Kerhokilpailu Kemora 29.6.2014 tuotannossa

Aloittaja Jukka_R, 07.06.14 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Daniel_S

Ylivoimainen viimeinen sija tuli, mutta silti kaikki tavoitteet saavutettiin. Tavoitteet siis päästä maaliin, oma ennätys, ja ajaa saman verran kierroksia kuin muut. Voi olla että ajajakokouksen päätös ajaa 10 kierrosta eikä 12 pelasti mut :) 8 viimeistä kierrosta noin sekunnin sisällä, joista 4 alle vanhaa ennätystä, parhaat lopussa. Harmi etten pystynyt pysyä muiden perässä, mutta ensimmäisten kierrosten aikana opin kyllä uutta 3. ja kahvilan mutkassa, myös karuselli voi ilmesisesti ajaa paljon luultua nopeammin. Jos nyt vain oppisi jättää jarruttamatta pois noin 20 km/h liikaa kakkosmutkassa, se taitaa olla paikka mistä otetaan seuraava helppo puoli sekunti. Siellä jumalauta muut karkasi kuin viime kuun palkka. Laatiokkoa pitää myös käyttää fiksummin, ei pieni gixxeri jaksa vetää kolmosessa karusellin ja seuraavan vasurin ulostuloissa...
Nyt vain hioamaan uudet huomiot seuraavaan lähtöön, niin lupaan ainkin taistella viimeisestä sijasta :) 
Ja kiitos järjestäjille!
 

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Daniel_S - 29.06.14 - klo:22:09
Ylivoimainen viimeinen sija tuli, mutta silti kaikki tavoitteet saavutettiin. Tavoitteet siis päästä maaliin, oma ennätys, ja ajaa saman verran kierroksia kuin muut. Voi olla että ajajakokouksen päätös ajaa 10 kierrosta eikä 12 pelasti mut :) 8 viimeistä kierrosta noin sekunnin sisällä, joista 4 alle vanhaa ennätystä, parhaat lopussa. Harmi etten pystynyt pysyä muiden perässä, mutta ensimmäisten kierrosten aikana opin kyllä uutta 3. ja kahvilan mutkassa, myös karuselli voi ilmesisesti ajaa paljon luultua nopeammin. Jos nyt vain oppisi jättää jarruttamatta pois noin 20 km/h liikaa kakkosmutkassa, se taitaa olla paikka mistä otetaan seuraava helppo puoli sekunti. Siellä jumalauta muut karkasi kuin viime kuun palkka. Laatiokkoa pitää myös käyttää fiksummin, ei pieni gixxeri jaksa vetää kolmosessa karusellin ja seuraavan vasurin ulostuloissa...
Nyt vain hioamaan uudet huomiot seuraavaan lähtöön, niin lupaan ainkin taistella viimeisestä sijasta :)
Ja kiitos järjestäjille!


Vaikka kerhokisoissa ei palkintoja jaetakaan, niin teille jotka uskallatte lähteä viivalle, vaikka crono lukemat ei eturiviin oikeuttaisi, pitäisi sellaiset ojentaa. Epäilemättä suurin palkinto on tietysti itsensä voittaminen ja kisaan osallistumisen tuoma fiilis. 

Omat tavoitteet tuli myös saavutettua. Uskaltautua kisaan, pysyä pystyssä ja jaksaa ajaa koko homma läpi. Normi seteillä ukko on puhki jo muutaman kierroksen jälkeen. Aluksi jännitti että jään kuin tikku paskaan,kun en oo ikinä lähtöjä harjoitellu millään muotoa, mutta silti meni kohtuudella. Taisin jonku jopa ohittaa. Mitään varsinaisia ennätyksiä nyt ei päässy syntymään, kun jarrumerkit ja ajolinjat on muotoutunut sellaisiksi kun ovat, eikä tunnu olevan helppoa niitä muuttaa.  No en sentään tullut kierroksella ohitetuksi, edes itseni toimesta, ja sijoitus taisi olla aikalailla sama kuin lähtöruudussakin. Hieno kokemus ja vähän pääsi kisailun makuun. En välttämättä olisi lapsena uskonut että joskus tulen prätkällä kilpaa ajamaan. Kiitokset tapahtuman järjestämisestä, varikkoseurasta ja katsomaan saapuneille kannustusjoukoille. 

