MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: timppa - 20.02.12 - klo:01:09

Otsikko: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: timppa - 20.02.12 - klo:01:09
Onko kellään kokemuksia noista Hyperpro:n valmistamista ohjausiskareista?
Eli onko niistä mihinkään...?
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: timppa - 20.02.12 - klo:01:26
Niin ja sitten vielä... Kokemuksia noista progressiivisista ohjausiskareista?
Lineaarisista löytyy kyllä itelläkin kokemusta, mutta ikinä en oo koittanu tollasta progressiivista...
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: jarska - 11.04.13 - klo:14:07
Oli mulla oikeeta asiaakin Stormille kun härnäsivät mua noilla aktiivialustan kuvilla.

Nimittäin olen aavistuksen kyllästynyt purkaan siitä tankin päältä ohjausiskaria ja tellinkiä poijes aina kun tankkia/tankin suojaa irrottaa.
Tästä sainkin hyvän tekosyyn päivittää myös ohjausiskarin, lähes kisa-taitojani ja alustaani vastaavalle tasolle.
Eivätkä Bitubon keula ja perä kattele hyvällä kun ohjausiskarina törröttää joku Ööölins, sentäs Gustafsson- race-modattu kuitenkin.

Tilasin, yllätys yllätys, Bitubon ohjausiskarisarjan(KIT 120A), jossa kampe asennetaan oikeelle alas.
Näin saan sen tankin päällä olevan tellingin/iskarin pois ja voin jopa ruveta suunnitteleen siihen Qstarzin telineelle paikkaa, joka tähän saakka ollu nippareilla kolmiossa kiinni.

Tällä modauksella ei luulisi edes minun rytmit menevän sekaisin, mutta ei sitä koskaan tiedä.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: timppa - 11.04.13 - klo:20:55
Bitubon ohjausiskari on hyvä, kunnes tarvii huoltoa. Ei sitten montaa paikkaa tässä maassa ole, jossa tuo onnistuu... (on meinaan itellä bitubon ohjausiskari).
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: jarska - 11.04.13 - klo:21:03
Lainaus käyttäjältä: timppa - 11.04.13 - klo:20:55
Bitubon ohjausiskari on hyvä, kunnes tarvii huoltoa. Ei sitten montaa paikkaa tässä maassa ole, jossa tuo onnistuu... (on meinaan itellä bitubon ohjausiskari).

Hommahan onnistuu Wehnällä piakkoin, vai mitä? ;)
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: timppa - 11.04.13 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.04.13 - klo:21:03
Lainaus käyttäjältä: timppa - 11.04.13 - klo:20:55
Bitubon ohjausiskari on hyvä, kunnes tarvii huoltoa. Ei sitten montaa paikkaa tässä maassa ole, jossa tuo onnistuu... (on meinaan itellä bitubon ohjausiskari).

Hommahan onnistuu Wehnällä piakkoin, vai mitä? ;)


Näin mäkin kuulin, olisinpa kuullut aiemmin.

p.s. katopa sitte ekan ratapäivän jälkeen jo että onko männän varsi öljyinen...
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: jarska - 11.04.13 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: timppa - 11.04.13 - klo:21:22
p.s. katopa sitte ekan ratapäivän jälkeen jo että onko männän varsi öljyinen...

Pidetäämpä silmällä, mut eikait uudessa iskarissa saa vuotoja olla?
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: timppa - 12.04.13 - klo:08:06
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.04.13 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: timppa - 11.04.13 - klo:21:22
p.s. katopa sitte ekan ratapäivän jälkeen jo että onko männän varsi öljyinen...

Pidetäämpä silmällä, mut eikait uudessa iskarissa saa vuotoja olla?

Bitubon ssw:ssä aika normaalia. Itellä kesti uusi 5 käyttötuntia. Onhan noissa 2 vuoden takuu, mutta ala nyt kesken kautta lähettelemään huoltoon...
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: T1mppa - 12.04.13 - klo:08:24
Jarska nykäisee sen Bitubon pois ja laittaa öhlärin tilalle. Voi rauhassa vaatia kunnon korvausta.

Toivotaan nyt kuitenkin, että uusi iskari on hyvä ja pelittää koko kauden.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: jarska - 12.04.13 - klo:08:25
Lainaus käyttäjältä: timppa - 12.04.13 - klo:08:06
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.04.13 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: timppa - 11.04.13 - klo:21:22
p.s. katopa sitte ekan ratapäivän jälkeen jo että onko männän varsi öljyinen...

