MP-Rata

TAPAHTUMAT => Ratakurssit & Koulutukset => Aiheen aloitti: wehna - 28.01.13 - klo:10:03

Otsikko: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: wehna - 28.01.13 - klo:10:03
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Alustava suunnitelma:
Aiheet:
-Pyörän päällä liikkuminen/ asento
-Ajolinjan tarkkuus
-Jarrumerkin etsiminen
*opetuspyöränä CBR 250
*oppilaat 6kpl/ päivä

Sama opetus kahtena päivänä, jos kolmannelle päivälle riittää halukkaita niin sinne voidaan ottaa vaikka CBR kisalähtöjä muutama.

Opetuksen kulku:
-20min ajoa ja 60min opetusta ja pieni tauko ennen seuraavaa ajovuoroa. Eli ajovuoro olisi joka toisella kerralla tunnin kierron aikana. Opetukseen ja palautteeseen pitää varata reilusti aikaa.

Oppilalla on kamerat pyörissä ja jos omistaa niin race chrono taskussa, joiden perusteella kerätätään dataa palautteeseen.

*Tämä koulutus on luonnosvaiheessa ja jos kiinnostuneita, niin alan sopimaan ajovuoroja ja koulutusta tarkemmin. Tässä paketti, jolla saadaan todellista täsmäkoulutusta ajotekniikkasi parantamiseksi.
*Koulutus on mahdollista toteuttaa myös omalla pyörälläsi mutta itse pidän CBR:iä parempina

KIINNOSTUNEITA?
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Vuorela - 28.01.13 - klo:10:12
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Alustava suunnitelma:
Aiheet:
-Pyörän päällä liikkuminen/ asento
-Ajolinjan tarkkuus
-Jarrumerkin etsiminen
*opetuspyöränä CBR 250
*oppilaat 6kpl/ päivä

Sama opetus kahtena päivänä, jos kolmannelle päivälle riittää halukkaita niin sinne voidaan ottaa vaikka CBR kisalähtöjä muutama.

Opetuksen kulku:
-20min ajoa ja 60min opetusta ja pieni tauko ennen seuraavaa ajovuoroa. Eli ajovuoro olisi joka toisella kerralla tunnin kierron aikana. Opetukseen ja palautteeseen pitää varata reilusti aikaa.

Oppilalla on kamerat pyörissä ja jos omistaa niin race chrono taskussa, joiden perusteella kerätätään dataa palautteeseen.

*Tämä koulutus on luonnosvaiheessa ja jos kiinnostuneita, niin alan sopimaan ajovuoroja ja koulutusta tarkemmin. Tässä paketti, jolla saadaan todellista täsmäkoulutusta ajotekniikkasi parantamiseksi.
*Koulutus on mahdollista toteuttaa myös omalla pyörälläsi mutta itse pidän CBR:iä parempina

KIINNOSTUNEITA?

Kiinnostaa. Olisiko jotain hinta-arviota CBR pyörillä ajettuna? Sama kiinnostaa myös muilla radoilla pidettynä.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: qazwsx - 28.01.13 - klo:10:17
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Kiinnostaa kyllä.
Terveisin Petri
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: raukkis - 28.01.13 - klo:11:57

Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Kyllähän tämä kiinnostaa
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: ylkkä - 28.01.13 - klo:16:09
Kiinnostaa kyllä :)
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: MarkoL - 28.01.13 - klo:18:19
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?



Kyllä kiinnostaa !
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Fasu - 28.01.13 - klo:21:42
Kiinnostaa. Jos kierrosaika on CBR:lla 1.30 niin 20min. olisi reilu 13 kierrosta putkeen. Mitähän mahtaa olla todellisuudessa??
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: PetsuZX - 28.01.13 - klo:21:46
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?


Kiinnostaa
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: jarska - 28.01.13 - klo:23:31
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Minä haluan yhtä nopeaksi, suosituksi ja komeaksi kuin Wehnä, eikä siihen ole muuta tietä, joten kiinnostaa.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: tonibergholm - 29.01.13 - klo:07:30
Juu kiinnostaa, omalla mopolla.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: wehna - 29.01.13 - klo:14:51
Kiinnostaa. Jos kierrosaika on CBR:lla 1.30 niin 20min. olisi reilu 13 kierrosta putkeen. Mitähän mahtaa olla todellisuudessa??

