Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Raaseri

Jaa-a, minusta melko sama onko kahdella pultilla, jos toinen napsahtaa jää putki käteen tai pyörii valtoimenaan telarissa. Melko varmasti sama lopputulos.

Tuollaista 8.8-kovuuksista M8 pulttia ei ihan helpolla poikki saa. Jos ei usko, siitä vaan vääntelemään. En arvaile mikä tässä on ollut syynä. On nähty monta kertaa että kaadon jälkeen koneenpultitkin poikkeaa/irtoaa myöhemmin itsekseen, jos niiden alla on ollut kaatotatti. Ja ne taitaa kokoa M12 tai M10.

Ehkä oppi voisi olla siinä että tälläiset pultit pitäs aina kaadon jälkeen uusia; cliparit, jalkatappirungot jne joihin rasitusta kaadossa on tullut.

jarska

En kyllä ole mikään mekaniikan ihmelapsi, mut ei mulla ainakaan omissa clipareissa pyöri mihinkään, eikä irtoo jos löysää toisen pultin pois kokonaan, kokeiltu on.

Kait mä sitten en vaan tajuu että kaksi pulttia varmistuksena/kiristyksenä/erillisenä ei ole sen parempi kuin yksi, samassa läjässä...rest my case.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.08.13 - klo:09:58
En kyllä ole mikään mekaniikan ihmelapsi, mut ei mulla ainakaan omissa clipareissa pyöri mihinkään, eikä irtoo jos löysää toisen pultin pois kokonaan, kokeiltu on.

Kait mä sitten en vaan tajuu että kaksi pulttia varmistuksena/kiristyksenä/erillisenä ei ole sen parempi kuin yksi, samassa läjässä...rest my case.

Ducatin orkkisclipareissa, niinkuin kaikki aina Ducateissa, tämäkin on paremmin. Kahdella pultilla sekä tanko että panta kiinni.

http://www.ducatiparts-online.com/sites/default/files/imagecache/product_full/Ducati%20Parts%20Online%202012-08-21%20om%207.20.54%20AM.jpg

Sulla on jarska mopossa aika monta paikkaa joka on hallinnan kannalta tärkeä, ja silti kiinni vain yhdellä pultilla. Ja sä luotat niihin. Niin kuin pitääkin, kun ne pultit ovat kunnossa.


Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 06.08.13 - klo:09:52
Jaa-a, minusta melko sama onko kahdella pultilla, jos toinen napsahtaa jää putki käteen tai pyörii valtoimenaan telarissa. Melko varmasti sama lopputulos.

Tuollaista 8.8-kovuuksista M8 pulttia ei ihan helpolla poikki saa. Jos ei usko, siitä vaan vääntelemään. En arvaile mikä tässä on ollut syynä. On nähty monta kertaa että kaadon jälkeen koneenpultitkin poikkeaa/irtoaa myöhemmin itsekseen, jos niiden alla on ollut kaatotatti. Ja ne taitaa kokoa M12 tai M10.

Ehkä oppi voisi olla siinä että tälläiset pultit pitäs aina kaadon jälkeen uusia; cliparit, jalkatappirungot jne joihin rasitusta kaadossa on tullut.


Mulla lähtee ainakin kaikki rasitusta vastaan ottaneet pultit uusiksi. Samoin kantavia alumiiniosia en lähde enää oikomaan, vaan uusiksi menee. Pultit taitaa kustantaa varmaan luokkaa 10€/kg, joten ei paha investointi.

Mitä ootte mieltä, pitäskö ottaa koko pakosarja irti ja katsoa, että paljon siellä on hiekkaa? Mopo on jäljistä päätellen edennyt myös perä edellä jonkin matkaa. Riisuin eilen kaikki katteet ja pesin pyörän. Ei näytä läheskään niin pahalta ja alumiinihitsari etu- ja takahäkille on jo kateltuna. Selkä onkin sitten toinen tarina.. Viikonloppuna onneksi tuttu poppamies ihmettelee sitä. Sopivassa lääkityksessä kipuja ei ole, mutta ei kyllä asiaa radallekaan.

Ja ehdotuksia maalauksista ja väristä otetaan vastaan. Hieno tilaisuus toteuttaa hieman taiteellista silmää.. Toista pornomopoa suomeen ei mahdu, koska kuskejakin on vain yksi, joten se on pois suljettu. Muuten tyyli vapaa.

app

06.08.13 - klo:10:49 #259 Viimeisin muokkaus: 06.08.13 - klo:10:50 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.08.13 - klo:10:16

Ja ehdotuksia maalauksista ja väristä otetaan vastaan. Hieno tilaisuus toteuttaa hieman taiteellista silmää.. Toista pornomopoa suomeen ei mahdu, koska kuskejakin on vain yksi, joten se on pois suljettu. Muuten tyyli vapaa.

