MP-Rata

TAPAHTUMAT => Ratakurssit & Koulutukset => Aiheen aloitti: wehna - 18.09.12 - klo:13:36

Otsikko: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 18.09.12 - klo:13:36
Onko kiinnostusta tulla ajokoulutukseen HONDA CBR 250 pyörillä? Tavoitteena on järjestää 5-15hlö ryhmälle koulutusta. Radaksi kävisi ehkä parhaiten Motopark ja ajankohdaksi suunniittelin la 29.9 tai su 30.9. hiljainen päivä.

Kurssin aiheet: ajolinjan tarkkuus, mutkaan jarruttaminen ja mutkasta ulostulo. Jos omalla pyörällä on vaivalloista jarruttaa mutkiin ja pitää linja tarkasti niin tässä on oikea kurssi sinulle.

Hinta riippuu paljon tulijoiden määrästä. Arvio on 200-300e/ hlö sis alv. Moottoripyörät, polttoaineet ja ratamaksu kuuluu kurssin hintaan.

Tämä on alustava kiinnostuskartoitus ja karkea toimintasuunnitelma.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: jarska - 18.09.12 - klo:13:59
Wehnä prkle, nyt laitoit pahan, rupes kiinnostaan. knuppel_2
Tässä olis kyllä hieno lopetus kaudelle, sekä hyödyllinen että hauska. confused_thinking
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: murmela - 18.09.12 - klo:14:06
Onks tossa mitään mahollisuutta maksun säävaraukselle? Vai ihan normi joko tai?
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: jarska - 18.09.12 - klo:14:10
Niin ja saakos ottaa oman mopon mukaan/vetääkin sillä pari settiä jossain välissä vai miten tiukkaan suunniteltu Cebareilla ajo?
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: qazwsx - 18.09.12 - klo:14:20
Kiinnostaa kyllä vaikka tuota rataa en olekaan kiertänyt koskaan. Kaikki riippuu jos ehdin työmatkalta ajoissa kotiin. Eli varma ehkä ;)

Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: JiiPee66 - 18.09.12 - klo:15:46
Tämähän kiinnostaa kyllä...
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: tonibergholm - 18.09.12 - klo:16:04
Vahva ehkä.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 18.09.12 - klo:18:56
hyvä että jotain kiinnostusta :)

Tarkoitus oli hankkia jokaiselle oma CBR päiväksi.

Suunnitelma:
-Ajoa 30min ja palaute luokassa 30min. Sama kierto koko päivän
-Ajan itse mukana ja näytän radalla esimerkki suorituksen
-Laitan pyörääni kameran niin saadaan kuvamateriaalia palautteeseen

Toivon että oppilailla olisi omia race chrono tms. laitteita, niin saadaan dataa analysoitavaksi. Datan purku vie pikkasen aikaa mutta eiköhän sitä jotain saada irti.

Palautteen aikana rata on vapaa ja jos omistaa hiljaiselle päivälle kelvollisen moottoripyörän niin silloin saa ajaa.

Käyn keskustelua pyörien vuokrasta, ratavuokrasta ja lasken sitten hinnan.

Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 18.09.12 - klo:18:59
...ikävä kyllä säävaraus voi olla mahdoton toteuttaa. Homma pitää lyödä lukkoon viikkoa ennen tapahtumaa ja säätä on mahdoton tietää.

En usko että sade pilaisi koulutusta, koska CBR -renkailla voi ajaa hyvin myös sateella. Tehoa ja vauhtia on niin vähän, että laite on hallittavissa uskon.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: SNoronen - 18.09.12 - klo:19:10
Juu!
Vahva ehkä myös täältä suunnalta.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: jarska - 18.09.12 - klo:19:14
Entä vakuutus ja vastuu jos tuo lähtee käsistä ja päätyy eturengasta myöten metsän reunalla ruokailevan hirvaan takapuoleen ja etuhaarukka vääntyy+ muut mahdolliset vauriot?
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: app - 18.09.12 - klo:19:23
 Lehmälohjalta varataan 2 mopoa. Lunastetaan tarvittaessa kurssin jälkeen  stoppie_gif.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 18.09.12 - klo:19:23
...Pyörissä on liikennevakuutus voimassa ja kattaa aiheutuneet henkilövahingot.
Materiaalivahingot kustantaa pyörää ajanut kuljettaja.

Viime viikonloppuna tapahtui Suomen ensimmäinen CBR 250 Cup pyörän kaato Alastarossa nopeassa vasurissa ennen lemminkäistä. Vauriot lähinnä henkisiä ja hiukan turvetta jalkatapeissa, mutta ei naarmuakaan muualla. No kävi hyvä säkä kun pyörä kaatui vasta nurmikolla.

Onhan tuossa riskinsä, mutta väittäisin että on aika pieni ja mahdolliset kulut pienempiä jos kaadatte oman pyörän radalla, luulen.

Kyselkäähän vaan kaikenlaista niin yritän vastailla.

-K-
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: juice09 - 18.09.12 - klo:19:26
Minähän tuun, voiko jo kohta varata paikan. Pohjosen pojat vois lähtee samalla kyytillä, hommataan jostain joku sirkuskärry.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 18.09.12 - klo:19:35
En oo muuten kenenkään nähnyt tulevan cebarilla radalta suu mutrussa. Toi laite suorastaan vitsi sbk:n jälkeen. Ei voi kuin nauraa kypärän sisällä :)

Yks asiakas sano Alastarossa, että omaan kuussatkuun tuli tehoja lisää toinen mokoma ku kävi eka ajamassa cebarilla setin :P

Mut saa tuossa punnertaakin jos mielii edetä. 2.00 min alitus teettää töitä ihan mukavasti motoparkissa. Tais olla nopeimmat kierrokset kisassa 1.56 ja jotain.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 18.09.12 - klo:19:38
...kunhan saan kokonaiskustannukset radasta ja pyöristä niin tarjousta tulee. Otetaan vasta sitten ilmoittautumisia vastaan. Maksu laskua vastaan 14pv maksuajalla.

-K-
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: aapolas - 18.09.12 - klo:19:41
No perskeles! Jos muutkin hirmut pohjoosesta niin minäkin.

Tosin La 29. sopisi paljon paremmin.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 18.09.12 - klo:19:42
...merkitään kiinnostus lauantaille.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 18.09.12 - klo:19:45
...ei sulla murmela olis laittaa kuvaamaasi videota jakoon kun ajoin alastarossa?
Näkisi ihmiset mihin oikein ovat ryhtymässä?

Vai oliko videossa mitään järkeä?
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: jarska - 18.09.12 - klo:19:50
Näkisi ihmiset mihin oikein ovat ryhtymässä?

