MP-Rata

RATAKALUSTO => Modit => Aiheen aloitti: Hookala - 17.02.12 - klo:12:06

Otsikko: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Hookala - 17.02.12 - klo:12:06
Terve!

Hommasin Bike Plast:n kuitukatteet pyörään, ja nyt ne kaipaisivat maalia. Paljonko olette katteiden maalautuksesta maksaneet?

 En ajattellut ihan yksiväristä, joku pakollinen raita johonkin kohtaan. Teipeillä loput detailit.  beer_2

(En tiedä onko oikeassa topicissa mutta modet hyvät vaihtaa paikka jos kokee näin)  oops_2
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Grandi67 - 17.02.12 - klo:12:18
Kilikolipullot makso viitisen kymppiä,niistäkin jäi muutama yli. Ruvella ne katteet on kuiteskin jossain vaiheessa.
Ei kehtaa niihin niin hirveesti panostaa.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Nitrous - 17.02.12 - klo:13:29
Kilikolipullot makso viitisen kymppiä,niistäkin jäi muutama yli. Ruvella ne katteet on kuiteskin jossain vaiheessa.
Ei kehtaa niihin niin hirveesti panostaa.

Ja suhteilla sai kilikolit kympillä. Kun tietää, että maali ei juuri maksa, ei tarvitse niin paljon varoa pieniä naarmuja esim. pyörää sitoessa ja paikkamaalauskin onnistuu vaikka varikolla ajosettien välissä.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: murmela - 17.02.12 - klo:14:10
Paikkamaalaus ratamopossa... v***u mitä hifistelyy.  :)
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: heippa - 17.02.12 - klo:14:31
Kilikolipullot makso viitisen kymppiä,niistäkin jäi muutama yli. Ruvella ne katteet on kuiteskin jossain vaiheessa.
Ei kehtaa niihin niin hirveesti panostaa.

Ja suhteilla sai kilikolit kympillä. Kun tietää, että maali ei juuri maksa, ei tarvitse niin paljon varoa pieniä naarmuja esim. pyörää sitoessa ja paikkamaalauskin onnistuu vaikka varikolla ajosettien välissä.

No sen on ne pyörät näkösiäki  reps_1

Kannattaa panostaa siihen pohjatyöhön nyt ees jonkunverran, niin se paikkailuki on helpompaa. Voi vaan sumauttaa kilikolia naarmun päälle. Meillä maalattu katteet raskaan kaluston maalilla, niin ei tarvi ees lakkaa päälle. Pieniä naarmuja ei tuu, vaan se on varmaan sit täystuho meijän perheessä, että uusiks menee maalit kuitenkin.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Nitrous - 17.02.12 - klo:14:44
Kilikolipullot makso viitisen kymppiä,niistäkin jäi muutama yli. Ruvella ne katteet on kuiteskin jossain vaiheessa.
Ei kehtaa niihin niin hirveesti panostaa.

Ja suhteilla sai kilikolit kympillä. Kun tietää, että maali ei juuri maksa, ei tarvitse niin paljon varoa pieniä naarmuja esim. pyörää sitoessa ja paikkamaalauskin onnistuu vaikka varikolla ajosettien välissä.

No sen on ne pyörät näkösiäki  reps_1

Ei se horisonttiin häipyvä mattamusta pyörä takaapäin kovin pahalta näytä vaikka ois pari pientä naarmuakin.   :)
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: murmela - 17.02.12 - klo:16:34
Ei se horisonttiin häipyvä mattamusta pyörä takaapäin kovin pahalta näytä vaikka ois pari pientä naarmuakin.   :)
Tarkottaaks toi tilannetta jossa mattamusta jatkaa suoraan vaikka radassa on mutka...?
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Nitrous - 17.02.12 - klo:16:40
Ei se horisonttiin häipyvä mattamusta pyörä takaapäin kovin pahalta näytä vaikka ois pari pientä naarmuakin.   :)
Tarkottaaks toi tilannetta jossa mattamusta jatkaa suoraan vaikka radassa on mutka...?

Alastarossahan tuokin on mahdollista suorittaa turvallisesti. :)
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: MarkoL - 17.02.12 - klo:22:55
Terve!

Hommasin Bike Plast:n kuitukatteet pyörään, ja nyt ne kaipaisivat maalia. Paljonko olette katteiden maalautuksesta maksaneet?

 En ajattellut ihan yksiväristä, joku pakollinen raita johonkin kohtaan. Teipeillä loput detailit.  beer_2

(En tiedä onko oikeassa topicissa mutta modet hyvät vaihtaa paikka jos kokee näin)  oops_2

Jos tunnet vaikka kaverin kautta jonkun joka maalaa joko viraapelina tai ihan töikseen, niin täytehommana 100-150 eskobaaria luulis molempia osapuolia tyydyttävän.
Olettamuksena että tulos on yksivärinen.Ja värinä suuripirtein punainen, olettamuksena että punaista pyysit...
 
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: jarska - 06.10.13 - klo:08:04
Toiset, Sebimoton katteet lähdössä piakkoin maalarille.
Ostin korillisen kilpikonnavahaa talven varalle ja näillä katteilla ajetaan vain hitaassa ryhmässä, näytösluontoisesti.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: marko_ - 06.10.13 - klo:12:13
Täältä meiltäpäin pitäis löytää halpa maalari kun ei oo itellä paikkaa missä maalata.

Pelkkä paikkaki riittäis..
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: SMR - 07.10.13 - klo:21:47
Tollaseen uuteen kuitukate sarjaan menee HELPOSTI 8h työtunteja ammattilaisella ruiskutuksineen/pohjatöineen.  Jos siihen laskee vielä maalit, niin en tiedä tyydyttäiskö meikäläistä 150€ korvaus.

Sen verta vihjasen että automaalaamosta jos kysäsee hinnan  niin kuitilla ollaan siellä 1000€ paremmalla puolella. Toki joskus voi saada taukohommina teetettyä halvemmalla.

