Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Taffu

Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.05.13 - klo:22:57
Jos katurenkailla jatkaisit, niin ajaa iisimmin loppupäivästä/ uskoa heti kun tulee se ensimmäinen lipsahus ett nyt rupee olee katurenkaat liian kuumat.

Jos seosrenkaisiin vaihdat, niin lisää vauhtia.

Joo kyllä mä aattelin rengastyyppiä vähän päivittää...  hedari_1

aapolas

30.05.13 - klo:23:31 #106 Viimeisin muokkaus: 30.05.13 - klo:23:33 käyttäjältä aapolas
Itse asiassa katsottiin renkaan pinnan lämpö juuri ennen tuota kippaamista. Itse ajoin siis Taffun perässä. Taffun renkaat kävi todella lämpiminä muistaakseni yli 70 astetta ( taffu?) ja mulla takana Bridgestone V01 näytti 67 astetta infrapunamittarilla katottuna renkaan pinnasta.

Takana tulleena minusta perä luisti hyvän matkaa ja teki lakua ja sitten katoin videon että etunen näytti lähtevän alta. Oma teoria on että takanen lähti luistoon ja pyörä kallistui ja sitten etunen alta.

Itseä vi***taa ku unohdin varoittaa taffua että takanen lusiti jo 1. mutkan avauksessa ja unohdin varoittaa myös tuosta että rengas oli liiankin kuuma.

Edit. Ei vietä rata ulospäin vielä tuossa kohdassa missä lähti alta. Vasta vähän myöhemmin.

Taffu

Lainaus käyttäjältä: aapolas - 30.05.13 - klo:23:31
Itse asiassa katsottiin renkaan pinnan lämpö juuri ennen tuota kippaamista. Itse ajoin siis Taffun perässä. Taffun renkaat kävi todella lämpiminä muistaakseni yli 70 astetta ( taffu?) ja mulla takana Bridgestone V01 näytti 67 astetta infrapunamittarilla katottuna renkaan pinnasta.

Takana tulleena minusta perä luisti hyvän matkaa ja teki lakua ja sitten katoin videon että etunen näytti lähtevän alta. Oma teoria on että takanen lähti luistoon ja pyörä kallistui ja sitten etunen alta.

Itseä vi***taa ku unohdin varoittaa taffua että takanen lusiti jo 1. mutkan avauksessa ja unohdin varoittaa myös tuosta että rengas oli liiankin kuuma.

Edit. Ei vietä rata ulospäin vielä tuossa kohdassa missä lähti alta. Vasta vähän myöhemmin.

75 astetta se oli. Olis kyl pitäny iteki ymmärtää, että liian lämpimät, mut eipä jotenki raksuttanu, etenki ku aina marmatetaan niistä lämppäreistä...  :o

Jonnu

Taffua lainaten "ketutus laantumassa, mutta yhä korkealla"  confused_thinking
Niin sitten kävi mp-radan päivillä että hevosenkengässä pyörä ja kuski lähti tangentin suuntaan. Sinänsä harmiton lowsider, mutta jalka kopsahti johonkin (luulisin että kanttariin) niin lopputuloksena kantaluun murtuma. Mä olin siis se kaveri 24.5 joka pomppi varikolla yhellä jalalla :-)
Aikani tässä kaatumista mielessään läpikäynyt ja tulin siihen tulokseen että väärä ajoasento johti siihen että kallistin pyörää liikaa (romut maahan ja eturenkaan pito irtosi).  Tuolla yläkropan voimakkaammalla roikottamisella (päätä peilin paikalle) käsittääkseni saadaan se etu, että mopoa ei tarvi viedä niin kallellaan --> parempi pito. Korjatkaa jos olen väärässä.
Vielä parempi ois, jos joku sattui näkemään mitä siinä mahdollisesti tapahtui, niin vois koittaa ottaa opiksi, sitten kun taasen joskus pääsee ajamaan :-) ???

marko_

^^Taisit ohittaa mut pari mutkaa ennen kun kaaduit?
Ajoin sinivalkosella gixxerillä..

Jonnu

No niimpä taisin, näitkö mitään muuta kuin hiekan pölähdyksen ? Siis jotain joka voisi olla mulle hyödyllinen tieto?

marko_

Lainaus käyttäjältä: Jonnu - 01.06.13 - klo:20:08
No niimpä taisin, näitkö mitään muuta kuin hiekan pölähdyksen ? Siis jotain joka voisi olla mulle hyödyllinen tieto?

Itselläni kokemusta ratailusta 13 ratapäivää alle vuoden sisällä. En siis ole mikään toisia neuvomaan.

Minusta ajolinjoissa olisi parantamisenvaraa, ainaki mitä siinä ehdin näkemään.
Toinen mitä siinä tuli mieleen, että olisiko sinulla ollut liikaa yritystä mennä kovaa.

Jatkossa kannattaisi varmaankin keskittyä siihen ajoasennon opettelemiseen, niinkuin itsekkin sanoit. Roikkumisella on tosi iso merkitys pyörän kääntymiseen.

Toivotan sinulle pikaista paranemista ja toivottavasti nähdään radalla taas pian. :)

Mikko K.