Met nähtiin Kemoralla kun ajoitte kilpaa, näytti kyllä hauskalle.
Sulla oli hyvä ajoasento, mut Jukka näytti siltä kuin olis istunu liian pienessä puuhuussissa ummetuksen kera.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Vuorela - 18.09.12 - klo:19:59
Kiinnostaa, mutta osallistuminen epävarmaa.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: PT1308 - 18.09.12 - klo:20:04
Ehdottomasti kiinnostaa. Oli todella mielenkiintoista kokeilla sunnuntaina Alastarolla ja epäilemättä tämä on hyvä keino parantaa mutkaan tuloa ja jarrulla mutkaan tuloa.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Kuulapää - 18.09.12 - klo:20:09
kävin kokeilemassa viime sunnuntaina Alastarolla. Hauskalta tuo vaikutti.
Täälläkin olisi kiinnostusta kurssille.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Fasu - 18.09.12 - klo:20:14
http://www.youtube.com/watch?v=hNCpMYNUszU&feature=player_detailpage#t=30s

Kiinnostaa, vaan jää flunssan kourissa Motoparkki liian kauas.

Pyörä ei liene ihan linkin teholuokassa. ???
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: tonibergholm - 18.09.12 - klo:20:32
Pyörä ei liene ihan linkin teholuokassa. ???

Joo, ei ihan. Taitaa jäädä noin 10000kierrosta vajaaksi kierrosalue näissä cbr:ssä tuohon videon versioon verrattuna...
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Xper77i - 18.09.12 - klo:21:09
kiinnostaa kyllä! lauantaina kaverin häät, joten sunnuntai mun kohdalla ainoa vaihtoehto..
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: poutis - 18.09.12 - klo:21:14
Ja taitaa olla Motoparkissa vähän tiukemmat mutkat kun videossa. Vaikka kyllä siinä ehtii miettiä
jarrupaikkaa aikas kauan kun viilettää takasuoraa.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Aamies - 18.09.12 - klo:22:47
Pieni kiinnostus olemassa.
Rahoitus 'hiukan' epäselvä ja painii endurokurssin (Riihimäki) kanssa.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: murmela - 19.09.12 - klo:01:55
...ei sulla murmela olis laittaa kuvaamaasi videota jakoon kun ajoin alastarossa?
Näkisi ihmiset mihin oikein ovat ryhtymässä?

Vai oliko videossa mitään järkeä?

Se oli sen sun perässä ajaneen kaverin kamera, mä olin vaan kuvaajana. Mut pistän viestii eteenpäin ett josko sen sun ajon osuuden sais tuubiin.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: murmela - 22.09.12 - klo:14:13
...ei sulla murmela olis laittaa kuvaamaasi videota jakoon kun ajoin alastarossa?
Näkisi ihmiset mihin oikein ovat ryhtymässä?

Vai oliko videossa mitään järkeä?

Dodii, aateekoon kanssa muutaman päivän tapeltuani sain vihdoin tuupattua ton vajaan 11 minuutin pätkän tuubiin.
Videokamerassa kuvakulma on ollut turhan laaja, jolloin edellä menevä näkyy turhan pienenä.
Ja kusiaisella on väsyneenä ja kylmien seosrenkaiden pidon heikkoutta pelätessä välillä vähän hankala ajella puolikascebarin perässä, varsinkin kun pyrkii vielä mahdollisimman kiltisti ohittelemaan hitaan ryhmän kuskeja.
Mutta tuossapa tuo video:

http://www.youtube.com/watch?v=f6K1G8bHH-o
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: jarska - 22.09.12 - klo:18:02
Dodii, aateekoon kanssa muutaman päivän tapeltuani sain vihdoin tuupattua ton vajaan 11 minuutin pätkän tuubiin.
Videokamerassa kuvakulma on ollut turhan laaja, jolloin edellä menevä näkyy turhan pienenä.
Ja kusiaisella on väsyneenä ja kylmien seosrenkaiden pidon heikkoutta pelätessä välillä vähän hankala ajella puolikascebarin perässä, varsinkin kun pyrkii vielä mahdollisimman kiltisti ohittelemaan hitaan ryhmän kuskeja.
Mutta tuossapa tuo video:

Tästä näkee kivasti mallia, kiitos viteosta.
Selittelyn makua, kuvakulma on totuudenmukainen, edellä ajava pakenee mutkissa aika kivasti ja perässä tulevan ajolinjat hajoilee miten sattuu, suorilla luonnollisesti ruuvaa kiinni. :P
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: murmela - 22.09.12 - klo:18:46
Dodii, aateekoon kanssa muutaman päivän tapeltuani sain vihdoin tuupattua ton vajaan 11 minuutin pätkän tuubiin.
Videokamerassa kuvakulma on ollut turhan laaja, jolloin edellä menevä näkyy turhan pienenä.
Ja kusiaisella on väsyneenä ja kylmien seosrenkaiden pidon heikkoutta pelätessä välillä vähän hankala ajella puolikascebarin perässä, varsinkin kun pyrkii vielä mahdollisimman kiltisti ohittelemaan hitaan ryhmän kuskeja.
Mutta tuossapa tuo video:

Tästä näkee kivasti mallia, kiitos viteosta.
Selittelyn makua, kuvakulma on totuudenmukainen, edellä ajava pakenee mutkissa aika kivasti ja perässä tulevan ajolinjat hajoilee miten sattuu, suorilla luonnollisesti ruuvaa kiinni. :P

No nii mut...ku... *tähän pitäis saada semmonen piirtelee-kengänkärjellä-hiekkaan -hymiö*
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 22.09.12 - klo:22:19
Tän päivää olen pyöritellyt mielessäni miten koulutus järjestettäisiin. Suunnitelma on la 29.9 klo 9-18 motopark.

Tuli yksi ongelma kun 250 CBR:iä on ajovalmiina vain 5kpl. Lisää pyöriä emme saa käyttöömme näin kauden lopussa. Ajatukseni oli saada 10 pyörää ja 9 kuskia+ minä.

Siksipä esitän vaihtoehdot ja katsotaan saadaanko koulutusta järjestettyä.

Hinnat ovat liitetiedostossa!


Ikävä kyllä ei ole mitään mahdollisuutta siihen 200-300e mitä suunnittelin.

Ajoaika olisi vaihtoehdossa 1 koko päivä ja rata olisi meille varattu kokonaan. Tarkoitus on että ajetaan kahdessa vuorossa kuskia vaihtaen. Muissa vaihtoehdoissa ajamme hitaan ryhmän vuorolla 20min/ tunti. Motoparkin toive oli että ajaisimme 20min/tunti tai sitten vuokraamme koko radan. Käviöitä on hiljaisinakin päivinä, niin alkuperäinen suunnitelma 30min/ tunti ei käy.

Koulutuksellisesti parhaat vaihtoehdot on 3 ja 4. vaihtoehdot 1 ja 2 ovat enemmän itseopiskelua ohjeiden mukaan.

