Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 19.08.13 - klo:19:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.08.13 - klo:19:14
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 19.08.13 - klo:11:04
Nykyään voi 'potkia' muutenkin. No hyvä että itselläsi huumori pelaa. Siihen tosin auttaa kummasti ne mömmöt mitä suun ja suonen kautta laitetaan, muistan hyvin itse. Ei juuri huoli painanut...
Jaha, kokeillaanks tänää uusiks. En ole ottanut mitään 07:35 jälkeen. Nyt on vaan lähinnä perse kipee. Toivottavasti se ei repee...?  :o

Paranemisia ja kiitokset siitä, että sain syyn mennä Alastaroon vielä joskus uudestaan. Enhän mä nyt lainabemari tyttö kawasakikuskeille ala häviämään. Mulle tarjottiin kans kaikenlaisia nappeja, mutta oon koittanu pärjätä ilman.... Ennemmin paikat kipeenä ku pää sekasin.

Joo, mitehan se yks toinen bimmerityttö...  :)

Wikistä löyty hyvä juttu. Ei ihme ett eilen vähä särki ja nappi maistu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Acromioclavicular_dislocation
http://en.wikipedia.org/wiki/Acromioclavicular_dislocation#Type_V
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 19.08.13 - klo:09:59
Duodanoin, silloinhan vissiin kannattaa potkia kun kaveri on jo maassa?  :o

Duadonoonniin, olisikohan mahdollista että olet tässä kohtaa vähän ulkopuolinen arvioimaan ja potkaisit ajosaappaasi kiveen?
Kaverisuhteet tässä(kin) lajissa muodostuu joskus sellasiksi, että kohde kyllä tietää ihan itte millon joku on huumoria, ronskiakin jopa, puolin ja toisin.
Ei se silti sitä tarkota ettei olis aidosti huolissaan, senkin kohde kyllä tietää.

heippa

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.08.13 - klo:19:43

Joo, mitehan se yks toinen bimmerityttö...  :)


Sillä on muutaman muunkin syyn takia vaginassa hiekkaa ja näyttää nyt siltä, että joutuu alentumaan ajamaan Alastarossakin jonkun kisan. Ei vaan kiinnosta toi rata niin paljo, että jaksais tahkota siellä niin paljo ku eräät. (Tänä kesänä ajanu siellä n. 30 kierrosta)

Eipä toi bemari noita kaatumisia estä, ei siinä oikeita apupyöriä oo. Mistä saumasta tää "lähtö" oikein tuli tarkalleen.

app

Lainaus käyttäjältä: heippa - 20.08.13 - klo:08:19


Eipä toi bemari noita kaatumisia estä, ei siinä oikeita apupyöriä oo. Mistä saumasta tää "lähtö" oikein tuli tarkalleen.

Sauman paikka muttuu koko ajan. Viime kesänä Palmasin sisääntulossa. Elokuussa Ahveniston 7-mutkan apeksissa. Kunnen taas syyskuussa hyppäs Alastaroon kutosmutkan Apeksiin.
Tänä kesänä kakkos- ja kolmosmutkan välisen suoran puolivälissä keskellä rataa. Hankala sauma, kun aina yllättää!

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: heippa - 20.08.13 - klo:08:19
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.08.13 - klo:19:43

Joo, mitehan se yks toinen bimmerityttö...  :)


Sillä on muutaman muunkin syyn takia vaginassa hiekkaa ja näyttää nyt siltä, että joutuu alentumaan ajamaan Alastarossakin jonkun kisan. Ei vaan kiinnosta toi rata niin paljo, että jaksais tahkota siellä niin paljo ku eräät. (Tänä kesänä ajanu siellä n. 30 kierrosta)

Eipä toi bemari noita kaatumisia estä, ei siinä oikeita apupyöriä oo. Mistä saumasta tää "lähtö" oikein tuli tarkalleen.

