MP-Rata

MP-RATA => Radalla => Aiheen aloitti: jarska - 30.09.12 - klo:11:38

Otsikko: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: jarska - 30.09.12 - klo:11:38
Kausi paketissa, vaikka mieli teki vielä eilen lähteä Kemoralle, en uskaltanut ja mieluummin mopo ehjänä naftaliiniin.

Yritin ynnäillä omia ratapäiviä ja pääsin johki 25-27 päivään, voi olla hieman alle tai vähän yli.
Jokatapauksessa ihan riittävästi ja jos Luoja suo niin ens kaudella taas. airrev_1 bike_leaning
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Streethawk - 30.09.12 - klo:11:47
Taisi tulla kaikkiaan parit kisat mukaan lukien vain 9 ratapäivää. Sen kyllä huomasi ettei se ajo sitten kulkenut ollenkaan, kun vertaa viime vuoden reiluun 30 ratapäivään. Jos ei ole rahaa ajaa kunnolla, niin voi olla että ensi kaudella ei tule edes yhdeksää ratapäivää. Vähän turhaa touhua (nykyjään) käydä vaan muutama kerta fiilistelemässä.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: jk0 - 30.09.12 - klo:11:55
Ennen kauden alkua asetin tavoitteeksi n. 20 ratapäivää ja kaikilla Suomen radoilla käymisen (ennen tätä kautta ratakokemusta 6 päivää). No, kumpikaan noista ei kyllä täyttyny kun lomat jäi taas pitämättä. Ratapäiviä tais kertyä 13 ja Botniaring jäi käymättä. Sentään kierrosajoissa pääsin sellasiin aikoihin mitä ennen kesää ajattelin, ens kesänä sit taas  airrev_1
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: qazwsx - 30.09.12 - klo:12:05
15 taisi tulla tälle ekalle kesälle radalla.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: slowrider - 30.09.12 - klo:12:23
23 ratapäivää tuli näin eka kaudelle. Motopark jäi valitettavasti kokeilematta, mutta muuten pääsi joka radalla ajamaan. Jos ensi kesälle saisi vähän tasasemmin noita ajoja ettei tulisi usean viikon taukoja ajoon.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Cat - 30.09.12 - klo:12:36
vaivaiset 6 kertaa tuli käytyä. 3x alastarolla, 2x kemoralla ja ahvenistolla kerran.

Mutta ens kesänä kun ei enää armeija sotke kuvioita niin uskoisin että meikäläinen tuolla radoilla pyörii..
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: app - 30.09.12 - klo:13:21
Paha laskea päiviä, kun seassa on tusina sellaisia, joissa ajoin kymmenkunta tai ei yhtään kierrosta. Täysiä päiviä, joissa useita kokonaisia settejä lopulta ehkä reilu kymmenen. Kierroksia sain aivan liian vähän odotuksiin nähden, mutta (mitenköhän tämän nyt muotoisisi  ???) tehokasta oli harjoittelu..

Ajoni oli tietenkin erittäin seesteistä ja varmaa. Riskejä tällainen keski-iässä rata-ajon pariin tullut harrastaja ei enää luonnollisestikaan lähde ottamaan, vaan teemana on rauhallinen nautiskelu. Kaiken maailman reikäpäitä tuolla radoilla kuljeskeleekin. Joiku roti niille pitäis saada!!!  >:(
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: sakrile - 30.09.12 - klo:14:36
Kymmenen ratapäivää/iltaa,kaikki alastarossa.Jospa ens kesänä uskaltautuis kauemmaksikin mp_rata.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Pete - 30.09.12 - klo:16:05
Kymmenen ratapäivää kertyi kesän aikana ja noista Ahvenistolla puolet. Ekaa kertaa saman kesän aikana kaikilla viidellä radalla joten siihen voi olla tyytyväinen.  Muutoin voi olla tyytyväinen saldoon, mutta motoparkin keikka jäi vaan 5 kierroksen mittaiseksi. Aiempina kesinä ratapäiviä on tullut 4-7.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: mako - 30.09.12 - klo:16:55
noin 18 ratapäivää/iltaa tuli ajeltua alastaroa + 1 päivä botnialla .kemora ainut joka  vieläkin korkkaamatta. mp tuen kausikortti oli ,mut ei onnistunut enempää ku 8 heidän päivää.ihan en päässy kawalla tavoitteeseen ,mut parannusta tuli 1.7 sekkaa alastarolla. ny o kawa myyty ja ens kesänä hontalla kohti uusia haasteita .saas nähdä paljon tulee pataan vakio hondalla suht hyvä alustaiseen kawaan verrattuna .hondas vajaa 600km mittarissa uskaltaakohan sil edes ajaa ,ku kawaa ei tarttenu paljo säälii ,se vaan heitti selästä sit ku tuli käskytettyy liikaa  :-*
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: pekkaärrä - 30.09.12 - klo:17:21
Kauden saldoksi jää 11 kertaa radalla, pääosin Alastarolla (6) ja Ahvenistolla (4).
Botniaring jäi yhteen kertaan, etelärannikolta katsottuna se on kaukana.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Waille - 30.09.12 - klo:17:25
Ennen kauden alkua laitoin tavotteksi vähintään kymmenen ratapäivää, kun edellisellä kaudella oli saldoksi tullut 12. Tavoite jäi kuitenkin saavuttamatta ja kauden 2012 saldoksi tuli kuus päivää, joista yks päivä Alastarolla ja viis Kemoralla. Syynä tähän oli se että olin päättänyt etten enää uskalla riskeerata alkuperäisiä katteita. Kun sitten vihdoin olin saanu kuitukatteet tilattua ja asennettua ja pääsin ensimmäistä kertaa radalle, elettiin jo heinäkuun loppupuoliskoa. Myös katukelvottoman mopon kuljettaminen pelipaikoille puutteellisella kuljetuskalustolla aiheutti omat haasteensa.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Vuorela - 30.09.12 - klo:19:33
29 päivää, joista kolmas osa jäi ajomäärältään hyvin vähäisiksi, joko kelin (oma saamattomuus sateessa ajamiseen), teknisten ihmettelyiden tai oman terveyden tilan takia.

