Uudet viestit

MP-Ratatori

Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Kaatuminen.  (Luettu 406445 kertaa)

0 Ratailijaa ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #90 : 26.07.12 - klo:07:14 »
Tilastollinen todennäköisyys lähestyy vääjäämättä kun ratapäiviä tulee tarpeeksi. Wehnän säätämä alusta ja lyhyt oppimäärä,miten tuommosto rohmua viedään
johti kaarrenopeuksien nousuun ja niiden edelleen nostamiseen kun huomasi homman toimivan. Joku päivä ollaan sitten kyntöhommissa.

Läheltä piti-tilanteita on jokaisella toisinaan. Toiset pitävät ne salassa, ja kehuvat toimintansa olevan jämptiä ja varmaa. Toiset kertovat virheensä täällä(kin) seikkaperäisesti muille, eniten sen takia, että on hauska pöpistä näistä asioista.

Wehnän tapa opettaa on mahtava. Kannustaa esim. kokeilemaan, miten se takanen irrotetaan hetkeksi. Nyt Alastaron kurssilla kehoitti taas kokeilemaan irrotaa vähän sitä perää, ja syy on hänen mielestään se, että kun vauhtia tulee enemmän, se on vaan ajan kysymys, koska se pito lähtee tämän tästä tahtomatta. Siinä sitten olet sladeinesi ekaa kerta "siistillä varman päälle" ajollasi, vauhdin ollessa tasan omaa maksimia, kallistuskulman samoin. Nyt viikolla kehoitti jo kokeilemaan saada sitä etustakin vähän irti!!

Laitoin keväällä tänne palstalle kuvan reunaan asti revenneestä takasesta, jonka lipsuttelin Wehnän pika-kussilla. (kurssin hinta oli niin edukas, että jäi alle sen päivän ratamaksun) Siitäkin tuli kritiikkiä "missä vika"-tyyliin.  

Wehnää ei hivittänyt tuo meno ollenkaan, kun katseli radan sivusta, vaan sanoi minulle, että "hyvä!", "vielä parempi olisi ollut, jos olisit saanut etupyöränkin luistoon". Sanatarkasti sanoi näin. Kannustavaa, eikö totta

Tässä vielä se Kemoran kolmosmutkassa, ja karusellin oikeassa luistelut takanen.

Oma kaatuilusaldoni tähän mennessä:

2010 kesäkuu, Alastaron viimeinen neulansilmä: Katutakanen alta kahvilanmutkan avauksessa.
2012 kesäkuun 7. klo 12.10 Mp-Tuen päivä: etunen alta kolmosmutkan vesijuovasta, josta minua oli varoitettu, mutta en nähnyt.

Jokainen, arviokoon tarkasti tästä eteen päin, onko minun menoni radalla niin vaarallista, että ei ohi uskalla mennä (niitä kyllä tulee koko ajan nopsassa ryhmässä)

Poissa Murikka

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 20
  • Paikalla:21.07.15 - klo:07:56
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 13
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #91 : 26.07.12 - klo:08:45 »
Tilastollinen todennäköisyys lähestyy vääjäämättä kun ratapäiviä tulee tarpeeksi. Wehnän säätämä alusta ja lyhyt oppimäärä,miten tuommosto rohmua viedään
johti kaarrenopeuksien nousuun ja niiden edelleen nostamiseen kun huomasi homman toimivan. Joku päivä ollaan sitten kyntöhommissa.

Läheltä piti-tilanteita on jokaisella toisinaan. Toiset pitävät ne salassa, ja kehuvat toimintansa olevan jämptiä ja varmaa. Toiset kertovat virheensä täällä(kin) seikkaperäisesti muille, eniten sen takia, että on hauska pöpistä näistä asioista.

Wehnän tapa opettaa on mahtava. Kannustaa esim. kokeilemaan, miten se takanen irrotetaan hetkeksi. Nyt Alastaron kurssilla kehoitti taas kokeilemaan irrotaa vähän sitä perää, ja syy on hänen mielestään se, että kun vauhtia tulee enemmän, se on vaan ajan kysymys, koska se pito lähtee tämän tästä tahtomatta. Siinä sitten olet sladeinesi ekaa kerta "siistillä varman päälle" ajollasi, vauhdin ollessa tasan omaa maksimia, kallistuskulman samoin. Nyt viikolla kehoitti jo kokeilemaan saada sitä etustakin vähän irti!!

