Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Peksi

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 06.08.13 - klo:13:29
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.08.13 - klo:10:16
Ja ehdotuksia maalauksista ja väristä otetaan vastaan. Hieno tilaisuus toteuttaa hieman taiteellista silmää.. Toista pornomopoa suomeen ei mahdu, koska kuskejakin on vain yksi, joten se on pois suljettu. Muuten tyyli vapaa.

Vaaleanpunainen. Sopivia tarroja koristeluksi löytynee helposti: https://www.google.fi/search?q=hello+kitty&source=lnms&tbm=isch

Itse ehdotan Koo-Mikko sulle tollasta Wihreetä, colour-code: kawa-puke-green ;) mut lime-vihreeki ois pop.   :D
Aakkostarrat sitten Tiimarista ja vot. Mä voin tulla kaljapalkalla auttaa, niin tulee varmasti uniikki :p
Niin ja mustaa jesaria kans tarvitaan...

Paranemista ukolle ja mopollekki

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 06.08.13 - klo:13:11
Jotain sinistä ja valkoista tulee varmaan.. Peräkate valkoiseksi, pienet sivukatteet valkoisiksi ja muuten sininen. Pleksi vaihtuu kirkkaaseen ja siihen tulee kaikille selvennykseksi kuskin nimi :D
Vanteet jonkin värisiksi (=mustat), kunhan vaan sitten innostun. Tärkeempää saada toi laitos ajokuntoon. Kuviota ei varmaan ihmeellisemmin tule... Jos joku tuohon haluaa mainoksia kylkeen niin niitä voi liimata. Tuo on oikeesti hyvä sponsorimopo... Tarttuu usein valokuviin ja menee vielä sen verran hiljaa, että ehtii nähdä mitä kyljessä lukee.

Perusväriä alle ja esim tuolta http://www.bikehps.com/acatalog/Suzuki__Graphics_Kits.html tarraa päälle. Vähä mielikuvituksetonta myönnetään, mutta helpolla siistiä.

Mikko K.

11.08.13 - klo:18:46 #272 Viimeisin muokkaus: 11.08.13 - klo:21:49 käyttäjältä Mikko K.
Onko Jollain jäänyt seuraavaa osia ylimääräiseksi jonnekin kaatokoriin?

LSL CLIPON VASEN KANNATIN 50mm putkelle

Jos ei löydy ns. heti, niin pistän isolla rahalla uutta tulemaan. Näytti päällisin puolin täysin ehjältä, mutta onneksi irrotin tarkistusta varten kokonaan ja olihan se murtunut vähän matkaa sisäpuolelta.
Irroittakaa siis aina.

Lisäksi putkistosta löyty varmaan puoli kiloa hiekkaa... toivottavasti ei menny paljoa kanteen asti. Pyörä kuitenkin käytetty jo käynnissä ja käy hienosti eikäk kiukuttele.
Jos Tapani kansa sanoittaisi erään kappaleen uudestaan, olisi se Alastaron Hiekat, ei Kalajoen Hiekat.

EDIT:

Ja mistä löytyy halvimmat mahdolliset SBB katsastukseen kelpaavat moottorinposken suojat. Tossa on jotkut muoviset paikallaan ja alkaa oleen aika kuluneet.

EDIT2: Tilattu germa racingilta. Hiilikuitua... pitäs kelvata.

app

Kliponeista oli pitkään juttua, kun katkesi (täysin ylimääräinen) pultti, ja kaveri nurin. Laitan tähän ratkaisun, jossa koko roska yhtä valua, ja putki tulee sisään. Kiinitys kahdella ruuvilla. Keulaputken panta lisäksi niin leveä, ettei hevillä riko keulaputkea, vaan ensimmäisenä katkeaa kahva. Harris on valmistaja, ja wehnältä tilasin.

Mikko K.

11.08.13 - klo:20:56 #274 Viimeisin muokkaus: 11.08.13 - klo:21:03 käyttäjältä pienisopoapina
Lainaus käyttäjältä: app - 11.08.13 - klo:18:53
Kliponeista oli pitkään juttua, kun katkesi (täysin ylimääräinen) pultti, ja kaveri nurin. Laitan tähän ratkaisun, jossa koko roska yhtä valua, ja putki tulee sisään. Kiinitys kahdella ruuvilla. Keulaputken panta lisäksi niin leveä, ettei hevillä riko keulaputkea, vaan ensimmäisenä katkeaa kahva. Harris on valmistaja, ja wehnältä tilasin.

