MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: tuomas - 04.05.13 - klo:12:06

Otsikko: Jarrupaloista
Kirjoitti: tuomas - 04.05.13 - klo:12:06
En löytänyt äkkiseltään juttua jarrupaloista, joten uutta threadia kehiin:

Pitäisi tonniseen RR hondaan uusia palat eteen. Mtä palaa raati suosittelee? Rata-ajo olisi pääpainona, mutta kyllä niillä saisi ehjänä pysyä myös kadulla. Levyt on vakiot jos niillä on edes mitään vaikutusta.

-tuomas-
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: spedor - 04.05.13 - klo:12:35
Tuossa jarrujen tuunaus (http://www.mprata.fi/pyorat/9/jarrujen-tuunausta/168/) ketjussa on alku puolella jarrupala keskustelua.

Itte oon ajellu noilla AP racingin jarrupaloilla ja ollut ihan tyytyväinen. Motoring myy noita. Suhteellisen edukkaita paloja, muistaakseni r6r:ään palat oli 110e.
Eikait noi ihan susipaskoja voi olla kun olen kuullut villejä huhuja että joku olis noilla ihan lujaakin ajanut... Esimerkkinä joku Korpiaho ja Kallio. Mutta mene ja tiedä....
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: PetsuZX - 04.05.13 - klo:14:34
En löytänyt äkkiseltään juttua jarrupaloista, joten uutta threadia kehiin:

Pitäisi tonniseen RR hondaan uusia palat eteen. Mtä palaa raati suosittelee? Rata-ajo olisi pääpainona, mutta kyllä niillä saisi ehjänä pysyä myös kadulla. Levyt on vakiot jos niillä on edes mitään vaikutusta.

-tuomas-

Tuolta tilasin omaani nuo SBS Dual Carbonit


Linkki (http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-CBR1000-RR-Fireblade-Front-Brake-Pads-SBS-Dual-Carbon-809DC-2004-2011-/130673059796?ssPageName=ADME:X:eRTM:GB:1123)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 04.05.13 - klo:21:27
Vakiopalat on useimpiin mopoihin hinta/laatusuhteeltaan paras valinta.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: tuomas - 05.05.13 - klo:08:31
Tuli sitten tilattua brembon SC-palaa honduukkiin. Katsotaan fiiliksiä sitten kun ekan kerran vedetty jarru pitkäksi.

-tuomas-
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 05.05.13 - klo:12:24
SBS Dual Carbon
Pärjääkö noitten kans jos välillä tulee ajettua vähän tielläki?
Ei oo nimittäin mitään hajua että minkälainen se jarruteho on kylmillä jarruilla, eikä kyllä muutenkaan.

Mulla on piparilevyt enkä aja sateessa.  beer_2
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Mikko K. - 06.05.13 - klo:17:10
Onko jollain näistä kokemusta?

    Ferodo FDB2178XRAC

näyttäis löytyvän motonetistä.
Otsikko: Re: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: JPB - 06.05.13 - klo:19:06
SBS Dual Carbon
Pärjääkö noitten kans jos välillä tulee ajettua vähän tielläki?
Ei oo nimittäin mitään hajua että minkälainen se jarruteho on kylmillä jarruilla, eikä kyllä muutenkaan.

Mulla on piparilevyt enkä aja sateessa.  beer_2
Pääsääntöisesti

Joskus muinoin oli kadulla nuo alla, en laita enää. Kylmänä saa tiristellä ihan tosissaan. Häipymäänhän noita ei kuitenkaan saa.

Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 06.05.13 - klo:21:44
SBS Dual Carbon
Pärjääkö noitten kans jos välillä tulee ajettua vähän tielläki?
Ei oo nimittäin mitään hajua että minkälainen se jarruteho on kylmillä jarruilla, eikä kyllä muutenkaan.

Mulla on piparilevyt enkä aja sateessa.  beer_2

Mä ainaki ajelin noilla paloilla myös siviilissä ja hyvin pärjäs.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Juha_K - 06.05.13 - klo:22:38
SBS Dual Carbon
Pärjääkö noitten kans jos välillä tulee ajettua vähän tielläki?
Ei oo nimittäin mitään hajua että minkälainen se jarruteho on kylmillä jarruilla, eikä kyllä muutenkaan.

Mulla on piparilevyt enkä aja sateessa.  beer_2

Mä ainaki ajelin noilla paloilla myös siviilissä ja hyvin pärjäs.
Mikäli noi on yhtään verrattavissa Brembon RC paloihin, niin kyllä noilla pärjää kadullakin, kunhan on kuivaa.
Ei ole muuten paha hinta noilla SBS paloilla kun vertaa vaikka näihin Bremboihin. Tarvii varmaan tuollaisia kokeilla seuraavaksi.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: tuomas - 09.05.13 - klo:18:10
Sain nuo Brembon SC-palat asennettua ja ei ainakaan mitään happipaikkoja vielä liikenteessä. Ihan hyvin tuntuu kylmänäkin purevan. Sateella en vielä ole viitsinyt kokeilla, kun sateella ajaminen on muutenkin niin hanurista.

-tuomas-
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Juha_K - 09.05.13 - klo:19:55
Sain nuo Brembon SC-palat asennettua ja ei ainakaan mitään happipaikkoja vielä liikenteessä. Ihan hyvin tuntuu kylmänäkin purevan. Sateella en vielä ole viitsinyt kokeilla, kun sateella ajaminen on muutenkin niin hanurista.

-tuomas-

SC-palat on katu/rata palat, joten ei pitäisikään tulla happipaikkoja. ;)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: tuomas - 10.05.13 - klo:07:17
Sain nuo Brembon SC-palat asennettua ja ei ainakaan mitään happipaikkoja vielä liikenteessä. Ihan hyvin tuntuu kylmänäkin purevan. Sateella en vielä ole viitsinyt kokeilla, kun sateella ajaminen on muutenkin niin hanurista.

-tuomas-

SC-palat on katu/rata palat, joten ei pitäisikään tulla happipaikkoja. ;)

Hmm. Heitin jo paketit roskiin, mutta mielestäni niissä oli isosti kirjoitettu että FOR RACING ONLY tai NOT FOR ROAD USE. Olikohan sitten joku myyntilauseke milllä apinaa koijattiin. Samapa tuo, kunhan jarru puree.

-tuomas-
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Juha_K - 10.05.13 - klo:12:03
Kyllä ne on ihan kadulle tarkoitettu. RC-palat ei oikein sovellu viileälle sadekelille katuajossa.

Vastaa lainaamalla
The latest Sintered SC Fast Road and Track Compound from the biggest name in Braking!

- By far the best road and track pad for the latest sportsbikes
- This compound features a particularly high coefficient of friction for an excellent initial bite when cold with suberb fade resistance and feel when hot, meaning they work extremely well in both wet and dry conditions
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: eri-ernesti - 23.07.13 - klo:20:31
Onko nuo sbs racing sinter palat mistään kotosin vrt dual carbon? Kiinnostais lähinnä tietää, että mitä eroo noilla paloilla on? Purevuus, kestävyys jne.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 30.07.13 - klo:23:35
Nyt on ostettu Brempon reisinki palat, jos ne kestäis paremmin kun sbs dual carbonit.
Tuntuu nuo tualkarbonit tuhkaantuvan suht nopeeseen.  :o
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 31.07.13 - klo:00:08
Nyt on ostettu Brempon reisinki palat, jos ne kestäis paremmin kun sbs dual carbonit.
Tuntuu nuo tualkarbonit tuhkaantuvan suht nopeeseen.  :o

Jep, karponiitit kuluu huomattavasti nopeemmin, mut minusta miellyttävämmät ja helpommat jarrutella kuin Rempon omat.
Karponiitit ottaa pehmeemmin ja kiristyy soppelisti loppua kohden, mut Rempot purasee heti ku härnätty pitbulli persaukseen ja vaikeempi hallita jarrutehoo, ainakin täysrempotuninkivarustuksella.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: slowrider - 31.07.13 - klo:00:25
Oli muuten aika erikoinen homma noitten carboneiden kanssa. Mullahan noi on kestäny vaikka kuinka noilla brakingin levyillä. No viimeksi alastarossa kun oli pidempi rupeama ja paloissa pintaa jotain vajaa 3mm. Kävin sateisillä ajamassa niin hupeni ne loput millit yhdessä 20min setissä. Setin jälkeen varikolla jarrutus ja metalli vasten metallia :D

Sateisilla suzukin orggislevyt. Voiko se levy vaikuttaa, vai johtuuko toi sateesta/siitä ettei palat lämmenneet? Tuota kyllä vähän ihmeteltiin että mistä ihmeestä mahtoi johtua. Jatkossa tarvii sateelle vaihtaa myös sadekelin jarrupalat :)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Juha_K - 31.07.13 - klo:06:06
Oli muuten aika erikoinen homma noitten carboneiden kanssa. Mullahan noi on kestäny vaikka kuinka noilla brakingin levyillä. No viimeksi alastarossa kun oli pidempi rupeama ja paloissa pintaa jotain vajaa 3mm. Kävin sateisillä ajamassa niin hupeni ne loput millit yhdessä 20min setissä. Setin jälkeen varikolla jarrutus ja metalli vasten metallia :D

Sateisilla suzukin orggislevyt. Voiko se levy vaikuttaa, vai johtuuko toi sateesta/siitä ettei palat lämmenneet? Tuota kyllä vähän ihmeteltiin että mistä ihmeestä mahtoi johtua. Jatkossa tarvii sateelle vaihtaa myös sadekelin jarrupalat :)
Muistaakseni jollain jenkkien foorumilla valittivat juurikin samasta asiasta, eli Dual Carbonit ei kestä sateella ajoa.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: raukkis - 10.08.13 - klo:19:07
Mistähän johtuu jarrunpalan pistemäinen syöpymä/rapistuma? Kuvassa pitäs näkyä pyöreähköinä läikkinä.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 16.09.13 - klo:17:52
Onko nää niitä ebc:n parhaita paloja?
http://www.ebay.co.uk/itm/180665842363?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 (http://www.ebay.co.uk/itm/180665842363?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Heino - 16.09.13 - klo:18:01
Onko nää niitä ebc:n parhaita paloja?
http://www.ebay.co.uk/itm/180665842363?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 (http://www.ebay.co.uk/itm/180665842363?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)

Ei taida noi olla, jos parhailla tarkoitat niitä vain ratakäyttöön suunniteltuja. GPFA on sen kaikista purevimman palan malli. EPFA on sitten katulaillinen versio tosta GPFA:sta. Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 16.09.13 - klo:22:07
Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!