Laitoin keväällä tänne palstalle kuvan reunaan asti revenneestä takasesta, jonka lipsuttelin Wehnän pika-kussilla. (kurssin hinta oli niin edukas, että jäi alle sen päivän ratamaksun) Siitäkin tuli kritiikkiä "missä vika"-tyyliin.  

Wehnää ei hivittänyt tuo meno ollenkaan, kun katseli radan sivusta, vaan sanoi minulle, että "hyvä!", "vielä parempi olisi ollut, jos olisit saanut etupyöränkin luistoon". Sanatarkasti sanoi näin. Kannustavaa, eikö totta

Tässä vielä se Kemoran kolmosmutkassa, ja karusellin oikeassa luistelut takanen.

Oma kaatuilusaldoni tähän mennessä:

2010 kesäkuu, Alastaron viimeinen neulansilmä: Katutakanen alta kahvilanmutkan avauksessa.
2012 kesäkuun 7. klo 12.10 Mp-Tuen päivä: etunen alta kolmosmutkan vesijuovasta, josta minua oli varoitettu, mutta en nähnyt.

Jokainen, arviokoon tarkasti tästä eteen päin, onko minun menoni radalla niin vaarallista, että ei ohi uskalla mennä (niitä kyllä tulee koko ajan nopsassa ryhmässä)

Luistossa vieminen sinänsä on hyvä juttu, mutta eri asia on se, että kumpi tuota pyörää tällä hetkellä vie luistossa: Sinä vai pyörän luistonesto? Jos pelkästään nojaat luistonestoon ja joka mutkassa vedät kallellaan nappikaasuna torven auki, niin sitä ensimmäistä ABS-anturin häiriötä odotellessa...

Allekirjoittaneelle on aivan sama miten ajat, kunhan et kolaa muita ulos samalla.

Poissa Jukka_R

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 17
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 882
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.07.17 - klo:20:47
  • Yamaha YZF R1 -08
    • YCC #46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #92 : 26.07.12 - klo:08:58 »
Jokainen, arviokoon tarkasti tästä eteen päin, onko minun menoni radalla niin vaarallista, että ei ohi uskalla mennä (niitä kyllä tulee koko ajan nopsassa ryhmässä)

Ei ole. Kisassa odottaa vain että sulla loppuu bensa ja sen jälkeen ohitus on ihan turvallinen.

Mullakin on loppunut, mutta työnsin pyörän sentään maaliin enkä jäänyt muiden ajoa ihailemaan.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Poissa Jukka_R

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 17
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 882
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:14.07.17 - klo:20:47
  • Yamaha YZF R1 -08
    • YCC #46
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 25
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #93 : 26.07.12 - klo:09:01 »
  kiitos Fasu1000 ja aapolas kaatokasan tarkistelusta ja kärryn kyytiin laittamisesta!

Luin "kaatokassin tarkastelusta". Jotenkin Aapon tapauksessa tulee tuollainen mieleen...
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #94 : 26.07.12 - klo:09:47 »
Tilastollinen todennäköisyys lähestyy vääjäämättä kun ratapäiviä tulee tarpeeksi. Wehnän säätämä alusta ja lyhyt oppimäärä,miten tuommosto rohmua viedään
johti kaarrenopeuksien nousuun ja niiden edelleen nostamiseen kun huomasi homman toimivan. Joku päivä ollaan sitten kyntöhommissa.

Läheltä piti-tilanteita on jokaisella toisinaan. Toiset pitävät ne salassa, ja kehuvat toimintansa olevan jämptiä ja varmaa. Toiset kertovat virheensä täällä(kin) seikkaperäisesti muille, eniten sen takia, että on hauska pöpistä näistä asioista.

Wehnän tapa opettaa on mahtava. Kannustaa esim. kokeilemaan, miten se takanen irrotetaan hetkeksi. Nyt Alastaron kurssilla kehoitti taas kokeilemaan irrotaa vähän sitä perää, ja syy on hänen mielestään se, että kun vauhtia tulee enemmän, se on vaan ajan kysymys, koska se pito lähtee tämän tästä tahtomatta. Siinä sitten olet sladeinesi ekaa kerta "siistillä varman päälle" ajollasi, vauhdin ollessa tasan omaa maksimia, kallistuskulman samoin. Nyt viikolla kehoitti jo kokeilemaan saada sitä etustakin vähän irti!!

Laitoin keväällä tänne palstalle kuvan reunaan asti revenneestä takasesta, jonka lipsuttelin Wehnän pika-kussilla. (kurssin hinta oli niin edukas, että jäi alle sen päivän ratamaksun) Siitäkin tuli kritiikkiä "missä vika"-tyyliin.  