Kausi alkoi 27.4. Kemoralla ja päättyi 16.9. Alastaroon. Väliin mahtui pari pidempää taukoa ratailusta solisluun kuntoutuksen takia.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Tomppa - 01.10.12 - klo:16:40
Tuli kalenteri selattua läpi ja 17 ratapäivää joissa ollut paikalla niistä kait 2 sellasia et en ajanu ollenkaan (satoi) lisäksi 2 kerhokisaa ja yksi YCC kisa.
Erikoista että toukokuussa 7 ratapäivää! Eli toukokuu 7, kesä 1, heinä 4 , elo 3, syys 2!
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: DrPaiN - 01.10.12 - klo:21:13
5 kertaa, kerta jokaisella radalla...
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Pete_L - 02.10.12 - klo:01:25
7 ajopäivää kerty tälle kaudelle. 6 kemorassa ja 1 botnialla.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Nitrous - 02.10.12 - klo:07:54
Alle 20 ratapäivää, joista 4 koulutuksen vetämistä, joten ei hirveesti jäänyt päiviä omalle kehitykselle.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: app - 02.10.12 - klo:09:55
Alle 20 ratapäivää, joista 4 koulutuksen vetämistä, joten ei hirveesti jäänyt päiviä omalle kehitykselle.

Erinomainen tulos silti. Jäin hiukan vähemmille päiville kuin sinä, varsinkin Kemora meni aivan pilailuksi, ja viimeisen reissun ajat datalogger päätti pitää sisuksissaan, joskin merkittävää petrausta tuskin oli.
Mutta kyllä me Nitrous kevään tavoitteemme lunastettiin. Mulla meni hiukan täpärämmälle se Alastaron tavoite 1.25, mutta viimeisenä päivänä puristin sentään kiinni parin kymmenyksen vajeella. Ja kuten on tullut jo liiankin selvästi esille monen tuutin kautta, yritin alle vielä viimeisillä kierroksilla.
Toivottavasti ei sadepilvet seuraa yhtä tiiviisti tulevana kesänä.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Kuulapää - 05.10.12 - klo:23:02
Meni vähän munilleen tämä vuosi kehityksen ja odotusten kannalta. Noin 10 päivää tuli käytyä radalla, joista muutaman sade pilasi. Viimeisenä päivänä (16.9) Alastarolla oli lippu nopeaan ryhmään ja ajo täysin hukassa. Ekan setin kostea läntti kakkosmutkassa ei auttanut yhtään. Oli nimittäin semmoinen sivuluisu, että ei toisten enään kiitos. Jäi päivä neljän kierroksen mittaiseksi. Yhen kierroksen sain chronoon ja se näytti 1:37. Jäin suosiolla pois nopeampien jaloista keskiryhmän vauhdeillani ja kaivoin nenää loppu päivän.
Se on jännä, että toukokuussa meno oli ihan erillaista. Silloin tuli Alastaron uudet enkatkin omalla pyörällä. Syksyä kohden meno muuttui totaalisesti ja asfalttia raapi enemmän jalkatapit kuin polvipalat, vaikka miten yritin mielestäni roikkua. Luottoa pyörään ei ollut yhtään.
Ensi vuonna jatketaan. Ehkä samalla pyörällä, ehkä toisella.


Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: eri-ernesti - 05.10.12 - klo:23:29
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: jarska - 06.10.12 - klo:00:15
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.

Yrittäjän retku ollu jo kohta 16v, ei kesälomia koko aikana, joten otan päivän sieltä, päivän täältä aina kun mahdollista.
Jotenki kummasti otettua aikaa on löytyny ratapäivien aikaan enempi.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: MarkoL - 06.10.12 - klo:01:57
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.