Keliä ei voi tietää mutta ennuste on sateen todennäköisyys 59% +9C.

Esittäkääpä kiinnostuksenne jos sitä vielä on ja toiveenne niin katsotaan saadaanko päivä toteutettua tänä kesänä. Nyt viikonlopun aikana voidaan suunnitella toteutus, maanantaina ilmoittautumiset minulle sähköpostilla ja lähetän laskun tulijoille. Maanantaina on tehtävä päätös, muuten emme ehdi hommata pyöriä.

Ei tämä nyt ihan niin halpaa ole kuin saippua, mutta uskon että saat rahoillesi vastinetta.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: aapolas - 23.09.12 - klo:19:34
Hep.

Minä joudun passaamaan tämän. Tuli puolipakollista menoa ja hiukan menee myös tämänhetkisen budjetin yli.

Mutta ens kesänä karkeloissa mukana kyllä.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 23.09.12 - klo:20:00
Ok, mitäs mieltä muut?

Voin järkätä tapahtuman jos tulijoita on. Sopii myös että siirretään ensi kesään.

-K-

Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Fasu - 23.09.12 - klo:20:22
250 cebari kiusaa tonnisia mutkissa. reps_1 Ohituksissa katosi kamerasta kokonaan....
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Mane - 23.09.12 - klo:20:42
Kiinnostaa kurssi jos ensikeväänä ni ehdottomasti Olen karkeloissa mukana!
Saa laittaa varmaksi osallistujaksi sun papereihin Kari. bike_leaning
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: juice09 - 23.09.12 - klo:21:01
Taitaa olla parempi siirtaa ensi vuodelle, perhanan kallis, mutta elämä on, kiinnostaa osallistua pitänee vielä katsoa tunti pari minkälainen kokoonpano syntyy, koska kustannukset riippuu siitä

t.juice
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Xper77i - 23.09.12 - klo:21:19
Lauantai ei sovi millään..keväällä sit mukana :)
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: jarska - 23.09.12 - klo:22:19
Aika intopiinä olin lähdössä, mut täytyy rehellisesti sanoo et yli 300 eken ei mahdu mun budjettiin, sekin siinä kipurajalla.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: late - 23.09.12 - klo:22:45
Ok, mitäs mieltä muut?

Voin järkätä tapahtuman jos tulijoita on. Sopii myös että siirretään ensi kesään.

-K-

Ensi kesänä kiinnostaisi kovastikin. Mitä aikaisemmin saa päivän tietoon sitä parempi.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: app - 23.09.12 - klo:22:58
Täältä löytyy 2 varmaa jos saadaan porukka kasaan.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 26.09.12 - klo:16:22
Käymme nyt pienellä porukalla ajamassa Motoparkissa ja kokeillaan uutta koulutusmenetelmää.

Yritetään ottaa sama uusiksi keväällä ja josko silloin saataisiin enemmän väkeä paikalle :)

-K-
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: app - 30.09.12 - klo:13:46
Eilen päästiin kun päästinkin Motoparkkiin, kun Wehnä toi 2 mopoa paikalle, ja Pasi, Juniori ja minä saatiin ajaa koko päivä puolen tunnin settejä vuorotellen.

Keli oli loistava. Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta, ja vasta iltapäivällä tuli pilvisempää, mutta ei tippaakaan vettä.

On se veikeä laite tämä Honda! Kesti pitkään, ennen kuin alkoi tajuamaan miten sitä pitää ajaa. Parani kaikilla uskomattoman hyvin ajo setti setiltä. Molemmissa pyörissä oli kamerat, jotka kuvasivat takaa kuskin toimintaa, ja settien välissä analysoitiin Wehnän kanssa kunkin tekemistä. Paljon löytyi korjattavia yksityiskohtia, mutta paljon saatiin myös korjattua. Tuskin mikään yksittäinen opetustapahtuma on antanut yhtä paljon päivän aikana tähän asti.

Wehnälle suurkitokset! kun Järjesti tämän koeluontoisen päivän meille omakustannushintaan. kaikki oli pedattu valmiiksi, ja ei tarvinnut kuin mennä paikan päälle ja ajaa.
Oli myös hyvä kävellä aluksi rata ympäri, ja käydä läpi rata paikka paikalta. Jarrumerkkejä ja linjoja katseltiin samalla myös isoille mopoille.

Ja vielä tärkein: Ekalla setillä ajo kärsi eniten kun oli pakko nauraa ääneen ajaessa. Älkää hyvät ihmiset jättäkö kokeilematta tällaista laitetta. Sana hauska ei riitä kertomaan fiilistä  jibii_gif.
Toisaalta, kyllä siellä mutkaakin piisaa, ja tosissaan saa vetää. Hiki tulee ihan samalla tavalla, ja kieli keskellä suuta pitää keskittyä. Ei vielä saanut kelloon hyviä aikjoja, kun ei riitä kantti vetää niin kovaa mutkiin kun pitäis. Melko varmasti tulee Juniorin kanssa useampikin rähinä ensi kesänä, kumpi saa ajaa kakspuolikkalla, sikäli mikäli sellaiseen päädytään. Tällä minä opettelen radan käyttöä ja mutka-ajoa ainakin. Ei varmasti ole haitaksi.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 30.09.12 - klo:14:06
Kiitos kehuista app :)

Uutena ideana oli kuvata kuskin toimia ajossa ja siinä onnistuttiin kohtuullisen hyvin. Pitää vielä vähän kehitellä ideaa, mutta uskon että perus-ajokoulutukseen alkaa malli löytyä. Koulutus pitäis saada vain pyörimään 10-15 kuskilla ja jokaiselle oma pyörä, niin tästä voisi saada jotenkuten kannattavaa toimintaa, inhimillisillä hinnoilla.

Kertaalleen saatiin cebari kyljelleen, mutta eihän siihen tullut kuin naarmuja. Sen jälkeen homma jatkui vähintään yhtä kovalla yrityksellä :)

Yritän saada video-pätkää tänne muiden ihmeteltäväksi.


Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: jarska - 30.09.12 - klo:14:14
Äääh, nyt alko harmittamaan kun ei ollu mukana. :'(
Kiitos kuitennii raporteista ja niitä videoita olis kyl kiva katella.

Ens kesänä lähden kyllä mukaan!
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: app - 30.09.12 - klo:14:31

Kertaalleen saatiin cebari kyljelleen, mutta eihän siihen tullut kuin naarmuja. Sen jälkeen homma jatkui vähintään yhtä kovalla yrityksellä :)


Kerrottakoon vielä että minä ja Juniori ei kaaduttu. Wehnä voi todistaa, vaikka ei tätä itsekään oikein tahtoisi uskoa.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Fasu - 30.09.12 - klo:18:03
Saisko tällaisen kurssin järkättyä Kemoralle tai Botniaringille? Toisaalta matka ei niin paha kauemmas,kun ei tarvitse raahata omaa kalustoa mukana.
Voi porukalla pyyhkäistä paikalle henkilöautolla.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 30.09.12 - klo:21:06
Toi koulutus voidaan tuoda mihin tahansa. Käytännössä noille pitää olla täysin oma ajovuoro, mikä tarkoittaa usein radan vuokraamista. 10 pyörää on varmaan minimi millä moista kannattaa edes suunnitella.