Wehnää ei hivittänyt tuo meno ollenkaan, kun katseli radan sivusta, vaan sanoi minulle, että "hyvä!", "vielä parempi olisi ollut, jos olisit saanut etupyöränkin luistoon". Sanatarkasti sanoi näin. Kannustavaa, eikö totta

Tässä vielä se Kemoran kolmosmutkassa, ja karusellin oikeassa luistelut takanen.

Oma kaatuilusaldoni tähän mennessä:

2010 kesäkuu, Alastaron viimeinen neulansilmä: Katutakanen alta kahvilanmutkan avauksessa.
2012 kesäkuun 7. klo 12.10 Mp-Tuen päivä: etunen alta kolmosmutkan vesijuovasta, josta minua oli varoitettu, mutta en nähnyt.

Jokainen, arviokoon tarkasti tästä eteen päin, onko minun menoni radalla niin vaarallista, että ei ohi uskalla mennä (niitä kyllä tulee koko ajan nopsassa ryhmässä)

Luistossa vieminen sinänsä on hyvä juttu, mutta eri asia on se, että kumpi tuota pyörää tällä hetkellä vie luistossa: Sinä vai pyörän luistonesto? Jos pelkästään nojaat luistonestoon ja joka mutkassa vedät kallellaan nappikaasuna torven auki, niin sitä ensimmäistä ABS-anturin häiriötä odotellessa...

Allekirjoittaneelle on aivan sama miten ajat, kunhan et kolaa muita ulos samalla.

Kirjoitin jo, että siinä kurssin aikana wehnä kehoitti kokeilemaan laittaa luistoon. Kun rengas (7712) alkoi loppua 50-60:n kierroksen jälkeen, ajoin sillä tietoisesti kaksi päivän viimeistä settiä, kun Wehnä kehoitti näin tekemään renkaalla jonka suht. kokematonkin hallitsee. Hyvä tapa harjoitella varovasti pikku luistoja on tehdä se revenneellä renkaalla, joka ei lähde äkäisesti, jaarvaamattomasti alta. Paras tapa on hänen mukaansa tehdä sitä vanhalla sateisella, joka on niin pehmeä, että pysyy helpoiten hallussa, vaikka koko ajan vähän pehmeästi luistaakin.

Luistonesto oli päällä, mutta se on race-ecussa sellainen, että sallii luiston sen moodin mukaan, mikä käytössä on. Minulla silloin Wehnän tekemät kartat. Toimii ainoastaan 35 astetta alle, ja on poissa pystymmässä.

Odotellessa... Vastaan: Ahvenistolla ajoin viime kesänä ennätykseni 1.30.35 ilman luitonestoja tai absia. Rikoin renkaanvaihdossa sensorin Alastarossa. Ajelin puolen tusinaa ratapäivää silloin ilman näitä "apupyöriä". Ensimmäinen pyörä, jolla ajelin 2010 radalla oli Gikseri, joten estottomuus oli ensimmäinen tapa opetella
 Rikottuani sensorin, ei ollut edes minun tiedossani muutamalla ensimmäisellä ratapäivällä, että ei ollut toimiva koko systeemi. Luulin häriövalojen palavan sen takia, kun vaihdoin varikolla jarrupalat, ja siitä näyttää tuo sensori vikamerkkiä. En siis raukka uskaltanut vielä silloin availla nimeksikään.
Kukaan järki-ihminen ei nojaa tällä kokemuksella luistonestoon avauksissa, sen on kertonut minulle luokkavoittoja ottaneet kuskit.

Korjaan siis: Toista häiriötä odotellessa.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 56
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.20 - klo:18:20
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #95 : 19.05.13 - klo:22:09 »
Auts.
Kenen highsider vkloppuna Alastarolla?
Näyttää pahalle, toivottavasti ei käynyt pahemmin?

http://www.youtube.com/watch?v=blDbMfN8hOM

Poissa Streethawk

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 1
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Maalis 2012
  • Viestejä: 119
  • Ikä: 48
  • Paikkakunta: Espoo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:28.05.16 - klo:02:42
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 43

