MP-Rata

MP-RATA => Kisakuskit ja kilpatallit => Aiheen aloitti: pienisopoapina - 12.08.13 - klo:15:20

Otsikko: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: pienisopoapina - 12.08.13 - klo:15:20
Tuossa Aeolos-teemin ketjusta sain inspiraation tämmöiseen pohdiskeluun.

Itse olin ensin menossa B:hen kisaamaan henkilökohtaisten ongelmieni vuoksi. Ongelmat poistuivat ja osallistuin lopulta YCC:hen. YCC:n näen loistavana alkuluokkana. Kustannukset ovat pienet, pyörän ei tartte olla ihan viimeistä huutoa ja meno on mukavaa. Tänä vuonna pari kisaa, ens vuonna koko sarja ja jos rahaa riittää kaluston päivitykseen, niin sitten B:hen ja jonain päivänä B:n karsinnasta Kallion ja Wehnän kanssa samalle viivalle - oispa nannaa.
Koko kausi YCC:tä opettais radat, sais varmuuttaa ajamiseen ja pyörän säätämiseen. Sitten ois valmiimpi B:hen. Tutussa Kemorassa vois kokeilla B:täkin (kalustovarauksella). Käsittääkseni YCC säännöt sallii yhden B-kisan.

Talliasioita en oikein ole vielä miettinyt. Kannattaisko se perustaa yhdistyksenä, OY:nä, osuuskuntana vai muuten. Noin saisi raha-asiat meneen oikein. Joku kokenut vois hieman aukaista asiaa ?

MUOKKASU:
Luin tuon tekstini uudestaan ja hokasin, jotta sen sävy oli liian itsekeskeinen. Ajatukseni oli yleisesti herättää keskustelua ja kaivaa vinkkejä tallin perustamisesta. Omia haaveitani käytin esimerkkinä.

Jonain päivänä perustetaan MPRATA Racing tiimi. Hommataan isolla porukalla ponsoreita, Järjestetään kuskikarsinnat ja kun kuskit kasvaa Motogp:hen niin ne lähettää meille kiitoseksi kutsukortteja Sepangiin. Sopiiko Cat ?
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: sloun - 12.08.13 - klo:15:58
toi kiinnostaa itseäkin ens kautta ajatellen et missä muodossa kannattaa perustaa. eikös firman nimiin saa renkaat verottomina.?.  :D
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: Tomppa - 12.08.13 - klo:17:54
Lainaus käyttäjältä: sloun - 12.08.13 - klo:15:58
. eikös firman nimiin saa renkaat verottomina.?.  :D

saa kun on ensin tuloja(=laskutusta) mistä alv:t voi vähentää.

Ry:tä kai monet suosii ainakin alussa kun € summat ei ole vielä niin mahdottomia ja suurin leipä pöytään haetaan muulla toiminnalla kuin kisaamalla.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: parjan_fin - 12.08.13 - klo:19:48
Jep.

Pistä pystyyn tmi. Helpoin kirjanpidollisesti, eikä tartte mitään yhdistys-, tai perustamiskokouksia jne.

Kirjanpitäjän kun hommaa, ellet itse tai tiimistä joku osaa sitä hoitaa, niin olet jo melkosen maalissa homman kanssa. Alle 8500 (muistaakseni) jos on tuloja sisäänpäin vuodessa, niin saat pyörittää koko touhua ALV 0%, koska on vähäistä liiketoimintaa... Tosin, silloin et saa vähentää ALV:ja mistään.

Mutta, jos laitat ALV rekisteriin myös, niin olipa tulot sitten mitä tahansa, niin saat myös ALV:t, mutta pääset siihen joka kk / joka toinen kk rumbaan mukaan.

Itse olen pyörittänyt tmi:ä 2003 vuodesta lähtien ja kun toiminta-alat valitsee tarpeeksi laajasti, niin voi laittaa kirjanpitoon esim. matkakulut kisapaikalle ja takaisin ihan ilman ongelmia tai epäilyksiä.

Itse käännyin tutun kirjanpitäjän puoleen ja hän tuota suositteli sekä alkoi myös pientä kirjanpitoani pyörittämään. Enkä todellakaan kadu touhua. Kerran vuodessa paperit kirjanpitäjälle, tarkistelee tilinpäätöksen ja hän lyö vielä laput puolestani verottajalle. Simppeliä ja homma toimii.

-Jani
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: slowrider - 12.08.13 - klo:19:54
Kannattaa myös muistaa se, että kun toiminimen tai oyn tms pistät kisailua varten pystyyn, niin varsinainen leipätyö kannattaa olla varmalla pohjalla jos kisailulla et meinaa elää. Meinaan lomautusten tms sattuessa tuollainen yritystoiminta on este työttömyyspäivärahoille,liitonrahoille yms. Eli silloin olet yrittäjä. Piste

Eli ehkä muutaman satasen sponssitarrojen takia ei kannata hommaan lähteä jos toimit normiduunarina.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: pienisopoapina - 12.08.13 - klo:20:05
Korjaan hiukan aloituspostauksen ajatusta. Tarkoitus oli herättää yleistä pohdiskelua tallin perustamisesta ja tuo oma suunnitelma oli niinku esimerkkinä. Toki ois siistiä perustaa itekin talli POKORR (POhjoisen KOittelijat) 

Löysin tämmösen automiesten opinnäytetyön:

Kilpatallin perustaminen Endurance Racing-luokkaan (https://publications.theseus.fi/handle/10024/30352)

Tässä työssä kerrotaan tarpeellista tietoa siitä mitä aloitteleva kilpailutiimi tarvitsee tietää aloittaakseen kilpailemisen Endurance Racing-luokassa.
Työssä esitetään lajin tarkoitus, kuljettajiin liittyvät vaatimukset, säännöt, tarvittavat muutokset autoon ja pakolliset muutokset. Pohditaan myös, minkälaisen auton tulisi ostaa vai kannattaako ostaa valmis kilpa-auto. Lisäksi tehdään ehdotuksia, joiden avulla tiimi saa autostansa paremman. Lisäksi tehtiin karkea arvio kustannuksista.
Lopuksi olen pohtinut lajin säännöstön sopivuutta kyseiseen lajiin ja ehdottanut muutamia parannuksia. Pohdin myös lajin tulevaisuudennäkymiä.


