Kaatuminen.

Aloittaja Fasu, 06.03.12 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.06.15 - klo:08:02
Lainaus käyttäjältä: wehna - 04.06.15 - klo:07:02
Saanko mäkin kommentoida :)

Videota katsoessani oletan kuskin ajotekniikassa olevan jonkinlainen järjestelmällinen virhe. Ajolinja heittelee aika paljon ja kierrokset poikkeavat toisistaan. Eli todennäköisesti ajotekniikan perusteissa on joku vähän viksallaan kun toistotarkkuus kärsii (pikku virheitä tulee usein).

Kun ajetaan maksimilla niin virheitä tulee kaikille. Tässä kuitenkin näyttäisi siltä, että kuski kokee ajavansa turvallisesti eikä tunnista virhettä. Perusajossa riskitaso on aika korkealla ja kun tulee hieman isompi virhe niin sitten hietikko kutsuu. Järjestelmällistä virhettä on vaikea tunnistaa itse, koska virheen toistaa luultavasti melkein joka mutkassa ja sen olettaa olevan normaalia.

Näin lonkalta heitettynä poikkeamisia ajolinjalta (yli 1m) saisi tulla kerran kymmenessä kierroksessa. Tällöin toistotarkkuus on hyvä ja luultavasti ajotekniikka on kunnossa. Videolla kohtuu reiluja poikkeamia tulee usein ja oletan että kuski ei kiinnitä niihin huomiota. 

Kun ajotekniikassa on joku järjestelmällinen virhe niin yleensä aina kaatuminen tulee aivan odottamatta. Samoin kaatumiseen on vaikea löytää yksiselitteistä syytä jälkeenpäin. Usein kehitellään teorioita pyörän säätöjen kautta, mutta ne ovat todella harvoin syynä kaatumiseen. Virhe on radalta ulos ajautuminen, mutta syy on jossain, mikä ei videolta selviä. Pyörän säädöissä voi olla vikaa, mutta tuskin ovat pääsyyllisiä.

Eli oppina kaikille voisi olla:
Selvitä ajamisen perusteet ja ajolinja. Sitä linjaa pitäisi pystyä ajamaan kierroksesta toiseen oli nopeus mikä tahansa. Jos siitä poikkeat tärkeissä paikoissa yli metrin niin joku meni pieleen. Kun pystyt toistamaan suorituksen viiden kierroksen ajan niin olet oppinut jotain :)
Niin ja on ihan oikeasti oleellista pitää ajolinja. Tehokkailla pyörillä ei riitä että ajaa vähän sinne päin. Kun vauhtia nostaa oman taitotason yläpuolelle niin takuulla pusikko kutsuu jos ei huomaa omia virheitä.

Toivottavasti kommenttini eivät loukkaa ketään. Sanon tämän siksi, että itse olen tehnyt VUOSIA urallani kaiken maailman virheitä ja kaatunut monesti ja omasta mielestäni täysin hallinnassa olevasta tilanteesta. Jälkeenpäin harmittaa kun kukaan ei koskaan kommentoinut ajoani ja sanonut, että mitäpä jos Kari opeteltaisiin ihan perusjuttuja ja sitten aletaan vasta ajamaan kovaa. Kenties minustakin olisi tullut jotain :)

Liitteenä video ensimmäisistä kierroksista Botniaringin uudella radalla. Vaikka mennään ihan matelemalla niin linjan linjan täytyy pitää joka ikinen kierros :)

Tsemppiä kaikille harjoitteluun, yritän järjestää koulutuksia mitä vaan ehdin :)
Hieno teksti vaikkakin toi kirjoittamasi tuosta ajolinjasta pistää pikkasen masentamaan. :D Tässä on kuitenkin useampi vuosi tahkottu rataa ja tuo ajolinjan pitäminen edes tuon metrin sisällä kierroksesta toiseen on pirullisen vaikeaa. Mitään yksittäistä syytä ajolinjan heittelylle en ole keksinyt, mutta isoimpana tekijänä on varmasti selkeiden ajolinjamerkkien puute tietyissä paikoissa ja toiseksi suurimpana virheet katseen käytössä. Mitä muita syitä sun mielestä voisi olla jos ajolinja heittelee jatkuvasti? Ja kuinka tuon ajolinjan saisi korjattua kuntoon? Onko ainut tapa vain tiputtaa niin paljon vauhtia, että linja alkaa pysymään joka kierroksella vai olisiko tässä olemassa jotain oikotietä onneen?

