MP-Rata

MP-RATA => Varikolla => Aiheen aloitti: T1mppa - 05.02.13 - klo:08:34

Otsikko: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: T1mppa - 05.02.13 - klo:08:34
Kymi Ring ? Sehän on se kaikista mielenkiintoisin  cool_gif

http://www.mpmaailma.fi/uutinen/iitti-mukana-suomen-motogp-ratahankkeessa-kouvola-toistaiseksi-ei

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2012/12/18/Iitin+moottoriradalla+on+k%C3%A4ytt%C3%B6%C3%A4+my%C3%B6s+puolustusvoimille/2012214877587/4
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: JTK - 05.02.13 - klo:13:08
Paljon on täällä kaakossa asiasta jauhettu, valitettavan vähän on saatu aikaiseksi. Kouvolan Sanomien juttu aiheesta tänään 5.2.2013

Radan esisuunnitelman teki Apex Circuit Desing Ltd. Lisää täällä (http://www.apexcircuitdesign.co.uk/products/23/66/kymi_motorsport_park_finland/)
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: T1mppa - 12.02.13 - klo:06:18
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2013/02/1705740
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: T1mppa - 06.02.14 - klo:16:05
http://kymiring.fi/ (http://kymiring.fi/)

Melkoisen kalliin näköistä.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: tamik87 - 06.02.14 - klo:17:10
Mahtaako edetä mihkään?

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: T1mppa - 02.11.14 - klo:18:18
Tommosta on ollut tänään lehdessä. Ei huono!  airrev_1
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Nitrous - 03.11.14 - klo:07:42
Tommosta on ollut tänään lehdessä. Ei huono!  airrev_1
Uskaltaisin pienestä rahasummasta lyödä vetoa, että 2016 kesällä tuolla ei ole minkään luokituksen mukaista asvalttirataa. Käytännössä tästä hetkestä eteenpäin on n. puolitoista vuotta aikaa rakentaa rata FIA:n luokituksen mukaiseen kuosiin. Tuohon luokituksen vahvistamiseen pitää sitten olla myös infra ja liikenneyhteydet kunnossa. Kiva, että homma etenee, mutta nää uutisoidut aikataulut tuppaa olemaan vähän epärealistisia.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: TappisMC - 12.11.14 - klo:18:47
Tommosta on ollut tänään lehdessä. Ei huono!  airrev_1
Uskaltaisin pienestä rahasummasta lyödä vetoa, että 2016 kesällä tuolla ei ole minkään luokituksen mukaista asvalttirataa. Käytännössä tästä hetkestä eteenpäin on n. puolitoista vuotta aikaa rakentaa rata FIA:n luokituksen mukaiseen kuosiin. Tuohon luokituksen vahvistamiseen pitää sitten olla myös infra ja liikenneyhteydet kunnossa. Kiva, että homma etenee, mutta nää uutisoidut aikataulut tuppaa olemaan vähän epärealistisia.

Tuossa uutisessahan selvästi kerrotaan mitkä kaikki kisat lasketaan arvokisoiksi. Riittää siis että tuolla Tillolan montussa on rallicross -rata vuonna 2016. Ei uutisessa luvattu että siellä kansainvälisiä RATA kisoja vielä tuolloin ajetaan ;) No juu, olisihan se hienoa että Suomeen noin korkean luokituksen omaava rata saataisiin. Ja vielä mukavampaa olisi se että sinne radalle saataisiin oikeasti myös noita kansainvälisiä FIA:n ja FIM:n ratasarjoja. MotoGP:n Suomen osakilpailu on allekirjoittaneen märkä uni :D
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: JTK - 13.11.14 - klo:17:11
Kouvolassa asuvana toiveeni on että rata toteutuisi ja vieläpä asfalttiratana.
Radan ympärillä tapahtunutta puuhastelua seuranneena en usko että minkään sortin asfalttikisoja ajetaan vuonna 2016. Rata voi syntyä Motoparkin tasoisella infralla ja Pesämäen pituisena.

Olisi hyvä juttu jos homma toteutuisi. Mutta jos on prosenttilasku hallussa tai edes laskimessa, niin tuossa mittakaavassa homma toimii tasan yhtä kauan kuin rahoittajilta riittää rahaa lahjoitettavaksi.

MotoGP kisojen osalta veikkaan että niitä ei härmässä nähdä. Ei ainakaan täällä kaakon kulmalla. Valitettavasti. MotoGP-kisoissa käyneenä ei edes villi mielikuvitukseni luo illuusiota siitä että riittävät ihmismäärät saataisiin (yksikaistaisia väyliä pitkin) paikalle. 

Katsomoissa on tilaa liikaa kotimaan RR-kisoissa. MotoGP:t ja muutkin isot tapahtumat tarvitsevat katsojia myös paikan päälle. 
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: shyhander - 19.11.14 - klo:18:20
Hyviä uutisia; valtion liikuntaneuvosto on puoltanut yksimielisesti KymiRing –monitoimikeskuksen palauttamista valtion avustuslistalle  kolmen millin tuella. 

http://www.mpmaailma.fi/uutinen/valtion-liikuntaneuvosto-palautti-kymiringin-valtion-merkittavimpien-hankkeiden-listalle

airrev_1 
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: qazwsx - 24.11.14 - klo:17:33
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2014/11/24/Haglund%20my%C3%B6nsi%20avustusmiljoonat%20Kymi%20Ringille/2014218246923/4

Hieno homma
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: TappisMC - 25.11.14 - klo:02:18
Kouvolassa asuvana toiveeni on että rata toteutuisi ja vieläpä asfalttiratana.
Radan ympärillä tapahtunutta puuhastelua seuranneena en usko että minkään sortin asfalttikisoja ajetaan vuonna 2016. Rata voi syntyä Motoparkin tasoisella infralla ja Pesämäen pituisena.

Olisi hyvä juttu jos homma toteutuisi. Mutta jos on prosenttilasku hallussa tai edes laskimessa, niin tuossa mittakaavassa homma toimii tasan yhtä kauan kuin rahoittajilta riittää rahaa lahjoitettavaksi.

