Syylärin paikkaaminen

Aloittaja Fasu, 09.07.14 - klo:08:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fasu

09.07.14 - klo:08:28 Viimeisin muokkaus: 09.07.14 - klo:10:19 käyttäjältä pienisopoapina
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.07.14 - klo:00:04

Motosportti näytti tänään minulle onnettaren kasvot, joskus näinkin...
viimeinen setti ( joka ei ollut tarkoitettu viimeiseksi) ja ajo maistui...
yhtä mutkaa ennen pitempää suoraa huomasin tuulilasiin ilmestyneen jotain..
ensin katoin että jostain etukatteen välistä pyrähti pesuvettä.
Ei sittenkään, tää on jotain sameeta ja ennen kovaa kiihdytystä nostinkin käden pystyyn ja varikolle.
Eturengas joka paikasta kosteena...prkle, jostain tulee glykolia ja lujaa.
Sitä oli roiskunut vähän joka paikkaan ja ajot jäi siihen.

Kotona purettiin katteet, glykolit pihalle ja vettä tilalle...
mistä se nyt vuotaa...
syylärin yläreunasta, siinon prkle reikä (joo, ei ole suojusta)..juuri töötin takaa kusee suoraan eturenkaaseen, välissä vaan hidasteena töötti ja etulokari.
Huh, onneksi huomasin enkä lähtenyt vedättään kohti oikeelle kaartuvaa mutkaa, jossa vieläpä kaide.
Oli nimittäin aika pliukas etunen kun otin rampilta alas, tuli suttina pitkin ramppia.

Kaveri jo tilas jenkeistä uuden syylärin, mutta apuvaaa...se kestää ja menee hyviä ajopäiviä hukkaan, missä mää tuon korjautan siks aikaa kun tulee uus?

Kuvia FB:ssa. Jarskan näkönen Kawa siellä painaa menemään. Syyläriin vois yrittää metallivahvistettua epoxia.Kunnon klöntti karhennettuun pintaan. Varalta jotain riepua lisäksi jos se alkaa kuitenkin lorottaan kesken setin. Vesi pysyy paremmin sisällä kuin muut litkut. Tämä siis hätäratkaisuna.

moden muokkasu: lisäsin Jarskan lainauksen Fasun viestiin, koska aloitusviesti on toisesta ketjusta.
VV

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 09.07.14 - klo:08:28
Syyläriin vois yrittää metallivahvistettua epoxia.Kunnon klöntti karhennettuun pintaan. Varalta jotain riepua lisäksi jos se alkaa kuitenkin lorottaan kesken setin. Vesi pysyy paremmin sisällä kuin muut litkut. Tämä siis hätäratkaisuna.

Jos tälläsiä virityksiä aikoo tehdä niin pyydän ystävällisesti, ettei ainakaan Motorgin päiville tule ajamaan.

Joku tolkku pitäs olla näissä neuvoissa mitä täällä jaellaan. Seuraavaks varmaan ehdotetaan vuotavan jarrubanjon paikkaamiseen jesseteippiä. Ja sen tihkuvan nesteen voi imeyttää sit varmaan vaikka tennissukkaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Tästä vois taas kaikki ottaa opiksi ja vaihtaa ne glygolit pois. Ei ne vaan kuulu ratamopoon kuin jäällä ajaessa. Ihan turhaa riskien lisäystä liukkailla nesteillä.

qazwsx

Luulis että ainakin Oulun kokoisesta kaupungista löytyy jäähdytinkorjaamo jossa tuon saa asiallisesti korjattua, ja sitten vaikka motonetistä tuota waterwetteriä veden sekaan.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/608011/Red-Line-Water-Wetter-355ml

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:09:32
Jos tälläsiä virityksiä aikoo tehdä niin pyydän ystävällisesti, ettei ainakaan Motorgin päiville tule ajamaan.

Joku tolkku pitäs olla näissä neuvoissa mitä täällä jaellaan. Seuraavaks varmaan ehdotetaan vuotavan jarrubanjon paikkaamiseen jesseteippiä. Ja sen tihkuvan nesteen voi imeyttää sit varmaan vaikka tennissukkaan.

Samaa mieltä, en taatusti ala millään paikkaileen.

Kysellään vielä jostain käytettyä ja jos ei löydy, niin ei auta kun odotella uuden saapumista. :'(

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.07.14 - klo:09:36
Tästä vois taas kaikki ottaa opiksi ja vaihtaa ne glygolit pois. Ei ne vaan kuulu ratamopoon kuin jäällä ajaessa. Ihan turhaa riskien lisäystä liukkailla nesteillä.

