Kauden avaus 2014?

Aloittaja Cat, 28.03.14 - klo:20:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 28.04.14 - klo:20:21
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 28.04.14 - klo:20:16
Minullapa on 2kpl näitä

reps_1
Tästä tuli niin hyvälle tuulelle, että taidampa mennä nykäisemään suzukin moottorin läjään.

Voin jo etukäteen varoittaa, että putsaan pöydän tällä lämmitin rintamalla! Vitut kierrosajoista, mutta näissä asioissa ei passaa ottaa hopeasijoja..


murmela

28.04.14 - klo:21:27 #151 Viimeisin muokkaus: 28.04.14 - klo:21:30 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 28.04.14 - klo:20:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.04.14 - klo:09:32
Hyvältä näyttää, Aito Vappu tulossa.  jibii_gif

Siitä lisävarusteita teltan kattoon.

http://www.clasohlson.com/fi/view/category/S%C3%A4hk%C3%B6/L%C3%A4mp%C3%B6-ilmastointi/Infrapunal%C3%A4mmittimet

Vain teltta puuttuu!!...  :-\

Mut onneks on pipa, reibanit, untsikka ja toppahousut. Villasukat ja sandaalit vois olla soppelit vappu-fiilixeen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

Näpyttelin faceen vähä ajatuksia..

https://www.facebook.com/pages/Henri-Ukonaho-Superstock-4/599467706779826?ref=hl

tuota voi sitten katsella vaikkei tuolla oliska käyttäjää.

Aika jännä, mä olin vielä viime kesänä vastaan kaikkee sosiaalista mediaa, ja nyt oon himo bloggaaja :)

Talvella vähän "tekohengitin" tuota kaikella paskalla, mutta nyt on kiva kun saa kirjottaa ihan aiheesta.

Mikko K.

Kausi sitten avattu isolla radalla eli Alastarolla. Meno vaikean tuntuista eikä huonoa vauhtia voi selittää hyvällä tahdollakaan pelkällä kylmällä kelillä. Joka paikkaan sattuu vaikka malttia riitti pysyä poissa turva-alueilta ja lanssista.

Uuet gummid (Bridge V02) toimi ihan hyvin, mutta ne ois vaatinu varmaan tuolla kelillä sen ainakin 5 sek kovemman vauhdin ja avaukset pohjilta asti, että pysyvät lämpiminä eivätkä tuhoudu. Joku RaceTeck K3 tai vastaava taakse noilla keleillä ei ois välttämättä huono ekoille varovaisille päiville.
Pyörään oli tullu talven aikana takarenkaalle ainakin 50 hevoista lisää, kun ei kaasua saanut pidettyä topparissa kuin puoli väkisin parilla suoralla. Näillä eväillä eteenpäin ja kovasti venyttelyä ja muuta pikku treeniä ennen Botniaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 04.05.14 - klo:11:11
Kausi sitten avattu isolla radalla eli Alastarolla. Meno vaikean tuntuista eikä huonoa vauhtia voi selittää hyvällä tahdollakaan pelkällä kylmällä kelillä. Joka paikkaan sattuu vaikka malttia riitti pysyä poissa turva-alueilta ja lanssista.

Uuet gummid (Bridge V02) toimi ihan hyvin, mutta ne ois vaatinu varmaan tuolla kelillä sen ainakin 5 sek kovemman vauhdin ja avaukset pohjilta asti, että pysyvät lämpiminä eivätkä tuhoudu. Joku RaceTeck K3 tai vastaava taakse noilla keleillä ei ois välttämättä huono ekoille varovaisille päiville.
Pyörään oli tullu talven aikana takarenkaalle ainakin 50 hevoista lisää, kun ei kaasua saanut pidettyä topparissa kuin puoli väkisin parilla suoralla. Näillä eväillä eteenpäin ja kovasti venyttelyä ja muuta pikku treeniä ennen Botniaa.

Tais olla alle 10 astetta lämmintä ja kylmä rata noin muutenkin eli pilvistä ja sateista? Vauhtina yli 1:30?

Mikko K.

04.05.14 - klo:12:43 #155 Viimeisin muokkaus: 04.05.14 - klo:13:00 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.05.14 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 04.05.14 - klo:11:11
Kausi sitten avattu isolla radalla eli Alastarolla. Meno vaikean tuntuista eikä huonoa vauhtia voi selittää hyvällä tahdollakaan pelkällä kylmällä kelillä. Joka paikkaan sattuu vaikka malttia riitti pysyä poissa turva-alueilta ja lanssista.

