MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: Hookala - 29.01.13 - klo:10:29

Otsikko: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: Hookala - 29.01.13 - klo:10:29
Päivää taas tännekin pitkästä aikaa!

Huomasin että kevät on lähellä, ja alusta huoltamatta. Mitä öljyä suosittelisitte etuiskareihin?

Öhlins on iskarien merkki ja pyöränä Yamaha R1 ´09 .

Takaiskarille en aio tehdä itse mitään, eli mihin se kannattaa lähettää huoltoon? Öhlins ttx Zupin setupilla kyseessä.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: visu - 29.01.13 - klo:17:58
Lainaus käyttäjältä: Hookala - 29.01.13 - klo:10:29
Päivää taas tännekin pitkästä aikaa!

Huomasin että kevät on lähellä, ja alusta huoltamatta. Mitä öljyä suosittelisitte etuiskareihin?

Öhlins on iskarien merkki ja pyöränä Yamaha R1 ´09 .

Takaiskarille en aio tehdä itse mitään, eli mihin se kannattaa lähettää huoltoon? Öhlins ttx Zupin setupilla kyseessä.

Etutelarien öljy tuossa mallissa, oli sitten vakio tai Öhlins sisäkalut: Öhlins 01309 ja jos ei syystä tai toisesta ole juuri tuota saatavilla niin Motul Factory Line 5 on viskositeetiltaan vastaava.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: pienisopoapina - 28.01.14 - klo:08:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.01.14 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.01.14 - klo:10:29
Palijonko tommonen takapampun huolto kustantaa ? Entä etuputkien ?
Sinä kun olet köyhä mies (ilman vittuilua) niin etupamput kannattaa huoltaa ite ...

Oot kyllä oikiassa, mutta kun en oikein luota itseni noissa remonttihommissa. Kerrankin putos etujarrukahva ja kahvilan mutkan vauhti jäi hiukan liian kovaksi.

Irroittelin iskarit ja laitan ne wehnälle. Kahden viikon palkka(työttömyyskorvaus) tuohon menee, mutta eipähän tartte syksyllä selitellä, että YCC-mestaruus jäi iskareista kiinni.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: wehna - 29.01.14 - klo:23:50
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 28.01.14 - klo:08:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.01.14 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.01.14 - klo:10:29
Palijonko tommonen takapampun huolto kustantaa ? Entä etuputkien ?
Sinä kun olet köyhä mies (ilman vittuilua) niin etupamput kannattaa huoltaa ite ...

Oot kyllä oikiassa, mutta kun en oikein luota itseni noissa remonttihommissa. Kerrankin putos etujarrukahva ja kahvilan mutkan vauhti jäi hiukan liian kovaksi.

Irroittelin iskarit ja laitan ne wehnälle. Kahden viikon palkka(työttömyyskorvaus) tuohon menee, mutta eipähän tartte syksyllä selitellä, että YCC-mestaruus jäi iskareista kiinni.

Teemme parhaamme iskareiden eteen.
Harmi kun tässä maassa työ on vähän kallista. Mielellään tekisimme halvemmalla, mutta verottaja vie omansa ja ammattiylpeys ei anna periksi, että lähtisimme laadussa tinkimään.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: jarska - 30.01.14 - klo:06:10
Lainaus käyttäjältä: wehna - 29.01.14 - klo:23:50
Teemme parhaamme iskareiden eteen.
Harmi kun tässä maassa työ on vähän kallista. Mielellään tekisimme halvemmalla, mutta verottaja vie omansa ja ammattiylpeys ei anna periksi, että lähtisimme laadussa tinkimään.