Ajoin kisassa 1.28 ja siihen saa runtata jo melko kovaa. Keskiarvona pidän 1.35 aikoja ja arvioisin että 10-kierrosta ehtii ajamaan vuorossa.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: wehna - 29.01.13 - klo:14:53
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Minä haluan yhtä nopeaksi, suosituksi ja komeaksi kuin Wehnä, eikä siihen ole muuta tietä, joten kiinnostaa.

No ei ole sulla tavoitteet ainakaan kovin korkealla, ainakaan tuon komeuden suhteen :)
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: app - 29.01.13 - klo:15:02
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Minä haluan yhtä nopeaksi, suosituksi ja komeaksi kuin Wehnä, eikä siihen ole muuta tietä, joten kiinnostaa.

No ei ole sulla tavoitteet ainakaan kovin korkealla, ainakaan tuon komeuden suhteen :)

Ethän sinä nyt Jarska jo saavutettuhin, menneiden aikojen tuloksiin tyydy. Me nousevat tähdet pestään nämä fossiilit jo tulevana suvena. Pannaan nyt aluks vaikka 1.27 tavoitteeks. Siis ensimmäisenä päivänä stoppie_gif 
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: wehna - 29.01.13 - klo:15:31
Juu kiinnostaa, omalla mopolla.

Pohdiskelua oma mopo vs. CBR
+Oman mopon vahvuus on alhaisempi koulutuksen hinta
+oma mopo on tuttu ja ei tarvitse sopeutua vieraaseen ajokkiin
-Jos oman mopon kaataa niin korjauskulu on luultavasti isompi
-omassa mopossa on luultavasti niin paljon tehoa, että vauhti alkaa useimpia hirvittää kun pitäisi ajaa tosissaan
-omalla mopolla voi teholla paikata, jos ei malta pitää linjaa tarkasti

Tätä voisitte kommentoida niin saadaan paras konsepti kesän koulutuksille.

-CBR vahvuus on tehottomuus. Sillä ei vauhti hirvitä ja jos menee nurin niin ei tule katastrofi. Samoin kuivaa tai märkää, ei väliä.
-Suuri heikkous on vieras pyörä. Olen nähnyt että useimmilla menee aika kauan että tottuvat uuteen pyörään ja samalla pitäsi vielä oppia jotain uuttakin.
-Mä tykkään ceebeeärristä, mutta ei sillä ole mitään väliä mitä mistä minä tykkään...
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: app - 29.01.13 - klo:15:51
Motoparkissa syksyn viimeisenä ratapäivänä oltiin ensimmäistä kertaa ceparilla, ja olihan se alussa hiukan outo, mutta yllättävän luonteva ja pirun vakaa ajettava. Ei missään kohtaa tullut mieleenkään, että alusta tai mikään muukaan vaatisi jotain petrausta. Luistokytkimen puuttuminen aiheutti mulle pari lähellä piti-tilannetta alussa, ja nippa nappa vältyin parissa kohtaa kaatumiselta, muuten erittäin hyvä ajettava.
Meidän pitää vielä harkita Juniorin kanssa lähtöä, kun oltiin jo samalla kurssilla, mutta mä lähtisin uudelleen ilman muuta ceparilla taas.
Ajoasento on tärkeämpi tällä, ja joutuu tosiaan ajamaan, kun ei ole hyrrävoimia ja massaa tukena. Kun lisäksi joutuu keskittymään ainoastaan mutka-ajoon, uskon vahvasti että tämä on opettelussa tehokkaampi väline. Kamera takana kuvaamassa on armoton, ja kun palautetta joutuu raadin kanssa itse katsomaan saman tien, johan alkaa se persekin siirtyilemään, ja ylkroppaa perässä. Sitä paitsi on mukava ajaa, kun suorilla kaikki menee samaa verkkaista tahtia, ja oikeesti joutuu keskittymään tosissaan linjaan ja jarrunpaikkaan.

Lisäys: Pitää lisätä että ei ole ollut läheskään yhtä hauskaa kurssilla koskaan, kuin caparilla. Kyllä naurua piisaa ainakin alussa.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: qazwsx - 29.01.13 - klo:16:31

Pohdiskelua oma mopo vs. CBR
+Oman mopon vahvuus on alhaisempi koulutuksen hinta
+oma mopo on tuttu ja ei tarvitse sopeutua vieraaseen ajokkiin
-Jos oman mopon kaataa niin korjauskulu on luultavasti isompi
-omassa mopossa on luultavasti niin paljon tehoa, että vauhti alkaa useimpia hirvittää kun pitäisi ajaa tosissaan
-omalla mopolla voi teholla paikata, jos ei malta pitää linjaa tarkasti

Tätä voisitte kommentoida niin saadaan paras konsepti kesän koulutuksille.