"Oikoitienä" laita aavikkovälitykset hondaan ja aja isolla vaihteella. Kun et ole tehoalueella, niin kulkee kuin kotari ja voit hyvin treenata tarkkuutta :D

Tätä hommaa on aika pitkään yrittänyt parantaa ja jotenkin tuntuu että mitä tarkemmin on ajolinjan miettinyt läpi ja mitä tarkempia merkkejä löytyy sitä paremmin sen linjankin pystyy pitämään. Sitten vielä pitäisi osata katsoa noita merkkejä sopivan aikaa. Ei liian pitkään/lähelle, jolloin ei näe mihin on menossa tai liian kauas, jolloin tarkkuus kärsii. Joku ohje oli että merkkejä katsottaisiin kunnes tietää mopon siihen osuvan. Kierrosaikaa tärkeämmäksi tavoitteeksi pitäisi sitten osata vielä nostaa toi linjan seuraaminen ainakin sitä treenatessa. Esim. Jarrumerkki, tattomerkki, apeksi ja ulostulo. Jossain on sitten vielä lisänä kohtia missä jarru päästetään lopulta pois ja käytetään mopo kyljellään tai nostetaan mopoa pystyyn ja aloitetaan avaaminen. Jokaisella merkillä pitäis olla käsitys mihin mopo osoittaa, mikä on kallistus ja kaasun/jarrun asento. Tämmönen ei varmaan sovi kaikille, mutta Nitrous onkin insinööri :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.06.15 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.06.15 - klo:08:02
Lainaus käyttäjältä: wehna - 04.06.15 - klo:07:02
Saanko mäkin kommentoida :)

Videota katsoessani oletan kuskin ajotekniikassa olevan jonkinlainen järjestelmällinen virhe. Ajolinja heittelee aika paljon ja kierrokset poikkeavat toisistaan. Eli todennäköisesti ajotekniikan perusteissa on joku vähän viksallaan kun toistotarkkuus kärsii (pikku virheitä tulee usein).

Kun ajetaan maksimilla niin virheitä tulee kaikille. Tässä kuitenkin näyttäisi siltä, että kuski kokee ajavansa turvallisesti eikä tunnista virhettä. Perusajossa riskitaso on aika korkealla ja kun tulee hieman isompi virhe niin sitten hietikko kutsuu. Järjestelmällistä virhettä on vaikea tunnistaa itse, koska virheen toistaa luultavasti melkein joka mutkassa ja sen olettaa olevan normaalia.

Näin lonkalta heitettynä poikkeamisia ajolinjalta (yli 1m) saisi tulla kerran kymmenessä kierroksessa. Tällöin toistotarkkuus on hyvä ja luultavasti ajotekniikka on kunnossa. Videolla kohtuu reiluja poikkeamia tulee usein ja oletan että kuski ei kiinnitä niihin huomiota. 

Kun ajotekniikassa on joku järjestelmällinen virhe niin yleensä aina kaatuminen tulee aivan odottamatta. Samoin kaatumiseen on vaikea löytää yksiselitteistä syytä jälkeenpäin. Usein kehitellään teorioita pyörän säätöjen kautta, mutta ne ovat todella harvoin syynä kaatumiseen. Virhe on radalta ulos ajautuminen, mutta syy on jossain, mikä ei videolta selviä. Pyörän säädöissä voi olla vikaa, mutta tuskin ovat pääsyyllisiä.

Eli oppina kaikille voisi olla:
Selvitä ajamisen perusteet ja ajolinja. Sitä linjaa pitäisi pystyä ajamaan kierroksesta toiseen oli nopeus mikä tahansa. Jos siitä poikkeat tärkeissä paikoissa yli metrin niin joku meni pieleen. Kun pystyt toistamaan suorituksen viiden kierroksen ajan niin olet oppinut jotain :)
Niin ja on ihan oikeasti oleellista pitää ajolinja. Tehokkailla pyörillä ei riitä että ajaa vähän sinne päin. Kun vauhtia nostaa oman taitotason yläpuolelle niin takuulla pusikko kutsuu jos ei huomaa omia virheitä.