MotoGP kisojen osalta veikkaan että niitä ei härmässä nähdä. Ei ainakaan täällä kaakon kulmalla. Valitettavasti. MotoGP-kisoissa käyneenä ei edes villi mielikuvitukseni luo illuusiota siitä että riittävät ihmismäärät saataisiin (yksikaistaisia väyliä pitkin) paikalle.

Katsomoissa on tilaa liikaa kotimaan RR-kisoissa. MotoGP:t ja muutkin isot tapahtumat tarvitsevat katsojia myös paikan päälle.


"KymiRingin ensimmäisen vaiheen kustannusarvio on noin 23 miljoonaa euroa. Sillä saadaan moottoriradasta MotoGP-sarjaan kelpoisuus. GP-sarjan hallinnoija Dorna on valmis tekemään Suomen MotoGP-kilpailusta esisopimuksen."

Onneksi MotoGP:n Suomen osakilpailu ei olekkaan kenenkään villin mielikuvituksen luoma illuusio vaan tästä on ratayhtiö ja Dorna neuvotelleet jo pitkään ja tästä on uutisoitu myös aikaisemmin ;)
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Vuorela - 02.04.15 - klo:18:47
http://kymiring.fi/moottoriurheilu/ sivulta tuli vastaan pyöriteltävä 3d rataprofiili: http://kymiring.fi/assets/Uploads/ladattavat/rataprofiili.pdf


Vaikuttaa melkoisen hyvältä korkeuseroineen ja kallistuksineen. PDF ei tunnu ihan joka laitteella toimivan joten liitteenä esimakua.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: raukkis - 02.04.15 - klo:19:22
Ehkä tästä harrastuksesta ei kannata luopua ennenkö tuo on koettu.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Nitrous - 02.04.15 - klo:19:47
http://kymiring.fi/moottoriurheilu/ sivulta tuli vastaan pyöriteltävä 3d rataprofiili: http://kymiring.fi/assets/Uploads/ladattavat/rataprofiili.pdf


Vaikuttaa melkoisen hyvältä korkeuseroineen ja kallistuksineen. PDF ei tunnu ihan joka laitteella toimivan joten liitteenä esimakua.
PItää vissiin ne kittinokat hankkia ennen kuin toi valmistuu. Mut toivotaan, että tää ihan oikeesti toteutus. Rataprofiili näyttää aika huikeelta.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Vuorela - 02.04.15 - klo:19:54
http://kymiring.fi/moottoriurheilu/ sivulta tuli vastaan pyöriteltävä 3d rataprofiili: http://kymiring.fi/assets/Uploads/ladattavat/rataprofiili.pdf


Vaikuttaa melkoisen hyvältä korkeuseroineen ja kallistuksineen. PDF ei tunnu ihan joka laitteella toimivan joten liitteenä esimakua.
PItää vissiin ne kittinokat hankkia ennen kuin toi valmistuu. Mut toivotaan, että tää ihan oikeesti toteutus. Rataprofiili näyttää aika huikeelta.

Voi olla hyvä työntää teholla ohi tuolla takasuoran ylämäessä. Tai vastaavasti näyttää sen verran hyvältä paikalta ottaa tonnarilla keulaa ilmaan ettei tuosta ole pelkoa :D
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: m1kk0 - 03.04.15 - klo:12:09
http://kymiring.fi/moottoriurheilu/ sivulta tuli vastaan pyöriteltävä 3d rataprofiili: http://kymiring.fi/assets/Uploads/ladattavat/rataprofiili.pdf



Vaikuttaa melkoisen hyvältä korkeuseroineen ja kallistuksineen. PDF ei tunnu ihan joka laitteella toimivan joten liitteenä esimakua.
PItää vissiin ne kittinokat hankkia ennen kuin toi valmistuu. Mut toivotaan, että tää ihan oikeesti toteutus. Rataprofiili näyttää aika huikeelta.

Voi olla hyvä työntää teholla ohi tuolla takasuoran ylämäessä. Tai vastaavasti näyttää sen verran hyvältä paikalta ottaa tonnarilla keulaa ilmaan ettei tuosta ole pelkoa :D

Jotenkin taas kuvittelin mielessäni, että toikin rata rakennettais tasaiselle maalle, mutta onhan tuo korkeuseroineen ihan huikeen näkönen! :D Juurikin tuo suoranpätkä ja mutkaosuuksilla olevat kallistukset :D
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Nitrous - 03.04.15 - klo:13:12
http://kymiring.fi/moottoriurheilu/ sivulta tuli vastaan pyöriteltävä 3d rataprofiili: http://kymiring.fi/assets/Uploads/ladattavat/rataprofiili.pdf


Vaikuttaa melkoisen hyvältä korkeuseroineen ja kallistuksineen. PDF ei tunnu ihan joka laitteella toimivan joten liitteenä esimakua.
PItää vissiin ne kittinokat hankkia ennen kuin toi valmistuu. Mut toivotaan, että tää ihan oikeesti toteutus. Rataprofiili näyttää aika huikeelta.

Voi olla hyvä työntää teholla ohi tuolla takasuoran ylämäessä. Tai vastaavasti näyttää sen verran hyvältä paikalta ottaa tonnarilla keulaa ilmaan ettei tuosta ole pelkoa :D
Nyt vasta sain tuon 3d-pdf:n auki. Toimii adebe reader X:llä ainakin. Saattaa tonnarilla ottaa aika pitkää keulaa tossa pääsuoralla, sen verran näyttää heittoo olevan. :D Ja melkonen vuoristoratalasku noi tiukat mutkat pääsuoran jälkeen.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: santerik - 03.04.15 - klo:16:53
Jos mä ny oikein tulkitsen ni tuolla vois ajaa rallicrossia ja lyhkäsellä radalla ärräpärrää samaan aikaan mikä lie lisää tavan harrastajien ajomahdollisuuksia. Eikä toi lyhkänenkään rata joutune meidän nykyradoille häpeemään..

