Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 13.06.13 - klo:06:46
Tuo patti olkapään ja niskan puolivälissä on solisluun pää. Se oli röntgenkuvassa muutaman senti irti olkapäästä, mutta nyt se on vetäytynyt näköjään lisää.  :)

Tarviiko tuota luuta olleskaan, noin niinku vastasen varalle. ;D :D

JiiPee66

13.06.13 - klo:14:30 #136 Viimeisin muokkaus: 13.06.13 - klo:20:27 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: app - 13.06.13 - klo:06:46
Tuo patti olkapään ja niskan puolivälissä on solisluun pää. Se oli röntgenkuvassa muutaman senti irti olkapäästä, mutta nyt se on vetäytynyt näköjään lisää.  :)

Paranemisia APP:lle

Tomppa

Lainaus käyttäjältä: app - 12.06.13 - klo:22:22
Typerä virhe. Lähdettiin kavereiden kanssa ajamaan kiihtyvää settiä rauhallisella, rennolla rytmillä, minun vetäessä, kun ajoin jonkun kymmenyksen paremman ajan aamulla kavereihin nähden. Ekalla setillä aamulla varovasti 1.30. Toisella setilla ajoin 1.27.00
Sitten lähdettiin ajamaan tätä täyttä settiä. Tässä ajat lippaan asti:
1.28.94
1.27.84
1.27.64
1.27.46
1.26.57
1.26.01
(nurin)


Toivottavasti operaatio sujuu hyvin ja saadaan app radalle takas nopeesti.
Minä ja mattipoeka lähettiin siis app:n vetoon perään em. syistä ja sovitusti, toivottavasti emme osaltamme aiheuttaneet suorituspaineita! Omat ajat kuten app kertoi eli 0,2-0,7 hitaampia setissä. Ennen nurin menoa lemminkäisessä Ducati(Marko?) tuli musta ohi ja jäin sitten app.n kyydistä 1½ kierrosta ennen nurin menoa.

varikolla toivottavasti nähdään ja kuullaan pikapuolin.


app

13.06.13 - klo:18:59 #138 Viimeisin muokkaus: 13.06.13 - klo:19:05 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 13.06.13 - klo:16:39
Lainaus käyttäjältä: app - 12.06.13 - klo:22:22
Typerä virhe. Lähdettiin kavereiden kanssa ajamaan kiihtyvää settiä rauhallisella, rennolla rytmillä, minun vetäessä, kun ajoin jonkun kymmenyksen paremman ajan aamulla kavereihin nähden. Ekalla setillä aamulla varovasti 1.30. Toisella setilla ajoin 1.27.00
Sitten lähdettiin ajamaan tätä täyttä settiä. Tässä ajat lippaan asti:
1.28.94
1.27.84
1.27.64
1.27.46
1.26.57
1.26.01
(nurin)


Toivottavasti operaatio sujuu hyvin ja saadaan app radalle takas nopeesti.
Minä ja mattipoeka lähettiin siis app:n vetoon perään em. syistä ja sovitusti, toivottavasti emme osaltamme aiheuttaneet suorituspaineita! Omat ajat kuten app kertoi eli 0,2-0,7 hitaampia setissä. Ennen nurin menoa lemminkäisessä Ducati(Marko?) tuli musta ohi ja jäin sitten app.n kyydistä 1½ kierrosta ennen nurin menoa.

varikolla toivottavasti nähdään ja kuullaan pikapuolin.