02.06.13 - klo:10:54 #112 Viimeisin muokkaus: 02.06.13 - klo:11:30 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 02.06.13 - klo:09:39
Lainaus käyttäjältä: Jonnu - 01.06.13 - klo:20:08
No niimpä taisin, näitkö mitään muuta kuin hiekan pölähdyksen ? Siis jotain joka voisi olla mulle hyödyllinen tieto?

Itselläni kokemusta ratailusta 13 ratapäivää alle vuoden sisällä. En siis ole mikään toisia neuvomaan.

Minusta ajolinjoissa olisi parantamisenvaraa, ainaki mitä siinä ehdin näkemään.
Toinen mitä siinä tuli mieleen, että olisiko sinulla ollut liikaa yritystä mennä kovaa.

Jatkossa kannattaisi varmaankin keskittyä siihen ajoasennon opettelemiseen, niinkuin itsekkin sanoit. Roikkumisella on tosi iso merkitys pyörän kääntymiseen.

Toivotan sinulle pikaista paranemista ja toivottavasti nähdään radalla taas pian. :)

Ajoasennosta sen verran, että omalla vähäisellä kokemuksella ison avun "pyörän lukemiseen" toi ajoasennon hakemisen sellaiseksi, että persaus on koko ajan penkissä ja sitä siirreellään mahdollisimman vähän kierroksen aikana korkeintaan puoli kankun mittaa penkin yli. Yläkroppa rentona mahdollisuuksien mukaan ja yleisistä ohjeista poiketen en myöskään varsinaisesti pidä kiinni pyörästä alavartalolla, vaan pyrin rennosti nojamaan mopoon, jottei ns. perstuntuma katoa. Wehnän sanoja vapaasti lainaten, pyörän käytös välittyy kuskille penkin kautta ja sen anturin on oltava melkein koko ajan kiinni eikä tuntumaa passaa häiritä.

Jonnu

02.06.13 - klo:11:28 #113 Viimeisin muokkaus: 02.06.13 - klo:19:55 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 02.06.13 - klo:09:39
Minusta ajolinjoissa olisi parantamisenvaraa, ainaki mitä siinä ehdin näkemään.
Toinen mitä siinä tuli mieleen, että olisiko sinulla ollut liikaa yritystä mennä kovaa.

Jatkossa kannattaisi varmaankin keskittyä siihen ajoasennon opettelemiseen, niinkuin itsekkin sanoit. Roikkumisella on tosi iso merkitys pyörän kääntymiseen.

Toivotan sinulle pikaista paranemista ja toivottavasti nähdään radalla taas pian. :)

Joo, ajolinjat vaatii hiomista. Ei ehkä tietoista yritystä, mutta ehkä se ajaminen tuntuikin jo hieman liian mukavalta, silloin pitäis aina kurvata varikolle rauhoittumaan  hesse_fool

Kiitos, nähdään kyllä  airrev_1 . Toivottavasti vähän viisaampana (ehkä turha toivo  :) )

marko_

^^Kyllä niistä vahingoista viisastuu tai ainakin oppii jotain. :)

Jonnu

Ja jos virheistä oppii, niin kun tekee paljon virheitä niin oppii enemmän  :D

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: Jonnu - 02.06.13 - klo:12:03
Ja jos virheistä oppii, niin kun tekee paljon virheitä niin oppii enemmän  :D

Pikaisia paranemisia  peukku_1

jarska

Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 02.06.13 - klo:18:38
huonot uutiset: motoparkissa tuli elämäni ensimmäinen highsideri lähtösuoran tsikaanissa. Öljynlahduttimen toinen kiinnike murtui ja letku nojasi pakoputkea vastaan ja aiheutti öljyvuodon joka takarenkaaseen päästyään teki kuljettajastaan kuuraketin.
Halpaa lystiä tämä....

Kyllä ketutti sun puolesta kun kuuli tapahtuneesta.
Hyvä jälleen et oli kunnolliset suojavarusteet, taisit selvitä mustelmilla?
Uutta palikkaa mopoon ja Juhannuksena Kemoraan! airrev_1

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jonnu - 01.06.13 - klo:20:08
No niimpä taisin, näitkö mitään muuta kuin hiekan pölähdyksen ? Siis jotain joka voisi olla mulle hyödyllinen tieto?

Käänsin just katseeni radalle portin "tornista" kun olit jo menossa persliukua, joten en minäkään ehtinyt nähdä mitä tapahtui.

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.06.13 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 02.06.13 - klo:18:38
huonot uutiset: motoparkissa tuli elämäni ensimmäinen highsideri lähtösuoran tsikaanissa. Öljynlahduttimen toinen kiinnike murtui ja letku nojasi pakoputkea vastaan ja aiheutti öljyvuodon joka takarenkaaseen päästyään teki kuljettajastaan kuuraketin.
Halpaa lystiä tämä....

Kyllä ketutti sun puolesta kun kuuli tapahtuneesta.
Hyvä jälleen et oli kunnolliset suojavarusteet, taisit selvitä mustelmilla?
Uutta palikkaa mopoon ja Juhannuksena Kemoraan! airrev_1

Jep. Näin oli tarkoitus...ja on edelleenkin airrev_1

Powered by EzPortal