Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

app

Lähden tästä Alastaroon.

Henki tällä foorumilla on mahtava. Zemppiä tulle, vaikka kyntää turvallaan rataa, kun ajaakkin vois ilman jatkuvaa tohelointia.

Maalarilta varasin jo ajan uusille katteille. Konsevatiivesempaan suuntaan mennään, niin kun arvaattekin.

Nyt nokka kohti Loimaata.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 15.06.13 - klo:08:36
Maalarilta varasin jo ajan uusille katteille. Konsevatiivesempaan suuntaan mennään, niin kun arvaattekin.

Jos nyt jotain positiivista pitää hakemalla hakea, niin toi on todella hyvä uutinen. Ne nykyiset uusimmat eivät tosiaankaan olleet samaa tasoa kuin entiset.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.06.13 - klo:23:46
Olen tänä keväänä ajanut aika paljon appn bemarilla, ja aluksi onnistuin montakin kertaa tekemään täysin vastaavan "kaasuhypyn". Ja kun ne tilanteet on niin nopeita/ hätä iskee/ yrittää pitää mopon radalla. Niin ei oo jääny muistilokeroon mitään "ahaa"-elämystä ett ois huomannu mistä se oikein johtuu.
Ja vaatii ihan erillistä varovaisuutta/ huolellisuutta/ keskittymistä jarrun käsittelyssä että sitä hyppyä ei enää tule.

Mulla tulee kyllä väistämättä mieleen et mopossa olis tuolta osin jotain kummallista kun kahdella kuskilla samaa ongelmaa.

juice09

Lainaus käyttäjältä: app - 15.06.13 - klo:08:36
Lähden tästä Alastaroon.

Henki tällä foorumilla on mahtava. Zemppiä tulle, vaikka kyntää turvallaan rataa, kun ajaakkin vois ilman jatkuvaa tohelointia.

Maalarilta varasin jo ajan uusille katteille. Konsevatiivesempaan suuntaan mennään, niin kun arvaattekin.

Nyt nokka kohti Loimaata.
unohda konsevatismi ANARKIAA peliin

app

15.06.13 - klo:16:07 #169 Viimeisin muokkaus: 15.06.13 - klo:16:10 käyttäjältä app
Tapasin tänään varikolla Ducatikuskin, joka oli mun perässä keskiviikkona. Vahvisti oman muistikuvan, eli nyt sitten täsmälleen, miten se meni:
Kakkosmutkan jälkeen suoralla mopo yhtäkkiä hyppäs aivan pystyyn, jonka jälkeen keula takaisin maahan. Sitten perä edellä koko  mopo korkealle ilmaan, ja aivan pystyakselin ympäri useampi voltti. Näytti kulemma aika pahalta. Sen verran oli ehtinyt nähdä, että olin kontillani maassa, kun ajoi ohi.
Edellisellä kierroksella suurin nopeus tuossa suoralla oli Racechronon mukaan 123 km/h.

Sen pituinen se.

Raaseri

15.06.13 - klo:16:19 #170 Viimeisin muokkaus: 15.06.13 - klo:16:25 käyttäjältä Raaseri
Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.06.13 - klo:10:30
Mulla tulee kyllä väistämättä mieleen et mopossa olis tuolta osin jotain kummallista kun kahdella kuskilla samaa ongelmaa.

Joo, sitä kummallisuutta kutsutaan ammattipiireissä WOIMAKSI. Muistat kyllä sitten kun taas hankit Bemun...



















Ja sitten jos vastaisin asiallisesti. En oo nähny lippaa. Joten mutuilen vaan. Mulla oli Bemussa aika paljo keulimistaipumusta liian löysästä takajousesta johtuen. Siitä tuskin tässä on kyse, mutta esim tuossa kohtaa kun mopossa on voimaa ja nostetaan nopsaan pystyyn samalla, yhdessä konetehon ja takarenkaan ison kehämuutoksen vuoksi kiihtyy aika tavalla. Siksi keulii herkästi. Jos kuski vielä samalla jättää yläkroppaa pystyyn puolenvaihdosta johtuen, keulimisherkkyys korostuu. Tossa ei kuitenkaan kovasti jarruteta ja asennon vois jättää alaskin.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 15.06.13 - klo:16:19
Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.06.13 - klo:10:30
Mulla tulee kyllä väistämättä mieleen et mopossa olis tuolta osin jotain kummallista kun kahdella kuskilla samaa ongelmaa.

Joo, sitä kummallisuutta kutsutaan ammattipiireissä WOIMAKSI. Muistat kyllä sitten kun taas hankit Bemun...