hel***in hyvä päivä eilen. Tosi rento fiilis, ja ei kiire minnekkään. Radalla tilaa, jne. Siinä oltais saatu nauttia aurinkoisesta iltapäivästä sateen uhan väistyttyä, ja niinhän tehtiinkin.
Edellinen setti kun ajettiin mattipoekan kanssa kaksin, lähti alussa liian kovaa, ja tultiin pois neljän kierroksen jälkeen. Mentiin syömään, katseltiin Racechronosta suora- ym nopeuksia, ja lähdettiin sitten kolmestaan ajamaan päivän ekaa täyttä settiä. Mulla (ja toivottavasti teilläkin) oli aivan loistava tuntuma koko ajan, ja ennen kaikkee oli pirun hauska päivä muutenkin.
Sen kaatosetin alku meni aivan suunnitelman mukaan; ei alussa lähdetä runnomaan enarit mielessä, vaan pikkuhiljaa kierros kierrokselta vauhtia lisää. Ja sehän meni tosi kivasti. Niin kauan kun sattui   taas toi sama virhe. Kun menen jarrulle kolmosmutkaan, puristan vahingossa kaasua auki, ja tällä kertaa liikaa.
Jotenkin niin masentavan typerä huolimattomuusvirhe, kun vaan olla voi. Pystyasennosta JUMALUTA heittää mopo liikeradalle, joka kuuluu voimistelumatolle: Voltti suorin vartaloin, ja ehkä meni sarjakin. En nähnyt enkä tuntenut ite. Hiekkaa syljeskelin suusta radan varressa, kun taju palas. Ei pytynyt nousemaan ylös. Tällä kertaa ei naurattanut yhtään. Vitutti ihan saatanasti. Vitutti sen takia, että en todellakaan tietoisesti ole tällä kaudella ottanut mitään riskiä kierrosaikaa tavoitellessa. Täämä oli 13. sateeton ratapäivä, ja jotenkin vaan toi lippa ei ollut millän muotoa järjellisesti selitettävä. Miks mä en puuttunut tähän peukalovirheeseen aikasemmin. Juicekin näki, kun Kemorassa samanlainen pomppu tuli saman virheen takia. Joo.

Elokuun puolivälin tienoilla olen taas pyörän selässä. Operaatio ei ole edes hankala, se vaan vaatii tulevan torstain leikkauksen jälkeen 4-6 viikkoa täyttä lepoa. Sitten on kunnossa, mitä nyt kunto rapautuu tässä, kun polvi on jo valmiiks siinä kunnossa, ettei kestä lenkkeilyä.

Lisäys: Aamulla ortopedi käytti termiä "erittäin vakava", kun oli nähnyt röntgenkuvan. Magneettikuviin tutustuttuaan totesi olleen onneakin mukana. Ei siis vaikeusastetta operaatiossa yhtä paljon kun mun volttisarjassa   stoppie_gif

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 13.06.13 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 13.06.13 - klo:16:39
Lainaus käyttäjältä: app - 12.06.13 - klo:22:22
Typerä virhe. Lähdettiin kavereiden kanssa ajamaan kiihtyvää settiä rauhallisella, rennolla rytmillä, minun vetäessä, kun ajoin jonkun kymmenyksen paremman ajan aamulla kavereihin nähden. Ekalla setillä aamulla varovasti 1.30. Toisella setilla ajoin 1.27.00
Sitten lähdettiin ajamaan tätä täyttä settiä. Tässä ajat lippaan asti:
1.28.94
1.27.84
1.27.64
1.27.46
1.26.57
1.26.01
(nurin)


Toivottavasti operaatio sujuu hyvin ja saadaan app radalle takas nopeesti.
Minä ja mattipoeka lähettiin siis app:n vetoon perään em. syistä ja sovitusti, toivottavasti emme osaltamme aiheuttaneet suorituspaineita! Omat ajat kuten app kertoi eli 0,2-0,7 hitaampia setissä. Ennen nurin menoa lemminkäisessä Ducati(Marko?) tuli musta ohi ja jäin sitten app.n kyydistä 1½ kierrosta ennen nurin menoa.

varikolla toivottavasti nähdään ja kuullaan pikapuolin.

hel***in hyvä päivä eilen. Tosi rento fiilis, ja ei kiire minnekkään. Radalla tilaa, jne. Siinä oltais saatu nauttia aurinkoisesta iltapäivästä sateen uhan väistyttyä, ja niinhän tehtiinkin.
Edellinen setti kun ajettiin mattipoekan kanssa kaksin, lähti alussa liian kovaa, ja tultiin pois neljän kierroksen jälkeen. Mentiin syömään, katseltiin Racechronosta suora- ym nopeuksia, ja lähdettiin sitten kolmestaan ajamaan päivän ekaa täyttä settiä. Mulla (ja toivottavasti teilläkin) oli aivan loistava tuntuma koko ajan, ja ennen kaikkee oli pirun hauska päivä muutenkin.
Sen kaatosetin alku meni aivan suunnitelman mukaan; ei alussa lähdetä runnomaan enarit mielessä, vaan pikkuhiljaa kierros kierrokselta vauhtia lisää. Ja sehän meni tosi kivasti. Niin kauan kun sattui   taas toi sama virhe. Kun menen jarrulle kolmosmutkaan, puristan vahingossa kaasua auki, ja tällä kertaa liikaa.
Jotenkin niin masentavan typerä huolimattomuusvirhe, kun vaan olla voi. Pystyasennosta JUMALUTA heittää mopo liikeradalle, joka kuuluu voimistelumatolle: Voltti suorin vartaloin, ja ehkä meni sarjakin. En nähnyt enkä tuntenut ite. Hiekkaa syljeskelin suusta radan varressa, kun taju palas. Ei pytynyt nousemaan ylös. Tällä kertaa ei naurattanut yhtään. Vitutti ihan saatanasti. Vitutti sen takia, että en todellakaan tietoisesti ole tällä kaudella ottanut mitään riskiä kierrosaikaa tavoitellessa. Täämä oli 13. sateeton ratapäivä, ja jotenkin vaan toi lippa ei ollut millän muotoa järjellisesti selitettävä. Miks mä en puuttunut tähän peukalovirheeseen aikasemmin. Juicekin näki, kun Kemorassa samanlainen pomppu tuli saman virheen takia. Joo.