Mikko K.

Harmittaa kun jäi väliin, mutta fiksumpi parannella kuntoon eikä lähteä telomaan itseä tai muita. Hienosti ollut taas ensikertalaisia mukana... rohkeasti vaan mukaan seuraaviin kerhokisoihin, ycc tai b-luokkaan. 
Se on koukuttava tunne päästä odottamaan lähtövaloja ja ajamaan hyvällä syyllä omaa täysiä ja vähän kovempaa.

Mane

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.06.14 - klo:20:56
Olipa mukava kisa. Suunnitelmani ei ihan onnistunut. Tarkoitushan oli ottaa @Jukka_R n kanssa loistava lähtö, ohittaa hänet viime kierroksella ja voittaa kisa. Jukka_R oli kuitenkin kisatuomarin roolissa ja se sekoitti pasmani.
@marko_   lähti paalulta, otti hyvän lähdön, ajoi kuin kone ja voitti kisan.
@Mane lähti toisesta ruudusta, otti hyvän lähdön, kämmensi paluusuoran jälkeisessä vasurissa päästäen apinan ohi, kuittasi pari kierrosta myöhemmin ja piti apinan takanaan.
Jäin kolmanneksi, mutta nauroin kypärän sisällä ääneen. Sairaan mukava oli vääntää taas Manen kanssa. Mies kehittyy silmissä. Ei jättänyt enään mitään mahdollisuutta ohittaa pääsuoralla.
Kisan jälkeen moni kisaneitsyyden menettänyt loisti. Huippupäivä jälleen kerran. Kiitos mp-tuki!

video tulee myöhemmin tänne
kiitos hienoista pätkistä ja moisista kehuista... :) tuleeko näitä lisääkin,ehkä (part3...)
Marko_ näytti myös olleen kamera keulalla?Jos näin niin olisko joskus mahkuja saada näytille,että näkis mitä siinä paluusuoran jarrussa kävi?
Tuntu niinku olis kenkä ottan asfalttiin ja paino vaihteen kakkoselle,mutta en ole ihan varma?
Lippa kuitenkin ihan lähellä siinä peukku_1
innocent_1

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Mane - 29.06.14 - klo:23:12
kiitos hienoista pätkistä ja moisista kehuista... :) tuleeko näitä lisääkin,ehkä (part3...)

joo neljä pätkää - kunhan kerkee latautua.
Mpradan päivillä et pysyny perässä, YCC:ssä menit eelle mutta sain hetkeksi pääsuoralla kuitattua, nyt ei ollu mitään mitään sansseja. Ilmeisesti oot oppinu ykkösen avauksen.

Jukka muuten hiukan lupaili Kemoraan toista kerhokisaa...
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

29.06.14 - klo:23:54 #35 Viimeisin muokkaus: 29.06.14 - klo:23:57 käyttäjältä murmela
Teltasta lähtiessä fiilis oli ett mitähän v***ua tästäkin tulee. Kun ajo ei oo edelleenkään oikei kulkenu. Tosin ny on jo valoa tunnelin päässä. lähtöruudussa 10(?) sit taas tuttu fokus päälle. Valon syttyessä kaikki häviää ympäriltä ja on vain suora putki edessä. Lähtö onnistu ja ekassa mutkassa kuudentena. Ois viel riskillä pitäny painaa @app stä ohi ulkokautta, mut en uskaltanu lähtee sinne rakoon ku pelkäsin ett sit löytää itensä heti hiekalta jos app avaa apeksista "leveeks".

No sit painaa @Bobo beeämween woimalla ohi katsomoruoralla. Ja bobon himmaillessa kakkosmutkaan ajattelin hetken änkeä sisälle, mut rako näyttää pienenvän turhan nopeesti.2-3-suoralla bobo jää ajamaan possujonoon, joten lirutan moponi sikana sisälle kolmoseen. Unohan vaihtaa pienempää joten possujono karkaa saman tien. Biimerin woima puhuu taas varikkosuoralla, ja yritän paremmalla linjalla päästä katsomosuoralle imuun, mut bobo karkaa.Pysyn kierroksen verran näköyhteydessä, mut ei vaan vauhti riitä.