-CBR vahvuus on tehottomuus. Sillä ei vauhti hirvitä ja jos menee nurin niin ei tule katastrofi. Samoin kuivaa tai märkää, ei väliä.
-Suuri heikkous on vieras pyörä. Olen nähnyt että useimmilla menee aika kauan että tottuvat uuteen pyörään ja samalla pitäsi vielä oppia jotain uuttakin.
-Mä tykkään ceebeeärristä, mutta ei sillä ole mitään väliä mitä mistä minä tykkään...

Omaa kehitystä ajatellen uskoisin että juuri tuo CBR:n pieni suoranopeus voisi olla se pointti jolla omaa ajoa sais parannettua, ja tässä ajattelen sitä että ehtii keskittymään paremmin tulevan mutkan ajolinjaan kun ei vauhti ole niin nopeaa.

Tykkään kyllä ajella tuolla omalla kankealla pyörällä radalla, mutta kun tälläinen tilaisuus on niin ilman muuta CBR
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: tonibergholm - 29.01.13 - klo:16:33
Juu kiinnostaa, omalla mopolla.

Pohdiskelua oma mopo vs. CBR
+Oman mopon vahvuus on alhaisempi koulutuksen hinta
+oma mopo on tuttu ja ei tarvitse sopeutua vieraaseen ajokkiin
-Jos oman mopon kaataa niin korjauskulu on luultavasti isompi
-omassa mopossa on luultavasti niin paljon tehoa, että vauhti alkaa useimpia hirvittää kun pitäisi ajaa tosissaan
-omalla mopolla voi teholla paikata, jos ei malta pitää linjaa tarkasti

Tätä voisitte kommentoida niin saadaan paras konsepti kesän koulutuksille.

-CBR vahvuus on tehottomuus. Sillä ei vauhti hirvitä ja jos menee nurin niin ei tule katastrofi. Samoin kuivaa tai märkää, ei väliä.
-Suuri heikkous on vieras pyörä. Olen nähnyt että useimmilla menee aika kauan että tottuvat uuteen pyörään ja samalla pitäsi vielä oppia jotain uuttakin.
-Mä tykkään ceebeeärristä, mutta ei sillä ole mitään väliä mitä mistä minä tykkään...
Kun on tarkoitus ajaa YCC-kisat, niin kaikki koulutus on mukavampi saada sillä kisapelillä, että sen hanskaa paremmin. Eli siksi omalla...

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Vuorela - 29.01.13 - klo:16:40

Pohdiskelua oma mopo vs. CBR
+Oman mopon vahvuus on alhaisempi koulutuksen hinta
+oma mopo on tuttu ja ei tarvitse sopeutua vieraaseen ajokkiin
-Jos oman mopon kaataa niin korjauskulu on luultavasti isompi
-omassa mopossa on luultavasti niin paljon tehoa, että vauhti alkaa useimpia hirvittää kun pitäisi ajaa tosissaan
-omalla mopolla voi teholla paikata, jos ei malta pitää linjaa tarkasti

Tätä voisitte kommentoida niin saadaan paras konsepti kesän koulutuksille.

-CBR vahvuus on tehottomuus. Sillä ei vauhti hirvitä ja jos menee nurin niin ei tule katastrofi. Samoin kuivaa tai märkää, ei väliä.
-Suuri heikkous on vieras pyörä. Olen nähnyt että useimmilla menee aika kauan että tottuvat uuteen pyörään ja samalla pitäsi vielä oppia jotain uuttakin.
-Mä tykkään ceebeeärristä, mutta ei sillä ole mitään väliä mitä mistä minä tykkään...

CBR:llä koulutus kiinnostaa. Eniten tuossa kiinnostaa ajolinjat ja niiden tarkkuuden opettelu. Lienee paljon helpomppa CBR:llä, kun on enemmän aikaa ja virheitä ei pysty paikkamaan. Lisäksi edes teoreettinen mahdollisuus pysyä kouluttajan lähietäisyydellä kohtuullisen kovaakin ajettaessa.

On se myös pirun hauskaa ajella noilla pienemmillä vaihteeksi.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: aapolas - 29.01.13 - klo:17:07
Kiinnostaa, nimenomaan CBR:llä.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: murmela - 29.01.13 - klo:17:08
Kun on tarkoitus ajaa YCC-kisat, niin kaikki koulutus on mukavampi saada sillä kisapelillä, että sen hanskaa paremmin. Eli siksi omalla...