Sammaa olemma iheteelly.
Koneistajana ei pysty lähtee keske viikon, ja vimoset päivät viikolla pitää tehä joko ennakkoon tai takas.
Tällä hetkellä olen ilonen/tyytväinen että sain "edes" tuon minkä sain kesässä aikaan.
Ja enskesänä arkipäivät mennään pekkasilla tms.
Eli takkiin tulee,ja isosti, muttei tuokaan uutinen ole.
Mut pakko on radalle päästä, tavalla tai toisella...
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Nitrous - 06.10.12 - klo:10:11
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.

Yrittäjän retku ollu jo kohta 16v, ei kesälomia koko aikana, joten otan päivän sieltä, päivän täältä aina kun mahdollista.
Jotenki kummasti otettua aikaa on löytyny ratapäivien aikaan enempi.

Johon kesään mahtuu vajaa parikymmentä viikonloppua = 40 päivää, eli kyllä jo niistä saa kertymään vaikka ei viikolla pääsisikään. Jos juhannuksenakin ajaa eikä ryyppää, tulee siine helposti se kolme päivää ajoo. ;)
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Vuorela - 06.10.12 - klo:10:50
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.

Viisi kuukauttahan noita ratapäiviä kesässä on. Jo viikonloppuina kerkiää vaikka kuinka paljon. Arkena pääsee radalle jos on lomaa tai sisään tehtyjä tunteja. Itse ole aiemmin tehnyt kevät talvella sisään +100h joita sitten olen käyttänyt vapaina harrastuksiin. Toissa kesänä tuli pidettyä lomat pieninä pätkinä sopivien ratapäivien aikaan.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: slowrider - 06.10.12 - klo:10:51
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.

Raksalla laatoitushommissa ja pidin talviloman/kesäloman/pekkaset/omatlomat jne päivän parin pätkissä kesällä :) Eli varsinaista pidempää kesälomaa en pitänyt ollenkaan. Ainakin pienessä firmassa se jopa helpommin järjestettävissä kun normaali 4vk loma putkeen. Nyt sit taas aikaa ois pakkolomilla vaikka muille jakaa :) Nyt ku ois se enduro/crossi...
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Tango - 06.10.12 - klo:19:47
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa?

Mietin, kehtaako tänne kirjoittaakaan, mutta olkoon. Olen ammattikorkeakoulussa tekniikan alalla yliopettajana. Opetus päättyy ennen vappua ja alkaa taas syyskuun alussa. Talvi on sitten tiiviimpi, vain muutama lomaviikko (1 syys, 2 joulu ja 1 hiihto).  :)

Nuorena miehenä tein rankemmin töitä, mutta vähän yli nelikymppisenä vaihdoin alaa. Tämä on ammatinvalintakysymys; hyvistä opettajista on pulaa joka alalla.  welcome_1
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: murmela - 06.10.12 - klo:20:37
v**un v***u, naputtelin pitkän 2012 recap viestin ja sit back vittujee...
No mut lyhkäsesti:
Älkää v***u ulisko että ei pysty vetään nii paljo ratapäiviä ku haluais. Kyl pystyy jos vaan haluaa. Loput on ihan turhaa itselleen selittelyy. Priorisoikaa, siit se lähtee. Jos ette haluu priorisoida, nii olkaa sit ajamatta, mut älkää v***u iniskö.
Kausi oli ihan v**un jees. Kehitystä onnettomasti sen takia ett meni taas iha vaan ajeluks. Ratapäiviä joku kolkyt niinku edellisinäkin vuosina. Oma vauhti lähenee jotai nopeen ryhmän keskitasoo.
Positiivista oli huomata muitten ajosta ja datasta ett vaik vetää ihan päin v***ua niin ajat on silti harrastelijatasolla "kovia". Joten antaa lohtua omien tulevien sekunttien metsästykseen.
Oma ajorutiini rupee oleen sillä tasolla ettei mikään vieras mopo, tai tilanne tai kaato vaikuta yhtään mitään. Pystyy nollateholla vetään omaa enkkavauhtii. Ja pysty vaihtaan ajotyylii ja ajolinjaa kesken kauden, ja muutaman päivän treenillä omat enkat.
Ens kaudelle vois asettaa taas saman päätavotteen, eli enemmän hyötyajoo vähemmän huviajoo. Ja sit vuoden päästä taas ett jep jep...
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Vuorela - 06.10.12 - klo:23:20
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa?

Mietin, kehtaako tänne kirjoittaakaan, mutta olkoon. Olen ammattikorkeakoulussa tekniikan alalla yliopettajana. Opetus päättyy ennen vappua ja alkaa taas syyskuun alussa. Talvi on sitten tiiviimpi, vain muutama lomaviikko (1 syys, 2 joulu ja 1 hiihto).  :)

Nuorena miehenä tein rankemmin töitä, mutta vähän yli nelikymppisenä vaihdoin alaa. Tämä on ammatinvalintakysymys; hyvistä opettajista on pulaa joka alalla.  welcome_1

Toistaiseksi paras mainospuhe opettajan hommista.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: juice09 - 06.10.12 - klo:23:57
mekäläinen työskentelee edustajana, ja työajat on melko väljät, kesäloman pidän pätkissä ja talviloman siirrän kesälle, tällai sitä saa puljattua ja sovitettua sen 20 päivää.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Pete_L - 07.10.12 - klo:10:51
v**un v***u, naputtelin pitkän 2012 recap viestin ja sit back vittujee...
No mut lyhkäsesti:
Älkää v***u ulisko että ei pysty vetään nii paljo ratapäiviä ku haluais. Kyl pystyy jos vaan haluaa. Loput on ihan turhaa itselleen selittelyy. Priorisoikaa, siit se lähtee. Jos ette haluu priorisoida, nii olkaa sit ajamatta, mut älkää v***u iniskö.
Kausi oli ihan v**un jees. Kehitystä onnettomasti sen takia ett meni taas iha vaan ajeluks. Ratapäiviä joku kolkyt niinku edellisinäkin vuosina. Oma vauhti lähenee jotai nopeen ryhmän keskitasoo.
Positiivista oli huomata muitten ajosta ja datasta ett vaik vetää ihan päin v***ua niin ajat on silti harrastelijatasolla "kovia". Joten antaa lohtua omien tulevien sekunttien metsästykseen.
Oma ajorutiini rupee oleen sillä tasolla ettei mikään vieras mopo, tai tilanne tai kaato vaikuta yhtään mitään. Pystyy nollateholla vetään omaa enkkavauhtii. Ja pysty vaihtaan ajotyylii ja ajolinjaa kesken kauden, ja muutaman päivän treenillä omat enkat.
Ens kaudelle vois asettaa taas saman päätavotteen, eli enemmän hyötyajoo vähemmän huviajoo. Ja sit vuoden päästä taas ett jep jep...

Perhe, työ, muut harrastukset, lähin rata 230km  ja suomen "aurinkoinen ja lämmin kesä".....
Mä en saa ainakaan 30 ratapäivää kauteen vaikka miten priorisoisin...
Mutta näillä mennään  :)
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: late - 07.10.12 - klo:13:55
v**un v***u, naputtelin pitkän 2012 recap viestin ja sit back vittujee...
No mut lyhkäsesti:
Älkää v***u ulisko että ei pysty vetään nii paljo ratapäiviä ku haluais. Kyl pystyy jos vaan haluaa. Loput on ihan turhaa itselleen selittelyy. Priorisoikaa, siit se lähtee. Jos ette haluu priorisoida, nii olkaa sit ajamatta, mut älkää v***u iniskö.
Perhe, työ, muut harrastukset, lähin rata 230km  ja suomen "aurinkoinen ja lämmin kesä".....
Mä en saa ainakaan 30 ratapäivää kauteen vaikka miten priorisoisin...
Mutta näillä mennään  :)

No joo, priorisoimalla enkat reilut 20 ratapäivää sis. 4 kisaa vuonna 2011, sitä ennen 10-15 per kesä enemmän tai vähemmän säätämällä. Alkuvuodesta 2012 ihmettelin, kun ei meinannut yli kymmentä päivää saada mahtumaan kalenteriin sitten mitenkään, puhumattakaan kisoista. Sitten muistin, että 2011 priorisoin noin pari viikkoa kuopuksen sponssaamia isyysvapaita harrastukseen, joka auttoi kummasti. Valitettavasti ne on käytetty, lisääntyminen omalta osalta hoidettu (toivottavasti) ja nyt pitää priorisoida työ, jotta saa lainat maksettua, ja perhe, lapset kun tuppaa kasvamaan vauhdilla ja sitäkin on ihan kiva seurata muutenkin kuin videolta jälkikäteen. Varikolla kun on ihan v***n tylsää, jos sitä katsoo vaimokkeen ja polvenkorkusten näkökulmasta.

Eli "normaali" perheellinen, työssäkäyvä ei kovin helposti edes 20 päivää järkkäile, saati 30. Räärää nyt vaan sattuu olemaan suht vaativa laji, mitä tulee aikaan ja rahaan - perheelliselle ma-pe -palkolliselle esim. täyden sarjan ajaminen vaatisi kohtuuttomat järjestelyt jos sille perheellekin aikaa haluaa varata. Siinä suurin syy omaan lopettamispäätökseen, siinä sitä priorisointia kerrakseen. Seuraavassa elämässä sitten pitää aloitella jokunen vuosi aikaisemmin ja/tai eläkepäivillä körötellä bemarilla classic-sarjassa...

Vastauksena tuohon Murmelan avautumiseen, vaikka menee vähän filosofian puolelle. Kaikki ei pysty vaikka haluais, usko pois.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Jukka_R - 08.10.12 - klo:08:31
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa?

Kuukausia tuli vajaat viisi (toukokuun alusta syyskuun loppuun) ja ratapäiviä vajaa 50. Pyöritän erästä ratapäiviä järjestävää yhdistystä ja sen tytäryhtiötä, joten työnantaja sopivasti joustaa ratapäivissä. Toinen duuni on ihmisten ongelmien ratkomista ja kolmannessa astetta raadollisempaa ja ongelmien loppusiivousta.

