Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Heino

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.06.14 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: Heino - 02.06.14 - klo:00:00
No kiitti! Alkaa olla jo kohtalainen meno, eka viikko meni nukkuessa syystä tai toisesta ja nyt väsymys on vähentynyt. Särkee vielä paikkoja, mutta alkais olla jo olo että tästä toipuu. Harmittaa kyllä vietävän paljon että näin kävi, välillä tuntuu et parempi olis suunnitella vaikka seuraavaa kautta mut kyllä tästä vielä noustaan. Netissä tulee roikuttua, mutta toi solari vaikeuttaa kirjoittamista vielä, joten on painottunu lukemiseen tähän asti, vaikka aikaa olis.

Toipumisia sulle myös.
Missä ja miten tämä sattui?

Kiitti! Kemorassa tosiaan pari viikkoa sitten. Ilmeisesti valui öljyä takarenkaalle ja se aiheutti luiston, jonka seurauksena ajoin ulos.

app

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 01.06.14 - klo:23:05
Lainaus käyttäjältä: Cat - 01.06.14 - klo:22:58
Älä saa**na, kuivalla vai sateella?

Jos jotain oppinut kokemuksen kautta, niin tärkeintä että ukko kunnossa. Jumalauta, noita romuja saa kaupasta lisää.

Näin on. Kuivallahan tuo. Syy oli todennäköisesti se että etunen ylikuumeni. Aamulla kylmällä pidin vähän enemmän paineita ja illalla kelin lämmettyä unohdin tiputtaa etusesta paineita. Ajoin ykkösen ihan samalla tavalla kun aina ennenkin.

Nähtiinkin jo siinä paluumatkalla, ja juteltiin tilanteista. Jo perjantaina ja launantaina varoittelivat ykkösmutkan olevan ainakin märällä liukas, aimemmin rataan imeytyneen nesteen (oljy?) takia. Et ollut ensimmäinen joka kaatui tuossa viikonvaihteessa. Itselläkin, muitaakseni edellisellä setillä ennen kun menit nurin, lähti takanen luistoon ihan siinä apeksin jälkeen, paikassa missä ei avata vielä juurikaan.
Siinä oli vasta just rata kuivunut, ja aurinko tuli vasta esiin pilvien takaa, kelin ollessa kolea. Kuvauksesi lipasta viittas mun mielestä vahvasti siihen että pito ei ollut paras mahdollinen tuossa kohtaa.

paaton

Ja ne isr:n kahvat kannattaa huoltaa ajoissa. Mulla meni kahva jumiin kolmosen jarrussa, eli etujarru puuttui kokonaan.

Kahvassa oli tosiaan jo vähän klappia, mutta veikkaan että se pieni uppokantainen ruuvi pääsi löystymään ja esti kahvan liikkeen. No, nyt tulee vakio puristaja tilalle.
Kiitos vielä markolle ja mikalle renkaan tuonnista. Unehdin sählätessä sen kokonaan, mutta tarjoan oluet kun tavataan.

tamik87

v***u mikä harrastus...

paaton

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 02.06.14 - klo:12:04
v***u mikä harrastus...

Kieltämättä tuo tuli mieleen, kun heräsi keskellä yötä palelemaan pakun kontissa ja ajatteli vetää lämppärit mahan ympäri. Sen jälkeen tajusi niiden lämppäreiden olevan tallilla ja paleleminen loppui armottomaan vitutukseen :)

Tango

Kolmas kausi ratailua on alullaan ja sunnuntaina tuli Kemorassa ensimmäinen kaatuminen. Olen koko ajan ollut valmistautunut siihen, että kaatuminen tulee, joten en ottanut sitä mitenkään shokkina. Harmitti tietysti, kun ajopäivä meni pilalle ja mopokin sai osumaa. Lisäksi oma terveydentila huolestutti hiukan.

Sunnuntain ensimmäinen setti alkoi 13.40 ja lähdin varikolta muutaman muun perään. Lähtö oli reipas ja ajattelin jo jääväni jälkeen, mutta kakkosmutkassa ryhmä otti rauhallisesti ja sain sen kiinni. Paluusuoran jarrussa samoin ja onneksi pidin riittävän turvavälin, etten perään ajanut. Ajattelin sitten, että ohitan katsomosuoralla ja odotin sinne saakka, mutta siellä ei kusiaisen teho riittänyt, joten päätin tyytyä ajelemaan tämän setin tuon ryhmän perässä. Paluusuoran jarrukin meni toisella kierroksella ryhmältä jo paremmin, mutta silti ajoin siitä eteenpäin kolmosella karusellinkin ja siitä avaus Wehnän oppien mukaisesti kohti kanttaria, niin että vasemmalle kaartava hevosenkenkä otetaan kahdella apeksilla (tai ehkä oikeastaan yksi apeksi, mutta sekä sisäänmenossa että ulostulossa ajetaan kanttarin vierestä ja keskellä käydään radan puolivälissä).