Poissa Taffu

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 10
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 243
  • Paikkakunta: Tampere
  • Paikalla:23.10.20 - klo:19:49
  • Honda CBR1000RR -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 79
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #97 : 30.05.13 - klo:20:56 »
Joopajoo, ketutus laantunut, edelleen korkealla. Mikähän on arvon raadin analyysi, mikä johti kippiin? Kemoran 3. mutka kyseessä, katukumit alla, ajoasento kait semi ok, en avaa rajusti enkä jarruta... Kierrosajat pyörivät jossain 1:24 pintaan pelkällä kolmosella ajettuna. Radan pinta 45 astetta, ulkolämpötila 27 astetta. Vkl ajoin samoilla renkailla ja ilmamäärällä, lämpimänä edessä 2,35 ja takana 2,25. Tiistaina en mitannut paineita, mutta pitäisi olla oleellisesti ennallaan ja pyörä tuntui hyvältä ajaa. Mainittakoon, että ennen tätä mitattu renkaan lämmöt varikolla 75 astetta. Renkaina Pirelli Diablo Corsa III:t, takana profiili 50.

http://www.youtube.com/watch?v=aAf7macpv1M

Sama slomona, ottakaattes äänet poies, ne menee epäsynkassa. Toi vihree kawa perässä on sitten aapolas :) Ja toi ihme sälli luisumassa radalla olen siis minä.

http://www.youtube.com/watch?v=QNx_Y01eNNQ

Itsestä tuntui, että takanen olisi lähtenyt alta, mutta videon perusteella olisi kuitenkin etunen lähtenyt alta. Takanen jätti mustaa raitaa toistakymmentä metriä ennen kippiä, saman teki aiemmin ykkösmutkan avauksessa, kertoi takana ajava.

Edit - Lisäys vielä, että käytiin kattomassa rata, siellä ei näkynyt mitään ylimääräistä liukkautta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:eilen kello 23:29
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #98 : 30.05.13 - klo:21:37 »
mutka kyseessä
katukumit alla
Radan pinta 45 astetta, ulkolämpötila 27 astetta
pyörä tuntui hyvältä ajaa
renkaan lämmöt varikolla 75 astetta.
Hyvin tyypillinen keskiryhmän kaato on: Katukumit, lämmin keli, tuntuu hyvältä, loppupäivästä lähtee perä alta vaikka ajaa samalla tavalla kuin koko päivän.
Ts katuengas kuumenee liikaa. Toimii parhaiten ehkä jossain 50-60 asteen nurkilla, ehkä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Taffu

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 10
  • -Saadut: 6
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 243
  • Paikkakunta: Tampere
  • Paikalla:23.10.20 - klo:19:49
  • Honda CBR1000RR -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 79
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #99 : 30.05.13 - klo:22:18 »
mutka kyseessä
katukumit alla
Radan pinta 45 astetta, ulkolämpötila 27 astetta
pyörä tuntui hyvältä ajaa
renkaan lämmöt varikolla 75 astetta.
Hyvin tyypillinen keskiryhmän kaato on: Katukumit, lämmin keli, tuntuu hyvältä, loppupäivästä lähtee perä alta vaikka ajaa samalla tavalla kuin koko päivän.
Ts katuengas kuumenee liikaa. Toimii parhaiten ehkä jossain 50-60 asteen nurkilla, ehkä.

Joo, renkaissa lienee osasyy, mutta onko mitään muuta ajatuksia? Olisi melko rakentavaa tietää, mitä ensi kerralla voisi tehdä toisin. Renkaat kyllä joo päätin vaihtaa rataisampiin...

Poissa Mikko K.

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 21
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 947
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Jyväskylä
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.08.20 - klo:20:25
  • R1 2008
    • #52
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 678
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #100 : 30.05.13 - klo:22:43 »
Mun silmään tossa lähtee etukumi alta, mutta näihin puusilmiin ei aina oo luottamista. Enemmän vaan päätä peilin tilalle, ei tarvii kallistaa ihan niin rajusti. Eikös jossain noilla kulmilla rata vietä vähän "väärään" suuntaan? Onko pyörän alusta kunnossa?
Mulla oli Pirellin Rosso 2 alla viime kesänä, joka on vähän vastaava kumi ja noilla keleillä pysyi ihan nätisti keula siellä missä pitää, joten en kyllä ylikuumenemiseen jaksa uskoa, ellei rengas tee alustan töitä. Mustaa raitaa näytti tulevan avauksissa melkein joka pyörästä, jonka perässä ajelin.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #101 : 30.05.13 - klo:22:55 »
mutka kyseessä
katukumit alla
Radan pinta 45 astetta, ulkolämpötila 27 astetta
pyörä tuntui hyvältä ajaa
renkaan lämmöt varikolla 75 astetta.
Hyvin tyypillinen keskiryhmän kaato on: Katukumit, lämmin keli, tuntuu hyvältä, loppupäivästä lähtee perä alta vaikka ajaa samalla tavalla kuin koko päivän.
Ts katuengas kuumenee liikaa. Toimii parhaiten ehkä jossain 50-60 asteen nurkilla, ehkä.

Joo, renkaissa lienee osasyy, mutta onko mitään muuta ajatuksia? Olisi melko rakentavaa tietää, mitä ensi kerralla voisi tehdä toisin. Renkaat kyllä joo päätin vaihtaa rataisampiin...

Paha tuosta on mitään isompia virheitä löytää. Renkaat kannattaa tosiaan päivittää rataisempiin. Lopulta ne turhan pitävät kumit on aika halpoja, jos/kun kaadoilta välttyy.

Jos jotain väkisin yrittää tuosta kaivaan, niin ajat mutkaa pitkään kallellaan, avaat kaasun ennen mutkaa ja kiihdytät maksimi kallistuksessa. Samalla tuossa siirtyy painoa pois eturenkaalta ja niin se sitten saattaa luistaa alta pois. Tosin niinhän noita mutkia katuopetuksissa kehoitetaan ajamaan veto päällä tasakaasulla vaikkei se radalle paras tapa olisikaan. Lääkettä tähän olis myöhäisempi mutkaan taitto, ilman kaasua jarrun/moottorijarrun kanssa mutkaan sisään, puolivälistä mutkaa varovasti kaasulle ja samalla pyörää pystyyn että pitoakin on paremmin tarjolla. Tarttis vaan tulla sieltä edeltävästä mutkasta kovempaa kaasulla ulos, ettei vauhti ihan kokonaan loppuisi kesken.

Tommosia ajatuksia muutaman sekunnin videon perusteella. Ajaminen näyttää kyllä pehmeeltä ja rauhalliselta, joten mitään isompaa kritiikkiä on vaikea keksiä. Wehnän koulutus vois olla hyvä, niin tulis oikeasti oppia eikä tämmöstä nettimutuilua :)

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5168
  • Paikalla:eilen kello 23:29
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #102 : 30.05.13 - klo:22:57 »
mutka kyseessä
katukumit alla
Radan pinta 45 astetta, ulkolämpötila 27 astetta
pyörä tuntui hyvältä ajaa
renkaan lämmöt varikolla 75 astetta.
Hyvin tyypillinen keskiryhmän kaato on: Katukumit, lämmin keli, tuntuu hyvältä, loppupäivästä lähtee perä alta vaikka ajaa samalla tavalla kuin koko päivän.
Ts katuengas kuumenee liikaa. Toimii parhaiten ehkä jossain 50-60 asteen nurkilla, ehkä.

Joo, renkaissa lienee osasyy, mutta onko mitään muuta ajatuksia? Olisi melko rakentavaa tietää, mitä ensi kerralla voisi tehdä toisin. Renkaat kyllä joo päätin vaihtaa rataisampiin...

Jos katurenkailla jatkaisit, niin ajaa iisimmin loppupäivästä/ uskoa heti kun tulee se ensimmäinen lipsahus ett nyt rupee olee katurenkaat liian kuumat.

Jos seosrenkaisiin vaihdat, niin lisää vauhtia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #103 : 30.05.13 - klo:23:06 »
Äänestän myös rataisemman renkaan puolesta. Itselläkin ensimmäisenä kesänä samassa mutkassa lähellä kaatuminen, kun aavistuksen liian aikaisin menin kaasulle.
Viime kesänä kun aloin hiukan enemmän pääsemään siihen sisään vauhdilla, ja jätin taiton varmaan liiankin myöhään, ei ole luiskahdellut kun vasta pyörän ollessa jo pystymmässä, jolloin se ei ole vaarallista. Apeksia lähellä, maksimikallistuksessa ei salli tietty hitustakaan kaasua.

Poissa jiknnn

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 152
  • Paikkakunta: oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:04.06.19 - klo:18:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1
Vs: Kaatuminen.
« Vastaus #104 : 30.05.13 - klo:23:11 »
Itsestä tuntui, että takanen olisi lähtenyt alta, mutta videon perusteella olisi kuitenkin etunen lähtenyt alta. Takanen jätti mustaa raitaa toistakymmentä metriä ennen kippiä, saman teki aiemmin ykkösmutkan avauksessa, kertoi takana ajava.

eikös tuo ole selkeesti etunen alta, kun tanko kääntyy sisälle päin. jos takanen luistas niin tanko kääntyis ulospäin. ja reilu kymmenen metriä vetää varmaan etunen viivaa....
helpon näköisesti kyllä lähtee.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020