Suosittelen ostamaan 2k väriä spray pullossa , on huomattavasti parempi lopputulos mitä markettien kilikoli potuilla. Pullon hinta suurinpiirtein 20€.   
Maalikalvon paksuus on 0.05mm joten sillä ei tosiaan peitetä huonoja pohjia. Mitä tummempi väri, sen helpommin virheet näkyy.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: marko_ - 07.10.13 - klo:23:10
Ainakaan mun katteisiin ei tarvi tehdä mitään pohjia ja voin tulla ripusteleenki ne valmiiks niin ei tarvi muuta kuin täyttää ruisku ja suihkia meneen.  :)
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Mikko K. - 08.10.13 - klo:00:01
Ainakaan mun katteisiin ei tarvi tehdä mitään pohjia ja voin tulla ripusteleenki ne valmiiks niin ei tarvi muuta kuin täyttää ruisku ja suihkia meneen.  :)

Noita 2k maaleja suosittelen.. pehmeemmillä menee hetki kuivatellessa. Tein ite motonetin halvimmilla ja säästin. Sen on näkösetkin... Eipähän harmita kaadot niin paljoa :)
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Nitrous - 08.10.13 - klo:08:20
Ainakaan mun katteisiin ei tarvi tehdä mitään pohjia ja voin tulla ripusteleenki ne valmiiks niin ei tarvi muuta kuin täyttää ruisku ja suihkia meneen.  :)

Noita 2k maaleja suosittelen.. pehmeemmillä menee hetki kuivatellessa. Tein ite motonetin halvimmilla ja säästin. Sen on näkösetkin... Eipähän harmita kaadot niin paljoa :)

Ei niistä nyt paljon rumemmat enää ainakaan voinu tulla mitä ne jo oli. Olihan ne kuitenkin sen näköset, että varikolla vesisateessa pensselillä paikkamaalatut. :D
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Nitrous - 08.10.13 - klo:08:29
Ainakaan mun katteisiin ei tarvi tehdä mitään pohjia ja voin tulla ripusteleenki ne valmiiks niin ei tarvi muuta kuin täyttää ruisku ja suihkia meneen.  :)

Eikös nuo kuitukatteet jo muutenkin ole yleensä valmiiksi pohjamaalissa? Ei niihin sen kummempia pohjia tartte kunhan nykäsee väriä pintaan. Ei näistä mitään näyttelypelejä ole ainakaan mulla tarkoitus tehdä.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: marko_ - 08.10.13 - klo:09:23
Ainakaan mun katteisiin ei tarvi tehdä mitään pohjia ja voin tulla ripusteleenki ne valmiiks niin ei tarvi muuta kuin täyttää ruisku ja suihkia meneen.  :)

Eikös nuo kuitukatteet jo muutenkin ole yleensä valmiiksi pohjamaalissa? Ei niihin sen kummempia pohjia tartte kunhan nykäsee väriä pintaan. Ei näistä mitään näyttelypelejä ole ainakaan mulla tarkoitus tehdä.

Joo ei oo menossa näyttelyyn.

Pitää nyt koittaa ettiä paikkaa mihin pääsis maalaamaan noi, jos ei löydy niin en tiiä pitääkö sitten vain kylmästi vetää ne täällä kerrostalon pyörävarastossa.  :D
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: MarkoL - 08.10.13 - klo:09:27
Tollaseen uuteen kuitukate sarjaan menee HELPOSTI 8h työtunteja ammattilaisella ruiskutuksineen/pohjatöineen.  Jos siihen laskee vielä maalit, niin en tiedä tyydyttäiskö meikäläistä 150€ korvaus.

Sen verta vihjasen että automaalaamosta jos kysäsee hinnan  niin kuitilla ollaan siellä 1000€ paremmalla puolella. Toki joskus voi saada taukohommina teetettyä halvemmalla.

Suosittelen ostamaan 2k väriä spray pullossa , on huomattavasti parempi lopputulos mitä markettien kilikoli potuilla. Pullon hinta suurinpiirtein 20€.   
Maalikalvon paksuus on 0.05mm joten sillä ei tosiaan peitetä huonoja pohjia. Mitä tummempi väri, sen helpommin virheet näkyy.

8h? Kovat on vaateet pohjille jos noin kauan menee.
Ainakin bike plastin katteet oli varsin tasaset ja ilman huokosia tullessaan,
ettei niille tarvinnu muuta kuin vetää pinta rikki.
Harva niistä mitään näyttelykamaa tekee/haluaa kuitenkaan.
Vanhoissa saattaa olla hieman enemmän pohjissa tekemistä,
 mut nekin on jo tehty kun maaliin viedään?
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: parjan_fin - 08.10.13 - klo:10:28
Ainakaan mun katteisiin ei tarvi tehdä mitään pohjia ja voin tulla ripusteleenki ne valmiiks niin ei tarvi muuta kuin täyttää ruisku ja suihkia meneen.  :)

Eikös nuo kuitukatteet jo muutenkin ole yleensä valmiiksi pohjamaalissa? Ei niihin sen kummempia pohjia tartte kunhan nykäsee väriä pintaan. Ei näistä mitään näyttelypelejä ole ainakaan mulla tarkoitus tehdä.

Ainakin ne mitkä itselle on BiksPlastilta tulleet, niin eivät ole pohjavärissä, vaan ihan se gelcoat pinnoite tms. Se kaipaa tartuntavärin ja sitten väriä pintaan.

Ja vaikka BP:n katteet ovat hyvät, niin on niissä siilti tarvetta hiomiselle. Ainakin omasta mielestäni.