Jos joku kaveri on vailla opinnäytetyön aihetta, niin mopopuolelle vastaava.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: parjan_fin - 12.08.13 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:19:54
Kannattaa myös muistaa se, että kun toiminimen tai oyn tms pistät kisailua varten pystyyn, niin varsinainen leipätyö kannattaa olla varmalla pohjalla jos kisailulla et meinaa elää. Meinaan lomautusten tms sattuessa tuollainen yritystoiminta on este työttömyyspäivärahoille,liitonrahoille yms. Eli silloin olet yrittäjä. Piste

Eli ehkä muutaman satasen sponssitarrojen takia ei kannata hommaan lähteä jos toimit normiduunarina.

Totta toinen puoli.

Ehtoja kun lukee, niin menee niin, että jos liiketoiminta on aloitettu yli 10 kk vakituisen työn jälkeen ja liiketoiminta on vähäistä (alle 8500 euroa / vuosi), niin noiden ehtojen pohjalta Kela tai mikään mukaan taho ei katso sinua yrittäjäksi ja sinulla on työttämäksi juoduttuasi oikeus päivärahoille. Asian varmistat vielä sillä, että tmi tekee tappiota joka ikinen vuosi, vaikka sitten euron per vuosi sekä et maksa mitään yrittäjän vakuutuksia tms.

MUTTA. Jos toiminta on ALV rekisterissä, niin jo silloin voidaan olettaa, että tarkoitus on ollut tehdä voittoa ja silloin voidaan olettaa jo tiukemmin ammatinharjoittaksi. Oli ne tulot sitten mitä tahansa. Tuolloin voidaan tulkinta kääntää "harrastelijaa" vastaan ja päivärahojen saanti voidaan evätä. Toki senkin voi tapella eri valitusprosesseilla, mutta se ei lämmitä siinä vaiheessa kun on työtön ja ei ole pahemmin varoja millä tapella vastaan.

Tuossa on siis jo iso kasa syitä, miksi itse pidän ALV "kelvotonta" tmi:ä ja toiminta-alat on valittu niin, että kustannuksia voi kirjanpitoon syytää.

Eli tarkkuutta kannattaa harrastaa ja pyytää oikea ammattilainen hoitamaan kirjanpitoa, niin ei tule yllätyksiä. Nuo siis kun ottaa huomioon, niin voi huoletta toimia ja harrastaa. Nimim. kaksi kertaa työttömänä 2003 jälkeen ja kaikki toiminut niin kuin pitää.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: slowrider - 12.08.13 - klo:21:14
Pari kuukautta sitten kävin työkkäristä kysymässä tuota ja sieltä sanottiin niin, että voivat kirjoittaa lausunnon jossa yritystoiminta on sivutoimista (ei näin vaikuta liitonrahoihin jne), mutta sillon se tmi olisi pitänyt olla noin vuoden samaan aikaan työn kanssa. Eli silloin voidaan todeta että se on sivutoimista ja varsinainen tulo tulee palkkatyöstä. Neuvoi vielä erikseen pyytämään varmistuksen omasta liitosta.

Mutta tosiaan kannattaa tarkkaan miettiä plussat ja miinukset. Itse yhtiön perustaminen ei maksa montaa kymppiä ja on helppoa, mutta jos homma menee vaikeaksi niin lappuja/lausuntoja saa lähetellä/odottaa pitkäänkin. Eli hyvä pohjatyö ja tilanteen kartoitus kannattaa tehdä huolella.

Mutta mitenkäs toi RY? Pitääkö siinä olla jotain yleishyödyllistä toimintaa mukana? Voittoahan näistä hommista tuskin kertyy

Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: santerik - 12.08.13 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:21:14
...

Neuvoi vielä erikseen pyytämään varmistuksen omasta liitosta.

...

Tää valtion laitosten toiminta kyllä hämmentää aina välillä.

Itse selvittelin vastaavia asioita joitakin toveja sitten hieman eri syystä. Asia oli kuitenkin sama: jos työttömyys/lomautus koittaa, niin mihin ryhmään kuulun?

Ensiksi lähestyin ammattiliittoani. Vastaus oli yksiselitteisesti se, että he eivät päätä kenelle maksetaan, vaan työkkäri tekee päätöksen joka velvoittaa heitä. Oli niin selkeä vastaus, että minäkin ymmärsin.

Sitten työkkärin puoleen. Laitoin sähköpostia, mutta vastaus tuli puhelimitse. Tuli noita tässäkin läpikäytyjä diipadaapoja päällekkäisyyksistä, tähtien asennosta jne. Lopuksi kaveri kakisti, että minun tilanteessani ei pitäisi olla ongelmaa, jos töiden kanssa käy kehnosti. Pyysin kohteliaasti voisinko saada tämän vastauksen sähköpostiini. Hemmo närkästyen totesi, että he eivät anna ennakkopäätöksiä. Tarkensin sen jälkeen, että en tarvitse päätöstä, haluaisin vaan muiston tästä keskustelusta. Ei käy. Kiitos ja toivottavasti hyvästi.

Omat kaksi markkaani tälle keskustelulle on se, että jos et koe olevasi pykäläviidakoiden ammattilainen niin ammamiehen apu maksaa varmasti itsensä takaisin. Tämä on jo mainittu noihin kirjanpitoasioihin liittyen, mutta jos meinaa käydä köpelösti niin myös näissä oikeusturvahimmeleissä ammamies on ammamies. Omassa tapauksessani myös ajaminen kannattaisi ulkoistaa jos menestystä haluaisi..
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: parjan_fin - 12.08.13 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:21:14
Pari kuukautta sitten kävin työkkäristä kysymässä tuota ja sieltä sanottiin niin, että voivat kirjoittaa lausunnon jossa yritystoiminta on sivutoimista (ei näin vaikuta liitonrahoihin jne), mutta sillon se tmi olisi pitänyt olla noin vuoden samaan aikaan työn kanssa. Eli silloin voidaan todeta että se on sivutoimista ja varsinainen tulo tulee palkkatyöstä. Neuvoi vielä erikseen pyytämään varmistuksen omasta liitosta.