Komppaan ja talven aikana tilaan useemmat varastoon.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: JPB - 17.09.13 - klo:03:00
Onko nää niitä ebc:n parhaita paloja?
http://www.ebay.co.uk/itm/180665842363?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 (http://www.ebay.co.uk/itm/180665842363?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)
Nuo taitaa olla ihan normi sintterit.
GPFA:t pitäisi itsekkin varmaan ensikaudella testata, kun tän kauden ajelin EPFA:lla. Ainakin kestivät hyvin kun vieläkin melkopaljon jäljellä ja ihan hyvin ottivatkin, tosin ehkä vähän häipyivät.. pitää vertailla.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: tamik87 - 17.09.13 - klo:07:51
Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!

Komppaan ja talven aikana tilaan useemmat varastoon.

Tuplaten kalliimmat vaan kun esim jokkut SBS dual carbonit :(
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 17.09.13 - klo:08:31
Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!

Komppaan ja talven aikana tilaan useemmat varastoon.

Tuplaten kalliimmat vaan kun esim jokkut SBS dual carbonit :(

Eikä ole, riippuu ihan mistä ja keltä tilaa. ;)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: parjan_fin - 17.09.13 - klo:08:46
Nyt on ostettu Brempon reisinki palat, jos ne kestäis paremmin kun sbs dual carbonit.
Tuntuu nuo tualkarbonit tuhkaantuvan suht nopeeseen.  :o

Brembon RC (Racing Carbon) palat lähtöhinnaltaan 62 euroa / puoli Duellin kataloogissa. Itse noilla nyt kurvaillut ja todella tyytyväinen paloihin, satteella niihin ei vaan saa riittävästi lämpöä, mikä lienee ihan perusongelma carbon paloille.

Se mikä noissa hiilikuitupaloissa on kanssa aika oleellista on sisäänajo, eli miten ne ensimmäisen kerran lämmität sekä myös millaisiin levyihin ne ensimmäisen kerran kosketuksensa ottaa.

Eli jos levyissä on vanhoja jarrujäämiä esim sintteripaloista, niin siitä ei carbon pala tykkää. Hieraise siis levyt puhtaaksi ekana 40 tai 80 karkealla hiekkapaperilla ja sitten ajamaan palat sisään.

Itse ajanut palat sisään niin, että ensimmäiset kolme jarrua vetänyt tasaisella ja piiiiitkällä jarrutuksella niin, että palat oikeasti lämpenevät kunnolla. Välissä ajaa useamman suoran verran radalla rauhaksiin, että palat sekä levyt jäähtyvät. Sitten taas sama uudelleen. Kolmannella jarruvedolla huomaat jo varmasti, kuinka paljon herkemmin palat alkavat puremaan. Sen jälkeen vaan kovaa ajoa.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 17.09.13 - klo:11:22
Kylläpä nuo tuppaa tuplasti kalliimpia olemaan:
http://www.ebay.com/itm/130982144036?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 (http://www.ebay.com/itm/130982144036?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)

http://www.ebay.de/itm/Bremsbelage-Sint-Rac-BR-KLOTZ-SINT-GPFA-EBC-GPFA379HH-BR-KLOTZ-SINT-GPFA-EBC-/121030127637?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item1c2df53015 (http://www.ebay.de/itm/Bremsbelage-Sint-Rac-BR-KLOTZ-SINT-GPFA-EBC-GPFA379HH-BR-KLOTZ-SINT-GPFA-EBC-/121030127637?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item1c2df53015)

Kertokaa ihmeessä jos jostain saa halvemmalla.   :o
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 19.09.13 - klo:13:03
Näitä vois kans kokeilla, Lucaksen carbon pala:
http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 (http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: eri-ernesti - 19.09.13 - klo:13:10
Näitä vois kans kokeilla, Lucaksen carbon pala:
http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 (http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)

Mä taas aattelin, että lyyään suzukeihin orkkispalat, tilataa vaikka kimpassa. Eikös sulle käy samat ku mulle ja fastriderille?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: tamik87 - 19.09.13 - klo:13:12
Näitä vois kans kokeilla, Lucaksen carbon pala:
http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 (http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)

No on ainakin halavat.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jiknnn - 19.09.13 - klo:14:06
Näitä vois kans kokeilla, Lucaksen carbon pala:
http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 (http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)

No on ainakin halavat.

täällä on noita ollut nopean_apinan susukissa ja nyt rsvr:ssa ja olen tykännyt. pitoa on riittävästi eikä häivy vaikka miten rääkkää.
siinä susukissa oli ostaessa jotkut ebc:n palat, jotka piti olla race, mutta ne lähti mäkeen 1 päivän jälkeen.
rsvr:n rempopalat oli melko hyvät mutta nekin alkoi häipyä just alko ajo maistua, elikkä mäkeen 1 päivän jälkeen.
oulun emc:n tytöt/pojat noita myy täälläkin ihan kohtuuhintaan.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 19.09.13 - klo:14:09
Mä taas aattelin, että lyyään suzukeihin orkkispalat, tilataa vaikka kimpassa. Eikös sulle käy samat ku mulle ja fastriderille?
Joo samat käy.
Tilataan vaan kimpassa ja muitaki mukaan, käyhän nää samat palat muihinki mopoihin.

Orkkikset maksaa 120€ eteen jos yhen sarjan ottaa sillä "alennuksella" mikä mulle luvattiin.

Kysyin englannista dual carboneita:
4sarjaa(8pakettia) lähetettynä: 219£ = 263€ = 65,75€/setti
12sarjaa(24pakettia) lähetettynä: 615£ = 736.54€ = 61,40€/setti
Täältä kysyin (http://"http://rover.ebay.com/rover/0/e12052.m43.l1123/7?euid=d450e8c8b42c491a9c92fe0d54390817&loc=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.co.uk%2Fws%2FeBayISAPI.dll%3FViewItem%26item%3D130982144036%26ssPageName%3DADME%3AX%3AeRTM%3AGB%3A1123")

edit
Lisäsin tuon isomman paketin tarjouksen
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 19.09.13 - klo:14:12
Näitä vois kans kokeilla, Lucaksen carbon pala:
http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 (http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)

No on ainakin halavat.

täällä on noita ollut nopean_apinan susukissa ja nyt rsvr:ssa ja olen tykännyt. pitoa on riittävästi eikä häivy vaikka miten rääkkää.
siinä susukissa oli ostaessa jotkut ebc:n palat, jotka piti olla race, mutta ne lähti mäkeen 1 päivän jälkeen.
rsvr:n rempopalat oli melko hyvät mutta nekin alkoi häipyä just alko ajo maistua, elikkä mäkeen 1 päivän jälkeen.
oulun emc:n tytöt/pojat noita myy täälläkin ihan kohtuuhintaan.

Hienoa että löytyi käyttökokemusta noista.
Mitenkähän on keston kanssa, kestääkö dual carbonien verran kierroksia?

Laitoin näistäki jo kyselyä että mihin hintaan saa jos ottaa enemmän kerralla.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: tamik87 - 19.09.13 - klo:14:19
Näitä vois kans kokeilla, Lucaksen carbon pala:
http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649 (http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)

No on ainakin halavat.

täällä on noita ollut nopean_apinan susukissa ja nyt rsvr:ssa ja olen tykännyt. pitoa on riittävästi eikä häivy vaikka miten rääkkää.
siinä susukissa oli ostaessa jotkut ebc:n palat, jotka piti olla race, mutta ne lähti mäkeen 1 päivän jälkeen.
rsvr:n rempopalat oli melko hyvät mutta nekin alkoi häipyä just alko ajo maistua, elikkä mäkeen 1 päivän jälkeen.
oulun emc:n tytöt/pojat noita myy täälläkin ihan kohtuuhintaan.

Hienoa että löytyi käyttökokemusta noista.
Mitenkähän on keston kanssa, kestääkö dual carbonien verran kierroksia?

Laitoin näistäki jo kyselyä että mihin hintaan saa jos ottaa enemmän kerralla.

Mä voisin kyllä osallistua tämmöseen kulutustavaran kimppatilaukseen. Voitaisiin ens kesän öljytkin tilata kimppaan... ja renkaat.... ja jajaja :D
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 19.09.13 - klo:14:22
Pyytäisin teitä vielä ihan hetken odottaan, pikku jarrupeikot.
Nimittäin haistelin vähän että Stormilta on tulossa meille tarjousta juurikin jarrupaloista.
Ja jos rupee meneen enemmän niin uskoisin hintojen olevan kilpailukykyiset.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 19.09.13 - klo:15:48
Mä voisin kyllä osallistua tämmöseen kulutustavaran kimppatilaukseen. Voitaisiin ens kesän öljytkin tilata kimppaan... ja renkaat.... ja jajaja :D

Monta sarjaa oisit ottanu, siis jarrupaloja?

Tilataan öljyt ja renkaat sit myöhemmin..  shakehands_1
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: tamik87 - 19.09.13 - klo:15:50
Mä voisin kyllä osallistua tämmöseen kulutustavaran kimppatilaukseen. Voitaisiin ens kesän öljytkin tilata kimppaan... ja renkaat.... ja jajaja :D

Monta sarjaa oisit ottanu, siis jarrupaloja?

Tilataan öljyt ja renkaat sit myöhemmin..  shakehands_1

No kyllä varmaan kolmet parit vois tilata ainaski. Pitää vaan tietty muistaa tilata R6R vm. -06 spekseillä.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 19.09.13 - klo:16:05
Mä voisin kyllä osallistua tämmöseen kulutustavaran kimppatilaukseen. Voitaisiin ens kesän öljytkin tilata kimppaan... ja renkaat.... ja jajaja :D

Monta sarjaa oisit ottanu, siis jarrupaloja?

Tilataan öljyt ja renkaat sit myöhemmin..  shakehands_1

No kyllä varmaan kolmet parit vois tilata ainaski. Pitää vaan tietty muistaa tilata R6R vm. -06 spekseillä.