Uuet gummid (Bridge V02) toimi ihan hyvin, mutta ne ois vaatinu varmaan tuolla kelillä sen ainakin 5 sek kovemman vauhdin ja avaukset pohjilta asti, että pysyvät lämpiminä eivätkä tuhoudu. Joku RaceTeck K3 tai vastaava taakse noilla keleillä ei ois välttämättä huono ekoille varovaisille päiville.
Pyörään oli tullu talven aikana takarenkaalle ainakin 50 hevoista lisää, kun ei kaasua saanut pidettyä topparissa kuin puoli väkisin parilla suoralla. Näillä eväillä eteenpäin ja kovasti venyttelyä ja muuta pikku treeniä ennen Botniaa.

Tais olla alle 10 astetta lämmintä ja kylmä rata noin muutenkin eli pilvistä ja sateista? Vauhtina yli 1:30?

Suurin osa kierroksista 1:29-1:31
Muutama 1:28 sattuma seassa. Kyllä siellä ois kovaakin päässyt, jos vaan osaa heti kättelyssä pitää sitä kyytiä yllä millä kumit pysyy lämpimänä, eikä ole kovin ruosteessa. Kierroksia kuitenkin 90 alla ja alku shokin jälkeen hommasta alkoi taas päästä jyvälle.

EDIT: Ja nyt jos olisin vilä pelipaikalla, niin kokeilisin kylmälle eteen Bridgen V02 soft ja taakset dunlop 9854 sekarengastusta. Voi toimia tai olla toimimatta, mutta toi kova dunlop vois pysyä arktisissa olosuhteissa paremmin lämpimänä.

pienisopoapina

Pannaanpa omatkin avaus tunnelmat. Kans Alastarossa.
Eka setille hieman kiireellä. Meinasin jopa unohtaa tarkistaa paineet mutta muistin kun aloin irroittaan lämppäreitä. Ykkös ja kakkos mutkissa lipsui niin, että luulin jotain olevan vialla ja hissuttellin samalta kierrokselta varikolle. Ei pyörässä mitään vikaa ollu, joten ilmeisesti lämmitys jäi lyhyeksi ja/tai rata oli luikas.
Toka setillä totuus tuli selväksi. Ukko on hidas ja säikähdin jopa polvipalan maahan ottamista. Olin pujottelukeppiä vaikka renkaat piti olosuhteisiin nähden hyvin: 1.33. Kolmannella ajo tuntui paremmalta vaikka edelleen olin pujottelukeppi, racechrono ei antanu aikaa. Neljännellä yritin keskittyä perusasioihin eli katseen suuntaan ja jarrutuksen ajoitukseen. Hieman parani eli 1.30.1.

Vaikeaa oli, mutta mukavaa. Alastaron röykkyisyys ahdisti. Onneksi sain hyvän neuvon viimeisen mutkan ulostulolinjaan. Siinä ei saa päästää ulkoreunan röykyille. APP toimi terapeuttina, kun valittelin hitauttani. Loppukesästä mennään Alastarossakin kovempaa.

Sunnuntaina en sitten ajanutkaan, kun oli kylmää ja pilvipeitteessä ei ollut lupauksia antavia rakoja.

Bridgestone (V01 medium) pelitti kuten renkaan pitää. Siitä ei huono aika ollut kiinni.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

app

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 04.05.14 - klo:12:43


EDIT: Ja nyt jos olisin vilä pelipaikalla, niin kokeilisin kylmälle eteen Bridgen V02 soft ja taakset dunlop 9854 sekarengastusta. Voi toimia tai olla toimimatta, mutta toi kova dunlop vois pysyä arktisissa olosuhteissa paremmin lämpimänä.

9854 oli tosi hyvä. Mullakin paras kierros vaan 1.31, mutta sain kauden avaukseen noin 20 kierrosta yhteensä. Ei luiskahtanut kertaakaan, kun ei uskaltanut avatakkaan. Pahimmat ruosteet sain kuitenkin pois.

Tänään ehdin ajaa vaan yhden setin, ja liian kylmällä renkaalla, jota en uskaltanut ajamalla lämittää, koska vesitippoja tipotteli visiiriin, ja rata jäkaappilämpötilassa. Keskiryhmässä ajaessani tuli heittämännä ohi joku musta pyörä, ja kaveri vikas vielä taakseen, että mitä toi noin hiljaa matelee  cool_gif . 1.48 sen ensimmäisen kierroksen aika. Päivän parhaaksi 1.38. Sen voi vakuuttaa että ajelin tänä viikonloppuna riittävän varovasti. Ei tullut happipaikkoja, ja tästä on hyvä jatkaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.05.14 - klo:16:20
Onneksi sain hyvän neuvon viimeisen mutkan ulostulolinjaan. Siinä ei saa päästää ulkoreunan röykyille. APP toimi terapeuttina, kun valittelin hitauttani. Loppukesästä mennään Alastarossakin kovempaa.

