Suzuki pätkii pienillä kierroksilla

Aloittaja wbaum, 28.06.14 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gixutin

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.06.14 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 29.06.14 - klo:15:19
Muistaakseni Suzukissa on kahdet suuttimet per pönttö ja toista käytetään matalammilla kierroksilla, tsekkaappas ne.
Primäärisuuttimet töhöttää kaikilla kierroksilla, sekundäärisuuttimet vain isoilla kiekoilla/kaasunavauksilla.
Varmaankin noin, mutta oire oli juurikin sama kun suutin oli tukossa ja ilmeisesti sitten tuo primäärisuutin.

wbaum

Kiitos vastauksista, tänään ihmettelemään tuota. Oliskohan jossain vinkkiä noihin suuttimiin miten lähteä tarkistelemaan? Käytössä on ultraääni-pesuri.

Koitan nyt aluksi saanko selville mikä pytty sekoilee ja sitten bazzaz irti.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.07.14 - klo:14:11
Kiitos vastauksista, tänään ihmettelemään tuota. Oliskohan jossain vinkkiä noihin suuttimiin miten lähteä tarkistelemaan? Käytössä on ultraääni-pesuri.

Koitan nyt aluksi saanko selville mikä pytty sekoilee ja sitten bazzaz irti.


Suutinreili irti. Tulpanhatut irti ja lyhyt starttaus. Jos suutin on selkeästi tukossa, näkee sen jo tuossa kun vertaa muiden suuttimien suihkun muotoon. Sitten jos ei tuossa erota niin suuttimet testipenkkiin (joku oli täällä tehny semmosen ite) ja mittaa suuttimien tuoton. Jos on selkeästi eroja niin tukossa oleva suutin suutinhuoltoon pestäväksi. Kunnolinen pesuri on ultraäänipesuri joka naputtaa suutinta auki-kiinni samalla kun pesuneste virtaa suuttimen läpi väärään suuntaan.

Ensiö ja toisiosuuttimet ovat muuten identtiset. Eli jos pääset kiinni siitä mikä pytty prakaa, niin vaihda sen pytyn ensiö ja toisiosuutin ristiin, jos pelaa niin vika selkeästi suuttimessa. Tai jos johtosarjassa on varaa niin laita pytty kerrallaan ensiö ja toisiosuutinten piuha ristiin, tällöin toisiot töhöttää pienillä kierroksilla ja primäärit isoilla. Tyhjää käy sitten huonosti, koska bensa menee ruiskurungon seinälle toisiosuuttimesta pienillä kierroksilla. Uudet suuttimet sitten maksaa jotain 150-200€/kpl ja niitä ei ainakaan pari vuotta sitten saanut kuin marmoritiskiltä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Gixutin

Itse sain pytyn selville, kun käytin pyörää matalilla kierroksilla ja mittasin mikä putki lämpes vähiten.

wbaum

Jooh sylinteri selvillä. Vaihdoin liittimen secondary suuttimeen ja soundi muuttu heti takaisin rivinelkuksi. Koitin ny herätellä suutinta Markon neuvoilla patterilla ja se nyt ainakin napsuu.

wbaum

02.07.14 - klo:01:14 #20 Viimeisin muokkaus: 02.07.14 - klo:01:35 käyttäjältä wbaum
Sain lopulta irrotettua tukin ja paskasuutin on ny kädessä. Pitää huomenna koittaa tätä puhdistella. Pitää viedä kaikki sit huoltoon jossain vaiheessa...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.07.14 - klo:01:14
Sain lopulta irrotettua tukin ja paskasuutin on ny kädessä. Pitää huomenna koittaa tätä puhdistella. Pitää viedä kaikki sit huoltoon jossain vaiheessa...

Kun sitten käytät ne suuttimet huollossa niin pyydä, että ne merkkaa jokaisen suuttimen virtaustuloksen selkeesti esille. Muistelen, että Suzukin Ecussa pystyy säätämään karttoja pyttykohtasesti ja kun virtausmäärät on tiedossa, on helppo kompensoida suuttimien erot suoraan sinne karttoihin. Saa ajettavuutta paremmaks ja saattaa sieltä tulla karvan voimaakin lisää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

02.07.14 - klo:08:21 #22 Viimeisin muokkaus: 02.07.14 - klo:08:25 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.07.14 - klo:01:14
Sain lopulta irrotettua tukin ja paskasuutin on ny kädessä. Pitää huomenna koittaa tätä puhdistella. Pitää viedä kaikki sit huoltoon jossain vaiheessa...