En epäile etteikö tota rataa olis suunnitellu itteeni fiksummat mut olisihan se hianoo päästä testaan tota pitkää suoraa alamäkeen!
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: T1mppa - 07.04.15 - klo:08:19
Kovasti on ollut keskustelua tuosta motocross- sekä speedway-radoista. Minkä takia ne on tuolla keskellä? Ainakaan niillä ei voi ajaa, jos joku menee asfalttirataa pitkin. Sen verran kova pölypilvi niistä syntyy.
Ja vaikka ei ajaisi, niin pölisee tuulellakin.
Tietysti, jos käyttää jotain muuta hiekkaa kuin alkuperäinen hiekka-aines, niin voi saada hiekkapölyt kuriin.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: wbaum - 07.04.15 - klo:12:17
On kyl makeen näköinen. Tuossa jää motoparkki kakkoseksi profiililtaan.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: qazwsx - 07.04.15 - klo:18:10
KLIK (http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2015/04/05/Moottoriradasta%20yhdeksän%20muistutusta%20—%20kaikissa%20kannettiin%20huolta%20melusta/2015218855517/4)

"Ympäristölupa käsitellään Kouvolan rakennus- ja ympäristölautakunnassa. Naukkarinen arvioi, että asian eteneminen lautakuntaan saattaa mennä syksyyn.

— Tämän kokoluokan asia on valmisteltava huolella. Kun luvasta aikanaan päätetään, niin päätökselle on 30 vuorokauden valitusaika, Naukkarinen kertoo."

Ei mikään ihme että Suomi ui syvällä (ennen kuin uppoaa) kun totakin prosessia ihmettelee.
Kuka täällä oikeasti jaksaa enää mitään yrittää?
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: JTK - 29.10.15 - klo:22:02
Näkyy touhut jatkuvan, nyt ihan oikeestikin Kouvolan Sanomat 29/10/2015 (http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2015/10/29/Kymi%20Ringistä%20on%20tulossa%20kuljettajien%20rata%E2%80%89—%E2%80%89Unelma%20Iitin%20MotoGP%3Astä%20nytkähti%20eteenpäin/2015219784140/4)
Lehtikirjoituksesta huolimatta en vieläkään usko motogp-kisoihin Iitissä. Epäilen jopa kotimaan kisojen ajamista tällä vuosikymmellä.
Toivottavasti erehtyisin, edes tässä asiassa.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: santerik - 28.04.16 - klo:13:27
Kymi Ring saanut opetus- ja kulttuuriministeriöltä pari miljoonaa lapionliikutusrahaa.

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/3754
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Kassu389 - 26.05.16 - klo:18:29
Projekti näyttäis nytkähtävän viimeinkin etiäppäin: wheely

http://yle.fi/uutiset/kymi_ringin_kilparadan_rakentaminen_alkaa/8909007
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 10.02.17 - klo:14:28
Todella hyvin jemmattu toi yks mutka. Tulee oleen 100-varmasti suosituin ulosajo/kaatopaikka.

https://www.youtube.com/watch?v=zkYhMpRWt2Y
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: luonnolinenpoistuma - 11.02.17 - klo:14:20
Ne on aika haasteellisia projekteja nuo. Toivotaan että menee maaliin paremmin kuin alla olevan linkin ratahanke. Circuit of Wales kun pitää käsissään samanlaisen sopparin kuin Kymiring. Siellä piti ajaa MotoGP:tä vuosina 2015-2019 + optiovuodet. Tai siis ajettaisiin jos olisi rahoitusta.


http://www.autosport.com/news/report.php/id/128041/circuit-of-wales-submits-new-funding-proposal
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: luonnolinenpoistuma - 06.03.17 - klo:16:38
Crash.net siteeraa Dornan Ezpeletaa: Meanwhile the Finnish GP, which is to be held at the KymiRing, situated 150km from Helsinki, is more than likely to join the calendar in 2019 - not 2018, as Dorna had announced in July last year.

“We are still talking,” said Ezpeleta. “The Indonesian project is continuing. They are working. We are talking also with Thailand. Buriam is another project also. We are talking with both.

“[Finland] Will most probably be 2019. They are continuing to work. We continue a relationship with them, yes. It's up to them. If they finish on time to be homologated before '18 it will be '18. If not, it will be '19.”

Read more at http://www.crash.net/motogp/news/240604/1/ezpeleta-rules-out-spa-motogp-return.html#RHHpyYp5lorE5oWk.99
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 10.03.17 - klo:13:36
http://yle.fi/uutiset/3-9500089

Projektijohtaja Timo Pohjolan mukaan ajallisesti on mahdollista ajaa gp-kilpailu Iitissä jo kesällä 2018. Neuvotteluihin liittyy kuitenkin paljon itse rataan liittymättömiä asioita, joiden sopiminen voi viedä aikaa. Tällaisia ovat esimerkiksi sponsorisopimukset ja koko kilpailusirkuksen logistiikka Suomessa.

– Dorna Sportsin toimitusjohtaja Carmelo Ezpeleta tulee käymään Kymi Ringillä toukokuun loppupuolella. He tekevät lopullisen päätöksen, Kymi Ringin projektijohtaja Timo Pohjola kertoo.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 04.04.17 - klo:22:30
http://www.is.fi/moottoripyoraily/art-2000005156059.html
"Ensimmäinen päällyste radalle vedetään heinä- ja elokuun vaihteessa. Viimeinen päällyste vedetään ensi vuoden kesäkuun alkupuolella. Silloin pitkä rata on siinä kunnossa, että sillä voidaan ajaa kilpailuja", toteaa KymiRingin hankejohtaja Timo Pohjola.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 19.05.17 - klo:15:56
http://www.bike.fi/uutiset/racebike/kymiring-sai-valtiolta-ison-potin-lisarahaa
"Hallitus on osoittanut KymiRingin moottoriradalle yhteensä 17,5 miljoonan euron lisärahoituksen. Lisätalousarviossa itse radalle myönnettiin 3,5 miljoonaa euroa ja aluen risteysjärjestelyihin 14 miljoonaa."
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: luonnolinenpoistuma - 19.05.17 - klo:19:50
Ei saa ymmärtää tätäpostia väärin mutta nämä ratauutiset tulevat sopivasti aina samaan aikaan.Olisi hel***in hienoa katsella MotoGP:tä ja WSBK:ta kotikamaralla.

Samaan aikaan Walesissa, jossa myös puuhailtiin MotoGP kisaa:

Circuit of Wales: 10 million tax hijacked

By Günther Wiesinger - 18.05.2017 06:34

Michael Carrick wanted to build the "Circuit of Wales" for a 425 million pound in Wales on a deserted Wales land, where he would host the MotoGP World Championship for ten years. The project became the fall of the century.
Actually, the British Motorcycle Grand Prix should have already been held on the new Circuit of Wales in 2015, the rear men of this project have signed a 10-year contract with MotoGP promoter Dorna.

But it is well known that in Blaenau Gwent, no spade was found. Even worse, the project shaken by scandals does not yet have secure financing. And she will never come again.

The Supreme Court of Wales has now strongly criticized the Welsh government because it has already invested 9.3 million pounds of tax into the planned race track.

The auditors were seriously concerned about the fact that the companies involved have a " limited understanding" of a project to create a circuit at Ebbw Vale with a total cost of up to £ 425 million. This is one of the most godly regions of Wales.

The accountants also questioned whether money previously spent was not used for the most part. Carrick's "Head of the Valley Development Company" (HoVDC) is the focus of the criticism.

The accusations:

- £ 300,000 tax money was used to buy a motorcycle company in Buckinghamshire, which then became bankrupt. It is FTR moto.

- almost £ 1 million of payments were donated to another company run by the controversial Circuit of Wales Director Michael Carrick. There were few indications that Carrick's company had made corresponding counter-payments.

- The Welsh Government does not have any hints that the criticized company has purchased services at competitive and sustainable prices, as required by the agreement. All in all, Carrick's company could claim up to £ 2 million on this loan, all tax money well.

- The Court of Auditors also criticized the fact that "almost half of the total sum" was spent on the purchase of the services with or by persons closely associated with the companies involved. At least nine questionable persons had already been identified. The invoices were paid without paying attention to whether there was a real equivalent.

The Circuit of Wales project was supported by the state government in Wales with a loan of 2 million pounds, with a credit of £ 7.33 million. This amount had to be fully released in April 2016, when the company of Carrick ran out of money.

Secretary of State for Economic Affairs Ken Skates is now considering whether a further bank guarantee of 210 million will be due. The fact is, if this tax money is not released, the project must be buried.

Michael Carrick has been humming for five years that one day 6,000 jobs will be created, 750,000 visitors a year, and a new abandoned land near Cardiff. Dave Davies, Minister President of Wales, has now much doubt about these high-yielding plans.

The opponents of the Circuit of Wales say: There are already enough racetracks in the UK to fight for their existence.

And nobody can seriously disagree. The pompous Rockingham Circuit has now become a race track ruin.

In the meantime, the business of HoVDC by Michael Carrick is being scrutinized in detail. Two expense statements of 19,000 pounds were paid by the Welsh Government, but then backed up because HoVDC could not provide a proper value. To this end, Carrick paid 1 million a year to a consulting company, which is 100 percent owned by him.

Huw Vaughan Thomas, Senior Auditor in Wales, said that he saw no reason to justify why the money needed to build a racetrack in the Ebbw Vale moorland was misused in such a dubious way.

A "fundraising" should be launched for the construction of the Circuit of Wales. And as early as January 2012, before the government of Wales was tapped. But Carrick did not keep his promises, he signed the contract for two parties - for Aventa and HoVDC.

Therefore, two years later, the government had to pay £ 1 million. An official made a file note. "I am satisfied now, because none of the directors of HoVDC can now personally enrich these amounts."

However, HOVDC passed the money to the company Aventa - which also belongs to Carrick, as it turned out later.

Now the auditor says: "The bills that Aventa placed with the Welsh Government were simply monthly advances for which there was no equivalent value and no services justifying these sums."

Now one can ask oneself: Are the Dorna and the politicians in Wales with Michael Carrick a bad swindler and Hochstapler on the glue?

One can assume that this 425 million pound project and the plans for the 5.6 km long GP run will soon be buried.

Carrick, with his flimsy concepts, is still demanding commitments by the state government to the tune of 210 million. After his negligent handling of tax money, no serious politician of this world will give him a single cent. He had even paid private gardening with tax money ... And it has never been the case, whether the subsidies for racetracks would be compatible with EU law.

But the Brexit will make this question superfluous anyway.

In the foreseeable future, the Dorna will end the Wales debacle, but the breach of the treaty will have to end Wales, then the Dorna can once again cash off a compensation. And then conclude a five-year contract with the operators of the Silverstone Circuit for the British Grand Prix.

Linkki Alkuperäistekstiin http://www.speedweek.com/motogp/news/109876/Circuit-of-Wales-10-Millionen-Steuergeld-verjuxt.html
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 25.07.17 - klo:17:36
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2017/07/25/Tuleeko%20MotoGP%20Iittiin%20ensi%20kes%C3%A4n%C3%A4%20Ministeri%20Sampo%20Terho%20ja%20MotoGP-pomo%20Carmelo%20Ezpeleta%20pit%C3%A4v%C3%A4t%20tiedotustilaisuuden/2017222502902/4

Opetus- ja kulttuuriministeriö järjestää keskiviikkona 2. elokuuta tiedotustilaisuuden, jonka aihe on Suomen MotoGP-osakilpailu Kymi Ringillä.
Helsingin Musiikkitalossa pidettävään tilaisuuteen osallistuvat eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeri Sampo Terho (uv.) ja MotoGP-sarjan promoottorin Dorna Sportsin pääjohtaja Carmelo Ezpeleta. Lisäksi paikalla ovat Kymi Ringin puheenjohtaja Kari O. Sohlberg ja hankepäällikkö Timo Pohjola sekä Suomen Moottoriliiton puheenjohtaja Tapio Nevala.
OKM:n viestintäjohtajan Marjo Merivirta-Helteen mukaan tilaisuuden sisällöstä ei kerrota etukäteen tarkemmin.
Mahdollisesti tilaisuudessa kerrotaan, ajetaanko Suomessa ja Iitissä MotoGP:tä ensi kesänä. Hankepäällikkö Timo Pohjolan mukaan Kymi Ring, Dorna Sports, tallien, kuljettajien ja moottorivalmistajien edustajat sekä kansallinen ja kansainvälinen moottoriliitto kokoontuvat elokuun alussa Suomeen suunnittelemaan osakilpailun järjestämiseen liittyviä aikatauluja.
Sopimus Kymi Ringillä pidettävästä Suomen MotoGP-kilpailusta allekirjoitettiin jo noin vuosi sitten Sachsenringin osakilpailun yhteydessä. Sopimus on kuitenkin ehdollinen sille, että keskeneräinen ratahanke etenee odotetusti.

Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 25.07.17 - klo:17:37
2019 ehkä...?
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: T1mppa - 02.08.17 - klo:10:25
Varmaan väki tämän nähnytkin, mutta postaan silti.
https://www.youtube.com/watch?v=zkYhMpRWt2Y
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 02.08.17 - klo:15:44
https://www.moottoriurheilu.tv/suomi-isannoi-motogp-osakilpailua-vuonna-2019-kymiringilla/

Suomi isännöi ratamoottoripyöräilyn MotoGP-osakilpailuja vuosina 2019-2023 KymiRing-radalla. Ajankohdan varmisti tänään MotoGP-sarjan promoottorin Dorna Sportsin johto vierailullaan Suomessa.

Sopimus MotoGP-osakilpailuiden järjestämisestä Suomessa on viisivuotinen. Kilpailut ajetaan Iitissä rakenteilla olevassa KymiRing-moottoriurheilukeskuksessa.

Dorna Sportsin pääjohtaja Carmelo Ezpeletan mukaan on ilo saada Suomi takaisin MM-kalenteriin.
”Me tulemme ehdottamaan Kansainväliselle Moottoriliitto FIM:lle, että Suomen MM-osakilpailu järjestetään vuonna 2019. Imatran MM-osakilpailusta on niin monta vuotta, joten olemme nyt hyvin ylpeitä saadessamme julkistaa tämän paluun MM-kalenteriin”, toteaa Ezpeleta.

”Suomi on ollut perinteinen moottoriurheilumaa. Sillä on ollut useita fantastisia ajajia ratamoottoripyöräilyn MM-tasolla aina Jarno Saarisesta Mika Kallioon. Suomalaiset ymmärtävät moottoriurheilun päälle ja uskon, että KymiRing tulee isännöimään monia upeita tapahtumia. Rata on todella hyvä, se on nopea, mutta turvallinen”, Ezpeleta jatkaa.

KymiRingin hallituksen puheenjohtaja, vuorineuvos Kari O. Sohlberg kommentoi tulevan MotoGP-osakilpailun saamista KymiRingille seuraavasti:

”MotoGP on eräs maailman seuratuimmista huippu-urheilusarjoista. Dorna Sportsin kanssa tehdyllä viisivuotisella sopimuksella on tavattoman suuri merkitys suomalaiselle moottoriurheilulle, eikä pelkästään urheilulle, vaan koko maallemme”, Sohlberg alleviivaa.

”Suomi on tunnettu maailmalla suurten kansainvälisten tapahtumien järjestäjänä. Esimerkiksi urheilupuolelta käy viime viikonvaihteessa järjestetty rallin MM-sarjan Suomen osakilpailu, Neste Ralli. Hyvä maine, Imatran ajot sekä legendaariset urheilijat, lisättynä pitkäaikaisilla henkilökohtaisilla suhteilla, ovat varmasti olleet kovia faktoja Dornan tehdessä päätöstä Suomessa ajettavan MotoGP:n osalta”, Sohlberg jatkaa.

Suomen MM-osakilpailujen järjestelyt hoitavat yhdessä Kansainvälinen Moottoriliitto FIM, Dorna Sports, KymiRing Events ja Suomen Moottoriliitto.

Suomen MotoGP-osakilpailua saapuu paikan päälle katsomaan arviolta 100 000 ihmistä ympäri maailmaa. Televisiosta MotoGP-osakilpailuja seurasi kauden 2016 aikana 369 miljoonaa katsojaa 207 eri maassa. Pelkästään Facebookin kautta MotoGP-sarja saavutti vuoden 2016 aikana 4,5 miljardin tavoitettavuuslukemat. Sarjan nettisivuilla oli viime vuonna 235 miljoonaa verkkovierailua. Näin ollen television ja sosiaalisen median kautta Suomi saa MM-osakilpailun myötä huomattavaa näkyvyyttä ympäri maailman. Kilpailun taloudellinen vaikutus Etelä-Suomen alueelle arvioidaan merkittäväksi.

MotoGP:n maailmanmestaruussarjassa kilpaillaan kolmessa luokassa: MotoGP, Moto2 ja Moto3. Ratamoottoripyöräilyn MM-sarjaa on ajettu jo vuodesta 1949 lähtien. Kansainvälisen Moottoriliitto FIM:n myönnettyä MM-sarjan kaupalliset ja televisioinnilliset oikeudet Dorna Sportsille vuonna 1992, sarjan nimi muuttui MotoGP-sarjaksi. Kuluvana vuonna MotoGP-osakilpailu ajetaan 18 eri radalla 14 eri maassa Euroopassa, Aasiassa, Etelä- ja Pohjois-Amerikassa sekä Australiassa.


Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 22.03.18 - klo:12:01
http://www.gpuutiset.fi/motogp/kymiring-asfalttia-pukkaa/
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: T1mppa - 26.03.18 - klo:09:10
Kymringin sivuilta löytyy rataprofiili. Se on varmaan neljäs eri versio mitä oon siitä nähny. Oisko nyt lähellä lopullista?

Kattelin noita mutkia, niin missäköhän on mutka No 17?
Joku oli vetässy punasella ajolinjojakin. Itse en ihan joka kohdassa noilla ajelis, mutta kattoo ekan päivän jälkeen, mitä käytäntö sanoo. Jos on vaikka asfalttisauma just keskellä optimaalista ajolinjaa :)

https://www.kymiring.fi/assets/Uploads/kymiring-esittelyplanssi-eng-2017.pdf

Edit. Tällästä olivat kirjoitelleet. Enhän mä muistanu noita korkeuseroja. Ne saattaa vaikuttaa ajolinjoihin.

"Suunnittelun pyrkimyksenä on ollut hyödyntää kumpuilevan maaston muoto; ratakierros tarjoaa 20 metrin korkeuseron matalimman ja korkeimman kohdan välille. Kaarteiden kallistukset vaihtelevat radan eri kohdissa, maksimissaan 10 % kolmessa kaarteessa lisäten mekaanista pitoa lähekkäin ajoa ja ohitusmahdollisuuksia varten."

Ja onko tuo "kaarteiden kallistus, lisäten mekaanista pitoa ohitusmahdollisuuksia varten" -että kisassassa pääsee vetämään sisäkautta ohi, jos on vähänkään jätetty ovea raolleen :D
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Nitrous - 26.03.18 - klo:14:57
Kymringin sivuilta löytyy rataprofiili. Se on varmaan neljäs eri versio mitä oon siitä nähny. Oisko nyt lähellä lopullista?

Kattelin noita mutkia, niin missäköhän on mutka No 17?
Joku oli vetässy punasella ajolinjojakin. Itse en ihan joka kohdassa noilla ajelis, mutta kattoo ekan päivän jälkeen, mitä käytäntö sanoo. Jos on vaikka asfalttisauma just keskellä optimaalista ajolinjaa :)

https://www.kymiring.fi/assets/Uploads/kymiring-esittelyplanssi-eng-2017.pdf

Edit. Tällästä olivat kirjoitelleet. Enhän mä muistanu noita korkeuseroja. Ne saattaa vaikuttaa ajolinjoihin.

"Suunnittelun pyrkimyksenä on ollut hyödyntää kumpuilevan maaston muoto; ratakierros tarjoaa 20 metrin korkeuseron matalimman ja korkeimman kohdan välille. Kaarteiden kallistukset vaihtelevat radan eri kohdissa, maksimissaan 10 % kolmessa kaarteessa lisäten mekaanista pitoa lähekkäin ajoa ja ohitusmahdollisuuksia varten."

Ja onko tuo "kaarteiden kallistus, lisäten mekaanista pitoa ohitusmahdollisuuksia varten" -että kisassassa pääsee vetämään sisäkautta ohi, jos on vähänkään jätetty ovea raolleen :D

Kannattaa muistaa tuosta ajolinjasta ja lähekkäin ajamisesta se, että tuolla on tarkoitus ajaa kilpaa muillakin laitteilla kuin 2-pyöräsillä. Mopoilla kun ei vielä tarvita vippaskonsteja kunnon kilvanajon mahdollistamiseksi.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Lightyear - 26.03.18 - klo:16:16
Mutka 17 on pitkä loiva oikea. Kun se ei ole suora, niin se on mutka.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 28.03.18 - klo:13:48
https://www.kymiring.fi/uutiset/uutiset/2018/03/kymiringin-rakentaminen-etenee-opetus-ja-kulttuuriministerio-hyvaksyi-yksityisen-rahoituksen-toteutuksen

KymiRing-moottoriurheilukeskuksen rakentaminen jatkuu suunnitelmien mukaan. Opetus- ja kulttuuriministeriö on hyväksynyt KymiRing Oy:n esittämän yksityisen rahoituksen toteutuksen eduskunnan päätöksen edellyttämällä tavalla, mikä mahdollistaa valtionosuuden jatkorahoitukseen. Yksityinen rahoitus perustuu yhtiön nykyisten omistajien ja ulkopuolisen sijoittajan pääomitukseen. Yhtiön nykyiset omistajat ovat AKK Sports Oy, Suomen Moottoriliitto ry, A. Ahlström Kiinteistöt Oy ja Iitin kunta.

Grand Prix -radalle haetaan Grade A /I-luokitusta, joka mahdollistaa tietyin lajikohtaisin tarkennuksin korkeimman tason auto- ja moottoripyöräilykilpailuiden järjestämisen. Suomen MotoGP-osakilpailun päivämäärä vahvistetaan elokuussa.

Rahoitusratkaisu mahdollistaa myös valtatie 12:n perusparannuksen välillä Tillola-Keltti. Eduskunnan viime kesäkuisen ehdollisen päätöksen mukaisesti KymiRingin rahoituksen varmistuminen käynnistää tärkeän poikittaisväylän uudenaikaistamisen. Tähän kuuluvat myös KymiRingin vaatimat tie- ja liittymäjärjestelyt. Ajoneuvomäärä tieosuudella on lähes 10 000 ajoneuvoa päivittäin, ja parannustyö lisää merkittävästi liikenneturvallisuutta sekä sujuvuutta etenkin valtateiden 6 ja 12 risteysalueella.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 28.03.18 - klo:13:48
https://www.moottoriurheilu.tv/media_post/kuvagalleria-kymiring/
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 17.02.19 - klo:13:51
16.01.2019:
"Moottoriurheilukeskuksen rakennustyömaalla on tarkoitus saada räjäytystyöt valmiiksi talven aikana. Suoja-alueiden loppuosat rakennetaan kevään kuluessa. Asvaltoinnit toteutetaan touko–kesäkuun aikana"
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 08.03.19 - klo:14:04
https://yle.fi/urheilu/3-10679650

MotoGP-tallit saivat perjantaina tiedon, että suomalainen Kymiring-moottorirata ei valmistu ajoissa loppukesän testejä varten. Kymenlaakson Iittiin rakenteilla olevalla Kymiringillä oli tarkoitus ajaa kahden päivän testit elokuun lopulla, mutta Motorsport kertoo (siirryt toiseen palveluun), että testit siirretään Misanoon.