Tuohon alastaron vikan mutkan avaukseen hyvä ohje on, että kaasulle vasta sitten kun keula osoittaa katsomon kauempaan päätyyn. Silloin voi avata tonnarillakin todella kovaa ja linja pysyy riittävän sisällä riittävän kauan. Sillon osuu nappiin kun radan ulkoreunassa käydään valkeen viivan päällä tai karvan yli. Tuo on muuten niitä harvoja paikkoja, jotka osaan ajaa auttavasti ainakin suoranopeuden perusteella.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.05.14 - klo:18:46
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.05.14 - klo:16:20
Onneksi sain hyvän neuvon viimeisen mutkan ulostulolinjaan. Siinä ei saa päästää ulkoreunan röykyille. APP toimi terapeuttina, kun valittelin hitauttani. Loppukesästä mennään Alastarossakin kovempaa.

Tuohon alastaron vikan mutkan avaukseen hyvä ohje on, että kaasulle vasta sitten kun keula osoittaa katsomon kauempaan päätyyn. Silloin voi avata tonnarillakin todella kovaa ja linja pysyy riittävän sisällä riittävän kauan. Sillon osuu nappiin kun radan ulkoreunassa käydään valkeen viivan päällä tai karvan yli. Tuo on muuten niitä harvoja paikkoja, jotka osaan ajaa auttavasti ainakin suoranopeuden perusteella.

Joo noin se menee, jos osuu. Pitääkö paikkaansa, että sulla parhaimmillaan 231 suoran päässä? Mulla tuli viime kesänä aamupäivällä, kun sitten päätin kauden kolmoisvoltiin pystyakselin ympäri, muutamia 227 - 228 nopeuksia (gepsi).

Bobo

Kausi avattu. Oltiin Alastarossa pelipaikalla jo keskiviikkona telttaa pystyttämässä, ajatuksena startata sitten torstaina heti aamusta. Ei startattu, maassa paksu lumikeros kun herättiin ja lisää tuli puoleen päivään asti. Joku hurja siellä jo torstai-iltana silti kurvaili. Me tyydyttiin Pasin ja Villen (Spedor) kanssa päivittelemään menoa ja viettämään vappua silleen perinteisemmin :D

Perjantaina ensimmäiset varovaiset ajot, tais jäädä kierrokset hieman toiselle kymmenelle. Lauantaina sitten koko päivä köröteltiin, lyhyitä settejä kun renkaat alkoivat jäähtyä muutaman kierroksen jälkeen, ei vain nopeutta / uskallusta löytynyt. Sellaisia kolmenkympin aikoja, Ville ja Pasi lipsauttivat .29 puolellekin,itsellä jäi kymmenyksen päähän. Sunnuntaina sitten muutama kierros raekuurojen välissä entistä kylmemmällä radalla, meni silti vahingossa itselläkin .29 puolelle. Siihen oli hyvä lopettaa, miehet ja pyörät ehjinä. Ensi viikonloppuna Alastarolla jatketaan, toivottavasti ei ihan näin lumisissa merkeissä  :)      
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 04.05.14 - klo:19:28
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.05.14 - klo:18:46
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.05.14 - klo:16:20
Onneksi sain hyvän neuvon viimeisen mutkan ulostulolinjaan. Siinä ei saa päästää ulkoreunan röykyille. APP toimi terapeuttina, kun valittelin hitauttani. Loppukesästä mennään Alastarossakin kovempaa.

Tuohon alastaron vikan mutkan avaukseen hyvä ohje on, että kaasulle vasta sitten kun keula osoittaa katsomon kauempaan päätyyn. Silloin voi avata tonnarillakin todella kovaa ja linja pysyy riittävän sisällä riittävän kauan. Sillon osuu nappiin kun radan ulkoreunassa käydään valkeen viivan päällä tai karvan yli. Tuo on muuten niitä harvoja paikkoja, jotka osaan ajaa auttavasti ainakin suoranopeuden perusteella.

Joo noin se menee, jos osuu. Pitääkö paikkaansa, että sulla parhaimmillaan 231 suoran päässä? Mulla tuli viime kesänä aamupäivällä, kun sitten päätin kauden kolmoisvoltiin pystyakselin ympäri, muutamia 227 - 228 nopeuksia (gepsi).