Mutta tosiaan kannattaa tarkkaan miettiä plussat ja miinukset. Itse yhtiön perustaminen ei maksa montaa kymppiä ja on helppoa, mutta jos homma menee vaikeaksi niin lappuja/lausuntoja saa lähetellä/odottaa pitkäänkin. Eli hyvä pohjatyö ja tilanteen kartoitus kannattaa tehdä huolella.

Mutta mitenkäs toi RY? Pitääkö siinä olla jotain yleishyödyllistä toimintaa mukana? Voittoahan näistä hommista tuskin kertyy

Näköjään tämäkin riippuu virkailijasta ja siitä kuka noita ohjeita tulkkaa.

Mulle sanottiin suoraan, että riittää jos on ollut vakituinen työ yli 10 kk ennen tmi:n perustamista ja voi todistaa, ettei toiminimellä pysty yhtä ihmistä elättämään.

Näistä linkeistä ainakin lisäapua:

http://www.kela.fi/tulot-ja-omaisuus_tulot

http://pre20031103.stm.fi/suomi/pao/toimeentulotuki/osa1_4.htm (kohta 3.4)

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194829199564/artikkeli/puheeaihe+kannattaako+edes+yrittaa+.html

Nyt en valitettavasti löytänyt tähän hätään sitä sivua, missä tuo 10 kk ja muut ehdot oli mainuttuna. Se oli kuitenkin Kelan sivu...
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: parjan_fin - 12.08.13 - klo:22:07
Yksi, mutta karu, vaihtoehto on se, että et ilmoittele mihinkään ja säästät kuitit sekä menot omassa tukkimiehen kirjanpidossa.

Jos joku alkaa kyselemään, niin voit helposti todistaa, että ei tässä yrittäjiä olla ja tappiotakin tulee 20 tonnia per vuosi, oliko kysyttävää?

Haittapuolena toki silloin on se, että et voi oikein virallisia laskuja kirjoitella yksityishenkilönä kenellekään ja kuinka monessa yrityksessä tuollainen yksityisen kirjoittama lasku menee läpi kirjanpidon?

Mutta jos edelleenkin vaan puhutaan helpointa yritysmuotoa ja sen pystyttämistä racing touhun ympärille, niin itse annan ääneni tmi:n puolesta.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: santerik - 12.08.13 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 12.08.13 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:21:14
Pari kuukautta sitten kävin työkkäristä kysymässä tuota ja sieltä sanottiin niin, että voivat kirjoittaa lausunnon jossa yritystoiminta on sivutoimista (ei näin vaikuta liitonrahoihin jne), mutta sillon se tmi olisi pitänyt olla noin vuoden samaan aikaan työn kanssa. Eli silloin voidaan todeta että se on sivutoimista ja varsinainen tulo tulee palkkatyöstä. Neuvoi vielä erikseen pyytämään varmistuksen omasta liitosta.

Mutta tosiaan kannattaa tarkkaan miettiä plussat ja miinukset. Itse yhtiön perustaminen ei maksa montaa kymppiä ja on helppoa, mutta jos homma menee vaikeaksi niin lappuja/lausuntoja saa lähetellä/odottaa pitkäänkin. Eli hyvä pohjatyö ja tilanteen kartoitus kannattaa tehdä huolella.

Mutta mitenkäs toi RY? Pitääkö siinä olla jotain yleishyödyllistä toimintaa mukana? Voittoahan näistä hommista tuskin kertyy

Näköjään tämäkin riippuu virkailijasta ja siitä kuka noita ohjeita tulkkaa.

Mulle sanottiin suoraan, että riittää jos on ollut vakituinen työ yli 10 kk ennen tmi:n perustamista ja voi todistaa, ettei toiminimellä pysty yhtä ihmistä elättämään.

Näistä linkeistä ainakin lisäapua:

http://www.kela.fi/tulot-ja-omaisuus_tulot

http://pre20031103.stm.fi/suomi/pao/toimeentulotuki/osa1_4.htm (kohta 3.4)

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194829199564/artikkeli/puheeaihe+kannattaako+edes+yrittaa+.html

Nyt en valitettavasti löytänyt tähän hätään sitä sivua, missä tuo 10 kk ja muut ehdot oli mainuttuna. Se oli kuitenkin Kelan sivu...

Voip olla, että olet täysin oikeassa. Itselläni tämä asia koski sivutoimista opiskelua, joten pykälät lienevät hieman eri. Tosin kuvittelisin molemmissa olevan sama tilanne, että velvoittava päätös tulee työkkäristä, ei liitolta.

Edit. Peijakas, ethän sä lainannukkaa tota mun viesitä. Joten unohtakaa...
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: slowrider - 12.08.13 - klo:22:21
Pääasia että keskustelua aiheesta tulee. Nyt mulla ois kyllä pari viikkoa aikaa, eli voisi kyllä ihan piruillessa varata aika vaikka te-keskukseen ja käydä kyselemässä.

Yritin tosiaan asiaa jonkinaikaa sitten selvitellä mutta tieto tosiaan oli niin virkailijakohtaista enkä mistään saanut paperilla lausuntoa aiheesta :) kaikki oli vain sellaista epävirallista puhetta
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: parjan_fin - 12.08.13 - klo:22:22
Lainaus käyttäjältä: santerik - 12.08.13 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 12.08.13 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:21:14
Pari kuukautta sitten kävin työkkäristä kysymässä tuota ja sieltä sanottiin niin, että voivat kirjoittaa lausunnon jossa yritystoiminta on sivutoimista (ei näin vaikuta liitonrahoihin jne), mutta sillon se tmi olisi pitänyt olla noin vuoden samaan aikaan työn kanssa. Eli silloin voidaan todeta että se on sivutoimista ja varsinainen tulo tulee palkkatyöstä. Neuvoi vielä erikseen pyytämään varmistuksen omasta liitosta.

Mutta tosiaan kannattaa tarkkaan miettiä plussat ja miinukset. Itse yhtiön perustaminen ei maksa montaa kymppiä ja on helppoa, mutta jos homma menee vaikeaksi niin lappuja/lausuntoja saa lähetellä/odottaa pitkäänkin. Eli hyvä pohjatyö ja tilanteen kartoitus kannattaa tehdä huolella.

Mutta mitenkäs toi RY? Pitääkö siinä olla jotain yleishyödyllistä toimintaa mukana? Voittoahan näistä hommista tuskin kertyy

Näköjään tämäkin riippuu virkailijasta ja siitä kuka noita ohjeita tulkkaa.

