45
Kadulla niilä ei ole niin tekoa vaan juuri radalla kun tarvitaan enemmän kakkua, mutta tuskin käytännössä on juurikaan merkitystä. Pointti oli vaan se, että samaan rahaan olisi saanut laitteen, jolla saisi paremmin hyödynnettyä mopon potentiaalin.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 15.09.12 - klo:20:31
Kadulla niilä ei ole niin tekoa vaan juuri radalla kun tarvitaan enemmän kakkua, mutta tuskin käytännössä on juurikaan merkitystä. Pointti oli vaan se, että samaan rahaan olisi saanut laitteen, jolla saisi paremmin hyödynnettyä mopon potentiaalin.

Juu, olis voinu ensin kysellä miten noi toimii ja ostaa vasta sitten.
Kiitos tiedoista, aina oppii uutta.
Noh, tuolla mennään ja säädellään, katotaan miten saadaan kohdilleen ja mitä irtoo penkissä.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 15.09.12 - klo:20:49
Jos olisin sun tilanteessa nyt, niin ostaisin ehdottomasti autotune yksikön. Osaava kaveri saa kyllä penkissä ajamalla paremman kartan, mutta kyllä tollakin pääsee jo aika lähelle ja säätö tehdään vallitseviin olosuhteisiin. Mä oon käyttänyt mopon pari kertaa säädettävänä ja jos silloin olisi saanut autotunen, niin olisin säästänyt mukavasti rahaa.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 15.09.12 - klo:21:19
En sitten malttanutkaan odottaa ens kauteen vaan asensin tänään Dynojet Power commander V (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Dynojet/Page_2/34347_E17-004-Power-Commander-V-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10.htm) härpättimen mopoon.
Aika helppo plug and play sydeemi oli.

Ompahan kuitenki valmiina ens kevääksi ja jos käyttäs talvisaikaan säädettävänä...loppukausi mennään valmiina olevalla kartalla.
Käyntiin lähti ja hyvin kukkuu, kait se tuokin kartta soppaa syöttää, Kemoraa silmälläpitäen.
Älä ny taas sössi, vaan osta tosta ecu?
http://www.mprata.fi/myydaan/17/m-kawasaki-zx-10r-2011-race-osia/464/msg6803#msg6803
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 15.09.12 - klo:21:29
Jos olisin sun tilanteessa nyt, niin ostaisin ehdottomasti autotune yksikön. Osaava kaveri saa kyllä penkissä ajamalla paremman kartan, mutta kyllä tollakin pääsee jo aika lähelle ja säätö tehdään vallitseviin olosuhteisiin. Mä oon käyttänyt mopon pari kertaa säädettävänä ja jos silloin olisi saanut autotunen, niin olisin säästänyt mukavasti rahaa.

Tämä laitetaan vakavaan harkintaan.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 15.09.12 - klo:21:32
Älä ny taas sössi, vaan osta tosta ecu?
http://www.mprata.fi/myydaan/17/m-kawasaki-zx-10r-2011-race-osia/464/msg6803#msg6803

Sössiminen on kivaa, en tarvii enää ja tuo ei mahda edes käydä -10 malliin.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 17.09.12 - klo:09:28
Tuota PCV:n säätöaluetta on kasvatettu puuttuvien lisäsuutinohjausten kompensoimiseksi. Mutta mikäli pääsuuttimet pystyy antamaan riittävästi enemmän ainetta, niin kyllähän tuo hyvin toimii. +250% on todella paljon vapaasti hengittävään. Useimmissa tapauksissa kun lisäsyötön tarve on max +50%. Riippuu tietysti siitä miten ECU ohjaa kun lambda kytketään pois. Yleensä se varuilta ohjaa aika rikkaalle. Ja tätä syöttöä sitten lähdetään korjaamaan PCV:llä.

Omassa touringpyörässä avoimella Akran kokoputkella PCV+Autotune (AFR-tavoite 12.7-13.2 isoilla kaasuilla) on plussaa tullut max 30% rata-ajossa niille vaihteille joita käytin (vaihdekohtaiset kartat). Aika moneen kohtaan jopa miinusta. Penkissäkin on ajettu.

Autotune ei välttämättä ehdi säätämään kunnolla oikein raacing-pelissä, koska tilanne (kierrokset/vaihteet) muuttuu niin nopeasti koko ajan radalla.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 17.09.12 - klo:09:55
Tuota PCV:n säätöaluetta on kasvatettu puuttuvien lisäsuutinohjausten kompensoimiseksi. Mutta mikäli pääsuuttimet pystyy antamaan riittävästi enemmän ainetta, niin kyllähän tuo hyvin toimii. +250% on todella paljon vapaasti hengittävään. Useimmissa tapauksissa kun lisäsyötön tarve on max +50%. Riippuu tietysti siitä miten ECU ohjaa kun lambda kytketään pois. Yleensä se varuilta ohjaa aika rikkaalle. Ja tätä syöttöä sitten lähdetään korjaamaan PCV:llä.

Omassa touringpyörässä avoimella Akran kokoputkella PCV+Autotune (AFR-tavoite 12.7-13.2 isoilla kaasuilla) on plussaa tullut max 30% rata-ajossa niille vaihteille joita käytin (vaihdekohtaiset kartat). Aika moneen kohtaan jopa miinusta. Penkissäkin on ajettu.

Autotune ei välttämättä ehdi säätämään kunnolla oikein raacing-pelissä, koska tilanne (kierrokset/vaihteet) muuttuu niin nopeasti koko ajan radalla.

Kiitos tiedoista, eli rivien välistä luettuna ei tullutkaan ostettua ihan pasha laite vaan pärjään tolla.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 17.09.12 - klo:10:23
No varmasti pärjää. Näyttihän tuolla Dynojetin sivuilla olevankin aika paljon valmiita ns European model -karttojakin ja esim Akran ja Arrowin kokoputken kartat näyttää juuri siltä mitä kuvittelinkin. Moneen paikkaan tulee miinusta, suurille kaasuille ja kierroksille jonkin verran plussaa, max +25%, yleensä paljon vähemmän.

Penkissä ajetut kartat ei välttämättä sisällä kompensointia (lisää plussaa) RAM airille: Autotune voisi auttaa, mutta ei ole välttämätön.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: PetsuZX - 17.09.12 - klo:10:45
Tuota PCV:n säätöaluetta on kasvatettu puuttuvien lisäsuutinohjausten kompensoimiseksi. Mutta mikäli pääsuuttimet pystyy antamaan riittävästi enemmän ainetta, niin kyllähän tuo hyvin toimii. +250% on todella paljon vapaasti hengittävään. Useimmissa tapauksissa kun lisäsyötön tarve on max +50%. Riippuu tietysti siitä miten ECU ohjaa kun lambda kytketään pois. Yleensä se varuilta ohjaa aika rikkaalle. Ja tätä syöttöä sitten lähdetään korjaamaan PCV:llä.

Omassa touringpyörässä avoimella Akran kokoputkella PCV+Autotune (AFR-tavoite 12.7-13.2 isoilla kaasuilla) on plussaa tullut max 30% rata-ajossa niille vaihteille joita käytin (vaihdekohtaiset kartat). Aika moneen kohtaan jopa miinusta. Penkissäkin on ajettu.

Autotune ei välttämättä ehdi säätämään kunnolla oikein raacing-pelissä, koska tilanne (kierrokset/vaihteet) muuttuu niin nopeasti koko ajan radalla.

Kiitos tiedoista, eli rivien välistä luettuna ei tullutkaan ostettua ihan pasha laite vaan pärjään tolla.

Kyllä sillä pitäis pärjätä. Ja Bikefoxin Kimmo vielä vähän sitä hinkkaa, niin hyvä tulee.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 17.09.12 - klo:11:04
Tuota PCV:n säätöaluetta on kasvatettu puuttuvien lisäsuutinohjausten kompensoimiseksi. Mutta mikäli pääsuuttimet pystyy antamaan riittävästi enemmän ainetta, niin kyllähän tuo hyvin toimii. +250% on todella paljon vapaasti hengittävään. Useimmissa tapauksissa kun lisäsyötön tarve on max +50%. Riippuu tietysti siitä miten ECU ohjaa kun lambda kytketään pois. Yleensä se varuilta ohjaa aika rikkaalle. Ja tätä syöttöä sitten lähdetään korjaamaan PCV:llä.
Ei se ecu tiedä että ei olekkaan lambdaa käytössä, jos käytetään esim lambda eliminaattoria, mutta ratakäytössä se ei haittaa, koska ecu käyttää tuota orginaali lambdaa seoksen säädön apuna vain silloin kun ajetaan tasa&pintakaasulla tourinkia, eli ns Closed loop -tilanne.

Jos taasen vaan teilaa orginaalilambdan johdot, niin sit ecu menee vikatilaan, sytyttää varotusvalon, ja säätää kiinteällä turvakartalla seosta, eli aavistuksen rikkaalla.

Mutta jos gona on kettu (eikä osta kisaecua...) niin se ostaa Innovaten laajakaistalabdan jossa on kaks outtia, eli toinen menee eculle ja toinen PCV:lle. Ja antaa ecun hoitaa ihan sellaisenaan noi tourinkikaasualueet, ja käyttää PCV:tä vain ratakaasualueiden säätöön.
Siis jos samalla mopolla ajetaan myös tourinkia, jota Jarska vissiin ajaa...?

Jos taasen pistää lambdaeliminaattorin, ja antaa PCV:n hoitaa myös tourinkikaasut, niin odotettavissa on nykimistä ja röpöttelyä ajettaessa pinta&tasakaasulla.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: PetsuZX - 17.09.12 - klo:11:59
Tuota PCV:n säätöaluetta on kasvatettu puuttuvien lisäsuutinohjausten kompensoimiseksi. Mutta mikäli pääsuuttimet pystyy antamaan riittävästi enemmän ainetta, niin kyllähän tuo hyvin toimii. +250% on todella paljon vapaasti hengittävään. Useimmissa tapauksissa kun lisäsyötön tarve on max +50%. Riippuu tietysti siitä miten ECU ohjaa kun lambda kytketään pois. Yleensä se varuilta ohjaa aika rikkaalle. Ja tätä syöttöä sitten lähdetään korjaamaan PCV:llä.
Jos taasen pistää lambdaeliminaattorin, ja antaa PCV:n hoitaa myös tourinkikaasut, niin odotettavissa on nykimistä ja röpöttelyä ajettaessa pinta&tasakaasulla.

Itsellä edellisessä pyörässä ZX10R 08, oli tuo eliminaattori kokeilla, ja kun ei sillä toiminut otettiin sekin pois. Eli loppupeleissä toimi ainoastaan ilman lambdoja ja eliminaattoria.
Vikavalo jäi vilkkumaan, mutta eipä röpöttänyt :)
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 17.09.12 - klo:12:22
Älä ny taas sössi, vaan osta tosta ecu?
http://www.mprata.fi/myydaan/17/m-kawasaki-zx-10r-2011-race-osia/464/msg6803#msg6803

Sössiminen on kivaa, en tarvii enää ja tuo ei mahda edes käydä -10 malliin.

No jos jostain löydät 2010 kit ecun, niin siin ois mahollisuus säätää polttoaineen syöttöö (kaikki suuttimet), moottorijarruu, sytytystä, samanlainen "luistonesto" ku bazzasissa, sifterin saa suoraan kiinni, launch control, varikkolimitteri, polttoaineen syöttö silloin kun kaasu on kiinni, ts nollakaasu ei oo on-off, vaan kaasulle meno on pehmeä.
Tos sytytyksen säädössä ois se etu että sillä saa kaasuvasteen vielä lineaarisemmaks ja halutessaan voi hieman säätää esim mopon keulimispyrkimystä.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 17.09.12 - klo:13:35
No jos jostain löydät 2010 kit ecun, niin siin ois mahollisuus säätää polttoaineen syöttöö (kaikki suuttimet), moottorijarruu, sytytystä, samanlainen "luistonesto" ku bazzasissa, sifterin saa suoraan kiinni, launch control, varikkolimitteri, polttoaineen syöttö silloin kun kaasu on kiinni, ts nollakaasu ei oo on-off, vaan kaasulle meno on pehmeä.
Tos sytytyksen säädössä ois se etu että sillä saa kaasuvasteen vielä lineaarisemmaks ja halutessaan voi hieman säätää esim mopon keulimispyrkimystä.

 :o :o
Ehkä aavistuksen liian hifi paketti mulle.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 17.09.12 - klo:13:40
Vaikka Jarskalla jo lieneekin kieli pitkällä ulkona noista kaikista kit ECU:n säätömahdollisuuksista, niin pyörässä on kuitenkin nyt PCV...

Aika pitkälti nuo lambda-eliminaattorit taitaa olla hyödyttömiä. Eikö tohon Kawaan ole mitään jolla saisi vain lambdan vikavalon pois? Kiinteä kartta kun on se toimiva lähtökohta ECU:n jälkeisille säädöille. Tai sitten vaan hyväksyy sen vikavalon...

Jos aikoisi taiteilla lambdalla, jossa tuplalähtö, niin luultavasti joutuisi samaan tilanteeseen kuin eliminaattorilla: kaksi säätäjää (ECU ja Autotune) saman asian kimpussa. Tuplalähtö sopii lähinnä seosmittarin kanssa käytettäväksi, se kun ei säädä seosta.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 17.09.12 - klo:13:41
No jos jostain löydät 2010 kit ecun, niin siin ois mahollisuus säätää polttoaineen syöttöö (kaikki suuttimet), moottorijarruu, sytytystä, samanlainen "luistonesto" ku bazzasissa, sifterin saa suoraan kiinni, launch control, varikkolimitteri, polttoaineen syöttö silloin kun kaasu on kiinni, ts nollakaasu ei oo on-off, vaan kaasulle meno on pehmeä.
Tos sytytyksen säädössä ois se etu että sillä saa kaasuvasteen vielä lineaarisemmaks ja halutessaan voi hieman säätää esim mopon keulimispyrkimystä.

 :o :o
Ehkä aavistuksen liian hifi paketti mulle.

Pointti oli lähinnä se ett halvemmalla/ samalla hinnalla mitä sä nyt maksat tosta PCV-kikkulasta lisäreleineen, niin saisit vehkeen jossa on kaikki samassa, ja jolla pystyis oikeasti säätämän sen mitä haluat, ja jota ei tarvis viritellä ylimääräsiä.
Ja jos jatkat ratailua samalla pyörällä, niin pikkuhiljaa huomaat että käytät sitä ja tätä ja tota, niinkun varmaan jo nyt huomaat. Ts noi sun mielestä nyt ylimääräset ominaisuudet onkin kivoja sit ens kaudella. Eikä sun tarvi taas alkaa osteleen lisäpalikoita ja yrittää virittää niistä toimivaa kokonaisuutta.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 17.09.12 - klo:13:56
Pointti oli lähinnä se ett halvemmalla/ samalla hinnalla mitä sä nyt maksat tosta PCV-kikkulasta lisäreleineen, niin saisit vehkeen jossa on kaikki samassa, ja jolla pystyis oikeasti säätämän sen mitä haluat, ja jota ei tarvis viritellä ylimääräsiä.
Ja jos jatkat ratailua samalla pyörällä, niin pikkuhiljaa huomaat että käytät sitä ja tätä ja tota, niinkun varmaan jo nyt huomaat. Ts noi sun mielestä nyt ylimääräset ominaisuudet onkin kivoja sit ens kaudella. Eikä sun tarvi taas alkaa osteleen lisäpalikoita ja yrittää virittää niistä toimivaa kokonaisuutta.

Ymmärrän pointtisi, tyylini on vaan mennä perse edellä puuhun.
Kiitos kuitenkin, katotaan enste mihin tosta Dynojetista on kun se tuli jo hankittua ja asennettua.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 17.09.12 - klo:14:02
Pointti oli lähinnä se ett halvemmalla/ samalla hinnalla mitä sä nyt maksat tosta PCV-kikkulasta lisäreleineen, niin saisit vehkeen jossa on kaikki samassa, ja jolla pystyis oikeasti säätämän sen mitä haluat, ja jota ei tarvis viritellä ylimääräsiä.
Ja jos jatkat ratailua samalla pyörällä, niin pikkuhiljaa huomaat että käytät sitä ja tätä ja tota, niinkun varmaan jo nyt huomaat. Ts noi sun mielestä nyt ylimääräset ominaisuudet onkin kivoja sit ens kaudella. Eikä sun tarvi taas alkaa osteleen lisäpalikoita ja yrittää virittää niistä toimivaa kokonaisuutta.

Ymmärrän pointtisi, tyylini on vaan mennä perse edellä puuhun.
Kiitos kuitenkin, katotaan enste mihin tosta Dynojetista on kun se tuli jo hankittua ja asennettua.

Ainiin ja joo. Yksi erittäin suuri etu kittiekusta on myöskin se, että ei tarvitse metsästää niitä v**un mystisiä sähkövikoja kun kaikki lisäkikkuloiden johdot ja liittimet eivät sitten jossain vaiheessa pelitäkkään.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Turder - 18.09.12 - klo:11:20
Samaa mieltä murmelan kanssa. Kittiecut ja muut valmistajan omat systeemit vaatii ehkä enemmän perehtymistä/asiantuntemusta säätäjän osalta, mutta pitkässä juoksussa varmasti parempi systeemi ja ehkä halvempi kun kuitenkin joskus päivittää ne commanderit pois :D

Minusta PC ja muut lisäpalikat on ehkä vähän köykäisiä nykypyöriin kun ecuissa on useita karttoja eri kuormalle, sylintereille, moottorijarrulle, ride-by-wire kaasuläppien asennoille jne. Ja sitten joku add-on palikka jahtaa näitä muuttuvia arvoja jonkun target afr:n perässä. Tai dynossa ajetaan ja säädetään karttaa, voi olla että säätötilanteessa ecu on vain yhden oman kartan alueella, jolloin muutokset toimii vain sen kartan kanssa. Sitten tiellä/radalla ecu päättää käyttää jotain muuta karttaa tai vaihtelee karttaa koko ajan ja kalliit dynosäädöt on sen myötä pielessä. Ehkä jossain 2000-luvun alun simppeleissä ruiskupyörissä nuo oli ok, mutta nyt jäävät vähän jälkeen kun pyörän oma tekniikka on jo niin monimuotoista. Tämä näin sivustaseuraajan havaintona.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 18.09.12 - klo:11:38
Kittiecut ja muut valmistajan omat systeemit vaatii ehkä enemmän perehtymistä/asiantuntemusta säätäjän osalta
Tosin esim -11 10R kittiekun säätösoftassa on yksinkertanen nämikkä joka rikastaa tai laihentaa koko karttaa. Toki softa tarjoaa täydellisen monipuoliset mahollisuudet jos haluaa säätää, mutta tarjoaa siis yksinkertaisenkin vaihtoehdon.
Ja mä en välttämättä mopoa edes säädättäis semmosen hemmon hoivissa, joka ei tajua muutamaa karttaa ja sen säätöjä, ts kokonaisuutta.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 18.09.12 - klo:11:50
Suzukiin on tarjolla aika kätevä laite http://www.woolichracing.com/LogBox.aspx
Ei tarvi mitään ylimääräisiä laitteita sotkeman asioita.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: pienisopoapina - 18.09.12 - klo:12:40
Suzukiin on tarjolla aika kätevä laite http://www.woolichracing.com/LogBox.aspx
Ei tarvi mitään ylimääräisiä laitteita sotkeman asioita.

Joihinkin suskiin sai tuon ecueditorin, jolloin ei tarvinu ostaa mitään, mutta sivusto näyttää kadonneen. Netin arkistosta löytyi: http://ecueditorco.web713.discountasp.net/Default.aspx

Henri Volotinen on tehnyt tuosta kivan opinnäytetyön.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 18.09.12 - klo:12:45
Suzukiin on tarjolla aika kätevä laite http://www.woolichracing.com/LogBox.aspx
Ei tarvi mitään ylimääräisiä laitteita sotkeman asioita.

Joihinkin suskiin sai tuon ecueditorin, jolloin ei tarvinu ostaa mitään, mutta sivusto näyttää kadonneen. Netin arkistosta löytyi: http://ecueditorco.web713.discountasp.net/Default.aspx

Henri Volotinen on tehnyt tuosta kivan opinnäytetyön.

Niin toi boksi käyttää juuri ecueditoria ja ilman boksiakin pärjäisi, mutta silloin tiedot pitäisi tallentaa läppäriin. :)
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 18.09.12 - klo:12:47
Suzukiin on tarjolla aika kätevä laite http://www.woolichracing.com/LogBox.aspx
Ei tarvi mitään ylimääräisiä laitteita sotkeman asioita.

Joihinkin suskiin sai tuon ecueditorin, jolloin ei tarvinu ostaa mitään, mutta sivusto näyttää kadonneen.

Se mihkää oo kadonnu:
http://www.ecueditor.com/
https://www.facebook.com/ecueditorcom

Ja tarvit sä silti jonku hardiksen jotta saat ecun ja tietskan jutteleen keskenään:
http://www.woolichracing.com/products.aspx
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 18.09.12 - klo:12:54
Suzukiin on tarjolla aika kätevä laite http://www.woolichracing.com/LogBox.aspx
Ei tarvi mitään ylimääräisiä laitteita sotkeman asioita.
Tosin toi käy ~2007/8 ja uudempiin(?).
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Turder - 18.09.12 - klo:12:57
Tosin esim -11 10R kittiekun säätösoftassa on yksinkertanen nämikkä joka rikastaa tai laihentaa koko karttaa. Toki softa tarjoaa täydellisen monipuoliset mahollisuudet jos haluaa säätää, mutta tarjoaa siis yksinkertaisenkin vaihtoehdon.
Ja mä en välttämättä mopoa edes säädättäis semmosen hemmon hoivissa, joka ei tajua muutamaa karttaa ja sen säätöjä, ts kokonaisuutta.

Joo voi olla, en tunne ko. settiä. Lähinnä vertasin esim. dynojetin ohjelmistoon missä säätäjän työ on melko suoraviivainen, nopea ja käytännössä joka pyörälle sama. Vastaavasti pyörämerkkien omat systeemit voi olla erilaisia käyttää, käyttöliittymä erilainen, vaatii jotain merkkikohtaista palikkaa jne. eli joku perus dynojet-säätäjä voi olla aluksi hukassa uudenlaisen systeemin kanssa.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: pienisopoapina - 18.09.12 - klo:12:58
Se mihkää oo kadonnu:
http://www.ecueditor.com/
https://www.facebook.com/ecueditorcom

Jostain syystä mulla ei avaa tuota ecueditor.com sivua ja facebookki on boikotissa. Mutta ei se mitään. Hieno homma, että projekti on elossa. Oispa muihinkin pyöriin moisia projekteja
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 18.09.12 - klo:13:05
Suzukiin on tarjolla aika kätevä laite http://www.woolichracing.com/LogBox.aspx
Ei tarvi mitään ylimääräisiä laitteita sotkeman asioita.
Tosin toi käy ~2007/8 ja uudempiin(?).

600/750 2008-> ja 1000 2007-> (05 tullee piakkoin?)
Kaikkia ruiskulla olevia Suzukeja pystyy säätään vähän karkeammin esim. tällä http://www.probike.co.uk/it080003.htm
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 18.09.12 - klo:13:15
Tosin esim -11 10R kittiekun säätösoftassa on yksinkertanen nämikkä joka rikastaa tai laihentaa koko karttaa. Toki softa tarjoaa täydellisen monipuoliset mahollisuudet jos haluaa säätää, mutta tarjoaa siis yksinkertaisenkin vaihtoehdon.

Hmm, eikös sentään peruskartan pitäisi olla jotenkin tolkullinen ennenkuin tuollaisesta yksinkertaisesta napista voi hyötyä olla? Ei se kartta joka kohdassa, saatikka yhtä paljon, mene plussalle tai miinukselle jonkin muutoksen ansiosta. Tyypillisissä PC-kartoissa muutokset on +/- 30% eri kohdissa.

Muutenhan on hienoa päästä säätämisen alkujuurille ECU:ssa. Mutta mitä muistan nähneeni, niin niitä karttoja on tosiaankin paljon ja ovat vielä selkeästi PCV:tä tarkemmalla resoluutiolla, joten työtä piisaa kun 'ruutuja' käy läpi.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 18.09.12 - klo:13:56
Tosin esim -11 10R kittiekun säätösoftassa on yksinkertanen nämikkä joka rikastaa tai laihentaa koko karttaa. Toki softa tarjoaa täydellisen monipuoliset mahollisuudet jos haluaa säätää, mutta tarjoaa siis yksinkertaisenkin vaihtoehdon.

Hmm, eikös sentään peruskartan pitäisi olla jotenkin tolkullinen ennenkuin tuollaisesta yksinkertaisesta napista voi hyötyä olla? Ei se kartta joka kohdassa, saatikka yhtä paljon, mene plussalle tai miinukselle jonkin muutoksen ansiosta. Tyypillisissä PC-kartoissa muutokset on +/- 30% eri kohdissa.

Muutenhan on hienoa päästä säätämisen alkujuurille ECU:ssa. Mutta mitä muistan nähneeni, niin niitä karttoja on tosiaankin paljon ja ovat vielä selkeästi PCV:tä tarkemmalla resoluutiolla, joten työtä piisaa kun 'ruutuja' käy läpi.

Aika heikosti menee jos kittiecun orginaalikartta/karttavaihtoehdot ei ole jotenkin tolkullisia. Niitähän ei ole tehty saaste- ja meludirektiivejä silmällä pitäen.
PC-kikkailu on suossa nimenomaan sen takia että se yrittää paikata saaste&meluvammoja vakioecun kartoissa, mutta ilman ecun antureita ja älyä.

Resoluutiota voi yleensä muuttaa, PC:ssäkin, ihan sen mukaan kuin tarkasti huvittaa hifistellä.
Toki hifistelyn voi vetää äärimmäisyyksiin, mutta siinä kohtaa hyötysuhde on heikko, ja tiimalasista yksinkertasesti loppuu hiekka. Varsinkin jos testimahollisuudet ei oo samalla tasolla.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 18.09.12 - klo:15:03
Kittiecussakin on kartta, joka perustuu johonkin kokoonpanoon. Toisella kokoonpanolla on eri kartta, eikö niin? Muutenhan tässä ei olisi tolkkua yleensäkään. Sen toisen kokoonpanon eroja ei voi hoitaa laittamalla karkeasti koko kartalle plussaa tai miinusta, kyllä täytyy ottaa pienemmät solut käsiteltäviksi.

PC:tä käyttäen eivät alkuperäiset anturit ja äly häviä, siellä ne ovat taustalla, ehkä lambdaa lukuunottamatta. Mutta säätö tehdään kertaluontoisesti vallitsevan tilanteen mukaisilla arvoilla, anturien tuottama data kun on erilaista toisissa olosuhteissa, eikä säätötulos ehkä täysin päde. Ja taitaapa se sama vähän koskea kittiecun karttojenkin säätöä, vai miten? Lähemmäksi 'ihanteellista' toki päästään.

PCV:ssä on parhaimmillaan vain 10 eri kaasuasentoa ja kierrosalue viipaloitu 250rpm välein. Ei tuo kovin suurta tarkkuutta anna, mutta sillä tulee toimeen. Kittiecun kartoissa on kaiketi kaasuasentoja kymmeniä ja kierrosaluekin viipaloitu tiuhemmin, koska ecu hoitaa koko syöttötapahtuman mahdollisimman 'analogisesti' eikä portaittain. Näin ainakin niissä 'oikeissa' kartoissa, liekö sitten kittiecussa tehty niiden päälle jotain sabluunoja, joilla hoidetaan isompia kokonaisuuksia kerralla.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Raaseri - 18.09.12 - klo:15:28
Amerikkalainen mainosmies osaa kyllä kirjoittaa uskottavasti. Jos PCV maksaa täällä n 350€, Siitä jämyn kate 30%. Tästä maahantuojan 30%. sitten ALVit pois, rahti jne. Toi kikkare ei valmistuspaikassaan maksa kahta kymppiä enempää, suunittelukustannuksineen ei varmaankaan kuin 30-40€.

En tiedä yhtään varteenotettavaa kilpuria jossa PC:t tms olisi oikeasti saatu säädettyä kunnollisiksi. Omissani parhaimmillaan eivät haitanneet ajamista. Pahin kombinaatio on syntynyt kun lambda on jätetty paikalleen ja ECU sekä PC yrittävät reagoida toisiinsa, tyypillisesti vielä niin että ECUn kellotaajuus on nopeampi kuin PC:n, jolloin laite on juuri ratatärkeillä osakaasuilla sekaisin kuin seinäkello. Ducatiin viimeisimpänä laitoin PC:n, säädöillä ei saatu kittiecua yhtään paremmaksi ja ainoa syy oli että sillä sai helpoiten shifterin. Negaationa tuli huono käynnistyvyys, kun ilmeisesti startti imasee niin paljon virtaa että PC kyykkää.

Lisätuskaa harrastajalle tuo se että tyypillinen säätö on peruskartta webistä + 1-4 täyskaasuvetoa. Ja montakos prosenttia/kierros dataloggerin laittaneilla olikaan torvi kokonaan auki ja montako prosenttia/kierros ajettiin osakaasuilla? Inertiadynokaan (joita lienee lähes kaikki) ei oikein ole paras tähän osakaasuavauksiin säätämiseen. Kivahan se käppyrä on mieltä lämmittämässä kun on kolme tai jotain heppaa enemmän. Placebolääkkeilläkin on todistetusti sama hoitovaikutus yli 20% hoidettavia kuin oikeilla lääkkeillä.

Ja nyt joku sanoo että BSB:ssäkin ajavat PC:llä. En tiedä, mutta sen tiedän että Suomessakin on kärjessä ajettu ihan erimerkkisillä renkailla kuin mitä sponssitarrat kyljessä sanoo, jos on sellainen vuosi että joku rengas on vaan parempi.

Mulla ei ole mitään PC:tä tai muita vastaavia vastaan. Mutta ihan sellaisenaan ei kannata kaikkea niellä mitä marketing department keksii sanoa. Pätee muuten aika moneen tuotteeseen. Joku suomalainenkin yritys on jäänyt kiinni ettei uudet kuvat olleetkaan sillä kuvattuja mitä markknointi antoi ymmärtää...
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 18.09.12 - klo:15:49
Kyllä, tuohon PC-bisnekseen liittyy kaikenlaista arveluttavaa ja varmasti kisapyörissä sellaisella ei suurtakaan virkaa ole, varsinkin kun säätäjien taso ja moraali on mitä on. Hyvä säätäjä kuitenkin käy ne säätösolut siitä kartasta läpi sillä silmällä mitä käyttäjä tarpeeksi kertoo. Tourinkiin haetaan tarkkuutta niihin pieniin kaasuihin ja kierrosalueen alapäähän, monet ei edes käytä suurinta osaa kartasta. Kisapyörän säätötarpeet kohdistuvat pääosin tuohon jälkimmäiseen: mitä väliä on touring-kulutuksella ja pienten kierrosten mahdollisilla nykimisillä tms. Peruskäyttäjälle PC kuitenkin tarjoaa tiettyä helppoutta, siksi niitä myydään. Etenkin jos muuta ei ole tarjollakaan. Itsekin ostaisin varmaan kittiecun jos olisi tarjolla. Vaikka en sitä tarvitsekaan, mutta tekniikka vaan kiinnostaa. Meinasinpa joskus itsekin tehdä paremman PC:n, mutta laiskuus voitti.

Valmistuskustannuksiltaan PC ei todella ole kallis, pelkkä loota muutaman euron, sisältäen yhden monitoimipiirin ja PCV:ssä pari liitintä. Johtosarja sitten päälle.

Ei taida kyllä se varsinainen ECU:kaan satasta maksaa...

Nonii, eiköhän tämä ollut tässä minun osalta.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 18.09.12 - klo:16:04
Ei sillä että PCV:stä säätämättä/kokeilematta luopuisin, mut kuka ja missä noita mystisiä kit-ecuja myydään, maahantuojan kauttako niitä saapi kisapyöriin?
En ainakaan tuosta vaan löytänyt kuuklella.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: TommoKe - 18.09.12 - klo:16:18
Ei sillä että PCV:stä säätämättä/kokeilematta luopuisin, mut kuka ja missä noita mystisiä kit-ecuja myydään, maahantuojan kauttako niitä saapi kisapyöriin?
En ainakaan tuosta vaan löytänyt kuuklella.

Kawaan sumekolta kit ecut. Ja samanlailla maahantuojan/merkkiliikkeen  kautta ainakin hondat sekä jamahat. Susukeihin yoshimuran katalookista duellilta. Valojen/vilkkujen kanssa tullee ohjelmaa, jos meinaa niitten toimivan. Muta sehän ei ole ongelma jos vain radalla ajaa ja valot yms. on jo tallin nurkassa...  Bemarin hp-ecu taitaa olla ainoa jossa ei katulaillisuuden täyttävät osat lakkaa toimimasta.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Nitrous - 18.09.12 - klo:16:21
Hyvä säätäjä kuitenkin käy ne säätösolut siitä kartasta läpi sillä silmällä mitä käyttäjä tarpeeksi kertoo.
Nonii, eiköhän tämä ollut tässä minun osalta.
Ongelmanahan noilla Piggy bageillä nyky ECU:ja  säädettäessä on se, että aina ei voi varmaksi tietää, että mitä karttaa ECU käyttää missäkin tilanteessa. Pahimmillaan penkissä siis hiplataan karttaa, joka ei normaalisti olekaan käytössä ja hyöty oli täysi nolla.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: tonibergholm - 18.09.12 - klo:16:22
http://www.phillipmccallen.co.uk/kawasaki-accessories/zx10r-race-2010
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: TommoKe - 18.09.12 - klo:16:27
http://www.phillipmccallen.co.uk/kawasaki-accessories/zx10r-race-2010

Ohoh! Kylläpä tolla myyjällä on imunokka-akseli kerrankin oikean hintainen!!!!
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 18.09.12 - klo:17:04
Valojen/vilkkujen kanssa tullee ohjelmaa, jos meinaa niitten toimivan. Muta sehän ei ole ongelma jos vain radalla ajaa ja valot yms. on jo tallin nurkassa...  Bemarin hp-ecu taitaa olla ainoa jossa ei katulaillisuuden täyttävät osat lakkaa toimimasta.
Mutulla veikkaisin että valojen ja vilkkujen kanssa ei tule ongelmaa, jos kittieku menee vakiomopoon/vakiojohtosarjaan joko suoraan tai sovittimella kuten esim kawassa.
Melkein veikkaisin ett kaikki japsit menee tolleen.

Eri asia on sitten jos vakiojohtosarjan vaihtaa kittijohtosarjaan; siitähän sit taas on riisuttu turhat valo- ja vilkkujohdot.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 18.09.12 - klo:17:13
Ei sillä että PCV:stä säätämättä/kokeilematta luopuisin, mut kuka ja missä noita mystisiä kit-ecuja myydään, maahantuojan kauttako niitä saapi kisapyöriin?
En ainakaan tuosta vaan löytänyt kuuklella.
Jos etit 2010 ZX-10R:ään kittiekuu, niin kokeile vaikkapa "Kawasaki 21175-0212"
2011-12 ZX10R kittiecu "Kawasaki 21175-0756"

Ja "kawasaki 2010 performance parts" on kans aika hyvät hakusanat.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: TommoKe - 18.09.12 - klo:18:13
Valojen/vilkkujen kanssa tullee ohjelmaa, jos meinaa niitten toimivan. Muta sehän ei ole ongelma jos vain radalla ajaa ja valot yms. on jo tallin nurkassa...  Bemarin hp-ecu taitaa olla ainoa jossa ei katulaillisuuden täyttävät osat lakkaa toimimasta.
Mutulla veikkaisin että valojen ja vilkkujen kanssa ei tule ongelmaa, jos kittieku menee vakiomopoon/vakiojohtosarjaan joko suoraan tai sovittimella kuten esim kawassa.
Melkein veikkaisin ett kaikki japsit menee tolleen.

Eri asia on sitten jos vakiojohtosarjan vaihtaa kittijohtosarjaan; siitähän sit taas on riisuttu turhat valo- ja vilkkujohdot.

Ainakin Kawan kymppi ärrän nykyiseen korimalliin tarkoitettu kit ecu, käyttää kuulma pitlane limitterin kytkimenä vilkkukatkaisijaa. Tänään asiaa ystäväni selvitteli omiin projekteihinsa...
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jupa771 - 18.09.12 - klo:18:52
Ei sillä että PCV:stä säätämättä/kokeilematta luopuisin, mut kuka ja missä noita mystisiä kit-ecuja myydään, maahantuojan kauttako niitä saapi kisapyöriin?
En ainakaan tuosta vaan löytänyt kuuklella.

kaikki kawaan liittyvät kysymykset kannattaa soittaa motovillelle,sieltä saa heti ja varmasti paikkanspitävän vastauksen.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: mic - 19.09.12 - klo:08:41
Jos aloittaisin tämän harrastuksen uudestaan alusta niin jättäisin kyllä kaikki commanderit ym. muut härpäkkeet ostamatta ja ajaisin vaan mahdollisimman paljon kilometrejä vakiopyörällä. Vanhoissa pyörissä oli kittisähköjä ja alustoja ja tingeltangeleita, mutta tämä kesä tuli ajettua täysin vakiokuntoisella -06 R6R:llä. Opin tänä kesänä ajamisesta varmasti eniten ja Alastarolla tollakin lutkalla sai parhaaksi ajaksi 1.25.08. Ainoina apuina olivat kliparit, jalkatappisarja ja shifteri.

Olis kyllä säästynyt pirusti ja paljon euroja matkanvarrella, kun olis ensin opetellut ajamaan ja sitten vasta hankkinut niitä palikoita. Noilla vakiolaitteilla pääsee yllättävän kovaa, kun vaan uskoo siihen laitteeseen. Päivän vielä, kun olisi tänä kesänä kurvaillut, niin tuosta olis vielä puoli sekuntia poistanut helposti.

Ei se etteikö hifistely ja tingeltangelien ostaminen olisi kivaa, mutta niille jotka haluavat säästää niin suosittelen kyllä ulosmittaamaan sen oman fillarin potentiaalin ensin loppuun asti.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: pienisopoapina - 19.09.12 - klo:09:06
Tähän harrastukseen, kuten muihinkin, voi suhtautua monella tavalla. Toiset tykkää vain ajaa, toiset tykkää ajaa ja viritellä, jotkut jopa vain viritellä. Toiset yrittää parantaa kierrosaikoja mahdollisimman nopeasti, toiset kiiruhtaa hitaammin. Jotkut käy kaikki kurssit, toiset haluaa opetella kantapään kautta.
Vaikka itse en virittele laitettani muuta kuin popniiteillä ja jeesusteipillä ja opettelen ajamaan kantapään kautta, on minusta sairaan siistiä seurata toisinajattelijoiden toimintaa.

Mitä voimakomentajan ja muiden vastaavien virittelyyn tulee, niin se on minusta välttämätön homma. Kaikenmaailman tehtaalla tehdyt päästöjen vähennysviritykset haittaa hienon moottorin toimintaa. Ja kun täällä palstalla noista väännetään, niin tämmöinen hitaampikin saa ahaa-elämyksiä.
Laitanpa tähän muistiin kivan säätölinkin Linkki (http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/232169-Miksi-p%C3%A4%C3%A4tin-luopua-powercommanderista-ja-TRE-st%C3%A4)

Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 19.09.12 - klo:09:25
Ja kuin tilauksesta, lisää vettä myllyyn.
Jenkkilän isot pojat ja miksei muutkin suositteli käyttämään tossa mun mopossa PCV:n kaverina tätä (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Dynojet/38926_76125019-Dynojet-Oxygen-Sensor-Optimizer-kit-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10-.htm) purkkia seosten saamiseksi paremmin kohdilleen.
Tottakait tilasin, sekun näyttää olevan välttämätön ja osaisin kyllä selittää tarkalleen miksi tarviin tuon kun olen illan opiskellut, mut en selitä. :D
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 19.09.12 - klo:10:21
Valojen/vilkkujen kanssa tullee ohjelmaa, jos meinaa niitten toimivan. Muta sehän ei ole ongelma jos vain radalla ajaa ja valot yms. on jo tallin nurkassa...  Bemarin hp-ecu taitaa olla ainoa jossa ei katulaillisuuden täyttävät osat lakkaa toimimasta.
Mutulla veikkaisin että valojen ja vilkkujen kanssa ei tule ongelmaa, jos kittieku menee vakiomopoon/vakiojohtosarjaan joko suoraan tai sovittimella kuten esim kawassa.
Melkein veikkaisin ett kaikki japsit menee tolleen.

Eri asia on sitten jos vakiojohtosarjan vaihtaa kittijohtosarjaan; siitähän sit taas on riisuttu turhat valo- ja vilkkujohdot.

Ainakin Kawan kymppi ärrän nykyiseen korimalliin tarkoitettu kit ecu, käyttää kuulma pitlane limitterin kytkimenä vilkkukatkaisijaa. Tänään asiaa ystäväni selvitteli omiin projekteihinsa...

Ök, eli nois -11-12 10-kawois joutuu sit ottamaan orginaalijohdotuksesta noi valojohdot ton kittijohdotuksen kaveriks. Ja tekemään varikkorajottimelle oman katkasijan.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Raaseri - 19.09.12 - klo:11:30
Ja kuin tilauksesta, lisää vettä myllyyn.
Jenkkilän isot pojat ja miksei muutkin suositteli käyttämään tossa mun mopossa PCV:n kaverina tätä (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Dynojet/38926_76125019-Dynojet-Oxygen-Sensor-Optimizer-kit-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10-.htm) purkkia seosten saamiseksi paremmin kohdilleen.
Tottakait tilasin, sekun näyttää olevan välttämätön ja osaisin kyllä selittää tarkalleen miksi tarviin tuon kun olen illan opiskellut, mut en selitä. :D

Sähän ostat kuin julkinen sektori IT-palveluita. Ensin satasella joku purkki, sitten 200 että sen saa kiinni, sitten se tarvitsee lisämokkulan toimiakseen 150, taas käyttöönotto 120 jnejnejne... Ja se kittiecu ois maksanu...
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 19.09.12 - klo:11:36
Sähän ostat kuin julkinen sektori IT-palveluita. Ensin satasella joku purkki, sitten 200 että sen saa kiinni, sitten se tarvitsee lisämokkulan toimiakseen 150, taas käyttöönotto 120 jnejnejne... Ja se kittiecu ois maksanu...

Juujuu, mut kun nää on niin helppo asentaa, säästää sen 200€. :P
Teen reijän takakatteeseen ja laitan koko ryppään roikkumaan renkaan yläpuolelle.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: TommoKe - 19.09.12 - klo:11:59
Sähän ostat kuin julkinen sektori IT-palveluita. Ensin satasella joku purkki, sitten 200 että sen saa kiinni, sitten se tarvitsee lisämokkulan toimiakseen 150, taas käyttöönotto 120 jnejnejne... Ja se kittiecu ois maksanu...

Juujuu, mut kun nää on niin helppo asentaa, säästää sen 200€. :P
Teen reijän takakatteeseen ja laitan koko ryppään roikkumaan renkaan yläpuolelle.

Ei ei ei. Kyllä ne paremmin pysyy mukana ilastointiteipillä kiinnitettynä.  hesse_ok
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: app - 19.09.12 - klo:12:23
Sähän ostat kuin julkinen sektori IT-palveluita. Ensin satasella joku purkki, sitten 200 että sen saa kiinni, sitten se tarvitsee lisämokkulan toimiakseen 150, taas käyttöönotto 120 jnejnejne... Ja se kittiecu ois maksanu...

Juujuu, mut kun nää on niin helppo asentaa, säästää sen 200€. :P
Teen reijän takakatteeseen ja laitan koko ryppään roikkumaan renkaan yläpuolelle.

Ei ei ei. Kyllä ne paremmin pysyy mukana ilastointiteipillä kiinnitettynä.  hesse_ok

Mulla on sekä gorilla- että ilmastointiteippikiinnityksillä (taas kohta) suurin osa lisä- ym. varusteista kiinni. Erittäin hyvä elastinen kiinnitysmenetelmä. Tatalokkeri kakspuolisella teipillä. Käsikin on teipattu terkkarissa eilen  stoppie_gif
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 19.09.12 - klo:13:21
Hyvä Jarska, pidä toi linja! Kittiecut on syvältä!
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Nitrous - 19.09.12 - klo:16:33
Ja kuin tilauksesta, lisää vettä myllyyn.
Jenkkilän isot pojat ja miksei muutkin suositteli käyttämään tossa mun mopossa PCV:n kaverina tätä (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Dynojet/38926_76125019-Dynojet-Oxygen-Sensor-Optimizer-kit-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10-.htm) purkkia seosten saamiseksi paremmin kohdilleen.
Tottakait tilasin, sekun näyttää olevan välttämätön ja osaisin kyllä selittää tarkalleen miksi tarviin tuon kun olen illan opiskellut, mut en selitä. :D

En nyt halua mitenkään dissata muiden harrastamista, mutta pakko sanoa oma mielipide: Moottori-inssinä en tuota purkkia ostaisi, vaan laittaisin tuonkin raha mieluummin niihin penkitystunteihin jarrullisessa penkissä jos haluaa tehdä hyvän.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 19.09.12 - klo:16:42
Ja kuin tilauksesta, lisää vettä myllyyn.
Jenkkilän isot pojat ja miksei muutkin suositteli käyttämään tossa mun mopossa PCV:n kaverina tätä (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Dynojet/38926_76125019-Dynojet-Oxygen-Sensor-Optimizer-kit-for-Kawasaki-ZX-10R-08-10-.htm) purkkia seosten saamiseksi paremmin kohdilleen.
Tottakait tilasin, sekun näyttää olevan välttämätön ja osaisin kyllä selittää tarkalleen miksi tarviin tuon kun olen illan opiskellut, mut en selitä. :D

En nyt halua mitenkään dissata muiden harrastamista, mutta pakko sanoa oma mielipide: Moottori-inssinä en tuota purkkia ostaisi, vaan laittaisin tuonkin raha mieluummin niihin penkitystunteihin jarrullisessa penkissä jos haluaa tehdä hyvän.

Toki penkissä käytän ja kuuleman mukaan purkki avittaisi säätämistä, katotaa ny sano...
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: TommoKe - 19.09.12 - klo:18:05
Ite hankin viime talvena "Mosseen" PCV:n asennettuna ja säädettynä tampereen sarankulmassa sijaitsevasta liikkeestä. Hakivat ja palauttivat mopon, kaksi karttaa tekivät ja niinkuin mainitsin, asensivatkin purkin. Laskulla oli myös TTX:n huolto ja väitän että tuli koko paketti edullisemmaksi kuin ostaa osa kerrallaan ja harrastaa asennusta itse. Tuli hyvä, mutta eihän tuo mikään kitti-ecu ole... Mutta ei ollut hintakaan sen mukainen.  airrev_1
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 19.09.12 - klo:19:53
Ite hankin viime talvena "Mosseen" PCV:n asennettuna ja säädettynä tampereen sarankulmassa sijaitsevasta liikkeestä. Hakivat ja palauttivat mopon, kaksi karttaa tekivät ja niinkuin mainitsin, asensivatkin purkin. Laskulla oli myös TTX:n huolto ja väitän että tuli koko paketti edullisemmaksi kuin ostaa osa kerrallaan ja harrastaa asennusta itse. Tuli hyvä, mutta eihän tuo mikään kitti-ecu ole... Mutta ei ollut hintakaan sen mukainen.  airrev_1

Mitä kaikkee ne tarkalleen asensi sinne viriviri puolelle?
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: TommoKe - 19.09.12 - klo:20:35
Ite hankin viime talvena "Mosseen" PCV:n asennettuna ja säädettynä tampereen sarankulmassa sijaitsevasta liikkeestä. Hakivat ja palauttivat mopon, kaksi karttaa tekivät ja niinkuin mainitsin, asensivatkin purkin. Laskulla oli myös TTX:n huolto ja väitän että tuli koko paketti edullisemmaksi kuin ostaa osa kerrallaan ja harrastaa asennusta itse. Tuli hyvä, mutta eihän tuo mikään kitti-ecu ole... Mutta ei ollut hintakaan sen mukainen.  airrev_1

Mitä kaikkee ne tarkalleen asensi sinne viriviri puolelle?

Innokkaana nysvääjänä olin jo itse poistanut ne saasteilmahommelit pakopuolelta ja pestävän ilmansuotimen vaihtanut. Pelkkä PCV riitti, kun kysyin että tarviiko muita osia hankkia kylkeen. Punnittin silloin että tehdäänkö tämä low-budget parannus, vai hankitaanko kit ecu säätöoikeuksineen, jolloinka kulunki olisi ollut noin nelinkertainen. Lambaada-anturit olin myös putken vaihdon yhteydessä jättänyt pois ja sähkösarjaan muuten avoimeksi jäävät liittimet tulpannut tarkoitukseen saatavilla suojatulpilla.(original hp-part, 50snt pala)  Kaksi erilaista karttaa dynomies ajoi samalla, aikaa taisi mennä about työpäivä kaikkinensa siihen.
 Nämä siis Mossen S 1000 RR malliin toimivaksi havaittuja muutoksia. Muissa voi olla eri homma...
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 26.09.12 - klo:09:17
Postissa tuli purkki taas lisää, pitää offsiisonilla yrittää laihduttaa, jotta pysyy paketti balansissa.

Jotain se tekee...tai sitten ei.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 06.10.12 - klo:00:25
Tiedän että kohta ropisee selkääntaputuksia ja kannustuksia oikeen urakalla, mut silläkin uhalla...
ennen varsinaista penkitystä meinaan kokeilla TÄMÄN (http://www.faic.cc/index3.html) firman taitoja.

Tekevät annettujen tietojen perusteella kartan, joka maksaa 50 taalaa (online, special price only for you).
Mitäs sanotte, voiko noin saada kuitenkin lähemmäs natsaavan kartan kuin niillä Power Commanderin omilla ilmaiskartoilla, jotka kuulemma aika rikkaalle vedettyjä?
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: SamiN - 06.10.12 - klo:01:16
voin tehä sulle ihan ilmatteeksi laihennetun kartan  :-X

btw, liitteenä excel jolla voi noita commanderin karttoja helposti vertailla. tuo on nyt tehty vain 12k asti pcv:n tps jaolla, mutta muokatkaa itte omaan käyttöön.
tai voin toki tehdä toisen version jos on tarvetta. pitäisi toimia ms excelissä (tehty open officella)
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: MarkoL - 06.10.12 - klo:01:34
Tiedän että kohta ropisee selkääntaputuksia ja kannustuksia oikeen urakalla, mut silläkin uhalla...
ennen varsinaista penkitystä meinaan kokeilla TÄMÄN (http://www.faic.cc/index3.html) firman taitoja.

Tekevät annettujen tietojen perusteella kartan, joka maksaa 50 taalaa (online, special price only for you).
Mitäs sanotte, voiko noin saada kuitenkin lähemmäs natsaavan kartan kuin niillä Power Commanderin omilla ilmaiskartoilla, jotka kuulemma aika rikkaalle vedettyjä?

Jos tahot laittaa hilloo hukkaan, niin laita mun tilille.
Jos hyvän ja ennenkaikkea OIKEA kartan haluat, niin laitat rahat likoon rullan päälle.
Ja unohat ihan täysin noi "teen sulle ihan mitä vaan, kunhan maksat" SAITIT
Jarska: Tuut Jyskylän suuntaan, pannaa popo penkkiin,ja teetetään sulle sinne kartta isolla koolla.
Paat pikkusen lisää toho 50,- ja saat varmasti kartat jotka toimii.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: tonix - 06.10.12 - klo:02:10
IgniTech (http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm)

Useassa suomalaisessa V-Maxissa on nykyään IgniTechin valmistama sytkäboksi. Se on täysin säädettävissä ja kaikki tarvittavat ohjelmat voi ladata heidän kotisivuiltaan.

Sieltä löytyy sytytyksen ja ruiskun ohjauksia edulliseen hintaan.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 06.10.12 - klo:09:10
Jahas, näin vähän arvelinkin, kovasti on tullut puoltavaa tekstiä. :D
Miksei muuten suomalaiset virigurut laittas myyntiin vastaavia karttoja, onhan heillä turkasesti kokemusta eri pyöristä ja putki/purkki-konsepteista.
Tietty mainoksella, tämä ei vastaa dynossa ajettua karttaa, on edullisempi, jne.
Söisivätkö vaan omaa leipäänsä tai eivät alennu moiseen "pelleilyyn"?

voin tehä sulle ihan ilmatteeksi laihennetun kartan  :-X

Kiitos jo etukäteen, viepi bensaa vähemmän, 185hv takaselta ja upea vääntökäyrä? :D

Jos tahot laittaa hilloo hukkaan, niin laita mun tilille.
Jos hyvän ja ennenkaikkea OIKEA kartan haluat, niin laitat rahat likoon rullan päälle.
Ja unohat ihan täysin noi "teen sulle ihan mitä vaan, kunhan maksat" SAITIT
Jarska: Tuut Jyskylän suuntaan, pannaa popo penkkiin,ja teetetään sulle sinne kartta isolla koolla.
Paat pikkusen lisää toho 50,- ja saat varmasti kartat jotka toimii.

Nojuu, jopa minä osaan olla skeptinen tuollasia firmoja kohtaan, mut ihan mielenkiinnosta olis halunnu nähdä miten kauas kartta menis vs. dynossa paukutettu.
Mut mites sitte suu pantas jos oliski lähellä tai jopa paree, arvonta osui kohdilleen vaiko ammattitaitoa. :P

Kiitos tarjouksesta, vähän on Jyväskylä kaukana, mut anoppila kyl löytyis sieltä ja olishan me saatu myös omat vääntökäyrät samalla kohdilleen, siellähän on se kiva baarikatu. beer_2
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 06.10.12 - klo:09:14
IgniTech (http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm)

Useassa suomalaisessa V-Maxissa on nykyään IgniTechin valmistama sytkäboksi. Se on täysin säädettävissä ja kaikki tarvittavat ohjelmat voi ladata heidän kotisivuiltaan.

Sieltä löytyy sytytyksen ja ruiskun ohjauksia edulliseen hintaan.

Ööö, eihän tuolla Powercommanderille ollunna mitään?
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 06.10.12 - klo:11:39
Entä "karttakirjasto", ladattavaksi, tänne, jakoon, dynossa ajetut, tyyliin merkki/malli/vm./viripalikat--->kartta--->download.
Commanderiuskovaisille, moraalitonta, laitonta, hyihyi kehtaatkin ehdottaa, ei toimi koska kartat yksilöllisiä, vien leivän dynottajien suusta jos sellasia esille, piiloon?
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: SamiN - 06.10.12 - klo:12:33
Mitä moraalitonta tai laitonta siinä olisi? Kartat jakoon vaan  cool_gif
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 06.10.12 - klo:12:58
Se on vaan kun itse maksat kartan teosta sen noin 300e, niin ei ihan heti tule mieleen laittaa yleiseen jakoon. :)
Noista valmiskartoista voisi toki kerätä tietoa, etkä mitkä toimii hyvin ja mitkä ei.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 06.10.12 - klo:13:09
Se on vaan kun itse maksat kartan teosta sen noin 300e, niin ei ihan heti tule mieleen laittaa yleiseen jakoon. :)
Noista valmiskartoista voisi toki kerätä tietoa, etkä mitkä toimii hyvin ja mitkä ei.

Jaa miksei muka, ihme pihtailua. :D
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: app - 07.10.12 - klo:17:19
Mulla on tuossa omassa ostettu kartta, enkä sitä jaa kenellekään. Kysymys on siitä että joku muu on tehnyt työtä sen eteen, eikä ole reilua panna levitykseen tuosta vaan. Vähän sama kun piraattilevyjä möis, eli artisti joka tehny töy maksa.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 07.10.12 - klo:17:22
Luullakseni esim PC:llä ja Akralla on webbisaiteillaan jo kaikennäköstä karttaa jaossa.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Nitrous - 08.10.12 - klo:08:46
Entä "karttakirjasto", ladattavaksi, tänne, jakoon, dynossa ajetut, tyyliin merkki/malli/vm./viripalikat--->kartta--->download.
Commanderiuskovaisille, moraalitonta, laitonta, hyihyi kehtaatkin ehdottaa, ei toimi koska kartat yksilöllisiä, vien leivän dynottajien suusta jos sellasia esille, piiloon?

Kyllähän tuolla dynojetin sivuilla on jo vaikka kuinka paljon karttoja jaossa, mutta yksilölliset erot moottoreiden, ruiskusuutinten yms. välillä on sen verran isoja, että kyllä se säätöihin saaminen vaatii käytännössä aina penkissä käyttämisen. Kyllähän tuollaisesta valmiista kartasta voi tietysti olla apua säätötyön pohjaksi, mutta pahimmillaan 0-karttaan tarttee tehä pienempiä muutoksia kuin noihin valmiisiin virikarttoihuin. Yksi isoimpia muuttujia tuossa säätötyössä on polttoainesuuttimien keskinäiset erot. Jos oikein hyvän haluaa, kannattaa napata suuttimet irti ja käyttää ne suutinhuollossa, jossa ne puhdistetaan ja jokaisen suuttimen tuotto mitataan. Tällöin säädöissä pystyy kompensoimaan sylinterikohtaiset erot kun tietää kuinka hyvin mikäkin suutin virtaa.

Uusissakin suuttimissa ero tuotossa heittelee parin prosentin luokkaa valmistustoleransseista johtuen. Kuluneilla ja likaisilla suuttimilla ero voi olla sylinterien välillä ~10% luokkaa ilman, että kuski vielä huomaa kummempia käyntihäiriöitä. Tuota isommat heitot varmasti rupeaa kuskikin huomaamaan puutumisena ja epätasaisena käyntinä. Kaikille talven aikana virittäjille voin kertoa vinkkinä, että tuo suutinhuolto on hinta-laatusuhteeltaan yksi parhaita virityksiä mitä voi tehdä.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 08.10.12 - klo:09:23
Nähdäkseni säädettäessä pitää kuitenkin käydä lähes kaikki kartan solut läpi, oli siellä sitten nollakartta tai 'melkein valmis' pohjana. Mistä sen tietää onko kartta melkein valmis, ellei soluja käy läpi? Jos on käytössä Autotune (anteeksi), niin sen tapauksessa melkein valmiista kartasta on hyötyä, varsinkin jos tietää mille AFR:lle mikin kohta siinä pohjakartassa on tehty.

Akralla ei taida karttoja olla jaossa, en ole huomannut. PC:n kartoista 'european model' kartoista voi olla johonkin.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 08.10.12 - klo:09:30
Uusissakin suuttimissa ero tuotossa heittelee parin prosentin luokkaa valmistustoleransseista johtuen. Kuluneilla ja likaisilla suuttimilla ero voi olla sylinterien välillä ~10% luokkaa ilman, että kuski vielä huomaa kummempia käyntihäiriöitä. Tuota isommat heitot varmasti rupeaa kuskikin huomaamaan puutumisena ja epätasaisena käyntinä. Kaikille talven aikana virittäjille voin kertoa vinkkinä, että tuo suutinhuolto on hinta-laatusuhteeltaan yksi parhaita virityksiä mitä voi tehdä.

Mä käytin suuttimet huollossa vuosi sitten ja päädyin vaihtamaan yhden suuttimen, koska sen tuotto heitti niin paljon verrattuna muihin suuttimiin. Paikallinen ammattikoulu teki huollon ja hintaa tuli 10e/kpl, suosittelen.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 08.10.12 - klo:12:31
PC:n kartoista 'european model' kartoista voi olla johonkin.

Jep, tuolta heitinkin pohjille european kartan, ainakin toimii, muuta en tiedä.
MIVV:lle ei ollu omaa karttaa, joten lähes vastaavilla härpättimillä tuunatun kartan otin.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Nitrous - 08.10.12 - klo:13:45
PC:n kartoista 'european model' kartoista voi olla johonkin.

Jep, tuolta heitinkin pohjille european kartan, ainakin toimii, muuta en tiedä.
MIVV:lle ei ollu omaa karttaa, joten lähes vastaavilla härpättimillä tuunatun kartan otin.

Ja vielä kertauksen vuoksi: Se kartta on tod. näk. yhtä lähellä oikeaa kuin se 0-kartta. Eli penkkiin vaan mars mars. Tai mieluummin ennen sitä otat suuttimet irti ja käytät ne huollossa/mittauksessa niin voit sit kertoa penkittäjälle, että kakkospyttyyn 5% enemmän aukioloa kuin muihin. En tosin ole varma, että kykeneekö toi Commanderi sylinterikohtaiseen kompensointiin. Jos ei niin sitten tuo suuttimien mittaus on vähän turhaa.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 08.10.12 - klo:13:54
PC:n kartoista 'european model' kartoista voi olla johonkin.

Jep, tuolta heitinkin pohjille european kartan, ainakin toimii, muuta en tiedä.
MIVV:lle ei ollu omaa karttaa, joten lähes vastaavilla härpättimillä tuunatun kartan otin.

Ja vielä kertauksen vuoksi: Se kartta on tod. näk. yhtä lähellä oikeaa kuin se 0-kartta. Eli penkkiin vaan mars mars. Tai mieluummin ennen sitä otat suuttimet irti ja käytät ne huollossa/mittauksessa niin voit sit kertoa penkittäjälle, että kakkospyttyyn 5% enemmän aukioloa kuin muihin. En tosin ole varma, että kykeneekö toi Commanderi sylinterikohtaiseen kompensointiin. Jos ei niin sitten tuo suuttimien mittaus on vähän turhaa.

Juujuu, käytän mä talvella penkissä, kunhan vatuloin noiden karttojen kans ja otan lieskaa pakarista.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 08.10.12 - klo:14:17
Pystyyhän se PCV sylinterikohtaiseen säätöön, kuin myös vaihdekohtaiseen. Map tools-> Advance/Demote map -> Fuel tables (TPS) -> Cylinder advanced, esim.  Näkyy kymppiin olevan karttoja 'O2-sensors disconnected' ja sitten sellaisia missä tätä ei mainita. Melkoisen suuret erot näissä, varsinkin yläpäässä. Kaiken kaikkiaan hyvin erilaisia karttoja...

Lieskan ottoon saattaa olla hyvä laittaa isoille kierroksille pikkukaasuille reilusti lisää soppaa...
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 08.10.12 - klo:21:11
Näkyy kymppiin olevan karttoja 'O2-sensors disconnected' ja sitten sellaisia missä tätä ei mainita.

Mitähän tuo "disconnected" tarkalleen meinaa, pois jos ottaa kokonaan ja eliminaattoreilla oikosulkee, ei välttämättä pelaa.
Mullahan on se optimaiseri, jonka pitäs huijata ecua, onko se sitten poiskytkettu vai ei?
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: SamiN - 08.10.12 - klo:22:56
Näkyy kymppiin olevan karttoja 'O2-sensors disconnected' ja sitten sellaisia missä tätä ei mainita.

Mitähän tuo "disconnected" tarkalleen meinaa, pois jos ottaa kokonaan ja eliminaattoreilla oikosulkee, ei välttämättä pelaa.
Mullahan on se optimaiseri, jonka pitäs huijata ecua, onko se sitten poiskytkettu vai ei?

sitä että lambdan piuhat on irti ja ecu jollain fail-mode default kartalla eikä koita säätää closed looppia.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Nitrous - 09.10.12 - klo:07:41
Näkyy kymppiin olevan karttoja 'O2-sensors disconnected' ja sitten sellaisia missä tätä ei mainita.

Mitähän tuo "disconnected" tarkalleen meinaa, pois jos ottaa kokonaan ja eliminaattoreilla oikosulkee, ei välttämättä pelaa.
Mullahan on se optimaiseri, jonka pitäs huijata ecua, onko se sitten poiskytkettu vai ei?

sitä että lambdan piuhat on irti ja ecu jollain fail-mode kartalla eikä koita säätää closed looppia.

Ja sitten Commanderin sivuilta löytyy kartta korjaamaan tätä fail-mode karttaa?  hedari_1
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 09.10.12 - klo:09:54
On ihan normaalia, että lambda irroitetaan ja näin päästään tekemään säätöä ecun kiinteämmän, olkoon sitten 'fail mode', kartan päälle. Toiset ecut eivät sytytä edes vikavaloa, omassa pyörässäni on näin. PCV:ssä on kuitenkin vain se yksi kartta, jolla muutetaan (lyhennetään tai pidennetään) ecun antamia ruiskupulsseja, oli ne sitten peräisin mistä hyvänsä ecun ruiskukartasta. Jos ecu antaa milloin mitäkin samassa tilanteessa (rpm/kaasuasento), niin eihän se säätö voi onnistua. Hyvin yksinkertaista.