Elokuun puolivälin tienoilla olen taas pyörän selässä. Operaatio ei ole edes hankala, se vaan vaatii tulevan torstain leikkauksen jälkeen 4-6 viikkoa täyttä lepoa. Sitten on kunnossa, mitä nyt kunto rapautuu tässä, kun polvi on jo valmiiks siinä kunnossa, ettei kestä lenkkeilyä.

Lisäys: Aamulla ortopedi käytti termiä "erittäin vakava", kun oli nähnyt röntgenkuvan. Magneettikuviin tutustuttuaan totesi olleen onneakin mukana. Ei siis vaikeusastetta operaatiossa yhtä paljon kun mun volttisarjassa   stoppie_gif

Hyvä homma kun ennuste parani aamusta.

Niin mikä tuon kaasun hyökkäämisen oikein teki? Minulla teki kerran kans saman, mutta onneksi toi kusiainen ei niin kovasti hyökkää. Ehdin jarrun löysätä ja vielä jäi tilaa uudelle jarrulle. Koittanut vain nyt pähkäillä missä se vika nyt on ja mitä tarttis tehdä? Onko se vain joku väärä ote, kahvakumissa tms se vika vai mitä?

mako

paranemisia ! nyt sun täytyy vaa keskittyy murmelan koutsaamiseen  airrev_1  ku se saa pyöränsä kasaan

mako

13.06.13 - klo:19:46 #141 Viimeisin muokkaus: 13.06.13 - klo:20:02 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.06.13 - klo:19:37
Niin mikä tuon kaasun hyökkäämisen oikein teki? Minulla teki kerran kans saman, mutta onneksi toi kusiainen ei niin kovasti hyökkää. Ehdin jarrun löysätä ja vielä jäi tilaa uudelle jarrulle. Koittanut vain nyt pähkäillä missä se vika nyt on ja mitä tarttis tehdä? Onko se vain joku väärä ote, kahvakumissa tms se vika vai mitä?

itsellä ainakin tuli ongelmia kun oli jarruvipu liian korkealla . vaikeuksia saada kahta sormea jarrulle ehkä siinä tilanteessa saattaisi myös  joskus kääntää kaasua

jarska

Lainaus käyttäjältä: mako - 13.06.13 - klo:19:46
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.06.13 - klo:19:37
Niin mikä tuon kaasun hyökkäämisen oikein teki? Minulla teki kerran kans saman, mutta onneksi toi kusiainen ei niin kovasti hyökkää. Ehdin jarrun löysätä ja vielä jäi tilaa uudelle jarrulle. Koittanut vain nyt pähkäillä missä se vika nyt on ja mitä tarttis tehdä? Onko se vain joku väärä ote, kahvakumissa tms se vika vai mitä?

itsellä ainakin tuli ongelmia kun oli jarruvipu liian korkealla . vaikeuksia saada kahta sormea jarrulle ehkä siinä tilanteessa saattaisi myös  joskus kääntää kaasua

Ihan sama tuli mieleen ku makolla, jotenki tuntu mullakin ahdistavan, ei tosin noin pahasti mut kun säädin jarrukahvaa alemmas, parani ote selvästi ja tuntu luontevammalta pelata kaasun kans yhteen.