Kattelin Harrisin sivuja... Näyttäs olevan säädettävällä epäkeskoholkilla tehty kulmasäätö tangoissa.. Fiksu ja halpa tapa tehdä säätö. Talvella lähtee mallinuksen alle noita perus kaatuma kilkkeitä ja muutamaa tuning palikkaa. Ei ne vaan voi maksaa noin ***keleesti. Ja saapahan ainakin sellasta mitä sattuu tulemaan :D

pienisopoapina

Aihe karkasi kaatumisesta pyörän katsastamiseen, joten siirsin osan viesteistä tänne: http://www.mprata.fi/index.php?topic=862.msg17827#msg17827

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

No niin. Nyt on sit tullut koettua lippa täydestä vauhdista. 7 vuotta 200 ratapäivää. Luotin liikaa biimerin luistokontrolliin, ja hi-sider alastaron kikkamutkassa. Kunnon lento jonka aikana ei mitään käryä mihin suuntaan ja kuinka paljon. Jälkistä pätellen päälleen, olkapäälle alas ja siitä kerimistä. Olin radalla, ja halusin pois. Etsin nurmikkoa katseella, ja yritin kontata. Lähinnä jotai ryömimistä. Nurmikolla hetken kontillaa, sit selälleen, jos vaikka henki kulkis. Kokeilin ett kädet ja jalat toimii. Hakattu olo. Päitä alkaa ilmestymään näkökenttään. Ne kyselee, minä vastaan. Ambulanssisetä pyytää ottamaan kypärän pois. Tokenin sen verran ett tsekkasin biimerin kärryssä. Ts olin vissiin ihan ulapalla monta minuuttia. Lanssissa hitti-tsekki. Osumaa joka puolella. Pahin oikea olkapää. Sulake-tsekki huomenna lääkärissä. Nyt burana+panacod+tramal pitää kivun poissa. Tosin sattuu silti, varsinkin jos liikuttaa vähänkään kättä.

Iso kiitos Jukalle/Tuelle toimivista ratajärjestelyistä ml. lanssi.
Iso kiitos Villelle lastausavusta ja tramalista.
Iso kiitos Niinalleni kaikesta.

Nyt tätä kaikkea osaa arvostaa.

Ja tietenkin taas ihan hel***in iso kiitos app:lle, joka mahdollisti tämän kaiken. Ihan v**un siistii. KIITOS!
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.08.13 - klo:21:40
No niin. Nyt on sit tullut koettua lippa täydestä vauhdista. 7 vuotta 200 ratapäivää. Luotin liikaa biimerin luistokontrolliin, ja hi-sider alastaron kikkamutkassa. Kunnon lento jonka aikana ei mitään käryä mihin suuntaan ja kuinka paljon. Jälkistä pätellen päälleen, olkapäälle alas ja siitä kerimistä. Olin radalla, ja halusin pois. Etsin nurmikkoa katseella, ja yritin kontata. Lähinnä jotai ryömimistä. Nurmikolla hetken kontillaa, sit selälleen, jos vaikka henki kulkis. Kokeilin ett kädet ja jalat toimii. Hakattu olo. Päitä alkaa ilmestymään näkökenttään. Ne kyselee, minä vastaan. Ambulanssisetä pyytää ottamaan kypärän pois. Tokenin sen verran ett tsekkasin biimerin kärryssä. Ts olin vissiin ihan ulapalla monta minuuttia. Lanssissa hitti-tsekki. Osumaa joka puolella. Pahin oikea olkapää. Sulake-tsekki huomenna lääkärissä. Nyt burana+panacod+tramal pitää kivun poissa. Tosin sattuu silti, varsinkin jos liikuttaa vähänkään kättä.

Iso kiitos Jukalle/Tuelle toimivista ratajärjestelyistä ml. lanssi.
Iso kiitos Villelle lastausavusta ja tramalista.
Iso kiitos Niinalleni kaikesta.

Nyt tätä kaikkea osaa arvostaa.

Ja tietenkin taas ihan hel***in iso kiitos app:lle, joka mahdollisti tämän kaiken. Ihan v**un siistii. KIITOS!

Kieltämättä iso huoli nousi kun näin sut makaamassa pillubemarin vieressä nurmikolla. Onneksi pääsit omin jaloin liikenteeseen. Tsemppiä pikaiseen paranemiseen ja toivottavasti ei ole solisluu mennyt. Jokseenkin vi**umainen kuntouttaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.08.13 - klo:21:40
No niin. Nyt on sit tullut koettua lippa täydestä vauhdista. 7 vuotta 200 ratapäivää. Luotin liikaa biimerin luistokontrolliin, ja hi-sider alastaron kikkamutkassa. Kunnon lento jonka aikana ei mitään käryä mihin suuntaan ja kuinka paljon. Jälkistä pätellen päälleen, olkapäälle alas ja siitä kerimistä. Olin radalla, ja halusin pois. Etsin nurmikkoa katseella, ja yritin kontata. Lähinnä jotai ryömimistä. Nurmikolla hetken kontillaa, sit selälleen, jos vaikka henki kulkis. Kokeilin ett kädet ja jalat toimii. Hakattu olo. Päitä alkaa ilmestymään näkökenttään. Ne kyselee, minä vastaan. Ambulanssisetä pyytää ottamaan kypärän pois. Tokenin sen verran ett tsekkasin biimerin kärryssä. Ts olin vissiin ihan ulapalla monta minuuttia. Lanssissa hitti-tsekki. Osumaa joka puolella. Pahin oikea olkapää. Sulake-tsekki huomenna lääkärissä. Nyt burana+panacod+tramal pitää kivun poissa. Tosin sattuu silti, varsinkin jos liikuttaa vähänkään kättä.