Nojaa, mielestäni tässä harrastuksessa nämä tuikitärkeät alustan huollot ovat kyllä sieltä halvimmasta päästä, paljon enemmän saa rahaa menemään muihin "turhuuksiin" .
Takapampun huolto, työ + huoltosarja yhteensä 192,60€ ja taas mennään ku uudella!
Ja sitäpaitti nyt uskaltaa ostaa Biitupoo kun tietää missä niitä huolletaan. ;)
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: Juha_K - 30.01.14 - klo:06:28
Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.01.14 - klo:06:10
Lainaus käyttäjältä: wehna - 29.01.14 - klo:23:50
Teemme parhaamme iskareiden eteen.
Harmi kun tässä maassa työ on vähän kallista. Mielellään tekisimme halvemmalla, mutta verottaja vie omansa ja ammattiylpeys ei anna periksi, että lähtisimme laadussa tinkimään.

Nojaa, mielestäni tässä harrastuksessa nämä tuikitärkeät alustan huollot ovat kyllä sieltä halvimmasta päästä, paljon enemmän saa rahaa menemään muihin "turhuuksiin" .
Takapampun huolto, työ + huoltosarja yhteensä 192,60€ ja taas mennään ku uudella!
Ja sitäpaitti nyt uskaltaa ostaa Biitupoo kun tietää missä niitä huolletaan. ;)

Aika kallis takapampun huolto, koska toisaalla se maksaa yleensä alle 100e tarvikkeineen. Koitto, DC-Finland jne...
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: jarska - 30.01.14 - klo:06:38
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 30.01.14 - klo:06:28
Aika kallis takapampun huolto, koska toisaalla se maksaa yleensä alle 100e tarvikkeineen. Koitto, DC-Finland jne...

Onko heillä Bitubon alustaan tarvittavat työkalut, osaaminen ja tekevätkö edes kyseistä merkkiä?
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: Grandi67 - 30.01.14 - klo:06:49
Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.01.14 - klo:06:38
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 30.01.14 - klo:06:28
Aika kallis takapampun huolto, koska toisaalla se maksaa yleensä alle 100e tarvikkeineen. Koitto, DC-Finland jne...

Onko heillä Bitubon alustaan tarvittavat työkalut, osaaminen ja tekevätkö edes kyseistä merkkiä?

Eiköhän se bitubon huolto ammattimieheltä onnistu siinä mitä öölarin tai wp:nkin. Sama palikka eri nimellä ja värillä. Shimmaus on tietenkin eri asia....
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: jarska - 30.01.14 - klo:07:18
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 30.01.14 - klo:06:49
Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.01.14 - klo:06:38
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 30.01.14 - klo:06:28
Aika kallis takapampun huolto, koska toisaalla se maksaa yleensä alle 100e tarvikkeineen. Koitto, DC-Finland jne...

Onko heillä Bitubon alustaan tarvittavat työkalut, osaaminen ja tekevätkö edes kyseistä merkkiä?

Eiköhän se bitubon huolto ammattimieheltä onnistu siinä mitä öölarin tai wp:nkin. Sama palikka eri nimellä ja värillä. Shimmaus on tietenkin eri asia....

Varmaanki juu, mutta mitä Motovillen kans kerran juttelin, ne huollon työkalut Bitupoon(kaan) ei ole ihan ilmaset, eikä kaikilta löydy, siks kysyin.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: pienisopoapina - 30.01.14 - klo:07:22
Wehnälle laitan, vaikka joku ois halvempikin. Tiedän miehen ja häntä näkee usein radalla. Paremmin kehtaa mennä kyseleen neuvoa, kun on "bisnes"suhteessa kaveriin. Neuvoa on jo toki tullukki ilman pisnessuhdetta - kiitos niistä. 
Ja jos tuosta hommasta jää joku euro katetta, niin se menee varmasti oikeaan käyttöön.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: rranta - 30.01.14 - klo:07:32
Ainaki ite ku huolto- viritys ym motoiluun liittyvää paikkaa valitten mietin yleensä sitä, että jollain muotoa raha kiertäis takasin tähän meidän harrastukseen. Olokoon se paikka vaikka vähän kalliimpiki.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: murmela - 30.01.14 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 28.01.14 - klo:08:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.01.14 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.01.14 - klo:10:29
Palijonko tommonen takapampun huolto kustantaa ? Entä etuputkien ?
Sinä kun olet köyhä mies (ilman vittuilua) niin etupamput kannattaa huoltaa ite ...