Samalle päivälle voidaan myydä muillekin käyttäjille vuoroja niin saadaan kuluja alemmaksi.

-K-
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: jarska - 30.09.12 - klo:21:56
Toi koulutus voidaan tuoda mihin tahansa. Käytännössä noille pitää olla täysin oma ajovuoro, mikä tarkoittaa usein radan vuokraamista. 10 pyörää on varmaan minimi millä moista kannattaa edes suunnitella.

Samalle päivälle voidaan myydä muillekin käyttäjille vuoroja niin saadaan kuluja alemmaksi.

-K-

Kehitellään yhteistyötä ja buukataan koulutus/koulutuksia MP-Radan ratapäivän/ratapäivien kylkeen?
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: app - 30.09.12 - klo:22:45
Toi koulutus voidaan tuoda mihin tahansa. Käytännössä noille pitää olla täysin oma ajovuoro, mikä tarkoittaa usein radan vuokraamista. 10 pyörää on varmaan minimi millä moista kannattaa edes suunnitella.

Samalle päivälle voidaan myydä muillekin käyttäjille vuoroja niin saadaan kuluja alemmaksi.

-K-

Kehitellään yhteistyötä ja buukataan koulutus/koulutuksia MP-Radan ratapäivän/ratapäivien kylkeen?

Meinasinkin jo ehdottaa tänään aikaisemmin, mutta en kehdannut. Kehtasin kuitenkin kertoa nyt  stoppie_gif
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: pasiplus - 01.10.12 - klo:09:01
Hieno homma oli tuo tekniikkatreeni 250:lla; Karille kiitokset onnistuneesta tapahtumasta!
Pitkän tauon jälkeen pääsin taas radalle ja ensikertaa Motoparkkiin uudella tuttavuudella, 250 CBR:lla.
En kyllä olisi uskonut kuinka hauskaa moisella laitteella on ajaa, homma on erityisen haastavaa kun tehoja ei ole yhtään liikaa. Ajolinjat ja ajotekniikka on samaa kuin isollakin pyörällä, vauhti aika verkkaista mutta kyllä tuollaisenkin kojun saa nurin kun oikein yrittää cool_gif.
Tekniikkaa hiottiin ja tulokset paranivat loppua kohden ja 'kauden päättäjäisistä' jäi hyvä maku ensikesän ajojen odotteluun.
Kyllä tällaista tapahtumaa voi  lämpimästi suositella kuskin tasosta riippumatta; hyöty rata-ajamisen tarpeisiin on ilmeinen. Ainut haittapuoli on korkeahkot kustannukset pienellä porukalla toimittaessa.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 01.10.12 - klo:23:11
Joo, jonkun ratapäivän yhteydessä toi pitää järjestää. Siinä sais sitä muuta myyntiä niin ettei hinnat nouse taivaaseen. MP-Radan päivät on varmasti ihan hyviä tapahtumia noille.

Cebareille pitää melkein olla oma ajovuoro, kun tolla on suorilla kaikkien jaloissa. Jos saatais 10-15 pyörää/ kuskia niin sillon tossa vois olla kaikille järkeä.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Nitrous - 02.10.12 - klo:07:52
Joo, jonkun ratapäivän yhteydessä toi pitää järjestää. Siinä sais sitä muuta myyntiä niin ettei hinnat nouse taivaaseen. MP-Radan päivät on varmasti ihan hyviä tapahtumia noille.

Cebareille pitää melkein olla oma ajovuoro, kun tolla on suorilla kaikkien jaloissa. Jos saatais 10-15 pyörää/ kuskia niin sillon tossa vois olla kaikille järkeä.

Saako koulutuksen järjestettyä vielä tehokkaaks jos kuskimäärä nousee yli kymmeneen?
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Andy - 02.10.12 - klo:09:05
Miltäs kuulostaisi tällainen ajatus:
- Otetaan jokin valittu Orgin ratapäivä, esim. toukokuulle kemorassa. Sinne koitetaan varmasti saada jokin viikonloppu, niin siihen yhteyteen voisi ottaa extrana perjantain tms.
- jaetaan ajot 4 ryhmään hidas, keski, nopea ja cbr. Jos kyseessä arkipäivä ajoajalla 10-20, niin jokaiselle tulee 7-8 settiä.
- paikalla olisi silloin normiratapäivän infra liputtajilla ja ambulanssilla

Kulujen jakamista pitää vielä miettiä ja koittaa saada se sellaiseen tasapainoon, että kaikki on tyytyväisiä. Ja jos tämän järjestää ihan kauden alkuun, niin kannattaa panostaa myös luokan markkinointiin samalla, niin saadaan jengiä paikalle. Voisi miettiä myös koeajomahdollisuutta myös muillekin, jolloin tuo 4 setin jakokaan ei ehkä harmittaisi.

Luulisi, että tälläisella setillä saisi tuota osallistumismaksua alemmas ja toisaalta jotain tällaista runkoa voisi muutenkin koeponnistaa orgin päivillä. Näitä erilaisia koulutusjuttuja kun alkaa näkymään yhä enemmän, joten tarve niiden ryhmien eristämiseen muista ajeluista alkaa kohta olla.

Tämä nyt ihan vaan mun ajattelua, en ole jutellut vielä asiasta muun orgin ratajengin kanssa.
Mutta miltä kuulostaisi?

//Andy
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: jarska - 02.10.12 - klo:09:15
Miltäs kuulostaisi tällainen ajatus:
- Otetaan jokin valittu Orgin ratapäivä, esim. toukokuulle kemorassa. Sinne koitetaan varmasti saada jokin viikonloppu, niin siihen yhteyteen voisi ottaa extrana perjantain tms.
- jaetaan ajot 4 ryhmään hidas, keski, nopea ja cbr. Jos kyseessä arkipäivä ajoajalla 10-20, niin jokaiselle tulee 7-8 settiä.
- paikalla olisi silloin normiratapäivän infra liputtajilla ja ambulanssilla

Kulujen jakamista pitää vielä miettiä ja koittaa saada se sellaiseen tasapainoon, että kaikki on tyytyväisiä. Ja jos tämän järjestää ihan kauden alkuun, niin kannattaa panostaa myös luokan markkinointiin samalla, niin saadaan jengiä paikalle. Voisi miettiä myös koeajomahdollisuutta myös muillekin, jolloin tuo 4 setin jakokaan ei ehkä harmittaisi.

Luulisi, että tälläisella setillä saisi tuota osallistumismaksua alemmas ja toisaalta jotain tällaista runkoa voisi muutenkin koeponnistaa orgin päivillä. Näitä erilaisia koulutusjuttuja kun alkaa näkymään yhä enemmän, joten tarve niiden ryhmien eristämiseen muista ajeluista alkaa kohta olla.

Tämä nyt ihan vaan mun ajattelua, en ole jutellut vielä asiasta muun orgin ratajengin kanssa.
Mutta miltä kuulostaisi?

//Andy

Ei mitään ORGgia vastaan ja hommat sujuu, mut mitäs jos tällasia suunniteltas kuitenkin tällä saitilla MP-Radan lipun alla. ;)
Mehän painitaan vielä aika köykäisessä sarjassa kun vertaa isoihin ratapäivien järkkääjiin, mut maasta se pienikin ponnistaa.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Andy - 02.10.12 - klo:09:29
Miltäs kuulostaisi tällainen ajatus:
- Otetaan jokin valittu Orgin ratapäivä, esim. toukokuulle kemorassa. Sinne koitetaan varmasti saada jokin viikonloppu, niin siihen yhteyteen voisi ottaa extrana perjantain tms.
- jaetaan ajot 4 ryhmään hidas, keski, nopea ja cbr. Jos kyseessä arkipäivä ajoajalla 10-20, niin jokaiselle tulee 7-8 settiä.
- paikalla olisi silloin normiratapäivän infra liputtajilla ja ambulanssilla

Kulujen jakamista pitää vielä miettiä ja koittaa saada se sellaiseen tasapainoon, että kaikki on tyytyväisiä. Ja jos tämän järjestää ihan kauden alkuun, niin kannattaa panostaa myös luokan markkinointiin samalla, niin saadaan jengiä paikalle. Voisi miettiä myös koeajomahdollisuutta myös muillekin, jolloin tuo 4 setin jakokaan ei ehkä harmittaisi.

Luulisi, että tälläisella setillä saisi tuota osallistumismaksua alemmas ja toisaalta jotain tällaista runkoa voisi muutenkin koeponnistaa orgin päivillä. Näitä erilaisia koulutusjuttuja kun alkaa näkymään yhä enemmän, joten tarve niiden ryhmien eristämiseen muista ajeluista alkaa kohta olla.

Tämä nyt ihan vaan mun ajattelua, en ole jutellut vielä asiasta muun orgin ratajengin kanssa.
Mutta miltä kuulostaisi?

//Andy

Ei mitään ORGgia vastaan ja hommat sujuu, mut mitäs jos tällasia suunniteltas kuitenkin tällä saitilla MP-Radan lipun alla. ;)
Mehän painitaan vielä aika köykäisessä sarjassa kun vertaa isoihin ratapäivien järkkääjiin, mut maasta se pienikin ponnistaa.

Yes, no harm done. Tämä vain yksi ajatus, jolla tuota kustannuspainetta voisi yrittää hillitä. Jos tämän järkkää mp-radan ratapäivänä esim. kemorassa, niin siinä kannattaa yrittää saada päivä jonkin mp-tuen tai orgin tapahtuman yhteyteen, ennen tai jälkeen. Tällä tavoin on paremmat mahdollisuudet saada kuskejakin mukavasti paikalle. Nämä ihan vain kokemuksen myötä opittuja asioita puhtaasta jeesaamisen halusta.

//Andy
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: jarska - 02.10.12 - klo:10:25
Yes, no harm done. Tämä vain yksi ajatus, jolla tuota kustannuspainetta voisi yrittää hillitä. Jos tämän järkkää mp-radan ratapäivänä esim. kemorassa, niin siinä kannattaa yrittää saada päivä jonkin mp-tuen tai orgin tapahtuman yhteyteen, ennen tai jälkeen. Tällä tavoin on paremmat mahdollisuudet saada kuskejakin mukavasti paikalle. Nämä ihan vain kokemuksen myötä opittuja asioita puhtaasta jeesaamisen halusta.

//Andy

No problem, oppeja tässä tarvitaankin, kiitos shakehands_1
Wehnään olinkin yhteydessä ja Cebari koulutusta yritetään jarkätä jonnehi huhtikuun loppu/toukokuun alun ratapäivien yhteyteen.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Fasu - 02.10.12 - klo:10:34
Laitetaans nyt oikein sekava selostus ja oikeastaan menee huumori osastolle. Rauhallisesta ratapäivästä vois vähän maksaakkin ja hyvä ois saada ajaa vapaasti muutama koekierros ensin mokomalla jarru ynm.tuntuman vuoksi. Arveluttaa heti edessä pyörivä single,onko jarruja laisinkaan. :)
Viime kaudella hiillyin vaipailla päivillä kun jarrupaikoissa oli kotilokuskeilta jäänyt kuminkokkareita ihan asialle asti ja pirulaiset tarttuivat kuumaan miheliiniin,
että oli nappularenkaat sitten alla kun tuli mutkaan. Höystönä siellä oli sepeliä ja tuoretta heinää. Varikolla mattopuukolla siistin renkaita vaan töhnä oli vulkanoitunut iäksi kiinni. Ajolinjojen korjauksiin ei jäänyt tilaa ja kierrosajat oli sitten mitä sattuu.Jotkut pysty vetämään riskillä,mutta idea oli säilyttää kalusto ehjänä.  
Siis peukku Jarskalle ja Mp-ratapäivien mukaan tai ihan omana tapahtumana. Ihme olisi,jos ei riittävästi löydy kuskeja.
Loivennetaan,että kaikki käy kunhan kotilot pysyvät poissa ja rata on puhdas.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: app - 02.10.12 - klo:10:50
Ceparissa on hyvät jarrut, jopa niin että puimurin brembojen jälkeen en kaivannut mitään lisää. Ajettavuus todella hyvä. Myös rengas piti niin etten saanut lipsumaan kuin pienemmälle vaihtaessa alussa.
Tuo pyörä on ominaisuuksiltaan uskomattoman hyvä. Menee takuulla monelta ensimmäinen päivä niin, että äjässä tai ämässä on puutteet.
Roikkuminen helppoa, kun on leveämmät sarvet kuin omassa, ja tilaa mopon päällä hyvin.
Kun tehoa ei ole liikaa, pyörän ominaisuudet riittää takuuvarmasti aika kovatasoisellekin kuskille (paitti nasse-sedälle :D).
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Juha_K - 02.10.12 - klo:11:00
Jarruilta ei varmaan niin hirveästi vaadita, koska vauhdit on suhteellisen maltilliset.
Kuinka paljon noi ehtii kelaamaan vauhtia Alastaron pääsuoralla? Sillä vaan, että jos ja kun vauhdit jää maltillisiksi, niin miksi ei pitäisi koulutusta Ahvenistolla? On siellä kaiteet, mutta kai siellä silti koulutuksen voisi vetää? Radan sijainti olisi hieman parempi kuin esim. Kemora ja Motopark.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Vuorela - 02.10.12 - klo:11:30
Hienoa olisi jos koulutusta saisi kohtuulliseen hintaan kaikilla neljällä radalla. Etenkin ajolinjojen opetus näillä pyörillä olisi hyvää oppia. Ahveniston ajolinjoista en koe olevan vastaavaa hyötyä, kun ei siellä tule ajettua. Etenkin botnialla olisi mukava päästä ajamaan uuden lenkin myötä.

