MP-Rata

RATAKALUSTO => Renkaat & Vanteet => Aiheen aloitti: jarska - 02.03.12 - klo:11:32

Otsikko: Slickseistä
Kirjoitti: jarska - 02.03.12 - klo:11:32
Kävin tossa eilen kaverin luona kattelemassa hienoo ratamopoo ja ihastelin samalla vähän käytettyjä slicksi renkaita pinossa.
Vähän heräs himo, jotta pitäskö kokeilla varsin omassakin mopossa ja kun kaveri vielä tarjos aika hyväkuntoista settiä alle edullisesti...

paistoleimat kateltiin ja näkyi olevan 2008, miten nuot kestää varastointia ja jos laitan kokeilun vuoksi alle niin voinko luottaa pitoon vai kovuuko nämä ajan saatossa?
Otsikko: Vs: Slickseistä
Kirjoitti: Nitrous - 02.03.12 - klo:11:38
Jos on asiallisesti säilytetty niin ainakin viitisen vuotta pitäisi kumin pysyä ihan hyvänä. Ainakaan itse en vielä vältä 2008 paistoleimallisiakaan.
Otsikko: Vs: Slickseistä
Kirjoitti: app - 02.03.12 - klo:11:40
Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.03.12 - klo:11:32
Kävin tossa eilen kaverin luona kattelemassa hienoo ratamopoo ja ihastelin samalla vähän käytettyjä slicksi renkaita pinossa.
Vähän heräs himo, jotta pitäskö kokeilla varsin omassakin mopossa ja kun kaveri vielä tarjos aika hyväkuntoista settiä alle edullisesti...

paistoleimat kateltiin ja näkyi olevan 2008, miten nuot kestää varastointia ja jos laitan kokeilun vuoksi alle niin voinko luottaa pitoon vai kovuuko nämä ajan saatossa?

Hei mies! sullahan on jo Dunlopin sliksit, joihin vedetty vaan niitä puukonviiltoja Stok-säännön takia. Seos 7712, ja etunen (en muista). Miksi imeessä katselet vanhojen koppuroiden perään, kun varastossa on A-luokan RRaacing-gummit?
Otsikko: Vs: Slickseistä
Kirjoitti: Jukka_R - 02.03.12 - klo:11:41
Jos renkaat o(lisi)vat käyttämättömät, ongelmaa ei varmastikaan tavalliselle harrastajalle olisi vielä tuon ikäisissä. Jos taas renkaat ovat käytetyt ja seisoneet kenties jo vuosia tallissa, niin ovat kyllä jonkun verran kovettuneet. Treeniajoon varmastikin vielä ihan soveltuvat, mutta kisaan en kyllä itselleni alle laittaisi enää.

Renkaissa luultavasti näkyy sinistä, eli öljy on puskenut läpi. Ilmiö aika yleinen ja esiintyy noissa kilparenkaissa kun ovat ensin käyneet kuumana ja sitten seisoneet vähintään sen viikon verran. Pari ekaa kierrosta rauhallisesti ja öljy katoaa.

Toinen ongelma tai haaste on oikeat rengaspaineet. Merkki ja mallikin voi pysyä silmämääräisesti samana, mutta muutoksia tulee. Aiemmin suosituspaine on voinut olla kuumana 2,5 ja sittemmin tipahtanutkin 1,8:aan. Noin päin ongelma ei ole fataali, mutta jos luulee oikean paineen olevan 2,5 ja renkaassa tulisikin olla 1,8 ja lähtee sitten tyrkkäämään omaa kovaa, niin voi käydä kuten kävi Tommi H:lle Botniaringillä muutama vuosi takaperin. Reisi poikki ja kesä siinä. Oli ostanut tietämättään Viron pojilta matalapaineslicksejä ja liian suurilla paineilla ja ekasta mutkasta nurin.

Jos siis ei tiedä mitä on ostamassa, suosittelisin olemaan ostamatta, etenkin jos yrittää omia aikojaan parannella. Toki se himottaa kun varastollisen renkaita saa samaan hintaan kuin sarjan uusia, mutta lasku voi tulla kalliimmaksi myöhemmin. Mutta jos tiedät mitä ostat, siitä vaan, hyviä treenirenkaita saa käytetyistä slickseistä tosi edukkaasti.
Otsikko: Vs: Slickseistä
Kirjoitti: jarska - 02.03.12 - klo:11:44
Lainaus käyttäjältä: app - 02.03.12 - klo:11:40
Hei mies! sullahan on jo Dunlopin sliksit, joihin vedetty vaan niitä puukonviiltoja Stok-säännön takia. Seos 7712, ja etunen (en muista). Miksi imeessä katselet vanhojen koppuroiden perään, kun varastossa on A-luokan RRaacing-gummit?

