Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 26.08.13 - klo:14:48
Löytäisitkö vielä murmela tuolta samalta päivältä 16.9. mun illan suussa olevan kaadon, johon logger pysähtyi lopullisesti. Olis tosi mielenkiintoista nähdä mitä tapahtui. Se oli klo 18 jälkeen. 6-mutkassa siis etupyörä alta.

Ei löydy. Jos en ihan väärin muista, niin kipin jälkeen loggeri ei suostunu toimimaan/ sielt ei irronnu dataa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

paaton

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.08.13 - klo:13:08
Lainaus käyttäjältä: app - 26.08.13 - klo:12:52
Näyttäis wähä siltä, että mä pitäydyin 53-54 asteessa, ja ajoin kaatumatta 1.25.23, kun sä päätit suhailla 60-61 astetta kumilla 1.24.68, ja turvallas  :P. Nyt töihin.

Niin, ja onnistuithan sä nollakulmallakin päätymään suorin vartaloin naamalles.

;) Tämä oli hauska

JMH

H-moilasena kommentoin, että kai sen gyron saa näyttämään vaikka 90-astetta, kun radan kallistus on tarpeeksi jyrkkä. HÄH?
Mauno ärrällä, eli Rauno.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.08.13 - klo:14:56
Lainaus käyttäjältä: app - 26.08.13 - klo:14:48
Löytäisitkö vielä murmela tuolta samalta päivältä 16.9. mun illan suussa olevan kaadon, johon logger pysähtyi lopullisesti. Olis tosi mielenkiintoista nähdä mitä tapahtui. Se oli klo 18 jälkeen. 6-mutkassa siis etupyörä alta.

Ei löydy. Jos en ihan väärin muista, niin kipin jälkeen loggeri ei suostunu toimimaan/ sielt ei irronnu dataa.

Niin se olikin. Tutkitaan joka tapauksessa noita meidän kierroksia päällekkäin paremmalla ajalla, nyt kun sieltä saadaan ulos vaikka kuinka paljon tietoa. Ja uuttakin mulla on tältä kesältä, sellaista missä jarrupaineanturi pelaa. Se oli edellisessä loggerissa, harmi, pois. Se edellinenkin särkyi siinä lipassa, kuten muistanet, eikä piirtänyt enää rataa tänä kesänä, eli antenni rikki. Vakuutuksesta sain uuden.

app

Lainaus käyttäjältä: JMH - 26.08.13 - klo:16:41
H-moilasena kommentoin, että kai sen gyron saa näyttämään vaikka 90-astetta, kun radan kallistus on tarpeeksi jyrkkä. HÄH?

Kyllä lähelle päästään, jos kallistusta saadaan tarpeeks rataan. Ylämäkeen viistosti surmanajan häkissä onnistuisi varmaan käytännössä.


Tauko loppu, ja siivoomaan.

JMH

Paljonkos Lemminkäisen jälkeisessä oikeassa on kallistusta sisäänpäin? Tulisko se 60+ astetta sieltä? (hauska vääntö)
Mauno ärrällä, eli Rauno.

murmela

Lainaus käyttäjältä: JMH - 26.08.13 - klo:16:52
Paljonkos Lemminkäisen jälkeisessä oikeassa on kallistusta sisäänpäin? Tulisko se 60+ astetta sieltä? (hauska vääntö)
Joo, mut ei kannata avata kaasua juurikaan siinä kulmassa. Loppuu dtcltäkin työkalut siin vaihees.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.08.13 - klo:13:08
Lainaus käyttäjältä: app - 26.08.13 - klo:12:52
Näyttäis wähä siltä, että mä pitäydyin 53-54 asteessa, ja ajoin kaatumatta 1.25.23, kun sä päätit suhailla 60-61 astetta kumilla 1.24.68, ja turvallas  :P. Nyt töihin.

Niin, ja onnistuithan sä nollakulmallakin päätymään suorin vartaloin naamalles.

Näkeekö sieltä datasta mikä oli lentoratakulma syöksyn alussa ja räpyttikö käsillä?

sloun

Lainaus käyttäjältä: JMH - 26.08.13 - klo:16:52
Paljonkos Lemminkäisen jälkeisessä oikeassa on kallistusta sisäänpäin? Tulisko se 60+ astetta sieltä? (hauska vääntö)

voisko siellä olla parhaillaan joku 15 astetta tollai mutu tuntumalla..? ilmoittaako toi grafiikka kallistus kulmat vaakatasoon verrannollisena? 

paaton

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.08.13 - klo:17:01
Lainaus käyttäjältä: JMH - 26.08.13 - klo:16:52
Paljonkos Lemminkäisen jälkeisessä oikeassa on kallistusta sisäänpäin? Tulisko se 60+ astetta sieltä? (hauska vääntö)
Joo, mut ei kannata avata kaasua juurikaan siinä kulmassa. Loppuu dtcltäkin työkalut siin vaihees.