Iso kiitos Jukalle/Tuelle toimivista ratajärjestelyistä ml. lanssi.
Iso kiitos Villelle lastausavusta ja tramalista.
Iso kiitos Niinalleni kaikesta.

Nyt tätä kaikkea osaa arvostaa.

Ja tietenkin taas ihan hel***in iso kiitos app:lle, joka mahdollisti tämän kaiken. Ihan v**un siistii. KIITOS!

No voihan prkle, onneksi se henki kuitenki alko vielä pihisemään, toipumisia.

Jurvaan saakka kuului huuto *WITTU, miksei se pluistonesto toiminut*
Eihän se toki mikään kaatumisenesto ole. innocent_1

mako

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.08.13 - klo:21:40
No niin. Nyt on sit tullut koettua lippa täydestä vauhdista. 7 vuotta 200 ratapäivää. Luotin liikaa biimerin luistokontrolliin, ja hi-sider alastaron kikkamutkassa. Kunnon lento jonka aikana ei mitään käryä mihin suuntaan ja kuinka paljon. Jälkistä pätellen päälleen, olkapäälle alas ja siitä kerimistä. Olin radalla, ja halusin pois. Etsin nurmikkoa katseella, ja yritin kontata. Lähinnä jotai ryömimistä. Nurmikolla hetken kontillaa, sit selälleen, jos vaikka henki kulkis. Kokeilin ett kädet ja jalat toimii. Hakattu olo. Päitä alkaa ilmestymään näkökenttään. Ne kyselee, minä vastaan. Ambulanssisetä pyytää ottamaan kypärän pois. Tokenin sen verran ett tsekkasin biimerin kärryssä. Ts olin vissiin ihan ulapalla monta minuuttia. Lanssissa hitti-tsekki. Osumaa joka puolella. Pahin oikea olkapää. Sulake-tsekki huomenna lääkärissä. Nyt burana+panacod+tramal pitää kivun poissa. Tosin sattuu silti, varsinkin jos liikuttaa vähänkään kättä.

Iso kiitos Jukalle/Tuelle toimivista ratajärjestelyistä ml. lanssi.
Iso kiitos Villelle lastausavusta ja tramalista.
Iso kiitos Niinalleni kaikesta.

Nyt tätä kaikkea osaa arvostaa.

Ja tietenkin taas ihan hel***in iso kiitos app:lle, joka mahdollisti tämän kaiken. Ihan v**un siistii. KIITOS!
toivotaan ettei menny isompaa olkapäästä , kyllä niitä kipupisteitä kuitenkin vielä tuntee lisää ku nousee sängystä aamulla.
Räärää vähä sivuun ja rauhallista paranemista

Räpsijä

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.08.13 - klo:21:40
No niin. Nyt on sit tullut koettua lippa täydestä vauhdista. 7 vuotta 200 ratapäivää. Luotin liikaa biimerin luistokontrolliin, ja hi-sider alastaron kikkamutkassa. Kunnon lento jonka aikana ei mitään käryä mihin suuntaan ja kuinka paljon. Jälkistä pätellen päälleen, olkapäälle alas ja siitä kerimistä. Olin radalla, ja halusin pois. Etsin nurmikkoa katseella, ja yritin kontata. Lähinnä jotai ryömimistä. Nurmikolla hetken kontillaa, sit selälleen, jos vaikka henki kulkis. Kokeilin ett kädet ja jalat toimii. Hakattu olo. Päitä alkaa ilmestymään näkökenttään. Ne kyselee, minä vastaan. Ambulanssisetä pyytää ottamaan kypärän pois. Tokenin sen verran ett tsekkasin biimerin kärryssä. Ts olin vissiin ihan ulapalla monta minuuttia. Lanssissa hitti-tsekki. Osumaa joka puolella. Pahin oikea olkapää. Sulake-tsekki huomenna lääkärissä. Nyt burana+panacod+tramal pitää kivun poissa. Tosin sattuu silti, varsinkin jos liikuttaa vähänkään kättä.