Jonkun muotoinen koulutuskausikortti neljästä päivästä eri radoilla? Pitäisi vaan sitten jollain ilveellä saada mahdutettua omaan kalenteriin. Saisi taas vaikka isommat järjestäjät katettua kuluja ennen kauden alkua, jos koulutukset tulisi myyntiin vaikka vuoden vaihteen jälkeen.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: app - 02.10.12 - klo:11:39
Motoparkissa sain 150 tasan takasuoralla (Juniori veti muistaakseni 152, ja pasipluskin tais vetää yksikön yli. Alastarossa sai juniori jotain 135.
Kyllä tuolla vauhti riittää niin, ettei kovinkaan moneen mutkaan päässe keventämättä tai jarrutta menemään.
Olisi todella loisto juttu jos tulisi tilaisuus viilata linjat, ja paljon muutakin lähemmäs oikeata jokaisella radalla. Ahvenistosta pidän itse, mutta on ne kaiteet vaan sellainen juttu, ettei sinne kannattane yrittää kurssia. Ne radat joilla kisataan on toivelistalla minullakin.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: MarkoL - 02.10.12 - klo:12:22
Jarruilta ei varmaan niin hirveästi vaadita, koska vauhdit on suhteellisen maltilliset.
Kuinka paljon noi ehtii kelaamaan vauhtia Alastaron pääsuoralla? Sillä vaan, että jos ja kun vauhdit jää maltillisiksi, niin miksi ei pitäisi koulutusta Ahvenistolla? On siellä kaiteet, mutta kai siellä silti koulutuksen voisi vetää? Radan sijainti olisi hieman parempi kuin esim. Kemora ja Motopark.

Just just.
Matopurkkiin vaan, ei olis pohjosen pojillakaan niin pitkät matkat.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Juha_K - 02.10.12 - klo:12:59
^Etelässä on kuulemma enemmän asukkaita. ;D
Mutta joo, ei toi Ahvenisto palvele ajolinjojen suhteen. Sieltä vaan voisi saada edullisemmin vuokrattua radan, tai sitten ei...
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: nopea57 - 02.10.12 - klo:13:46
Tämähän alkaa kuulostamaan melkeinpä houkuttelevalta tavalta maistella kyykkypyörän ominaisuuksia. Kyllä uskoisin porukkaa löytyvän talven mittaan. Näyttää olevan pro-kuskeillakin kiinnostusta ja itseä kyllä kiehtoo ainakin kokeeksi harjoittelu noilla vauhdeilla itselle oudolla laitteella. Ja kun kaikilla on sama, niin on helpompi ottaa mallia muista.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Fasu - 02.10.12 - klo:14:18
Tämähän alkaa kuulostamaan melkeinpä houkuttelevalta tavalta maistella kyykkypyörän ominaisuuksia. Kyllä uskoisin porukkaa löytyvän talven mittaan. Näyttää olevan pro-kuskeillakin kiinnostusta ja itseä kyllä kiehtoo ainakin kokeeksi harjoittelu noilla vauhdeilla itselle oudolla laitteella. Ja kun kaikilla on sama, niin on helpompi ottaa mallia muista.
Vaikka olis kauden ainoa ratapäivä,niin sekaan vaan,eihän tuota tilaisuutta voi olla käyttämättä. Kohta ootellaan niinkun Joulupukkia!
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: wehna - 02.10.12 - klo:23:13
Oho! Ompas aiheella kiinnostusta, hyvä!

Toi cebari on hyvä peli ja rahkeet loppuu ensin kuskista, sitten vasta pyörästä. Motoparkki alle 2.00, kemora alle 1.35, alastaro alle 1.50 ja siinä onkin hommaa monelle. Mutta toi on teille kaikille mahdollista. Tosi harvalla on ikävä kyllä mahdollisuuksia ajaa motoparkissa 1.25 vaikka ottaisi avaruusraketin.

Ette te huonoja ole, mutta toi ajaminen vaatii oikeasti täsmällisyyttä ja tarkkuutta. Sitä ei vaan ikinä opi (tai ainakin se kestää vuosia), jos ajelee hurua ja katsoo maisemia. Tonnisella kun tuuppaa kunnolla ja tulee oho-tilanne, niin pyörä on niin kaukana metsässä, ettei jaksa takaisin kävellä.

Tolla cebarilla pitää kuormittaa ajotaitoa, että pääset mihinkään. Homma on ihan yhtä vaikeaa kuin tonnisilla, mutta tuskin menee nurmikolta ulos jos tulee virhe. No se mainospuheista ja siirrytään käytäntöön...

Teen suunnitelmaa 10-15 pyörän tapahtumista. Sen verran asiaa on mietitty, että saadaan yksilöllistä koulutusta kaikille.

-K-
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: qazwsx - 04.10.12 - klo:19:29
Oliskohan noissa koulutuksissa hyötyä jostain langattomasta kypäräpuhelinsetistä? Jolloin vois kommentoida ja neuvoa ajon aikana koulutettavaa.
 En tiedä noiden kantavuuksista mutta tollainen vois olla hyvä. Tämä tuli vain mieleen ja en tiedä jos mahdollista ja olisko tuossa ideaa?
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: app - 04.10.12 - klo:19:59
Hähää!!! Ritari ärrä vauhdissa  stoppie_gif
http://kaken.1g.fi/kuvat/IMG_6761.jpg
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: jarska - 04.10.12 - klo:20:32
Oliskohan noissa koulutuksissa hyötyä jostain langattomasta kypäräpuhelinsetistä? Jolloin vois kommentoida ja neuvoa ajon aikana koulutettavaa.
 En tiedä noiden kantavuuksista mutta tollainen vois olla hyvä. Tämä tuli vain mieleen ja en tiedä jos mahdollista ja olisko tuossa ideaa?