Mulle sanottiin suoraan, että riittää jos on ollut vakituinen työ yli 10 kk ennen tmi:n perustamista ja voi todistaa, ettei toiminimellä pysty yhtä ihmistä elättämään.

Näistä linkeistä ainakin lisäapua:

http://www.kela.fi/tulot-ja-omaisuus_tulot

http://pre20031103.stm.fi/suomi/pao/toimeentulotuki/osa1_4.htm (kohta 3.4)

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194829199564/artikkeli/puheeaihe+kannattaako+edes+yrittaa+.html

Nyt en valitettavasti löytänyt tähän hätään sitä sivua, missä tuo 10 kk ja muut ehdot oli mainuttuna. Se oli kuitenkin Kelan sivu...

Voip olla, että olet täysin oikeassa. Itselläni tämä asia koski sivutoimista opiskelua, joten pykälät lienevät hieman eri. Tosin kuvittelisin molemmissa olevan sama tilanne, että velvoittava päätös tulee työkkäristä, ei liitolta.

Edit. Peijakas, ethän sä lainannukkaa tota mun viesitä. Joten unohtakaa...

Ei mitään, lainataan ristiin :)

Totta, velvoittava päätös tulee työkkäristä, ei liitolta. Se on sama molemmissa tapauksissa.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: jarska - 12.08.13 - klo:23:54
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 12.08.13 - klo:15:20
Jonain päivänä perustetaan  MPRATA Racing tiimi.

Uuu, kutkuttava ajatus...maybe some day.. ;)
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: murmela - 13.08.13 - klo:00:06
Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.08.13 - klo:23:54
Uuu, kutkuttava ajatus...maybe some day.. ;)

Äijä vaan kutkuttelee karvaisiaan. Viivalle saa**na!
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: jarska - 13.08.13 - klo:00:08
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.08.13 - klo:00:06
Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.08.13 - klo:23:54
Uuu, kutkuttava ajatus...maybe some day.. ;)

Äijä vaan kutkuttelee karvaisiaan. Viivalle saa**na!

Älä huuda, kyllä minä tästä kunnostaudun.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: Jukka_R - 13.08.13 - klo:17:15
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 12.08.13 - klo:17:54
Lainaus käyttäjältä: sloun - 12.08.13 - klo:15:58
. eikös firman nimiin saa renkaat verottomina.?.  :D

saa kun on ensin tuloja(=laskutusta) mistä alv:t voi vähentää.

Ry:tä kai monet suosii ainakin alussa kun € summat ei ole vielä niin mahdottomia ja suurin leipä pöytään haetaan muulla toiminnalla kuin kisaamalla.

Voipi tulla sanomista rekisteröidyn yhdistyksen kanssa, ellei tiimiin sitten kuulu rajoittamaton määrä porukkaa ja porukan määrä mitata vähintään kymmenissä.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: app - 13.08.13 - klo:19:41
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 13.08.13 - klo:17:15
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 12.08.13 - klo:17:54
Lainaus käyttäjältä: sloun - 12.08.13 - klo:15:58
. eikös firman nimiin saa renkaat verottomina.?.  :D

saa kun on ensin tuloja(=laskutusta) mistä alv:t voi vähentää.

Ry:tä kai monet suosii ainakin alussa kun € summat ei ole vielä niin mahdottomia ja suurin leipä pöytään haetaan muulla toiminnalla kuin kisaamalla.

Voipi tulla sanomista rekisteröidyn yhdistyksen kanssa, ellei tiimiin sitten kuulu rajoittamaton määrä porukkaa ja porukan määrä mitata vähintään kymmenissä.

Oli melkoinen savotta byrokratian koukeroiden täyttämisessä myös. Toista kertaa en lähde tuohon hommaan. Eikä kyllä pyydetäkkään
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: sloun - 14.08.13 - klo:13:35
Mitenkäs sit jos halutaan kaks kuskia saman nimen alle?
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: wehna - 14.08.13 - klo:19:47
Lievän kokemuksen alalla omaavana suosittelen olemaan tarkkana ainakin veroteknisesti. Käytännössä kilpaurheilutoiminta ei ole alv-vähennyskelpoista ja olen sen korkojen kanssa kokeillut.

Homma helpottuu heti kun toiminnan saa tuottamaan ja tulos on edes jotenkuten voitollinen.

Joka tapauksessa suosittelen perustamaan tiimejä. Minä myös yritän samaa ja haluaisin muutaman kuskin KVR:n suojiin ajamaan. Kaluston ja materiaalin hankinta/ ylläpitokulut on niin kovat, että harva yksityishenkilö pystyy pyörittämään koko palettia.

-K-
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: pienisopoapina - 14.08.13 - klo:20:02
Lainaus käyttäjältä: wehna - 14.08.13 - klo:19:47
Joka tapauksessa suosittelen perustamaan tiimejä. Minä myös yritän samaa ja haluaisin muutaman kuskin KVR:n suojiin ajamaan.

Ääni Catille. Nuori, nopee, innokas, kehityskelponen.
2. miku, jos lopettaa tupakanpolton.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: M1uQ - 15.08.13 - klo:17:34
Lainaus käyttäjältä: wehna - 14.08.13 - klo:19:47
Lievän kokemuksen alalla omaavana suosittelen olemaan tarkkana ainakin veroteknisesti. Käytännössä kilpaurheilutoiminta ei ole alv-vähennyskelpoista ja olen sen korkojen kanssa kokeillut.

Homma helpottuu heti kun toiminnan saa tuottamaan ja tulos on edes jotenkuten voitollinen.

Joka tapauksessa suosittelen perustamaan tiimejä. Minä myös yritän samaa ja haluaisin muutaman kuskin KVR:n suojiin ajamaan. Kaluston ja materiaalin hankinta/ ylläpitokulut on niin kovat, että harva yksityishenkilö pystyy pyörittämään koko palettia.