Jos tinkii perhe-elämästä, säännöllisestä ja varmasta palkanmaksusta sekä ihmismäisestä asumisesta, niin ratoja voi kiertää vaikka läpi vuoden. Saarinen teki aikoinaan omat valintansa ja kiersi ruumisautollakin Eurooppaa mopo takakontissa ja söi tonnikalaa. Joku toinen toimi toisin. Jos ei ole riittävän nopea, täytyy tehdä valintoja. Jos taas on riittävän nopea (Räikkönen, Schumi, Rossi tai vaikkapa Häkkinen) niin hyvä elanto ja perhe-elämäkin onnistunee moottoriurheilun kylkiäisenä. Ehtii sitä sitten myöhemmin veneilemään siltoja päin (eräs formulakuski) tai ottamaan useista törkeistä rattijuopumuksista vankeustuomioita (edellä mainitun kuskin entinen kilpakumppani joka myöhemmin pärjäsi RR:ssä hyvin).

Hauskaa aikansa. Juuri nyt ei ole mitään erityisen kovaa poltetta päästä rataa kiertämään, katsotaan millainen mieli myöhemmin.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: murmela - 08.10.12 - klo:16:56
nyt pitää priorisoida työ, jotta saa lainat maksettua, ja perhe, lapset kun tuppaa kasvamaan vauhdilla ja sitäkin on ihan kiva seurata muutenkin kuin videolta jälkikäteen. Varikolla kun on ihan v***n tylsää, jos sitä katsoo vaimokkeen ja polvenkorkusten näkökulmasta.
Eli "normaali" perheellinen, työssäkäyvä ei kovin helposti edes 20 päivää järkkäile, saati 30.
Kaikki ei pysty vaikka haluais, usko pois.

Kyllä minä uskon että sinä priorisoit työtä/lainoja/perhettä/lapsia räärään edelle.
Se ei silti tarkoita sitä, etteikö kaikki voisi halutessaan priorisoida esim 30 päivää rääräätä kauteen, vaikka onkin työ/lainoja/perhe/lapsia.

Tuossa yksi esimerkki priorisoinnista:
"35-vuotias kemiläinen Petteri on eronnut kahden lapsen isä... Petteri työskentelee cnc-koneistajana ja otti BB:n takia töistään palkatonta vapaata..."
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: raukkis - 08.10.12 - klo:17:38
nyt pitää priorisoida työ, jotta saa lainat maksettua, ja perhe, lapset kun tuppaa kasvamaan vauhdilla ja sitäkin on ihan kiva seurata muutenkin kuin videolta jälkikäteen. Varikolla kun on ihan v***n tylsää, jos sitä katsoo vaimokkeen ja polvenkorkusten näkökulmasta.
Eli "normaali" perheellinen, työssäkäyvä ei kovin helposti edes 20 päivää järkkäile, saati 30.
Kaikki ei pysty vaikka haluais, usko pois.

Kyllä minä uskon että sinä priorisoit työtä/lainoja/perhettä/lapsia räärään edelle.
Se ei silti tarkoita sitä, etteikö kaikki voisi halutessaan priorisoida esim 30 päivää rääräätä kauteen, vaikka onkin työ/lainoja/perhe/lapsia.

Tuossa yksi esimerkki priorisoinnista:
"35-vuotias kemiläinen Petteri on eronnut kahden lapsen isä... Petteri työskentelee cnc-koneistajana ja otti BB:n takia töistään palkatonta vapaata..."

Eipä noiden priorisoimisten onnistuminen 30 ratapv/vuosi välttämättä ole halusta kiinni. Esim. ne lapset täytyy myös ruokkia, se on mielestäni jo vastuu- eikä enää valintakysymys. Myös ratojen sijainti vaikuttaa mahdollisuuksiin käydä harrastamassa, jos pelkästään radalle siirtyminen vaatii eestaas n.5h ajon, menee yhden ratapäivän toteuttamiseen koko päivä. Samoin mahdollisen paremman puoliskon/ lasten harrastukset ja niiden huomioiminen. Tai onhan se tietty prioisointia jos tuijottaa pelkästään omaa napaa. Alkaa niitä mahdollisuuksia ratapäiviin perheen puolesta järjestymään kun se lähtee kävelemään.

Se että esimerkissä joku shitbrotheriin haluava mielenterveysongelmainen tyrkky voi pitää palkatonta vapaata ja olla näkemättä lapsiaan silloin kun se mahdollisuus sillä sattuu olemaan, ei tarkoita että muut voisivat niin tehdä. Tai ainakaan että olisi järkevää.