Motorsportin mukaan myös Suomeen vuodeksi 2020 kaavailtu MM-osakilpailu on vaarassa peruuntua.

Ratamoottoripyöräilyn MotoGP-sarjan promoottoriyhtiö pitää kuitenkin mahdollisena, että Kymiringillä testataan myöhemmin tänä vuonna. Se edellyttää, että tarvittavat työvaiheet saadaan valmiiksi ajoissa.

Jos Kymiringillä ei pystytä testaamaan ollenkaan tänä vuonna, vuoden 2020 MM-osakilpailu peruuntuu.

Kilpailu oli alkuperäisen suunnitelman mukaan tarkoitus ajaa jo tänä vuonna, mutta hanke on viivästynyt ja avausta siirrettiin ensi vuodelle.

Vielä tammikuussa ratahankkeen taustajoukoista kerrottiin Yle Urheilulle, että Kymiring kaipaa yksityistä rahoitusta, mutta vuoden 2020 MM-osakilpailu on aikataulussa.

Kymiringillä on sopimus MotoGP:n promoottoriyhtiön Dorna Sportsin kanssa viidestä kisavuodesta 2020–2024
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Mikko K. - 08.03.19 - klo:15:09
https://yle.fi/urheilu/3-10679650

MotoGP-tallit saivat perjantaina tiedon, että suomalainen Kymiring-moottorirata ei valmistu ajoissa loppukesän testejä varten. Kymenlaakson Iittiin rakenteilla olevalla Kymiringillä oli tarkoitus ajaa kahden päivän testit elokuun lopulla, mutta Motorsport kertoo (siirryt toiseen palveluun), että testit siirretään Misanoon.

Motorsportin mukaan myös Suomeen vuodeksi 2020 kaavailtu MM-osakilpailu on vaarassa peruuntua.

Ratamoottoripyöräilyn MotoGP-sarjan promoottoriyhtiö pitää kuitenkin mahdollisena, että Kymiringillä testataan myöhemmin tänä vuonna. Se edellyttää, että tarvittavat työvaiheet saadaan valmiiksi ajoissa.

Jos Kymiringillä ei pystytä testaamaan ollenkaan tänä vuonna, vuoden 2020 MM-osakilpailu peruuntuu.

Kilpailu oli alkuperäisen suunnitelman mukaan tarkoitus ajaa jo tänä vuonna, mutta hanke on viivästynyt ja avausta siirrettiin ensi vuodelle.

Vielä tammikuussa ratahankkeen taustajoukoista kerrottiin Yle Urheilulle, että Kymiring kaipaa yksityistä rahoitusta, mutta vuoden 2020 MM-osakilpailu on aikataulussa.

Kymiringillä on sopimus MotoGP:n promoottoriyhtiön Dorna Sportsin kanssa viidestä kisavuodesta 2020–2024

Tarkoittaako tämä nyt sitä, etten ole pääsemässä 2019 Heinäkuussa testaamaan sinne Yamahaa?
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 08.03.19 - klo:16:05
Tarkoittaako tämä nyt sitä, etten ole pääsemässä 2019 Heinäkuussa testaamaan sinne Yamahaa?
Riippuupi ihan sun sponsoreiden taskujen volyymistä. Ehkä pääset, ehkä et.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: pasiplus - 08.03.19 - klo:16:44
Sä joudut suorittamaan testit Misanossa🙃
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Mikko K. - 08.03.19 - klo:18:08
Tarkoittaako tämä nyt sitä, etten ole pääsemässä 2019 Heinäkuussa testaamaan sinne Yamahaa?
Riippuupi ihan sun sponsoreiden taskujen volyymistä. Ehkä pääset, ehkä et.


Jos otetaan realismi vastaan, toisin kuin tässä projektissa, niin mun spossien tuella testit ajetaan Lievestuoreella.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 08.03.19 - klo:18:24
Jos otetaan realismi vastaan, toisin kuin tässä projektissa, niin mun spossien tuella testit ajetaan Lievestuoreella.
Realismi on yliarvostettua. Takki auki, leuka ylös, ja kohti säkenöivää menestystä.
Suomalaisissa on ihan rittävästi "nöyriä" tissiposkia yms v**un urpoja runkkareita.
Älä ole kuin he. Ole erilainen, näytä tietä uuteen tulevaisuuteen!
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 08.03.19 - klo:21:30
Jos otetaan realismi vastaan, toisin kuin tässä projektissa, niin mun spossien tuella testit ajetaan Lievestuoreella.

Sun sponsorit tunki kädet taskun pohjalle???
"Asfaltti pitäisi olla paikallaan ja suoja-alueet tehtyinä kesäkuuhun mennessä."
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Mikko K. - 09.03.19 - klo:11:56
Paino sanalla pitäisi. Toivotan projektille toki kaikkea hyvää, mutta uskottavuuden kannalta olisi kannattanyt noin 10+n edellistä tiedotetta antaa vähän realistisemmin.
Noh... uusi organisaatio ja uudet kujeet toiminnan ympärillä, annetaan mahdollisuus. Jos siellä on kesäkuussa pinta ajettavassa kunnossa turva-alueineen, niin minä ajelen 2020 uusikoppaisella kymppi kawalla kilpaa jonkun sarjan mestaruudesta. Jokkikseen en pääse, beetä ei ole ja retroon se on liian uusi...