Maalari petti minut, ja jätti uusista katteista pillunkuvat pois. Sulle tuli nyt isse asiassa velvote jatkaa perinnettä.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 06.08.13 - klo:10:05
Sulla on jarska mopossa aika monta paikkaa joka on hallinnan kannalta tärkeä, ja silti kiinni vain yhdellä pultilla. Ja sä luotat niihin. Niin kuin pitääkin, kun ne pultit ovat kunnossa.

wet-kiss-smiley

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.08.13 - klo:10:16
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 06.08.13 - klo:09:52
Jaa-a, minusta melko sama onko kahdella pultilla, jos toinen napsahtaa jää putki käteen tai pyörii valtoimenaan telarissa. Melko varmasti sama lopputulos.

Tuollaista 8.8-kovuuksista M8 pulttia ei ihan helpolla poikki saa. Jos ei usko, siitä vaan vääntelemään. En arvaile mikä tässä on ollut syynä. On nähty monta kertaa että kaadon jälkeen koneenpultitkin poikkeaa/irtoaa myöhemmin itsekseen, jos niiden alla on ollut kaatotatti. Ja ne taitaa kokoa M12 tai M10.

Ehkä oppi voisi olla siinä että tälläiset pultit pitäs aina kaadon jälkeen uusia; cliparit, jalkatappirungot jne joihin rasitusta kaadossa on tullut.


Mulla lähtee ainakin kaikki rasitusta vastaan ottaneet pultit uusiksi. Samoin kantavia alumiiniosia en lähde enää oikomaan, vaan uusiksi menee. Pultit taitaa kustantaa varmaan luokkaa 10€/kg, joten ei paha investointi.

Mitä ootte mieltä, pitäskö ottaa koko pakosarja irti ja katsoa, että paljon siellä on hiekkaa? Mopo on jäljistä päätellen edennyt myös perä edellä jonkin matkaa. Riisuin eilen kaikki katteet ja pesin pyörän. Ei näytä läheskään niin pahalta ja alumiinihitsari etu- ja takahäkille on jo kateltuna. Selkä onkin sitten toinen tarina.. Viikonloppuna onneksi tuttu poppamies ihmettelee sitä. Sopivassa lääkityksessä kipuja ei ole, mutta ei kyllä asiaa radallekaan.

Ja ehdotuksia maalauksista ja väristä otetaan vastaan. Hieno tilaisuus toteuttaa hieman taiteellista silmää.. Toista pornomopoa suomeen ei mahdu, koska kuskejakin on vain yksi, joten se on pois suljettu. Muuten tyyli vapaa.
Jos otat pakosarjan irti niin uusi samalla ne holkit koneen ja putken väliin. Siellä kaato-osien seassa pitäs olla pari holkkia jo valmiiks. Nuo alkaa kuulema helposti vuotamaan jos moneen kertaan kasaa samoilla.
Mut älä tee siitä enää keltasta, että vihdoin ja viimein sais siitä pois sen "Ilun vanha mopo" -leiman. Vedä perusväri ihan ruiskulla ja jos kuvioo haluaa niin tarralla ne. Tai sitten katteisiin vaan pohjamaali ja koko katteiden väri ja kuvionti tarralla/kalvolla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.08.13 - klo:10:16
Ja ehdotuksia maalauksista ja väristä otetaan vastaan.

Älä maalaa pyörää valkoisella ja ruskealla. Tulee helposti mielipiteitä jakava lopputulos. Näistä 99/100 on sitä mieltä, että ei toimi :D

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.08.13 - klo:11:38
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.08.13 - klo:10:16
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 06.08.13 - klo:09:52
Jaa-a, minusta melko sama onko kahdella pultilla, jos toinen napsahtaa jää putki käteen tai pyörii valtoimenaan telarissa. Melko varmasti sama lopputulos.

Tuollaista 8.8-kovuuksista M8 pulttia ei ihan helpolla poikki saa. Jos ei usko, siitä vaan vääntelemään. En arvaile mikä tässä on ollut syynä. On nähty monta kertaa että kaadon jälkeen koneenpultitkin poikkeaa/irtoaa myöhemmin itsekseen, jos niiden alla on ollut kaatotatti. Ja ne taitaa kokoa M12 tai M10.

Ehkä oppi voisi olla siinä että tälläiset pultit pitäs aina kaadon jälkeen uusia; cliparit, jalkatappirungot jne joihin rasitusta kaadossa on tullut.


Mulla lähtee ainakin kaikki rasitusta vastaan ottaneet pultit uusiksi. Samoin kantavia alumiiniosia en lähde enää oikomaan, vaan uusiksi menee. Pultit taitaa kustantaa varmaan luokkaa 10€/kg, joten ei paha investointi.

Mitä ootte mieltä, pitäskö ottaa koko pakosarja irti ja katsoa, että paljon siellä on hiekkaa? Mopo on jäljistä päätellen edennyt myös perä edellä jonkin matkaa. Riisuin eilen kaikki katteet ja pesin pyörän. Ei näytä läheskään niin pahalta ja alumiinihitsari etu- ja takahäkille on jo kateltuna. Selkä onkin sitten toinen tarina.. Viikonloppuna onneksi tuttu poppamies ihmettelee sitä. Sopivassa lääkityksessä kipuja ei ole, mutta ei kyllä asiaa radallekaan.

Ja ehdotuksia maalauksista ja väristä otetaan vastaan. Hieno tilaisuus toteuttaa hieman taiteellista silmää.. Toista pornomopoa suomeen ei mahdu, koska kuskejakin on vain yksi, joten se on pois suljettu. Muuten tyyli vapaa.
Jos otat pakosarjan irti niin uusi samalla ne holkit koneen ja putken väliin. Siellä kaato-osien seassa pitäs olla pari holkkia jo valmiiks. Nuo alkaa kuulema helposti vuotamaan jos moneen kertaan kasaa samoilla.
Mut älä tee siitä enää keltasta, että vihdoin ja viimein sais siitä pois sen "Ilun vanha mopo" -leiman. Vedä perusväri ihan ruiskulla ja jos kuvioo haluaa niin tarralla ne. Tai sitten katteisiin vaan pohjamaali ja koko katteiden väri ja kuvionti tarralla/kalvolla.

Jotain sinistä ja valkoista tulee varmaan.. Peräkate valkoiseksi, pienet sivukatteet valkoisiksi ja muuten sininen. Pleksi vaihtuu kirkkaaseen ja siihen tulee kaikille selvennykseksi kuskin nimi :D
Vanteet jonkin värisiksi (=mustat), kunhan vaan sitten innostun. Tärkeempää saada toi laitos ajokuntoon. Kuviota ei varmaan ihmeellisemmin tule... Jos joku tuohon haluaa mainoksia kylkeen niin niitä voi liimata. Tuo on oikeesti hyvä sponsorimopo... Tarttuu usein valokuviin ja menee vielä sen verran hiljaa, että ehtii nähdä mitä kyljessä lukee.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.08.13 - klo:10:16
Ja ehdotuksia maalauksista ja väristä otetaan vastaan. Hieno tilaisuus toteuttaa hieman taiteellista silmää.. Toista pornomopoa suomeen ei mahdu, koska kuskejakin on vain yksi, joten se on pois suljettu. Muuten tyyli vapaa.

Vaaleanpunainen. Sopivia tarroja koristeluksi löytynee helposti: https://www.google.fi/search?q=hello+kitty&source=lnms&tbm=isch


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 06.08.13 - klo:13:29
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.08.13 - klo:10:16
Ja ehdotuksia maalauksista ja väristä otetaan vastaan. Hieno tilaisuus toteuttaa hieman taiteellista silmää.. Toista pornomopoa suomeen ei mahdu, koska kuskejakin on vain yksi, joten se on pois suljettu. Muuten tyyli vapaa.

Vaaleanpunainen. Sopivia tarroja koristeluksi löytynee helposti: https://www.google.fi/search?q=hello+kitty&source=lnms&tbm=isch

Itehän lupasin pari vuotta takaperin tehdä Hello Kitty teemaisen ratamopon jos menen Madmania kovempaa. Onneksi se paransi omia enkkojaan sen verran, että tuo vältettiin. Tosin voishan ton Hondan maalata tohon teemaan, tarttus ainakin kuviin helposti. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 06.08.13 - klo:13:29
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.08.13 - klo:10:16
Ja ehdotuksia maalauksista ja väristä otetaan vastaan. Hieno tilaisuus toteuttaa hieman taiteellista silmää.. Toista pornomopoa suomeen ei mahdu, koska kuskejakin on vain yksi, joten se on pois suljettu. Muuten tyyli vapaa.

Vaaleanpunainen. Sopivia tarroja koristeluksi löytynee helposti: https://www.google.fi/search?q=hello+kitty&source=lnms&tbm=isch

Yhdistelmä? Hello Porn Pussy?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.08.13 - klo:15:59
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 06.08.13 - klo:13:29
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.08.13 - klo:10:16
Ja ehdotuksia maalauksista ja väristä otetaan vastaan. Hieno tilaisuus toteuttaa hieman taiteellista silmää.. Toista pornomopoa suomeen ei mahdu, koska kuskejakin on vain yksi, joten se on pois suljettu. Muuten tyyli vapaa.

Vaaleanpunainen. Sopivia tarroja koristeluksi löytynee helposti: https://www.google.fi/search?q=hello+kitty&source=lnms&tbm=isch

Yhdistelmä? Hello Porn Pussy?

Tuohon söpö nalle viereen.

M1uQ

Eli vaikka kerroin aiemmin että kuski on kunnossa viime sunnuntain kerhokisan pannuista, niin suzuki parasta ei voi sanoa samaa. Jos jollaki tulee mieleen mistä saa (hyviä, nopeasti ja luonnollisesti puoli-ilmaiseksi) kaato-osia.. esimerkiksi katteet, etu- ja takahäkin yms. Ja mopohan oli k10 kilonen gsx-r

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


Powered by EzPortal