No näistä asioista voi olla montaa mieltä, joskus on hyvä muistaa ettei kaikkien elämäntilanne ja sitäkautta mahdollisuudet ole samat. Vai onko kaikilla mahdollisuus pelkästään valinnoilla/priorisoimalla järjestää nizzassa synttärikemut 100 vieraalle...
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: poutis - 08.10.12 - klo:17:56
Ja etkös Murmela hinkkaa pääsääntöisesti Alastaroa? Se on hiukan eri asia jos voi mennä vähän illalla ajelemaan kun on rata kohtuu lähellä. Kyllähän niitä päiviä sillon tulee helposti..
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: qazwsx - 08.10.12 - klo:18:20
Toi etäisyys kotoa radalle vaikuttaa kyllä aika paljon tuossa priorisoinnissa. Mites on moniko aikoo priorisoida ittensä Espanjan radoille tänä talvea? Noin niin kuin vain esimerkkinä.
Jokatapauksessa kulunut kesä oli ratapäivineen yksi hienoimmista pitkään aikaan.
Milläköhän ilveellä sitä keksis jostain tarpeeksi rahaa että pääsis talvellakin priorisoimaan. ;)
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: murmela - 08.10.12 - klo:18:24
Ja etkös Murmela hinkkaa pääsääntöisesti Alastaroa? Se on hiukan eri asia jos voi mennä vähän illalla ajelemaan kun on rata kohtuu lähellä. Kyllähän niitä päiviä sillon tulee helposti..
Nimenomaan priorisoinnoin takia hinkkasin tällä kaudella Alastaroa.
Silloin kun tilanteeni oli nykysisestä eroava, niin priorisoinnin tuloksena oli ratapäiviä yhtä paljon, mutta alastaroa vähemmän.
Jos haluaisin priorisoida vielä lisää, niin tälläkin kaudella olisi ratapäiviä ollut enemmän.

Elämä on valintoja.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: JiiPee66 - 08.10.12 - klo:18:31
Ja etkös Murmela hinkkaa pääsääntöisesti Alastaroa? Se on hiukan eri asia jos voi mennä vähän illalla ajelemaan kun on rata kohtuu lähellä. Kyllähän niitä päiviä sillon tulee helposti..
Nimenomaan priorisoinnoin takia hinkkasin tällä kaudella Alastaroa.
Silloin kun tilanteeni oli nykysisestä eroava, niin priorisoinnin tuloksena oli ratapäiviä yhtä oli yhtä paljon, mutta alastaroa vähemmän.
Jos haluaisin priorisoida vielä lisää, niin tälläkin kaudella olisi ratapäiviä ollut enemmän.

Elämä on valintoja.

Murmela... taidat olla poliitikko, et kuuntele/ymmärrä mitä toiset sanovat, silti vänkäät joka asiassa vastaan.
Miksiköhän?
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: murmela - 08.10.12 - klo:19:24
Murmela... taidat olla poliitikko, et kuuntele/ymmärrä mitä toiset sanovat, silti vänkäät joka asiassa vastaan.
Miksiköhän?
Minusta taasen on aika huvittavaa että ensin toiset sanovat että priorisoivat muita juttuja kuin rääräätä.
Ja sitten perään toiset toteavat että räärään priorisointi on mahdotonta.
Miksiköhän?

Huvittavaa on myös ilmiö; oli aihe mikä tahansa, niin puskista suhisten ilmestyy paikalle aina muutama tyyppi joka toteaa;
- Oot väärässä
- Sä et voi sanoa noin
- Vänkäät joka asiassa
- Tai ainakin naamasi on Per-Looks luokkaa
- Jne..
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: app - 08.10.12 - klo:19:36
Minun oli tarkolitus priorisoida menemisiäni ja tekemisiäni tulevana talvena Espanjan reissuun mopon kera. Päädyin kuitenkin viettämään lomani Las palmasissa 16.9. Antoisa reissu kaiken kaikkiaan.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Vuorela - 08.10.12 - klo:20:54
Priorisoiko itsensä pariksi päiväksi Espanjaan vai ajaa koko kesän Suomessa. Yhtä helppo valinta kuin ennenkin. Lottovoitto auttaisi tässä kohtaa :).

Jostain poishan nämä ratapäivät aina on. Jokaisen oma asia mitä on valmis uhramaan tai järjestämään harrastuksen vuoksi. Aika turhaa vääntämistä, mutta mitäpä sitä muutakan tekisi tässä kohtaa vuotta.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: app - 08.10.12 - klo:21:03
Priorisoiko itsensä pariksi päiväksi Espanjaan vai ajaa koko kesän Suomessa. Yhtä helppo valinta kuin ennenkin. Lottovoitto auttaisi tässä kohtaa :).

Jostain poishan nämä ratapäivät aina on. Jokaisen oma asia mitä on valmis uhramaan tai järjestämään harrastuksen vuoksi. Aika turhaa vääntämistä, mutta mitäpä sitä muutakan tekisi tässä kohtaa vuotta.

Hyvin kirjoitettu  peukku_1
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Jukka_R - 09.10.12 - klo:08:24
Mites on moniko aikoo priorisoida ittensä Espanjan radoille tänä talvea? Noin niin kuin vain esimerkkinä.

Suunnitelmissa olisi.

Moottoripyöräilyn aloitin vajaa 30 vuotta sitten. Se asetin silloin prioriteetiksi nro 1. Muut jutut, kuten opiskelu, työ, naiset, eläimet, harrastukset, sukulaiset jne. olivat vähemmän kiinnostavia.

Siinä vaiheessa kun tyhjältä pöydältä lähtee ponnistamaan, ei ole oikein mahdollista priorisoida itseään ajamaan rataa 12 -vuotiaana Espanjaan, mutta jos ottaa tavoitteeksi, että se olisi mahdollista 30 vuoden päästä, se saattaa jopa onnistua kuten on onnistunut ajaa jokainen YCC:n lähtö vuodesta 2005 ja olla radalla kaikki kesät vuodesta 2001 alkaen.

Moinen priorisointi vaatii ja on vaatinut veronsa. Opinnot eivät ole sujuneet aivan poliitikkojen toivomissa raameissa, työtkin valittu pitkälti sellaisiksi jotka mahdollistavat rakkaan harrastuksen toteuttamisen eikä prioriteettina ole ollut kk-ansion maksimointi tai hienot tittelit. Toki harrastuksen ohessa koulunpenkkejä on kulutettu koska harrastuksella ei elä, saati rikastu ja joku päivä harrastukseen voi totaalisesti tyhmpääntyä ja sitten vituttaisi jos ei olisi jotain uutta juttua.

Kun puhutaan priorisoinneista, silloin kannattaa vain keskittyä siihen. Unohdetaan järki, moraali, paljonko kenelläkin on äo jne. Jos 40-vuotiaana viiden lapsen isänä ja kolmen vaimon (joista kaksi jalkasellaisia) päättää priorisoida moottoripyöräilyn, sitten priorisoi. Se on vain tahdosta kiinni. Se mitä muut ajattelevat on priorisointia tarkastellen irrelevanttia. Joku toinen priorisoi alkoholin ja kyllä se perhe silläkin harrastuksella lähtee, joku toinen jonkun muun. Itse en varmaankaan olisi kyennyt priorisoimaan moottoripyöräilyä jos minulla olisi perhe ja perheen elättämiseksi täytyisi luoda uraa. Nyt on vain oma perse (ja koiran) ja valinnat ovat helppoja. Ovatko valinnat sellaisia joita tulee kaduttua kuolinvuoteella, sen näkee sitten. Voi olla tosin, ettei vuoteeseen tule kuoltua.

Siitä olen kuitenkin melkoisen varma, etten tule ostamaan itselleni 50 -vuotislahjaksi Harrikkaa enkä ala sen ikäisenä leikkimään nuorta kapinallista. Ymmärrän toki, että joillakin se tarve tulee eteen kun on jotkut muut asiat priorisoitu aikoinaan. Jokainen tyylillään ja nauttikoot niistä asioista jotka itselleen on tärkeiksi laskenut. Tässä maassa onneksi on varaa valita, Nigeriassa voisi olla toisin.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: jarska - 09.10.12 - klo:09:44
Niin ja kyllähän se mahdollisen puolison suhtautuminen lajiin myös auttaa priorisoinnissa.
Jukalla on hyvä tilanne, lähes keski-ikäinen nuori nainen ja kurttunaamainen koira kulkevat mukana ja ovat itsekkin innostuneita lajista.
Muistan kun nuorena miehenä hengailin silloisen tyttöystävän kanssa, kun homma vähän eteni, hän ilmoitti että mun silloiset harrastukset(kuntosali,nyrkkeily, uinti, metsästys, biletys) saavat sitten jäädä kokonaan. :o
Noh, jonkin aikaa sovelsin, mut sitten priorisoin tyttöystävän pihalle ja jatkoin harrastamista.

Nykyinen emäntä suhtautuu tosi hienosti kaikkeen harrastamiseen ja kulkee aina välillä myös mukana, enemmänkin kulkis jos ei työt haittais.
Lapset on jo isoja ja jos jääkaapista löytyy ruokaa, selviävät kyllä keskenään.
Elämä on valintoja, eikö kaikki harrastaminen ole kuitenkin joltain/joiltain pois, vai onko...
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: nopea57 - 09.10.12 - klo:10:15
Kaikki harrastaminen on toki jossain määrin esim perheenjäseniltä pois, mutta tiettyyn rajaan asia pitää vaan hyväksyä. Paljon on kyse siitäkin kuinka paljon ne harrastukset sitten ottaa aikaa. Ratahomma ottaa sitä aika paljon. Siinä on se reissuun kuluva aika (lasketaan päivissä), mutta myös erinäiset muut puuhastelut. Ei voi oikein verrata kuntosalireissuihin tai lenkkeilyyn. Nehän nyt on vähän sama kuin kauppareissu.