Toisaalta, yksi mahdollinen skenario voi olla se että jos koulutus järjestetään cebareilla, niin sen jälkeen sä hanskaat sen sun bemarin paremmin kuin jos sama koulutus olisi järjestetty sun omalla bemarilla.
Eli niitten koulutusjuttujen lisäksi näkee ilmaisena extralisäbonuksena uusia juttuja siitä omasta moposta.
(Ainakin mulle toi ihan omaehtoinen cebarilla ajelu aiheutti sen.)
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: slowrider - 29.01.13 - klo:17:11
Periaatteessa cbr:llä kiinnostaisi harjoitella.

Mutta mitäs toi cebarin kaato noin yleensä kustantaa? Eli paljon sitä ylimääräistä pitäsi olla lompakossa kun tuon kyytiin hyppää? Onko katteet, putket,cliparit, koneenposket yms orggiksia? voin vain kuvitella, että joku uuden cebarin orggiskatteet toiselle puolen ja pilalle naarmuuntunut orggis vaimentaja maksaa saman kun toi minun moponraato :)
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Jukka_R - 29.01.13 - klo:18:03
Motoparkissa syksyn viimeisenä ratapäivänä oltiin ensimmäistä kertaa ceparilla, ja olihan se alussa hiukan outo, mutta yllättävän luonteva ja pirun vakaa ajettava. Ei missään kohtaa tullut mieleenkään, että alusta tai mikään muukaan vaatisi jotain petrausta. Luistokytkimen puuttuminen aiheutti mulle pari lähellä piti-tilannetta alussa, ja nippa nappa vältyin parissa kohtaa kaatumiselta, muuten erittäin hyvä ajettava.
Meidän pitää vielä harkita Juniorin kanssa lähtöä, kun oltiin jo samalla kurssilla, mutta mä lähtisin uudelleen ilman muuta ceparilla taas.
Ajoasento on tärkeämpi tällä, ja joutuu tosiaan ajamaan, kun ei ole hyrrävoimia ja massaa tukena. Kun lisäksi joutuu keskittymään ainoastaan mutka-ajoon, uskon vahvasti että tämä on opettelussa tehokkaampi väline. Kamera takana kuvaamassa on armoton, ja kun palautetta joutuu raadin kanssa itse katsomaan saman tien, johan alkaa se persekin siirtyilemään, ja ylkroppaa perässä. Sitä paitsi on mukava ajaa, kun suorilla kaikki menee samaa verkkaista tahtia, ja oikeesti joutuu keskittymään tosissaan linjaan ja jarrunpaikkaan.

Lisäys: Pitää lisätä että ei ole ollut läheskään yhtä hauskaa kurssilla koskaan, kuin caparilla. Kyllä naurua piisaa ainakin alussa.

Komppaan Karia. Motoparkissa jäin kisassa Karista 0,5 sek parhaalla kierroksellani Karin parhaaseen verrattuna ja kisassa ajoin nopeammin kuin mitä Kari aika-ajossa. Noissa vauhdeissa pystyy apinoimaan ajolinjat suoraan ja roikkumaan perseessä, mutta R1:lläni en roiku kovinkaan kauaa Karin Bemarin perässä (kokeiltu on sitäkin). Alastarolla pääsin Kallion perässä omalla mopollani n. 0,5 sek hitaammin kuin Kari muutama viikko aikaisemmin omallani, mutta vaatii jo aika paljon enempi treenaamista ja riskitason nostoa.

Jos haluaa oppia ajamaan kunnolla ja oikeilla ajolinjoilla, ehdottomasti noilla pikkumopoilla kurssille. Ei ole ihan yksi tai kaksi yrittäjää ollut koulutuksissa joilla on aivan liian tehokkaat pyörät kuskin osaamistasoon nähden. Karrikoiden voi verrata sitä, että aloittaa oikein liikesarjojen treenaamisen salilla ensimmäisellä käyntikerralla ja laittaa penkkiin 200 kiloa. Kyllähän se on näyttävän näköistä kun ne lutkulle tipahtavat ja oppiihan sitä syömään vaikka avanteen kautta jos niikseen on, mutta oppimisen ja kehittymisen kannalta en suosittelisi.