Iso kiitos Jukalle/Tuelle toimivista ratajärjestelyistä ml. lanssi.
Iso kiitos Villelle lastausavusta ja tramalista.
Iso kiitos Niinalleni kaikesta.

Nyt tätä kaikkea osaa arvostaa.

Ja tietenkin taas ihan hel***in iso kiitos app:lle, joka mahdollisti tämän kaiken. Ihan v**un siistii. KIITOS!

Jumankauta kun pelästyin kun näin äijän lentävän ja pyörän liukuvan siinä muurin lähellä, jossa olin kuvaamassa. Se ääni kun pyörä raapii asfalttia on järkyttävä! Näin konttaamisesi ja aatelin että ei tainnut pahemmin käydä, mutta sitten kaaduit maanpinnalle, häviten pyörän taakse. En ole koskaan tainnut juosta niin lujaa, en ole koskaan epätoivoisesti heiluttanut lanssille, että tulisi pian, vaikka tuskin näkivät varikolle asti... Tiedä sitten muistatko, mutta kyselin lupaa availla kypärän kaularemmiä ja avata ajopukua, josko se vähän edes oloasi helpottaisi. Ilmeesi oli sen näköinen, että SATTUU, mutta et vastannut kysymykseen minne. Sanoit myös jotain, että happi loppuu tai sinnepäin. Liikuttelit onneksi käsiä ja jalkoja, joten huoli pahemmasta väistyi.  Väärnsin virran pois menopelistäsi, joka oli kyntänyt nurmikkoa sisälleen. Sitten siihen tulikin paikalle muitakin ja lanssi. Löysin maasta jalkatapin joka oli irronnut sen jälkeen kun oli asfalttia raapinut, annoin sen pyöräsi trailerilla noutaneille. Lanssin porukka paineli raajoja ja kyselivät sulta kaikkea, kunnes varikolle lähtivät ajamaan. Oli pakko mennä kaiken tapahtuneen jälkeen sivuun istumaan, sillä sormista lähti tunto ja lopulta alkovat kädet täristä. En pystynyt enää kuvaamaan. Istuin jonkun aikaa radan reunassa toipuen järkytyksestä. Vähän samat fiilingit kuin viikkoja sitten Trackdayn vuorolla silmien alla tapahtuneen kaatumisen jälkeen....(En kertakaikkiaan kestä kenekään kaatumisia, kuten en ralleissa kaatojakaan...)

Onneksi sulla oli varikolla ystävällisiä auttajia jotka hoitivat kamat autoon ja jne.

En odota kiitoksia, toimin vain niillä tiedoilla mitä oli alintajuntaan iskostui Orgin Kesäpäivien 2013 mp-ea-lyhytkoulutuksessa, eli kiitos heille.

Pikaista paranemista ja Niinalle tsemppiä "potilaan" hoitamiseen!


Ps. Jotain kuvia on tapahtuneesta, jos jaksaa jossain vaiheessa kiinnostaa...

Pss. Ilmoita jos haluat että poistan tämän kertomuksen..

paaton

Toivottavasti säikähdit vasta myöhemmin, etkä laskenut laukaisunappia liian aikaisin ylös :) Nyt kuvasarja äkkiä juhalle ja esille, niin tsiigaillaan ajoasentoa :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: Räpsijä - 18.08.13 - klo:22:45

Ps. Jotain kuvia on tapahtuneesta, jos jaksaa jossain vaiheessa kiinnostaa...

Pss. Ilmoita jos haluat että poistan tämän kertomuksen..
Päinvastoin, kiitoksia kertomuksesta.
Ainoa muistikuva on sun naama mun näkökentässä.
Kuvat kelpaa, kiitos.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Räpsijä

Lainaus käyttäjältä: paaton - 18.08.13 - klo:22:58
Toivottavasti säikähdit vasta myöhemmin, etkä laskenut laukaisunappia liian aikaisin ylös :) Nyt kuvasarja äkkiä juhalle ja esille, niin tsiigaillaan ajoasentoa :)

Valitettavasti kuvasin täysin vastakkaiseen suuntaa, mutta pää kääntyi raapivaa ääntä kohti, joten tapahumasta ei mitään kuvasarjaa..mutta pari kuvaa "muistoksi" hälle kuitenkin lähetän.

slowrider

Just ennen sitä nopean settiä kun olin lähdössä niin app oli siinä juttelemassa. Meinas et tarvis kuvat ottaa bemusta kun se vielä ehjä :) Ois tarvinu se kamera kaivaa esiin sillon ;) Pahalta kyllä näytti. Onneksi ei isosti sattunut

Powered by EzPortal