app

13.06.13 - klo:20:04 #143 Viimeisin muokkaus: 13.06.13 - klo:20:23 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: mako - 13.06.13 - klo:19:46
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.06.13 - klo:19:37
Niin mikä tuon kaasun hyökkäämisen oikein teki? Minulla teki kerran kans saman, mutta onneksi toi kusiainen ei niin kovasti hyökkää. Ehdin jarrun löysätä ja vielä jäi tilaa uudelle jarrulle. Koittanut vain nyt pähkäillä missä se vika nyt on ja mitä tarttis tehdä? Onko se vain joku väärä ote, kahvakumissa tms se vika vai mitä?

itsellä ainakin tuli ongelmia kun oli jarruvipu liian korkealla . vaikeuksia saada kahta sormea jarrulle ehkä siinä tilanteessa saattaisi myös  joskus kääntää kaasua

Tekis mieli sanoa että se on vaan motoriikan kehnous. Paljon auttaa sekin kun muistaa, ettei sen jarrukahvan alla ole huonekaluputkenpätkä, vaan herkästi pyörähtävä rulla, jolla saadaan kakkosvaihteen hyvällä alueella ollessa, alla oleva nätisti käyttäytyvä mopedi lentoon.

app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.06.13 - klo:19:37
Niin mikä tuon kaasun hyökkäämisen oikein teki? Minulla teki kerran kans saman, mutta onneksi toi kusiainen ei niin kovasti hyökkää. Ehdin jarrun löysätä ja vielä jäi tilaa uudelle jarrulle. Koittanut vain nyt pähkäillä missä se vika nyt on ja mitä tarttis tehdä? Onko se vain joku väärä ote, kahvakumissa tms se vika vai mitä?

Sattuu vaan perättäisissä mutkissa, joissa on siirryttävä todella nopeesti kaasulta jarrulle, eli käytetään suoranpätkällä oikeaoppisesti avaus koko ajan kovenevana, aina pisteeseen josta mennään suoraan kovalle jarrulle. Luulisin että tulee hätäsesti irrotettua käsi kaasukahvalta, ja unohtuu ajatus kahden erillisen säätönappulan olevan samassa kahvassa. Jos tämän jälkeen vielä kaadan moponi samalla tavalla, ... ... ... niin se on sit toinen kerta  :-\

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 13.06.13 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.06.13 - klo:19:37
Niin mikä tuon kaasun hyökkäämisen oikein teki? Minulla teki kerran kans saman, mutta onneksi toi kusiainen ei niin kovasti hyökkää. Ehdin jarrun löysätä ja vielä jäi tilaa uudelle jarrulle. Koittanut vain nyt pähkäillä missä se vika nyt on ja mitä tarttis tehdä? Onko se vain joku väärä ote, kahvakumissa tms se vika vai mitä?

Sattuu vaan perättäisissä mutkissa, joissa on siirryttävä todella nopeesti kaasulta jarrulle, eli käytetään suoranpätkällä oikeaoppisesti avaus koko ajan kovenevana, aina pisteeseen josta mennään suoraan kovalle jarrulle. Luulisin että tulee hätäsesti irrotettua käsi kaasukahvalta, ja unohtuu ajatus kahden erillisen säätönappulan olevan samassa kahvassa. Jos tämän jälkeen vielä kaadan moponi samalla tavalla, ... ... ... niin se on sit toinen kerta  :-\
Jospa se onkin peukalonhanka joka rullaa kaasun auki alapuolelta; kun jarrukahva on liian korkeella; ts joutuu nostamaan kämmenen irti kahvasta kun siirtää sormet jarrulle, ja ainoaksi tukipisteeksi jää peukalo. Ja mikä vielä pahempaa, kun puristaa liian korkealla olevaa jarrukahvaa, joutuu kääntämään rannetta samoin kuin kaasuttaessa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.06.13 - klo:00:51
Lainaus käyttäjältä: app - 13.06.13 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.06.13 - klo:19:37
Niin mikä tuon kaasun hyökkäämisen oikein teki? Minulla teki kerran kans saman, mutta onneksi toi kusiainen ei niin kovasti hyökkää. Ehdin jarrun löysätä ja vielä jäi tilaa uudelle jarrulle. Koittanut vain nyt pähkäillä missä se vika nyt on ja mitä tarttis tehdä? Onko se vain joku väärä ote, kahvakumissa tms se vika vai mitä?