Pidetäämpä silmällä, mut eikait uudessa iskarissa saa vuotoja olla?

Bitubon ssw:ssä aika normaalia. Itellä kesti uusi 5 käyttötuntia. Onhan noissa 2 vuoden takuu, mutta ala nyt kesken kautta lähettelemään huoltoon...

Älä nyt maalaile piruja seinille.
Eihän tuollanen normaalia voi olla, en tältä istumalta usko mut pianhan sen näkee.

Jätänkin sen alkuperäisen ittelle, kaiken varalta.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: rranta - 12.04.13 - klo:08:32
pelottelevat miestä jolla on kohta kawalan vihreissä aurinkotanssi tangoissakin joku bitubo, jollei muuta niin ainaki joku tarra. Ettei siellä tangoissaki ois jotain männänvarren vuotoa, ku kohta kausi alakaa. :)
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: jarska - 25.04.13 - klo:22:57
Lainaus käyttäjältä: Luigi & Roberto - 21.04.13 - klo:09:57

Amare jarska

Tässäpä sinulle uusi ohjausiskunvaimennin, toivottavasti olet tyytyväinen.
Hartain toiveemme olisi että malttaisit olla ruuvaamatta sitä, sillä olemme sen jo valmiiksi sinulle säätäneet.
Bitubon ohjausiskarilla pyörä kääntyy kuin itsekseen apeksiin, pidä hauskaa.


Il tuo Luigi ja Roberto

Vapaata käännöstä, sillä olen työväenopiston Italian kurssilla.

Kiitos pojat, paikoillaan on, eikä tuo ihan heittämällä mennyt.
Vaati jälleen Hukkapätkää avuksi, mut siellä on.
On huomattavasti laajempi säätöalue/jämäkkyyttä enemmän kuin sillä halpisöölärillä, saapi lukittua melkeen vaikka paikoilleen.
Tuskin maltan olla ruuvaamatta.

Ohjaustangon rajoittimeksi tulevat "legopalikat" oli kyllä lähinnä vitsi, muuten tyytyväinen.
Pitää laittaa paremmat kunhan löydän.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: rranta - 26.04.13 - klo:06:30
Jokasella Bi(sex)tubolla lähtee kierrosajasta 5sek. Jarskalla oo kierrosaikaa kohta ollenkaan, vaan mennee valonnoppeuvvella Kemoraa ympäri. Aika mitataan kohta sekunnin kymmenyksisä ei minnuuteisa ja sekunneisa. Vapise Wehenä ja maailman kärki :)
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: JPB - 26.04.13 - klo:13:37
Lainaus käyttäjältä: rranta - 26.04.13 - klo:06:30
Jokasella Bi(sex)tubolla lähtee kierrosajasta 5sek. Jarskalla oo kierrosaikaa kohta ollenkaan, vaan mennee valonnoppeuvvella Kemoraa ympäri. Aika mitataan kohta sekunnin kymmenyksisä ei minnuuteisa ja sekunneisa. Vapise Wehenä ja maailman kärki :)

Menee kohta kierrosajat negatiivisiksi ja pääsee kehumaan kuin hyvä kierros tuli ennenkun on radalle ehtinytkään?
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: RumaTero - 28.04.13 - klo:13:04
Lainaus käyttäjältä: timppa - 20.02.12 - klo:01:09
Onko kellään kokemuksia noista Hyperpro:n valmistamista ohjausiskareista?
Eli onko niistä mihinkään...?

"Pienellä" viiveellä mutta kuitenki. Mullon ollu kusiaiskawassa Hyperpro vuodesta 2003. Vaimennusvoimaa ja säätövaraa on riittämiin. Toistaseksi ollu täysin huoltovapaa. Oon tykänny kovasti.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: T1mppa - 03.08.13 - klo:21:56
Kuinkas tiukalla pidätte ohjausiskaria?
Tosi jäykkä - jäykkä - medium - kevyt

