Clipari tangot

Aloittaja Huttu, 09.12.15 - klo:16:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Huttu

Mistä olette hommanneet 22mm cliparitankoja vääntyneitten tilalle? Lähinnä mietin että uskaltaako noissa ottaa kiinalaista ebaysta vai poikkeaako lsl, woodcraft yms kestävyydeltään kinkkialsasta. Toi on kohtuullisen kriittinen paikka mutta siihen ei ajossa luulisi kuitenkaan mitään hirmu voimia kohdistuvan. Suomessa myytävät dicet, sumomotot yms ovat varmaan aika perustavaraa. Poikkavatko sitten ebayn kiina-tarjonnasta mitenkään.

Damsku

Mistä vaan halvimmalla ja helpoiten saa, edes kiinalaiset ei voi epäonnistua pelkän tangon tekemisessä..

Eipä oo ollu ongelmia noitten kiinalaisten kliparien kiinnikkeidenkään kanssa, tosin pultit vaihdoin varmuudenvuoks luotettavampiin.

Nitrous

Rautakaupasta paksuseinästä alumiiniputkee?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Omat vääntyneet alucliparit (LSL) oikaisin. ei ne nyt ihan solmussa olleet, mutta vähän vaati voimistelua. Lähti tottelemaan voimaa prässissä jossain 4-5 tonnin välillä.

MikkoS

http://www.ebay.co.uk/itm/Lightweight-Aluminium-Racing-Clip-on-Handlebars-/272068449533?hash=item3f588b14fd:m:m03jldlSIAh3h5_AZ57Nyfw

Tossa alkaa olemaan jo siihen hintaan, että kantsii tuumia kannattaako vääntyneitä oikoa tai muita kyläsepän temppuja tehdä. Itellä tuommoset oli viime kauden kiinni ja ihan suorina kestivät kun pyöräkin meni pystyperin koko kauden.

Olen kuullut ja nähnyt että ihan A-sarjassa ajellaan 1,5mm seinämäisestä huonekaluputkestä pätkityillä kliparin tangoilla, kuulema ajohommat kestää mainiosti ja kaatuessa vääntyy sopivasti, ettei muut osat kärsi vahinkoa. Tästä en tosin mee vastuuseen, mut en sen enempää muistakaan asioista.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 09.12.15 - klo:20:09
Omat vääntyneet alucliparit (LSL) oikaisin. ei ne nyt ihan solmussa olleet, mutta vähän vaati voimistelua. Lähti tottelemaan voimaa prässissä jossain 4-5 tonnin välillä.
Ilmeisesti kylmiltään taivutit? Sen verta materiaaleista ymmärrät, että varmistit, ettei säröjä tullu oikasussa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

kai noita vajaan 10e putkia ebaystä nyt sietää pitää pari varallaki. Kaadossa menny aina 1 tai 2, joten joustaa sopivasti, rungotki kiinasta. Ihan hyviltä vaikuttavat.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.12.15 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 09.12.15 - klo:20:09
Omat vääntyneet alucliparit (LSL) oikaisin. ei ne nyt ihan solmussa olleet, mutta vähän vaati voimistelua. Lähti tottelemaan voimaa prässissä jossain 4-5 tonnin välillä.
Ilmeisesti kylmiltään taivutit? Sen verta materiaaleista ymmärrät, että varmistit, ettei säröjä tullu oikasussa?

Lämpöä reilu 300 deg.. murtovenymä, lovenherkkyysluku väsymisessä etc. on jokseeenkin tulleet tutuksi. Alle 15 astetta oli loivaa mutkaa lähtiessä ja taivuttelin kumilappuja vasten. En varsinaisesti suosittele kenellekään :) alumiini ja alumiini on sitten ari asioita seoksesta riippuen.

wbaum


Käyristä voi tehdä jatkovarsia. Suorilla ajetaan.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 09.12.15 - klo:18:13
Mistä vaan halvimmalla ja helpoiten saa, edes kiinalaiset ei voi epäonnistua pelkän tangon tekemisessä..
Kyllä ne voi, helposti...

Jotain ylijäämäpaskarautaa-epäonnistunut erä ja kun halvalla sai niin PROFIT!
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 09.12.15 - klo:23:50
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.12.15 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 09.12.15 - klo:20:09
Omat vääntyneet alucliparit (LSL) oikaisin. ei ne nyt ihan solmussa olleet, mutta vähän vaati voimistelua. Lähti tottelemaan voimaa prässissä jossain 4-5 tonnin välillä.
Ilmeisesti kylmiltään taivutit? Sen verta materiaaleista ymmärrät, että varmistit, ettei säröjä tullu oikasussa?

Lämpöä reilu 300 deg.. murtovenymä, lovenherkkyysluku väsymisessä etc. on jokseeenkin tulleet tutuksi. Alle 15 astetta oli loivaa mutkaa lähtiessä ja taivuttelin kumilappuja vasten. En varsinaisesti suosittele kenellekään :) alumiini ja alumiini on sitten ari asioita seoksesta riippuen.
Joo, sillä lähinnä kommentoin, ettei kenellekään jää semmosta käsitystä, että noiden oikominen on ihan piecre of cake. Parempi tosiaan vaihtaa uudet jos ei perusteellisesti tiedä mitä on tekemässä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Itellä on yks kiinan klipari ruvennu jarruissa pyöriin käsissä. Tosin se oli semmonen malli missä oli kulman säätö.

Mikko K.

Kiinan ihan sama mitä sieltä tulee tuotteisiin uudet pultit ja kokoonpano uusiksi. Laatua kannattaa myös tarkastella lähtökohtaisesti melko kriittisesti. Siitä ei kuitenkaan ole pitkä aika, kun kaikki jotka oli fiksuja, laitettiin pellolle lapioimaan paskaa ja vielä älykkäämmät tapettiin (aatu ja josef ei pärjää edes yhdessä näille saavutuksille).  Oikean laadun perässä jos juoksee, kannattaa ostaa suosiolla länsimaista. Yhdet kiinan cliparit on katupyörässä ja ei ole vielä jääneet käteen. Perus cliparin kannakkeissa, jos ainevahvuudet riittää, ei taida löytyä niin paskaa alumiinia (edes intiasta), joka ei kestäis.

Jos osissa taas on yhtään hienompaa mekaniikkaa (esim. säädettävä jarrukahva), pysyisin maon opeilla suunnitellusta ja pikku tytön kokoonpanotyöstä aika kaukana.

Powered by EzPortal