YCC osallistumisoikeus

Aloittaja pienisopoapina, 29.05.14 - klo:14:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.05.14 - klo:09:12
Mää aion ajaa sekä B:n että YCC:n . Tulee muuten kierroksia !

Tää menikin visaiseksi:
"Luokan kilpailuun saa osallistua vain sellainen ajaja joka ei aja kilpaa missään muussa
Road Racing-luokassa tai ei ole osallistunut viimeksi kuluneena kahtena vuotena kuin
kahteen Suomen Cup -luokan Road Racing-kilpailuun ja viimeksi kuluneen vuoden
aikana vain yhteen Suomen Cup -luokan Road Racing -kilpailuun."

Mitä tää ny tarkoittaa? Tarkoittaako tuo sitä että jos oisin Botniassa ajanu B:n (mun ainoan) niin saisin osallistua Kemorassa YCC:hen, mutta jos ajan Kemorassa B:n, niin en voi osallistua Kemoran YCC:hen vaan vasta seuraavaan.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

heippa

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.05.14 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.05.14 - klo:09:12
Mää aion ajaa sekä B:n että YCC:n . Tulee muuten kierroksia !

Tää menikin visaiseksi:
"Luokan kilpailuun saa osallistua vain sellainen ajaja joka ei aja kilpaa missään muussa
Road Racing-luokassa tai ei ole osallistunut viimeksi kuluneena kahtena vuotena kuin
kahteen Suomen Cup -luokan Road Racing-kilpailuun ja viimeksi kuluneen vuoden
aikana vain yhteen Suomen Cup -luokan Road Racing -kilpailuun."

Mitä tää ny tarkoittaa? Tarkoittaako tuo sitä että jos oisin Botniassa ajanu B:n (mun ainoan) niin saisin osallistua Kemorassa YCC:hen, mutta jos ajan Kemorassa B:n, niin en voi osallistua Kemoran YCC:hen vaan vasta seuraavaan.

Saat ajaa 2 B:n kisaa silloin kun ajat YCC:tä. Eli kolmen B kisan jälkeen ei oo asiaa enää YCC:hen.
Näin ainakin itselleni aikanaan asia selitettiin.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: heippa - 30.05.14 - klo:08:12
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.05.14 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.05.14 - klo:09:12
Mää aion ajaa sekä B:n että YCC:n . Tulee muuten kierroksia !

Tää menikin visaiseksi:
"Luokan kilpailuun saa osallistua vain sellainen ajaja joka ei aja kilpaa missään muussa
Road Racing-luokassa tai ei ole osallistunut viimeksi kuluneena kahtena vuotena kuin
kahteen Suomen Cup -luokan Road Racing-kilpailuun ja viimeksi kuluneen vuoden
aikana vain yhteen Suomen Cup -luokan Road Racing -kilpailuun."

Mitä tää ny tarkoittaa? Tarkoittaako tuo sitä että jos oisin Botniassa ajanu B:n (mun ainoan) niin saisin osallistua Kemorassa YCC:hen, mutta jos ajan Kemorassa B:n, niin en voi osallistua Kemoran YCC:hen vaan vasta seuraavaan.

Saat ajaa 2 B:n kisaa silloin kun ajat YCC:tä. Eli kolmen B kisan jälkeen ei oo asiaa enää YCC:hen.
Näin ainakin itselleni aikanaan asia selitettiin.

1 B kisa / vuosi ja voi ajaa jokkista.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: heippa - 30.05.14 - klo:08:12
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.05.14 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.05.14 - klo:09:12
Mää aion ajaa sekä B:n että YCC:n . Tulee muuten kierroksia !

Tää menikin visaiseksi:
"Luokan kilpailuun saa osallistua vain sellainen ajaja joka ei aja kilpaa missään muussa
Road Racing-luokassa tai ei ole osallistunut viimeksi kuluneena kahtena vuotena kuin
kahteen Suomen Cup -luokan Road Racing-kilpailuun ja viimeksi kuluneen vuoden
aikana vain yhteen Suomen Cup -luokan Road Racing -kilpailuun."

Mitä tää ny tarkoittaa? Tarkoittaako tuo sitä että jos oisin Botniassa ajanu B:n (mun ainoan) niin saisin osallistua Kemorassa YCC:hen, mutta jos ajan Kemorassa B:n, niin en voi osallistua Kemoran YCC:hen vaan vasta seuraavaan.

Saat ajaa 2 B:n kisaa silloin kun ajat YCC:tä. Eli kolmen B kisan jälkeen ei oo asiaa enää YCC:hen.
Näin ainakin itselleni aikanaan asia selitettiin.

Joo olet oikeassa, mutta säännössä oleva ehto ennen "tai" sanaa estää samassa kilpailussa YCC:n ja B:n ajamisen.
Asia on varmistettu Kemoran tuomareilta, jotka hekin joutuvat asiaa ensin pohdiskelemaan.

Sääntöä ei liene ole tarkoitettu tuommoiseksi vaan "tai" sanan jälkeisten ehtojen mukaiseksi. Tullut pikku lapsus.


www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Tango

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.05.14 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.05.14 - klo:09:12
Mää aion ajaa sekä B:n että YCC:n . Tulee muuten kierroksia !

Tää menikin visaiseksi:
"Luokan kilpailuun saa osallistua vain sellainen ajaja joka ei aja kilpaa missään muussa
Road Racing-luokassa tai ei ole osallistunut viimeksi kuluneena kahtena vuotena kuin
kahteen Suomen Cup -luokan Road Racing-kilpailuun ja viimeksi kuluneen vuoden
aikana vain yhteen Suomen Cup -luokan Road Racing -kilpailuun."

Mitä tää ny tarkoittaa? Tarkoittaako tuo sitä että jos oisin Botniassa ajanu B:n (mun ainoan) niin saisin osallistua Kemorassa YCC:hen, mutta jos ajan Kemorassa B:n, niin en voi osallistua Kemoran YCC:hen vaan vasta seuraavaan.

Ehto 1: ei aja kilpaa missään muussa Road Racing-luokassa
Ehto 2: ei ole osallistunut viimeksi kuluneena kahtena vuotena kuin kahteen Suomen Cup -luokan Road Racing-kilpailuun ja viimeksi kuluneen vuoden aikana vain yhteen Suomen Cup -luokan Road Racing -kilpailuun

Tekstissä on ehtojen välissä sana TAI, joka logiikassa tarkoittaa, että jompikumpi ehdoista toteutuu (toki saa olla niinkin, että molemmat toteutuvat).

Jos vaatimus olisi, että molemmat ehdot täyttyvät, niin ehtojen välissä olisi looginen JA, jolloin kieliopin vuoksi "ja ei" saisi muodon eikä.

Näinollen minun tulkintani on, että sekä sinä että Marc Márquez täytätte ehdon 2 ja saatte ajaa YCC-luokassa Kemorassa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Tango - 31.05.14 - klo:19:54
Näinollen minun tulkintani on, että sekä sinä että Marc Márquez täytätte ehdon 2 ja saatte ajaa YCC-luokassa Kemorassa.

Ny määkin alan oleen samaa mieltä Tangon kanssa kun oon lukenu tuon ainakin 20 kertaa. Hauskaa tuossa on se, että superbike A ei myöskään ole Suomen Cup luokka, joten Vehnäkin saisi ajaa minun ja Markeesin kanssa YCC:n.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.14 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: Tango - 31.05.14 - klo:19:54
Näinollen minun tulkintani on, että sekä sinä että Marc Márquez täytätte ehdon 2 ja saatte ajaa YCC-luokassa Kemorassa.

Ny määkin alan oleen samaa mieltä Tangon kanssa kun oon lukenu tuon ainakin 20 kertaa. Hauskaa tuossa on se, että superbike A ei myöskään ole Suomen Cup luokka, joten Vehnäkin saisi ajaa minun ja Markeesin kanssa YCC:n.
Wehnä ja Markeesi ajaa kilpaa muussa luokassa kuin YCC, joten eivät voi osallistua, kuten säännössä on selkeästi sanottu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

31.05.14 - klo:22:34 #7 Viimeisin muokkaus: 31.05.14 - klo:22:37 käyttäjältä pienisopoapina
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.05.14 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.14 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: Tango - 31.05.14 - klo:19:54
Näinollen minun tulkintani on, että sekä sinä että Marc Márquez täytätte ehdon 2 ja saatte ajaa YCC-luokassa Kemorassa.

Ny määkin alan oleen samaa mieltä Tangon kanssa kun oon lukenu tuon ainakin 20 kertaa. Hauskaa tuossa on se, että superbike A ei myöskään ole Suomen Cup luokka, joten Vehnäkin saisi ajaa minun ja Markeesin kanssa YCC:n.
Wehnä ja Markeesi ajaa kilpaa muussa luokassa kuin YCC, joten eivät voi osallistua, kuten säännössä on selkeästi sanottu.

Niin muttaku tuossa on tuo "tai" eli lauseesta tulee tämmöinen:
"Luokan kilpailuun saa osallistua vain sellainen ajaja joka ei aja kilpaa missään muussa
Road Racing-luokassa tai
ei ole osallistunut viimeksi kuluneena kahtena vuotena kuin
kahteen Suomen Cup -luokan Road Racing-kilpailuun

Jätetään tää aihe. Tuskin tulee toista kertaa kenelläkään tarvetta osallistua sekä B:hen että YCC:hen.  Keskitytään kilpailuun...
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.14 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 31.05.14 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.14 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: Tango - 31.05.14 - klo:19:54
Näinollen minun tulkintani on, että sekä sinä että Marc Márquez täytätte ehdon 2 ja saatte ajaa YCC-luokassa Kemorassa.