Juuri näin, itte venytin hommaa ja oli käydä huonosti.
Nyt menee muut litkut jäähdyttimeen.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.07.14 - klo:12:24
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:09:32
Jos tälläsiä virityksiä aikoo tehdä niin pyydän ystävällisesti, ettei ainakaan Motorgin päiville tule ajamaan.

Joku tolkku pitäs olla näissä neuvoissa mitä täällä jaellaan. Seuraavaks varmaan ehdotetaan vuotavan jarrubanjon paikkaamiseen jesseteippiä. Ja sen tihkuvan nesteen voi imeyttää sit varmaan vaikka tennissukkaan.

Samaa mieltä, en taatusti ala millään paikkaileen.

Kysellään vielä jostain käytettyä ja jos ei löydy, niin ei auta kun odotella uuden saapumista. :'(

Ootko niitä syylärikorjaamoja kyselly?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Ei tosiaan ole mikään iso homma se Korjaus kunnon pajalla. Ja takuulla joka kaupungista löytyy paja missä tekevät

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:12:37
Ootko niitä syylärikorjaamoja kyselly?

Aamusella kiersin kaikki wanhat huoltoparrat läpi täällä Raahessa, eikä apuja.
En oo vielä muualta ehtiny kysellä.


jarska

Noniin, hirmusella kyselykierroksella sain viimein yhden kaverin tiedot, joka näitä Raahessa korjailee.
Haki oikeen kotoa ja vei syylärin mukanansa.
Aamulla "hitsaa", koeponnistelee ja tuo takas, saas nähdä..

Fasu

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: Fasu - 09.07.14 - klo:08:28
Syyläriin vois yrittää metallivahvistettua epoxia.Kunnon klöntti karhennettuun pintaan. Varalta jotain riepua lisäksi jos se alkaa kuitenkin lorottaan kesken setin. Vesi pysyy paremmin sisällä kuin muut litkut. Tämä siis hätäratkaisuna.

Jos tälläsiä virityksiä aikoo tehdä niin pyydän ystävällisesti, ettei ainakaan Motorgin päiville tule ajamaan.

Joku tolkku pitäs olla näissä neuvoissa mitä täällä jaellaan. Seuraavaks varmaan ehdotetaan vuotavan jarrubanjon paikkaamiseen jesseteippiä. Ja sen tihkuvan nesteen voi imeyttää sit varmaan vaikka tennissukkaan.
Hold your horses. Tiedät varmasti,että teollisuuskemikaalien puolelta löytyy syyläriin kovemmat aineet kuin itse perusaine. Ja kyseessä oli HÄTÄratkaisu.
Näitä muovi-kumitiiviste-alumiini hökötyksiä korjataan vakuutusyhtiön määräyksestäkin välillä. Siis säästä sukkasi jollekkin toiselle. Vesi on hyvää,ei liukasta ja pintajännitys kraanavedellä hyvä.Muita litkuja joudutaan lisäämään alumiiniosien syöpymisen vuoksi.
VV

paaton

Kaikkien syylareiden korjaus hitsaamalla ei tahdo onnistua. Jos pilli kestää taivutusta, niin toimiva hätäapu on painaa pilli litteäksi ja kääntää se rullalle. Mulla on ollut tuollainen korjaus feburin syylarissa jo pari kesää.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: paaton - 09.07.14 - klo:14:16
Kaikkien syylareiden korjaus hitsaamalla ei tahdo onnistua. Jos pilli kestää taivutusta, niin toimiva hätäapu on painaa pilli litteäksi ja kääntää se rullalle. Mulla on ollut tuollainen korjaus feburin syylarissa jo pari kesää.
Jarskan kirjoituksesta sai käsityksen,että kyylarin muovinen yläpää vuotaa/reikä. Jos pilli on rikki,sinnekkin voi ennen puristeluja lähettää liimaa.
Pillit on niin ohutta tavaraa että ne hitsataan korupajalla.
VV

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 09.07.14 - klo:14:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: Fasu - 09.07.14 - klo:08:28
Syyläriin vois yrittää metallivahvistettua epoxia.Kunnon klöntti karhennettuun pintaan. Varalta jotain riepua lisäksi jos se alkaa kuitenkin lorottaan kesken setin. Vesi pysyy paremmin sisällä kuin muut litkut. Tämä siis hätäratkaisuna.

Jos tälläsiä virityksiä aikoo tehdä niin pyydän ystävällisesti, ettei ainakaan Motorgin päiville tule ajamaan.