Millä meinaat koittaa sitä putsailla?

Itse liottelin lamppuöljyssä muutamia tunteja kerralla ja paineilmaa perään. En tiedä, voiko laittaa tiukempia aineita.
Löysin firman joka tekee suuttumelle huollon+säädön+mittauksen. Se oli 30€/suutin. Eli aika arvokas setti tulee, jos 8 suutinta tuolla hinnalla huollatat.

Mulla oli tiivisteet kunnossa ja varovasti kun niitä käsittelin, niin laitoin samat takaisin. "suodatinkorit" ostin uudet.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 02.07.14 - klo:08:21
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.07.14 - klo:01:14
Sain lopulta irrotettua tukin ja paskasuutin on ny kädessä. Pitää huomenna koittaa tätä puhdistella. Pitää viedä kaikki sit huoltoon jossain vaiheessa...

Millä meinaat koittaa sitä putsailla?

Itse liottelin lamppuöljyssä muutamia tunteja kerralla ja paineilmaa perään. En tiedä, voiko laittaa tiukempia aineita.
Löysin firman joka tekee suuttumelle huollon+säädön+mittauksen. Se oli 30€/suutin. Eli aika arvokas setti tulee, jos 8 suutinta tuolla hinnalla huollatat.

Mulla oli tiivisteet kunnossa ja varovasti kun niitä käsittelin, niin laitoin samat takaisin. "suodatinkorit" ostin uudet.

Ainut ongelma normaalissa ultraäänipesussa tai liottelussa on se, että suutin on koko ajan kiinni, joten ei se paskakaan sieltä mihinkään lähde. Suutinhuollossa suuttimet tosiaan pestään ultraäänipesurissa joka naputtaa suuttimia auki ja pumppaa nestettä suuttimen läpi väärään suuntaan, jolloin suuttimet saadaan jo aika hyvään kuntoon. Lisäksi siellä mitataan suuttimien virtausmäärät. Tuo suutinhuolto on vähän samanlainen näissä ratapyörissä kuin alustahuolto ratapeleissä. "En mä viiti kun on niin kallista." Muutaman vuoden ikäseen mopoon tuo olis kuitenkin ihan tarpeellista tehdä. Tai ainakin mitata suutinten virtaukset ja sen perusteella huollattaa jos on eroja.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Mulla kaikkien huoltojen tärkeys täytyy oppia kantapään kautta. 
Olet varmasti oikeassa.

wbaum

02.07.14 - klo:09:36 #25 Viimeisin muokkaus: 02.07.14 - klo:09:53 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 02.07.14 - klo:08:21
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.07.14 - klo:01:14
Sain lopulta irrotettua tukin ja paskasuutin on ny kädessä. Pitää huomenna koittaa tätä puhdistella. Pitää viedä kaikki sit huoltoon jossain vaiheessa...

Millä meinaat koittaa sitä putsailla?

Itse liottelin lamppuöljyssä muutamia tunteja kerralla ja paineilmaa perään. En tiedä, voiko laittaa tiukempia aineita.
Löysin firman joka tekee suuttumelle huollon+säädön+mittauksen. Se oli 30€/suutin. Eli aika arvokas setti tulee, jos 8 suutinta tuolla hinnalla huollatat.

Mulla oli tiivisteet kunnossa ja varovasti kun niitä käsittelin, niin laitoin samat takaisin. "suodatinkorit" ostin uudet.
Siis youtubessa ainakin lyövät kaasarinpuhdistajia yms.

https://www.youtube.com/watch?v=ffdPCno5izU

Jotain tuollaista patenttia ajattelin testata.

Kyllähän tulee huollolle hintaa... Mutta nytkin olisi varmaan saanut ajaa kolme päivää radalla ilman teknisiä murheita jos olis talvella kunnolla huollattanut nuo.

wbaum

Koitin nyt puhallella läpi niin eihän siitä juuri mitää läpi mennyt. Paineilmaa ja ultraääntä isopropanolin ja 9v patterin kanssa niin nyt alkaa tavara liikkumaan läpi. Äänikin muuttui paljon terävämmäksi.

wbaum

Kiitos kaikille avusta. Pyörä pelaa nyt. Kaikki suuttimet ja tukki tuli putsattua ja tiivisteitä vaihdettu.

Powered by EzPortal