Itselläni pelko on rajoittavin tekijä opetteluun ja noilla CBR:illä ajaessa ei edes pelottanut vaikka Kari "bussipysäkillä" kyynärpäällään tuuppi, tuupin takaisin ja hauskaa oli. 230-250 km/h -vauhdissa jäisi tuuppimatta...

CBR-kapinan tulokset löytyvät tuolta: http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_tulokset
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: murmela - 29.01.13 - klo:18:53
Periaatteessa cbr:llä kiinnostaisi harjoitella.

Mutta mitäs toi cebarin kaato noin yleensä kustantaa? Eli paljon sitä ylimääräistä pitäsi olla lompakossa kun tuon kyytiin hyppää? Onko katteet, putket,cliparit, koneenposket yms orggiksia? voin vain kuvitella, että joku uuden cebarin orggiskatteet toiselle puolen ja pilalle naarmuuntunut orggis vaimentaja maksaa saman kun toi minun moponraato :)

Kaatuminen tolla separilla on oikeasti jotain 100-kertaa epätodennäköisempää, kuin omalla mopollas, koska vauhti on niin hidas että sulla on ihan helvetisti aikaa lepuuttaa päätä suorilla ja keskittyy mutkiin. Kun taasen jos sä ajat jollain tehokkaalla vehkeellä niin sä joudut keskittyyn pitkälläkin suoralla siihen että mopo ei keuli tms karkaa lapasesta.
Toki hel***in tyhmästi yli-yritämällä sen kiulun voi kaataa vaikka ekaan mutkaan jarruttamalla keulan alta, mut tosiaan siinä onnistuminen vaati jo jotain luontaisia lahjoja, ja siitä onkin syytä palkita runsaskätisesti.
Avauksissa sä voit omalla mopolla paikata kaasukädellä, ja joudut siinä sit vahtimaan ettet vedä hi-sideria. Kun taasen jos tolla ceparilla huomaat ett vauhti kuoli mutkaan, niin sä joudut nostaan mopon pystyyn, ja kun väännät kaasusta nii mitään ei tapahdu. Eli sä voit vapaasti käyttää kapasiteettias kiroamiseen ja miettimiseen siinä ajon aikana, jos teet virheitä.
Ja radassa voi olla useitakin mutkia mitä tolla ceparilla voi oikeella ajolinjalla vetää kaasu pohjassa läpi, ja siltikin on vauhtia siihen mutkaan liian vähän.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: app - 29.01.13 - klo:18:54
Joo, nähtiin nuo tulokset siellä jo syksyllä, ja yllätyin kyllä melkoisesti, miten kovaa Jukka_R oli ceparilla ajanut. Jäi itsellä ~8 sekuntia petrattavaa. Saa treenata aika monet ratapäivät, ennen kun peesissä on edes toivoa pysyä.
Jos olisi mahdollisuus päästä kurssille näillä mopoilla, niin että mukana on näitä nopeimpia kuskeja, voisi olla aika hyvä anti yhdellä päivällä. Omiin nimiin, tai oman tasoisten kanssa ajeleminen kehittävää myös, mutta imussa kun sais ajella muutamia settejä siten, että nopeempi vetäjä ajelisi rennosti, niin että pysyisi perässä myös, voipi olla että sais aika montakin mustaa aukkoa omassa ajamisessa paikattua.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Birke - 29.01.13 - klo:21:48
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?
Kiinnostaa ehdottomasti. Sopivasti kesän alkuun.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: estor - 30.01.13 - klo:09:10
Kyllä kiinnostaa, mutta riippuu sitten hinnasta ja tosiaan kaatokustannuksista olis hyvä tietää.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: jarska - 30.01.13 - klo:09:33
... ainakaan tuon komeuden suhteen :)

Älä sinä yhtään vähättele.
Olen kaupannutkin sua (toiveena halvennetut koulutuspäivät) emännän sinkkuystäville, mainoslauseena "on joko meidän kanssa radalla/kouluttamassa--ajamassa kilpaa--tai tallilla ropaamassa mopoaan"
Vielä ei ole kukaan tarttunut...

anteeksi  offtopic_1
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Nitrous - 30.01.13 - klo:10:08
... ainakaan tuon komeuden suhteen :)

Älä sinä yhtään vähättele.
Olen kaupannutkin sua (toiveena halvennetut koulutuspäivät) emännän sinkkuystäville, mainoslauseena "on joko meidän kanssa radalla/kouluttamassa--ajamassa kilpaa--tai tallilla ropaamassa mopoaan"
Vielä ei ole kukaan tarttunut...

anteeksi  offtopic_1

Unohdit jääradan...johtuu ihan selkeesti siitä, että unohdit mainostaa jäärataa. :
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: wehna - 30.01.13 - klo:12:41
Periaatteessa cbr:llä kiinnostaisi harjoitella.