Muutoin jatkan realistisella linjalla harrastelua pikku budjetilla.
Otsikko: Kymi Ring 2019?
Kirjoitti: murmela - 09.03.19 - klo:16:21
"MotoGP-tallit ajavat kahden päivän testit Kymiringillä 29.–30. elokuuta."
Otsikko: Kymi Ring 2019?
Kirjoitti: murmela - 10.03.19 - klo:11:23
"– Neuvottelut Dornan kanssa sujuivat hienosti ja kaikki ovat innoissaan tulossa Suomeen. Olemme aikataulussa elokuun testejä silmällä pitäen eli asfaltti laitetaan radalle alkukesän aikana ja rakennustöitä jatketaan alkuperäisten suunnitelmien mukaan. Testien jälkeen Dorna tekee lopullisen päätöksen Suomen osakilpailun ajankohdan osalta, Nevala kommentoi."
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Mikko K. - 10.03.19 - klo:12:16
Hyvä näin... jos toi aikataulu pitää, niin vaihdan kaurapuuron vielä pykälää halvempaan ja alan katteleen kawasakia.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Kolmone - 10.03.19 - klo:20:03
Lidlissä maksaa 500 g 40 senttiä
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 07.05.19 - klo:08:55
2.5.2019:"KymiRing etenee kohti syksyn testiajoja – rata saa pinnoitteen kesäkuussa"
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 18.06.19 - klo:16:44
KymiRingin asfalttipäällystystyöt alkoivat
https://www.moottoriurheilu.tv/kymiringin-asfalttipaallystystyot-alkoivat/
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 18.06.19 - klo:16:45
Hyvä näin... jos toi aikataulu pitää, niin vaihdan kaurapuuron vielä pykälää halvempaan ja alan katteleen kawasakia.
Mimmosta kawaa aattelit?
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: Mikko K. - 18.06.19 - klo:18:06
Hyvä näin... jos toi aikataulu pitää, niin vaihdan kaurapuuron vielä pykälää halvempaan ja alan katteleen kawasakia.
Mimmosta kawaa aattelit?

Hyvä näin... jos toi aikataulu pitää, niin vaihdan kaurapuuron vielä pykälää halvempaan ja alan katteleen kawasakia.
Mimmosta kawaa aattelit?


10r 2016 --->
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 28.06.19 - klo:01:05
"KymiRingin radan ensimmäinen asfalttikerros saatiin viime yönä päätökseen!"
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 20.07.19 - klo:15:09
https://www.kymiring.fi/uutiset/uutiset/2019/07/motogp-sarjan-testitiimit-valmiina-korkkaamaan-kymiringin-radan
20.7.2019
MotoGP-sarjan testitiimit valmiina korkkaamaan KymiRingin radan
MotoGP™-sarjan testitiimit saapuvat pian Suomeen kaksipäiväisiin testeihin korkkaamaan upouuden KymiRingin radan. Jokainen kuninkuusluokassa kilpaileva valmistaja tulee olemaan paikalla Suomen ensimmäisissä testeissä 19.-20. elokuuta. Testitiimeillä on rata käytössään klo 10-17, jonka jälkeen paikalliset huippukuskit päästetään radalle tunnin ajaksi.
Mika Kallio ja Niki Tuuli nähdään kotiradallaan historilisissa Suomen MotoGP-testeissä. Kallio keskityy testaamaan KTM:n tehdaspyörää kun taas Tuuli pääsee maistamaan rataa näytöskierroksilla.
MotoGP™-sarjan testitiimit saapuvat pian Suomeen kaksipäiväisiin testeihin korkkaamaan upouuden KymiRingin radan. Jokainen kuninkuusluokassa kilpaileva valmistaja tulee olemaan paikalla Suomen ensimmäisissä testeissä 19.-20. elokuuta. Testitiimeillä on rata käytössään klo 10-17, jonka jälkeen paikalliset huippukuskit päästetään radalle tunnin ajaksi.
Kuusi kuljettajaa tulee edustamaan Suomen testeissä MotoGP-sarjan valmistajia. 2010 Moto2-luokan maailmanmestari Stefan Bradl tulee toimimaan Hondan testikuljettajana. Hienoista villinkortin suorituksistaan tunnettu Michele Pirro puolestaan nähdään Ducatin väreissä. Entinen Superbiken maailmanmestari Sylvain Guintoli toimii Suzukin pilottina ja MotoGP-sarjan podium-mies sekä Moto2-luokan MM-hopeamitalisti Jonas Folger kyydittää Yamahaa.
KTM puolestaan luottaa paikalliseen osaamiseen, kun tehdastiimin virallinen testikuljettaja Mika Kallio päästetään ottamaan maistiaiset uudesta kotiradastaan. Kovan kuusikon täydentää vastikään FIM Enel MotoE™ World Cup -sarjan avauskilpailussa palkintokorokkeelle noussut Bradley Smith, joka nähdään KymiRingillä Aprilian puikoissa. Smithillä on nyt hallussa podiumpaikat kaikista luokista, joissa hän on kilpaillut: 125cc, Moto2™, MotoGP™ ja nyt MotoE™.
Testeihin rakennetaan vaadittavat 12 varikkopilttuuta ja loput valmistuvat itse Suomen MM-osakilpailuun.
Kumpanakin päivänä paikalliset kuljettajat saavat mahdollisuuden ajaa kotiradallaan tunnin ajan. Heidän joukossaan tulee olemaan FIM Enel MotoE™ World Cupin avausosakilpailun voittanut ja samalla itsensä historian kirjoihin kirjoittanut Niki Tuuli. Luokan MM-johtopaikkaa pitävä suomalainen nähdään radalla muiden maanmiestensä rinnalla.
Kuukauden kuluttua järjestettävät historialliset testipäivät tulevat olemaan täynnä tapahtumaa, kun MotoGP-sarjan kalusto pääsee nyt ensimmäistä kertaa radalle, joka tulee isännöimään Suomen MM-osakilpailua.
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: sloun - 05.08.19 - klo:13:36
Tulipa tuolla 1.7 pari kierrosta ajettua.
(https://img.aijaa.com/m/00853/14730342.jpg) (https://aijaa.com/HHa3IE)
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 19.08.19 - klo:22:30
https://www.motogp.com/en/news/2019/08/19/history-made-at-the-kymiring-motogp-test/305235
Otsikko: Vs: Kymi Ring 2013-?
Kirjoitti: murmela - 28.08.19 - klo:13:54
https://yle.fi/urheilu/3-10942533
Lopullisesti kisakalenteri vahvistetaan loppuvuodesta.
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020