Oot kyllä oikiassa, mutta kun en oikein luota itseni noissa remonttihommissa. Kerrankin putos etujarrukahva ja kahvilan mutkan vauhti jäi hiukan liian kovaksi.
No siinä tapauksessa huoltoon lähettäminen kyl tulee halvemmaksi, köyhällekkin.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: wehna - 04.02.14 - klo:22:37
Pikaisesti ketjua lukaisin ja hyvä että aihe herättää mielipiteitä :)

Huoltopalvelun tarjoajia on useampia ja toivon mukaan jokaiselle löytyy mieleinen huoltopaikka, hyvä niin. KVR oy:n kiinnostus iskunvaimentimia kohtaan, on usko laadukkaan huollon tarpeeseen asiakaskunnassa. En sano, että olisimme yhtään parempia ihmisiä tai viisaampia kuin muutkaan. Tarkoitus on siirtää vuosien aikana opitut asiat tuotteeksi ja asiakkaiden saataville.

Huolellisuus ja tarkkuus työn tekemisessä vaatii aikaa ja koska kyseessä on elinkeino, niin jonkin näköinen hinta tuolle muodostuu. Tavoitteena on, että iskunvaimennin toimii niin kuin säädöntekijä on sen ajatellut. Samoin iskunvaimennin toimii moitteettomasti seuraavaan huoltoon asti.

Kaikki kunnia niille, jotka huoltavat iskunvaimentimen alle 100e alv 24%. Jos kyseessä on pelkkä öljynvaihto, niin se on kokonaan toinen juttu.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: TommoKe - 05.02.14 - klo:02:47
Uteliaana, vain olen, että mitä eroa on bitupon ja öööölinsin takapampun täyshuollolla? Poislukien mahdollisen shimmi muutoksen? Puhutaan vaikka kawasakin iskareista, jarskan malli?
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: jarska - 05.02.14 - klo:07:05
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 05.02.14 - klo:02:47
Uteliaana, vain olen, että mitä eroa on bitupon ja öööölinsin takapampun täyshuollolla? Poislukien mahdollisen shimmi muutoksen? Puhutaan vaikka kawasakin iskareista, jarskan malli?

Bitubon pamppuun tuli melkonen määrä hilpettä + öljyt ja ilmeisesti myös kaasut, vai mitä Wehnä?
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: TommoKe - 05.02.14 - klo:11:56
Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.02.14 - klo:07:05
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 05.02.14 - klo:02:47
Uteliaana, vain olen, että mitä eroa on bitupon ja öööölinsin takapampun täyshuollolla? Poislukien mahdollisen shimmi muutoksen? Puhutaan vaikka kawasakin iskareista, jarskan malli?

Bitubon pamppuun tuli melkonen määrä hilpettä + öljyt ja ilmeisesti myös kaasut, vai mitä Wehnä?

Ompas siinä hilpettä!
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: wehna - 05.02.14 - klo:17:00
Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.02.14 - klo:07:05
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 05.02.14 - klo:02:47
Uteliaana, vain olen, että mitä eroa on bitupon ja öööölinsin takapampun täyshuollolla? Poislukien mahdollisen shimmi muutoksen? Puhutaan vaikka kawasakin iskareista, jarskan malli?

Bitubon pamppuun tuli melkonen määrä hilpettä + öljyt ja ilmeisesti myös kaasut, vai mitä Wehnä?

Ei noilla huolloilla mitään eroa sinällään ole. Ero on siinä minkä tasoisen huollon tekee. Eli purkaako kokonaan, oikaisee männät ja vaihtaa tiivisteet, vai vaihtaako vain öljyt. Työmäärän ero noilla kahdella on noin viisinkertainen.