Käy nyt tyrkkäämässä kilpaa niin saat sen sekunnin vielä kiristettyä kierrosaikaa siellä. On sitten jotain tavoitetta ens kesälle kusiaisen sarvissa. :P Mieluummin jahtaan kuitenkin sun kuin Murmelan enkkaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: heippa - 20.08.13 - klo:08:19
Mistä saumasta tää "lähtö" oikein tuli tarkalleen.

Toistaiseksi vain spekulaatiota, mutta ko sauma alkaa ennen mutkaa ja kiertää koko mutkan läpi abaut keskellä rataa.
Eka kuva ennen apeksia ja toinen kuva 2-3s apeksin jälkeen eli just siin kohtaa mis lähtö tuli.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

paaton

Olen tosiaan itse aina varonut vähäsen tuota saumaa. Taidan jopa ottaa inan kaasua pois tuossa. Mutta riskitason nostohan se kaatoja aiheuttaa, ei aina voi analysoida kaikkea ja funtsia joka ikistä kohtaa erikseen. Se nyt "vttu mennään kovaa" fiilis laskee aikaa ja kaataa aina välillä mopon. Mulla tuo moodi menee aina päälle kisassa ja pelkurina en taida enää uskaltaa kisatakkaan :)


Räpsijä

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 19.08.13 - klo:06:30
Murmelalle fyysisiä paranemisia ja Räpsijälle henkisiä paranemisia. App:lle tsemppiä ku mopo on ilmeisesti taas rikki...

Kiitos! Kyllä tämä tästä, suuntaan radalle taas perjantaina Trackdayta kuvaamaan, se kun kuitekin on parasta lääkettä tähän ...

Laitan sunnuntaisia ajokuvia tulemaan heti kun uus  >:( mokkula alkaa pelittämään....

tamik87

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.08.13 - klo:09:07
Lainaus käyttäjältä: heippa - 20.08.13 - klo:08:19
Mistä saumasta tää "lähtö" oikein tuli tarkalleen.

Toistaiseksi vain spekulaatiota, mutta ko sauma alkaa ennen mutkaa ja kiertää koko mutkan läpi abaut keskellä rataa.
Eka kuva ennen apeksia ja toinen kuva 2-3s apeksin jälkeen eli just siin kohtaa mis lähtö tuli.

Itselläni ainakin ruutosella tuntuu hel***in ikävästi tuo sauma ja takarengas ottaa luistoa aina tuosta saumasta. Aprilialla pystyin ajamaan samaa vauhtia tiukempaa linjaa (paaaljon korkeampi massakeskipiste) jolloin pystyin ajamaan siten etten edes ollut tietoinen koko saumasta. Paitsi tosiaan kun ruutosella ajaudun jostain syystä aina kanttarille asti. Tiedä sitten kumpi on "oikeampi" tai "nopeampi".

app

Mä olen tällä samalla mopolla ajellut tuosta neljättä kaugta, ja aina muutaman sekunnin murmelaa kovempaa. Nyt vimeisellä 55 kierroksella hän tosin paransi enkkaansa kertaheitolla puol sekkaa mua paremmaks. Petrausta 1.28 - 1.24.5.
En ole koskaan tällä alustalla humannut ko saumaa. Linjat heigelleet paljonkin.

Rehellisest sanoen, uskon siellä jotain olevan, kun vahvistavia kommentteja on näköjään tullut, mutta mutta. Mä katson tiukasti peiliin omien kaatojeni kannsa, ja nuolen haavani funtsien mitä tälle ajamiselle jatkossa teen.

Omasta 12.6. Kaadosta paremmalla ajalla uutta datanperkuuta. Siinäkään ei tarvii kaukaa etsiä syytä.


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 20.08.13 - klo:12:04
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.08.13 - klo:09:07
Lainaus käyttäjältä: heippa - 20.08.13 - klo:08:19
Mistä saumasta tää "lähtö" oikein tuli tarkalleen.