Tässä kohtaa tuleekin se juttu, miksi linja jyrkennetään ja mutkavauhtia lasketaan. Bemulla pitäisi varmaan ajaa tuokin kohta eri tavalla, mitä kuussatasella.

app

Lainaus käyttäjältä: sloun - 26.08.13 - klo:17:17
Lainaus käyttäjältä: JMH - 26.08.13 - klo:16:52
Paljonkos Lemminkäisen jälkeisessä oikeassa on kallistusta sisäänpäin? Tulisko se 60+ astetta sieltä? (hauska vääntö)

voisko siellä olla parhaillaan joku 15 astetta tollai mutu tuntumalla..? ilmoittaako toi grafiikka kallistus kulmat vaakatasoon verrannollisena?

Ei läheskään 15 (arvio, en ees muista miltä näyttää). Ura-autoilussa oli kallistettuja mutkia, ja silmämääräisesti 8 astetta näyttää jo yllättävän suurelta. Sinä 8-mutkassa saattais olla ehkä 5. En tiedä.

Joo, se mittaa erotusta pysty/vaakatasosta.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.08.13 - klo:17:09


Näkeekö sieltä datasta mikä oli lentoratakulma syöksyn alussa ja räpyttikö käsillä?

Ponnistus osu hyvin. Lentokulma ihan passeli. Nykymäkihypyssä ei räpytellä, mutta ilman suksia se saattais auttaa, jotta laskeutumiskulma loivenis.

En räpyttänyt. Räpylälle otettiin murmelan kanssa alastulo. Suosittelen.

paaton

Lainaus käyttäjältä: app - 26.08.13 - klo:12:11
Wehnä kertoi mulle oman kallistuskulmansa tuossa mäessä olevan 1.20-1.21 vauhdissa -39.9 astetta.

Ero avauspidossa on varmasti huima, siis jos verrokkina on tuo 60 astetta. Mitenhän tuokin kohta sitten kuuluisa ajaa, että saisi mopon pystympään avauksessa?

raukkis

Lainaus käyttäjältä: paaton - 26.08.13 - klo:18:32
Lainaus käyttäjältä: app - 26.08.13 - klo:12:11
Wehnä kertoi mulle oman kallistuskulmansa tuossa mäessä olevan 1.20-1.21 vauhdissa -39.9 astetta.

Ero avauspidossa on varmasti huima, siis jos verrokkina on tuo 60 astetta. Mitenhän tuokin kohta sitten kuuluisa ajaa, että saisi mopon pystympään avauksessa?

Yksi harvoista tavallisen kuolevaisen tarpeeseen tulevista tuumailuista. Muuten vois pian luulla että joku on kaatunu joskus alastarolla

app

Lainaus käyttäjältä: paaton - 26.08.13 - klo:18:32
Lainaus käyttäjältä: app - 26.08.13 - klo:12:11
Wehnä kertoi mulle oman kallistuskulmansa tuossa mäessä olevan 1.20-1.21 vauhdissa -39.9 astetta.

Ero avauspidossa on varmasti huima, siis jos verrokkina on tuo 60 astetta. Mitenhän tuokin kohta sitten kuuluisa ajaa, että saisi mopon pystympään avauksessa?

Näissä lienee ero 10 astetta, 60/30 (murmela), ja 50/40 (wehnä). Mulla tais olla 53/37, eli wehnän kurssi suoritettu  :D

Joka tapauksessa tuo 60 astetta ei minun näkemyksen mukaan ole mopon rungon kulma murmelalla, vaan...heh... mikä lie.

Kun kuski roikkuu pyörän alapuolella mutkassa, niin "tehollisen massakeskipisteen" on väistämättä oltava pystysuunnassa jossain pyörän rungon ja kuskin painopisteiden välissä. Mopon rungon yläpuolella kun on vaan tyhjää.

Murmelan selitys vaikuttaa suurin piirtein samalta kuin Uuno Turhapuron Sairaus, kun hän kerran meni hakemaan töistä sairauslomaa.

Uuno kertoo siinä lääkärille: "Herra tohtori, minulla on nyt erittäin salakavala epidemia". "Nenää särkee keskeltä sierainta"

Lääkäri katsoo pitkään uunon sierainta, ja sanoo: "Mutta eihän nenää voi särkeä keskeltä sierainta". "Keskellä sierainta on pelkkää tyhjää"

UUno: "Niinpä niin, mutta siinäpä epidemian salakavaluus onkin"! "Jos kipu leviää tyhjän keskipisteestä tyhjän reunoille, itse nenä sairastuu"

Siinä se "tehollisen massakeskipisteen" 50 astetta, sijainti pyörän yläpuolella on!!! Kuten murmela koittaaa todistella.

Powered by EzPortal