Onkos Jarska siinä sun optimaiserissa USB-portti? Dynojetin mukaan toisissa on ja toisissa ei. Jos portti löytyy, niin silloin pääsee sen kautta vielä säätämään closed loop -aluetta rikkaammalle tai laihemmalle. Dynojetin mukaan laite on periaatteessa 'preconfigured'. Itse PCV:ssä tuo alue jätetään säätämättä. Jos se on jokin kapea köröttelyalue, niin eipä ole merkitystä ratapyörässä. Pääasia ettei ecu ala säätelemään sitä hulluna.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 09.10.12 - klo:10:40
On ihan normaalia, että lambda irroitetaan ja näin päästään tekemään säätöä ecun kiinteämmän, olkoon sitten 'fail mode', kartan päälle. Toiset ecut eivät sytytä edes vikavaloa, omassa pyörässäni on näin. PCV:ssä on kuitenkin vain se yksi kartta, jolla muutetaan (lyhennetään tai pidennetään) ecun antamia ruiskupulsseja, oli ne sitten peräisin mistä hyvänsä ecun ruiskukartasta. Jos ecu antaa milloin mitäkin samassa tilanteessa (rpm/kaasuasento), niin eihän se säätö voi onnistua. Hyvin yksinkertaista.

Onkos Jarska siinä sun optimaiserissa USB-portti? Dynojetin mukaan toisissa on ja toisissa ei. Jos portti löytyy, niin silloin pääsee sen kautta vielä säätämään closed loop -aluetta rikkaammalle tai laihemmalle. Dynojetin mukaan laite on periaatteessa 'preconfigured'. Itse PCV:ssä tuo alue jätetään säätämättä. Jos se on jokin kapea köröttelyalue, niin eipä ole merkitystä ratapyörässä. Pääasia ettei ecu ala säätelemään sitä hulluna.

Optimaiserissa on USB-portti.
Ainakin mun mopossa syttyi FI-vikavalo ja alkoi röpöttämään/sammui koko vehje kun särjin sen lambda-anturin, eli vastaa varmaanki tilannetta et on irti.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 09.10.12 - klo:12:43
Joo, tarkoitin että sekin on normaalia, että lambdan voi irroittaa ja ecu kytkeytyy vakiokartalle. Toisissa sitten ei.

Oletkos sen optimaiserin jo kytkenyt? Sitähän ei tarvitse välttämättä säätää USB:in kautta, ellei havaitse siihen jotain tarvetta (closed loop alueella). Tuo purkki on sen verran ison näköinen (sisältää jotain älliä), että pystynee näyttelemään lambdaa. Tulikos siinä mukana mitään stooria käytöstä tms?
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: jarska - 09.10.12 - klo:12:51
Oletkos sen optimaiserin jo kytkenyt? Sitähän ei tarvitse välttämättä säätää USB:in kautta, ellei havaitse siihen jotain tarvetta (closed loop alueella). Tuo purkki on sen verran ison näköinen (sisältää jotain älliä), että pystynee näyttelemään lambdaa. Tulikos siinä mukana mitään stooria käytöstä tms?

Paikallaan on jo.
Mukana tuli vaan tällanen lappunen:
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: nopea57 - 09.10.12 - klo:13:26
OK. Tuohan selventää asiaa. Siinä on esitetty closed loop alue, jossa tuo palikka tässä tapauksessa operoi, aika iso alue. Ja USB-portin kautta mahdollisesti voi muuttaa alueen AFR-tavoitetta arvosta 13.6 suuntaan tai toiseen, vaan tuollakin selvinnee.

Liekö tuossa jokin erityinen jekku, kun kehotetaan laittamaan karttaa arvo 8 noihin soluihin.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Nitrous - 09.10.12 - klo:14:10
On ihan normaalia, että lambda irroitetaan ja näin päästään tekemään säätöä ecun kiinteämmän, olkoon sitten 'fail mode', kartan päälle.

Tarttu ehkä liikaa korvaan toi fail-mode. Vikatilakartat kun yleensä rajottaa polttoaineensyötön lisäks myös kierroksia yms. ettei vahingossa saa konetta rikki.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: SamiN - 09.10.12 - klo:17:45
no nyt on fail korjattu defaultiksi, niin ei mene yöunet keneltäkään  cool_gif
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: m1kk0 - 09.03.18 - klo:17:21
Onko täällä kellään kokemusta tai vinkkejä ikivanhan powercommander 2 kanssa leikkimiseen? Saako tohon ladattua vielä jonkun ohjelman jostain? Tohon ilmeisesti ladataan joku kartta esim täysputkistolle ja sitten hienosäädetään nappuloilla vai olenko aivan pimennossa? :)
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Lightyear - 12.03.18 - klo:13:41

Tuosta vissiin löytyy ainakin softa vielä kyseiselle commanderille.

http://www.powercommander.com/powercommander/Downloads/powercommander_downloads.aspx?ProdType=PCII
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 12.03.18 - klo:14:44
Onko täällä kellään kokemusta tai vinkkejä ikivanhan powercommander 2 kanssa leikkimiseen? Saako tohon ladattua vielä jonkun ohjelman jostain? Tohon ilmeisesti ladataan joku kartta esim täysputkistolle ja sitten hienosäädetään nappuloilla vai olenko aivan pimennossa? :)
Täys mutu veikkaus yllä olevan linkin takia joka näyttää että softa ois sama 2, 3, 3USB kikkuloille. Eli varsinaisesti karttoja säädetään ihan normaaliin tapaan tietskan ruudulta.
Ja sit jos haluaa tehä jotain nappulasäätöjä isommalla kauhalla, niin sekin onnistunee. Muistaakseni nappuloilla voi pistää plussaa ja miinusta karttojen low, mid ja hi rpm alueille. Mutu mutu.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: m1kk0 - 12.03.18 - klo:15:43

Tuosta vissiin löytyy ainakin softa vielä kyseiselle commanderille.

http://www.powercommander.com/powercommander/Downloads/powercommander_downloads.aspx?ProdType=PCII


Kiitti linkistä! Latasin ohjelman koneelle. Kattellaan minkälaista karttaa commaderissa on sisällä. Pitää vaan vielä hommata serial port adapteri. Jospa tota vanhaa pc2 boxia voiskin vielä hyödyntää :D
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: wbaum - 12.03.18 - klo:21:57
Tuohan on ihan retromeininkiä  :D
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: m1kk0 - 17.03.18 - klo:15:26

Tuosta vissiin löytyy ainakin softa vielä kyseiselle commanderille.

http://www.powercommander.com/powercommander/Downloads/powercommander_downloads.aspx?ProdType=PCII


Kiitti linkistä! Latasin ohjelman koneelle. Kattellaan minkälaista karttaa commaderissa on sisällä. Pitää vaan vielä hommata serial port adapteri. Jospa tota vanhaa pc2 boxia voiskin vielä hyödyntää :D


Adapteri tuli verkkokauppacomista. Power commander control center 2.7.8.22 Ohjelma auki. Sytkävirrat päälle. Commanderissa syttyy valo. Yritän power commander control centeristä valita portin minkä kautta yhdistää, mutta Power Commander not found :( Kaivelin vähän internettiä niin olisko ettei tue adapteria? Adapteri on USB-to-Serial Comm Port (COM16) Lueskelin tällasia: Only Control Center Software version 2.7.7.31 or later will support “Com” ports higher than Com 4. Menee liian nörttelyks jo prkl :D ehkä tollasella com 4 tai alle sais yhteyttä? tai serial-serial 9 pinnisellä liitoksella suoraan? Tiiä sitten :D
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: murmela - 17.03.18 - klo:15:49
Adapteri tuli verkkokauppacomista. Power commander control center 2.7.8.22 Ohjelma auki. Sytkävirrat päälle. Commanderissa syttyy valo. Yritän power commander control centeristä valita portin minkä kautta yhdistää, mutta Power Commander not found :( Kaivelin vähän internettiä niin olisko ettei tue adapteria? Adapteri on USB-to-Serial Comm Port (COM16) Lueskelin tällasia: Only Control Center Software version 2.7.7.31 or later will support “Com” ports higher than Com 4. Menee liian nörttelyks jo prkl :D ehkä tollasella com 4 tai alle sais yhteyttä? tai serial-serial 9 pinnisellä liitoksella suoraan? Tiiä sitten :D
Kokeile muuttaa commiportin numeroo wintoosan asetuksista.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: Juha_K - 17.03.18 - klo:21:35
Mopon pitää olla käynnissä, jotta saa yhteyden komentajaan tai sitten syöttää sille 9v patterista virtaa. Vasta PC V osaa ottaa virtaa usbin kautta.
Otsikko: Vs: Powercommanderit
Kirjoitti: m1kk0 - 18.03.18 - klo:20:07
Tutkin lisää kaikkitietävää interneettiä. Pirusti ollu ongelmia serial-usb adaptereiden kanssa. Jotkut toimii jotkut ei  >:( no sain käyttöön läppärin missä serial db9 liitäntä ja toimi heti. Ei tarvii olla käynnissä. Karttojakin löysin vielä. Success  hesse_yahoo ens viikolla penkkiin hienosäätöön...
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020