Joo, paras suoranopeus tuohon Rytkösellä oli ulkomuistista 231,3km/h. Vika desimaali saatto olla jotain muutakin, mutta karvan yli 231 kuitenkin. Normaalilla kierroksella nopeus pyöri 226-231km/h välissä. Tänä kesänä sitten arvotaan, että saako tuohon sen kaks markkaa rikki vai ei kun tehoa on muutama kymmenen heppaa vähemmän. Mikko K saa sitten kokeilla saako tuolla mun entisellä laitteella 235 siihen pääsuoralle rikki. Sen pitäs olla ihan tehtävissä jos ekan mutkan jarrun osaa ajaa hyvin (minä en osannu) ja alla on hyvä pehmee takanen, että tehon myös saa tiehen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

04.05.14 - klo:23:24 #162 Viimeisin muokkaus: 04.05.14 - klo:23:28 käyttäjältä slowrider
Kausi tosiaan avattu alastarossa kylmässä kelissä. Säät olivat todellakin vaihtelevat, mutta jonkinverran ruostetta sain poistettua. Syksyn kaadosta ei peikkoja jäänyt kummittelemaan ja rannekkaan ei vaivannut kun vasta kolmaltena päivänä vähäsen. Eli kaikinpuolin tyytyväinen täytyy olla.

Ajohan nyt oli aika "kengurunloikkaa". Ei tarvi parantaa kuin mutkiin osumista, avauksia, jarrutuksia ja mutkanopeuden ylläpitoa. Eli radalta poistuminen, radalle meneminen, paskan jauhaminen varikolla ja syöminen sujui oikein hienosti :)

Pyörä istui kyllä kerralla käteen, eikä mitään valittamista/säätämisen tarvetta ollut. Paras aika oli 1.26.4 joka nyt jäi aikapaljon viime kauden parhaasta, mutta tästä hyvä jatkaa. Kilometrejä tuli ja tuntumaa sai ja bonuksena kuski ja mopo ehjänä  peukku_1  

tamik87

Olipa tosiaan erikoinen kauden avaus. Torstaina tampereelta lähdettäessä oli noin 10°C lämmintä ja aurinko paistoi. Alastarossa odotti n. 2 cm lumikerros joka paikassa ja oli v**un kylmä. No aurinko sulatti lumet ja päästiin ajamaan noin kahden maissa. Ajo oli epävarmaa ja varovaista, mikä johti noidankehään renkaiden kylmenemisen suhteen. Lopulta kuitenkin löytyi "tatsi" ajamiseen ja rupesi vauhtia löytymään. Erään setin loppupuolella jäin noin 10s hitaammin ajavan kaverini perään kierroksen ajaksi, sillä ajattelin katsella hänen ajoansa hieman. Tämä osoittautuikin isoksi virheeksi sillä köröttelyn aikana renkaat jäähtyivät eivätkä pitäneet enää normaalissa kurviajossa (yritin pitää omat linjat kaverin perässä) joten keula lähti lemminkäisessä alta. Pyörälle ei käynyt kuitenkaan mitenkään, mitä nyt juuri korjatut katteet vähän ottivat iskua :( Myös juuri suutarilta saatu puku otti yllättävän paljon osumaa. Mitä tästä opimme? Mitä kovempaa ajaa, sen turvallisempaa!  ;) Onneksi kaatopeikkoa ei sen ihmeellisemmin jäänyt kun syy kaatoon oli päivänselvä.

Muutoin vappu oli varsin mallikas, lauantaina pääsi ajamaan ihan ok kelissä niin paljon kun sielu sieti ja parhaaksi ajaksi tuli tasan 1:29. Enkasta jäätiin vielä 2,5 s. Eikä tuo hapsutakkiajan (1:30) alittaminen ollut millään muotoa itsestään selvyys! Jotenkin näin talven jälkeen tuntui että kusiaisella piti vetää ihan tähtitieteellistä kyytiä että siihen pääsi  :o Noh ehkä homma rupeaa sujumaan vähän lämpimämmällä kelillä ajofiiliksen kartuttua.

tuomas

Kausi avattu eilen ahvenistolla. Kierrosajoista ei kannata edes mainita, mutta pääsi sentään radalle vaikka aamulla oli kotipihalla 10 cm lunta...

Huomaa selkeästi kuinka talven ajamattomuus tuo epävarmuutta. Tilannetta ei auttanut jarrujen nypyttäminen ja kylmä rata.

Tästä ei ole kuin suunta ylöspäin. Parin viikon päästä onneksi on uusi mahdollisuus, jos vaikka rata olisi jo lämpöisempi ja jarrut kunnossa.

-tuomas
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

Powered by EzPortal