Sattuu vaan perättäisissä mutkissa, joissa on siirryttävä todella nopeesti kaasulta jarrulle, eli käytetään suoranpätkällä oikeaoppisesti avaus koko ajan kovenevana, aina pisteeseen josta mennään suoraan kovalle jarrulle. Luulisin että tulee hätäsesti irrotettua käsi kaasukahvalta, ja unohtuu ajatus kahden erillisen säätönappulan olevan samassa kahvassa. Jos tämän jälkeen vielä kaadan moponi samalla tavalla, ... ... ... niin se on sit toinen kerta  :-\
Jospa se onkin peukalonhanka joka rullaa kaasun auki alapuolelta; kun jarrukahva on liian korkeella; ts joutuu nostamaan kämmenen irti kahvasta kun siirtää sormet jarrulle, ja ainoaksi tukipisteeksi jää peukalo. Ja mikä vielä pahempaa, kun puristaa liian korkealla olevaa jarrukahvaa, joutuu kääntämään rannetta samoin kuin kaasuttaessa.

Mulla on tavallista lyhemmät sormet, Kahva on säädetty niin lähelle tuppea kun pystyy, mutta nyt pitää vielä nostaa sitä ylös päin. Tuossa tosiaan on ideaa. Kun se on oikein ylhäällä, pikemminkin vääntää kaasua kiinni, kun laittaa sormet kahvalle ja painaa. Riittävän ylös vaan kahva, siihen kyllä tottuu.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 14.06.13 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.06.13 - klo:00:51
Lainaus käyttäjältä: app - 13.06.13 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 13.06.13 - klo:19:37
Niin mikä tuon kaasun hyökkäämisen oikein teki? Minulla teki kerran kans saman, mutta onneksi toi kusiainen ei niin kovasti hyökkää. Ehdin jarrun löysätä ja vielä jäi tilaa uudelle jarrulle. Koittanut vain nyt pähkäillä missä se vika nyt on ja mitä tarttis tehdä? Onko se vain joku väärä ote, kahvakumissa tms se vika vai mitä?

Sattuu vaan perättäisissä mutkissa, joissa on siirryttävä todella nopeesti kaasulta jarrulle, eli käytetään suoranpätkällä oikeaoppisesti avaus koko ajan kovenevana, aina pisteeseen josta mennään suoraan kovalle jarrulle. Luulisin että tulee hätäsesti irrotettua käsi kaasukahvalta, ja unohtuu ajatus kahden erillisen säätönappulan olevan samassa kahvassa. Jos tämän jälkeen vielä kaadan moponi samalla tavalla, ... ... ... niin se on sit toinen kerta  :-\
Jospa se onkin peukalonhanka joka rullaa kaasun auki alapuolelta; kun jarrukahva on liian korkeella; ts joutuu nostamaan kämmenen irti kahvasta kun siirtää sormet jarrulle, ja ainoaksi tukipisteeksi jää peukalo. Ja mikä vielä pahempaa, kun puristaa liian korkealla olevaa jarrukahvaa, joutuu kääntämään rannetta samoin kuin kaasuttaessa.

Mulla on tavallista lyhemmät sormet, Kahva on säädetty niin lähelle tuppea kun pystyy, mutta nyt pitää vielä nostaa sitä ylös päin. Tuossa tosiaan on ideaa. Kun se on oikein ylhäällä, pikemminkin vääntää kaasua kiinni, kun laittaa sormet kahvalle ja painaa. Riittävän ylös vaan kahva, siihen kyllä tottuu.

Eikö sitä nyt kuitenki pidä laskee alaspäin, eikä nostaa ylemmäs?

nopea57

Nimenomaan kahvaa alas! Silloinhan kaasua käytännössä pyöräyttää kiinnipäin tavoitellessaan jarrukahvaa. Jos kahva on ylhäällä, niin melko varmasti joskus avaa kaasua jarrutuksessa.

Raaseri

Oma mottoni on että jarrutusasento on se jolla on väliä vivun asennon suhteen. Ranteen pitää olla suora kun ukko on jarrutusasennossa satulassa, ja vipu siten säädetty että tuo ranne pitää olla suorassa. Koittakaapa penkkipunnertaa ranne taitettuna - onko helppoa?

Pikakahva tai ei, tuosta kohtaa pitäisi saada pidettyä kiinni, silloin on mahdotonta että kaasu jää auki rullan takia jarrulle mentäessä. Omaa ajotapaa on syytä tarkastella mikäli joutuu kahvassa käden asentoa siirtelemään. Yksittäisestä virheestä johtuen ei kannata kahvaa säätää, vaan poistaa se virhe omasta toiminnasta.

Powered by EzPortal