Toivottavasti kommenttini eivät loukkaa ketään. Sanon tämän siksi, että itse olen tehnyt VUOSIA urallani kaiken maailman virheitä ja kaatunut monesti ja omasta mielestäni täysin hallinnassa olevasta tilanteesta. Jälkeenpäin harmittaa kun kukaan ei koskaan kommentoinut ajoani ja sanonut, että mitäpä jos Kari opeteltaisiin ihan perusjuttuja ja sitten aletaan vasta ajamaan kovaa. Kenties minustakin olisi tullut jotain :)

Liitteenä video ensimmäisistä kierroksista Botniaringin uudella radalla. Vaikka mennään ihan matelemalla niin linjan linjan täytyy pitää joka ikinen kierros :)

Tsemppiä kaikille harjoitteluun, yritän järjestää koulutuksia mitä vaan ehdin :)
Hieno teksti vaikkakin toi kirjoittamasi tuosta ajolinjasta pistää pikkasen masentamaan. :D Tässä on kuitenkin useampi vuosi tahkottu rataa ja tuo ajolinjan pitäminen edes tuon metrin sisällä kierroksesta toiseen on pirullisen vaikeaa. Mitään yksittäistä syytä ajolinjan heittelylle en ole keksinyt, mutta isoimpana tekijänä on varmasti selkeiden ajolinjamerkkien puute tietyissä paikoissa ja toiseksi suurimpana virheet katseen käytössä. Mitä muita syitä sun mielestä voisi olla jos ajolinja heittelee jatkuvasti? Ja kuinka tuon ajolinjan saisi korjattua kuntoon? Onko ainut tapa vain tiputtaa niin paljon vauhtia, että linja alkaa pysymään joka kierroksella vai olisiko tässä olemassa jotain oikotietä onneen?

"Oikoitienä" laita aavikkovälitykset hondaan ja aja isolla vaihteella. Kun et ole tehoalueella, niin kulkee kuin kotari ja voit hyvin treenata tarkkuutta :D

Tätä hommaa on aika pitkään yrittänyt parantaa ja jotenkin tuntuu että mitä tarkemmin on ajolinjan miettinyt läpi ja mitä tarkempia merkkejä löytyy sitä paremmin sen linjankin pystyy pitämään. Sitten vielä pitäisi osata katsoa noita merkkejä sopivan aikaa. Ei liian pitkään/lähelle, jolloin ei näe mihin on menossa tai liian kauas, jolloin tarkkuus kärsii. Joku ohje oli että merkkejä katsottaisiin kunnes tietää mopon siihen osuvan. Kierrosaikaa tärkeämmäksi tavoitteeksi pitäisi sitten osata vielä nostaa toi linjan seuraaminen ainakin sitä treenatessa. Esim. Jarrumerkki, tattomerkki, apeksi ja ulostulo. Jossain on sitten vielä lisänä kohtia missä jarru päästetään lopulta pois ja käytetään mopo kyljellään tai nostetaan mopoa pystyyn ja aloitetaan avaaminen. Jokaisella merkillä pitäis olla käsitys mihin mopo osoittaa, mikä on kallistus ja kaasun/jarrun asento. Tämmönen ei varmaan sovi kaikille, mutta Nitrous onkin insinööri :)
Kieltämättä kyllä linja pysyy huomattavasti paremmin niissä paikoissa, joissa mulla on selkeät ajolinjamerkit. Joihinkin paikkoihin niitä ei vaan meinaa löytää vaikka kävisi kävellen etsimässä sopivaa merkkiä ja toisissa paikoissa se merkki on tottumuksesta väärässä paikassa ja sitä on pirullisen vaikea muuttaa. Toki sitten esim. avausmerkin kanssa on pirullisen tarkkaa, että tuleeko se ajolinja kanttarin kulmaan vai metrin sisemmäksi. Ja sama jarrun kanssa joissain paikoissa. Esim. Botnian kikkamutkassa jos jarruttaa metrin liian aikaisin, loppuu vauhti kesken ja linja jää liian sisälle.  Nuo pyörän pystyyn työntämiset menee ainakin mulla ihan fiiliksellä. Jos tuntuu, ettei pitoa avaamiseen ole niin sitten kammetaan pyörää pystympään, muuten annetaan mennä sellasenaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.06.15 - klo:14:54
Kieltämättä kyllä linja pysyy huomattavasti paremmin niissä paikoissa, joissa mulla on selkeät ajolinjamerkit. Joihinkin paikkoihin niitä ei vaan meinaa löytää vaikka kävisi kävellen etsimässä sopivaa merkkiä ja toisissa paikoissa se merkki on tottumuksesta väärässä paikassa ja sitä on pirullisen vaikea muuttaa. Toki sitten esim. avausmerkin kanssa on pirullisen tarkkaa, että tuleeko se ajolinja kanttarin kulmaan vai metrin sisemmäksi. Ja sama jarrun kanssa joissain paikoissa. Esim. Botnian kikkamutkassa jos jarruttaa metrin liian aikaisin, loppuu vauhti kesken ja linja jää liian sisälle.  Nuo pyörän pystyyn työntämiset menee ainakin mulla ihan fiiliksellä. Jos tuntuu, ettei pitoa avaamiseen ole niin sitten kammetaan pyörää pystympään, muuten annetaan mennä sellasenaan.