Kaksväriset saa tuollaisilla "semipohjilla" tehtynä n. 400 euroon. Ja kehtaa katsella hiukan lähempääkin.

http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=5 (http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=5)

http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=30 (http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=30)
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: marko_ - 08.10.13 - klo:11:25
Aikamoinen vääntö näköjään syntyy tästäki asiasta  ass_1
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: murmela - 08.10.13 - klo:11:49
Mä olen yhen etukatteen maalannu spraypulloilla. Muut katteet ku oli orginaalit/ kawasakin electric shock lobotomy -värisiä, niin menin yhteen paikalliseen mestaan katteenpalasen kanssa ja pyysin samanlaista väriä. Niil oli siel kawasakin värikartta, ja sen perusteella mulle sit loppujen lopuks tuli praimeri, metallihopea ja metallisininen jonka ne ite sekotti ja pisti sparypulloihin, ja lakka. Kaikki yhteensä 60e.
Ohjeeks ne anto ett ensin tietty pinta puhtaaks ja rasvattomaks vaikka asetonilla (bräkis). Sit praimeri ja sen kuivuttua metallihopealla pohja. Sen kuivuttua sit metallisinistä sen verran ett haluttu väri saavutetaan. Mul oli siin vieressä se orkkis kate päreinä ja siihen vertailin. Märkänä väri oli sama, mut sit kuivuttua se lopullinen väri oli aavistuksen tummempi. No, ei voi mitn, lakka päälle. Hyvä siit tuli.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: slowrider - 08.10.13 - klo:12:14
Minkä pirun takia ratapyörien pitää olla rumia? Ensin lyödään palikkaa tonnien edestä ja hifistellään kaikki vimpanpäälle ja ulkopuolisen silmissä lopputulos ku joku teini ois ihan ite mopon rakentanu ;)

ihan ku nyt joku muutaman tunnin pohjatyö ja ruiskun pesu tuossa rakentamisen työmäärässä jotain merkkais :)
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Nitrous - 08.10.13 - klo:12:30
Minkä pirun takia ratapyörien pitää olla rumia? Ensin lyödään palikkaa tonnien edestä ja hifistellään kaikki vimpanpäälle ja ulkopuolisen silmissä lopputulos ku joku teini ois ihan ite mopon rakentanu ;)

ihan ku nyt joku muutaman tunnin pohjatyö ja ruiskun pesu tuossa rakentamisen työmäärässä jotain merkkais :)

Omalla kohdalla ei koskaan ole sattunut sellaista tuuria kohdalle, että olisin mopon mukana saanut siistikuntoiset katteet. Edellisessä oli päällä muutamaan kertaan kaadutut ja parsitut ja sitä edellisessä jotkut kolmen markan kiinakatteet. Ne ei siitä kovin kummoseks maalarilla muutu. Toinen puoli on raha. Uusi katesarja maksaa n. 500€ ja kunnon maalaus halvimmillaankin satasen pintaan. Samalla rahalla saa about koko kauden ratabensat tai yli puolen kesän renkaat. Eikä tuo rumuus kyllä ole vauhtiin ainakaan tähän mennessä vaikuttanut yhtään eikä ulkopuolisten mielipiteet paljon paina. Eikä tartte pakatessakaan varoa katteiden naarmuuntumista.

Jos tuo Hondan raato jää itselle käsiin, pitää siihen varmaan yrittää tehdä ihan kunnon maalaus kun siihen sentään on olemassa kunnollinen katesarja. Siitä puheen ollen, ostakaa joku hyvä kilvellinen projekti halvalla pois, että saan ratamopon ens kaudeksi.

Edit. Siinä vaiheessa mopon ulkonäöllä alkaa olemaan merkitystä jos/kun sponsseja metsästää. Silloin mopon on syytä olla sen näköinen, että siihen voi hyvällä mielellä liimata sponssitarrat kiinni.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: tamik87 - 08.10.13 - klo:12:54
Omalla kohdalla ei koskaan ole sattunut sellaista tuuria kohdalle, että olisin mopon mukana saanut siistikuntoiset katteet.

Hah. Mun pyörän edellinen omistaja, Micky, oli juuri ennen pyörän ostamistani hommannut uudet katteet ja maalauttanut maalarilla mustan helmiäisvärin. No pari viikkoohan siinä meni ennenkuin ryttäsin nekin katteet botnialla :D Totesin että melkein yhtä hyvän näköinen siitä tuli kun paikkasin kolhut mustalla jesarilla.

"Ei mua muuten ois vituttanu toi sun kaatuminen, mutta kun mää olin ne just vasta maalauttanu"   :D
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: poutis - 08.10.13 - klo:13:59
Minkä pirun takia ratapyörien pitää olla rumia? Ensin lyödään palikkaa tonnien edestä ja hifistellään kaikki vimpanpäälle ja ulkopuolisen silmissä lopputulos ku joku teini ois ihan ite mopon rakentanu ;)

ihan ku nyt joku muutaman tunnin pohjatyö ja ruiskun pesu tuossa rakentamisen työmäärässä jotain merkkais :)
Ratapyörät on käyttöön tarkoitettu. Omat olleet yleensä ainakin kerran kesässä nutullaan. Ilman sponsseja ajaessa ei mun mielestä oo niin justiinsa se ulkonäkö.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: MarkoL - 08.10.13 - klo:14:44
Ainakin ne mitkä itselle on BiksPlastilta tulleet, niin eivät ole pohjavärissä, vaan ihan se gelcoat pinnoite tms. Se kaipaa tartuntavärin ja sitten väriä pintaan.

Ja vaikka BP:n katteet ovat hyvät, niin on niissä siilti tarvetta hiomiselle. Ainakin omasta mielestäni.

Kaksväriset saa tuollaisilla "semipohjilla" tehtynä n. 400 euroon. Ja kehtaa katsella hiukan lähempääkin.

http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=5 (http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=5)

http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=30 (http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=30)


Joo, täytyy korjata.Ei ne mullekkaan tulleet olleet pohjavärissä vaan gelcoat oli pinnassa.

Ennen maalien ostoa kävin paikallisessa maaliliikkeessä kyselemässä noiden maalauksesta, ja siellä sanoi ettei tarvitse erillistä pohjamaalia jos vaan putsaa muottivahat tms pinnasta pois.
(Olettamuksella että muuten pohjat kelpaa)
Riittää maalin tartuntaan että karhii kunnolla pinnat.

Eikä ainakaan vielä ole näkynyt maalin irtoamista leppeinä tai maalin halkeemisia...
(Jos ei oteta lukuun sitä kun kaveri istu alakatteen päälle)

Makuja on monia, mut minä en näe hirveesti järkee laittaa harrastetasolla liialliseen pintojen hifistelyyn rahaa kiinni.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: parjan_fin - 08.10.13 - klo:16:37
Joku ihmetteli jotain vääntöä :) En mä ainakaan mitään vääntöä näe, moni on vaan kertonut kuinka on omansa maalannut / maalauttanut ja minkä verran se on kustantanut. Eikös se ollut alkujaankin ensimmäinen kysymys / kartoitus?

Itse olen aina tykännyt pitää laitteet siistinä. Siihen on muutamia syitä:

1) Tulee pidettyä huolta laitteista ja siistinä jatkossakin.
2) Kun pidät siistinä ja huolta laitteesta, niin huomaat mahdolliset viat, öljyvuodot tms. heti.
3) Kun laitteet on kunnossa ja siistinä, niin se myös toimii oikein sekä saattaa joku mahdollinen ostajakin pitää sitä hyvänä laitteena.

Enkä nyt sitten missään nimessä väitä, että huonosti maalattu tai karun näköinen laite ei toimisi oikein tai omistaja ei laitteestaan huolta pitäisi.

Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: jarska - 08.10.13 - klo:16:53
Kyllä minunki mielestä ratapyörän tulee olla siisti, lähes näyttelykelpoinen. ;)
Toki olen oppinut sietään pienet naarmut, mut kyllä mä edelleen vahaan ja puunaan pyörää, vaikka onkii maalaamattomat(eikä niin fiinit) katteet paikoillaan.
Saas nähdä kun saan joskus nuot pyhäset ja maalatut, en uskalla ottaa tallista ulos. :D

Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: jarska - 08.10.13 - klo:16:57
Enkä nyt sitten missään nimessä väitä, että huonosti maalattu tai karun näköinen laite ei toimisi oikein tai omistaja ei laitteestaan huolta pitäisi.

Moni rumilus on mennyt hesusteipit lepattaen minusta ohi, mut en välitä, ulkonäkö ennenkaikkea, eikä niinkään nopeus. :D
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: app - 08.10.13 - klo:18:21
Minkä pirun takia ratapyörien pitää olla rumia? Ensin lyödään palikkaa tonnien edestä ja hifistellään kaikki vimpanpäälle ja ulkopuolisen silmissä lopputulos ku joku teini ois ihan ite mopon rakentanu ;)

ihan ku nyt joku muutaman tunnin pohjatyö ja ruiskun pesu tuossa rakentamisen työmäärässä jotain merkkais :)

Omalla tavallaan äärimmäisen pelkistetty ja karu, jopa maalaamaton mopo on tyylikäs. Kaikki turha pois. Pelkkä pohjamaali katteissa esim.
Sitten jos on sponsoreita, pitää totta kai huolehtia että yleisvaikutelma on siistin asiallinen. Pillunkuvia ei kaikki sponsorit halua logonsa viereen.

Mulla on muuten pienen pieni tarra mopossani, joka erään yrityksen logo. En kerro minkä  :P
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: app - 08.10.13 - klo:18:25
Kyllä minunki mielestä ratapyörän tulee olla siisti, lähes näyttelykelpoinen. ;)
Toki olen oppinut sietään pienet naarmut, mut kyllä mä edelleen vahaan ja puunaan pyörää, vaikka onkii maalaamattomat(eikä niin fiinit) katteet paikoillaan.
Saas nähdä kun saan joskus nuot pyhäset ja maalatut, en uskalla ottaa tallista ulos. :D

Mulla sama ongelma näiden uusien kanssa. ne fiksataan nyt, eikä enää radalle laiteta. Maalaamattomat on jo hankittu, ja niihin vaan sutasemalla väri.
Ei, en aio jatkaa kaatuilua. Olen ajotavaltani, ja muutenkin, seesteisen asiallisen ajotavan omaava kuljettaja. Tyypillinen beeämweemies.

Ihan vaan varmuuden vuoksi pelkistetymmät katteet harjoitteluun.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: marko_ - 08.10.13 - klo:19:10
Löysin paikan mihin pääsen maalaamaan katteet  :P
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: SMR - 08.10.13 - klo:19:11
Kuitukatteissa ei ole mitään pohjamaalia, vaan pinnassa on gelcoat. Käytännössä toi on sävyettyä hartsia, joskin paremmin hiottavissa.

Kuitukatteeseen ei erillistä primeria(tartuntamaalia) tarvitse. Katteissa yleensä kuitenkin sen verta pintavirheitä sekä pinholeja, jolloin katteet vaativat hiomavärin.
Pelkkä karhennus/pintamaali ei peitä pohjavirheitä.

Vinkkinä että noita kuitukatteita ei kauheesti kannata uunitella, tuppaa menemään kieroksi. Huonolaatuisissa kuitukatteissa yleensä ilmaa lasikuidun ja gelcoatin välissä. Kuumetessaan ilma laajenee ja nätissä maalipinnassa on kuplia.

Automaalarina olen ollut viitisen vuotta, joten jonkinsortin kokemuspohja löytyy.

Mikäli nitrous sen sun honda on Camel:in värityksellä, niin taitaa olla mun käsialaa.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Nitrous - 08.10.13 - klo:19:31
Kuitukatteissa ei ole mitään pohjamaalia, vaan pinnassa on gelcoat. Käytännössä toi on sävyettyä hartsia, joskin paremmin hiottavissa.

Kuitukatteeseen ei erillistä primeria(tartuntamaalia) tarvitse. Katteissa yleensä kuitenkin sen verta pintavirheitä sekä pinholeja, jolloin katteet vaativat hiomavärin.
Pelkkä karhennus/pintamaali ei peitä pohjavirheitä.

Vinkkinä että noita kuitukatteita ei kauheesti kannata uunitella, tuppaa menemään kieroksi. Huonolaatuisissa kuitukatteissa yleensä ilmaa lasikuidun ja gelcoatin välissä. Kuumetessaan ilma laajenee ja nätissä maalipinnassa on kuplia.

Automaalarina olen ollut viitisen vuotta, joten jonkinsortin kokemuspohja löytyy.

Mikäli nitrous sen sun honda on Camel:in värityksellä, niin taitaa olla mun käsialaa.