Kakkosmutkassa ja varsinkin kolmosmutkassa tuli pisaroita visiiriin, ja se psykologinen sade riitti meikäläiselle.Himmailin aina kolmosmutkassa, joten 3-4-5 mutkissa palo aikaa. Prioriteettinä on kummiskin pysyä pärnuun asti pystyssä. Harmi kisan kannalta. Paljon helpompi on vetää tatti otsassa ja olla välittämättä siitä kippaako vaiko eikö.

Muutama kierros myöhemmin kuulen kuinka joku yrittää ohittaa ulkokautta karuselin oikeessa ja yritän kaasua lisäämällä saada linjaani leveemmäks ja estää ohittamisen mut sieltä se vaan per**le mahtu. Ja heti perään joku ohittaa katsomosuoralla.
Vaikka miten päin yritän puristaa, niin en vaan pysy perässä.

Pisteenä iin päälle on se ku espanjan @Tango eläkeläinen hiipii ohi varikkosuoralla, enkä alkuun pysy edes sen perässä. Sit ehkä parilla viimeselä kierroksella vähän saavutin, mut ruutulippu.
Varikkotelttaa hetkeks puremaan kynsiä ja manaamaan omaa saamattomuutta. v***u.

Videota huomenna. Harmi etten pistäny takakameraa kiinni. Siel ois taas ollu paljon äksöniä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.06.14 - klo:23:41
Lainaus käyttäjältä: Mane - 29.06.14 - klo:23:12
kiitos hienoista pätkistä ja moisista kehuista... :) tuleeko näitä lisääkin,ehkä (part3...)

joo neljä pätkää - kunhan kerkee latautua.
Mpradan päivillä et pysyny perässä, YCC:ssä menit eelle mutta sain hetkeksi pääsuoralla kuitattua, nyt ei ollu mitään mitään sansseja. Ilmeisesti oot oppinu ykkösen avauksen.

Jukka muuten hiukan lupaili Kemoraan toista kerhokisaa...
"Alastaron heinäkuun kerhokilpailu on tuotannossa, samoin elokuun Kemoran ratapäivät ja kerhokilpailu." !!!!1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: Mane - 29.06.14 - klo:23:12
kiitos hienoista pätkistä ja moisista kehuista... :) tuleeko näitä lisääkin,ehkä (part3...)
Marko_ näytti myös olleen kamera keulalla?Jos näin niin olisko joskus mahkuja saada näytille,että näkis mitä siinä paluusuoran jarrussa kävi?
Tuntu niinku olis kenkä ottan asfalttiin ja paino vaihteen kakkoselle,mutta en ole ihan varma?
Lippa kuitenkin ihan lähellä siinä peukku_1

Kyllä mulla oli kamera, laitetaan videota näytille kun saan leikattua siitä pois lämppärikierroksen yms.
Tahtoo tapit ja kengät raapia maata paluusuoran vasurissa ja karusellin oikeessa.
Kerran tuli päästettyä kytkin huolimattomasti ylös kahvilanmutkan jarrussa, siinä oli kans pientä ohjelmaa.

app

Kotona taas. Olihan hieno kisa! Kukaan ei kaatunut, ja kaikki ajoivat niin kovaa kun pääsivät. Oma ajo meni ihan ok, ja noin puolet tuli edellä maaliin, toisen puolen porukasta noituessa takana, kun eivät uskaltaneet ohittaa radan puolelta toiselle hortoilevaa pornomopoa, joka hoiti tulpan viran mallikkaasti.
Hauskaa oli koko rahalla, vaikka ennen starttia mietin varikolla mitä tahansa uskottavaa keinoa jäädä pois kisasta, sen verran jännitti taas.
kiitokset Mp tuen porukalle, kun tarjositte taas kerran nämä kekkerit meille, kuten myös kiitokset kaikille kisakumppaneille. Meininki radalla oli startista lähtien tosi siistiä, ja ruutulipulle ajettiin koko kööri.

Jukka_R

Hyvä että porukalle maistui.
Itse en kerhokisaan kisaajan ominaisuudessa osallistunut, koska A-lisenssin omaavaa kilpailunjohtajaa ei meillä nyt muita sattunut varikolla olemaan, joten hoidin sen postin. Valitettavasti aiemmin kilpailunjohtajana toiminut Marika menehtyi kuun puolivälissä, kiitokset hänelle näin postuumistikin.