Ny määkin alan oleen samaa mieltä Tangon kanssa kun oon lukenu tuon ainakin 20 kertaa. Hauskaa tuossa on se, että superbike A ei myöskään ole Suomen Cup luokka, joten Vehnäkin saisi ajaa minun ja Markeesin kanssa YCC:n.
Wehnä ja Markeesi ajaa kilpaa muussa luokassa kuin YCC, joten eivät voi osallistua, kuten säännössä on selkeästi sanottu.

Niin muttaku tuossa on tuo "tai" eli lauseesta tulee tämmöinen:
"Luokan kilpailuun saa osallistua vain sellainen ajaja joka ei aja kilpaa missään muussa
Road Racing-luokassa tai
ei ole osallistunut viimeksi kuluneena kahtena vuotena kuin
kahteen Suomen Cup -luokan Road Racing-kilpailuun

Jätetään tää aihe. Tuskin tulee toista kertaa kenelläkään tarvetta osallistua sekä B:hen että YCC:hen.  Keskitytään kilpailuun...
1) Ei saa osallistua jos ajaa kilpaa jossain muussa Road Racing luokassa (B,A,EM,MM jne.)
2) Ei saa osallistua jos on ajantu kuluneena kahtena vuotena enemmän kuin kaksi Suomen Cup luokann Road Racing kilpailua.

Eli ei saa osallistua jos toinen tai molemmat ehdot täyttyy. Rossilla, Kalliolla, Wehnällä ja Markeesillä täyttyy ehto yksi. Ja ehto kaksi täyttää kaikilla, jotka ovat esim. viime vuonna ajaneet kaksi kisaa B:tä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Nyt tuli järjestäjältä tieto, jotta saan osallistua molempiin Kemorassa eli B ja YCC. Joku tosi iso mies oli luvannut.
Kiitos järjestäjälle (Nooralle).
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 31.05.14 - klo:22:34Tuskin tulee toista kertaa kenelläkään tarvetta osallistua sekä B:hen että YCC:hen.  Keskitytään kilpailuun...
Niimpä, toi on yleisimpiä tapoja ajaa useampaa luokkaa samoissa kisoissa. Noin niin kuin kerran vuodessa. 

Toi sääntö suomeksi on ettei A kuskeja ja B kisalähtöjä saa olla yksi per vuosi, niin voi osallistua jokkikseen. A kuskitkin sai osallistua, jos ei viimeiseen viiteen vuoteen ole ajettu A luokkaa.

Sit jos haluaa pistää sääntöjä mielenkiintoiseksi, niin mites jos ycc lähtö on ennen B lähtöä samana viikonloppuna. Siitä tulkitsemaan vuosisääntöä.

pienisopoapina

Siirsin aiheen omaan ketjuun. Voidaan jatkaa jappasua.
Nyt kun on kaksi b lähtöä viikonlopussa, lasketaanhan tuo yhdeksi kisaksi vaikka saa kahdet pisteet ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 01.06.14 - klo:08:44
Siirsin aiheen omaan ketjuun. Voidaan jatkaa jappasua.
Nyt kun on kaksi b lähtöä viikonlopussa, lasketaanhan tuo yhdeksi kisaksi vaikka saa kahdet pisteet ?

Tein itse aikoinaan säännöt, joita sitten joku toinen taho sorvasi liitossa. Eli vähän kuin Japanissa tehty moottoripyörä jota sitten joku varikon suurin asiantuntija modifioi mieleisekseen ja sitten ihmetellään miksei toimi.

Luokan idea siinä, ettei siitä tule muiden kilpaluokkien treeniluokkaa, kuten kävi aikoinaan Hemmo-luokalle ja FFA:lle jossa ei lopulta ajanut ketään muita kuin b-kuskeja.

Säännöt (ja niiden tulkinta rautalangasta):

1. Jos olet ajanut jossain muussa luokassa kilpaa kuin classic (tai vastaavaksi katsottu), sinulla ei ole osallistumisoikeutta viiteen vuoteen viimeisestä kilpailupäivästä laskettuna.
2. Vuodeksi lasketaan 365 päivää.
3. Kilpailupäiväksi lasketaan kilpailuluvan mukainen viimeinen päivä, ellei kilpailulähtöä voida näyttää toteen joku muu. Eli jos kilpailulupa on myönnetty 6-8.6.201X niin päivä josta lasketaan on 8.6.201X ellei lähtö ole ollut esim. 7.6.201X
4. Vuoteen ei saa olla kuin yksi cup-lähtö pohjalla.

Kertauksena. Luokka on tarkoitettu aloittelijoille ja sitä ei tulla pilaamaan sillä, että muissa luokissa kilpailleet, mutta niissä pärjäämättömät kuskit tulevat sitten pilaamaan muiden voittamisen ilon. Näitä kuskejahan on nähty ihan tarpeeksi cup-luokissa missä pari vuotta ajamatta olleet A-kuskit tulevat näytösluontoisesti voittamaan cup-luokkia.

Toisaalta ymmärrän kyllä tuollaisen voittamisen tarpeen. Kyllä mullakin käynyt mielessä jos menisi johonkin alakoulun penkkipunnerruskisoihin nyt, saattaisin pärjätä kohtuullisesti 9-vuotiaita vastaan ja saada kirjahyllyni päälle muovisen muumi-palkinnon jota voisin sitten ylpeänä vieraille esitellä.

Normitulkinnassa yritetään aina löytää ensin vastaus suoraan normista. Mikäli normi on vaikeaselkoinen, haetaan vastausta lainvalmisteluaineistosta. Mikäli siitäkään ei saada tolkkua tai sellaista löydy, kysytään sitten alan asiantuntijoiden näkemystä ja viime kädessä KKO ratkaisee asian ja ratkaisusta tulee ennakkopäätös. Tässä tapauksessa allekirjoittanut lienee tuo normin valmistelija ja tietänen mikä ollut normin tarkoitus ja idea. Sitä on sen jälkeen sitten eri instansseissa sotkettu ja ihmiset jotka eivät tiedä mitä eroa on tai ja jos -sanoilla ovat noita sitten muokkailleet mielensä mukaan. Pilkulla ja sen paikalla tuppaa olemaan säännöissäkin merkitystä.

Pidetään luokka tällaisena mikä se nyt on, tuntuu toimivan ihan hyvin kuten on toiminut 10 kautta.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Ese70

Näillä säännöillä pärjätään ihan hyvin, ei menisi pahasti metsään vaikka 2 B-lähtöäkin / vuosi sallittaisiin.
Mutta miten saataisiin YCC:n suosiota lisättyä? Ne oli aikoja kun ajettiin ensin B-lähtö ja sitten A-lähtö. Esim. tuolla 'Paras aikasi per rata' -viestiketjussa on monta kuskia, joiden pitäisi voittaa perisuomalainen ujous ja vaatimattomuus ja ilmoittautua kisoihin. Ajat on sitä luokkaa, että ajelisivat YCC'ssä palkinnoille ja hyville sijoille B'ssäkin. Samoin useat Orgin jäsenet ovat täysin kilpailukelpoista ainesta. Osallistukaa, osallistukaa - edes yhteen kisaan kaudessa. Kisaaminen on hauskinta ratamoottoripyöräilyssä!

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Ese70 - 16.07.14 - klo:13:36
Näillä säännöillä pärjätään ihan hyvin, ei menisi pahasti metsään vaikka 2 B-lähtöäkin / vuosi sallittaisiin.
Mutta miten saataisiin YCC:n suosiota lisättyä? Ne oli aikoja kun ajettiin ensin B-lähtö ja sitten A-lähtö. Esim. tuolla 'Paras aikasi per rata' -viestiketjussa on monta kuskia, joiden pitäisi voittaa perisuomalainen ujous ja vaatimattomuus ja ilmoittautua kisoihin. Ajat on sitä luokkaa, että ajelisivat YCC'ssä palkinnoille ja hyville sijoille B'ssäkin. Samoin useat Orgin jäsenet ovat täysin kilpailukelpoista ainesta. Osallistukaa, osallistukaa - edes yhteen kisaan kaudessa. Kisaaminen on hauskinta ratamoottoripyöräilyssä!

Moni nopean ryhmän kuski ajattelee aivan väärin. Esim. "Mun ajat ei riitä vielä sinne ja sinne" se on perseestä oleva ajattelutapa. 

Slouraiderin kanssa saatiin ainakin Veistola ja Koirikivi kerhokisaan, joiden kautta tulivat molemmat B1000. Tais olla virhe tuokin, rupesivat vaan heti ajaan meittiä lujempaa. Noista kerhokisoista on oikeesti tosi paljon hyötyä lähtee sitten oikeisiinkin kisoihin. Ei tuo kilpaileminen nyt niin pelottavaa oikeesti ole.

Raha-asiat on sitten erikseen. Mun on ainakin pakko valita reenien ja kilpailemisen väliltä, niin mielummin kilpailen ne vähäset kisat, tänä kesänä 3kpl. Paremmin mä ainaki tunnun oppivan kisareeneissä ja kisoissa.

Powered by EzPortal