Joo, kyllähän se Kamelin värinen oli. Tai siis on niiltä osin, mistä en maalin liukuominaisuuksia testannu (hyvin liukuu, mutta värisävy kärsii jonkin verran). Sen verran kuitenkin fighteröin etukatetta, että en taida näistä parsia mitään myyntiä varten vaan heitän päälle mopon mukana tulleet ehjät katteet. Ne tosin on maalia vaille, joten jotain tarttis keksiä. Ruiskulla yks-väriseksi ja tarraa pintaan vois olla toimiva. Tai sitten jos vetäs katteet kalvolla maalin sijasta.

Edit. Nyt pitäs allekirjotuksesta klikkaamalla päästä kattomaan kuinka toi mun "kolmen sekunnin" modaus toimi.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: app - 08.10.13 - klo:21:21
Olen ajotavaltani, ja muutenkin, seesteisen asiallisen ajotavan omaava kuljettaja. Tyypillinen beeämweemies.

ja tämäkin meni ihan purematta läpi. Jopas te nyt olette vaisuja. Talvi painaa päälle, ei voi mtn  :o
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: jarska - 08.10.13 - klo:22:01
Kattokaapas vaikka esimerkkinä Wehnän pyörää.
Joka kisan jälkeen puretaan pultti/mutteri/rauta/kumikasaksi, kiillotetaan ja lyödään kasaan.
Ja sen kyllä huomaa, on komee!
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Nitrous - 08.10.13 - klo:22:07
Kattokaapas vaikka esimerkkinä Wehnän pyörää.
Joka kisan jälkeen puretaan pultti/mutteri/rauta/kumikasaksi, kiillotetaan ja lyödään kasaan.
Ja sen kyllä huomaa, on komee!

Mut Wehnällä onkin niitä sponsseja, ei ne pysy tyytyväisenä jos ei kiillota. :D
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: MikkoS - 08.10.13 - klo:22:10
Toiset tykkää (tai sietää) röjösiä vehkeitä ja ajelee niillä ihan iloisesti oltiin sitten radalla tai muualla. Ei oikeen vaan minulle satu se tyyli. Ylenpalttiset hinkuttelut eriskeen, mutta siistiä pitää olla.

Oman katesarjan ja muutaman varakatteen maalaus jäi maksamaan 150e. Näistä oli maaleja 100e.
Ammattimaalarilla autotallihommina. En tiedä oliko naamalla vaikutusta hintaa nostavassa vai laskevassa mielessä.

Yhtä väriä per osa, eli ei mitään teippauksia maalausvaiheessa. Tällä säästi jotain.
Värinä perus akryylivärit, ei tarvi lakata ja saatavilla olevat värivalikoimat vissiin vähän suppeammat. Hinta halvempi.
Ihan tuurilla sattui vielä punainen väri natsaamaan tosi hyvin orkkisvärissä olevan lokarin kanssa.
"Punanen ja valkonen" (ärkutosen kuuluu olla) oli tilaus =)

Katteissa oli entisen omistajan jäljiltä automaalaamon maalipinta, jossa aika hitokseen korjattavaa (kuitupaikkaa ja pakkelia). Pohjat hinkkasin itse, loppufiilikseksi jäi se että ihan sama kuinka hyvin ne luulee hoitaneensa, niin sanomista tulee maalarilta joka tapauksessa. Loputtoman hiomisen ja karhennuksen jälkeen ennen pintaväriä pantiin vielä hiomapohjaväri.

Lopputulokseen olen enemmän kun tyytyväinen. Eihän noissa mitään lasimaista kiiltoa ole vrt lakattu pinta, mutta ihan hyvältä näyttää. Tumpulointi pohjatöissä tosin näkyy, muutamat pakkelipaikat erottuvat jos alkaa valoa vasten peilamaan ja jokunen huokonenkin sinne jäi, mutta ei nyt tässä tapauksessa ole häirinnyt tasan yhtään. Yleisilme kuitenkin kovin siisti.

Yhden varakatteen maalailin itse huvikseen 2k spraylla. Ihan ookoota jälkeä sai silläkin aikaiseksi, mutta onhan se ihan eri maata kun ammattilaisen ruiskuttama. Tässä tapauksessa olis itse turaamisen kustannuksetkin liki samat kun kunnolla maalautettamalla...

Tuolta voi kattella lopputulosta, on tosin ollut ennenkin täällä näytillä.
http://www.imageshack.com/i/2oeh2yj (http://www.imageshack.com/i/2oeh2yj)

Tankin suojakoppa on vielä työn alla, saumat pitäis hioa tasaseksi ja karhennella maalausvalmiiksi. Edellisistä maalauksista jäi vielä maaleja yli, joten taas pitäis päästä aika kohtuuhintaan. En tosin ole osannut päättää oisko se punainen vai valkoinen?
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: jarska - 08.10.13 - klo:22:20
Kyllä on komea Yammu, tykkään!

Ittelle tulee sitä uuden ZZR 1400:n helmiäisvihreetä(lime), mustaa ja valkoista.
Kaikki tietty kiiltävää ja lakka pintaan.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: jarska - 08.10.13 - klo:22:25
Kattokaapas vaikka esimerkkinä Wehnän pyörää.
Joka kisan jälkeen puretaan pultti/mutteri/rauta/kumikasaksi, kiillotetaan ja lyödään kasaan.
Ja sen kyllä huomaa, on komee!

Mut Wehnällä onkin niitä sponsseja, ei ne pysy tyytyväisenä jos ei kiillota. :D

Sponsseja varten minäkin maalautan ja pidän siistinä...ei sitä koskaan tiedä kuka koputtaa olkapäähän.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: murmela - 08.10.13 - klo:22:37
Kuitukatteissa ei ole mitään pohjamaalia, vaan pinnassa on gelcoat. Käytännössä toi on sävyettyä hartsia, joskin paremmin hiottavissa.

Kuitukatteeseen ei erillistä primeria(tartuntamaalia) tarvitse. Katteissa yleensä kuitenkin sen verta pintavirheitä sekä pinholeja, jolloin katteet vaativat hiomavärin.
Pelkkä karhennus/pintamaali ei peitä pohjavirheitä.

Vinkkinä että noita kuitukatteita ei kauheesti kannata uunitella, tuppaa menemään kieroksi. Huonolaatuisissa kuitukatteissa yleensä ilmaa lasikuidun ja gelcoatin välissä. Kuumetessaan ilma laajenee ja nätissä maalipinnassa on kuplia.