Minusta olis hyvä idea.
Kiva kun sais korjaukset ja kommentit myös suoraan ajossa, eikä kaikkee palautetta vasta varikolla.
Ainut vaan et kuka niitä viittii/ehtii ropailla pottaan, kun yleensä vaatii jonkin verran asentamista ja häiritteekö ajamista kun Wehnä mylvii korvaan kesken kurvin.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: qazwsx - 04.10.12 - klo:21:56
Toi ajatus tuli vain mieleen saunoessa, ja kirjoitin sen tossa ekaan ketjuun kun tuli mieleen. Tuli itteasiassa mieleen jutusta jossa kaveri oli näyttämäässä linjoja ja olis tehny mieli huutaa että aja nyt vähän hiljempaa että pysyy perässä :)
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: carbon - 04.10.12 - klo:22:05

   Olen tossa aihetta lueskellut ja mielenkiintoiseksi todennut. Mukana oon ! Vähän samanlainen konsepti vois olla motojysky enduropyörineen. Hänellä on parisenkymmentä
huippumopoa varusteineen. Kaikki tehdään alusta loppuun. Oon siellä ollut 4-5 kertaa. Suosittelen.
Noista kypäräpuhelimista: Olen menossa talvella salaa harjoittelemaan ja sen jälkeen Wehnä huutaa " Älä Carbon jätä, älä jätäääää..." heh heh.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: app - 07.10.12 - klo:14:34
Juniori oppi yhden päivän aikana "päätä peiliin" idean. Ensimmäisellä setillä istui keskellä mopoa, ja siiitä vaan sitten wehnän opastamana tekniikkaa haltuun.
http://kaken.1g.fi/kuvat/IMG_7340.jpg
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Jukka_R - 08.10.12 - klo:08:38
Mutta joo, ei toi Ahvenisto palvele ajolinjojen suhteen. Sieltä vaan voisi saada edullisemmin vuokrattua radan, tai sitten ei...

Tai sitten ei. Toiseksi kallein rata Suomessa.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Juha_K - 08.10.12 - klo:09:26
Mutta joo, ei toi Ahvenisto palvele ajolinjojen suhteen. Sieltä vaan voisi saada edullisemmin vuokrattua radan, tai sitten ei...

Tai sitten ei. Toiseksi kallein rata Suomessa.

Paljon mahdollista, mutta käytännössä ainoa rata, joka ei ole keskellä ei mitään.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Jukka_R - 08.10.12 - klo:10:59
Mutta joo, ei toi Ahvenisto palvele ajolinjojen suhteen. Sieltä vaan voisi saada edullisemmin vuokrattua radan, tai sitten ei...

Tai sitten ei. Toiseksi kallein rata Suomessa.

Paljon mahdollista, mutta käytännössä ainoa rata, joka ei ole keskellä ei mitään.

No kyllä se melkein keskellä on sitä ei-mitään ja siksi siellä ei voi ajaa vähääkään metelöivimmillä ajopeleillä. En tähän hätään muista sen kauppalan nimeä, Tampereen ja Helsingin välimaastossa kuitenkin.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Juha_K - 08.10.12 - klo:11:05
Mutta joo, ei toi Ahvenisto palvele ajolinjojen suhteen. Sieltä vaan voisi saada edullisemmin vuokrattua radan, tai sitten ei...

Tai sitten ei. Toiseksi kallein rata Suomessa.

Paljon mahdollista, mutta käytännössä ainoa rata, joka ei ole keskellä ei mitään.

No kyllä se melkein keskellä on sitä ei-mitään ja siksi siellä ei voi ajaa vähääkään metelöivimmillä ajopeleillä. En tähän hätään muista sen kauppalan nimeä, Tampereen ja Helsingin välimaastossa kuitenkin.

Tässä oli puhe edelleen noista cebareista, jotka vakioröörillä pitävät aika mietoa mekkalaa. On se vähän eri meneekö matkaan 40min vai 3h suuntaansa...
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Jukka_R - 08.10.12 - klo:12:14
Tässä oli puhe edelleen noista cebareista, jotka vakioröörillä pitävät aika mietoa mekkalaa. On se vähän eri meneekö matkaan 40min vai 3h suuntaansa...

Toki ja on myös merkitystä meneekö ulosajon jälkeen pehmeälle tai vähemmän pehmeälle hiekalle vai suoraan kaiteisiin. Itse valitsen hiekan. Alastarolla olen ajanut pikkaisen vähemmän kierroksia kuin Ahvenistolla. Ahvenistolla olen kerran ajanut radalta ulos (sateella) ja päädyin metsään kahden puun väliin (onneksi menin ulos siinä, melkein missä tahansa muualla olisin mennyt kaiteisiin). Alastarolla olen ajanut radalta ulos kymmeniä kertoa enkä kertaakaan ole kaatunut tai törmännyt edes puihin. Motoparkissakin olen ajanut lukuisia kertoja ulos, viimeksi syyskuussa samassa kisassa kahdesti, kaatumatta tai törmäämättä mihinkään. CBR:llä olen ajanut niin Ahvenistolla, Kemoralla kuin Motoparkissakin ja kyllä niilläkin kaiteisiin asti yltää ja sen jälkeen pipi on isompi ja lasku suurempi. Polkupyörälläkään en uskaltaisi ajaa Ahvenistolla omaa kovaa, sen verran jyrkkä on alamäki.

Kerrotko mikä on paikkakunta josta on Ahvenistolle 40 min matka, mutta Alastarolle, Botniaringille, Kemoraan tai Motoparkkiin 3h matka (oletan, että liikkuminen tapahtuu omalla moottoriajoneuvolla, ei esim. linja-autolla tai kävellen)?

Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: app - 08.10.12 - klo:12:25
Ahvenisto on liian vaarallinen rata moottoripyörille. Ei sinne voi järjestää tätä kurssia, jos haluaa paikalle ne 10-15 koulutettavaa. Meidän perheestä vähintään 50% jäisi pois, mikäli Ahvenistolla järjestettäisiin. Ja kun siellä ei kilpailla, menisi hukkaan osa koulutuksesta jo senkin takia, että kokemusperäisesti voin sanoa Motoparkin kurssin antaneen paljon hyötyä isolla pyörällä sinne mennessä seuraavan kerran.

Itse myös satuin menemään nurin hyvässä paikassa, mutta mopo oli rengasvallissa, ja itse jäin ihan siihen juurelle. Vauhtimutkissa on Apparalla joka kohdassa teräskaide vastassa jos kaadut.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Juha_K - 08.10.12 - klo:12:27
Tässä oli puhe edelleen noista cebareista, jotka vakioröörillä pitävät aika mietoa mekkalaa. On se vähän eri meneekö matkaan 40min vai 3h suuntaansa...

Toki ja on myös merkitystä meneekö ulosajon jälkeen pehmeälle tai vähemmän pehmeälle hiekalle vai suoraan kaiteisiin. Itse valitsen hiekan. Alastarolla olen ajanut pikkaisen vähemmän kierroksia kuin Ahvenistolla. Ahvenistolla olen kerran ajanut radalta ulos (sateella) ja päädyin metsään kahden puun väliin (onneksi menin ulos siinä, melkein missä tahansa muualla olisin mennyt kaiteisiin). Alastarolla olen ajanut radalta ulos kymmeniä kertoa enkä kertaakaan ole kaatunut tai törmännyt edes puihin. Motoparkissakin olen ajanut lukuisia kertoja ulos, viimeksi syyskuussa samassa kisassa kahdesti, kaatumatta tai törmäämättä mihinkään. CBR:llä olen ajanut niin Ahvenistolla, Kemoralla kuin Motoparkissakin ja kyllä niilläkin kaiteisiin asti yltää ja sen jälkeen pipi on isompi ja lasku suurempi. Polkupyörälläkään en uskaltaisi ajaa Ahvenistolla omaa kovaa, sen verran jyrkkä on alamäki.