Toistaiseksi vain spekulaatiota, mutta ko sauma alkaa ennen mutkaa ja kiertää koko mutkan läpi abaut keskellä rataa.
Eka kuva ennen apeksia ja toinen kuva 2-3s apeksin jälkeen eli just siin kohtaa mis lähtö tuli.

Itselläni ainakin ruutosella tuntuu hel***in ikävästi tuo sauma ja takarengas ottaa luistoa aina tuosta saumasta. Aprilialla pystyin ajamaan samaa vauhtia tiukempaa linjaa (paaaljon korkeampi massakeskipiste) jolloin pystyin ajamaan siten etten edes ollut tietoinen koko saumasta. Paitsi tosiaan kun ruutosella ajaudun jostain syystä aina kanttarille asti. Tiedä sitten kumpi on "oikeampi" tai "nopeampi".

Minä oon vissiin ihan totaalisen sokee kun en tuollaista saumaa ole edes huomannut. Ulkokanttarin vieressä tosin on sellanen pitkittäinen monttu, joka aiheuttaa kivasti ohjelmaa jos sinne osuu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.08.13 - klo:13:09
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 20.08.13 - klo:12:04
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.08.13 - klo:09:07
Lainaus käyttäjältä: heippa - 20.08.13 - klo:08:19
Mistä saumasta tää "lähtö" oikein tuli tarkalleen.

Toistaiseksi vain spekulaatiota, mutta ko sauma alkaa ennen mutkaa ja kiertää koko mutkan läpi abaut keskellä rataa.
Eka kuva ennen apeksia ja toinen kuva 2-3s apeksin jälkeen eli just siin kohtaa mis lähtö tuli.

Itselläni ainakin ruutosella tuntuu hel***in ikävästi tuo sauma ja takarengas ottaa luistoa aina tuosta saumasta. Aprilialla pystyin ajamaan samaa vauhtia tiukempaa linjaa (paaaljon korkeampi massakeskipiste) jolloin pystyin ajamaan siten etten edes ollut tietoinen koko saumasta. Paitsi tosiaan kun ruutosella ajaudun jostain syystä aina kanttarille asti. Tiedä sitten kumpi on "oikeampi" tai "nopeampi".

Minä oon vissiin ihan totaalisen sokee kun en tuollaista saumaa ole edes huomannut. Ulkokanttarin vieressä tosin on sellanen pitkittäinen monttu, joka aiheuttaa kivasti ohjelmaa jos sinne osuu.

Jaa, no se voi ollakin että mulla tuntuu se monttu eikä se sauma. Paha sanoo..

paaton

Ettekö te katso ollenkaan siihen etusen viereen ajaessa :) minä kyllä ehdin nähdä kaikki saumat radasta. Jos osaisi vielä ajaakkin yhtä tarkasti, niin tuonkin voisi kiertää kai ulkopuolelta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: paaton - 20.08.13 - klo:13:37
Ettekö te katso ollenkaan siihen etusen viereen ajaessa :) minä kyllä ehdin nähdä kaikki saumat radasta. Jos osaisi vielä ajaakkin yhtä tarkasti, niin tuonkin voisi kiertää kai ulkopuolelta.

Aina jos on ollu pidempi ajotauko, on ainakin kaikki sisäkanttarit katseltava lähietäisyydeltä läpi, että vieläkö ne on samoissa paikoissa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.08.13 - klo:13:47
Lainaus käyttäjältä: paaton - 20.08.13 - klo:13:37
Ettekö te katso ollenkaan siihen etusen viereen ajaessa :) minä kyllä ehdin nähdä kaikki saumat radasta. Jos osaisi vielä ajaakkin yhtä tarkasti, niin tuonkin voisi kiertää kai ulkopuolelta.

Aina jos on ollu pidempi ajotauko, on ainakin kaikki sisäkanttarit katseltava lähietäisyydeltä läpi, että vieläkö ne on samoissa paikoissa. :D

Mulla on toisinaan tapana kokeilla kans, Varmuuden vuoks.

Powered by EzPortal