Automaalarina olen ollut viitisen vuotta, joten jonkinsortin kokemuspohja löytyy.

Mikäli nitrous sen sun honda on Camel:in värityksellä, niin taitaa olla mun käsialaa.

Joo, kyllähän se Kamelin värinen oli. Tai siis on niiltä osin, mistä en maalin liukuominaisuuksia testannu (hyvin liukuu, mutta värisävy kärsii jonkin verran). Sen verran kuitenkin fighteröin etukatetta, että en taida näistä parsia mitään myyntiä varten vaan heitän päälle mopon mukana tulleet ehjät katteet. Ne tosin on maalia vaille, joten jotain tarttis keksiä. Ruiskulla yks-väriseksi ja tarraa pintaan vois olla toimiva. Tai sitten jos vetäs katteet kalvolla maalin sijasta.

Edit. Nyt pitäs allekirjotuksesta klikkaamalla päästä kattomaan kuinka toi mun "kolmen sekunnin" modaus toimi.

Onkohan tää sattumoisin se kameli?

Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Nitrous - 09.10.13 - klo:07:00
Kuitukatteissa ei ole mitään pohjamaalia, vaan pinnassa on gelcoat. Käytännössä toi on sävyettyä hartsia, joskin paremmin hiottavissa.

Kuitukatteeseen ei erillistä primeria(tartuntamaalia) tarvitse. Katteissa yleensä kuitenkin sen verta pintavirheitä sekä pinholeja, jolloin katteet vaativat hiomavärin.
Pelkkä karhennus/pintamaali ei peitä pohjavirheitä.

Vinkkinä että noita kuitukatteita ei kauheesti kannata uunitella, tuppaa menemään kieroksi. Huonolaatuisissa kuitukatteissa yleensä ilmaa lasikuidun ja gelcoatin välissä. Kuumetessaan ilma laajenee ja nätissä maalipinnassa on kuplia.

Automaalarina olen ollut viitisen vuotta, joten jonkinsortin kokemuspohja löytyy.

Mikäli nitrous sen sun honda on Camel:in värityksellä, niin taitaa olla mun käsialaa.

Joo, kyllähän se Kamelin värinen oli. Tai siis on niiltä osin, mistä en maalin liukuominaisuuksia testannu (hyvin liukuu, mutta värisävy kärsii jonkin verran). Sen verran kuitenkin fighteröin etukatetta, että en taida näistä parsia mitään myyntiä varten vaan heitän päälle mopon mukana tulleet ehjät katteet. Ne tosin on maalia vaille, joten jotain tarttis keksiä. Ruiskulla yks-väriseksi ja tarraa pintaan vois olla toimiva. Tai sitten jos vetäs katteet kalvolla maalin sijasta.

Edit. Nyt pitäs allekirjotuksesta klikkaamalla päästä kattomaan kuinka toi mun "kolmen sekunnin" modaus toimi.

Onkohan tää sattumoisin se kameli?

Hyvin suurella todennäköisyydellä sama laite.

Edit. On se. Tai sit joku muukin käyttää kuusiokantasia pultteja jalkatappien kiinnitykseen.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: parjan_fin - 09.10.13 - klo:09:34
Kattokaapas vaikka esimerkkinä Wehnän pyörää.
Joka kisan jälkeen puretaan pultti/mutteri/rauta/kumikasaksi, kiillotetaan ja lyödään kasaan.
Ja sen kyllä huomaa, on komee!

Mut Wehnällä onkin niitä sponsseja, ei ne pysy tyytyväisenä jos ei kiillota. :D

Joskus vaan tuntuu sille, että Wehnän mutterin hinkkaaminen menee jopa neuroottisuuden puolelle ;) Eikä miestä turhaan haukuta "milli-villeksi", kun kaikki on just niin vimosen päälle.

Tähän loppuun sopisi Wehnän minullekin mainitsema kommentti; "Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä." ;)
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: M1uQ - 09.10.13 - klo:09:52
Itse maalautan katteet liikkeessä. Toki asia voisi olla toisin jossen kaveria tuntisi, ei oo hirveen kallista lystiä. Slowrider sanoi asian mun mielestä hyvin; miks pyörän pitää näyttää teinin räpeltämältä jos se on teknisesti hyvä?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: app - 09.10.13 - klo:10:11
Mun mopon maalaa myös tuttu kaveri. Kova graffititausta, ja tekee niitä edelleen. Maalaa uskomattoman nopeesti kuvat ym. kynäruiskulla katteisiin. Aika kuluu hällä enemmän vehkeiden putsauikseen ja muihin oheistoimintoihin.
Tekee käytännössä mitä tahansa on mahdollista.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Cat - 09.10.13 - klo:11:17
Kun ajetaan wehnän tasolla ja ajetaan mestaruuksista niin taitaa henkinen puoli näytellä isompaa osaa vrt. Jokkiskuskeihin ketkä heräilee auton paksista ja kääntelee renkaita aika ajojen ja kisan välissä

Menee varmaan samaan kastiin, kun se etteivät itse edes tankkaa pyöräänsä, koska se keskittyminen pitää pysyä. Eikä sitä auta se että wehnä alkaa gridillä putsaan visiiriä ja kiristää vähä nepparia että pysyy kate kiinni.

Ts. Kun on mestaruus pelissä niin alkaa se naarmu visiirissäkin vituttaan


Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: slowrider - 09.10.13 - klo:12:24
Jos vain itsellä on edes jonkinlaiset tilat missä maalata niin ruiskulla maalaa kyllä halvemmalla kun kilikolilla jos ei ihan tiettyä sävyä tarvi. Itse olen maalailluit teollisuusmaaleilla. Enimmäkseen temadur 90:llä. Litra maksaa jotain kympin pintaan ja sillä maalaa katteita jo aikasen kasan/moneen kertaan.

Kympin pöntön olen ostanut perus valkoista mitä käytän pohja/hiontamaalina. Eli paksu kerros maalia, hionta, tarvittaessa pakkelointi, niiden hionta ja uudestaan ylimaalaus. Sama toistetaan kunnes pohja hyvä. Sitten pari kerrosta varsinaista väriä pintaan ja jos vielä pohjissa jotain niin samalla tekniikalla korjaus. Nämä vaiheet olen sutinut noilla motonet/biltema halppisruiskuilla.

Viimeksi vähän hifistelin ja vedin vielä lakkaa pintaan. Sekin toki teollisuuskamaa. Teknodur 0290
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Nitrous - 09.10.13 - klo:12:43
Jos vain itsellä on edes jonkinlaiset tilat

Tuohonhan se suurimmalla osalla kaatuu.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: slowrider - 09.10.13 - klo:12:46
Jos vain itsellä on edes jonkinlaiset tilat

Tuohonhan se suurimmalla osalla kaatuu.

Missä sillä kilikolilla sitten maalataan? 2012 kauden mustan värin maalasin itse tallin edessä betoniluiskalla kun oli projektiauto tallissa levällään :)
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: jarska - 01.05.14 - klo:00:12
Kuulkaapas pikku simasuut kun olen tänään ollut ahkera..
maalatut katteet vihdoin mulla, kiitos Juice ja PetsuZX, joka roudas ne tänne.
Jotain huhuja olen kuullut että Sebimoton katteet menee paikoilleen senkus poraa reiät ja ruuvaa kiinni.
Ja paskat, olihan noissakin melkoisesti sahaamista/hiomista.
Oli pakko käydä rautakaupasta ostaan Bochin dremeli, jolla homma helpottui.
12-tuntia siinä meni, mutta siellä on, tarroja vielä uupuu.
Löytyy helmiäisvalkoista, Mercedeksen helmiäismustaa ja Kawan helmiäisvihreetä.
Värit vaihtuu mielialojen mukaan, joten olkaa tarkkoina kun tulette varikolla jutteleen.
Kuvia tulee huomenna, ehti tulla pimeä, eikä noin hienoista katteista sovi ottaa tallissa räpsyjä.


Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: wbaum - 01.05.14 - klo:00:25
2k maalia spraypulloon sain ja iloisesti lähti tankinkuoresta valumaan kun bensaa roiskahti. Kiitos maalikauppa.

Pinnanpaksuus onneton ja kulutuskestävyyttä ei edes mastonin vertaa. Ainut hyvä että sävy on kiva, mutta senkin appelsiinipinta pilaa.

Ihan sama, kaadan mä sen kuitenki.

Vanteisiin meni maalia euron purkki per vanne, ja siltä ne näyttääkin.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Mikko K. - 01.05.14 - klo:07:35
2k maalia spraypulloon sain ja iloisesti lähti tankinkuoresta valumaan kun bensaa roiskahti. Kiitos maalikauppa.

Pinnanpaksuus onneton ja kulutuskestävyyttä ei edes mastonin vertaa. Ainut hyvä että sävy on kiva, mutta senkin appelsiinipinta pilaa.

Ihan sama, kaadan mä sen kuitenki.

Vanteisiin meni maalia euron purkki per vanne, ja siltä ne näyttääkin.

Motonetin 1k värikartalla pyörän maalaa parilla kympillä, paikkamaalia on helposti saatavilla eikä kaato harmita. Uunitin tuon maalin puusaunan lauteilla yön yli, niin kovettu edes vähän nopiammin. Muuten hiekat tarttuu ekassa kaadossa kuin kärpäspaperiin.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: tomik - 01.05.14 - klo:08:14
Saunassa itekin uunitellut katteita yms. maalauksia :) Kannattaa vain suunnitella semmonen hetki kun emäntä ei oo paikalla, saattaa muuten tulla sanomista ;)
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: SMR - 01.05.14 - klo:10:16
En suosittele noita lasikuitu osia kauheesti uunittelemaan. Ne tuppaa kovemmissa lämmoissä(+50c) vetelemään.
Huonosti laminoiduissa osissa saattaa gelcoatin ja kuidun välissä olla ilmataskuja. Lämmetessään ilma laajenee ja tuloksena kupliva maalipinta.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: jarska - 02.05.14 - klo:11:22
Jarskan talli ylpeänä esittää, ajotaito I, II, III ja hitaan ryhmän katteet.
Huolella valitut OEM (sävysävyyn) tarrat vielä tulossa, näihin ei mitä sattuun liimailla.
Vieläkin on silmät sokaistuneet, häikäisystä.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: jarska - 04.06.14 - klo:17:04
Nyt kun taloudellinen tilanteeni, terveydentilani ja pelkotilani ovat saattaneet minut vähemmälle ajamiselle, olen keksinyt harrastukseen liittyvää oheistoimintaa.
Nimittäin käyn läpi kaikki mahdolliset vahat ja yritän saada varikkojen kiiltävimmän mopon tittelin.
Ratapäiville saatan tulla ja ostaa liput, mutta ajamaan tuskin menen vaan odotan rauhallisesti jos joku tulisi ihailemaan katteitani.
Automaalari kaverilta ostin uutta taikavahaa, jota pyhkäsin pintaan ja luonnollisesti taas esittelen teille tuloksen, kuvin ja sanankääntein.
Kuvissa näkyykin kyseinen purnukka, mutta en halua että jollain muullakin kiiltäisi yhtä paljon, joten aine salapullossa.
Vaatimukseni ovat kovat ja täytyy sanoa että nyt lähestytään jo täydellisyyttä.
Otin myös ötökkätestin ja kävin vetään pieniä kiihdytyksiä kadulla.
Toimii...edes koppisten sisälmykset eivät tartu pintaan, ainoastaan takajalka oli jäänyt kiinni, joka irtosi luunapilla.
Tähän toivoisin vain aitoja, sydämestä tulevia empatia-peukkuja.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Nitrous - 04.06.14 - klo:17:07
^Mä haluisin sellasta vahaa, johon ei jää hiekka ja pienempi sora kiinni, noista ötököistä ei niin väliks. Löytyskö siltä sun kaverilta sellasta?
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: murmela - 04.06.14 - klo:17:15
Toi pullo näyttää siltä ett se sun automaalarikaveri tekee firaabelia keinosiementäjänä...?
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: slowrider - 04.06.14 - klo:17:16
Ja ehdottomasti vahaa jossa on sellainen suojakalvo joka estää naarmuuntumisen.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: Mikko K. - 04.06.14 - klo:17:22
Ja ehdottomasti vahaa jossa on sellainen suojakalvo joka estää naarmuuntumisen.

Sellasta kuin löytys ettei kaiken maailman bemarit ja kawat ja muut laitteet tartu takakatteen tuntumaan possujunaksi.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: MarkoL - 05.06.14 - klo:09:29
Ja ehdottomasti vahaa jossa on sellainen suojakalvo joka estää naarmuuntumisen.

Sellasta kuin löytys ettei kaiken maailman bemarit ja kawat ja muut laitteet tartu takakatteen tuntumaan possujunaksi.

Tuohon ongelmaan on helppo laittaa suojakalvo, se on semmonen kun:
-Aja kovempaa.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: JTK - 05.06.14 - klo:17:29
...
Automaalari kaverilta ostin uutta taikavahaa, jota pyhkäsin pintaan ja luonnollisesti taas esittelen teille tuloksen, kuvin ja sanankääntein.
Kuvissa näkyykin kyseinen purnukka, mutta en halua että jollain muullakin kiiltäisi yhtä paljon, joten aine salapullossa.
Vaatimukseni ovat kovat ja täytyy sanoa että nyt lähestytään jo täydellisyyttä.
Otin myös ötökkätestin ja kävin vetään pieniä kiihdytyksiä kadulla.
Toimii...edes koppisten sisälmykset eivät tartu pintaan, ainoastaan takajalka oli jäänyt kiinni, joka irtosi luunapilla.
Tähän toivoisin vain aitoja, sydämestä tulevia empatia-peukkuja.
 
wet-kiss-smiley
Komee on!
Salapullo olis kannattanu teipata, ny aine paljastui taviksillekin.

Toi pullo näyttää siltä ett se sun automaalarikaveri tekee firaabelia keinosiementäjänä...?

IMHO: "Automaalari" on fiktiivinen hahmo. 
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: T1mppa - 03.05.20 - klo:20:44
Ostin eilen tollasen katupyörän. Kuten näkyy, niin edellisen omistajan maalailut eivät olleet pitkäikäiset.

Kiiltäväksi mustaksi pitäisi koko pyörä saada vedettyä. Kawasakin vihreellä teipillä sitten vetelen vähän lisäväriä tarvittaviin paikkoihin.

Mitä maalia suosittelette? Ruisku löytyy, mutta kilikolitkin on oikein passelit vaihtoehdot.

Ja onko näihin akryyli- vai alkydimaali parempi?

edit. vai 2k polyuretaanimaali (temadur 90) ja jos tämä, niin mistäköhän sitä saa ostettua?

edit2. vai 2k polyesterimaalia, eli topcoatia?

edit3. vai uretaanialkydimaali? Hitto näitä maalityyppejä on ihan tolkuttomasti :|
Tattista!
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: tonde8 - 08.05.20 - klo:03:01
Ostin eilen tollasen katupyörän. Kuten näkyy, niin edellisen omistajan maalailut eivät olleet pitkäikäiset.

Kiiltäväksi mustaksi pitäisi koko pyörä saada vedettyä. Kawasakin vihreellä teipillä sitten vetelen vähän lisäväriä tarvittaviin paikkoihin.

Mitä maalia suosittelette? Ruisku löytyy, mutta kilikolitkin on oikein passelit vaihtoehdot.

Ja onko näihin akryyli- vai alkydimaali parempi?

edit. vai 2k polyuretaanimaali (temadur 90) ja jos tämä, niin mistäköhän sitä saa ostettua?

edit2. vai 2k polyesterimaalia, eli topcoatia?

edit3. vai uretaanialkydimaali? Hitto näitä maalityyppejä on ihan tolkuttomasti :|
Tattista!

Laita ruutalla jotain 2k maalia. Kestää ja kuivuu=pystyy maalailee joskus uudestaan. Akryyli jees mut tulee äkkii pyörre jälkee täys.  Värimassa ja lakka vois olla parempi.
Joku tummanharmaa pohjamaali niin ei näy kivenlyömät kilometrin päähän. Kerran kokeilin valkosta epoksi pohjaa mustaan mopooni.. ihan jees varmaan valkoselle pintamaalille 🤣 hieman säästää jos raskaan kaluston maalia jostaa löytää, voi olla vaan isohkot purnukat.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: T1mppa - 09.05.20 - klo:16:58
Tattista. Tällä hetkellä taitaa olla kolme etukatetta ja kaksi takakatetta, mitkä pitäis maalata. Jossain vaiheessa vielä yks ekstra tankinkuori.

Että isompi purkki ei oo ollenkaan hullumpi juttu. Täytyy selvitellä, mistä sellasta raskaan kaluston maalia vois saada.
Otsikko: Vs: Kuitukatteiden maalautus
Kirjoitti: tonde8 - 12.05.20 - klo:22:48
Tattista. Tällä hetkellä taitaa olla kolme etukatetta ja kaksi takakatetta, mitkä pitäis maalata. Jossain vaiheessa vielä yks ekstra tankinkuori.

Että isompi purkki ei oo ollenkaan hullumpi juttu. Täytyy selvitellä, mistä sellasta raskaan kaluston maalia vois saada.

Juu kyllä ! Ruiskumaalaamista on turha pelätä.. ittekin hyvin ohjein ekaa kertaa maalatessani autoni kattoa, olin varma että paskoilla vehkeillä viileässä tallissa tulee hyvä. 😬😬 no aplariksi jäi..  mutta tasanenen pinta oli helppo vesihioa ja siinä samassa opin myllyttää.. joten lopputulos  oli hyvä 🤭 eli rohkeasti kokeilemaan ja maalaa vaikka 1 katteen alkuun, sen jonka hioo nopeasti. Itel joskus sekundaa tai roskia tulee niin 3000 vesihiomalaikka kiinni epäkeskoon ja pikku sipasu ja myllyä perään. Samoilla huonoilla vehkeillä teen vieläkin, pitää vaan tuntea ne.
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020