Kerrotko mikä on paikkakunta josta on Ahvenistolle 40 min matka, mutta Alastarolle, Botniaringille, Kemoraan tai Motoparkkiin 3h matka (oletan, että liikkuminen tapahtuu omalla moottoriajoneuvolla, ei esim. linja-autolla tai kävellen)?

Pienellä sisälukutaidolla saattaa huomata, että paikkakunta on Tampere ;) Varmaan itsekin tiedät, että Alastaro on aika hyvin buukattu, eikä sieltä saa pienellä varoitusajalla kovin helposti vuoroja, Ahvenistolta taas voisi saada hieman helpommin. Saattaisi vaan olla helpompaa saada osallistujia, kun rata olisi lähempänä isompia kaupunkeja, ei muuta. Jatkakaa...

edit. Ei tosiaan palvele ajolinjojen suhteen, mutta joku alkeisratakurssi tms, jossa vauhti ei vielä päätä huimaa.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Jukka_R - 08.10.12 - klo:13:08
Tässä oli puhe edelleen noista cebareista, jotka vakioröörillä pitävät aika mietoa mekkalaa. On se vähän eri meneekö matkaan 40min vai 3h suuntaansa...

Toki ja on myös merkitystä meneekö ulosajon jälkeen pehmeälle tai vähemmän pehmeälle hiekalle vai suoraan kaiteisiin. Itse valitsen hiekan. Alastarolla olen ajanut pikkaisen vähemmän kierroksia kuin Ahvenistolla. Ahvenistolla olen kerran ajanut radalta ulos (sateella) ja päädyin metsään kahden puun väliin (onneksi menin ulos siinä, melkein missä tahansa muualla olisin mennyt kaiteisiin). Alastarolla olen ajanut radalta ulos kymmeniä kertoa enkä kertaakaan ole kaatunut tai törmännyt edes puihin. Motoparkissakin olen ajanut lukuisia kertoja ulos, viimeksi syyskuussa samassa kisassa kahdesti, kaatumatta tai törmäämättä mihinkään. CBR:llä olen ajanut niin Ahvenistolla, Kemoralla kuin Motoparkissakin ja kyllä niilläkin kaiteisiin asti yltää ja sen jälkeen pipi on isompi ja lasku suurempi. Polkupyörälläkään en uskaltaisi ajaa Ahvenistolla omaa kovaa, sen verran jyrkkä on alamäki.

Kerrotko mikä on paikkakunta josta on Ahvenistolle 40 min matka, mutta Alastarolle, Botniaringille, Kemoraan tai Motoparkkiin 3h matka (oletan, että liikkuminen tapahtuu omalla moottoriajoneuvolla, ei esim. linja-autolla tai kävellen)?

Pienellä sisälukutaidolla saattaa huomata, että paikkakunta on Tampere ;) Varmaan itsekin tiedät, että Alastaro on aika hyvin buukattu, eikä sieltä saa pienellä varoitusajalla kovin helposti vuoroja, Ahvenistolta taas voisi saada hieman helpommin. Saattaisi vaan olla helpompaa saada osallistujia, kun rata olisi lähempänä isompia kaupunkeja, ei muuta. Jatkakaa...

edit. Ei tosiaan palvele ajolinjojen suhteen, mutta joku alkeisratakurssi tms, jossa vauhti ei vielä päätä huimaa.

Tampere-Jurva 1h 56 min
Tampere-Alastaro 1h 4 min
Tampere-Hämeenlinna 45 min
Tampere-Motopark 2h 34 min
Tampere-Veteli 2h 37 min

Voisin siis olettaa, että muut radat 3h, Ahvenisto 40 min, on hieman liioiteltu. Samoin se, että Ahvenisto olisi halpa tai että Ahvenistolta saisi vapaita vuoroja helpommin kuin Botniaringiltä, Kemoralta tai Motoparkista. Alastaronkaan suhteen se ei ole mikään ongelma, itse muistaakseni 15 kokonaista päivää varasin tulevalle kaudelle. 

Alkeiskurssin vetämiseen se on sopiva paikka. Samoin on Prisman tai K-Raudan parkkipaikka jonne matkaa minulla 2 min (kävellen) ja muille radoille kävelemällä on matkaa tuhatkertainen määrä vähintään (Ahvenistolle 1.500 min ilman vessa- ja ruokataukoja). K-Raudan parkkipaikka on vapaa joka ilta ja hinnaltaan aika edullinen (0 euroa). Siksi annan oman ääneni viereiselle parkkipaikalle jonne voin tipahtaa suoraan sängystä. Sängystäni 20 km säteellä asuu moninkertainen määrä ihmisiä tamperelaisiin nähden, joten sekin vielä puoltaisi parkkipaikkaa.
Otsikko: Vs: Ajokoulutus CBR 250
Kirjoitti: Juha_K - 08.10.12 - klo:13:32
Tampere-Jurva 1h 56 min
Tampere-Alastaro 1h 4 min
Tampere-Hämeenlinna 45 min
Tampere-Motopark 2h 34 min
Tampere-Veteli 2h 37 min

Voisin siis olettaa, että muut radat 3h, Ahvenisto 40 min, on hieman liioiteltu. Samoin se, että Ahvenisto olisi halpa tai että Ahvenistolta saisi vapaita vuoroja helpommin kuin Botniaringiltä, Kemoralta tai Motoparkista. Alastaronkaan suhteen se ei ole mikään ongelma, itse muistaakseni 15 kokonaista päivää varasin tulevalle kaudelle.  

Alkeiskurssin vetämiseen se on sopiva paikka. Samoin on Prisman tai K-Raudan parkkipaikka jonne matkaa minulla 2 min (kävellen) ja muille radoille kävelemällä on matkaa tuhatkertainen määrä vähintään (Ahvenistolle 1.500 min ilman vessa- ja ruokataukoja). K-Raudan parkkipaikka on vapaa joka ilta ja hinnaltaan aika edullinen (0 euroa). Siksi annan oman ääneni viereiselle parkkipaikalle jonne voin tipahtaa suoraan sängystä. Sängystäni 20 km säteellä asuu moninkertainen määrä ihmisiä tamperelaisiin nähden, joten sekin vielä puoltaisi parkkipaikkaa.

Näin on  popcorn_gif
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020