Vielä jos uskaltaa kommentoida, miksi on kyseinen asetus päällä?
Voi myös paljastaa, miten se olisi hyvä säätää.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: slowrider - 03.08.13 - klo:22:08
Pauttiarallaa alueen puoliväliin pistin aluksi. vähän ravisti ja kirin muutaman kliksun ja sit unohtanu koko kapineen :)
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Vuorela - 04.08.13 - klo:10:24
5-6 naksua täysin auki asennosta eli menee tuonne kevyt osioon. Ei jäykistä ohjausta ja hoitaa kaikki ravistukset pois. Ei ravista vaikka eturengas tulee vinossa takas rataan. Iskarina viime kesänä huollettu öhlins.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: rranta - 04.08.13 - klo:10:42
WPn säädettävä tekele. On löysemmän puolella ja joskus vähän ravistelee. Oon pitäny löysempänän ettei alustan mahollisia ongelmia peitä "väärällä" iskarilla.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: TommoKe - 04.08.13 - klo:13:17
Mielestäni ohjausiskaria pidetään niin löysällä kuin mahdollista. Sillain että isoimmat ravistukset jää pois, eikä iskarin olemassaoloa huomaa tankoa käännellessä.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: jarska - 05.08.13 - klo:08:48
Aika keveellä on, silleen että tuntee mut ei vastusta juurikaan.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: T1mppa - 05.08.13 - klo:11:20
Kiitos vastauksista. Täytyy hieman miettiä omia säätöjä. Josko sitä vaikka hieman testailisi.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Nitrous - 05.08.13 - klo:14:41
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 03.08.13 - klo:21:56
Kuinkas tiukalla pidätte ohjausiskaria?
Tosi jäykkä - jäykkä - medium - kevyt

Vielä jos uskaltaa kommentoida, miksi on kyseinen asetus päällä?
Voi myös paljastaa, miten se olisi hyvä säätää.

Aiemmin pidin mahdollisimman löysällä. Eli siten, että ravisteli karvan, mutta kuoli parilla liikkeellä.
Nykyisin pidän niin tiukalla kuin mahdollista. Eli siinä rajalla, ettei haittaa ajoa ja kaikki ravistukset kuolee ekaan liikkeeseen. Varikolla kyllä vähän raskas käännellä, mutta eipä tuo iso haitta ole. Nykyiseen asetukseen siirryin, koska Kallion Mika sitä suositteli viime kesänä. En lähtenyt enempää kyseenalaistamaan MM-tason neuvoja vaan kiltisti ruuvasin iskaria tiukemmalle.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: T1mppa - 05.08.13 - klo:15:22
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.08.13 - klo:14:41
Aiemmin pidin mahdollisimman löysällä. Eli siten, että ravisteli karvan, mutta kuoli parilla liikkeellä.
Nykyisin pidän niin tiukalla kuin mahdollista. Eli siinä rajalla, ettei haittaa ajoa ja kaikki ravistukset kuolee ekaan liikkeeseen. Varikolla kyllä vähän raskas käännellä, mutta eipä tuo iso haitta ole. Nykyiseen asetukseen siirryin, koska Kallion Mika sitä suositteli viime kesänä. En lähtenyt enempää kyseenalaistamaan MM-tason neuvoja vaan kiltisti ruuvasin iskaria tiukemmalle.

Itse kuullut samaa tarinaa henkilöstä. Ilmeisesti maininnut myös että "hitsaisin sen ohjauksen kiinni, mutta varikolta pitää päästä radalle".

Itselläni on ollut kaksi naksua auki kiinni asennosta. Raskas kuin mikä, mutta ei se ole ajoa haitannut.

Laitan silti testaukseen hieman kevyemmän iskariasetuksen.

E: Toiset isot kuskit sanoo, että pitäisi olla mahdollisimman löysä. Että vaimentaa tarvittavat iskut, mutta ei muuten haittaa ajoa. Tästä aiheesta ei olla paljoa keskusteltu minun tietolähteissäni. Täytyy ajan kanssa etsiä vastauksia ja teoriaa.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: app - 05.08.13 - klo:16:13
Niin kireällä kun kärsii pitää. Viime kesänä laitettiin siihen kun vikuroi parissa paikkaa avauksissa. Vikurointi poistui sittemmin muista syistä, mutta olen tottunut jo tuohon, ja hyvä on. Ei ravistele missään olosuhteessa ainakaan.
Mulla myös säädön takana asiat tunteva tekijä, enkä itse säätöjä tee.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Tango - 05.08.13 - klo:21:41
Olen kireän kannalla. Moottoripyörää ohjataan kallistamalla ja sen puolesta etupyörän ei tarvitse kääntyä lainkaan. Tosin, kun halutaan nopeasti kallistaa, se käy parhaiten ohjaamalla etupyörä pois alta; tätä kutsutaan vastaohjaukseksi. Siis: ohjaus saa olla vaikka kuinka jäykkä, kunhan etupyörää jaksaa hieman kääntää.