Omalla kohdalla saan helposti irroitettua ehkä max 10 ratapäivää, mutta tuolla satsauksella en viitsi hankkia dedikoitua kalustoa. Eikä nykyinen kalusto taas sovi radalle muuten kuin hupiajeluun, jota maantiellä tulee pääasiassa harrastettua. Siitä en ole tinkimässä, 11tkm tänä vuonna. Ratapäiviä 4.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Jukka_R - 09.10.12 - klo:14:02
Niin ja kyllähän se mahdollisen puolison suhtautuminen lajiin myös auttaa priorisoinnissa.
Jukalla on hyvä tilanne, lähes keski-ikäinen nuori nainen ja kurttunaamainen koira kulkevat mukana ja ovat itsekkin innostuneita lajista.

Tuo(kin) on vain järjestelykysymys. Tuonne vain ilmoitus http://www.city.fi/deitti/ tai ilmoittelijoista etsii itselleen sopivimmat ja vääristä harrastuksista kiinnostuneet kierrätykseen. Kokemusta on. Välttämättä ei tarvitse edes valita sitä ensimmäistä ja ruminta rekalla ajavaa ja telaketjuihin kietoutuvaa sänkitukkaa.

Koira taas on kiinnostunut mistä vaan mikä liikkuu, joten sen suhteen voisin harrastaa vaikka seinäkiipeilyä. Kissa taas on valitettavasti liiankin kiinnostunut kaikesta nahkaisesta (tarkoitan 4,2 kiloista pallitonta), joten se saa jäädä repimään nahkasohvan palasiksi, autooni en ota.

Joku saattaa olla kateellinen kun voin ajella kesät pitkät. Myönnetään, että hauskempaa se toki on kuin istua toimistolla kauluspaita päällä kuuntelemassa turkkiämmien valitusta, mutta siihenkin kyllästyy. Välillä kieltämättä muistelee kaiholla aikoja jolloin kuukausipalkka napsui tilille vaikka nyt ei olisi viikkoon jaksanut edes sähköposteja lukea. Mutta silloin piti kuitenkin aina valua kustannuspaikalle, nyt voi halutessaan maata sängyn alla jos siltä tuntuu ja sitten kun tulee nälkä, tehdä taas vähän hommia. Puolensa kaikessa. Nyt kuitenkin alkaa hieman jo (viimeiset 3-4 vuotta) tympiä koko harrastus. Uusista jutuista saa aina välillä virtaa, kuten kisakuvioista, kouluttamisista, uusiin ratoihin tutustumisista jne. Mutta kohta tämä harrastus alkaa olla nähty, ainakin tässä määrässä.

Suosittelen ostamaan sen verran pienen kämpän ja hankkimaan sen verran hyvätuloisen daaminen että selviää omillaan nin halutessaan voi viettää vaikkapa vuoden ja neljä kuukautta sapattia, ajaa pari kautta pelkästään rataa ja näkeepähän sitten oliko sen arvoista vai ei.

Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: jarska - 09.10.12 - klo:14:20
Niin ja kyllähän se mahdollisen puolison suhtautuminen lajiin myös auttaa priorisoinnissa.
Jukalla on hyvä tilanne, lähes keski-ikäinen nuori nainen ja kurttunaamainen koira kulkevat mukana ja ovat itsekkin innostuneita lajista.

Tuo(kin) on vain järjestelykysymys. Tuonne vain ilmoitus http://www.city.fi/deitti/ tai ilmoittelijoista etsii itselleen sopivimmat ja vääristä harrastuksista kiinnostuneet kierrätykseen.

Hyvä vinkki, jos taas haluaa heti kärkeen karsia vääriin harrastuksiin kajahtaneet ja keskittyä olennaiseen, niin sitten TÄNNE (http://www.avecci.fi) selaileen ehdokkaita.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: qazwsx - 09.10.12 - klo:15:00
Vielähän tässä on muuten vuottakin jäljellä, niin saattaa tulla lisääkin ratapäiviä. Priorisoidaan sitten vaikka veronpalautukset jos niikseen tulee. Oli tullut Tiaisen Karin firman sivuille päivitystä noista Espanjan ratapäivistä.
Otsikko: Vs: Ratapäivät 2012
Kirjoitti: Jukka_R - 09.10.12 - klo:16:51
Niin ja kyllähän se mahdollisen puolison suhtautuminen lajiin myös auttaa priorisoinnissa.
Jukalla on hyvä tilanne, lähes keski-ikäinen nuori nainen ja kurttunaamainen koira kulkevat mukana ja ovat itsekkin innostuneita lajista.

Tuo(kin) on vain järjestelykysymys. Tuonne vain ilmoitus http://www.city.fi/deitti/ tai ilmoittelijoista etsii itselleen sopivimmat ja vääristä harrastuksista kiinnostuneet kierrätykseen.

Hyvä vinkki, jos taas haluaa heti kärkeen karsia vääriin harrastuksiin kajahtaneet ja keskittyä olennaiseen, niin sitten TÄNNE (http://www.avecci.fi) selaileen ehdokkaita.

Tuolta vähemmän ronkeleille ehkä aivan itsensä näköinen ehdokas... mihin tahansa. http://per-looks.tumblr.com/
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020