Ajoin sisään ja aloitin kääntämisen ja silloin tuli vasempaan kylkeen toinen mopo. Ajattelin, että nyt kaadun oikealle kyljelle, minkä vuoksi käänsin oikealle ja sitten olinkin jo hiekalla, jonne tein lennokkaan mahalaskun. En ehtinyt tuntea mitään, näkyi vain kirkas välähdys. Nousin istumaan ja vasta kehotuksen saatuani kävelin rengasvallille lanssia odottamaan.

Nyt on niska kipeänä ja hieman rintakin. Lisäksi löytyy muutama mustelma, mutta vaikuttaa siltä, että ei mitään isompaa vammaa tullut. Puolisen tuntia taisin olla lanssissa puhaltamassa. Verenpaine oli aluksi 210 ja laski hyvin hitaasti. Ilmeisesti oli adrenaliinia veressä ja koko päivän pysyin pirteänä, vaikka ajomatka kotiin kesti viisi tuntia ja kävin välillä syömässä. Illalla otin Buranan ja sivelin Voltarenia niskaan ja nukahdin heti. Ambulanssissa saamani ohjeen mukaisesti heräsin kolmen tunnin kuluttua tarkistamaan, millainen on vointi. Oli hyvä ja toistin lääkityksen ja jatkoin nukkumista aamuun saakka.

Kiitos kaikille minua avustaneille. Pakkailin tavaroita hissukseen ja raavaammat kaverit auttoivat raskaammissa tehtävissä. Kun kuorma oli valmis, lähdin hissukseen ajelemaan, joten kaikkia en ehtinyt paikalla kiittää.

Näillä näkymin ensi viikonloppuna ajellaan Orgin päivillä Motoparkissa. Jos ei kusiainen ole kunnossa, niin ajan Rytkösellä.

Taffu

^ Mites tommosessa tilanteessa, ku ymmärsin että takaa tultiin kylkeen, meneekö vanhingot silloin sen takaatulleen vakuutuksen piikkiin?

jarska

Lainaus käyttäjältä: Tango - 02.06.14 - klo:15:51
Kolmas kausi ratailua on alullaan ja sunnuntaina tuli Kemorassa ensimmäinen kaatuminen. Olen koko ajan ollut valmistautunut siihen, että kaatuminen tulee, joten en ottanut sitä mitenkään shokkina. Harmitti tietysti, kun ajopäivä meni pilalle ja mopokin sai osumaa. Lisäksi oma terveydentila huolestutti hiukan.

Sunnuntain ensimmäinen setti alkoi 13.40 ja lähdin varikolta muutaman muun perään. Lähtö oli reipas ja ajattelin jo jääväni jälkeen, mutta kakkosmutkassa ryhmä otti rauhallisesti ja sain sen kiinni. Paluusuoran jarrussa samoin ja onneksi pidin riittävän turvavälin, etten perään ajanut. Ajattelin sitten, että ohitan katsomosuoralla ja odotin sinne saakka, mutta siellä ei kusiaisen teho riittänyt, joten päätin tyytyä ajelemaan tämän setin tuon ryhmän perässä. Paluusuoran jarrukin meni toisella kierroksella ryhmältä jo paremmin, mutta silti ajoin siitä eteenpäin kolmosella karusellinkin ja siitä avaus Wehnän oppien mukaisesti kohti kanttaria, niin että vasemmalle kaartava hevosenkenkä otetaan kahdella apeksilla (tai ehkä oikeastaan yksi apeksi, mutta sekä sisäänmenossa että ulostulossa ajetaan kanttarin vierestä ja keskellä käydään radan puolivälissä).

Ajoin sisään ja aloitin kääntämisen ja silloin tuli vasempaan kylkeen toinen mopo. Ajattelin, että nyt kaadun oikealle kyljelle, minkä vuoksi käänsin oikealle ja sitten olinkin jo hiekalla, jonne tein lennokkaan mahalaskun. En ehtinyt tuntea mitään, näkyi vain kirkas välähdys. Nousin istumaan ja vasta kehotuksen saatuani kävelin rengasvallille lanssia odottamaan.

Nyt on niska kipeänä ja hieman rintakin. Lisäksi löytyy muutama mustelma, mutta vaikuttaa siltä, että ei mitään isompaa vammaa tullut. Puolisen tuntia taisin olla lanssissa puhaltamassa. Verenpaine oli aluksi 210 ja laski hyvin hitaasti. Ilmeisesti oli adrenaliinia veressä ja koko päivän pysyin pirteänä, vaikka ajomatka kotiin kesti viisi tuntia ja kävin välillä syömässä. Illalla otin Buranan ja sivelin Voltarenia niskaan ja nukahdin heti. Ambulanssissa saamani ohjeen mukaisesti heräsin kolmen tunnin kuluttua tarkistamaan, millainen on vointi. Oli hyvä ja toistin lääkityksen ja jatkoin nukkumista aamuun saakka.