Itselläni on Yamaha R1-07 vakioiskari, mutta öljynä Kendallin paksu vaihteistoöljy SAE 80W-140. Tässä vakioiskarissa on kylläkin sisäänrakennettuna kuulasysteemi, joka sallii ihan pienen liikkeen ilman vastustavaa voimaa.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: marko_ - 05.08.13 - klo:22:33
Mä pidän nii löysällä kun vaan voi.
Vatkaukset sen on tarkoitus poistaa eikä kangistaa pyörän ohjausta.
Minusta pyörän "ketteryys" kärsii jos iskari liian kireellä.

Edit
Viime talvena huollettua ohlinssiä oon pitäny joko 6 tai 7 napsua auki.
Iskari tuli huollosta, nii se oli silloin laitettu 7 napsua auki ja huoltajan mukaan se oli sillai hyvällä perussäädöllä.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: timppa - 06.08.13 - klo:00:58
Lainaus käyttäjältä: Tango - 05.08.13 - klo:21:41
Olen kireän kannalla. Moottoripyörää ohjataan kallistamalla ja sen puolesta etupyörän ei tarvitse kääntyä lainkaan. Tosin, kun halutaan nopeasti kallistaa, se käy parhaiten ohjaamalla etupyörä pois alta; tätä kutsutaan vastaohjaukseksi. Siis: ohjaus saa olla vaikka kuinka jäykkä, kunhan etupyörää jaksaa hieman kääntää.

Itselläni on Yamaha R1-07 vakioiskari, mutta öljynä Kendallin paksu vaihteistoöljy SAE 80W-140. Tässä vakioiskarissa on kylläkin sisäänrakennettuna kuulasysteemi, joka sallii ihan pienen liikkeen ilman vastustavaa voimaa.

En halua saivarrella, mutta moottoripyörää ei ohjata kallistamalla. Ohjaaminen saa sen kallistumaan. Monella on käsitys, että työntöohjaus/ vastaohjaus on aina nopea tönäisy tankoon, mutta itseasiassa sitä käytetään ihan perus kaarteessakin. Useimmiten tiedostamatta.

http://www.youtube.com/watch?v=8_5Z3jyO2pA
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: slowrider - 06.08.13 - klo:01:06
kummemmin asiasta tietämättä kannattaa varauksella suhtautua noihin coden juttuihin ainakin ratailun suhteen. moni asia on siitä muuttunut
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: timppa - 06.08.13 - klo:01:18
Varmaan on moni asia muuttunut, mutta fysiikan lait tuskin!   confused_thinking
Toi on vanha video ja vaan yksi demo asiasta. Toi on ihan helppo koittaa itekin pyörän päällä ollessa.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: marko_ - 06.08.13 - klo:01:19
Ainakin henk koht ajan mopoa juurikin näin vastaohjaus/työnohjaus periaatteella.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: slowrider - 06.08.13 - klo:01:29
Lainaus käyttäjältä: timppa - 06.08.13 - klo:01:18
Varmaan on moni asia muuttunut, mutta fysiikan lait tuskin!   confused_thinking
Toi on vanha video ja vaan yksi demo asiasta. Toi on ihan helppo koittaa itekin pyörän päällä ollessa.

Huonosti asian ilmaisin. Eli Pisti vain silmään toi keith coden video ja tarkoitin että sitä ei kannata pitää kokonaisuudessaan toimivana oppaana ratailun suhteen. Ajolinjat jne on vähän erit nykyään. Vastaohjaus toki toimii niin kuin ennenkin :)
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Nitrous - 06.08.13 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 06.08.13 - klo:01:29
Lainaus käyttäjältä: timppa - 06.08.13 - klo:01:18
Varmaan on moni asia muuttunut, mutta fysiikan lait tuskin!   confused_thinking
Toi on vanha video ja vaan yksi demo asiasta. Toi on ihan helppo koittaa itekin pyörän päällä ollessa.

Huonosti asian ilmaisin. Eli Pisti vain silmään toi keith coden video ja tarkoitin että sitä ei kannata pitää kokonaisuudessaan toimivana oppaana ratailun suhteen. Ajolinjat jne on vähän erit nykyään. Vastaohjaus toki toimii niin kuin ennenkin :)

Tuo Coden pätkä toimii hyvänä oppaana mutka-ajon opetteluun, mutta ei enää oikein toimi jos aikoo tähdätä kisakuskien tasolle. Eli sanotaan, että toimiva pätkä ja kohderyhmänä ratailua aloittelevat katumotoristit.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: jarska - 06.08.13 - klo:13:27
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.08.13 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 06.08.13 - klo:01:29
Lainaus käyttäjältä: timppa - 06.08.13 - klo:01:18
Varmaan on moni asia muuttunut, mutta fysiikan lait tuskin!   confused_thinking
Toi on vanha video ja vaan yksi demo asiasta. Toi on ihan helppo koittaa itekin pyörän päällä ollessa.

Huonosti asian ilmaisin. Eli Pisti vain silmään toi keith coden video ja tarkoitin että sitä ei kannata pitää kokonaisuudessaan toimivana oppaana ratailun suhteen. Ajolinjat jne on vähän erit nykyään. Vastaohjaus toki toimii niin kuin ennenkin :)

Tuo Coden pätkä toimii hyvänä oppaana mutka-ajon opetteluun, mutta ei enää oikein toimi jos aikoo tähdätä kisakuskien tasolle. Eli sanotaan, että toimiva pätkä ja kohderyhmänä ratailua aloittelevat katumotoristit.

Se on hyvä video, mullakin löytyy.
Pikku pössiksessä säädellään alustaa ja ajellaan tosi rennosti, työntö-vääntö-ohjaten.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: timppa - 30.04.14 - klo:13:58
Jaa, se on vissiin kevät, kun alkoi taas tuo Bitubo vuotamaan...
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: wehna - 01.05.14 - klo:17:19
Lainaus käyttäjältä: timppa - 30.04.14 - klo:13:58
Jaa, se on vissiin kevät, kun alkoi taas tuo Bitubo vuotamaan...

Jos vuoto häiritsee niin kiikuta se meille huoltoon :)
Löytyy todennäköisesti osatkin hyllystä jos on SSW-malli.

Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: timppa - 01.05.14 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: wehna - 01.05.14 - klo:17:19
Jos vuoto häiritsee niin kiikuta se meille huoltoon :)
Löytyy todennäköisesti osatkin hyllystä jos on SSW-malli.
Täytyypä lähetellä, kunhan ehtii... Voi sitte hyvillä mielin myydä huollettuna, kun vaihtaa merkkiä.
Joo, musta ssw...
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Juha_K - 20.12.14 - klo:09:12
Lisää Ducatiin tarkoitettuja osia Suikkaan. Millä asetuksella porukka on pitänyt ohjausiskareitaan?
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: T1mppa - 20.12.14 - klo:10:05
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.12.14 - klo:09:12
Millä asetuksella porukka on pitänyt ohjausiskareitaan?

Itse pidin jäykällä. Huollettu samanlainen oli mulla 7 naksua auki.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Nitrous - 20.12.14 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.12.14 - klo:09:12
Lisää Ducatiin tarkoitettuja osia Suikkaan. Millä asetuksella porukka on pitänyt ohjausiskareitaan?
[img]http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Gixxer/IMG_20141219_191538_zpsfnbx7opm.jpg
Niin tiukalla kuin mahdollista ilman, että haittaa ajamista. Varikolla kääntely saa vaatia vähän voimaa. Aiemmin pidin mahdollisimman löysällä, mutta Kallion Mikan ohjeesta kiristin tuota reilusti ja onhan se kivempi ajella kun ei lyö käsille oikeestaan koskaan.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Vuorela - 20.12.14 - klo:10:49
Niin tiukalla että syö kaikki ravistukset pois ja kuitenkin niin löysällä kuin mahdollista. Huollettuna seitsemän naksua täysin auki asennosta kiinni päin. Koko alue muistaakseni joku +20 naksua. Eikä tosiaan tarvitse voimaa mopon ohjaamiseen ja vastaavasti ei ravista vaikka eturengas tulee vinosti takas rataan keulimisesta.

Asetus riippuu paljon mopon vakaudesta. Nykyistä kun vertaa aiempiin gixxereihin, niin löysemmällä ohjausiskarilla voi mennä kun mopo on paljon vakaampi ja kääntyy silti paremmin :)
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Juha_K - 20.12.14 - klo:18:29
^Kiitos vastauksista. Täytyy testailla mikä on hyvä. Ihan hyvin vakiokin pelasi jäykemmillä öljyillä, mutta kun tollaisen sai 130 eurolla niin ei oikein voinut jättää ostamatta. :D
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: app - 20.12.14 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.12.14 - klo:10:30

Niin tiukalla kuin mahdollista ilman, että haittaa ajamista. Varikolla kääntely saa vaatia vähän voimaa. Aiemmin pidin mahdollisimman löysällä, mutta Kallion Mikan ohjeesta kiristin tuota reilusti ja onhan se kivempi ajella kun ei lyö käsille oikeestaan koskaan.

Sama täällä. Tuo buimuri kun on vielä pahanlaatuinen vikuroimaan isoilla vaihteilla kallellaan avatessa. Mulla 5 naksua auki, ja on niin jähmeä, että vähän varikolla kääntyilee kulmikkaasti.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Goofy S - 21.12.14 - klo:00:28
Älkää vääntäkö liian tiukalle.
Jos iskari on esim. MotoVillen rakentama niin tiukalla se on oikeesti tiukka.
Saattaa kiinnikkeistä revetä jos sattuu kunnon röykky kohdalle.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: T1mppa - 21.12.14 - klo:21:55
Kun tuo öhlinssi on huollettu, niin naksut kiinni -asennossa se ei liiku mihinkään. Tai ainakaan käsivoimin.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Nitrous - 21.12.14 - klo:22:00
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 21.12.14 - klo:21:55
Kun tuo öhlinssi on huollettu, niin naksut kiinni -asennossa se ei liiku mihinkään. Tai ainakaan käsivoimin.
Joo, kiinni on kiinni ja vastaavasti täysin auki asennossa vaimennus on aika liki nollaa.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: T1mppa - 06.02.15 - klo:09:08
Vahingossa löysin hyvän huolto-ohjeen Öhlinssin ohjausiskarille. 

http://www.rogueracing.org/dk/sdwm.pdf (http://www.rogueracing.org/dk/sdwm.pdf)
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: ile90 - 19.04.15 - klo:10:04
onko kellään kokemusta toby ohjausiskarista. huonosti löytyy interwebistä juttua kyseisestä merkistä. itselläni on moinen. eilen huomasin että iskari oli märkä. huoltaako joku kyseistä merkkiä?
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Birke - 19.04.15 - klo:10:46
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.04.15 - klo:10:04
onko kellään kokemusta toby ohjausiskarista. huonosti löytyy interwebistä juttua kyseisestä merkistä. itselläni on moinen. eilen huomasin että iskari oli märkä. huoltaako joku kyseistä merkkiä?
Valmistajan sivujen mukaan Suomen jälleenmyyjä on RM Heino. Kysäse aluksi vaikka sieltä, mutta luulen että huolto onnistuu asiansa osaavilta mp-huolloilta muiltakin.

Pari linkkiä:

http://home.comcast.net/~loudgpz/GPZweb/TobyDamper/GPZtobyDamper.html
http://www.risingsuncycles.com/images/toby_dampers/Toby_Steering_Dampers.htm

Ps. Tutun näkönen pyörä tuossa sun profiilikuvassa :)
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Damsku - 26.07.15 - klo:13:52
Löytyykö jotain edullista kiinnitysratkasua R6R ohjausiskarille, jolla sen sais pois tosta tankin/yläkolmion päältä?
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: tamik87 - 26.07.15 - klo:22:35
Mulla on imutorven kyljessä kiinni
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Damsku - 27.07.15 - klo:14:18
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 26.07.15 - klo:22:35
Mulla on imutorven kyljessä kiinni


Kyl mää sen tiiän. Mut lähinnä millasilla kiinnikkeillä? :)
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: vernerik - 27.07.15 - klo:16:59
Mä oon laittanu ihan kumipäällysteisellä jykevähköllä putkiklemmarilla ohjausiskarin kiinni etupumppuun. Klemmariin on hitsattu pitkä mutteri, johon iskari kiinnittyy. Moni sitä on kauhistellut, mutta kaikki släpperit, kaadot, vatkaukset ja muut se on kestänyt liikahtamatta milliäkään. Ei varmaan paras, mutta näyttää toimivan ongelmitta.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: visu - 30.07.15 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.04.15 - klo:10:04
onko kellään kokemusta toby ohjausiskarista. huonosti löytyy interwebistä juttua kyseisestä merkistä. itselläni on moinen. eilen huomasin että iskari oli märkä. huoltaako joku kyseistä merkkiä?

Tarvittaessa Tobyn huolto onnistuu täällä. T: Motoville (huolto ät motoville piste fi / 0400 940610 )
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Mattirk - 14.05.18 - klo:22:43
Kävinpä vähän ropaamassa mopoa joka vielä talven jäljiltä tallissa. Siinä sitä vekslatessa renkkasin ohjausta ees taas ja tuli fiilis että onko tuo ohjausiskari ollenkaan hengissä, S1000RR orkkis vuodelta 2010. Ei mitään muistikuvaa miltä tuo viime kesänä tuntui, mitenkäs tuon äkkiä testaisi että onko siitä mihinkään? Kapistuksen päivitys parempaan on ollut mielessä mutta unohtui talven aikana, onkohan vatkausta luvassa Alastarossa viikonloppuna...
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: T1mppa - 15.05.18 - klo:09:28
Jos siitä löytyy klappia, ni sit on huolto edessä. Jos jaksat ottaa sen irti, niin toisella kädellä pidät rungosta kiinni ja toisella tangosta. Sitten liikuttelet niitä. Jos tuntuu olevan liikkeissän jämpti, eikä liikkeen aloitusosassa ole tyhjää, niin sitten se varmaan toimii ihan ok. Jos on kuitenkin klappia/löysää liikettä alussa, niin sitten siellä on himppu ilmaa (eli nestettä kadonnut) ja se ei enää tukevoi ohjausta yhtä hyvin.

Voit kuvitella kuinka monta millilitraa öljyä siellä iskarin sisällä on. Ja rata-ajossa öljyt on kovassa käytössä, joten ei se hirveän pitkään hyvin toimivana kestä. Yleensä ohjausiskarit huolletaan kerta vuoteen, kuten muutkin iskarit (tietty riippuu ratamääristä, mutta nyrkkisääntönä).

Laitetaans vielä mainos: Minä ja kaverini ollaan huollatettu useammassa paikassa, mutta ainoastaan Gustafsson racing Karkkilasta on saanut tehtyä pitkäikäisiä ja toimivia.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: wbaum - 15.05.18 - klo:10:33
Oma iskari tuli huollettua. Mulla oli vähän ilmaa toki, mutta siel oli myös mekaaninen klappi männässä. Olisko tuokin saanu "vähän iskua" joskus...

Muuten meni hyvin, mut surkea iskariöljy oli jotain mineraalipaskaa ja on kovin lämpöriippuvaista. Eli saa naksutella iskaria vähän sääolosuhteiden mukaan.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Mattirk - 15.05.18 - klo:15:49
Enpä jaksanut alkaa ihmetellä tuota 8 vuotta vanhaa orkkista, se kun ei ole kovin kummoinen oli toimiva tai ei. Ratkaisu on nimeltään Öhlins.
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: T1mppa - 16.05.18 - klo:09:48
Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 15.05.18 - klo:15:49
Enpä jaksanut alkaa ihmetellä tuota 8 vuotta vanhaa orkkista, se kun ei ole kovin kummoinen oli toimiva tai ei. Ratkaisu on nimeltään Öhlins.

Öhlinssistä on paljon hyviä kokemuksia. Ne toimii hienosti!
Otsikko: Vs: Ohjausiskareista...
Kirjoitti: Nitrous - 16.05.18 - klo:11:52
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 16.05.18 - klo:09:48
Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 15.05.18 - klo:15:49
Enpä jaksanut alkaa ihmetellä tuota 8 vuotta vanhaa orkkista, se kun ei ole kovin kummoinen oli toimiva tai ei. Ratkaisu on nimeltään Öhlins.

Öhlinssistä on paljon hyviä kokemuksia. Ne toimii hienosti!
Kunhan huoltaa säännöllisesti ja huollon yhteydessä vaihtaa myös sen lämpölaajenemista kompensoivan kumin.