Pidetään mielessä.  peukku_1
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: kp - 19.09.13 - klo:16:36
Onko kukaan vertaillut paljonko palat kestää (kuljettaja/mopokohtainen kuluminen), mielestäni helppoa kun ei tarvi "kaiken" aikaa seurata paloja.
 Tämän kauden ajanut EBC (GPFA) paloilla   Alastaro 476 kierrosta n. 1200km , Botnia vanha 57 /uusi 29 kierrosta n.260km.
 Eikä palat ole loppu, muistaakseni noin puolet jäljellä. Jarruttaa kovaa en varmaan osaa, mutta kait niitä jarruja joutuu vähän käyttämään. Samanlaiset ajattelin ostaa seuraavalle kaudelle ja jättää vanhat varalle jos tulee enemmän kilometrejä tai opin kovaa jarruttamaan !  ;)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: slowrider - 19.09.13 - klo:16:45
Onko kukaan vertaillut paljonko palat kestää (kuljettaja/mopokohtainen kuluminen), mielestäni helppoa kun ei tarvi "kaiken" aikaa seurata paloja.
 Tämän kauden ajanut EBC (GPFA) paloilla   Alastaro 476 kierrosta n. 1200km , Botnia vanha 57 /uusi 29 kierrosta n.260km.
 Eikä palat ole loppu, muistaakseni noin puolet jäljellä. Jarruttaa kovaa en varmaan osaa, mutta kait niitä jarruja joutuu vähän käyttämään. Samanlaiset ajattelin ostaa seuraavalle kaudelle ja jättää vanhat varalle jos tulee enemmän kilometrejä tai opin kovaa jarruttamaan !  ;)

dual carboni eka sarja kesti noin 20-25 ratapäivää, toinen sarja alle 10 ratapäivää, kolmas sarja 3 päivän jälkeen vielä ihan hyvä. Noi pitää hyvin ja jarrut toimii tarkasti. saa kulua ihan niin nopeaa kun haluavat
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 22.09.13 - klo:21:37
Onko kukaan vertaillut paljonko palat kestää (kuljettaja/mopokohtainen kuluminen), mielestäni helppoa kun ei tarvi "kaiken" aikaa seurata paloja.
 Tämän kauden ajanut EBC (GPFA) paloilla   Alastaro 476 kierrosta n. 1200km , Botnia vanha 57 /uusi 29 kierrosta n.260km.
 Eikä palat ole loppu, muistaakseni noin puolet jäljellä. Jarruttaa kovaa en varmaan osaa, mutta kait niitä jarruja joutuu vähän käyttämään. Samanlaiset ajattelin ostaa seuraavalle kaudelle ja jättää vanhat varalle jos tulee enemmän kilometrejä tai opin kovaa jarruttamaan !  ;)

Mulle tuli tälle kesälle vähän yli 4000km ja siinä meni neljät etupalat.
1 sarja Lucaksen sintteripaloja
3 sarjaa SBS dual carboneita

Kaikki palasetit kesti noin 1000km. Keväällä oli ekana nuo sintterit ja mun jarrutukset oli sillon vielä tosi vaisuja. Nyt ne ei kestäis varmaan enää puoliakaan siitä.

Ens kesäks tavalliset etulevyt, jos palat kestäis niitten kans ees vähän kauemman.
Nyt oli käytössä piparilevyt.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: kp - 23.09.13 - klo:12:26
Paljonko noi palat on maksanut? Muistaakseni noi EBC:n maksoi n. 110e. Vaikka ei taida olla halvimmasta päästä niin kestää hyvin ja eikä jarrutus tehossa moitittavaa.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 24.04.14 - klo:11:12
Elikkäs kikseriin kannattaa etsiä noita GPFA-paloja?

Onkos stormin pala-ale ollut ja mennyt?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 25.04.14 - klo:20:35
Elikkäs kikseriin kannattaa etsiä noita GPFA-paloja?

Onkos stormin pala-ale ollut ja mennyt?

Pakissa on GPFA-palat mutten oo vielä kokeillu, kovasti on porukka niitä kehunu.

Joo, ale on ohi.

Mä ostin nää ja on nyt paikoillaan. Hyvin tuntu pitävän ja toimitusaika oli 3päivää kun tilasin.
http://www.ebay.com/itm/291121161870
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 09.09.14 - klo:13:53
EBC GPFA palat kesti 25 päivää.
Jotku halvat palat kesti 8 päivää. @Ville S. (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=489) mitkä ne oli?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 09.09.14 - klo:14:05
GPFA vajaa 20 päivää, laitoin yli puolet halvemmat TSW lucassit ja ovat jonkin verran huonommat, mutta kestävyys vaikuttaa about samalta.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 09.09.14 - klo:14:23
Hondan vakiopalat n. 15 päivää ajettu ja yli 50% pintaa jälellä.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: marko_ - 09.09.14 - klo:16:03
Hondan vakiopalat n. 15 päivää ajettu ja yli 50% pintaa jälellä.

Mitä noi kustantaa? 
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 09.09.14 - klo:16:49
Hondan vakiopalat n. 15 päivää ajettu ja yli 50% pintaa jälellä.

Mitä noi kustantaa?

Ei tieta, tulla pyörän mukana. :D Rytkösen vakiopalat ainakin oli hinta-kestosuhteeltaan aika edukkaat noihin pehmeempiin verrattuna. 
Noitten tänä kesänä kulutettujen kaveriks on sitten muutama pari paloja, joissa 70-90 prossaa pintaa jäljellä, joten ihan heti ei tartte ottaa selvää Hondan palojen hinnasta.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 09.09.14 - klo:19:33
Hondan vakiopalat n. 15 päivää ajettu ja yli 50% pintaa jälellä.

Mitä noi kustantaa?

Ei tieta, tulla pyörän mukana. :D Rytkösen vakiopalat ainakin oli hinta-kestosuhteeltaan aika edukkaat noihin pehmeempiin verrattuna.
Noitten tänä kesänä kulutettujen kaveriks on sitten muutama pari paloja, joissa 70-90 prossaa pintaa jäljellä, joten ihan heti ei tartte ottaa selvää Hondan palojen hinnasta.

Oisko ne tommoset?
http://www.partzilla.com/parts/detail/honda/HP-06455-MFJ-D02.html
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: slowrider - 09.09.14 - klo:19:55
Ajatteko ihan loppuun palat? Miten pirussa ne voi noin pitkään kestää? 
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: tamik87 - 09.09.14 - klo:20:47
Ite huomasin että ainakaan Yamahan jarrusatuloilla ei paloja kannata ajaa täysin loppuun. Mäntien tiivisteet vähän itselläni ainakin päästävät ilmaa järjestelmään kun ovat liian pitkällä. Voi olla toki huonot tiivisteetkin, mutta jarrupalojen vaihto korjasi kumimaisen kahvan.
Sent from my Lumia 1020
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 09.09.14 - klo:21:11
Ajatteko ihan loppuun palat? Miten pirussa ne voi noin pitkään kestää?
No noi halpapalat meni vahingossa ihan loppuun, ku ne kulu niin nopeesti. Viel ennen viimestä settii katoin ett niis on milli pintaa, mut ei siin yhessä varmaan sitten ollukaan sitäkään. Eikä toi mun ajaminen jarrupaloista kiinni ole. Melkei parempi vaan ettei hidastu liikaa, ja vauhti kuole puoli kierrosta ennen apeksii.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: slowrider - 09.09.14 - klo:21:19
Suzukissa oli tapana vaihtaa palat kun kulutuspintaa oli noin 1/3 jäljellä juuri tuon jarrutuntuman huonontumisen takia. Viime kesänä niitä paloja meni kuitenkin jotain 3-4 sarjaa ja siksi tuntuu kummalta et muilla menee suunnilleen sarja tai kaksi kesässä. Varmaan laahaan sit suorillakin jarru päällä  innocent_1
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 09.09.14 - klo:21:27
Suzukissa oli tapana vaihtaa palat kun kulutuspintaa oli noin 1/3 jäljellä juuri tuon jarrutuntuman huonontumisen takia. Viime kesänä niitä paloja meni kuitenkin jotain 3-4 sarjaa ja siksi tuntuu kummalta et muilla menee suunnilleen sarja tai kaksi kesässä. Varmaan laahaan sit suorillakin jarru päällä  innocent_1
No eikös sulla susukin kans ollu ongelma ett vauhti loppu ennen apeksii, ja sit paikkasit apeksissa kaasulla sitä? :)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: slowrider - 09.09.14 - klo:21:30
Suzukissa oli tapana vaihtaa palat kun kulutuspintaa oli noin 1/3 jäljellä juuri tuon jarrutuntuman huonontumisen takia. Viime kesänä niitä paloja meni kuitenkin jotain 3-4 sarjaa ja siksi tuntuu kummalta et muilla menee suunnilleen sarja tai kaksi kesässä. Varmaan laahaan sit suorillakin jarru päällä  innocent_1
No eikös sulla susukin kans ollu ongelma ett vauhti loppu ennen apeksii, ja sit paikkasit apeksissa kaasulla sitä? :)

Hyvä pointti. Ja parhaan ajan ajoin paskalla orggis pääsylkällä kun magura alkoi vuotaan :)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Mane - 09.09.14 - klo:21:32
Suzukissa oli tapana vaihtaa palat kun kulutuspintaa oli noin 1/3 jäljellä juuri tuon jarrutuntuman huonontumisen takia. Viime kesänä niitä paloja meni kuitenkin jotain 3-4 sarjaa ja siksi tuntuu kummalta et muilla menee suunnilleen sarja tai kaksi kesässä. Varmaan laahaan sit suorillakin jarru päällä  innocent_1
Mulla menee myös ihan samasta syystä jo kolmatta kierrosta,mut ainakin r6 vakio sylkällä ja muilla himmeleillä tuntuma menee olemattomax noin palojen puolen elämän kohdilla!Uusilla tuntuma erittäin bueno!!! stoppie_gif
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: slowrider - 09.09.14 - klo:21:40
Suzukissa oli tapana vaihtaa palat kun kulutuspintaa oli noin 1/3 jäljellä juuri tuon jarrutuntuman huonontumisen takia. Viime kesänä niitä paloja meni kuitenkin jotain 3-4 sarjaa ja siksi tuntuu kummalta et muilla menee suunnilleen sarja tai kaksi kesässä. Varmaan laahaan sit suorillakin jarru päällä  innocent_1
Mulla menee myös ihan samasta syystä jo kolmatta kierrosta,mut ainakin r6 vakio sylkällä ja muilla himmeleillä tuntuma menee olemattomax noin palojen puolen elämän kohdilla!Uusilla tuntuma erittäin bueno!!! stoppie_gif

Varsinkin suzukissa jossa vakiojarruilla tahtoo kahva mennä "kumipalloksi" niin ero on huomattava. Vaan kyllä sen eron huomaa bemun bremboissakin...
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 09.09.14 - klo:21:53
Viimeiset 3-4 päivää paloilla niitä kateltiin 3 kertaa päivässä että vielä on pintaa, eikun hanaa. Ihan paskathan ne oli jo, mutta en mä nyt muutenkaan osaa jarruttaa.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 09.09.14 - klo:22:23
Ehdottomasti parhaat palat nuot GPFAX:t mitä oon kokeillu.
Kestääki hyvin, toiset palat vasta menossa tälle kesää.

Säädin jarrupainetta pääsylkästä pienemmälle, nyt on minusta tunnokkaampi jarruttaa, eikä etusormella kahvaa hipaistessa ole heti persereikä kohti taivasta.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 09.09.14 - klo:22:26
Onko noin hienoja pääsylkkiä mistä saa säätää jarrupainetta oikeesti olemassa?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 09.09.14 - klo:22:28
Onko noin hienoja pääsylkkiä mistä saa säätää jarrupainetta oikeesti olemassa?
Jarskalla on kaikki mitä muilla ei ole.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 09.09.14 - klo:22:47
Onko noin hienoja pääsylkkiä mistä saa säätää jarrupainetta oikeesti olemassa?

Onhan noissa Carpimoton tarjous rempo-pääsylkissä säätö.
Löytyy jo melkeen joka toiselta kuskilta.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 09.09.14 - klo:22:58
Onhan noissa Carpimoton tarjous rempo-pääsylkissä säätö.
Löytyy jo melkeen joka toiselta kuskilta.
Nii, tärkeintä ei ole mitä säätää, vaan se että säätää. Pari naksuu sinne tänne, osimoilleen näin.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Ville S. - 09.09.14 - klo:23:07
EBC GPFA palat kesti 25 päivää.
Jotku halvat palat kesti 8 päivää. @Ville S. (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=489) mitkä ne oli?

Lucasit Motonetistä, ~70€ / sarja... Taidan pitäytyä EBC GPFA:ssa tästä eteenpäin :).
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 09.09.14 - klo:23:10
Onhan noissa Carpimoton tarjous rempo-pääsylkissä säätö.
Löytyy jo melkeen joka toiselta kuskilta.
Nii, tärkeintä ei ole mitä säätää, vaan se että säätää. Pari naksuu sinne tänne, osimoilleen näin.

Ei siinä ole kuin kaksi asentoa, mutta ruuvin kanta on jo ihan pyöreä.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 10.09.14 - klo:00:12
EBC GPFA palat kesti 25 päivää.
Jotku halvat palat kesti 8 päivää. @Ville S. (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=489) mitkä ne oli?

Lucasit Motonetistä, ~70€ / sarja... Taidan pitäytyä EBC GPFA:ssa tästä eteenpäin :).
No ehkä ne oli just sen kympin arvoset. hihi1
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 10.09.14 - klo:08:27
Ajatteko ihan loppuun palat? Miten pirussa ne voi noin pitkään kestää?

Ei niitä loppuun toinna ajaa, joskus 50% jälkeen alkaa kahva painumaan uusia paloja enempi kun jarrut lämpenee ja vimonen milli on sitteen jo jarrutuntuma ihan onneton. Vakiopalat on vaan sen verran kovempaa tavaraa, että ne kestää. Toinen kestoa selittävä seikka voipi olla se, että ei vaan osaa jarruttaa.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 10.09.14 - klo:08:28
Hondan vakiopalat n. 15 päivää ajettu ja yli 50% pintaa jälellä.

Mitä noi kustantaa?

Ei tieta, tulla pyörän mukana. :D Rytkösen vakiopalat ainakin oli hinta-kestosuhteeltaan aika edukkaat noihin pehmeempiin verrattuna.
Noitten tänä kesänä kulutettujen kaveriks on sitten muutama pari paloja, joissa 70-90 prossaa pintaa jäljellä, joten ihan heti ei tartte ottaa selvää Hondan palojen hinnasta.

Oisko ne tommoset?
http://www.partzilla.com/parts/detail/honda/HP-06455-MFJ-D02.html

Saattaa olla...tohon hintaan on ainakin hinta-laatusuhde ihan tontilla. :D
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 03.04.16 - klo:13:32
Aihetta ylös, pitäis saada kesän varaosat mielummin jo ennen kauden alkua kuin varikolla kysellen.

Jonkin verran kuuluu juttua, että ebc:n palat eivät tykkää brakingin levyistä. Onko jollain kokemusta ja mikä tää mahdollinen ikävä combo on? Itsellä siis brembo m4 satulat, niissä brembon racing-palat, mitkä ne nyt olikaan, maksaa viittä vaille ihan helvetisti, toimivat kyl hyvin. Siis jopa kuulunut juttua että tappavat noi jarrulevyt?

Ebc gpfa olis selkeesti edullisempi ja luottopala monille kuitenki niin mietin täs mitä tekis. Vakiojarrulevyt kahdessa etuvanteessa ja sitten parissa muussa brakingit. Mielummin ehkä noilla brakingillä ajaisi kun ovat paremmat tuntumaltaan.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 03.04.16 - klo:13:59
Aihetta ylös, pitäis saada kesän varaosat mielummin jo ennen kauden alkua kuin varikolla kysellen.

Jonkin verran kuuluu juttua, että ebc:n palat eivät tykkää brakingin levyistä. Onko jollain kokemusta ja mikä tää mahdollinen ikävä combo on? Itsellä siis brembo m4 satulat, niissä brembon racing-palat, mitkä ne nyt olikaan, maksaa viittä vaille ihan helvetisti, toimivat kyl hyvin. Siis jopa kuulunut juttua että tappavat noi jarrulevyt?

Ebc gpfa olis selkeesti edullisempi ja luottopala monille kuitenki niin mietin täs mitä tekis. Vakiojarrulevyt kahdessa etuvanteessa ja sitten parissa muussa brakingit. Mielummin ehkä noilla brakingillä ajaisi kun ovat paremmat tuntumaltaan.
Ei ainakaan mulla ollu gpfa paloilla ja brakingin levyillä mitään ongelmaa.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 10.05.16 - klo:23:33
Vastaa lainaamalla
WARNING - MATRIX BRAKE ROTORS/DISCS AND EBC PAD COMPATIBILITY

EBC Brakes do NOT recommend or endorse metal matrix, ceramic or composite discs and EBC brakes pads are NOT compatible with these and will cause DISC damage. If in the years to come this changes, this message will be modified.
http://ebcbrakes.com/product/gpfa-brake-pads/

Eli mitähän noi brakingin levyt mahtaa olla vai eroaako materiaali oem-levyihin?

"All Braking Wave discs are made from their own special unique grade of stainless steel with a high percentage of carbon"

Liekö toi määritelmä täyttyy tuossa metal matrix-kohtaan...? Jotenki tuntus, että eikö se silti oo vaan ruostumatonta terästä, vaikka siinä reippaasti on hiiltäki seassa. Eli tuossa vois olla tarkoitettu jotain kevyemmän metallin comboa jonku muun aineen kanssa?

Edelleen täs arvon otanko noita gpfa:ta tilaukseen. Vastaava brembon z04 maksaa tuplat tuohon verrattuna.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Bobo - 11.05.16 - klo:07:59
Vastaa lainaamalla
WARNING - MATRIX BRAKE ROTORS/DISCS AND EBC PAD COMPATIBILITY

EBC Brakes do NOT recommend or endorse metal matrix, ceramic or composite discs and EBC brakes pads are NOT compatible with these and will cause DISC damage. If in the years to come this changes, this message will be modified.
http://ebcbrakes.com/product/gpfa-brake-pads/

Eli mitähän noi brakingin levyt mahtaa olla vai eroaako materiaali oem-levyihin?

"All Braking Wave discs are made from their own special unique grade of stainless steel with a high percentage of carbon"

Liekö toi määritelmä täyttyy tuossa metal matrix-kohtaan...? Jotenki tuntus, että eikö se silti oo vaan ruostumatonta terästä, vaikka siinä reippaasti on hiiltäki seassa. Eli tuossa vois olla tarkoitettu jotain kevyemmän metallin comboa jonku muun aineen kanssa?

Edelleen täs arvon otanko noita gpfa:ta tilaukseen. Vastaava brembon z04 maksaa tuplat tuohon verrattuna.


Itse juuri eilen tilasin biimeriin kaksi settiä noita gpfa paloja ja levynä braking. Olisi kiva tosiaan viimeistään tässä vaiheessa tietää, voiko käyttää :)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: rranta - 11.05.16 - klo:08:32
sen verran tuosta gpfax palasta, että pölyää todella kovin. Sotkee pyörää ja satuloita tosi kovasti. Hakusessa itellä uus jarrupalamalli johon päätyä. SBS dual carbon, Brembo RC, AP racing testattu. Haku jatkuu...
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: parjan_fin - 11.05.16 - klo:09:08
Itsellä Yamahassa totesin parhaiksi paloiksi Brembon hiilikuitupalat, olikohan ne RC:t tms. Vaatii kunnollisen sisäänajon ja joka ajokerralla pienen lämmittämisen, niin toimii tosi hyvin. Ajoviikonlopun jälkeen hankasin aina pinnan rikki paloista ja ajoin ne sisään seuraavalla kertaa. Vaatii siis enemmän jumppaa, mutta jarrutuntuma pysyi loogisena koko ajan ja puree hyvin kiinni. Itse tykkäsin kovasti.

Levyinä siis Yamahan vakiolevyt.

Paloja testaillessa on hyvä aina putsata hiekkapaperilla vanhan palan jäämät pois levystä, niin ne ei pala uuden jarrupalan pintaan kiinni.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 11.05.16 - klo:09:20
Vastaa lainaamalla
WARNING - MATRIX BRAKE ROTORS/DISCS AND EBC PAD COMPATIBILITY

EBC Brakes do NOT recommend or endorse metal matrix, ceramic or composite discs and EBC brakes pads are NOT compatible with these and will cause DISC damage. If in the years to come this changes, this message will be modified.
http://ebcbrakes.com/product/gpfa-brake-pads/

Eli mitähän noi brakingin levyt mahtaa olla vai eroaako materiaali oem-levyihin?

"All Braking Wave discs are made from their own special unique grade of stainless steel with a high percentage of carbon"

Liekö toi määritelmä täyttyy tuossa metal matrix-kohtaan...? Jotenki tuntus, että eikö se silti oo vaan ruostumatonta terästä, vaikka siinä reippaasti on hiiltäki seassa. Eli tuossa vois olla tarkoitettu jotain kevyemmän metallin comboa jonku muun aineen kanssa?

Edelleen täs arvon otanko noita gpfa:ta tilaukseen. Vastaava brembon z04 maksaa tuplat tuohon verrattuna.

Metallimatriisikomposiitti tarkottaa metallia, johon on valun yhteydessä sekoitettu jonkin sortin kuitulanganpätkiä antamaan lisää lujuutta/sitkeyttä. Se on siis metallisen matriisin ja esim. keraamisen kuidun muodostama komposiitti. Samaan tapaan kuin hiilikuitu, joka muodostuu epoksista ja hiilikuidusta. Ei varmaan kellään tällä foorumilla tule ongelmaksi, että olis tuollaiset levyt.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 11.05.16 - klo:09:47
sen verran tuosta gpfax palasta, että pölyää todella kovin. Sotkee pyörää ja satuloita tosi kovasti.

Onko se muka joku ongelma, pyörähän pestään ja vahataan jokaisen ajokerran jälkeen.  :P

Hitokseen tykkään geepeeäfaaäxien tuntumasta ja kestosta, joten jatkan niiden käyttämistä.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: rranta - 11.05.16 - klo:11:46
Niin @jarska (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=1) ongelma onki tässä se vauhti. Se on mulla nykysin niin hilijanen, että kaikki ehtivät kattoa niin pirun tarkkaa setilläki. Toista se on Raahen Marqeesilla joka Hondaansa paiskoo kaameeta kyytiä ympäri rataa. Näy ku musta vilahdus ku menee. Siitä ehdi etes numeroita erottaa.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 11.05.16 - klo:16:47
sen verran tuosta gpfax palasta, että pölyää todella kovin. Sotkee pyörää ja satuloita tosi kovasti. Hakusessa itellä uus jarrupalamalli johon päätyä. SBS dual carbon, Brembo RC, AP racing testattu. Haku jatkuu...
Jotain ferodoo seuraavaksi?

Itsellä nyt olis preferenssinä kulutuskestävyys-hinta ja jonkintasoinen tuntuma. Purevuutta ja tehoa ei tarvi maksisti löytyä ja sama se jos pöllyyttävät, pöllyytänhän minäkin. Ja satuloista tippuu palat käteen kun irrottaa ne pumpuista niin aika nopeet ne on pestä...

brembon rc-pala olis kohtuuhintainen, lähellä gpfax, mut niinku Parjan tos sanoi niin vissiin aika tarkka huollosta ja ekat mutkat/kierroksen pitää hakee lämpöjä kohdalleen kun tuo "carbon ceramic" vissiin vaatii sitä. Kuluvatko nopeasti, dunno?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Goofy S - 11.05.16 - klo:22:51

Onko se muka joku ongelma, pyörähän pestään ja vahataan jokaisen ajokerran jälkeen.  :P

Siinä kuulitte totuuden ja ainoan oikean toimintatavan. :)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: parjan_fin - 12.05.16 - klo:08:40
sen verran tuosta gpfax palasta, että pölyää todella kovin. Sotkee pyörää ja satuloita tosi kovasti. Hakusessa itellä uus jarrupalamalli johon päätyä. SBS dual carbon, Brembo RC, AP racing testattu. Haku jatkuu...
Jotain ferodoo seuraavaksi?

Itsellä nyt olis preferenssinä kulutuskestävyys-hinta ja jonkintasoinen tuntuma. Purevuutta ja tehoa ei tarvi maksisti löytyä ja sama se jos pöllyyttävät, pöllyytänhän minäkin. Ja satuloista tippuu palat käteen kun irrottaa ne pumpuista niin aika nopeet ne on pestä...

brembon rc-pala olis kohtuuhintainen, lähellä gpfax, mut niinku Parjan tos sanoi niin vissiin aika tarkka huollosta ja ekat mutkat/kierroksen pitää hakee lämpöjä kohdalleen kun tuo "carbon ceramic" vissiin vaatii sitä. Kuluvatko nopeasti, dunno?

Ainakin mulla noi kesti hyvin. Huomattavasti paremmin kuin sintteripalat, mitä kokeilin myös. Kulutus oli samaa luokkaa kuin vakioiden kanssa, mutta vakioista hiipui tuntuma, mitä pidemmälle kisaa mentiin. Bremboissa tuntuma pysyi saman koko kisan ajan.

Tosin! Sateella noita en osannut käyttää, en saanut pidettyä niissä tarpeeksi lämpöä, joten sateella käytin vakiopaloja.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: rranta - 12.05.16 - klo:19:39
On kait tämä jarrupalojen testaaminen osaltani vähän sellanen säkillä valoa mökkiin typpinen ratkasu vaan testataan ny ku ei muutakaan järkevää saa aikaan. Mieluisimmat tähän asti on ollu juurikin nuo @parjan_fin (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=455) mainostamat Brembo RC Niillä oon ajanu nyt eniten. Seuraavaksi ajetaan vakiopaloilla ja EBC HH paloilla. Eikö se @Mikko K. (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=409) testannu myös täysmetallisia tuolla Alastarossa. Ne saatto olla aika villit. Levyt vaan mahtaa kulua aika joutuin tuon tyyppisellä ratkasulla. Kuumuminen ja pureminen voi olla kans vähän erikoista...
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Mikko K. - 12.05.16 - klo:23:22
Kaikenlaista palaa tosiaan ollu alla.. tuntuma paloissa, jossa on pintaa metallilapun lisäksi,  on toki parempi. Kelloon tuo ei näyttäny vaikuttavan. Nyt alle tuli sbs:n sintteri palat sekä rcs19 puristin brembom nestesäiliöllä. Näillä pysähtyy varmaan eniten.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 13.05.16 - klo:00:13
Koitin kattoa mitkä mulla oli viime kesänä viimeisenä alla niin ei tekstin palaakaa näkyvissä. Laitan varmaan brembo rc:tä jonku paketin tulemaan, 55e setiltä olis hintaa italiaanoilta.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Bobo - 13.05.16 - klo:07:58
Kaikenlaista palaa tosiaan ollu alla.. tuntuma paloissa, jossa on pintaa metallilapun lisäksi,  on toki parempi. Kelloon tuo ei näyttäny vaikuttavan. Nyt alle tuli sbs:n sintteri palat sekä rcs19 puristin brembom nestesäiliöllä. Näillä pysähtyy varmaan eniten.

Voi olla hieman outo tunne, kun jarrut puree  stoppie_gif   Ottaen huomioon, että olet tähän asti ajellut Botnialla ja Alastarolla paloilla, joissa ei ole pintaa enää lainkaan, sananmukaisesti  :)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Huttu - 14.05.16 - klo:15:16
^Kyllä Bobo pyörät tykkää kun niitä huoltaa välillä! Tiimikaverikin oli menneinä vuosina ajanut yhden setin uksi jarrupala väärinpäin, ei kuulemma huomannut eroa...
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: rranta - 16.05.16 - klo:13:05
On kait tämä jarrupalojen testaaminen osaltani vähän sellanen säkillä valoa mökkiin typpinen ratkasu vaan testataan ny ku ei muutakaan järkevää saa aikaan. Mieluisimmat tähän asti on ollu juurikin nuo @parjan_fin (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=455) mainostamat Brembo RC Niillä oon ajanu nyt eniten. Seuraavaksi ajetaan vakiopaloilla ja EBC HH paloilla. Eikö se @Mikko K. (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=409) testannu myös täysmetallisia tuolla Alastarossa. Ne saatto olla aika villit. Levyt vaan mahtaa kulua aika joutuin tuon tyyppisellä ratkasulla. Kuumuminen ja pureminen voi olla kans vähän erikoista...
Palatestiä taas tehty muuten aivan tosi hauskan Endurance viikonlopun yhteydessä. EBC HH oli ensikierroksilla hyvä. Ei selkeesti tarvi lämpöä vaan purasee heti hyvin. Jarrutuntuma teho muuttui Motoparkissa n7 kierroksen kohdalla. En tykänny. Tuntuu että vähän hiipuu. Kovin paljon 10 kierrosta pitempää settiä en noilla ajanutkaan. Erinomaiseksi palaksi osottautui Kawasakin vakiopalat. Nehän menee myös tietyn ikäisiin Suzukeihin... Kaikilta ominaisuuksiltaan yllätyin. Ajoin Endurancen niillä. Eka setti 20kierrosta toinen 15. Hyvin toimi. Sama laulu sunnuntain ajot. Noilla jatkan. Pitääkin @visu (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=426) laitella sähköpostia ja tilata lisää.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 16.05.16 - klo:18:52
EBC HH oli ensikierroksilla hyvä. Ei selkeesti tarvi lämpöä vaan purasee heti hyvin. Jarrutuntuma teho muuttui Motoparkissa n7 kierroksen kohdalla. En tykänny. Tuntuu että vähän hiipuu. Kovin paljon 10 kierrosta pitempää settiä en noilla ajanutkaan. Erinomaiseksi palaksi osottautui Kawasakin vakiopalat
Mikä mopo sul on/ mitkä jarrusatulat siin on?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: rranta - 17.05.16 - klo:00:07
Suzuki 1000 K7 Tokico Brembon sylkkä
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 17.05.16 - klo:07:42
Suzuki 1000 K7 Tokico Brembon sylkkä
Onks noi K5-K8:ssä olevat Tokicot paremmat ku edeltäjänsä?
Ku eiks K3-K4 Tokicot olleet paskimmat mitä mopoon sillon sai?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 17.05.16 - klo:09:07
Suzuki 1000 K7 Tokico Brembon sylkkä
Onks noi K5-K8:ssä olevat Tokicot paremmat ku edeltäjänsä?
Ku eiks K3-K4 Tokicot olleet paskimmat mitä mopoon sillon sai?

Kovasti on saman näköset K5-K6 ja K7-K8 kuin K3-K4. Suzukihan on tykänny varustaa kyykkypyörät jarrujen sijaan hidastimilla. K9 sit vähän eri näköset Tokicot, mutta en tiiä onko ne yhtään paremmat. L12 malliin sit tais jo tulla jarrut hidastimien tilalle?
http://www.ebay.com/itm/03-04-SUZUKI-GSXR1000-GSXR-1000-FRONT-BRAKE-CALIPERS-W-GOOD-PADS-GOOD-COND-/231749867151?hash=item35f55e568f:g:6zEAAOSwT4lWQ9ZM&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/05-06-Suzuki-GSXR-1000-Front-Wheel-Brake-Calipers-Set-/161946161272?hash=item25b4be5078:g:tocAAOSwHaBWltPq&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/07-08-GSX-R1000-Front-Brake-Calipers-OEM-brakes-system-complete-master-cylinder-/121798745842?hash=item1c5bc55ef2:g:b9YAAOSwo0JWLueZ&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-Front-Brake-Caliper-Set-NEW-09-11-GSXR1000-59100-47H00-59300-47H00-/291653744081?hash=item43e7eaf5d1:g:c6EAAOSw~oFXF4Z4&vxp=mtr
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: rranta - 17.05.16 - klo:11:02
Tuon vuosimallin Suzukeissa pääasiallinen ongelmien aiheuttaja on ollu pääsylkkä joka on keränny ilmaa. Niistä on takuuvaihtokamppanja tehty. Ite ratkaisin ongelman Brembolla. Toinen ongelman aiheuttaja noissa K7 K8 satuloissa on lämpö. Toimintaa auttaa paljon jos saa lämmönsiirtymistä estettyä. Siihen on varmaan useita ratkasuja. Titaanilevy, tai minun tapauksessa rei'itetty teräslevy joita saa joittenki palojen kylkiäisenä. Noissa kawanpaloissa oli kans joku pieni eriste siellä palan takana. Ajanee saman asian. En laittanu mitään lämpöeristettä enempää sinne. Muuten monet noista hipopaloista jää laahaamaan. Jotkut jopa huomattavan paljon.
Ja sitten se tärkein muistisääntö: jarrut on nynnyjä varten!
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 17.05.16 - klo:11:19
Tuon vuosimallin Suzukeissa pääasiallinen ongelmien aiheuttaja on ollu pääsylkkä joka on keränny ilmaa. Niistä on takuuvaihtokamppanja tehty. Ite ratkaisin ongelman Brembolla. Toinen ongelman aiheuttaja noissa K7 K8 satuloissa on lämpö. Toimintaa auttaa paljon jos saa lämmönsiirtymistä estettyä. Siihen on varmaan useita ratkasuja. Titaanilevy, tai minun tapauksessa rei'itetty teräslevy joita saa joittenki palojen kylkiäisenä. Noissa kawanpaloissa oli kans joku pieni eriste siellä palan takana. Ajanee saman asian. En laittanu mitään lämpöeristettä enempää sinne. Muuten monet noista hipopaloista jää laahaamaan. Jotkut jopa huomattavan paljon.
Ja sitten se tärkein muistisääntö: jarrut on nynnyjä varten!
Joo, tolla pääsylkän vaihdolla ne jarrut kyllä paranee paljon. Pientä häipymistä tosin oli havaittavissa Alastarossa ilmeisestikin GPFA paloilla.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 17.05.16 - klo:11:24
Toinen ongelman aiheuttaja noissa K7 K8 satuloissa on lämpö.
Ök, eli ne on abaut yhtä paskat kuin edeltäjänsäkin.
Vaihda?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: qazwsx - 17.05.16 - klo:11:34
Toinen ongelman aiheuttaja noissa K7 K8 satuloissa on lämpö.
Ök, eli ne on abaut yhtä paskat kuin edeltäjänsäkin.
Vaihda?
Kuinka muuten noi kawan tokicot samoilta vuosilta? Oma on -08 vuodelta 10R onko noissa jotain eroa vai onko noi samaa peetä? Kysyn kun en paremmilla ole ajanut. Tarkoitan että noi on ainoat joita olen kokeillut. Palat mulla muistaakseni nuo GPFA:t 
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 17.05.16 - klo:13:02
Kuinka muuten noi kawan tokicot samoilta vuosilta? Oma on -08 vuodelta 10R onko noissa jotain eroa vai onko noi samaa peetä? Kysyn kun en paremmilla ole ajanut. Tarkoitan että noi on ainoat joita olen kokeillut. Palat mulla muistaakseni nuo GPFA:t

08+ siitä eteenpäin ihan ok, sitä ennen paskat satulat.
Exänihän oli -10, johon pääsylkän vaihto toi huomattavan parannuksen, ei hiipunut enää tuntuma.
Sen jälkeenhän tuli vielä hifisteltyä ne Brembon satulatkin, mut minusta ne ei enää tuoneet merkittävää huipennusta.

Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: qazwsx - 17.05.16 - klo:13:59
Kuinka muuten noi kawan tokicot samoilta vuosilta? Oma on -08 vuodelta 10R onko noissa jotain eroa vai onko noi samaa peetä? Kysyn kun en paremmilla ole ajanut. Tarkoitan että noi on ainoat joita olen kokeillut. Palat mulla muistaakseni nuo GPFA:t

08+ siitä eteenpäin ihan ok, sitä ennen paskat satulat.
Exänihän oli -10, johon pääsylkän vaihto toi huomattavan parannuksen, ei hiipunut enää tuntuma.
Sen jälkeenhän tuli vielä hifisteltyä ne Brembon satulatkin, mut minusta ne ei enää tuoneet merkittävää huipennusta.
Kiitos! Tuo on arvokas tieto :) Mulla on varalla tuollainen Brembon pääsylinteri mutta en ole vielä askarrellut paikoilleen kun on ollut kaikkea muuta parannettavaa. Pitää laitella toikin syksymmällä kiinni jos kerran tosta on tuntuvaa apua.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 17.05.16 - klo:14:09
Mulla on varalla tuollainen Brembon pääsylinteri mutta en ole vielä askarrellut paikoilleen kun on ollut kaikkea muuta parannettavaa. Pitää laitella toikin syksymmällä kiinni jos kerran tosta on tuntuvaa apua.

Älä nyt hemmetissä enää odottele, vaan välittömästi se paikalleen, usko minua! ;)
Kyllä ne hiilikuituiset hipo-osat joutaa sitten syksymmälläkin...

Edit: jos vielä muistat, niin tuntumassa on ero.
        Toinen on kuin wanhan naisen, loppuun imettyä rintaa puristaisi ja toinen kuin nuoren naisen kiinteää.
       Jos et muista, niin en ota vastuuta mahdollisen avioeron satuttua.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: rni1 - 17.05.16 - klo:16:56
Mulla on varalla tuollainen Brembon pääsylinteri mutta en ole vielä askarrellut paikoilleen kun on ollut kaikkea muuta parannettavaa.

Laita ihmeessä paikalleen. tuntuma jarruun paranee oikeasti paljon (tuosta @jarska (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=1) vanhan naisen mittakaavasta ja erosta mulla ei  tosin ole kokemusta...) :o
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 17.05.16 - klo:17:13
Yhdyn kahteen edelliseen...mielipiteeseen siis...senkin likaset vanhat sedät.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: jarska - 17.05.16 - klo:19:22
..senkin likaset vanhat sedät

Varttuneille sedille pitää antaa oikea kuva tuntumasta.
Veikkaan että @qazwsx (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=387) on parasta aikaa autotallissa, vaihtamassa sylkkää.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: qazwsx - 17.05.16 - klo:19:58
..senkin likaset vanhat sedät

Varttuneille sedille pitää antaa oikea kuva tuntumasta.
Veikkaan että @qazwsx (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=387) on parasta aikaa autotallissa, vaihtamassa sylkkää.
:) Tänään oli vähän muuta jumppaa. Piti ihmetellä laturin hiiliä kun paloi latausvalo 2 tuntia ennen tilattua katsastus-aikaa, tuolle mun melkein "tuliterälle" matkailu-autolle. Äsken just sain vahdettua raidetangonpään josta tuli hylkäys. Huomenna näyttö ja Sunnuntaina Pärnuun radalle.

Tuon jarrusylkän vaihdon kanssa on sellainen sanoisko positiivinen ongelma, että se pyörä on korjaamolla Almeriassa parasta aikaa ja tuo pääsylinteri mulla kotona. Jokatapauksessa Pärnussa pääsee kokeilemaan uudempaa kawaa jossa tuollainen samanlainen brembon pääsylinteri on jo valmiina.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: m1kk0 - 18.05.16 - klo:10:40
Oon yrittäny metsästää tätä kovasti kehuja saanutta ebc gpfa palaa omaan apriliaan kehnolla menestyksellä  :'( Mistäpäin maailmaa ootte ylipäätään tilannu jarrupalaa vai löytyykö ihan suomesta järkevästi? Motonetistä hakenut omat (Trw lucas sintteri) vielä tähän mennessä mut kulutuskesto hieman heikohko ja tuntumaakin voisi hieman parantaa ehkä...  :P
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Damsku - 18.05.16 - klo:10:51
http://www.bikehps.com/acatalog/EBC_GPFAX_Race_Brake_Pads_for_Aprilia_motorcycles.html

Löytyskö tuolta?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 18.05.16 - klo:11:06
Stormiltakin vois löytyä hyllystä, toki vähän kalliimpi, mut ei älytön.

Niissä motonetin trw:ssä on uutena kiva alkupurasu, mutta muutenhan ne on aika hirveetä kuraa. Ajelin vakiosatuloilla lopuksi ihan toxicon jollain paloilla ja ne oli valovuoden eellä noita trw lucaksia.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: m1kk0 - 18.05.16 - klo:19:54
http://www.bikehps.com/acatalog/EBC_GPFAX_Race_Brake_Pads_for_Aprilia_motorcycles.html

Löytyskö tuolta?

Perkule tuohon vanhempaan malliin olis tarjolla paloja, mutta mulla on ne 4 pad/caliper jokaiselle männälle oma pala tyyppiset satulat :(
Kokeillaan nyt tollasia EBC EPFA paloja seuraavaksi
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: JMH - 19.05.16 - klo:14:49
^
Voi ehkä hivenen kahva pehmetä sun kyydeillä yhden setin aikana. Aika näyttää. Miulle ne o hyvät, mut sitä ei lasketa.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: miolta - 19.05.16 - klo:16:33
http://www.bikehps.com/acatalog/EBC_GPFAX_Race_Brake_Pads_for_Aprilia_motorcycles.html

Löytyskö tuolta?

Perkule tuohon vanhempaan malliin olis tarjolla paloja, mutta mulla on ne 4 pad/caliper jokaiselle männälle oma pala tyyppiset satulat :(
Kokeillaan nyt tollasia EBC EPFA paloja seuraavaksi


En tiedä miksi näitä SBS Dual carbon paloja ei ole mainittu ollenkaan? Yhteen aikaan kehuivat kovasti ja itsekkin noilla pari kesää ajellut. Itseasiassa pelkästään noilla, joten en osaa verrata muihin. Mutta noita löytys juurikin noihin 4-pad satuloihin

http://www.ebay.de/itm/Aprilia-RSV-1000-mille-2003-dual-carbon-SBS-front-brake-pads-SBS762-/251188480077?hash=item3a7c00084d:m:m0DBUxEN7pLi5WAcmPy2Stg
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Bobo - 22.05.16 - klo:10:32
http://www.bikehps.com/acatalog/EBC_GPFAX_Race_Brake_Pads_for_Aprilia_motorcycles.html

Löytyskö tuolta?

Perkule tuohon vanhempaan malliin olis tarjolla paloja, mutta mulla on ne 4 pad/caliper jokaiselle männälle oma pala tyyppiset satulat :(
Kokeillaan nyt tollasia EBC EPFA paloja seuraavaksi


En tiedä miksi näitä SBS Dual carbon paloja ei ole mainittu ollenkaan? Yhteen aikaan kehuivat kovasti ja itsekkin noilla pari kesää ajellut. Itseasiassa pelkästään noilla, joten en osaa verrata muihin. Mutta noita löytys juurikin noihin 4-pad satuloihin

http://www.ebay.de/itm/Aprilia-RSV-1000-mille-2003-dual-carbon-SBS-front-brake-pads-SBS762-/251188480077?hash=item3a7c00084d:m:m0DBUxEN7pLi5WAcmPy2Stg

Itse olen ajellut pari vuotta noilla sbs dual carboneilla, Wehnän suosituksesta. Noilla hänkin käsittääkseni ajoi kilpaa. Todella hyvä tuntuma paloissa, ei haukkaa eikä häviä kierrosten kasvaessa. Kuluvat melko nopeasti, toisaalta eivät maksakaan kuin alle satasen setti. Nyt tilasin ihan kokeilun vuoksi pari settiä noita ebc gpfax paloja, saa nähdä tuleeko pikainen vaihto takaisin dual carboniin :)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Mattirk - 13.06.16 - klo:16:23
Taas jarrupalat ihan finaalissa ja tarttis uusia tilata. Nyt on menty muutama sarja Carpimoton Brembo SC:llä. Mites sitten, EBC GBAFAXsdgljhasghf... sais halvalla bikehps:ltä. Kilpipeli joten ajelen tuolla myös nakkikioskille ja töihin, kai nuo rataisammatkin palat toimii kadulla sen mitä tarttee? Vai jatkanko SC:llä.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 13.06.16 - klo:22:30
^En tiiä miten GPFA toimii kadulla, mutta ainakin ne pölisee ihan v*tusti. Seuraavaks menee Brembon RC pala kokeiluun jos tulis vähän vähemmän sotkua. Noilla GPFA paloilla vanne on ihan ruskee jarrupölystä päivän jälkeen.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: JULLE - 14.06.16 - klo:11:00

Suzukissa OEM palat kestää ja toimii niin radalla kuin kadulla. Kannattaa ostaa Ebaysta.

-Julle
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Bobo - 14.06.16 - klo:22:01
^En tiiä miten GPFA toimii kadulla, mutta ainakin ne pölisee ihan v*tusti. Seuraavaks menee Brembon RC pala kokeiluun jos tulis vähän vähemmän sotkua. Noilla GPFA paloilla vanne on ihan ruskee jarrupölystä päivän jälkeen.

Onko tuo pölyämisongelma yhtä paha GPFA ja uusilla GPFAX paloilla, joissa pitäisi olla parannettu seos?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: rranta - 21.06.16 - klo:10:40
^En tiiä miten GPFA toimii kadulla, mutta ainakin ne pölisee ihan v*tusti. Seuraavaks menee Brembon RC pala kokeiluun jos tulis vähän vähemmän sotkua. Noilla GPFA paloilla vanne on ihan ruskee jarrupölystä päivän jälkeen.

Onko tuo pölyämisongelma yhtä paha GPFA ja uusilla GPFAX paloilla, joissa pitäisi olla parannettu seos?
On. Oikeen hyvät palat muuten. Ei kärsi ajaa palaa kovin loppuun. Saattaa tehä ylläreitä.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: tamik87 - 21.06.16 - klo:12:12
^En tiiä miten GPFA toimii kadulla, mutta ainakin ne pölisee ihan v*tusti. Seuraavaks menee Brembon RC pala kokeiluun jos tulis vähän vähemmän sotkua. Noilla GPFA paloilla vanne on ihan ruskee jarrupölystä päivän jälkeen.


Onko tuo pölyämisongelma yhtä paha GPFA ja uusilla GPFAX paloilla, joissa pitäisi olla parannettu seos?
On. Oikeen hyvät palat muuten. Ei kärsi ajaa palaa kovin loppuun. Saattaa tehä ylläreitä.

Mun kokemus taasen on, että pystyy ajaa hyvinkin loppuun, ainakin jos on kunnon pääjarrusylkkä.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 21.06.16 - klo:12:25
^En tiiä miten GPFA toimii kadulla, mutta ainakin ne pölisee ihan v*tusti. Seuraavaks menee Brembon RC pala kokeiluun jos tulis vähän vähemmän sotkua. Noilla GPFA paloilla vanne on ihan ruskee jarrupölystä päivän jälkeen.

Onko tuo pölyämisongelma yhtä paha GPFA ja uusilla GPFAX paloilla, joissa pitäisi olla parannettu seos?
On. Oikeen hyvät palat muuten. Ei kärsi ajaa palaa kovin loppuun. Saattaa tehä ylläreitä.

Mitäs ylläreitä ne on aiheuttanu?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: rranta - 21.06.16 - klo:12:59
^En tiiä miten GPFA toimii kadulla, mutta ainakin ne pölisee ihan v*tusti. Seuraavaks menee Brembon RC pala kokeiluun jos tulis vähän vähemmän sotkua. Noilla GPFA paloilla vanne on ihan ruskee jarrupölystä päivän jälkeen.

Onko tuo pölyämisongelma yhtä paha GPFA ja uusilla GPFAX paloilla, joissa pitäisi olla parannettu seos?
On. Oikeen hyvät palat muuten. Ei kärsi ajaa palaa kovin loppuun. Saattaa tehä ylläreitä.

Mitäs ylläreitä ne on aiheuttanu?
Tais olla @tomik (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=302) ku alko vähän lukitteen. Taitaa siellä palan ohjeissaki olla joku maininta ettei kovin loppuun saa ajaa. Nehän on tietty vaan suosituksia. Kukapa niitä... Varmaan nuoki pystyy junanjarruiksi ajamaan. Oon tainnu tälle kesää ainaki kahet jo nähdä varikolla (metalli metallia vasten). Jarrusatulathan pestään joka ajopäivän päätteeksi vaan varsinki noitten palojen käytöllä. Siinä pestessä samalla kätevästi tarkistaa onko pintaa vai ei, jos ei muuten tuu kateltua. Kuten sanoin muuten oikeen hyvät palat.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 21.06.16 - klo:13:33
^En tiiä miten GPFA toimii kadulla, mutta ainakin ne pölisee ihan v*tusti. Seuraavaks menee Brembon RC pala kokeiluun jos tulis vähän vähemmän sotkua. Noilla GPFA paloilla vanne on ihan ruskee jarrupölystä päivän jälkeen.

Onko tuo pölyämisongelma yhtä paha GPFA ja uusilla GPFAX paloilla, joissa pitäisi olla parannettu seos?
On. Oikeen hyvät palat muuten. Ei kärsi ajaa palaa kovin loppuun. Saattaa tehä ylläreitä.

Mitäs ylläreitä ne on aiheuttanu?
Tais olla @tomik (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=302) ku alko vähän lukitteen.

Siis veti jarrun lukkoon omia aikojaanko?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: tomik - 21.06.16 - klo:22:54
Joo Kemorassa paluusuoran päässä veti eturenkaan lukkoon ihan yllättäen. Brakingin piparilevyt. EBCn palat vieläkin käytössä sen verran että saa varaston ajettua loppuun, levyt on vaihtunu. Ei oo ollu ongelmia levyjen vaihdon jälkeen. Brembo RC palat seuraavaksi testiin.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Bobo - 22.06.16 - klo:08:54
Joo Kemorassa paluusuoran päässä veti eturenkaan lukkoon ihan yllättäen. Brakingin piparilevyt. EBCn palat vieläkin käytössä sen verran että saa varaston ajettua loppuun, levyt on vaihtunu. Ei oo ollu ongelmia levyjen vaihdon jälkeen. Brembo RC palat seuraavaksi testiin.

Mielenkiintoista. Itsellä on Brakingin levyt ja ostin kokeiluun pari settiä gpfax paloja. Pari kertaa nyt kauden alussa menty aika kovaa nutulleen ilman omaa syytä, toisella kertaa tekninen vika ja toisella ajettiin päälle. Saa nähdä, mitä nyt tapahtuu Kemorassa, jatkuuko huono karma... stoppie_gif
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 22.06.16 - klo:09:00
Joo Kemorassa paluusuoran päässä veti eturenkaan lukkoon ihan yllättäen. Brakingin piparilevyt. EBCn palat vieläkin käytössä sen verran että saa varaston ajettua loppuun, levyt on vaihtunu. Ei oo ollu ongelmia levyjen vaihdon jälkeen. Brembo RC palat seuraavaksi testiin.
Yksittäistä tapausta en kyllä laittaisi jarrupalan syyksi. Ennemminkin jarrusatulaan kertynyt lika tms. vois aiheuttaa tuommoista, mutta ei palat. Esim. 990 Superduken satuloissa rupes palat kanittamaan kun satulaan kertyi likaa.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: rranta - 22.06.16 - klo:13:44
Joo Kemorassa paluusuoran päässä veti eturenkaan lukkoon ihan yllättäen. Brakingin piparilevyt. EBCn palat vieläkin käytössä sen verran että saa varaston ajettua loppuun, levyt on vaihtunu. Ei oo ollu ongelmia levyjen vaihdon jälkeen. Brembo RC palat seuraavaksi testiin.
Yksittäistä tapausta en kyllä laittaisi jarrupalan syyksi. Ennemminkin jarrusatulaan kertynyt lika tms. vois aiheuttaa tuommoista, mutta ei palat. Esim. 990 Superduken satuloissa rupes palat kanittamaan kun satulaan kertyi likaa.
Niin @tomik (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=302) ne sun satulat ja männät on ollu paskaset. Ne jotka tietää ko. mopon ja sen kuskin... hihi1
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 22.06.16 - klo:13:52
Kas siellä se braking&ebc combo nyt on. Onkos rsv:ssä m4 satulat vai mitkä?

Eilen löin brembo rc:t alle kemoraa varten. Laadukkaan näköiset kyl, ei röpöjä yms metallissa yms. Mainittakoon nyt tässä välissä, että ehtivät toiseen satulaan mennä jo ylösalaisin sisään ja pultit kiinni kun hokasin vasta asian. Todennäköisesti vielä olisivat toimineetki noinkin päin.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Nitrous - 22.06.16 - klo:15:39
Joo Kemorassa paluusuoran päässä veti eturenkaan lukkoon ihan yllättäen. Brakingin piparilevyt. EBCn palat vieläkin käytössä sen verran että saa varaston ajettua loppuun, levyt on vaihtunu. Ei oo ollu ongelmia levyjen vaihdon jälkeen. Brembo RC palat seuraavaksi testiin.
Yksittäistä tapausta en kyllä laittaisi jarrupalan syyksi. Ennemminkin jarrusatulaan kertynyt lika tms. vois aiheuttaa tuommoista, mutta ei palat. Esim. 990 Superduken satuloissa rupes palat kanittamaan kun satulaan kertyi likaa.
Niin @tomik (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=302) ne sun satulat ja männät on ollu paskaset. Ne jotka tietää ko. mopon ja sen kuskin... hihi1
Silti etsisin sitä syytä vielä jostain muusta kuin paloista.

Edit. Menikö etunen lukkoon ennen vai jälkeen jarrukahvan painamisen?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: tomik - 22.06.16 - klo:21:28
Niin @tomik (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=302) ne sun satulat ja männät on ollu paskaset. Ne jotka tietää ko. mopon ja sen kuskin... hihi1

No perhana, pitäiskö mennä pesemään jarruja... :)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: TommoKe - 23.06.16 - klo:02:37
Niin @tomik (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=302) ne sun satulat ja männät on ollu paskaset. Ne jotka tietää ko. mopon ja sen kuskin... hihi1

No perhana, pitäiskö mennä pesemään jarruja... :)


Likaiset... jarrut.. likainen ..... mieli.. :-D
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Peksu - 02.05.17 - klo:20:13
Mitäs kaikkea olikaan hyvä muistaa uusia jarrupaloja laittaessa? Orkkispalat alkaa olla ehtoopuolella ja satulat sopivasti atomeina, niin ajattelin laittaa nuo Brembon SC:t kokeiluun, kun ovat jo tovin keränneet pölyä tallin hyllyllä. Ei vaan ole tarvinnut vielä tähän mennessä vaihtaa paloja. :-[

Levyille piti ainakin näyttää hiomapaperia, vaan tarvitseeko paloista rikkoa pintaa jotenkin? Ovat siis käyttämättömät.
Mitäs muuta? Ensimmäiset jarruttelut varmaan hieman maltillisemmin?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 02.05.17 - klo:20:32
Mitäs kaikkea olikaan hyvä muistaa uusia jarrupaloja laittaessa? Orkkispalat alkaa olla ehtoopuolella ja satulat sopivasti atomeina, niin ajattelin laittaa nuo Brembon SC:t kokeiluun, kun ovat jo tovin keränneet pölyä tallin hyllyllä. Ei vaan ole tarvinnut vielä tähän mennessä vaihtaa paloja. :-[

Levyille piti ainakin näyttää hiomapaperia, vaan tarvitseeko paloista rikkoa pintaa jotenkin? Ovat siis käyttämättömät.
Mitäs muuta? Ensimmäiset jarruttelut varmaan hieman maltillisemmin?
Emmä oo koskaan levyille tai paloille tehny mitään. Jarrutellu alusta asti ihan normaalisti.
Ainoo ero on siinä että parilla/ muutamalla ensimmäisellä jarrulla ei tuu tehoo normaalisti.
Toinen kierros onki sit ollu jo omaa kovaa.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: TommoKe - 02.05.17 - klo:22:18
Brembon sc paloissa itessään on se punainen pinta päällä, joka hiukan hioo levyä aluks.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: HPi - 03.05.17 - klo:10:32
Mitäs kaikkea olikaan hyvä muistaa uusia jarrupaloja laittaessa? Orkkispalat alkaa olla ehtoopuolella ja satulat sopivasti atomeina, niin ajattelin laittaa nuo Brembon SC:t kokeiluun, kun ovat jo tovin keränneet pölyä tallin hyllyllä. Ei vaan ole tarvinnut vielä tähän mennessä vaihtaa paloja. :-[

Levyille piti ainakin näyttää hiomapaperia, vaan tarvitseeko paloista rikkoa pintaa jotenkin? Ovat siis käyttämättömät.
Mitäs muuta? Ensimmäiset jarruttelut varmaan hieman maltillisemmin?

Perussetti kun vaihtaa palat (niin katu kuin ratapyörään); levyt irti ja liuoitinpesuainekylpy (yleensä olen päivän päästä pyöritellyt niittejä ja antanut lillua päivän lisää), levyn huuhtelu, kuivaus ja porakoneen messinkiharjalla pintojen läpikäynti (tarkoitus on ajaa pois urista mahdollinen vanhan palan materiaali ei hiota tai oikaista pintaa), satuloiden pesu ja mäntien kirkkauden tarkistus sekä satulan vastinpinnan (mihin palat nojaavat) kulumisen tarkastus. Joihinkin satuloiden olen suoristanut vastinpinnan (vilkkaalla mielikuvituksella voisi luulla kuopille kuluneella vastinpinnalla olevan jotain vaikutusta toimintaan). Ja tämä kaikki on varmaan 98%:sti turhaa hommaa ;)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 03.05.17 - klo:11:33
Mitäs kaikkea olikaan hyvä muistaa uusia jarrupaloja laittaessa? Orkkispalat alkaa olla ehtoopuolella ja satulat sopivasti atomeina, niin ajattelin laittaa nuo Brembon SC:t kokeiluun, kun ovat jo tovin keränneet pölyä tallin hyllyllä. Ei vaan ole tarvinnut vielä tähän mennessä vaihtaa paloja. :-[

Levyille piti ainakin näyttää hiomapaperia, vaan tarvitseeko paloista rikkoa pintaa jotenkin? Ovat siis käyttämättömät.
Mitäs muuta? Ensimmäiset jarruttelut varmaan hieman maltillisemmin?

Perussetti kun vaihtaa palat (niin katu kuin ratapyörään); levyt irti ja liuoitinpesuainekylpy (yleensä olen päivän päästä pyöritellyt niittejä ja antanut lillua päivän lisää), levyn huuhtelu, kuivaus ja porakoneen messinkiharjalla pintojen läpikäynti (tarkoitus on ajaa pois urista mahdollinen vanhan palan materiaali ei hiota tai oikaista pintaa), satuloiden pesu ja mäntien kirkkauden tarkistus sekä satulan vastinpinnan (mihin palat nojaavat) kulumisen tarkastus. Joihinkin satuloiden olen suoristanut vastinpinnan (vilkkaalla mielikuvituksella voisi luulla kuopille kuluneella vastinpinnalla olevan jotain vaikutusta toimintaan). Ja tämä kaikki on varmaan 98%:sti turhaa hommaa ;)
:o 
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: TommoKe - 03.05.17 - klo:19:14
Öh... Miks IHMEESSÄ toi levyjen kans pelaaminen??? Tiän kokemuksesta, etä susukin levyt on surkeita(kolme sarjaa takuuseen), mutta toi vaiva.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 01.08.17 - klo:00:05
Tiirailin alastarossa jarrupaloja ett ne rupee oleen aika finaalissa, mutta en viittiny vaihtaa kesken päivän jotta enkan metsästys ei ois häiriintyny jos jarrutuntuma ois muuttunu.

Ajossa en huomannu jarruissa mitään kummallista, ja esim datan mukaan vedin enkkakierroksella lemminkäiseen miehekkään mutta pehmeän 1,664 G:een jarrun alotuksen, ja siitä takarengas radan pinnassa leijuen nätin lineaarisen kevennyksen. Perä on laskeutunut hieman vinossa alas kun mopo tehnyt pienen ässän jarrun aikana.

Tänään vaihoin (EBC GPFAX) palat. #StraightOuttaOwen

Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: wbaum - 01.08.17 - klo:01:32
Brembo rc:t kesti 5 aktiivista ratapäivää, kun vetää ihan limitille. Tuntuu että päivän saa lisää kun lyö moottorijarrut päälle takas.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 01.08.17 - klo:07:38
Noi kesti 7 ratapäivää.
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 19.12.17 - klo:17:41
OUR 4-FOR-2 OFFER IS COMING TO AN END ON DECEMBER 31ST
STOCK UP FOR NEXT SEASON NOW!!!
If you've had chance to ride with your EBC GPFAX pads you'll know how well they perform and what great value they are compared to the competition.
Unfortunately our 4-FOR-2 offer is coming to an end on December 31st, so this is your last chance to stock up on these fantastic pads for next season at this great offer price.
BUY A COMPLETE FRONT WHEEL SET (i.e. two front calipers) AND GET A SECOND SET ABSOLUTELY FREE UNTIL THE END OF DECEMBER

https://www.bikehps.com/acatalog/EBC_GPFAX_Racing_Motorcycle_Brake_Pads.html
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 29.12.17 - klo:20:20
64 jarrupalaa, onkse paljo vai vähä?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: Vuorela - 30.12.17 - klo:20:58
64 jarrupalaa, onkse paljo vai vähä?

16 vuoden jarrupalat?
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: raukkis - 30.12.17 - klo:21:35
64 jarrupalaa, onkse paljo vai vähä?

16 vuoden jarrupalat?
Mikään ei oo pysyvää paitsi murmelan räärää harrastus
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: TommoKe - 30.12.17 - klo:23:03
64 jarrupalaa, onkse paljo vai vähä?

16 vuoden jarrupalat?
  Bemarin  jarrupalakierros eteen = kahdeksan palaa. :-)
Otsikko: Vs: Jarrupaloista
Kirjoitti: murmela - 31.12.17 - klo:18:22
64 jarrupalaa, onkse paljo vai vähä?

16 vuoden jarrupalat?

Noin 56 ratapäivän palat, ett oisko se sit abaut pari vuotta.
TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020