Lussuhan se tuo Kawa on verrattuna mighty-Bemuun, mutta kyl se aika hätäseen silti hyppää pystyyn ku kaasusta rouhasee...tarkotuksella. ;)

murmela

Jos joku haluaa simuloitua, niin siinä vaiheessa kun on päästänyt kaasun ja ottaa jarrusta kiinni, ja kropalla alkaa valmistautua jarruun, niin samaan aikaan vääntääkin reilusti kaasua.
Ensin mopo hyökkää eteenpäin, sen jälkeen kuski retkahtaa taakseppäin, ja kas kas kyllähän se keula nousee keposesti. Aivan kuten silloin kun lähes täysin samalla metodilla koitetaan ihan tarkotuksellisesti repii sitä keulaa ylös. Eli kaasun ja kropan yhteistyöllä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

15.06.13 - klo:19:49 #173 Viimeisin muokkaus: 15.06.13 - klo:19:51 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 15.06.13 - klo:16:19
Ja sitten jos vastaisin asiallisesti. En oo nähny lippaa. Joten mutuilen vaan. Mulla oli Bemussa aika paljo keulimistaipumusta liian löysästä takajousesta johtuen. Siitä tuskin tässä on kyse, mutta esim tuossa kohtaa kun mopossa on voimaa ja nostetaan nopsaan pystyyn samalla, yhdessä konetehon ja takarenkaan ison kehämuutoksen vuoksi kiihtyy aika tavalla. Siksi keulii herkästi. Jos kuski vielä samalla jättää yläkroppaa pystyyn puolenvaihdosta johtuen, keulimisherkkyys korostuu. Tossa ei kuitenkaan kovasti jarruteta ja asennon vois jättää alaskin.

Mulla myös keulii hyvällä avauksella tuossa kohtaa aavistuksen verran. Toistan noin kuudennen kerran, että se mopo LOIKKASI eteen päin. Kysymys oli kaasuläpän tahattomasta aukeamisesta, ja kerralla ronskisti. Ja nimenomaan sen jälkeen kun on jo menty kaasulta jarrulle. Samaisesta syystä jaarrulla edelleen kun keula putosi alas. Olisi selvinnyt hiekalle menolla, jos ois ehtinyt irrottaa jarrun ajoissa. Enää ei ehdi.

app

Hämeenlinnan pojat soittivat äsken. Olivat katsomossa, mutta ei törmätty, ikävä kyllä.
Pave L. tiesi mikä lipan syy lopulta oli: "Se on nääs toi punane väri ku imee asvalttii." Ja liia vähä pillunkuvia". "Laitat seuraavans käytetyn tampaksin roikkuun perseestä, ni toimii"

Aihe loppuun käsitelty, kansio suljettakoon.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: app - 15.06.13 - klo:20:14
Hämeenlinnan pojat soittivat äsken. Olivat katsomossa, mutta ei törmätty, ikävä kyllä.
Pave L. tiesi mikä lipan syy lopulta oli: "Se on nääs toi punane väri ku imee asvalttii." Ja liia vähä pillunkuvia". "Laitat seuraavans käytetyn tampaksin roikkuun perseestä, ni toimii"

Aihe loppuun käsitelty, kansio suljettakoon.

Hahahah pikkusen naurettiin ku kuunneltiin puhelua.
"Miksei kypärässä o pilluja?"

Cat

http://mattipoeka.com/

Vähän kun rullaa alas, niin tulee crash collection ja minä esitän crash #1

Taitaa jarrua olla edessä liikaa. Ajolinjat on ihan perseestä kun olin edellisenä päivänä ekaa kertaa tuolla  innocent_1

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Cat - 18.06.13 - klo:16:33
http://mattipoeka.com/

Vähän kun rullaa alas, niin tulee crash collection ja minä esitän crash #1

Taitaa jarrua olla edessä liikaa. Ajolinjat on ihan perseestä kun olin edellisenä päivänä ekaa kertaa tuolla  innocent_1

Mietin, että "eikö se kaadu ikinä".
Oma arvio on, että kate tai joku otti maahan ja nosti perän irti maasta. Kyllähän eturenkaan pito oli ihan hyvä ja jarrua sopivasti.
Pää tuolta pleksin takaa näkyy. Ihan niinkuin se olisi keskellä tankkia eikä peilin paikalla? Muuten kyllä roikut kivasti. Tällä meinasin, että olisi mahdollista pitää pyörää pystymmässä.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Cat - 18.06.13 - klo:16:33
http://mattipoeka.com/

Vähän kun rullaa alas, niin tulee crash collection ja minä esitän crash #1

Taitaa jarrua olla edessä liikaa. Ajolinjat on ihan perseestä kun olin edellisenä päivänä ekaa kertaa tuolla  innocent_1

En ole nähnyt sun ajavan kuin tuossa videossa. Ootko huomannut että useimmissa mutkissa sulla jää rataa käyttämättä metritolkulla sisäänmenossa, apeksissa ja ulostulossa? Pahin oli vauhtisuoran ulostulo, jossa tulit sisälaitaan kiinni. Ei sillai saa mitenkään kaarrevauhtia pidettyä tai ohituslinjaa haettua. Ja rassaa tavattomasti rengasta kun noin tiukoilla linjoilla yrittää kovaa ajaa. Linjat leveeksi niin alkaa pysymään ladulla.

Cat

Mikäs on vauhtisuora?

kuvista huomannut itse saman, että pää jää pleksin taakse muun kropan roikkuessa. Kun huomasin sen kuvista, niin aloin petraamaan sitä, ja tässä on mielestäni jo parempi meininki. En tosin ole ratakettu, mutta parempaan päin ainakin..?





Powered by EzPortal