Mutta mitäs toi cebarin kaato noin yleensä kustantaa? Eli paljon sitä ylimääräistä pitäsi olla lompakossa kun tuon kyytiin hyppää? Onko katteet, putket,cliparit, koneenposket yms orggiksia? voin vain kuvitella, että joku uuden cebarin orggiskatteet toiselle puolen ja pilalle naarmuuntunut orggis vaimentaja maksaa saman kun toi minun moponraato :)

Tietääkseni suomen toinen kaadettu CBR ja ensimmäinen jota piti korjata. Ote meidän laskusta:

Honda CBR 250 ajokoulutus Motopark 29.9
Tuote Määrä ALV á-hinta Yhteensä
-------------------------------------------------------------------------------
Honda CBR 250 kaatumisvaurioiden 3 tuntia 23% 48,78 146,34
korjaus
Kulutusmateriaali 1 kpl 23% 15,00 15,00
Yhteensä veroton 161,34
Yhteensä ALV 23% 37,11
Maksettava EUR 198,45

Naarmuja tuli ja muutama osa piti oikaista.
Kaadettu jarrutuksessa Motoparkissa varikon ylämäen oikeassa mutkassa.

-K-
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Xper77i - 30.01.13 - klo:14:19
kiinnostaa :)
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: slowrider - 30.01.13 - klo:14:40
Periaatteessa cbr:llä kiinnostaisi harjoitella.

Mutta mitäs toi cebarin kaato noin yleensä kustantaa? Eli paljon sitä ylimääräistä pitäsi olla lompakossa kun tuon kyytiin hyppää? Onko katteet, putket,cliparit, koneenposket yms orggiksia? voin vain kuvitella, että joku uuden cebarin orggiskatteet toiselle puolen ja pilalle naarmuuntunut orggis vaimentaja maksaa saman kun toi minun moponraato :)

Tietääkseni suomen toinen kaadettu CBR ja ensimmäinen jota piti korjata. Ote meidän laskusta:

Honda CBR 250 ajokoulutus Motopark 29.9
Tuote Määrä ALV á-hinta Yhteensä
-------------------------------------------------------------------------------
Honda CBR 250 kaatumisvaurioiden 3 tuntia 23% 48,78 146,34
korjaus
Kulutusmateriaali 1 kpl 23% 15,00 15,00
Yhteensä veroton 161,34
Yhteensä ALV 23% 37,11
Maksettava EUR 198,45

Naarmuja tuli ja muutama osa piti oikaista.
Kaadettu jarrutuksessa Motoparkissa varikon ylämäen oikeassa mutkassa.

-K-

Kiitos vastauksesta. Tästä linjan näkeekin jo hyvin  peukku_1  Toinen ääripäähän olisi kaikkien naarmuuntuneiden osien tilaaminen alkuperäisosina suoraan maahantuojalta, asennus samassa paikassa ja lasku asiakkaalle...
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: jarska - 01.03.13 - klo:21:10
Weeehnääää, mites tää koulutus etenee, oliko niin ettei ceebeeärriä saanut tonne ja mennään omapyörä-kurssituksella vaiko?
Ajokelit ihan pian ovella, sillä mä vaan...


minne se koko mies on kadonnu...liekkö naisen löytäny.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: aapolas - 01.03.13 - klo:22:34
Höh en pääse ajopäiville enkä koulutukseen tuona vkl. Olen linnassa tuolloin... Vanajanlinnassa.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: wehna - 01.03.13 - klo:23:04
Weeehnääää, mites tää koulutus etenee, oliko niin ettei ceebeeärriä saanut tonne ja mennään omapyörä-kurssituksella vaiko?
Ajokelit ihan pian ovella, sillä mä vaan...


minne se koko mies on kadonnu...liekkö naisen löytäny.

No jäällähän mä oon ollu koko talven, tai no pääasiassa pajalla. Ens viikko vielä ja sit jäät on ajettu :)

Joo pikku ongelmaa CBR-mopojen kanssa tonne Kemoraan. Nille on tarjottu starttia Artukaisiin la 25.5 ja asian pitäis varmistua maaliskuun alussa kun TMK tekee aikataulut. Eli jos saavat lähdön niin sitten ajetaan kemorassa omilla mopoilla.