Kiitos kaikille minua avustaneille. Pakkailin tavaroita hissukseen ja raavaammat kaverit auttoivat raskaammissa tehtävissä. Kun kuorma oli valmis, lähdin hissukseen ajelemaan, joten kaikkia en ehtinyt paikalla kiittää.

Näillä näkymin ensi viikonloppuna ajellaan Orgin päivillä Motoparkissa. Jos ei kusiainen ole kunnossa, niin ajan Rytkösellä.

No perhana, niin se vaan oli sitten konttaaminen edessä sullakin, harmi.
Mut eiku linimenttiä mustelmiin, mopo parsintaan ja takas radalle.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 02.06.14 - klo:16:12
^ Mites tommosessa tilanteessa, ku ymmärsin että takaa tultiin kylkeen, meneekö vanhingot silloin sen takaatulleen vakuutuksen piikkiin?

Riippunee vähän tilanteesta, mutta periaatteessa kyllä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Bobo

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.06.14 - klo:16:22
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 02.06.14 - klo:16:12
^ Mites tommosessa tilanteessa, ku ymmärsin että takaa tultiin kylkeen, meneekö vanhingot silloin sen takaatulleen vakuutuksen piikkiin?

Riippunee vähän tilanteesta, mutta periaatteessa kyllä.

Kyllä tuo tapaus taitaa olla hyvinkin selvä kylkeen ajaneen liikennevakuutuksesta korvattava vahinko. Kuskihan on selvillä, joten ei muuta kuin yhteyttä häneen ja kaveri vakutusyhtiöön vahinkoilmoitusta laatimaan. Itse tein viimekeväänä yhden tuollaisen virheen, kylkeen ajoin, eikä kyllä tullut mieleenkään kieltää syyllisyyttä.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

TommoKe

Onhan kaikkien laitteissa vakuutukset, onhan? Myös kilvettömissä?
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 02.06.14 - klo:23:50
Onhan kaikkien laitteissa vakuutukset, onhan? Myös kilvettömissä?

Oliko se niin, että jos ei liikennevakuutusta ole, niin liikennevakuutus kyllä kattaa vahingot. Yhtiö tosin perii vahingontuottajalta (jolla ei ollut liikennevakuutusta) 8x korvaussummalla. Eli syyttömän osapuolen kuski voi rauhassa odotella rahojaan ja tulee ne myös saamaan.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 02.06.14 - klo:23:50
Onhan kaikkien laitteissa vakuutukset, onhan? Myös kilvettömissä?
Orgin päiville ei ainakaan ole mitään asiaa vakuuttamattomalla mopolla. Taidetaanpa taas motoparkissa tehdä pistotarkastuksia, että onko kilvettömien vakuutukset kunnossa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 02.06.14 - klo:23:23
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.06.14 - klo:16:22
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 02.06.14 - klo:16:12
^ Mites tommosessa tilanteessa, ku ymmärsin että takaa tultiin kylkeen, meneekö vanhingot silloin sen takaatulleen vakuutuksen piikkiin?

Riippunee vähän tilanteesta, mutta periaatteessa kyllä.

Kyllä tuo tapaus taitaa olla hyvinkin selvä kylkeen ajaneen liikennevakuutuksesta korvattava vahinko. Kuskihan on selvillä, joten ei muuta kuin yhteyttä häneen ja kaveri vakutusyhtiöön vahinkoilmoitusta laatimaan. Itse tein viimekeväänä yhden tuollaisen virheen, kylkeen ajoin, eikä kyllä tullut mieleenkään kieltää syyllisyyttä.

Niin siis korvataanko pyöränkin vahingot vai?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 03.06.14 - klo:08:49
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 02.06.14 - klo:23:23
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.06.14 - klo:16:22
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 02.06.14 - klo:16:12
^ Mites tommosessa tilanteessa, ku ymmärsin että takaa tultiin kylkeen, meneekö vanhingot silloin sen takaatulleen vakuutuksen piikkiin?

Riippunee vähän tilanteesta, mutta periaatteessa kyllä.

Kyllä tuo tapaus taitaa olla hyvinkin selvä kylkeen ajaneen liikennevakuutuksesta korvattava vahinko. Kuskihan on selvillä, joten ei muuta kuin yhteyttä häneen ja kaveri vakutusyhtiöön vahinkoilmoitusta laatimaan. Itse tein viimekeväänä yhden tuollaisen virheen, kylkeen ajoin, eikä kyllä tullut mieleenkään kieltää syyllisyyttä.

Niin siis korvataanko pyöränkin vahingot vai?
Liikennevakuutus korvaa kaikki henkilövahingot ja vastapuolen omaisuusvahingot.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal