Yamaha R1 -08 täristää

Aloittaja vernerik, 17.07.14 - klo:22:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vernerik

Lainaus käyttäjältä: paaton - 29.08.14 - klo:17:43
Lainaus käyttäjältä: vernerik - 29.08.14 - klo:14:48
Jos joku on vielä tänä viikonloppuna tulossa kemoraan ja omistaa yamaha r1 -08 pyörään sopivat etujarrulevyt, niin voitaisiin tehdä bisnestä lainaamisen/vuokraamisen tai myymisen merkeissä.

Oliko vika kuitenkin levyissä?

Vika vaikuttaisi olevan levyissä. Testasin sipiltä saamia 10mm halkaisijaltaan liian pieni levyjä (tiedetään toimivaksi/suoraksi ja sopivat R1), ja ei minkäänlaista tärinää jarruissa, toki jarruteho on selkeästi huonompi, mutta tärinä ilmenee omilla levyillä myös kevyellä jarrulla. Vika siis lienee jarrulevyissä.

Aiemmin testasin Vuorelalla toiminutta koko etuvanetta, jossa tietenkin eri jarrulevyt ja tärinä ilmeni myös sillä. Tähän en ole vielä keksinyt järkevää selitystä. Olen ohjauslaakerin uusinut ja olen melko varma, että myös siinä oli vikaa. Jarrulevyjä ei siis varsinaisesti oltu uusittu, kun oli testattu toisilla levyillä, ja tärinä ilmeni niillä.
Yamaha R1 -08

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: vernerik - 30.08.14 - klo:19:12
Aiemmin testasin Vuorelalla toiminutta koko etuvanetta, jossa tietenkin eri jarrulevyt ja tärinä ilmeni myös sillä. Tähän en ole vielä keksinyt järkevää selitystä. Olen ohjauslaakerin uusinut ja olen melko varma, että myös siinä oli vikaa. Jarrulevyjä ei siis varsinaisesti oltu uusittu, kun oli testattu toisilla levyillä, ja tärinä ilmeni niillä.

Kaksi täristävää vikaa (ohjauslaakeri + jarrulevyt), joten tärinä ei lopu jos vain toisen ongelman poistaa. Voidaan kokeilla ens viikolla uudestaan mun vanteella jos kiinnostaa.

"Ei se mitään tiedä" ja "Mitä minä sanoin" vois sopia tähän kohtaan :D

paaton

Tai sitten se vika on tosiaan siinä mistä partanen puhui. Eli jotain jäämiä levyissä/paloissa. Oliko sinulla vanhat palat, kun testasit vuorelan vannetta? 
Minkä kokoiset laikat tuossa muuten on? 929 hondassa sain kahdet orginaalit 330mm levyt solmuun. Galferit toimi hyvin. 

vernerik

Lainaus käyttäjältä: paaton - 30.08.14 - klo:22:44
Tai sitten se vika on tosiaan siinä mistä partanen puhui. Eli jotain jäämiä levyissä/paloissa. Oliko sinulla vanhat palat, kun testasit vuorelan vannetta?
Minkä kokoiset laikat tuossa muuten on? 929 hondassa sain kahdet orginaalit 330mm levyt solmuun. Galferit toimi hyvin.

310mm levyt.

Palat olivat yamaha oem ja uudet (ajettu vain vähän, kun tärinän vuoksi ei uskaltanut kunnolla).
Yamaha R1 -08

paaton

No mutta sittenhän vuorelankin laikat on solmussa. Ei kerrota mikalle, se ajaa jo nytkin liian kovaa

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: paaton - 01.09.14 - klo:13:57
No mutta sittenhän vuorelankin laikat on solmussa. Ei kerrota mikalle, se ajaa jo nytkin liian kovaa

Niin ja ohjauslaakerihan ei täristänyt jos mun laikat on suorat? Tai sitten ei vaan huomaa tommosia pikkujuttuja, kun noin rauhakseen köröttelee :D

visu

Jos joku tarvitsee niin hyllystä löytyy pari uusia Braking STX78D levyjä. Käy R1 '07-> ja R6 '05->. Hinta 400€ + pk., sijaitsevat Espoossa. T: Ville / Motoville 

vernerik

Vika oli sitten lopulta jarrulevyissä. Tutkintaa hankaloitti pärnussa tehty kokeilu toisella vanteella, jossa eri levyt. (tämä vanne siis toimi Vuorelalla omassa pyörässään). Tärinä oli ihan samanlainen tällä kokeilulla, joten suljin jarrulevyt pois vianetsinnästä. Todennäköisesti myös ohjauslaakeri ollut rikki. Motovilleltä hankittu uudet braking levyt, ja kyllä oli jarruissa tehoa niin, että asfaltin pystyi jarruttamaan ruttuun. Myös jarrutuntuma on loistava! Toki uudet jarrulevyt, uudet palat, juuri huolletut jarrut, niin pitäiskin niiden pelata :)

Kiitos kaikille avusta vian etsinnästä! Jo oli vaan makia ajella pitkästä aikaa, ajat ei kehittynyt tauon jälkeen, sillä mukavuusalueelta ei tahtonut päästä millään pois, kun oli niin kivaa.
Yamaha R1 -08


tamik87


Mikko K.

Samaa vikaa pukkaa täällä päin. Minkä verran noissa saa heittoa? Kellotin toisesta 0,04mm ja toisesta 0,06mm. Onko joku kokeillut suihkia silikooni spreitä jarrusatulan mäntiin? Luulis auttavan. Missähän noita pääsis tässä jyväskylän lähellä testaan edes nelos vaihteelta, että toimiiko :D

vika on tullut ilmeisesti aika "hiipimällä", kun huomasin sen vasta kun ajoin kaverin mopolla.. oma tuntu sen jälkeen aika karseelta jarrutella.

MikkoS

R6 huoltomanuaali antaa limitiksi 0,10mm sieltä ulkokehältä mitattuna.

Mikko K.

Eli sivuttausheittoa kuitenkin? Ei kai säteisheiton mittaaminen kerro kuin niittien väljyydestä?
Toleranssissa pitäs olla... mittasun yhden toisen pyörän levyt jotka heitti yli kympin ja sekään ei kuulemma ravista. Teen kaikki mahdollisetnja mahdottomat toimenpiteet raportoin tänne kun ei enää tärise

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 07.07.15 - klo:22:54
mittasun yhden toisen pyörän levyt jotka heitti yli kympin ja sekään ei kuulemma ravista.
Kelluvat, puolikelluvat vai kiinteet levyt?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Kelluvat... mikä ero on kelluvalla ja puoli kellyvalla? Jälkimmäisessä puolet niiteistä jumittaa?

Powered by EzPortal