Miksikö ne tiivisteet pitää sitten vaihtaa jos keppi ei ole vuotanut? Hyvä ja pohtimisen arvoinen asia. Me pyrimme vaihtamaan aina todennäköisimmin vaurioituvat tiivisteet, koska tavoitteena on asiakkaalle moitteeton toiminta seuraavaan huoltoon asti. Ei meenaan ole kiva kun iskari puhaltaa öljyt heinäkuussa ja lomapäivät sekä maksetut ratapäivät menee hukkaan. Voi myös olla, että heinäkuussa ei huoltoaikaa saakaan kätevästi ja ajamiseen tulee pidempi tauko.

Emme mekään täydellisiä ole ja varmasti sattuu virheitä. Pyrimme kuitenkin tekemään hommat niin, ettei asiakas soita meille vihaisena radalta ja vaadi takuukorjausta. Jokainen iskarintekijä tekee niin kuin parhaaksi näkee, niin teemme myös me ja kun jokainen onnistuu suunnitelmassaan niin lopputulos on suurin piirtein sama. Ehkä vikaantumistodennäiköisyydessä on eroa, tuskin missään muussa.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: slowrider - 06.02.14 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: wehna - 05.02.14 - klo:17:00


Ei meenaan ole kiva kun iskari puhaltaa öljyt heinäkuussa ja lomapäivät sekä maksetut ratapäivät menee hukkaan. Voi myös olla, että heinäkuussa ei huoltoaikaa saakaan kätevästi ja ajamiseen tulee pidempi tauko.

Emme mekään täydellisiä ole ja varmasti sattuu virheitä. Pyrimme kuitenkin tekemään hommat niin, ettei asiakas soita meille vihaisena radalta ja vaadi takuukorjausta. Jokainen iskarintekijä tekee niin kuin parhaaksi näkee, niin teemme myös me ja kun jokainen onnistuu suunnitelmassaan niin lopputulos on suurin piirtein sama. Ehkä vikaantumistodennäiköisyydessä on eroa, tuskin missään muussa.

Tätä täytyy kompata. Huolellisuus kyllä tässä hommassa avainasemassa. Ja vikojen sattuessa (niitä nyt kuitenkin joskus tulee eteen väkisinkin) huollon tekijän "takuu" kyllä vaikuttaa ainakin omaan ostopäätökseen paljon. Eli äänestän kyllä jaloillani jos vian sattuessa vastaus on tyyliin "ei kuulunut huoltoon, edellisen huoltajan vika tms".
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: porari - 06.02.14 - klo:23:01
Ent jos tälläinen mitään mistään ymmärtämätön noviisi tulee ja  tilaa iskarien huollon, onko se tehty samalla pieteetillä kuin ne varikkojen tuttujen miesten  huollot? Olisiko se tehty jopa paremmin kun huomataan ettei huollon tilaaja oikein ymmärrä mitä on pyytämässä ja tunnistetaan tilanne.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: wehna - 06.02.14 - klo:23:28
Lainaus käyttäjältä: porari - 06.02.14 - klo:23:01
Ent jos tälläinen mitään mistään ymmärtämätön noviisi tulee ja  tilaa iskarien huollon, onko se tehty samalla pieteetillä kuin ne varikkojen tuttujen miesten  huollot? Olisiko se tehty jopa paremmin kun huomataan ettei huollon tilaaja oikein ymmärrä mitä on pyytämässä ja tunnistetaan tilanne.

Meillä palvelu on sama kaikille. Ei ole merkitystä ajaako Motoparkissa 1.24 vai 1.54. Saa ne vehkeet olla kunnossa vaikka ei ajakaan rataennätyksiä :)
Tuskin mikään huolto yrittää huiputtaa asiakkaita. Erot on vaan näkemyksiä siitä miten asia tulisi hoitaa.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: PetsuZX - 11.02.14 - klo:17:01
Eilen tuli WP:n takaiskari Karin pajalta (KVR). Itsehän en sitä huomannut, mutta Kari ilmoitti että tiiviste vuotaa, joten se vaihdettiin muun huollon yhteydessä. Ammattimaista toimintaa ja nyt iskari on parempi kuin uutena :)
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: tomik - 27.03.14 - klo:07:56
Kuka tietäis mikä pitää olla TTX36 iskarin paine ja onko se sama mallista riippumatta? Aikaisemmassa pyörässä TTX:ssä käytettiin 6 bar painetta, mutta kun nyt käytin AP036 iskarin huollossa, säätölomakkeessa lukee 18bar!?

