Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 21.08.13 - klo:16:02
Murmela se pisti Kemorassa jo kyynärpään maahan. Vielä vähän treeniä, niin menee olkapääkin  wet-kiss-smiley

Ihan pian:

http://www.youtube.com/watch?v=Y-Ye9tIOleY

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.08.13 - klo:14:31
Löyty tämmönenki...Strike...AUTS...aika pahan näköisesti keilattu:

http://www.youtube.com/watch?v=JDLjvwJOwcg

Taas hyvä, että oli kamera kiinni. Ihan hauskoja dialogeja kuuluu nauhalta.

Ensimmäisenä: "Mun vika, mun vika."

Sitten kun vähän on jo rauhoitututtu, niin vika ei enää ollutkaan keilaajan, vaan edellä ajavan ohi oli jo ajettu ja olisi pitänyt pystyä kuulemma väistämään ja itse asiassa ohittaneen kaato johtui ohitettavan peräänajosta.

Ennen videokuvan näyttöä käytiin keskustelua mahtaakohan sittenkään olla ohittajan vika ja menisiköhän kuitenkaan liikennevakuutuksesta. Videon nähtyään asian kiistämisen halu hiipui nolliin.

Kuten niin usein olen asiakkailleni sanonut, ei ole useinkaan oikeusongelmia, on vain näyttöongelmia. Kun pitää huolen siitä, että on kunnon näyttö (video äänellä ja kuvalla on aika hyvä), niin eipä tarvitse paljoa jossitella.

Pyörän kävin juuri heittämässä MotoVillelle ja ensi viikolla taas ajoon ja talvella laitellaan lopulliseen kuntoon, ellei vakuutusyhtiö halua omakseen ja haetaan sitten toinen tilalle.

Pikaisella mulgaisulla tuli seuraavia:

- tankin suojuus
- mittaristo
- katteet vasenta sivukatetta lukuun laskematta
- kaatumasuojat oikealta
- koneen poski
- änkkäri
- jalkatappi oikealta
- virta-avain
- etulokasuoja

Ilman liikennevakuutusta vaihtoehdot olisivat olleet:

A) 3.000-4.000 euroa käteistä tiskiin
B) Käräjille josta samat rahat + allekirjoittaneelle vähän vähemmän palkkiona + erään tahon lähettämä liikennevakuutusmaksu ainakin tältä kesältä kertoimella 10, eli n. 12.000-15.000 euroa yhteensä. Hoviin jos haluaisi viedä, niin sitten pikkaisen lisää.

Itse en näiden juttujen kanssa jaksa suu vaahdossa pidempiä aikoja lässyttää. Säännöt on selvät, osallistujilla allekirjoitukset paperissa ja jos jotain ei ymmärrä, se ymmärrys haetaan sitten muuta kautta.

Tällä(kin) kertaa siis selvittiin aika vähällä väännöllä, olettaisin. Joskus näihin on palanut aikaa vuosi tai pari, toistaiseksi ilman tappioita (vajaa 50 juttua nyt hoidettuna). Sinällään harmittaa, että vastapuolella oli vakuutus, tuosta olisi saanut työhommia yhden kesän mopoilukustannusten verran kun oltaisiin päästy vääntämään :)
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Kun on vakuutukset kunnossa, ja hoitaa homman sama tien pois, niin ei tarvitse pinnaa kiristellä, vaan voi foorumilla keskittyä jutun jälkipuintiin rennolla asenteella. Osalistuu kellä mielenkintoa on.  :)

Itsellä meni murmelan kanssa varikolla muutaman minuutin verran asian puintiin, kun sanoin kaverille, että soita heti sairaala Neoon, ja sinne hoitoon, minä hoidan vakuutusyhtiön.
Seuraavana päivänä soitin mopoa Motomarkettiin viedessä Ifiin, johon tein kahvilasta käsin suullisesti vahinkolilmon. Kaverin henkilötiedot, vahingosta selvitys, ja siinä se. Sen jälkeen murmelalle vahinkonumero, ja piikki on nht auki Sairaalassa.