Laitoin eilen paluumatkalla Kemoralta tuville tuotantoon Alastaron (heinäkuun puoliväli) ja Kemoran (elokuun alku) kerhokisat. Käykää ilmoittautumassa niin saadaan porukkaa mukavasti viivalle ja jokaiselle löytyy oma taistelupari tai useampikin. Daniel taisi ajella yksinään, samoin piikkipaikalla ollut, mutta muilla olikin sitten vääntöä jonkun kanssa ja sehän tässä harrastuksessa ainakin omasta mielestäni on hauskinta.

Muistattehan näihin kerhokilpailuihinkin ilmoittautuessanne pari asiaa.

a) jäsenyys. Nämä koskevat vain Moottoripyöräilyn tuki ry:n jäseniä. Ne, jotka eivät ole/olleet jäseniä, lukaiskaa tuo ja laittakaa Heselle sähköpostia: http://mp-tuki.fi/index.php?v=mpt&s=mpt_jasenhakemus

b) Ilmoittautumisessa on kaksi (2), eli kaksi vaihetta. Toistan, kaksi vaihetta: 1) täytä ilmoittautumiskaavake josta ilmenee kuskin ja pyörän tiedot 2) kaupan kautta osta ja maksa ilmoittautumismaksu.
Yritetty tuolla vääntää rautalangasta, mutta ilmeisesti lanka ollut hieman ohutta, ratakiskon taivutteluun ei voimat riittäneet: http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm_ilmoittautuminen

Tämä syystä jotta lipunmyyjä-sihteeri-katsastuspäällikkö-kilpailunjohtaja-tiedottaja -yksilön homma hieman helpottuisi ja gridit ym. voisi tehdä ajoissa jotta ei tarvitse sitten tussin ja paperin kanssa säätää varikolla.

Ja ruutuun ohjaamisen helpottamiseksi askarrelkaa edes jonkinlainen numero (joka vastaa sitä mikä ilmoittautumisessanne) keulaan. Nyt oli melkoista arpomista 13 pyörän kanssa, jos tulee taas joskus se 36 pyörää ruutuun niin härdelli on helvetillinen kun ihan pelkän kypärän perusteella on vaikea hahmottaa kuka on kuka. Muutaman kuskin nyt tunnistan persoonallisista pyöristä tai harvinaisesta sukupuolesta, mutta muiden osalta melko epäselvää kuka kukin on.

Eipä muuta tällä erää. Viivalla olen jos saatte tontille A-lisenssin omaavan, muutoin tornista käsin katselen menoa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Bobo

30.06.14 - klo:08:34 #40 Viimeisin muokkaus: 01.07.14 - klo:12:50 käyttäjältä Bobo
Hienoa oli taas päästä vääntämään oikein kisassa. Lähtö vitosruudusta ja tyypilliseen tapaani sen taas ryssin, ykkösmutkassa yhdeksäntenä. Tällä kertaa en jäänyt sinne perään ihmettelemään, vaan kuittasin murmelan ja tangon heti katsomosuoralla. Murmela pääsi vielä yllättämään kolmosmutkassa sisäkautta ohi, mutta hetihän se oli kuitattava varikkosuoran jarrussa. Sitten jahtaamaan app:tä ja Spedoria. Alkuperäinen suunnitelmä oli ajaa tallikaveri Spedorin perässä tuttuun tapaan. Saavutin tämän parivaljakon ja Spedor onnistui kuittaamaan app:n, kun paluusuoran jarru meni pitkäksi appilta. Itse en ihan ehtinyt hyödyntää tuota virhettä. Sitten appia jahtaamaan, mutta hienosti piti appi ovet kiinni, olin milloin missäkin mutkassa ulko- ja sisäpuolella kyttämässä, mutta ei auennut. Virheitäkään ei piru enää tehnyt :)  Spedor etääntyi koko ajan kauemmaksi ja saavutti apinan ja maaliin tulivat etupyörä apinan takapyörän tasolla. Itse lopulta kuudes, appi piti pintansa loppuun asti peukku_1 . Hieno kisa, ensi kerralla on taas viisaampi oman ajonsa ja lähinnä ohitusten kanssa, Hyyrönmäen Jyrkiltä tuli analyysiä ja loistavia vinkkejä kisan jälkeen. Sitä ohitustaitoa kun tarvitaan, lähdön ollessa aina aivan susipaska  :D
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Jukka_R