Pitänee tehdä joku suunnitelma omille mopoille ja miettiä paljonko porukkaa otetaan koulutukseen, tai onko sinne tulijoita :P

-K-
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: pro.lehto - 17.03.13 - klo:18:55
Kiinostaa peukku_1
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: wehna - 20.03.13 - klo:23:23
Iltaa,

CBR:t on varattu, kisat Artukaisissa la 25.5. Eli ajamme omilla pyörillä.
Tietysti edellyttäen että kiinnostuneita on edelleen.

-K-
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Mane - 21.03.13 - klo:18:51
Iltaa,

CBR:t on varattu, kisat Artukaisissa la 25.5. Eli ajamme omilla pyörillä.
Tietysti edellyttäen että kiinnostuneita on edelleen.

-K-

Moro Vehnä!
Kiinnostusta kyllä on täällä kotkan suunnalla,sen verta hyvät opit tuli motoparkista viime syssynä!
Millo saisit ynnättyä kustannus puolta ja sen mitä koulu pitäis sisällään ???
; )
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: wehna - 25.03.13 - klo:18:51
Voi jeesus näitä työkiireitä! Ei ole nää valtion hommat aina pelkkää oleskelua, mut projekti päättyy huomenna joten jatkossa saa riittää normaali työaika ja sit kerkee keskittymään mopoiluun paremmin :)

Kerrataan tilanne:
-Ajokoulutusta Kemorassa 24-26.5, ajaminen tapahtuu omilla pyörillä
-toivon max.10 oppilasta/ päivä niin saadaan jotain laatua aikaiseksi

Suunnitelma:
*ajattelin pitää koulutuspäivän jokaiselle ryhmälle HIDAS, KESKINOPEA, NOPEA.Tämä tietysti riippuu miten on tulijoita
*määrittelen ryhmille 2-3 aihetta joita harjoittelemme koko päivän jotta saadaan riittävästi toistoja
*ajan jollakin pyörällä (oma/ vuokra) malliksi muutamia ajovuoroja tarpeen mukaan
*sateella harjoittellaan ajamista märällä
*jos tulee lunta niin sitten pelkkää teoriaa :)

Nyt pitäsi siis selvittää miten on tulijoita ja millaisia koulutusryhmiä luodaan (pelkkiä nopean ryhmän koulutuksia vai yksi päivä jokaiselle ryhmälle)?
Olisiko Jarskalla kätevää menetelmää miten jako tehdään?

Jako siksi, että tuskin saamme omaa ajovuoroa ja ajamme muiden vastaavan vauhdin omaavien kanssa yhtäaikaa.

-K-

Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: pro.lehto - 25.03.13 - klo:20:27
Moi tulen jos otetaan, vauhdista en tiedä? Ehkä keskinopea ryhmä T
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: hiski - 25.03.13 - klo:20:54
Moi, hidas ryhmä kiinnostaa näin harrastelun pariin palaamisen merkeissä. Race chrono mittasi kierroksen kestoksi 1:27 kesällä 2007. Perusteet ajoon opetti Valtosen Matin Motocorse samana vuonna aiemmin.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: tonibergholm - 25.03.13 - klo:21:06
Mukana, nopeessa ainakin päivän päätteeksi :D
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Mane - 25.03.13 - klo:22:54
Tulossa ollaan ja nopea olis toive! :-\  :-\  :-\
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Wper - 25.03.13 - klo:23:45
muKana keski/nopea. Kumpi se nyt sitten on.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: PetsuZX - 26.03.13 - klo:07:30
Mukava, keksi/hopea
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: jarska - 26.03.13 - klo:07:41
Mukana, ultranopeessa ainakin päivän päätteeksi.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: jarska - 26.03.13 - klo:08:07
Olisiko Jarskalla kätevää menetelmää miten jako tehdään?

-K-

No sinä tän homman paremmin osaat, mut minusta kuulostaa hyvälle tuo päivä per ryhmä.
Ehtii keskittyä paremmin opetuslapsiin ja aikaa koulutukseen riittävästi.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: qazwsx - 26.03.13 - klo:09:27
Mukana olisin keskinopeassa, jos vain onnistun lipun jostain tuonne ostamaan.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Tango - 26.03.13 - klo:15:30
Orgin sivuilla on ohjeellinen jako Kemoran radalle:
Hidas yli 1:35
Keski alle 1:35
Nopea alle 1:22

Mukana olisin keskiryhmässä. Ja jos aika kohenee yli 3 s, niin seuraavana päivänä nopeassa  cool_gif   
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Nitrous - 26.03.13 - klo:15:58
Orgin sivuilla on ohjeellinen jako Kemoran radalle:
Hidas yli 1:35
Keski alle 1:35
Nopea alle 1:22

Mukana olisin keskiryhmässä. Ja jos aika kohenee yli 3 s, niin seuraavana päivänä nopeassa  cool_gif

Tässä kohtaa kannattaa muistaa, että absoluuttista kierrosaikaa tärkeämpää, etenkin nopeaan ryhmään siirryttäessä, on se, että ajaminen ja ajolinja ovat loogisia. (Olipa hienosti raiskattu äiteenkieltä.) Silloin tällöin tulee eteen tapauksia, että vauhti kellon puolesta riittää, mutta ajo on sellaista roiskimista, ettei nopeaan uskalla kaveria ottaa. Tästähän Wehnä tosin pitää teillä huolen, eli kurssin jälkeen kaikki ajavat siististi samaa viivaa jonossa kuin köyhän talon porsaat ikään, joten tervetuloa nopeaan ryhmään. :)

Mutta tuota jakoa noin suurinpiirtein ollaan käytetty orgin päivillä ja vaikuttaisi ihan toimivalta.
Otsikko: Re: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: JPB - 26.03.13 - klo:17:25
Keski/nopeaan kiinnostusta

Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: slowrider - 26.03.13 - klo:18:30
Jos vain pyörä/kuski/lompakko on kunnossa niin mukana. Ryhmä olisi varmaan sitten keski/nopea. Paha sanoa kun olen vain kerran käynyt kemoralla ajamassa..
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: rranta - 26.03.13 - klo:20:47
erittäin vahva ehkä. Jos Wehnä ajaa mukana niin sitte joo ja haluan tuohon PetzuZXn ryhmään mukava, keksi/hopea :)
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: Miksu67 - 26.03.13 - klo:21:51
Mukana! Vois kokeilla nopiaa!!!
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: wehna - 26.03.13 - klo:22:39
Orgin sivuilla on ohjeellinen jako Kemoran radalle:
Hidas yli 1:35
Keski alle 1:35
Nopea alle 1:22

Mukana olisin keskiryhmässä. Ja jos aika kohenee yli 3 s, niin seuraavana päivänä nopeassa  cool_gif

Tämä jako sopii mulle. Tehdäänkö niin että ilmoittautuneiden määrä ja ryhmätoive määrää mitä ryhmiä opetetaan. Suunnittelen mitä tuo tulisi maksamaan ja sitten alan ottamaan ilmoittautumisia vastaan. Niin ja täytyyhän mun sopia kuviot jarskan ja bikefoxin kanssa :)
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: wehna - 26.03.13 - klo:22:44
Vastaa lainaamalla
Tässä kohtaa kannattaa muistaa, että absoluuttista kierrosaikaa tärkeämpää, etenkin nopeaan ryhmään siirryttäessä, on se, että ajaminen ja ajolinja ovat loogisia. (Olipa hienosti raiskattu äiteenkieltä.) Silloin tällöin tulee eteen tapauksia, että vauhti kellon puolesta riittää, mutta ajo on sellaista roiskimista, ettei nopeaan uskalla kaveria ottaa. Tästähän Wehnä tosin pitää teillä huolen, eli kurssin jälkeen kaikki ajavat siististi samaa viivaa jonossa kuin köyhän talon porsaat ikään, joten tervetuloa nopeaan ryhmään. :)

Mutta tuota jakoa noin suurinpiirtein ollaan käytetty orgin päivillä ja vaikuttaisi ihan toimivalta.

Joo, tärkeämpää on kulkuneuvon hallinta kuin nopein kierrosaika. En ole possujunan kannattaja mutta kyllä sitäkin pitää olla ajokoulutuksen jossakin vaiheessa. Oppiminen perustuu siihen kun itse pystyy löytämään virheitä omasta ajosta ja ymmärtää opettajan ohjeen miten tulisi ajaa.
Otsikko: Vs: Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora
Kirjoitti: juice09 - 27.03.13 - klo:03:52
Hienoa että kurssilaisia riittää, ittekki tulosa, mutta niinku wehnä sanos, pittää neuvotella myös jarjestäjien kanssa, niin kaikki sujuu hienosti pikkasen diplomatiaa ja malttia kaikille
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020