Joku tolkku pitäs olla näissä neuvoissa mitä täällä jaellaan. Seuraavaks varmaan ehdotetaan vuotavan jarrubanjon paikkaamiseen jesseteippiä. Ja sen tihkuvan nesteen voi imeyttää sit varmaan vaikka tennissukkaan.
Hold your horses. Tiedät varmasti,että teollisuuskemikaalien puolelta löytyy syyläriin kovemmat aineet kuin itse perusaine.  Vesi on hyvää,ei liukasta 

Joo, tiedän, että aineita löytyy. Yhtä hyvin tiedän myös sen, että kotitallissa tehtynä lopputulos on 90% tapauksista suomeksi sanottuna päin persettä vaikka aineet olisivat olleet kuinka hyviä. En siis ole huolissani siitä itse paikka-aineesta vaan siitä rajapinnasta perusaineen ja paikka-aineen välillä. Tätä voi verrata ihan hyvin siihen, että ammattilainen korjaa tollasen juottamalla/hitsaamalla, mutta kotitallissa ei tahdo onnistua. 

Vesi radalla on liukasta. Piste. Jos et usko niin voidaan kokeilla. Tulet mutkaan slikseillä jarrulla sisään ja kokeillaan mitä tapahtuu kun vedät vähän ennen apeksia sijoitetun lätäkön yli täydellä jarrulla. Toki glykoli on kertaluokkaa liukkaampaa, mutta toi halu leikkiä ei mulle oikein aukene. Hätäapupaikkaus tulee ehkä silloin kyseeseen kun ollaan keskellä ei mitään ja on pakko päästä ajamalla kotiin, ei ratapyörään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Fasu

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:15:00
Lainaus käyttäjältä: Fasu - 09.07.14 - klo:14:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.14 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: Fasu - 09.07.14 - klo:08:28
Syyläriin vois yrittää metallivahvistettua epoxia.Kunnon klöntti karhennettuun pintaan. Varalta jotain riepua lisäksi jos se alkaa kuitenkin lorottaan kesken setin. Vesi pysyy paremmin sisällä kuin muut litkut. Tämä siis hätäratkaisuna.

Jos tälläsiä virityksiä aikoo tehdä niin pyydän ystävällisesti, ettei ainakaan Motorgin päiville tule ajamaan.

Joku tolkku pitäs olla näissä neuvoissa mitä täällä jaellaan. Seuraavaks varmaan ehdotetaan vuotavan jarrubanjon paikkaamiseen jesseteippiä. Ja sen tihkuvan nesteen voi imeyttää sit varmaan vaikka tennissukkaan.
Hold your horses. Tiedät varmasti,että teollisuuskemikaalien puolelta löytyy syyläriin kovemmat aineet kuin itse perusaine.  Vesi on hyvää,ei liukasta

Joo, tiedän, että aineita löytyy. Yhtä hyvin tiedän myös sen, että kotitallissa tehtynä lopputulos on 90% tapauksista suomeksi sanottuna päin persettä vaikka aineet olisivat olleet kuinka hyviä. En siis ole huolissani siitä itse paikka-aineesta vaan siitä rajapinnasta perusaineen ja paikka-aineen välillä. Tätä voi verrata ihan hyvin siihen, että ammattilainen korjaa tollasen juottamalla/hitsaamalla, mutta kotitallissa ei tahdo onnistua.

Vesi radalla on liukasta. Piste. Jos et usko niin voidaan kokeilla. Tulet mutkaan slikseillä jarrulla sisään ja kokeillaan mitä tapahtuu kun vedät vähän ennen apeksia sijoitetun lätäkön yli täydellä jarrulla. Toki glykoli on kertaluokkaa liukkaampaa, mutta toi halu leikkiä ei mulle oikein aukene. Hätäapupaikkaus tulee ehkä silloin kyseeseen kun ollaan keskellä ei mitään ja on pakko päästä ajamalla kotiin, ei ratapyörään.
Selvennetään nyt vähän. A. Vesi on liukasta jopa kuviollisella kun mennään pidon rajalla. Se kuitenkin kuivuu pois nopeammin kuin joku glykoli. B. Teollisuusliimoja ei myydä tavalliselle tallaajalle,
tyypin täytyy itse tietää mitä on hakemassa ja olla Tj.tai firman palveluksessa. Maksuna tiskillä ei käy kolikot. Tämä sulkee tumpelot pois jotka liimaa itsensä sairaalaan.  Käsitellään samaa aihetta eri lähestymiskulmista ja joku oleellinen sana jää välistä pois,joten puolen vuoden kirjeenvaihdon jälkeen ollaan yhtämieltä asiasta. Ei tarkoitus ollut,että syyläri viedään naapurin Elmalle liimauksiin.
VV

Powered by EzPortal