Vaikeinta tässä lajissa on opetella vanhoja väärin opittuja tapoja uusiksi.

Kävellen noita merkkejä on vaikea hahmottaa kun lähestyminen on niin erilaista. Kävellen saa sitten taas mietittyä ajolinjoja hyvin. Merkkejä itse koitan nykyään keksiä videoita katsomalla. Omaa videoa hidastettuna välillä pysäyttäen saa jotain käsitystä mikä on näkymä mopoa ajaessa ja mitä voisi käyttää merkkeinä. Samalla voi vähän miettiä mihin katsoa ajaessa. Ajaessa yleensä tilanteet tulee niin nopeasti vastaan ettei kauheasti ehdi ylimääräisiä miettimään vaikka näinhän ne ensimmäiset merkit ainaa tulee katsottua. Uusia ratoja on sinänsä helppo lähteä ajamaan, kun ei ole vanhoja vääriä tapoja hidastamassa menoa. Silloin merkitkin tuntuu löytyvän kuin itsestään.

wehna

04.06.15 - klo:18:29 #603 Viimeisin muokkaus: 04.06.15 - klo:19:50 käyttäjältä wehna
Tässäpä se lupaamani video.  https://www.youtube.com/watch?v=8jTGj6INpBQ&feature=youtu.be


Mutkat tarkasti ja vauhtia pois niin ettei tule virheitä. Kun linja löytyy niin siitä pitäisi pitää kiinni joka kierroksella.

Kun askelmerkit löytyy niin sitten vauhtia lisää järjestyksessä:
-ulostulo
-jarrutus
-vasta viimeisenä kaarrenopeus

Yleensä yritetään ajaa mutkat liutellen kovalla nopeudella läpi ja kun siihen yhdistää pikku virheitä ajotekniikassa niin ennuste on aika huono.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Janza

Ihan erikseen kirjauduin, jotta voin tykätä noista kirjotuksista. =D

murmela

@wehna , nii mites näyttääkös tuo edellinen setti "samanlaiselta"?

https://www.youtube.com/watch?v=pmcfxHbtlDs
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Raaseri painotti ihan samaa asiaa kuin wehnä tuossa linjojen tarkkuudessa. Heittipä vielä mulle puolet kapeamman väylän, eli 0,5 m. Sanoi että kun tuossa toleranssissa pysyt, sitten niitä jarrun paikkoja pidemmälle ja pidemmälle.

Jotkut ehkä ihmettelevät, miksen enää aja muualla kuin Kemorassa. Syy on juurikin se, etten ole ajanut Botnian uudella radalla, ja motoparkissa kuin yhteensä alle 100 kierrosta. Jos ja kun pidän silloin kiinni siitä, että riskitaso on riittävän pieni, kierrosajat ovat niin surkeita, että masennun totaalisesti. Näilä vuosirenkailla en viitsi enää opetella uusia ratoja, ja mulle riittää loistavasti nämä kaksi suosikkia.

Alastarossa olen jo kerinnyt ajaa niin paljon kierroksia, että viime kaudellakin, vaikka ajoin tosi vähän, sain parannettua omaa enkkaani 0.4 s, ja tämänkin tein kesän viimeisenä Alastaropäivänä, kun itseluottamus oli omasta mielestä realistista. Kemorassakin sain ajettua kisassa muutaman sadasosan päähän ennätyksestäni, vaikka en uskaltanut riskeerata juuri missään kohtaa. Tuloksena oli onnistunut kausi, eikä yhtään lippaa. 2012 paransin ennätyksiäni reilusti, ja 5 turvallani kesän aikana :D.

Aion vielä tänä kesänä parantaa jommassa kummassa ennätystäni, mutta yritän tosiaan vasta sitten, jos ei tarvitse pelätä omassa kyysissä, ja toisoissa on edes aavistus rutiinin tuntua. Roiskimalla tehdyt enkat on minun kohdallani tehty. Pyrin ainakin siihen, että omaan tasoon nähden hyvät ajat tulevat ikään kuin vahingossa. Saa nähdä onnistunko.

Kiitos hyvistä neuvoista!!! Nyt muistan radalle mennessäni sen tärkeimmän: LINJAT sellaisiksi ensin, että mutkiin tulot, ja niistä avaukset menevät setilla poikkeuksetta suunilleen samalla tavalla.

app

Katselin tuon wehnän videon. Taidan sittenkin mennä Botnialle vielä tänä kesänä.. Laitoin filmin talteen, ja ajan samalla tavalla. Helppoa kuin... :)

slowrider

Lisää App tohon listaan se pärnu nyt alkuun. Se sopi sulle :D

juice09

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 04.06.15 - klo:21:45
Lisää App tohon listaan se pärnu nyt alkuun. Se sopi sulle :D
Pärnu sopii naawakorville niin hyvin että ei penna saanu meitä edes mustalla lipullla pois radalta

app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 04.06.15 - klo:21:45
Lisää App tohon listaan se pärnu nyt alkuun. Se sopi sulle :D

Sen kyllä vois lisätä. Siellä sitäpaitsi enkkaa voi petrata silkalla hullunrohkeudella, enemmän kun ajataidolla.

app

Lainaus käyttäjältä: app - 04.06.15 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 04.06.15 - klo:21:45
Lisää App tohon listaan se pärnu nyt alkuun. Se sopi sulle :D

Sen kyllä vois lisätä. Siellä sitäpaitsi enkkaa voi petrata silkalla hullunrohkeudella, enemmän kun ajataidolla.


Kertoivat että ajettiin Juicen kanssa peräkanaa kolme kertaa mustaa lippua vasten, ja kun sitten Penna itse tuli radalle heiluttamaan käsiään, ei nähty sitäkään. Ihmekkös kun tuo antoi palautteen 110 db volyymillä :)

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 04.06.15 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: app - 04.06.15 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 04.06.15 - klo:21:45
Lisää App tohon listaan se pärnu nyt alkuun. Se sopi sulle :D

Sen kyllä vois lisätä. Siellä sitäpaitsi enkkaa voi petrata silkalla hullunrohkeudella, enemmän kun ajataidolla.


Kertoivat että ajettiin Juicen kanssa peräkanaa kolme kertaa mustaa lippua vasten, ja kun sitten Penna itse tuli radalle heiluttamaan käsiään, ei nähty sitäkään. Ihmekkös kun tuo antoi palautteen 110 db volyymillä :)


sehän kertoo vaan et oli hauskaa :D

wehna

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.06.15 - klo:20:36
@wehna , nii mites näyttääkös tuo edellinen setti "samanlaiselta"?

https://www.youtube.com/watch?v=pmcfxHbtlDs


Hmmmmm... mistähän sitä aloittaisi.

KIERROKSET 1-4:
Alkuosa on oikeastaan kohtuu hyvä eteenkin kun katsoo vain ulostuloja.
-lähtee aika hyvin sisäkantin vierestä ja on ihan kohtuullisen näköistä

*Aina kun suuntaa pitää muuttaa niin kevennä vetoa jos linja tuntuu menevän yhtään leveäksi. Pyörä kääntyy oleellisesti paremmin, siis PALJON PAREMMIN kun hieman löysää vetoa:

-uuden osan shikaanin sisääntulossa hieman vetoa pois ja kun shikaani ohi, niin kiihdytys. Nyt yrität ajaa shikaanin mahdollisimman kovaa läpi. Aja mielummin kovaa ennen ja jälkeen shikaanin, koska siellä riski on pieni vaikka vauhtia nostaakin

-vauhti vasuri menee reilusti leveäksi kun yrität ajaa sen vetopäällä läpi. On jo aika vaarallisen näköinen linja. Aja hieman pidempään vetopäällä ja sitten pieni kevennys. Huomaat kuinka pyörä kääntyy kuin itsestään. Heti sen jälkeen saakin lisätä vetoa uudelleen

-jotta vetoa voi keventää, niin pitää kiihdyttää hieman reilummin edellisestä mutkasta

*Muutamassa mutkassa kierrät sisääntulossa tosi kaukaa -> pyörä on pitkään kallellaan ja riski kasvaa tarpeettomasti
-uuden osan eka vasuri
-kikkamutka
-vanha neulansilmä vasuri
-Aja mielummin jarrupäällä pikkasen aikaisemmin sisään ja tee terävämpi käännös. Riski laskee ja matkakin lyhenee

Kierrokset 5- loppu:
*Nyt tapahtuu jotain, mikä ei selvinnyt minulle. Tulee vaihdemissejä ja rytmi hukkuu melko pahasti. Onko ajoasento hankala tai jotain muuta, joka vaikeauttaa ajoa paljon?
-rytmin hukkumisen seurauksena linja karkaa välillä aika reilusti
-kierrosaika heittelee välillä
-välillä ajat paikkoja eri vaihteella kuin aikaisemmin
-vaihdemissejä tulee liikaa ja niille pitää etsiä syy. Ehdoton maksimi on 1-2/ ajovuoro
-iskeekö väsymys vai alkaako ajatus muuten harhailemaa vai onko ajoasento epämiellyttävä? Nuo ei selviä videolta

Yleisilme ajossa on hieman hapuileva. Kierrokset 1-4 on ok, mutta sitten pakka menee pahemman kerran sekaisin. Muista, että ajolinja on vain seuraus ja virhe on tapahtunut jo aikaisemmin.

Jos kamera kuvaisi kuskia, niin kommenttia olisi paljon helpompi antaa. Nyt tulee lähinnä vain arvailtua mitä on tapahtunut. Kysy vaan rohkeasti, jos et kommenttejani ymmärtänyt. En pahastu vaikka joku kyseenalaistaisi oppini :)

Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

04.06.15 - klo:23:25 #614 Viimeisin muokkaus: 04.06.15 - klo:23:27 käyttäjältä wehna
Lainaus käyttäjältä: app - 04.06.15 - klo:21:29
Katselin tuon wehnän videon. Taidan sittenkin mennä Botnialle vielä tänä kesänä.. Laitoin filmin talteen, ja ajan samalla tavalla. Helppoa kuin... :)


Periaatteessa ajamien on helppoa. Tekee vaan samat liikkeet kierroksesta toiseen ja vääntää kaasua :P

Vaikeaksi homman tekee se, että aikaikkuna liikkeille on pieni. Jos teet liikkeen 0,5sek liian aikaisin tai liian myöhään niin ei tule hyvä.

Ajaminen ei ole mitään rakettitiedettä ja pitäkää se mahdollisimman yksinkertaisena. Mutkia on oikeastaan kolme tyyppiä:
-90
-180 tiukka
-180 loiva

Jokaiselle mutkalle on perustyyli miten ne ajetaan ja kaikki radat on noista mutkista tehty.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Powered by EzPortal