Kyl mää tämän tiedän, mut kun jokainen tietää miten paljon rahaa tää harrastus syö, niin jo senkin takia kuolasin. ;D
Toisena tietty kauhee rispekti. :)
Otsikko: Vs: Slickseistä
Kirjoitti: jarska - 02.03.12 - klo:11:49
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.03.12 - klo:11:41
Jos renkaat o(lisi)vat käyttämättömät, ongelmaa ei varmastikaan tavalliselle harrastajalle olisi vielä tuon ikäisissä. Jos taas renkaat ovat käytetyt ja seisoneet kenties jo vuosia tallissa, niin ovat kyllä jonkun verran kovettuneet. Treeniajoon varmastikin vielä ihan soveltuvat, mutta kisaan en kyllä itselleni alle laittaisi enää.

Renkaissa luultavasti näkyy sinistä, eli öljy on puskenut läpi. Ilmiö aika yleinen ja esiintyy noissa kilparenkaissa kun ovat ensin käyneet kuumana ja sitten seisoneet vähintään sen viikon verran. Pari ekaa kierrosta rauhallisesti ja öljy katoaa.

Toinen ongelma tai haaste on oikeat rengaspaineet. Merkki ja mallikin voi pysyä silmämääräisesti samana, mutta muutoksia tulee. Aiemmin suosituspaine on voinut olla kuumana 2,5 ja sittemmin tipahtanutkin 1,8:aan. Noin päin ongelma ei ole fataali, mutta jos luulee oikean paineen olevan 2,5 ja renkaassa tulisikin olla 1,8 ja lähtee sitten tyrkkäämään omaa kovaa, niin voi käydä kuten kävi Tommi H:lle Botniaringillä muutama vuosi takaperin. Reisi poikki ja kesä siinä. Oli ostanut tietämättään Viron pojilta matalapaineslicksejä ja liian suurilla paineilla ja ekasta mutkasta nurin.

Jos siis ei tiedä mitä on ostamassa, suosittelisin olemaan ostamatta, etenkin jos yrittää omia aikojaan parannella. Toki se himottaa kun varastollisen renkaita saa samaan hintaan kuin sarjan uusia, mutta lasku voi tulla kalliimmaksi myöhemmin. Mutta jos tiedät mitä ostat, siitä vaan, hyviä treenirenkaita saa käytetyistä slickseistä tosi edukkaasti.

Tänks Jukka, mä en nähnyt noissa öljyä pinnassa ja ne "kulutuspisteet" oli selkeesti näkyvissä, pääteltiin et ei olis paljoa ajeltu.
Pirellin tekeleitä näkyivät olevan.


Edit: ainiin, en kerro kaverin nimee, muuten siellä on jono tallin edessä. :P :D
Otsikko: Vs: Slickseistä
Kirjoitti: T1mppa - 03.03.12 - klo:17:16
Jos halvalla saat, niin kyllä kannattaa ostaa! Kierrosaikojen noustessa kumia jää asfalttiin entistä enemmän. Sliksien kanssa on nuo lämppärit pakolliset, muuten ei rengas meinaa lämmetä.
Otsikko: Vs: Slickseistä
Kirjoitti: Juha_K - 27.06.12 - klo:11:24
Kemoralla kokeilin ekaa kertaa Pirelli Superbike 200/60 SC1 slicksiä takana. Diamondin lämppäri riitti juuri ja juuri renkaan ympäri, vaikka vähän pelkäsin, että jäisi vajaaksi. Tarvii sanoa, että mun puuperse ei osaa sanoa eroa edellisellä ratapäivällä käyttämääni Supercorsaan 180/55 :D
Pitoa on paljon ja mopo kääntyy mutkiin pirun hyvin, eikä kallistuvara lopu varmasti kesken. Mutta joo, rengas menee ihan ok myös 5.5" vanteelle ja kun noita tuntuu saavan käytettynä huomattavasti edullisemmin kuin DOT-renkaita, niin alan käyttämään slicksejä takana. Nyt Kemoralla, Sami oli ystävällinen ja antoi hyväkuntoisen Superbike setin ilmaiseksi. beer_2