Nimim. oisko sittenkin pitänyt maksaa enemmän iskarin huollosta, eikä viedä paikalliselle nyrkkipajalle...
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: parjan_fin - 27.03.14 - klo:08:53
Lainaus käyttäjältä: tomik - 27.03.14 - klo:07:56
Kuka tietäis mikä pitää olla TTX36 iskarin paine ja onko se sama mallista riippumatta? Aikaisemmassa pyörässä TTX:ssä käytettiin 6 bar painetta, mutta kun nyt käytin AP036 iskarin huollossa, säätölomakkeessa lukee 18bar!?

Nimim. oisko sittenkin pitänyt maksaa enemmän iskarin huollosta, eikä viedä paikalliselle nyrkkipajalle...

18 bar. kuulostaa rajulta...

EDIT:
TTX36:ssa kuuluu olla 6 bar.

46PRLX (eli vanhempi malli) nieli 9 bar.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: TommoKe - 27.03.14 - klo:10:37
Ei se ainakan 18 bar ole! Tai siis kuulu olla!
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: Nitrous - 27.03.14 - klo:11:00
Ei ainakaan kavitoi. :D
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: tomik - 28.03.14 - klo:17:17
Iskari paineistettu uudestaan!
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: Pete_L - 28.03.14 - klo:19:41
Lainaus käyttäjältä: tomik - 28.03.14 - klo:17:17
Iskari paineistettu uudestaan!

Samoin.. Taitaa seuraavan kerran meidän iskarit lähtä muualle... innocent_1
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: TommoKe - 28.03.14 - klo:20:08
Ois voinut olla "hiukan" kovahko ja lämmetessään vaikka haljeta tolla paineistuksella. TTX öhläriin 6bar ja perinteiseen sen 10bar kun olis tarkoituksen mukaisempaa.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: Pete_L - 28.03.14 - klo:20:18
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 28.03.14 - klo:20:08
Ois voinut olla "hiukan" kovahko ja lämmetessään vaikka haljeta tolla paineistuksella. TTX öhläriin 6bar ja perinteiseen sen 10bar kun olis tarkoituksen mukaisempaa.

Jep, 9 baria laitettiin nyt.. peukku_1 
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: Ari - 28.03.14 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.01.14 - klo:06:38
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 30.01.14 - klo:06:28
Aika kallis takapampun huolto, koska toisaalla se maksaa yleensä alle 100e tarvikkeineen. Koitto, DC-Finland jne...

Onko heillä Bitubon alustaan tarvittavat työkalut, osaaminen ja tekevätkö edes kyseistä merkkiä?

Koitolla ainakin on Bitubon edustus ja merkkikohtaiset työkalut. Lisäksi jokusen aikaa säätänyt alustat Kallio-racing teamissa.
Luulisin osaavan.
Otsikko: Vs: Alustan huolto ja hinnat
Kirjoitti: jarska - 29.03.14 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: Ari - 28.03.14 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.01.14 - klo:06:38
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 30.01.14 - klo:06:28
Aika kallis takapampun huolto, koska toisaalla se maksaa yleensä alle 100e tarvikkeineen. Koitto, DC-Finland jne...

Onko heillä Bitubon alustaan tarvittavat työkalut, osaaminen ja tekevätkö edes kyseistä merkkiä?

Koitolla ainakin on Bitubon edustus ja merkkikohtaiset työkalut. Lisäksi jokusen aikaa säätänyt alustat Kallio-racing teamissa.
Luulisin osaavan.

No tämä hommahan on ollut kunnossa jo ajat sitten ja huolto tehtiin Wehnällä, sieltä löytyy myös osaaminen ja työkalut Biitupoon.