Koko roskan selvittämiseen meni arviolta 10-20 min.

Ei voi ymmärtää mikä järki on lähteä kiistämään vahinkoa, jos on vakuutus kunnossa. Kusettajaluonteinen henkilö saatta tietty ajatella säästävänsä bonusmenetyksen (pari satkua), mutta yllä Jukka_R:n kuvaamassa tapauksessa kamera näköjään oli oikeaan aikaan olikeassa paikassa. Jätän asian ruotimatta, kun en ole osapuoli. Sama mutka oli näköjään liukas sunnuntaina. Hyvä ettei henkilövahinkoa tullut.

Rehelistä peliä kehiin, niin kaikki asiat sujuu paremmin. 

Jaskala

Lainaus käyttäjältä: app - 21.08.13 - klo:18:40
Kun on vakuutukset kunnossa, ja hoitaa homman sama tien pois, niin ei tarvitse pinnaa kiristellä, vaan voi foorumilla keskittyä jutun jälkipuintiin rennolla asenteella. Osalistuu kellä mielenkintoa on.  :)

Itsellä meni murmelan kanssa varikolla muutaman minuutin verran asian puintiin...
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten vakuutusyhtiöt (ja eri vakuutukset) suhtautuu muihin kuskeihin ku omistaja tai haltija?

Kun (ainakin kaskon) hinnoitteluun kerran vaikuttaa esim. kuljettajan ikä ja sukupuoli, ni se viittais jollain tapaa henk. koht. vakuutusehtoihinkin.

app

Lainaus käyttäjältä: Jaskala - 21.08.13 - klo:18:59
Lainaus käyttäjältä: app - 21.08.13 - klo:18:40
Kun on vakuutukset kunnossa, ja hoitaa homman sama tien pois, niin ei tarvitse pinnaa kiristellä, vaan voi foorumilla keskittyä jutun jälkipuintiin rennolla asenteella. Osalistuu kellä mielenkintoa on.  :)

Itsellä meni murmelan kanssa varikolla muutaman minuutin verran asian puintiin...
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten vakuutusyhtiöt (ja eri vakuutukset) suhtautuu muihin kuskeihin ku omistaja tai haltija?

Kun (ainakin kaskon) hinnoitteluun kerran vaikuttaa esim. kuljettajan ikä ja sukupuoli, ni se viittais jollain tapaa henk. koht. vakuutusehtoihinkin.

Hyvä kysymys, johon en osaa vastata kaskon osalta. Tässä tapauksessa liikennevakuutusta jouduttiin vaan käyttämään, mutta vakuutus kai on ajoneuvokohtainen, ja vakuutuksen hinta sen maksajan/ajoneuvon omistajan/haltijan iästä ja sukupuolesta. Lainassa ollessa ilmeisesti menee vaan käsittelyyn vahinkoasia.

sloun

22.08.13 - klo:16:26 #335 Viimeisin muokkaus: 22.08.13 - klo:16:28 käyttäjältä sloun
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.08.13 - klo:16:36
Lainaus käyttäjältä: app - 21.08.13 - klo:16:02
Murmela se pisti Kemorassa jo kyynärpään maahan. Vielä vähän treeniä, niin menee olkapääkin  wet-kiss-smiley

Ihan pian:

ens kesänä alle 1.24 ja samassa mutkassa:
  bowdown_1http://www.youtube.com/watch?v=kGqmMcMmNCI

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lisää spekulaatiomateriaalia. Bemun loggerin datan koordinaattien mukaan tost se lähti.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Ja tonne se liuku.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.08.13 - klo:15:08
Lisää spekulaatiomateriaalia. Bemun loggerin datan koordinaattien mukaan tost se lähti.