Siitä vaan Bobokin lähtötreenikurssille Alastaroon. Samalla kaavalla mennään kuin aikaisemminkin, eli päivän päätteeksi lähden viimeisestä ruudusta ja kaikki jotka toisessa mutkassa ennen mua, saavat kurssimaksun takaisin. Budjetoitu Alastaron tiistaille, jos sataa, pidetään keskiviikkona.

Aika moni SM-tason kuskikin ottaa isoa riskiä aika-ajossa parantaakseen edes yhden sijan gridissä ja munii sitten 5-10 sijaa lähdössä kun ei ole vaivautunut treenaamaan lähtöjä. Lähdön hanskaaminen säästää hikeä, verta ja rahaa, jonkun verran luitakin.

Jos muuten olisin 10 vuotta sitten tiennyt mahdollisuudesta järjestää tällaisia oikeasti matalan kynnyksen kisoja, niin olisin hylännyt kokonaan ajatuksen nykymuotoisesta Jokkiksesta. Aivan älytön byrokratia siinä verrattuna tällaiseen kerhokisaan ja se näkyy paitsi vapaaehtoisväen saamisessa, myös osallistumismaksuissa. Melko hyvin selvittiin vaikkei ollut kolmea henkeä tuomaristossa eikä liiton valvojaa päältä katsomassa. Siinä kintaalla oli meneekö pieleen kun kukaan ei ollut ympäristöpäällikkönä katsomassa ettei kukaan kaada jäteöljyjä luontoon, mutta onneksi ei kaatanut.

Toki oikeissa kisoissa on ihan erilainen tunnelma, mutta jos ei ole varaa maksaa illallisesta Kämpissä tuhatta euroa, täytyy tyytyä 25 euron hampurilaisateriaan tuopilla höystettynä.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 30.06.14 - klo:08:34
...Spedor etääntyi koko ajan kauemmaksi ja saavutti apinan ja maaliin tulivat etupyörä apinan takapyörän tasolla. ...

Taisin olla ainoa, joka äänesti 12 kierroksen kisaa. Mun onni, että oli vain 10 kierrosta. @spedor  olisi muuten ohittanu. 
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Maria

Kiitos kisaajille, oli jännittävää katsottavaa, jumpie_1  ja järjestäjille ja tietysti seuralaisille mukavasta päivästä  :-*
Parit kuvat iltapäivältä ennen kisaa.

Daniko

30.06.14 - klo:12:32 #44 Viimeisin muokkaus: 30.06.14 - klo:14:09 käyttäjältä Daniko
Vähän joutui ulkopuoliset tsemppaamaan ja ehkä melkein jopa pakottamaan lähtemään kisaan, mutta kyllä kannatti :) Liikkeelle lähdin viimeisestä ruudusta sillä ajatuksella, että kunhan vain osallistun. Lähtökin oli erittäin pehmeä, koska en vain uskaltanut mennä kunnolla sekaan. Mutta siitähän se liekki syttyi, kun huomasin jo ensimmäisessä mutkassa päässeeni yhdestä ohi, ja sen jälkeen pysyttelin edellä ajavan Trumpan imussa seitsemän kierrosta, kunnes pääsin paluusuoran jarrussa ohi. Ei siis tarvinnutkaan pitää perää ja ajaa tyhjää rataa vastaan, vaan löytyi se kilpakumppani ja aivan huikea kisafiilis!

Oma "vanha" ennätys, joka oli ajettu samana aamuna parani kisassa 2,2 sekuntia, ja parhaaksi kierrosajaksi jäi 1.19,3. Kaikki kierrokset tasaisesti 1.19 - 1.20. Viimeiseltä sektorilta lähti samantien 1 sekunti pois aiempiin setteihin verrattuna, nopeimman ollessa muistaakseni 9,6 luokkaa.

Tässä Hondan keulilta kuvattu video:
https://www.youtube.com/watch?v=wrxFDUJHBbI

Powered by EzPortal