-K-
Onko Karilla jo nuorenmiehen ikäkriisi, ku pitäs ruveta kuskeja opettamaan maailmanperinnöksi? 
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: wehna - 15.08.13 - klo:18:13
Niinkai se vanhuus on iskenyt kun ei enää pärjää kenellekään. Yritän vielä jorista ajamisesta kun muutama oppilas kuuntelee säälistä. Kohta nekin varmaan nauraa mut pihalle ja ehdottaa kiikkutuolia mopon sijaan :(
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: M1uQ - 15.08.13 - klo:19:36
Lainaus käyttäjältä: wehna - 15.08.13 - klo:18:13
Niinkai se vanhuus on iskenyt kun ei enää pärjää kenellekään. Yritän vielä jorista ajamisesta kun muutama oppilas kuuntelee säälistä. Kohta nekin varmaan nauraa mut pihalle ja ehdottaa kiikkutuolia mopon sijaan :(
älä veikkonen. hyvinhän näkyy "vanhoilla"ki päivillä vielä menevän
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: pienisopoapina - 15.08.13 - klo:19:54
Tähän sopis varmaan iloisen nuoren miehen esittely (liitteenä)
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: juice09 - 15.08.13 - klo:20:37
Lainaus käyttäjältä: wehna - 15.08.13 - klo:18:13
Niinkai se vanhuus on iskenyt kun ei enää pärjää kenellekään. Yritän vielä jorista ajamisesta kun muutama oppilas kuuntelee säälistä. Kohta nekin varmaan nauraa mut pihalle ja ehdottaa kiikkutuolia mopon sijaan :(
Naavakorviin jäseneksi, hallitus käsittelee anomuksen kunhan ensin selviää suullisesta testistä (app pitää)
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: wehna - 15.08.13 - klo:23:04
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 15.08.13 - klo:20:37
Lainaus käyttäjältä: wehna - 15.08.13 - klo:18:13
Niinkai se vanhuus on iskenyt kun ei enää pärjää kenellekään. Yritän vielä jorista ajamisesta kun muutama oppilas kuuntelee säälistä. Kohta nekin varmaan nauraa mut pihalle ja ehdottaa kiikkutuolia mopon sijaan :(
Naavakorviin jäseneksi, hallitus käsittelee anomuksen kunhan ensin selviää suullisesta testistä (app pitää)

Oho, joko te kelpuuttaisitte mut naavakorviin?
Jännityksellä odotan millainen se testi on :P

-K-
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: wehna - 15.08.13 - klo:23:08
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 15.08.13 - klo:19:54
Tähän sopis varmaan iloisen nuoren miehen esittely (liitteenä)

Joskus minäkin luulin olevani nopea. Olisipa tuolloin joku tullut sanomaan että opetellaampa Kari ensin ajamaan. Noi mun kurssit pohjautuvat juurikin tuohon aikakauteen ja silloisiin ongelmiin.

-K-
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: app - 16.08.13 - klo:07:19
Lainaus käyttäjältä: wehna - 15.08.13 - klo:23:04
Oho, joko te kelpuuttaisitte mut naavakorviin?
Jännityksellä odotan millainen se testi on :P

-K-

Älä levitä tätä julkisesti, mutta se määritetään eturauhasen (etunen) toiminnan perusteella. RRyypätään Foxmannin paarissa tusina tuoppia, ja kellotetaan paskahuusissa käyntien tiheys.
Toinen kriteeri on jutut mitä horisee. Jos ei joka ilta kerro samoja juttuja uusiks, ei jäsenyyttä; liian nuori.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: eri-ernesti - 16.08.13 - klo:13:54
Lainaus käyttäjältä: app - 16.08.13 - klo:07:19
Lainaus käyttäjältä: wehna - 15.08.13 - klo:23:04
Oho, joko te kelpuuttaisitte mut naavakorviin?
Jännityksellä odotan millainen se testi on :P

-K-

Älä levitä tätä julkisesti, mutta se määritetään eturauhasen (etunen) toiminnan perusteella. RRyypätään Foxmannin paarissa tusina tuoppia, ja kellotetaan paskahuusissa käyntien tiheys.
Toinen kriteeri on jutut mitä horisee. Jos ei joka ilta kerro samoja juttuja uusiks, ei jäsenyyttä; liian nuori.

Sitä A:lla alkavaa tautia odotellessa, on niin hieno sana, ettei osaa ees kirjottaa. Mielestäni on hyvä, että ihminen kertoo samaa tarinaa viidettä kertaa yhtä tunteella ku ensimmäistä kertaa kertoisi.
Kyllä tässä alkaa pää olemaan jo melko pehmeessä kunnossa, muuten ymmärrettäs harrastaa jotain aivan muuta lajia.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: slowrider - 21.11.13 - klo:22:18
Nyt kun foorumilla näkyy paljon tuoretta tiimiä ja kisailijaa, niin mihin ratkaisuun päädyitte tässä asiassa? Vähän tässä yrittänyt ensi kesälle kisahommia kehitellä ja siltähän se näyttää että jos sponsseja haluaa niin kyllä se jonkinlainen yritysmuoto pitäsi taustalla olla.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: Tango - 21.12.13 - klo:20:12
Heitän ilmaan muutaman ajatuksen, joissa voisi olla ansaintamahdollisuutta aloittelevilla talleilla, joilla sponsorien hakeminen on vaikeaa. Ei näillä ideoilla rikastu eikä edes elä, mutta ehkä joskus yhden renkaan verran voisi tuloja olla. Toteutukseen tarvitaan useampi tyyppi, ettei oma ratapäivä mene pilalle.

Kaikki ideat liittyvät ratapäiviin ja sellaisiin asioihin, joita ei vielä ole tarjolla. Kohderyhmänä on pääosin omalla pyörällä paikalle ajavat, joilla tästä johtuen ei ole paljon tavaraa mukana.

Ilmanpaine. Yksi paikka, jossa voisi säätää ilmanpaineen kohdalleen rataa varten ja taas maantielle lähtiessä. Paikassa olisi yleisohje siitä, millaisella paineella radalla ajetaan (minä ainakin olen joutunut selittämään, miksei kannata pitää kolmea baaria takana). Homma olisi ilmainen, mutta siinä olisi lipas vapaaehtoisen euron tai kahden keräämiseksi. Itsekin voisin käyttää tätä palvelua renkaanvaihtojen yhteydessä.

Jousituksen säätö. Painetaan kortti, johon merkitään vaimennuksen säätöpaikat sekä alkutilanne ja autetaan ratasäätöjen asettamisessa. Myös painumat voidaan mitata ja tarvittaessa antaa ohje hankkia jäykempi/löysempi jousi. Tämä saisi kestää alle 10 min ja maksaisi esim. 10 €.

Rompetori. Olisi paikka, johon voisi tuoda tavaraa myyntiin ja homman pyörittäjä ottaa reippaan provision. Moni varmaan kantaisi sinne renkaita ilmaiseksikin ja niitä voisi kympillä tai parilla myydä.

Bensa. Mielellään maksaa siitä, ettei tarvitse lähteä ajelemaan huoltoasemalle, koska siinä joutuu teipit poistamaan ja taas teippaamaan uudestaan. Lisäksi hukkaantuu arvokasta rata-aikaa. Kyllä kymmenen litran kanisterista mielellään ylimääräisen vitosen maksaa.

Vetoapu. Tämä suunnattuna keskiryhmän nopeaan ja nopean hitaaseen päähän. Esim. "Radalle meno ja kolme täyttä kierrosta kympillä".

Videokuvaus "Kierros takaa ja kierros edestä – tulokset ladattavissa palvelimelta tiistaina". On sitä omaa ajoa kiva kavereille näyttää ja voihan siitä saada vinkkejä ajamisen kehittämiseenkin.

Tuossa oli joitakin ideoita, lisää on helppo keksiä. On myös helppo keksiä, miksi nuo esitetyt ideat ovat huonoja/toteutuskelvottomia.

Tietysti olisi erinomaista, jos palveluista veisi tiedon ennen ratapäiviä sekä järjestävän organisaation nettisivuille että MP-Radan foorumille.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: jarska - 21.12.13 - klo:21:04
Lainaus käyttäjältä: Tango - 21.12.13 - klo:20:12
Rompetori. Olisi paikka, johon voisi tuoda tavaraa myyntiin ja homman pyörittäjä ottaa reippaan provision. Moni varmaan kantaisi sinne renkaita ilmaiseksikin ja niitä voisi kympillä tai parilla myydä.

Monta hyvää asiaa, mut tähän tarttusin heti.
Siis ei ole olemassa muuta niin turhamaista jengiä kuin ratailijat, joilta jää millon mistäkin syystä, millon mitäkin käyttökelposta kamaa myyntiin.
Ratapäivien yhteyteen vaan rompetoria pystyyn.
Hmmm, tätä sietää kehittää.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: juice09 - 21.12.13 - klo:21:42
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.12.13 - klo:21:04
Lainaus käyttäjältä: Tango - 21.12.13 - klo:20:12
Rompetori. Olisi paikka, johon voisi tuoda tavaraa myyntiin ja homman pyörittäjä ottaa reippaan provision. Moni varmaan kantaisi sinne renkaita ilmaiseksikin ja niitä voisi kympillä tai parilla myydä.

Monta hyvää asiaa, mut tähän tarttusin heti.
Siis ei ole olemassa muuta niin turhamaista jengiä kuin ratailijat, joilta jää millon mistäkin syystä, millon mitäkin käyttökelposta kamaa myyntiin.
Ratapäivien yhteyteen vaan rompetoria pystyyn.
Hmmm, tätä sietää kehittää.
Rompetori löytyy jo vihreä teltta ja iveco, alkaa taas olla tuota tavaraa. kenkiä, jousia, klipareita, rattaita jne.
Hyviä ideoita!
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: slowrider - 21.12.13 - klo:21:45
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.12.13 - klo:21:04
Lainaus käyttäjältä: Tango - 21.12.13 - klo:20:12
Rompetori. Olisi paikka, johon voisi tuoda tavaraa myyntiin ja homman pyörittäjä ottaa reippaan provision. Moni varmaan kantaisi sinne renkaita ilmaiseksikin ja niitä voisi kympillä tai parilla myydä.

Monta hyvää asiaa, mut tähän tarttusin heti.
Siis ei ole olemassa muuta niin turhamaista jengiä kuin ratailijat, joilta jää millon mistäkin syystä, millon mitäkin käyttökelposta kamaa myyntiin.
Ratapäivien yhteyteen vaan rompetoria pystyyn.
Hmmm, tätä sietää kehittää.
No mulla nyt ainakin on puoli mopoa pakussa mukana aina varaosina nykyään :) Jotain olen kyllä myynytkin akuuttiin tarpeeseen , mutta ideahan ei ihan uusi ole. Joskus aikojen alussa taisin samaa ehdottaa
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: marko_ - 21.12.13 - klo:21:46
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 21.12.13 - klo:21:42
Rompetori löytyy jo vihreä teltta ja iveco, alkaa taas olla tuota tavaraa. kenkiä, jousia, klipareita, rattaita jne.
Hyviä ideoita!

Meidän/mun teltalta löytyy toinen, kaikki on kaupan kunhan vain tulee kertoon puutteensa.  respekt_1
Pitäis vaan se teltta ostaa ensin..
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: slowrider - 21.12.13 - klo:21:55
veikkaisin Tangon idean olevan se että kyllä noihin tekijöitä löytyisi kun joku tekisi. Aloittelijalle homman opastaminen ns.helppoa mutta sen kysyminen ei. Se kai tässä ideana
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: jarska - 21.12.13 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.12.13 - klo:21:45.. mutta ideahan ei ihan uusi ole. Joskus aikojen alussa taisin samaa ehdottaa

Niin taisit.
Ja taisin innostua yhtä lailla, tekemättä asialle yhtään mitään.
Jospa ens kesänä..
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: slowrider - 27.12.13 - klo:17:55
Te jotka olette toiminimellä tiimihommaa pyörittäneet, niin miten olette tuon toimialan laittaneet kaupparekisteriin ja verohallintoon? Itse tässä työhommia varten toiminimeä perustamassa ja mietin jos tuota mopohommaakin voisi sekaan sotkea.. Verohallintoon taitaa mennä pelkästään se päätoimiala, mutta tuonne kaupparekisteriin sai useammankin toimialan?
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: Nitrous - 27.12.13 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.12.13 - klo:17:55
Te jotka olette toiminimellä tiimihommaa pyörittäneet, niin miten olette tuon toimialan laittaneet kaupparekisteriin ja verohallintoon? Itse tässä työhommia varten toiminimeä perustamassa ja mietin jos tuota mopohommaakin voisi sekaan sotkea.. Verohallintoon taitaa mennä pelkästään se päätoimiala, mutta tuonne kaupparekisteriin sai useammankin toimialan?
Onko siellä vaihtoehtoa "Kaikki laillinen liiketoiminta?"
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: pienisopoapina - 27.12.13 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.12.13 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.12.13 - klo:17:55
Te jotka olette toiminimellä tiimihommaa pyörittäneet, niin miten olette tuon toimialan laittaneet kaupparekisteriin ja verohallintoon? Itse tässä työhommia varten toiminimeä perustamassa ja mietin jos tuota mopohommaakin voisi sekaan sotkea.. Verohallintoon taitaa mennä pelkästään se päätoimiala, mutta tuonne kaupparekisteriin sai useammankin toimialan?
Onko siellä vaihtoehtoa "Kaikki laillinen liiketoiminta?"
Tosta lisätietoa: http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/useinkysytyt/toimiala.html (http://www.prh.fi/fi/kaupparekisteri/useinkysytyt/toimiala.html)
Kun perustelimme osuuskuntaa, niin kirjanpitäjä neuvoi laittamaan jotain tämmöistä: kaikki toimialat lukuunottamatta sijoitustoimitaa
En muista miksi sijoitustoiminta kannatti rajata ulkopuolelle.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: app - 22.03.14 - klo:11:27
No niin. Se on sitten aika aloittaa kilpatallissa työskentely tällä kaudella. ja kuten kaikki jo varmasti arvasivatkin, ei tällaista superlahjakkuutta, kuten allekirjoittanut, kannata haaskata haalarit päällä radanpientareita konttaamaan. Tallipääliköksi siis suoraan. Karjaa ei Karjalohjan päällikön tallissa ole, siihen ei rahat piisannu.

Luokka on superbike B 1000, ja kuskina toimii Slowrider, eli Sami Vieltojärvi. Mopo on BMW S1000RR.

Oikeesti järjestely tällä tapaa, koska en ole saanut olkapäätäni, ja sen myötä itseänikään siihen kuntoon vielä, että kunto piisais täysmittaisia kisoja ajamaan, ja viime kesänä tuntumakin katosi aika lailla, kun ei päässyt harjoittelemaan, ja kokemuspohjaakin vähänlaisesti.

Kustannukset myös jakaantuvat näin kahden henkilön kesken, Samin maksaessa lisenssit, osallistumismaksut ym, minun pitäessä huolta mopon kunnossapidosta. Molemmat pääsee kisahommeleihin mukaan, ja ennen kaikkea nyt on nuori ja nopee kaveri kuskina, joka kehittyykin vielä pitkin harppauksin.

Itse ajelen ratapäivillä sen mitä ajelen, ja koitan keskittyä tuohon Kemoran rataan enemmän, siellä kun tuntuis olevan varaa petrata vielä aikaakin.

Tiimilä ei ole vielä nimeä, mutta katsotaan nyt jos jotain keksitään.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: Mikko K. - 22.03.14 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: app - 22.03.14 - klo:11:27
No niin. Se on sitten aika aloittaa kilpatallissa työskentely tällä kaudella. ja kuten kaikki jo varmasti arvasivatkin, ei tällaista superlahjakkuutta, kuten allekirjoittanut, kannata haaskata haalarit päällä radanpientareita konttaamaan. Tallipääliköksi siis suoraan. Karjaa ei Karjalohjan päällikön tallissa ole, siihen ei rahat piisannu.

Luokka on superbike B 1000, ja kuskina toimii Slowrider, eli Sami Vieltojärvi. Mopo on BMW S1000RR.

Oikeesti järjestely tällä tapaa, koska en ole saanut olkapäätäni, ja sen myötä itseänikään siihen kuntoon vielä, että kunto piisais täysmittaisia kisoja ajamaan, ja viime kesänä tuntumakin katosi aika lailla, kun ei päässyt harjoittelemaan, ja kokemuspohjaakin vähänlaisesti.

Kustannukset myös jakaantuvat näin kahden henkilön kesken, Samin maksaessa lisenssit, osallistumismaksut ym, minun pitäessä huolta mopon kunnossapidosta. Molemmat pääsee kisahommeleihin mukaan, ja ennen kaikkea nyt on nuori ja nopee kaveri kuskina, joka kehittyykin vielä pitkin harppauksin.

Itse ajelen ratapäivillä sen mitä ajelen, ja koitan keskittyä tuohon Kemoran rataan enemmän, siellä kun tuntuis olevan varaa petrata vielä aikaakin.

Tiimilä ei ole vielä nimeä, mutta katsotaan nyt jos jotain keksitään.

Huikeeta!

Voin sanoa, että ei mene p-mopo alkuunkaan väärään osoitteeseen, vaan tuossa on jo potentiaalia! Kai tallipäällikkö käy kans jonkun lähdön jossain luokassa huristelemassa?
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: app - 22.03.14 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 22.03.14 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: app - 22.03.14 - klo:11:27
No niin. Se on sitten aika aloittaa kilpatallissa työskentely tällä kaudella. ja kuten kaikki jo varmasti arvasivatkin, ei tällaista superlahjakkuutta, kuten allekirjoittanut, kannata haaskata haalarit päällä radanpientareita konttaamaan. Tallipääliköksi siis suoraan. Karjaa ei Karjalohjan päällikön tallissa ole, siihen ei rahat piisannu.

Luokka on superbike B 1000, ja kuskina toimii Slowrider, eli Sami Vieltojärvi. Mopo on BMW S1000RR.

Oikeesti järjestely tällä tapaa, koska en ole saanut olkapäätäni, ja sen myötä itseänikään siihen kuntoon vielä, että kunto piisais täysmittaisia kisoja ajamaan, ja viime kesänä tuntumakin katosi aika lailla, kun ei päässyt harjoittelemaan, ja kokemuspohjaakin vähänlaisesti.

Kustannukset myös jakaantuvat näin kahden henkilön kesken, Samin maksaessa lisenssit, osallistumismaksut ym, minun pitäessä huolta mopon kunnossapidosta. Molemmat pääsee kisahommeleihin mukaan, ja ennen kaikkea nyt on nuori ja nopee kaveri kuskina, joka kehittyykin vielä pitkin harppauksin.

Itse ajelen ratapäivillä sen mitä ajelen, ja koitan keskittyä tuohon Kemoran rataan enemmän, siellä kun tuntuis olevan varaa petrata vielä aikaakin.

Tiimilä ei ole vielä nimeä, mutta katsotaan nyt jos jotain keksitään.

Huikeeta!

Voin sanoa, että ei mene p-mopo alkuunkaan väärään osoitteeseen, vaan tuossa on jo potentiaalia! Kai tallipäällikkö käy kans jonkun lähdön jossain luokassa huristelemassa?

Kyllä mä käyn sen yhden kisan ajamassa jokkiksessa, jos raato pysyy yhtenä kappaleena siihen asti. Kemoraan saisivat laittaa jonkun kisan mihin pääsis mukaan. Kerhokisa ois sopivin mulle. Alastaro on niin pirun liukas :)
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: murmela - 22.03.14 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: app - 22.03.14 - klo:11:27
Tiimilä ei ole vielä nimeä, mutta katsotaan nyt jos jotain keksitään.
Tässä tämmönen nopee ehdotelma.  innocent_1
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: Cat - 22.03.14 - klo:13:00
Lainaus käyttäjältä: app - 22.03.14 - klo:11:27
No niin. Se on sitten aika aloittaa kilpatallissa työskentely tällä kaudella. ja kuten kaikki jo varmasti arvasivatkin, ei tällaista superlahjakkuutta, kuten allekirjoittanut, kannata haaskata haalarit päällä radanpientareita konttaamaan. Tallipääliköksi siis suoraan. Karjaa ei Karjalohjan päällikön tallissa ole, siihen ei rahat piisannu.

Luokka on superbike B 1000, ja kuskina toimii Slowrider, eli Sami Vieltojärvi. Mopo on BMW S1000RR.

Oikeesti järjestely tällä tapaa, koska en ole saanut olkapäätäni, ja sen myötä itseänikään siihen kuntoon vielä, että kunto piisais täysmittaisia kisoja ajamaan, ja viime kesänä tuntumakin katosi aika lailla, kun ei päässyt harjoittelemaan, ja kokemuspohjaakin vähänlaisesti.

Kustannukset myös jakaantuvat näin kahden henkilön kesken, Samin maksaessa lisenssit, osallistumismaksut ym, minun pitäessä huolta mopon kunnossapidosta. Molemmat pääsee kisahommeleihin mukaan, ja ennen kaikkea nyt on nuori ja nopee kaveri kuskina, joka kehittyykin vielä pitkin harppauksin.

Itse ajelen ratapäivillä sen mitä ajelen, ja koitan keskittyä tuohon Kemoran rataan enemmän, siellä kun tuntuis olevan varaa petrata vielä aikaakin.

Tiimilä ei ole vielä nimeä, mutta katsotaan nyt jos jotain keksitään.


Fuck yeah! Hieno juttu, että pääsee Sami vetään kunnon pyssyllä!
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: app - 22.03.14 - klo:13:13
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.03.14 - klo:12:52
Lainaus käyttäjältä: app - 22.03.14 - klo:11:27
Tiimilä ei ole vielä nimeä, mutta katsotaan nyt jos jotain keksitään.
Tässä tämmönen nopee ehdotelma.  innocent_1

Ei huono. Nimiehdotuksia otetaan mielellään vastaan lisääkin. Epäasiallisin palkitaan 1-xx oluella Foxmannin baarissa. Nimi otetaan sitten käyttöön myös.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: jarska - 22.03.14 - klo:13:25
Lainaus käyttäjältä: app - 22.03.14 - klo:11:27
Luokka on superbike B 1000, ja kuskina toimii Slowrider, eli Sami Vieltojärvi. Mopo on BMW S1000RR.

Wuhuuu, erittäin mielenkiintoisia kuvioita alkavalle kaudelle. bowdown_1
Iiisosti onnea matkaan!!


IFI:n hätäkokous 14.5.2014, Sokos Hotelli Helsinki.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: Reisi - 22.03.14 - klo:13:26
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.03.14 - klo:12:52
Tässä tämmönen nopee ehdotelma.

Tarkoitit varmaan Ejacu...... tai Ere..... ?  :D
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: app - 22.03.14 - klo:13:43
Laitan tähän syötiksi yhden meidän oman ehdotelman. "Team Pimpbike destroyers"
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: slowrider - 22.03.14 - klo:15:29
Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.03.14 - klo:13:25
Lainaus käyttäjältä: app - 22.03.14 - klo:11:27
Luokka on superbike B 1000, ja kuskina toimii Slowrider, eli Sami Vieltojärvi. Mopo on BMW S1000RR.

Wuhuuu, erittäin mielenkiintoisia kuvioita alkavalle kaudelle. bowdown_1
Iiisosti onnea matkaan!!


IFI:n hätäkokous 14.5.2014, Sokos Hotelli Helsinki.


Jos kerran kuussatkulla sain avauksessa mopon päreiksi ja asia korjataan tuplaamalla tehot, niin onnea ehkä tarvitaankin :D
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: T1mppa - 23.03.14 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.03.14 - klo:15:29

Jos kerran kuussatkulla sain avauksessa mopon päreiksi ja asia korjataan tuplaamalla tehot, niin onnea ehkä tarvitaankin :D

Älä ole huolissasi. Pemarissa on luistonesto!
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: Mikko K. - 23.03.14 - klo:10:44
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.03.14 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.03.14 - klo:15:29

Jos kerran kuussatkulla sain avauksessa mopon päreiksi ja asia korjataan tuplaamalla tehot, niin onnea ehkä tarvitaankin :D

Älä ole huolissasi. Pemarissa on luistonesto!

:D :D :D

Jeps, siinä missä yamahasta löytyy abs.
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: Nitrous - 23.03.14 - klo:11:19
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.03.14 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.03.14 - klo:15:29

Jos kerran kuussatkulla sain avauksessa mopon päreiksi ja asia korjataan tuplaamalla tehot, niin onnea ehkä tarvitaankin :D

Älä ole huolissasi. Pemarissa on luistonesto!
Ei huolta kunhan välttelee niitä asvaltin saumoja, ne on kuulema vaarallisia. :D
Otsikko: Vs: Kilpatallin perustaminen, mihin luokkaan ?
Kirjoitti: app - 23.03.14 - klo:14:06
Ei bemarilla voi mutkassa kaatua. Luistonesto hoitaa pito-ongelmat.