Nii-i. Mulla tuossa samassa kohtaa viime kesänä lähellä lippa. Paha luisto kovemmalla seoksella, kun sulla sunnuntaina. Oikeni puhtaasti säkällä, kun mitään en onneks ehtinyt tekemään.
Siinä avataan koko ajan, mopon ollessa erittäin kallellaan. Ei paljon tartte, että lähtee; pienen pieni liiallinen kaasun avaus, tai kropan heilahdus, ja sinne lennettiin. Ei ole apua luistonestoista silloin, kun ollaan aivan maksimikallistuksen tuntumassa.

Ei ollut tämä vittuilua, eikä opetusjorinaa, vaan pikemminkin annan pisteet siitä että teit mikä oli päivän teema: Alle 1.25, ja sillä selvä. Tilastotappio  respekt_1

Katsoppa paljonko oli lähtöhetkeä ennen kallistuskulmaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 25.08.13 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.08.13 - klo:15:08
Lisää spekulaatiomateriaalia. Bemun loggerin datan koordinaattien mukaan tost se lähti.

Nii-i. Mulla tuossa samassa kohtaa viime kesänä lähellä lippa. Paha luisto kovemmalla seoksella, kun sulla sunnuntaina. Oikeni puhtaasti säkällä, kun mitään en onneks ehtinyt tekemään.
Siinä avataan koko ajan, mopon ollessa erittäin kallellaan. Ei paljon tartte, että lähtee; pienen pieni liiallinen kaasun avaus, tai kropan heilahdus, ja sinne lennettiin. Ei ole apua luistonestoista silloin, kun ollaan aivan maksimikallistuksen tuntumassa.

Ei ollut tämä vittuilua, eikä opetusjorinaa, vaan pikemminkin annan pisteet siitä että teit mikä oli päivän teema: Alle 1.25, ja sillä selvä. Tilastotappio  respekt_1

Katsoppa paljonko oli lähtöhetkeä ennen kallistuskulmaa.
Bank_dtc: 60-61 astetta
Banking_GPS: 51-53 astetta
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Pankkiiriksiko rupesit? Enempää en ymmärrä.

Leo Jokela, ohjelmassa G. Pula-Ahon seikkailut, kun ulkomaan elävä mongersi lontoota: "Puhu jätkä suamee ku surelle puhut. prkl!!"

murmela

25.08.13 - klo:18:57 #342 Viimeisin muokkaus: 25.08.13 - klo:19:18 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: app - 25.08.13 - klo:18:30
Pankkiiriksiko rupesit? Enempää en ymmärrä.

Leo Jokela, ohjelmassa G. Pula-Ahon seikkailut, kun ulkomaan elävä mongersi lontoota: "Puhu jätkä suamee ku surelle puhut. prkl!!"
Nii siis luistokontrollin näkemä kallistuskulma oli 60-61 astetta, ja loggerin gepsidatasta laskema kulma 51-53 astetta, just ennen lippaa.
Johtunee siitä että dtc mittannee puhdasta mopon rungon kallistuskulmaa suhteessa vertikaalitasoon, kun taasen tuo gepsidatan kulma on enemmänkin ns tehollinen kallistuskulma, eli mopon ja kuskin painopisteiden yhteenlaskettu massakeskipiste versus kallellaan olevan mopon renkaiden reunojen antama tukilinja.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

sloun

Sitten kun vielä sais moottorin ohjauksen rakennettua gps:n kautta, et sais syötettyä jonkun lasermitatun rataprofiilin korkeuseroineen ja pinnan kaltevuuksineen.
Talven pimeät illat kun tulee ni murmela lanseeraa keväällä sellaisen. peukku_1

murmela

Lainaus käyttäjältä: sloun - 25.08.13 - klo:19:13
Sitten kun vielä sais moottorin ohjauksen rakennettua gps:n kautta, et sais syötettyä jonkun lasermitatun rataprofiilin korkeuseroineen ja pinnan kaltevuuksineen.
Talven pimeät illat kun tulee ni murmela lanseeraa keväällä sellaisen. peukku_1
HP4:een saa semmosen...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal